abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25584192
wordt tijd dat er een PSV rekening komt, speciaal voor de wedstrijden sparen
pi_25584577
Serieus, waarom wordt er nou zo'n probleem gemaakt over het niet selecteren van Ooijer. Kromkamp en Boulahrouz zijn imo gewoon beter hoor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_25584685
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:51 schreef Bos81 het volgende:
Maar ook het TOP vak was niet stil, bij de minuut voor De Generaal
Moet zeggen dat er toen ook gewoon veel mensen zachtjes aan het praten waren.
en dat die minuut wel erg lang duurde..
Ik volg mijn eurobiljetten, jij toch ook?
Volg je eurobiljetten
pi_25585410
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:41 schreef zjroentje het volgende:
Serieus, waarom wordt er nou zo'n probleem gemaakt over het niet selecteren van Ooijer. Kromkamp en Boulahrouz zijn imo gewoon beter hoor.
ik maak me er niet zo druk om, tijd komt vanzelf wel. maar snap jij meerdink, maduro en babel wel dan?
pi_25585503
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:28 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ik maak me er niet zo druk om, tijd komt vanzelf wel. maar snap jij meerdink, maduro en babel wel dan?
Meerdink en Babel wel. Maduro niet.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:39:46 #256
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_25585635
Olympique Lyon..... dat is dus de tegenstander waar ik het minst op had gehoopt. Heel erg sterke ploeg, versloeg werder bremen in de 1/8e finales met 3-0 en 7-2. OL heeft een hele goeie nummer 10 lopen: Juninho Pernambuco, echt een alleskunner. En natuurlijk Wiltord die meestal van de zijkant komt - ook een hele goeie.

Als PSV deze overleeft kan het imho de Champions League winnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spideyman op 19-03-2005 14:53:05 ]
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_25585810
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:12 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Kan niet iemand ff 10 mil winnen bij de staatsloterij ?
Nou, over toevallig gesproken.

Ben net kaarten wezen halen voor Lyon, en omdat ik ze bij de Primera haal krijg ik er altijd zegeltjes bij. En omdat we dit jaar al tig kaartjes gehaald hebben was m'n spaarkaart vol, wat met 20 cent bijbetaling recht geeft op een gratis 1/5 staatslot met jackpot

Dus, trekking 29 maart, ¤7 miljoen delen door 5 is toch 1,4 miljoen euri's

Mocht ik winnen dan mogen alle mensen uit dit topic zich melden voor een gratis retourtje Lyon
pi_25585827
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:41 schreef zjroentje het volgende:
Boulahrouz inderdaad, Kromkamp heb ik m'n twijfels over. Maar Heitinga is zeker niet beter.
pi_25585851
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:20 schreef pascalheister het volgende:
wordt tijd dat er een PSV rekening komt, speciaal voor de wedstrijden sparen
Ja, na PSV Verzekeringen en PSV Hypotheken zie ik dat nog wel gebeuren
pi_25585925
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 04:01 schreef ASSpirine het volgende:
Beasley tegengekomen in de danssalon in eindhoven.
Was niet zeker, dus ben op hem afgegaan en vroeg: Are you Beasley?
Hij: Yeah, ik zijn hand gepakt en zijn hand schudden.

Hij dacht ongetzijfeld, what a weird chinese guy
Wanneer was dat want ik hoorde van mensen die Gomes donderdag waren tegengekomen in de Danssalon. Vond het wel vreemd want de spelersbus was pas om half 2 terug in Eindhoven. Maar aan de andere kant, zichzelf echt inspannen heeft ie niet hoeven doen.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:19:57 #261
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25586328
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:49 schreef WooZ het volgende:

[..]

Nou, over toevallig gesproken.

Ben net kaarten wezen halen voor Lyon, en omdat ik ze bij de Primera haal krijg ik er altijd zegeltjes bij. En omdat we dit jaar al tig kaartjes gehaald hebben was m'n spaarkaart vol, wat met 20 cent bijbetaling recht geeft op een gratis 1/5 staatslot met jackpot

Dus, trekking 29 maart, ¤7 miljoen delen door 5 is toch 1,4 miljoen euri's

Mocht ik winnen dan mogen alle mensen uit dit topic zich melden voor een gratis retourtje Lyon
haha daar hou ik je aan
*knipt en plakt de tekst*
Dat zal wel tof zijn trouwens
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_25586341
/meldt
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 maart 2005 @ 14:28:36 #263
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25586486
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:35 schreef methodmich het volgende:
Dan hebben jullie straks Sylvie. Dat wordt me wat!

Is Sylvie van origine geen Brabantse?
zoals eerder al gezegd Silvie zal niet bij de transfer betrokken worden en dus bij ajax blijven, misschien leuk voor Maduro!

Maak jullie allemaal geen zorgen als het goed is win ik vanavond de lotto dan gaan we met zn allen!

Ik heb eens zitten denken, is er geen goede rechtsback ergens te halen? Zo zou Ooijer door kunnen schuiven naar de plek van Vogel volgend jaar. Dan is de defensieve kracht van het middenveld gewaarborgd en staat Ooijer weer in de as van het veld. Cocu/Ooijer lijkt me een mooi middenveld samen met een wat meer aanvallen ingestelde middenvelder (misschien de Jong).
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 maart 2005 @ 14:44:10 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25586832
vandaag trouwens een erg leuk stuk in de Gelderlander dat ik jullie neit wil onthouden:
quote:
Professioneler, stabieler, vindingrijker

PSV reist tegenwoordig met de borst vooruit naar Amsterdam. Hoe vaak bungelde niet de staart tussen de benen als Ajax - uit op het programma stond? De verhoudingen zijn fundamenteel gewijzigd. Na het wereldkampioenschap van 1974 is PSV zijn grootste rivaal nipt voorbijgestreefd en is Feyenoord naar de achtergrond verdrongen. De top drie is een top twee geworden.

Sommige wedstrijden liggen voor altijd in de herinnering verankerd. Omdat ze symbool staan voor een tijdperk, een revolutie of een nieuwe ontwikkeling. Ajax-PSV, gespeeld op 27 april 1975, is zo'n wedstrijd. PSV-Ajax, van 20 september 1975 ook. Het duel in Amsterdam is legendarisch, omdat PSV voor het eerst sinds vele jaren weer eens won in de hoofdstad (2-4). De wedstrijd in Eindhoven liet zien dat PSV zijn opponent kwalitatief werkelijk de baas was. Aan de hand van een briljante Ralf Edström won PSV die avond met 6-2. Edström scoorde vier keer.

Sinds 1974 ontlopen PSV en Ajax elkaar nauwelijks nog. PSV is zijn grote rivaal zelfs nipt voorbijgestoken als het gaat om prestaties in de nationale competitie. Het puntenaantal over de laatste dertig jaar is iets hoger (1823 om 1798), het aantal landstitels gelijk (dertien). De titel van 2005 kan het ware verschil maken.

Dergelijke verhoudingen waren tot '74 - het WK waarin Ajax en Feyenoord samen een bijna gouden Oranje vormden - ondenkbaar. PSV was een club als zoveel andere. Sparta, ADO, FC Twente dat niveau. Wel had PSV altijd veel meer financiële mogelijkheden. Philips maakte veel transfers mogelijk en dichtte in vroegere jaren steevast de gaten in de begroting. Desondanks waren periodes van succes zeldzaam en in ieder geval kortdurend. Tussen 1918 en 1974 domineerden Ajax en Feyenoord het Nederlandse voetbal. Ajax pakte zestien landstitels, Feyenoord tien. Ajax speelde vier Europese finales, Feyenoord twee. Feyenoord won als eerste Nederlandse club de Europa Cup voor landskampioenen én de wereldcup, Ajax deed dat als tweede.

De ommekeer bij PSV kwam onder trainer Kees Rijvers, die een elftal formeerde dat grotendeels bestond uit Brabantse jongens. Dure aankopen waren schaars bij Rijvers, hij boetseerde zijn teams liever zelf. Zo'n beetje in de stijl die Ajax beroemd had gemaakt. Zijn werk leverde drie landstitels, twee nationale bekers, de UEFA Cup én - voor het eerst- internationale erkenning op.

Juist in de Rijvers-jaren haperde de doorstroming uit de Ajax-opleiding. En toen Rijvers in 1980 terugtrad, bleek De Meer weer een kweekvijver van talenten. Met jongelingen als Kieft, Vanenburg en Rijkaard domineerde Ajax de eerste helft van de jaren tachtig. De talenten werden aan de hand genomen door Johan Cruijff, die op zijn 34ste terugkeerde bij Ajax en twee titels op rij pakte. In 1983 maakte Cruijff de overstap naar Feyenoord, dat prompt kampioen werd. Het is, de laatste dertig jaar, eigenlijk de enige titel die Feyenoord op eigen kracht veroverde. De kampioenschappen van 1993 en 1999 waren veel meer te danken aan het falen van de grote concurrenten.

Het bestuur van PSV leed in de eerste helft van de jaren tachtig onder een steeds terugkerende buikpijn. Investeringen in dure spelers leverden nauwelijks rendement (succes) op. PSV werd met cracks als Koolhof, Valke, Thoresen en Hysén een beetje de schlemiel van Nederland en bevestigde ongewild zijn imago van 'wel willen maar niet kunnen'.

Op tweede paasdag 1985 kropen de bestuurders Jacques Ruts, Harry van Raaij en Kees Ploegsma na de wedstrijd tegen Fortuna Sittard (2-1 verlies) samen in de auto en besloten: zo kan het niet langer. Of we leggen ons neer bij de suprematie van Amsterdam en Rotterdam ķf we investeren nog één keer, maar dan in echte toppers.

Het gevolg was een overval op Amsterdam en Rotterdam. Gullit en Nielsen werden losgeweekt bij Feyenoord, van Ajax kwamen Vanenburg en Koeman. Ook Rijkaard tekende voor PSV, maar die bedacht zich later.

Met de aanwezige routine van Van Breukelen, Gerets en Willy van de Kerkhof beschikte PSV weer over een topteam, dat tussen 1986 en 1989 vier titels aaneenreeg. De ploeg excelleerde ook op Europees topniveau en won in '88 de belangrijkste continentale prijs. Guus Hiddink was de frisse, slimme coach van PSV dat met de routine van Arnesen, Lerby en Kieft onaantastbaar werd.

Een nieuwe golf diende zich al aan. Ajax werd inmiddels getraind door Cruijff en speelde twee Europese bekerfinales. Van Basten, Van 't Schip, Jonk, Blind en later ook Bergkamp en de broertjes De Boer leidden een nieuwe glorieperiode in van de Amsterdammers, die vooral midden jaren negentig grote successen opleverde. Onder trainer Louis van Gaal won Ajax in '92 de UEFA Cup en drie jaar later de Champions League. Een nieuwe generatie manifesteerde zich, een generatie die een Surinaams stempel droeg. Kluivert, Seedorf en Davids veroverden de wereld, geleid als ze werden door routinier Rijkaard.

PSV beleefde zware jaren. Trainer Bobby Robson had na het vertrek van Hiddink nog twee seizoenen mogen teren op de aanwezige kwaliteiten, waarbij een sublieme sleutelrol was weggelegd voor Romario. Diens komst zorgde voor een breekpunt in de geschiedenis. Niet zozeer door zijn spel of zijn houding, maar wel door het gegeven dat bijzondere buitenlandse talenten PSV gingen zien als een springplank voor een grote internationale carričre. Dat PSV in 1994 erin slaagde om de ook door Ajax begeerde Ronaldo (zeventien jaar) naar Eindhoven te halen, versterkte het imago van de club alleen nog maar.

In Europa beleefde PSV vele jaren van anonimiteit. Zelden of nooit slaagde de club erin zijn internationale ambities gestalte te geven. Toch bleef het zijn aantrekkingskracht op topspelers behouden. Ook Cocu en Van der Weerden verkozen PSV boven Ajax, net als later Van Bommel, Bruggink en Hofland.

Het vertrek van Van Gaal zadelde Ajax in 1997 op met een erfenis, die altijd als een last zou blijven voelen. Van Gaal was trainer, coach, mentaal begeleider en technisch directeur ineen. Na hem beëindigde geen enkele trainer (Olsen, Wouters, Adriaanse, Koeman) zijn contract nog. In dezelfde periode werd PSV een toonbeeld van stabiliteit. Robson keerde even terug als tussenpaus, maar Gerets en Hiddink stonden symbool voor teamspirit en zelfbewustzijn.

PSV kende dan nog het voordeel van een solide bestuur. Voorzitter Harry van Raaij introduceerde in 1997 de PSV NV, die geleid werd door een professionele directie. Bij Ajax was het een komen en gaan van directeurs. Kales, Blind en Beenhakker probeerden het, Van Gaal keerde even terug en alleen Van Eijden doorstond alle stormen.

Ajax betrok de reusachtige Arena, waarin uitgerekend PSV zich prima thuisvoelde. Acht jaar lang verloor de Eindhovense club er niet. Pas afgelopen seizoen was Ajax weer eens de bovenliggende partij. Hoewel de begrotingen van PSV, Ajax en Feyenoord al jaren vergelijkbaar zijn (vijftig miljoen euro), is PSV op transfergebied de meest vindingrijke van de drie gebleken. Ook vandaag de dag pronken de Eindhovenaren met geslaagde aankopen als Gomes, Alex, Farfan en Beasley. Ajax heeft ook buitenlanders, maar diee voegen veel minder toe.

Talenten lopen er in Eindhoven nauwelijks rond, zoals al zolang. Ajax beschikt over Van der Vaart, Sneijder, Heitinga en sinds kort ook Babel en Maduro. De professionale creativiteit en de koopmansgeest bij PSV en het altijd sluimerende nieuwe elan in de hoofdstad maken de tweestrijd elk jaar weer boeiend. Ook morgen is er die confrontatie van culturen. Het zijn de belangrijkste kenmerken van het Nederlands voetbal sinds 1974. Feyenoord heeft noch in het één noch in het ander aansluiting kunnen vinden. De Reus uit Rotterdam is stilaan een slapende aan het worden.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25586922
Dat stuk stond ook in het Eindhovens Dagblad.
Ik volg mijn eurobiljetten, jij toch ook?
Volg je eurobiljetten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 19 maart 2005 @ 14:48:52 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25586955
ja volgens mij komt dat in alle GPD bladen (of hoe heten ald ie regionale kranten bij elkaar) te staan
DeLuna vindt me dik ;(
pi_25586996
Leuk om te lezen. Maar een wedstrijd tegen PSV leeft niet half als een wedstrijd tegen Feyenoord bij Ajax. En dat zal ook altijd zo blijven.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:58:49 #268
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25587144
Kortom, PSV gaat binnenkort instorten en Ajax zal dan weer een jaar of vijf heersen, alvorens PSV weer de scepter gaat zwaaien

Mijn conclusie: arm Feyenoord
pi_25587200
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:58 schreef twi het volgende:
Kortom, PSV gaat binnenkort instorten en Ajax zal dan weer een jaar of vijf heersen, alvorens PSV weer de scepter gaat zwaaien

Mijn conclusie: arm Feyenoord
Alleen hebben we nu Chelsea als back-up
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:01:12 #270
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25587203
Leuk stukje...
Eend geef je ff een gil als je de lotto gewonnen hebt ?
pi_25587231
Na alle geruchten zou dit wel een leuk spreekkoor zijn: Raffie is de boer van Amsterdam
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25587303
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:02 schreef cultheld het volgende:
Na alle geruchten zou dit wel een leuk spreekkoor zijn: Raffie is de boer van Amsterdam
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:19:14 #273
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25587579
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:02 schreef cultheld het volgende:
hahaha die is wel goed ja
pi_25587751
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:44 schreef rubbereend het volgende:
vandaag trouwens een erg leuk stuk in de Gelderlander dat ik jullie neit wil onthouden:
"De top drie is een top twee geworden."
eigenlijk wel jammer van Feyenoord dat het af aan het zakken is, van mij mogen ze elk jaar wel meedoen om het kampioenschap maar dan 2 keer in de 10 jaar hem dan ook daadwerkelijk winnen, de overige 8 zijn voor psv
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:28:07 #275
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_25587788
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:26 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

eigenlijk wel jammer van Feyenoord dat het af aan het zakken is, van mij mogen ze elk jaar wel meedoen om het kampioenschap maar dan 2 keer in de 10 jaar hem dan ook daadwerkelijk winnen, de overige 8 zijn voor psv
ik ben net steeds zuur van de eufa cup kwartfinale..... wat was dat erg..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')