Ja sorry hoor, maar die studiegenoot van je heeft helemaal gelijk. Als je aan iemand vraagt wat diegene doet dan wil je een leuk antwoord horen. En dan maakt het me geen donder uit of het nu iets exacts is of niet, zolang het maar leuk is. Bijvoorbeeld Keltische talen, filosofie of culturele antropologie zijn leuke antwoorden. Suffe antwoorden zoals psychologie, rechten en geneeskunde doen bij mij een persoon sterk in aanzien dalen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:24 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind het trouwens een wat zinloze discussie. Doet me denken aan een studiegenoot van me. Stond in de kroeg, praat een half uur met een leuk meisje. Totdat ze verteld wat ze studeert. Psychologie ofzo. Waarop hij in lachen uitbarst, en nog zoiets probeert te zeggen als "nee joh, hartstikke leuk voor je".
Iedereen moet toch zelf weten wat ie doet? Als mensen hier stellen dat op je zelf wonen zo'n gigantische persoonlijke ontwikkeling is, vind ik erg overtrokken. Dan hebben ze kennelijk thuis niet genoeg mee gekregen. Woon zelf nu 2 jaar op kamers, en om nou te zeggen dat ik zo veel ben veranderd...
quote:Uit een onderzoek van de UvA is gebleken dat thuis blijven wonen een positief effect heeft op de studieresultaten. Ook decaan Jansen vindt de bemoeienis van de ouders niet altijd vervelend. ‘‘Ouders stimuleren hun kinderen om hard te studeren.’’ Maar hoogleraar Meeus vindt deze ontwikkeling niet onverdeeld goed. ‘‘Kinderen worden in Nederland heel luxe opgevoed, daardoor krijgen ze het idee dat alles wel voor ze wordt geregeld.
Ze komen er steeds later achter dat dit idee niet klopt. Dat is een groot probleem, want als deze jongeren dan geconfronteerd worden met de werkelijke wereld, kan dat rauw op hun dak vallen. Ze krijgen meer aansluitproblemen op de arbeidsmarkt en in hun latere zelfstandige leven.’’
Maar dan ga je ze toch niet uitlachen ...quote:Op zondag 20 maart 2005 20:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar die studiegenoot van je heeft helemaal gelijk. Als je aan iemand vraagt wat diegene doet dan wil je een leuk antwoord horen. En dan maakt het me geen donder uit of het nu iets exacts is of niet, zolang het maar leuk is. Bijvoorbeeld Keltische talen, filosofie of culturele antropologie zijn leuke antwoorden. Suffe antwoorden zoals psychologie, rechten en geneeskunde doen bij mij een persoon sterk in aanzien dalen.
Ik vind dat gedrag dieptriest. Je laat je dan enkel leiden door wat jij leuk vindt en de rest is zogenaamd "bagger". Kortzichtig en het getuigt niet van inlevensvermogen in wat de ander leuk en nuttig vindt. Smaken verschillen. Dat is nu eenmaal zo. Stel dat iemand van jouw studie loopt te roepen dat het allemaal klote is en niks voorstelt. Dan vind je dat ook niet echt prettig om te horen aangezien jij er wel jaren van je leven aan hebt gespendeerd en het ook heel interessant vindt.quote:Als je aan iemand vraagt wat diegene doet dan wil je een leuk antwoord horen. En dan maakt het me geen donder uit of het nu iets exacts is of niet, zolang het maar leuk is. Bijvoorbeeld Keltische talen, filosofie of culturele antropologie zijn leuke antwoorden. Suffe antwoorden zoals psychologie, rechten en geneeskunde doen bij mij een persoon sterk in aanzien dalen.
Je hebt het dan ook over Thabit hé,...quote:Op zondag 20 maart 2005 23:02 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ik vind dat gedrag dieptriest. Je laat je dan enkel leiden door wat jij leuk vindt en de rest is zogenaamd "bagger". Kortzichtig en het getuigt niet van inlevensvermogen in wat de ander leuk en nuttig vindt. Smaken verschillen. Dat is nu eenmaal zo. Stel dat iemand van jouw studie loopt te roepen dat het allemaal klote is en niks voorstelt. Dan vind je dat ook niet echt prettig om te horen aangezien jij er wel jaren van je leven aan hebt gespendeerd en het ook heel interessant vindt.
Dat merk ik bij veel mensen hier. Hun opvattingen en hun manier van leven wordt als "het beste" gezien en iedereen die dat niet onderschrijft mist bepaalde vaardigheden en dergelijke. Hoe simpelminded kan iemand denken vraag ik me wel eens af.
Nu denk ik dat jij één ding in grote lijnen over het hoofd ziet. Alles hangt natuurlijk samen met de persoon die het betreft. Een paar maanden rondreizen in een wildvreemd land maakt sommige mensen óók veel wijzer en zelfstandiger.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:23 schreef nozem het volgende:
[..]
Merde! Ik zeg ook nergens dat mensen die bij hun ouders wonen 'minder' zijn. Wat een bullocks. Ik zeg alleen dat ik denk dat op jezelf wonen als je studeert zelfstandiger en wijzer maakt en het mij derhalve beter lijkt om zulks te ondernemen.
Ik val verder niemand aan, ik deponeer alleen een stelling en hee, als we geen enkele kritische noot mochten plaatsen bij een ander zijn gedrag dan hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"
Het is idd ook een beetje sociale vaardigheden dat je ontwikkeld.. Tuurlijk thuis kun je ook stappen, maar volgens mij is dat niets vergeleken met de studentensfeerquote:Op zondag 20 maart 2005 23:41 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Als je psychologie meisje uitlacht is dat natuurlijk nooit goed voor jezelf, want het percentage mooie meisjes op de psychologie faculteit is bij ons ver boven gemiddeld en daar heb ik altijd respect voor
Ontopic:
Bovendien denk ik dat het alleen al voor je netwerk goed is om op kamers te gaanEn dat is vaak veel belangrijker dan of je 3 vakken beter hebt afgesloten (omdat thuiswoners over het algemeen beter presteren doel ik dan op).
Zodat je leert zelf koken, zelf te wassen. Kortom voor jezelf te zorgen zoals een normaal volwassen persoon.quote:Op maandag 21 maart 2005 01:36 schreef Killer_Mom het volgende:
of je kunt t zo zien, als mijn 22 jarige zoon, student, richting NERD. ING.
" ik woon " op mijn eigen stekkie"
mja, mijn ouders wonen beneden, ergens.
er ....sluipt een vrouw \ mens rond in huis die de was doet, en om half 6 t eten klaar heeft.
en dat alles gratis!
hoezo op kamers wonen?
Dat is anders, als je thuis woont, maar zelf gewoon moet koken en wassen. Dan dat je thuis woont en je moeder alles voor je doet. Het gaat namelijk niet alleen om het kunnen, maar ook om het doen.quote:Op maandag 21 maart 2005 12:35 schreef Dezz het volgende:
Ik ben 3e jaars student en ik heb totaal geen behoefte om op kamers te gaan. Ik heb het wel goed thuis.
Die argumenten van 'je leert voor jezelf koken en wassen' enzo, die vind ik nergens op slaan. Ik kook regelmatig thuis en wassen en strijken kan ik ook al
Dat is ook onzin, ken niemand die als die echt zoekt geen kamer kan vinden (heb et hier over Amsterdam)... Kwestie van moeite doen en je dus niet alleen op die websitejes inschrijven ... Ga ook es bij de lokale antikraak enzo kijken, daar kan je altijd wat moois voor weinig geld krijgen! (hoewel het vaak wel tijdelijk is, maar ach tegen de tijd dat je eruit moet heb je wel iets permanenters gevondenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:18 schreef Shreyas het volgende:
Het is heel moeilijk om een betaalbare kamer te vinden. Dat is denk ik het grootste probleem. Het is meer dat ik geen zin heb om zoveel moeite te doen als ik thuis nog goed zit. Maar het idee om op mezelf te wonen lijkt me echt fantastisch.
Ik snap niet waarom psychologie minder leuk is dan culturele antropologie....quote:Op zondag 20 maart 2005 20:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja sorry hoor, maar die studiegenoot van je heeft helemaal gelijk. Als je aan iemand vraagt wat diegene doet dan wil je een leuk antwoord horen. En dan maakt het me geen donder uit of het nu iets exacts is of niet, zolang het maar leuk is. Bijvoorbeeld Keltische talen, filosofie of culturele antropologie zijn leuke antwoorden. Suffe antwoorden zoals psychologie, rechten en geneeskunde doen bij mij een persoon sterk in aanzien dalen.
Sorry hoor, maar dat is echt een kul-argument. Je moet ook een beetje moeite doen, wil je een kamer vinden. Het is heus niet zo dat huurbazen bij jouw aanbellen of je ook een kamer wilt hebben. Daar zul je echt wat tijd in moeten steken. En dan kun je prima een kamer vinden.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 02:18 schreef Shreyas het volgende:
Het is heel moeilijk om een betaalbare kamer te vinden. Dat is denk ik het grootste probleem. Het is meer dat ik geen zin heb om zoveel moeite te doen als ik thuis nog goed zit. Maar het idee om op mezelf te wonen lijkt me echt fantastisch.
Inderdaad, die nemen we dan ook niet al te serieus.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:07 schreef mechatronics het volgende:
\Je hebt het dan ook over Thabit hé,...
quote:Volgens mij is de voornaamste reden dat het lekker makkelijk is: je hoeft niet te koken, niet schoon te maken, de was wordt voor je gedaan, wat wil je nog meer? En je kunt je geld lekker uitgeven aan uitgaan etc.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:17 schreef _Arual_ het volgende:
vijfdejaars en nog steeds thuiswonende student meldt zich!
Bij mij is het nu eenmaal zo gegroeid. Vlak voordat ik in Amsterdam zou gaan studeren, is mijn moeder overleden. Zij heeft me gevraagd om thuis e blijven wonen. Dat heb ik gedaan. Ik heb mijn hele toekomst overhoop gegooid, en ben in Nijmegen gaan studeren. Dat was slechts 3 kwartier reizen.
Later had ik weg kunnen gaan, maar door omstandigheden heb ik dat maar niet gedaan. Ik had ontzettend weinig contacturen, had meer te doen in mijn èigen´ woonplaats dan in Nijmegen. Ik denk zelfs dat mijn leven een stuk zorgelozer was geweest wanneer ik op kamers was gegaan. Ik heb nu sinds ruim een half jaar samenwoonplannen. inmiddels heb ik een nieuwbouwhuis gekocht. Dat wordt volgend jar opgeleverd. Tot die tijd houd ik het hier nog wel uit.
Zoiets. Alleen de volgorde was anders. Ze was op het moment dat ze die vraag stelde op sterven na dood ja. En als iemand je op zijn of haar sterfbed iets vraagt, dan ben je geneigd daar aan toe te geven. Ze wilde niet dat mijn vader in 2 maanden tijd heel zijn gezin zou ´verliezen´.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:31 schreef Adriaantje het volgende:
[..]
Je moeder is overleden en vroeg je toen om thuis te blijven wonen.![]()
Sorry maar ik kan natuurlijk niet geheel oordelen over jullie situatie zo, En je bent vast een hele lieve moeder etct. Maar ik ben blij dat je mijn moeder niet ben. Je vindt echt niet dat eenn kind van 22 op zijn eigen benen moet leren staan?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 01:22 schreef Killer_Mom het volgende:
koken, wassen en strijken kunnen die van ons ook. wij zijn regelmatig weken weg.
komen ze ooit op " hun eigen" te wonen , dan leren ze t ook wel.
dat hebben wij ook geleerd..lekker laten prutsen, komt allemaak goed.....
maar als er geen noodzaak is om op je zelf te gaan wonen , is er ook niks mis mee als je thuiswoont.
3 -4 keer per week , 80 km rijden voor een paar uurtjes school.,
dan is t zeker goedkoper, voor beiden, dat je nog thuis woont.
om heel eerlijk te zijn, ik ben heel blij dat ze nog hier wonen, 20, 22....
ik zou de gezelligheid en al dat gedoe heel zeker missen.
ooit komt t ervan, maar nu nog even niet.
Dan woon je ook niet uit. Dan woon je in een hotel moet hele goede roomservice.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat leer je echt niet uitsluitend door op je eigen te gaan woen (en altijd je was af te geven en altijd thuis te eten)
Als je mijn post goed gelezen hebt zeg ik ook dat ik geen zin heb om er moeite voor te doen. Vooralsnog zit ik thuis goed. Bovendien studeer ik in Amsterdam en daar zijn de kamers extra moeilijk te vinden, zeker als je er niet te veel voor wilt betalen. De wachtlijsten zijn idd enorm.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is echt een kul-argument. Je moet ook een beetje moeite doen, wil je een kamer vinden. Het is heus niet zo dat huurbazen bij jouw aanbellen of je ook een kamer wilt hebben. Daar zul je echt wat tijd in moeten steken. En dan kun je prima een kamer vinden.
mwah,. hier zijn het aantal volledig zelfstande kamers en het aantal plekken in studentenhuizen (gedeelde badkamer / keuken) wel ongeveer gelijkquote:Op woensdag 23 maart 2005 11:30 schreef big_al het volgende:
ik zit in het derde jaar op het hbo en woon ook nog gewoon thuis.
Me reistijd heen en terug zijn maar2 kleine uurjtes.
Thuis wordt lekker alles voor je gedaan.
Bespaart geld.
De dingen die ik dan zelf zou moeten doen, zou meer tijd in beslag nemen als me reistijd nu.
Natuurlijk lijkt me een eigen plekje vet relaxt. Maar dan wil ik ook echt een eigen plek en geen studentenhuis(kamer).
Ik ben het helemaal niet met jouw eens. Je hebt erg makkelijk praten en misschien heb jij zoveel geluk gehad dat je binnen no-time een kamer vind, maar dat heeft echt niet iedereen. Ik ken genoeg studenten die al 3 jaar echt op zoek zijn (veel harder dan ik) en nogsteeds niets betaalbaars hebben gevonden. Met betaalbaar bedoel ik een kamer onder de 325 euro (eigenlijk 300) per maand.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:44 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, ken niemand die als die echt zoekt geen kamer kan vinden (heb et hier over Amsterdam)... Kwestie van moeite doen en je dus niet alleen op die websitejes inschrijven ... Ga ook es bij de lokale antikraak enzo kijken, daar kan je altijd wat moois voor weinig geld krijgen! (hoewel het vaak wel tijdelijk is, maar ach tegen de tijd dat je eruit moet heb je wel iets permanenters gevonden)
dus een vrouw moet hetzelfde voor je doen als je moeder nu doet?quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Warom zou ik op een ander gaan wonen?
* Mijn moeder betaalt mijn kleren en haalt ze zelf zodat ik ze kan uitzoeken
* Mijn moeder betaalt mijn verzekering en abbonementen
* Mijn moeder kookt gemiddeld 3/4 keer in de week, de rest regel ik zelf iets
* Mijn moeder doet de was en het huishouden(en de poets)
* Mijn moeder doet de boodschappen
* Mijn moeder regelt de dingen waar ik zelf geen zin in heb
Ik doe:
* Regelmatig haar auto wassen of tanken
* De boodschappen uit de auto halen
* Voor gezeligheid zorgen
* Wat lampen en zo vervangen
Zolang ik geen vrouw gevonden die naast knap en leuk is ook niet aan die eisen voldoet zit ik prima thuis
Eerlijke deal toch
quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
* De boodschappen uit de auto halen
Eerlijke deal toch
Echte mannen en vrouwen komen met de auto naar school. NS is voor de paupers waar jij naar refereertquote:Ik woon al geruime tijd op kamers en ik kots op die paupers die nog steeds thuis wonen bij "pappie en mammie". Liefkozend noem ik ze altijd "onder-het-spoor-studenten" als ze weer met hordes uit die trein komen kakken. Ik word al misselijk bij de gedachte, van de door moeders vet gemeste koppen met hun bankrekeningetjes dik in de plus, vol vertrouwen in de miserabele prestaties van de NS.
Waar ik zo mogelijk een nog grotere hekel aan heb, zijn de lui die arriveren met een auto. Je bent verdomme student, als je dan een auto kan betalen zuip je veels te weinig bier. Studenten die met de auto komen zijn verraders, untermenschen, verwerpelijk uitschot. Die redden het noooooit van z'n leven. Slecht voor je persoonlijke ontwikkeling ook zo'n auto. Studenten in een auto lopen alleen maar te bumperkleven. Verdomme. Studenten rijden geen auto, ze zitten verdomme op een fiets. Dat is goed voor de beweging en de persoonlijke ontwikkeling. Verdomme.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Echte mannen en vrouwen komen met de auto naar school. NS is voor de paupers waar jij naar refereert
Ha, jij hoort dus graag mensen praten over een studie waarin geen baan is te vinden.quote:Op zondag 20 maart 2005 20:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Als ik dit lees krijg ik wel ontzettend zin om op kamers te gaan volgend jaarquote:Op donderdag 24 maart 2005 00:22 schreef Silencio het volgende:
Ik woon al geruime tijd op kamers en ik kots op die paupers die nog steeds thuis wonen bij "pappie en mammie". Liefkozend noem ik ze altijd "onder-het-spoor-studenten" als ze weer met hordes uit die trein komen kakken. Ik word al misselijk bij de gedachte, van de door moeders vet gemeste koppen met hun bankrekeningetjes dik in de plus, vol vertrouwen in de miserabele prestaties van de NS.![]()
Laat me hier even wel het volgende zeggen. Je studententijd is een ge-wel-dig-e ervaring die NIEMAND mag missen. Op kamers gaan is een VEREISTE voor een geslaagde studententijd. Voor de echte thuiswonende uberzeikerds onder ons: voorafgaande bewering is nondeju wetenschappelijk meerdere malen bewezen (Lappzwanz 2000, Lammetajk 1993)
Wie niet op kamers gaat mist verdomme dus de tijd van z'n leven, dus thuiswonertjes begin maar te beven! Het zou eigenlijk een soort van dienstplicht moeten worden. Zo van, 21? Hoppakee, het huis uit kerel/vent/meid! Of je nou wilt of niet, gaaan met die banaan! En besef je wel.... niet alleen jijzelf, ook dé natie profiteert mee (jawel). We hebben immers sterke mensen nodig die hun eigen boontjes kunnen doppen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |