abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25521995
Je komt ze steeds meer tegen op de universiteit, studenten die reeds in hun zoveelste studiejaar zitten, dik boven de 20 zijn en toch nog lekker bij pappie en mammie wonen ondanks de soms meewarige blikken van studiegenoten. Uiteraard kan het zijn dat je niet lang van huis kunt vertoeven door bepaalde omstandigheden maar in de meeste gevallen is het koudwatervrees, gemakzucht en luxedrang.
Je maakt mij namelijk niet wijs dat je na 3 jaar studeren nog steeds geen kamer hebt kunnen vinden. Ik vraag me altijd af wat dat soort mensen bezielt; angst om op eigen benen te staan, heimwee naar het ouderlijk nest, bang om af en toe wat te lenen?

Naar mijn mening is het voor je sociale en geestelijke ontwikkeling erg slecht om zo lang onder de vleugels van je ouders te blijven. Door zelfstandig te gaan wonen moet je ineens vanalles zelf regelen en is er naast een handjevol studievrienden die zelf ook allemaal hun eigen leventje hebben eigenlijk niemand die zich om je bekommert. Te laat het huis uit gaan belemmert naar mijn mening het proces van volwassen worden en zorgt voor halfzachte 20'ers die naast het studeren 'an sich' eigenlijk amper student zijn geweest.

Thuiswonende ouderejaars, kom maar op met jullie argumenten!

Groet, nozem
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2005 @ 16:25:39 #2
47213 ArmaniMania
pi_25522047
---->KLB
pi_25522066
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:25 schreef ArmaniMania het volgende:
---->KLB
Nee, ik deponeer gewoon een stelling die hier m.i. prima op z'n plaats is.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:30:38 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25522157
So true, so true.

Ik woon inmiddels alweer 2 jaar op mezelf, en het blijft echt heerlijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25522314
Ik kan me goed voorstellen dat als iemand op een reisbare afstand van zijn school/universiteit af woont en het prima naar z'n zin heeft bij zijn ouders niet op kamers gaat .
De argumenten die je aandraagt dat je leert om zelfstandig te worden kloppen inderdaad wel maar kan dat leren zelfstandig leven ook niet na je studie?
En volgens mij ligt die zelfstandigheid ook voor een groot deel aan je opvoeding en zullen er ongetwijfeld genoeg mensen zijn die nog thuis wonen en zelfstandiger leven dan hun op kamers zittende studiegenoten.
pi_25522352
Ik blijf ook nog lekker thuis wonen tot mijn 25e ofzo .
pi_25522374
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:39 schreef ijsmeis het volgende:
Ik blijf ook nog lekker thuis wonen tot mijn 25e ofzo .
TS vroeg om argumenten.
pi_25522400
geld maybe
pi_25522453
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:40 schreef Thieske het volgende:

[..]

TS vroeg om argumenten.
Het kost bijna niks.
Je eet tenminste gezond en je hoeft er geen moeite voor te doen om eten te krijgen.
En mijn ouders zijn zeer okay en heb er geen last van, ik profiteer er juist van .
pi_25522529
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:37 schreef Thieske het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat als iemand op een reisbare afstand van zijn school/universiteit af woont en het prima naar z'n zin heeft bij zijn ouders niet op kamers gaat .
De argumenten die je aandraagt dat je leert om zelfstandig te worden kloppen inderdaad wel maar kan dat leren zelfstandig leven ook niet na je studie?
En volgens mij ligt die zelfstandigheid ook voor een groot deel aan je opvoeding en zullen er ongetwijfeld genoeg mensen zijn die nog thuis wonen en zelfatandiger leven dan hun op kamers zittende studiegenoten.
Die zullen er ongetwijfeld zijn, thuiswonende studenten die op wat voor manier dan ook zelfstandiger zijn dan studenten die op kamers zitten, maar ik denk dat een klein beetje generaliseren niet echt kwaad kan in dit geval. Op jezelf wonen maakt nu eenmaal zelfstandig, je wordt namelijk min of meer tot zelfstandigheid gedwongen.
Ik ben ook pas op mezelf gaan wonen toen ik weer begon met studeren, ik was toen de 20 reeds gepasseerd. Geen moment heb ik er spijt van gehad en ik probeer kennissen die nu 22, 23 of ouder zijn en nog thuis wonen altijd op andere gedachten te brengen.. Meest gehoorde argument: "Ja, maar ik kan niet weg, ik heb namelijk alles hier." Daarmee worden dan vrienden, bijbaantje, sportclub etc bedoeld. Mijn gedachte is dan: "Wat is er verdorie mis met ergens anders een nieuw leven opbouwen, je zult het nog vaak genoeg moeten misschien"

Maargoed, je praat soms tegen een dikke betonnen muur.

[ Bericht 0% gewijzigd door nozem op 15-03-2005 16:52:24 ]
pi_25522636
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:47 schreef nozem het volgende:

[..]

Die zullen er ongetwijfeld zijn, thuiswonende studenten die op wat voor manier dan ook zelfstandiger zijn dan studenten die op kamers zitten, maar ik denk dat een klein beetje generaliseren niet echt kwaad kan in dit geval. Op jezelf wonen maakt nu eenmaal zelfstandig, je wordt namelijk min of meer tot zelfstandigheid gedwongen.
Ik ben ook pas op mezelf gaan wonen toen ik weer begon met studeren, ik was toen de 20 reeds gepasseerd. Geen moment heb ik er spijt van gehad en ik probeer kennissen die nu 22, 23 of ouder zijn en nog thuis wonen altijd op andere gedachten te brengen.. Meest gehoorde argument: "Ja, maar ik kan niet weg, ik heb namelijk alles hier." Daarmee worden dan vrienden, bijbaantje, sportclub etc bedoeld. Mijn gedachte is dan: "Wat is er verdorie mis met ergens anders een nieuw leven opbouwen, je zult het nog vaak genoeg moeten misschien"

Wat een bemoeial ben je dan eigenlijk .
  Moderator dinsdag 15 maart 2005 @ 16:55:36 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_25522666
Volgens mij is de voornaamste reden dat het lekker makkelijk is: je hoeft niet te koken, niet schoon te maken, de was wordt voor je gedaan, wat wil je nog meer? En je kunt je geld lekker uitgeven aan uitgaan etc.

En het lijkt me niet dat je er erg zelfstandig van wordt: pas als je alles zelf van alles moet regelen weet je wat er allemaal komt kijken bij het zelf een "huishouden" runnen: als je bijvoorbeeld problemen krijgt met je huisbaas om maar iets te noemen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_25522690
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:47 schreef nozem het volgende:

[..]
Mijn gedachte is dan: "Wat is er verdorie mis met ergens anders een nieuw leven opbouwen, je zult het nog vaak genoeg moeten misschien"

En hun gedachten is dan waarschijnlijk: "Waarom zou ik een nieuw leven opbouwen als ik nu al alles heb wat me tevreden maakt, en als ik het ooit nog moet dan doe ik het dan wel, ik zie er nu nog geen noodzaak toe"

Ik denk dat de keuze tussen wel en niet op kamers gaan gewoon puur per situatie en persoon verschillend is en dat generalisren dan dus wel degelijk kwaad kan.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:57:11 #14
11923 I.R.Baboon
pi_25522700
Pff, alsof je moet koken als je op jezelf woont.
  † In Memoriam † dinsdag 15 maart 2005 @ 16:58:00 #15
47213 ArmaniMania
pi_25522713
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:26 schreef nozem het volgende:

[..]

Nee, ik deponeer gewoon een stelling die hier m.i. prima op z'n plaats is.
Waarom zou je niet bij je ouders blijven zolang hun het goed vinden? JE kunt met je ouders afspreken dat je wat aan kostgeld betaalt of weet ik wat. Waarom zouden mensen dat niet mogen doen met deze economie?
pi_25522723
Ik ga pas op mezelf wonen als ik een baan heb.
Zolang ik studeer en mijn school is gelukkig dicht bij huis blijf ik mooi thuis. Ik ga toch niet op zo'n kut studentenkamer zitten, waar ik voor een zeer klein bedrag per maand moet zien rond te komen? Thuis kan ik af en toe de muziek tenminste lekker hard zetten (tuurlijk kan je daar ook, maar is lekker aso voor je medebewoners), kost me niets, eten wordt voor mij verzorgd (ja ik kan heus wel zelf koken en af en toe doe ik dat ook wel).

En ja, van die dingen profiteer ik zolang mogelijk natuurlijk Maar zoals ik zei, zodra ik een baan heb, dus een vast inkomen ga ik wel op me eigen. Maar dan hoef ik ook niet op zo'n kut studentenkamertje te zitten.
♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_25522728
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pff, alsof je moet koken als je op jezelf woont.
Pff, alsof je dan gezond eet.
pi_25522875
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:53 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Wat een bemoeial ben je dan eigenlijk .
Ik heb het beste met ze voor. Waarschijnlijk hebben zij inderdaad een grafhekel aan mijn gezeik.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:06:51 #19
11923 I.R.Baboon
pi_25522891
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:58 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Pff, alsof je dan gezond eet.
Alsof ik gezond eet als ik wel zou koken.

Echt, mijn leven is ideaal, ik hoef niet meer schoon te maken dan dat ik thuis moest doen (minder zelfs), ik kan goed rondkomen, ben helemaal m'n eigen baas en ik ben nog helemaal niet uitgedijt of verwaarloosd.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:07:23 #20
11923 I.R.Baboon
pi_25522908
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:06 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik heb het beste met ze voor. Waarschijnlijk hebben zij inderdaad een grafhekel aan mijn gezeik.
Ach, de meeste zieners worden niet begrepen. En je hebt gewoon gelijk.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:08:45 #21
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25522936
Volledig eens met de TS. Ik ben eerstejaars en wil zeker een kamer volgend jaar, lijkt me uitermate puik.
pi_25522964
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:06 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Alsof ik gezond eet als ik wel zou koken.

Echt, mijn leven is ideaal, ik hoef niet meer schoon te maken dan dat ik thuis moest doen (minder zelfs), ik kan goed rondkomen, ben helemaal m'n eigen baas en ik ben nog helemaal niet uitgedijt of verwaarloosd.
Als je niet meer schoon hoef te maken dan dat je thuis doet, is dat geen voordeel of nadeel.
Ik wil niet 'goed rondkomen'. Ik wil flink kunnen sparen.
Ik ben thuis ook mijn eigen baas. Als ik een rotzooi op mijn kamer wil hebben, dan doe ik dat.
Als ik om 10 uur s'ochtends thuis wil komen van een feestje, dan doe ik dat.
Als ik zin heb in friet, dan haal ik dat. Ik zou niet weten wat ik niet zou mogen.

En eten koken is gezonder, aangezien dat vers is.
pi_25522972
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
So true, so true.

Ik woon inmiddels alweer 2 jaar op mezelf, en het blijft echt heerlijk.
Ik al ruim anderhalf jaar, en het bevalt prima. De was doen en koken vind ik geen probleem, lekker alles zelf regelen zonder bemoeienis. Sinds ik op mezelf woon kan ik ook wel wat beter met mijn ouders en mijn broertje opschieten, maar zie ik ze (vrijwel) nooit (wonen erg ver weg).

Als ik soms medestudenten hoor zeggen dat ze om zes uur thuis moeten zijn omdat dat het eten op tafel staat, krijg ik al rillingen over mijn rug. Maar goed, ieder zijn meug.

Het is denk ik toch die gemakzucht en afhankelijkheid die de vrijwillige bij-papa-en-mama-woners aanspreekt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25522994
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:56 schreef Thieske het volgende:

Ik denk dat de keuze tussen wel en niet op kamers gaan gewoon puur per situatie en persoon verschillend is en dat generalisren dan dus wel degelijk kwaad kan.
Ik had het ook niet over de keuzeverschillen tussen wel op niet op kamers gaan, ik had het over het feit dat studenten door de bank genomen zelfstandiger worden als ze op kamers gaan dan wanneer ze bij hun ouders blijven wonen, en die generalisatie kan best gemaakt worden vind ik.
pi_25522998
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:10 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik al ruim anderhalf jaar, en het bevalt prima. De was doen en koken vind ik geen probleem, lekker alles zelf regelen zonder bemoeienis. Sinds ik op mezelf woon kan ik ook wel wat beter met mijn ouders en mijn broertje opschieten, maar zie ik ze (vrijwel) nooit (wonen erg ver weg).

Als ik soms medestudenten hoor zeggen dat ze om zes uur thuis moeten zijn omdat dat het eten op tafel staat, krijg ik al rillingen over mijn rug. Maar goed, ieder zijn meug.

Het is denk ik toch die gemakzucht en afhankelijkheid die de vrijwillige bij-papa-en-mama-woners aanspreekt.
Dat soort dingen is bij iedereen weer anders hoor .
pi_25523017
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:11 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over de keuzeverschillen tussen wel op niet op kamers gaan, ik had het over het feit dat studenten door de bank genomen zelfstandiger worden als ze op kamers gaan dan wanneer ze bij hun ouders blijven wonen, en die generalisatie kan best gemaakt worden vind ik.
Zelfstandigheid kan je ook vanuit huis meekrijgen hoor.
pi_25523067
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:09 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Over dat stuk na de komma valt te twisten soms, maargoed...

Een beetje student kan binnen no-time een simpele, doch voedzame en gezonde maaltijd op tafel zetten. Veel supermarkten in studentensteden zijn ook compleet op de 'studenten-eetmarkt' ingespeeld.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:15:44 #28
11923 I.R.Baboon
pi_25523090
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:09 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Als je niet meer schoon hoef te maken dan dat je thuis doet, is dat geen voordeel of nadeel.
Ik wil niet 'goed rondkomen'. Ik wil flink kunnen sparen.
Je gaat toch niet sparen tijdens je studie? Ik werk nu, en kom daarbij heerlijk rond
quote:
Ik ben thuis ook mijn eigen baas. Als ik een rotzooi op mijn kamer wil hebben, dan doe ik dat.
Als ik om 10 uur s'ochtends thuis wil komen van een feestje, dan doe ik dat.
Als ik zin heb in friet, dan haal ik dat. Ik zou niet weten wat ik niet zou mogen.
Als ik 's nachts om 4 uur in m'n kamer muziek zit te draaien en met vrienden bier zit te drinken heb ik niet het gevoel dat mijn ouders dat net zo goed op prijs zouden stellen. Daarnaast hoef je geen rekening te houden met wel of niet meeeten en dat soort kleine zeikerige dingen.
quote:
Ik denk dat die muffe drap die ik produceer nauwelijks gezonder valt te noemen.
pi_25523098
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:12 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Zelfstandigheid kan je ook vanuit huis meekrijgen hoor.
Maar je kunt die aangeleerde zelfstandigheid pas echt in de praktijk brengen als je op eigen benen staat denk ik.
pi_25523103
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:11 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dat soort dingen is bij iedereen weer anders hoor .
Het is maar een voorbeeld. Feit is dat je minder vrij bent dan wanneer je bij je ouders in huis woont. Als ik om drie uur 's nachts harde muziek wil draaien dan doe ik het, als ik een wijf mee naar huis wil nemen doe ik het, als ik drie keer in een week pizza wil vreten doe ik het ook. Niemand die zich ermee bemoeit.
pi_25523134
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:15 schreef I.R.Baboon het volgende:

Je gaat toch niet sparen tijdens je studie? Ik werk nu, en kom daarbij heerlijk rond
En waarom dan wel niet? .
quote:
Als ik 's nachts om 4 uur in m'n kamer muziek zit te draaien en met vrienden bier zit te drinken heb ik niet het gevoel dat mijn ouders dat net zo goed op prijs zouden stellen. Daarnaast hoef je geen rekening te houden met wel of niet meeeten en dat soort kleine zeikerige dingen.
Ik heb daarvoor de huiskamer
En wel mee eten of niet maakt ze niet veel uit. Maar uit mezelf bel ik daarvoor wel. Maar het hoeft niet.
Dus het ligt wel degelijk uit wat voor een gezin je komt.
quote:
Ik denk dat die muffe drap die ik produceer nauwelijks gezonder valt te noemen.
Daarom zeg ik dus, daarvoor heb ik mijn ouders.
pi_25523160
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:16 schreef nozem het volgende:

[..]

Maar je kunt die aangeleerde zelfstandigheid pas echt in de praktijk brengen als je op eigen benen staat denk ik.
Nou.. Ik zeg niet dat ik zelfstandig ben.
Maar een vriendin van mij bijvoorbeeld. Die mag haar eigen kleren wassen.
Die moeten thuis om de beurt koken.
Dat soort dingen. Zelfstandigheid in de praktijk, vind ik.
pi_25523162
Op jezelf wonen is okay!

Suffe thuiswoners!
pi_25523181
Ik woon nog thuis, op mn 23e en 4 jaar studeren. In september ga ik wel verhuizen. Samen met mijn zus in een huis. Ik woon nog thuis omdat ik altijd al in Utrecht woon en hier ook studeer. Beetje onzinnig dus om te verhuizen.
Daarnaast is het thuis veel gezelliger dan in mijn eentje op een kamer en hou ik zo ook meer geld over. En ik zou niet in een studentenhuis willen ofzo, ik wil een schoon huis.

Kortom: voor mij heeft t meer voordelen dan nadelen. (al ben ik nu wel blij dat ik in september uit huis ga!)
pi_25523192
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld. Feit is dat je minder vrij bent dan wanneer je bij je ouders in huis woont. Als ik om drie uur 's nachts harde muziek wil draaien dan doe ik het, als ik een wijf mee naar huis wil nemen doe ik het, als ik drie keer in een week pizza wil vreten doe ik het ook. Niemand die zich ermee bemoeit.
Mijn broer woonde anders in een studentenhuis en als je dat daar flikte had je de buren aan je deur hangen hoor .
Maar goed. ook daar zal overal wel weer verschil in zitten.
En voor de dingen die je nu weer opnoemt kan ik ook weer dingen verzinnen die het oplossen . (koptelefoon, etc)
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:23:16 #36
11923 I.R.Baboon
pi_25523225
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:18 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En waarom dan wel niet? .
Omdat ik er van uit ga dat ik, als ik afgestudeerd ben, toch wel flink wat meer ga verdienen.Wat ik nu met moeite spaar valt daarbij in het niet.
quote:
Ik heb daarvoor de huiskamer
En wel mee eten of niet maakt ze niet veel uit. Maar uit mezelf bel ik daarvoor wel. Maar het hoeft niet.
Dus het ligt wel degelijk uit wat voor een gezin je komt.
Ach kom, we blijven hangen in praktijkvoorbeelden, kern is dat er genoeg dingen zijn die veel makkelijker zijn als je met niemand rekening hoeft te houden. En daar staat tegenover een achteruitgaande levensstandaard. En iedereen moet die afweging zelf maken. Maar ik weet wel hoe die er bij míj uitkomt.
pi_25523257
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:21 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Mijn broer woonde anders in een studentenhuis en als je dat daar flikte had je de buren aan je deur hangen hoor .
Maar goed. ook daar zal overal wel weer verschil in zitten.
En voor de dingen die je nu weer opnoemt kan ik ook weer dingen verzinnen die het oplossen . (koptelefoon, etc)
Maar goed, je begrijpt wel dat het mij om het idee gaat. Een studentenkamer is trouwens weer een heel ander verhaal dan op jezelf wonen.
pi_25523292
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:23 schreef I.R.Baboon het volgende:

Omdat ik er van uit ga dat ik, als ik afgestudeerd ben, toch wel flink wat meer ga verdienen.Wat ik nu met moeite spaar valt daarbij in het niet.
Toch heb ik liever wat geld in de hand, want afstuderen duurt bij mij nog lang.
quote:
Ach kom, we blijven hangen in praktijkvoorbeelden, kern is dat er genoeg dingen zijn die veel makkelijker zijn als je met niemand rekening hoeft te houden. En daar staat tegenover een achteruitgaande levensstandaard. En iedereen moet die afweging zelf maken. Maar ik weet wel hoe die er bij míj uitkomt.
Tuurlijk, máár..
Dat betekent niet dat mensen die 20 + zijn meteen suffe kutjes zijn als ze nog thuis wonen .
Vandaar dat ik er tegenin ga. Ook al ben ik nog lang geen 20. Ik hap graag .
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:29:05 #39
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25523307
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar goed, je begrijpt wel dat het mij om het idee gaat. Een studentenkamer is trouwens weer een heel ander verhaal dan op jezelf wonen.
Een studentenhuis is een mooie tussenstap. Je leert er zelfstandig zijn.
For great justice!
pi_25523314
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, oké. Maar het heet niet voor niks een studentenkamer. Vast (meer) de helft van studenten wonen op een studentenkamer, lijkt mij.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:32:49 #41
11923 I.R.Baboon
pi_25523352
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:28 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Toch heb ik liever wat geld in de hand, want afstuderen duurt bij mij nog lang.
Nou ja, dat heb ik ook wel, het is alleen niet zo dat die hoeveelheid echt toeneemt. Maar mocht ik opeens ontslagen worden dan kan ik nog wel een tijdje doorfunctioneren.
quote:
Tuurlijk, máár..
Dat betekent niet dat mensen die 20 + zijn meteen suffe kutjes zijn als ze nog thuis wonen .
Vandaar dat ik er tegenin ga. Ook al ben ik nog lang geen 20. Ik hap graag .
Nou, een beetje wel hoor. . .
pi_25523430
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:29 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nee, oké. Maar het heet niet voor niks een studentenkamer. Vast (meer) de helft van studenten wonen op een studentenkamer, lijkt mij.
Ik woon al dik 2 jaar met een vriend in een huis in een wat 'mindere' buurt van Nijmegen, het huis wordt eind augustus gesloopt en is ons toegewezen door de SSHN (Studentenhuisvesting Nijmegen)

Ik maak me nu al zorgen om de periode vanaf september, ik zou er sowieso veel moeite mee hebben om weer thuis te wonen en doe er alles aan om dat scenario te voorkomen. Ondanks de slechte naam van de buurt en de overlast die je hier soms hebt voel ik me eigenlijk enorm thuis, zo lekker op mezelf in de stad waar ik studeer..

Een studentenkamer zal trouwens sowieso wel mijn volgende woonruimte worden, kleine kans dat ik opnieuw in een zelfstandige eensgezinswoning kom te wonen.
pi_25523462
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:37 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik woon al dik 2 jaar met een vriend in een huis in een wat 'mindere' buurt van Nijmegen, het huis wordt eind augustus gesloopt en is ons toegewezen door de SSHN (Studentenhuisvesting Nijmegen)

Ik maak me nu al zorgen om de periode vanaf september, ik zou er sowieso veel moeite mee hebben om weer thuis te wonen en doe er alles aan om dat scenario te voorkomen. Ondanks de slechte naam van de buurt en de overlast die je hier soms hebt voel ik me eigenlijk enorm thuis, zo lekker op mezelf in de stad waar ik studeer..

Een studentenkamer zal trouwens sowieso wel mijn volgende woonruimte worden, kleine kans dat ik opnieuw in een zelfstandige eensgezinswoning kom te wonen.
Mindere buurt van Nijmegen? .
Toevallig een waarbij een meneer bakstenen uit zijn raam gooide? .
pi_25525789
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:39 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Mindere buurt van Nijmegen? .
Toevallig een waarbij een meneer bakstenen uit zijn raam gooide? .
Niet dat ik weet, maar het zou zomaar kunnen.

De discussie bloedt enigzins dood trouwens, zal wel komen door de extreem snelle verbinding hier..
pi_25526722
Ik woon ook nog thuis (bij mijn moeder met soms wat zusjes over de vloer), maar dan wel zo geregeld dat ik zelf kook (voor mezelf soms ook voor mijn moeder), zelf de was doe. Als ik een feest wil geven is dat geen probleem, kan met vrienden net zolang doorgaan als ik maar wil. En het belangrijkste voordeel: 1 Slaapkamer en 1 eigen "studio". Belagelijk grote tuin erbij met zwembad, grote woonkamer etc. etc. Perfect gewoon.

Ik heb wel een tijd op kamers gewoond (6 maanden). Dat beviel me ook er goed, alleen nogal snel last van geluidsoverlas (anderen van mij, ik ben muzikant en een nachtmens.... :S). Ik heb ook 1,5 jaar in een kraakpand gewoond, dat was ook heeeerlijk... maar op een gegevenmoment ook daar weg gegaan vanwege geluidsoverlast... door mij wederom.

Bij me moeder thuis kan ik gewoon muziek maken wanneer ik dat maar wil en hoelang ik dat maar wil... Ik voel me gelukkig
pi_25527383
Ja ik heb gvd een violist naast me wonen gvd, die et noodzakelijk vindt om rond 10 uur sochtends te beginnen met spelen Ik ben dolgelukkig met muzikale studenten die thuis blijven wonen
ik ben sowieso da bomb
pi_25529609
Volledig eens met TS. Ik heb het topic vluchtig doorgelezen en ben nog geen argumenten tegengekomen die niet neerkomen op gemakzucht ("het is gewoon handig/praktisch"), onzelfstandigheid en luxezucht ("zo'n studentenhuis is niets voor mij").
pi_25532204
Als die niet-thuiswonende studenten zo zelfstandig zijn, waarom stappen ze elke vrijdag massaal de trein in, uiteraard vergezeld met dikke backpack, koffers en handtassen? En wat zit er in die volgepropte tassen? juist, de vuile kleren die gewassen moeten worden door mama.
In het weekend vreten ze zich uiteraard helemaal vol, want ja de rest van de week moet hij droog brood eten. Om maar ff te generaliseren.
pi_25532273
Mwah Er kunnen genoeg uitwonende studenten komen met argumenten waarom ze niet in jouw schets passen, daarentegen heb ik hier nog geen thuiswoner zien komen met redenen om thuis te wonen die niet neerkomen op de drie in de openingspost genoemde.

En met dat droog brood raak je een pijnlijk punt

pi_25532302
Je zei 'an sich'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')