abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2005 @ 23:44:59 #176
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25600336
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:26:38 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 20 maart 2005 @ 00:13:56 #177
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25600992
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:19 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat een drammerig topic dit btw.
Da's wel heel voorzichtig uitgedrukt

Als iemand het thuis prima naar z'n zin heeft en ook nog eens de broodnodige vrijheid krijgt, zie ik het probleem niet. Iemand die liever z'n eigen stekkie heeft... so be it... geen probleem toch? Alsof de één minder is dan de ander (dacht het niet).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_25603183
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pff, een beetje student hoort uberhaupt geen benzine te gebruiken. Daar heb je een fiets voor!
Lul niet, een beetje student heeft er ook een auto bij... of twee....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_25603319
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:56 schreef trith het volgende:
TS wil graag horen hoe goed hij is dat hij wel een kamer heeft en hij wel zelfstandig is en geen koudwatervrees hebt. Stakker. Laat iedereen lekker in zijn waarde.
Kijk, dat noem ik nou nog eens een suggestieve uitspraak! Heerlijk.

Je woont bij je ouders he?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Moderator zondag 20 maart 2005 @ 02:19:47 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25603334
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:17 schreef nozem het volgende:

[..]

dat doe je zelf ook
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_25603374
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:13 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Da's wel heel voorzichtig uitgedrukt

Als iemand het thuis prima naar z'n zin heeft en ook nog eens de broodnodige vrijheid krijgt, zie ik het probleem niet. Iemand die liever z'n eigen stekkie heeft... so be it... geen probleem toch? Alsof de één minder is dan de ander (dacht het niet).
Merde! Ik zeg ook nergens dat mensen die bij hun ouders wonen 'minder' zijn. Wat een bullocks. Ik zeg alleen dat ik denk dat op jezelf wonen als je studeert zelfstandiger en wijzer maakt en het mij derhalve beter lijkt om zulks te ondernemen.

Ik val verder niemand aan, ik deponeer alleen een stelling en hee, als we geen enkele kritische noot mochten plaatsen bij een ander zijn gedrag dan hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"

pi_25603385
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat doe je zelf ook
Sssst..
  zondag 20 maart 2005 @ 02:26:14 #183
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25603406
Heb zelf ook vrij lang thuis gewoont, simpel omdat mijn ouders erg relaxed zijn. Ik kan doen en laten wat ik wil, thuiskomen hoe laat ik wil, en ik kook meestal (mijn ouders werken tot laat dus als je wil eten moet je dat zelf regelen). Sinds een half jaar woon ik op mezelf, in het buitenland, waardoor ik extra zelfstandig ben. Kan niet in de weekenden naar huis om mijn moeder de was te laten doen maar doe alles zelf, en dat bevalt me prima. Zo goed dat als ik over een maand terugkom ik in Amsterdam op kamers ga wonen. Ben trouwens 22, dus dat valt toch nog wel mee qua leeftijd?
NSJ & Lowlands still on my mind
  Redactie Games zondag 20 maart 2005 @ 02:27:37 #184
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_25603417
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:23 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik val verder niemand aan, ik deponeer alleen een stelling en hee, als we geen enkele kritische noot mochten plaatsen bij een ander zijn gedrag dan hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"
Zie ik hier een verkapte doodverwensing?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 20 maart 2005 @ 03:33:30 #185
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25603829
quote:
Merde! Ik zeg ook nergens dat mensen die bij hun ouders wonen 'minder' zijn. Wat een bullocks. Ik zeg alleen dat ik denk dat op jezelf wonen als je studeert zelfstandiger en wijzer maakt en het mij derhalve beter lijkt om zulks te ondernemen.

Ah, volgens mij raak ik een gevoelig punt.
Maargoed, toch even reageren:
Op jezelf wonen tijdens je studie kan je zelfstandiger maken ja... het hoeft helemaal niet het geval te zijn. Een goed gesprek met de ouders over vrijheden en dergelijke kan veel goed doen. Natuurlijk heb je van die ouders die ondanks alles de kinderen beschermend op blijven voeden (ook al zijn ze inmiddels al ergens in de 20). Van die ouders die ineens de klas binnenkomen omdat zoon-/dochterlief geen lunch van huis heeft meegenomen (horrorscenario, wat ik gelukkig nooit heb meegemaakt).

Zowel uit- als thuiswonen hebben hun voor- en nadelen. Bij uitwonend heb je je vrijheid, ondanks dat dat ook maar relatief is. Immers, je moet een volledig huishouden draaien (hoewel het bij sommigen echt een teringbende is in alle opzichten). Daarnaast is een studiebeurs is geen vetpot dus moet je wel op zoek naar een goedbetaald (en meestal tijdrovend) bijbaantje om je veel te dure kamer te kunnen betalen waardoor je minder tijd overhoudt om serieus aan je studie te besteden. Sommigen kunnen het wat rustiger aan doen vanwege ouders die af en toe bijspringen. Voor een deel van die groep is dat laatste ook de enige manier waarop ze het kunnen volhouden. Iemand die bij z'n ouders blijft wonen kan in principe meer tijd aan de studie besteden, een minder tijdrovend bijbaantje zoeken en ook nog eens sparen.
Aan het einde van de studie zitten veel studenten met een behoorlijk hoge schuld. Tenzij pappie en mammie kunnen bijspringen, zal de thuiswonende het een stuk makkelijker hebben om alvast een buffer op te bouwen voor de terugbetaling. Daarna kan hij/zij zich volledig storten op de eigen ontwikkeling en dat gaat bij de meesten erg snel. Zeker op dat vlak worden ze dus 'beloond' voor hun (in jouw ogen) luiheid. Dat sommigen dan nog geen ei kunnen bakken of weten wat voor verzekeringen ze moeten afsluiten... dat valt eveneens heel erg snel te leren.

En over dat 'geknuffel' en dergelijke... da's echt gelul.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_25605570
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:28 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Psst, koken is het probleem niet. Niks hebben om te koken is wel het probleem. Dat is een geldkwestie. Als je gewoon niet genoeg financiële middelen kan opbrengen met werk dat naast een drukbezette studie gedaan moet worden, dan kan je heel stoer elke avond op een houtje bijten en met een glaasje water naar bed gaan, maar dat houd je niet te lang vol.
Niet met geld of tijd om kunnen gaan is precies wat ik bedoel. Verantwoordelijkheid.

Dat toontje van je mag wel wat minder trouwens; staat me niet zo aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 20 maart 2005 @ 14:19:30 #187
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25610124
quote:

[..]
hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"

Voor wurgsex moet je in het Keldertje wezen.
pi_25610912
quote:
Niet met geld of tijd om kunnen gaan is precies wat ik bedoel. Verantwoordelijkheid.
Maar dat stond er niet. Het geld niet kunnen opbrengen cq verdienen is totaal iets anders dan er niet mee om kunnen gaan. Sterker nog: als je het niet kan verdienen dan heb je niks om uit te geven.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25610928
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Maar dat stond er niet. Het geld niet kunnen opbrengen cq verdienen is totaal iets anders dan er niet mee om kunnen gaan. Sterker nog: als je het niet kan verdienen dan heb je niks om uit te geven.
Ja, en dan ben je dus niet goed bezig. Is het nu zo ingewikkeld?
  zondag 20 maart 2005 @ 15:28:19 #190
80697 trith
"Powah!"
pi_25611666
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:17 schreef nozem het volgende:

[..]

Je woont bij je ouders he?
Nee op mezelf.
pi_25612224
quote:
Ja, en dan ben je dus niet goed bezig. Is het nu zo ingewikkeld?
Ingewikkeld niet, maar wel een reden waarom iemand genoodzaakt is weer thuis te gaan wonen. Niet omdat hij niet zelfstandig of verantwoordelijk genoeg is zoals jij suggereert, maar puur om het feit dat niet iedereen (tijdens een studie) dik kan verdienen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25613248
Ik vind toch dat in dit topic het aller belangrijkste van op jezelf wonen niet genoeg naar voren komt: Het is gewoon veel chiller !!! Je leert veel leuke nieuwe mensen kennen, je doet veel meer leuke dingen, je maakt meer gebruik van je vrijheid. En je hebt geen auto nodig, want met de fiets kan je toch alles fietsen als je op kamers zit...

Dat zelfstandig, verantwoordelijk en op jezelf leren wonen dat geloof ik allemaal wel, maar dat je gewoon lekker op je fiets naar een vriend kan, volgieten, uitgaan, weer 5minuutjes na et uitgaan in bed liggen en de volgende morgen weer in de ochtenddouw opstaan voor een prachtig college (laatste stukje is echter alleen van toepassing op de echte bikkels ) is immers prachtig Dat als je wakker wordt je een vriend opbelt, emt goh waar ben jij oppet moment, zin om dit ennof dat te doen, ok chill en je hebt weer een gezellig middag. Kan natuurlijk ook bij vrienden die in de buurt van paps en mams wonen, maar als je op kamers gaat leer je veel meer mensen kennen en kan je dit ritueel met wat meer verschillende mensen uitvoeren, wat alleen maar leuker is En et is ook een stuk makkelijker leuke meisjes ontmoeten enzo

Kortom, et is veel gezellig en leuker!!!
ik ben sowieso da bomb
pi_25613355
ik woon wel op kamers, maar als ik in het weekend thuis ben is dat toch wel een beetje relaxter

- gratis eten
- groter
- goed eten
- bijna alles wordt voor je gedaan
- beetje relaxtere omgeving (bomen etc.) is weer eens wat anders als die stinkstad
pi_25614189
quote:
Op zondag 20 maart 2005 15:56 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Ingewikkeld niet, maar wel een reden waarom iemand genoodzaakt is weer thuis te gaan wonen. Niet omdat hij niet zelfstandig of verantwoordelijk genoeg is zoals jij suggereert, maar puur om het feit dat niet iedereen (tijdens een studie) dik kan verdienen.

Als je jezelf niet kunt onderhouden ben je blijkbaar niet zelfstandig genoeg om jezelf te kunnen onderhouden. Dat vind ik een beetje sneu, als je achttien bent, of zelfs nog ouder.
pi_25614327
Pff, wat een gedram. Laat die kinderen toch lekker bij pappa en mamma wonen. Als zij ook collectief een kamer gaan zoeken stijgt de huur van kamers nog meer.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_25614755
quote:
Als je jezelf niet kunt onderhouden ben je blijkbaar niet zelfstandig genoeg om jezelf te kunnen onderhouden. Dat vind ik een beetje sneu, als je achttien bent, of zelfs nog ouder
Zucht, niet genoeg kunnen verdienen heeft niks met zelfstandigheid te maken. Maar goed, jij je zin.
pi_25614780
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:41 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Zucht, niet genoeg kunnen verdienen heeft niks met zelfstandigheid te maken. Maar goed, jij je zin.
Jawel.
  zondag 20 maart 2005 @ 18:44:59 #198
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25616298
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:26:38 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 20 maart 2005 @ 18:49:23 #199
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25616373
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je jezelf niet kunt onderhouden ben je blijkbaar niet zelfstandig genoeg om jezelf te kunnen onderhouden. Dat vind ik een beetje sneu, als je achttien bent, of zelfs nog ouder.
Man, wat maakt dat nou uit ....

De halve wereld woont thuis op z'n achtiende.
  zondag 20 maart 2005 @ 19:03:52 #200
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25616666
Toch geef ik de TS voor het grootste gedeelte gelijk. In het algemeen genomen ontwikkelen studenten die opzich zelf wonen zich zelfstandiger. Kijk maar eens naar het verschil tussen in de ontwikkeling van eerstejaars, die thuis en uit wonen, in dat jaar. Meestal zijn uitwonende veel socialer, relaxer en volwassener.
Natuurlijk is dit een generalisatie en zijn er ook thuiswonende die zich zelfstandig goed ontwikkelen en vice versa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')