abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25533500
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:04 schreef Don_Gurgen het volgende:
Naast zijn narcistische trekjes probeert hij mensen te ronselen door nationalistische gevoelens op te wekken.
Wat is er nu weer mis met nationalistische gevoelens?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:19:09 #262
95608 Speth
Rorschach
pi_25533600
quote:
Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan, gevoelens en politiek trouwens ook niet. Gevoelens zijn de reden dat wij geen kernenergie gebruiken, ondanks dat dat naar alle waarschijnlijkheid efficienter is.
pi_25533703
@Don Gurgen: Je tikt een hele lap tekst wat neerkomt op een hoop gebral wat al veel eerder in één of andere vorm voorbij is gekomen. Behalve dat je geen zin hebt om zes pagina's forum door te lezen heb je kennelijk ook geen zin om 20 pagina's van zijn programma door te lezen, je zou er namelijk achter kunnen komen dat je de plank volledig misslaat. Ik herken het beeld, wordt altijd toegepast door links, als je geen weerwoord hebt of het eigenlijk niet weet, dan verschuil je jezelf achter gebral waarmee je de ander probeert zwart te maken. En verder over veiligheid, Madrid is niet gek ver weg, en de daders kwamen uit Nederland. Verder is uit onderzoek gebleken dat in Nederland heel wat terroristen vertoeven en hebben vertoefd. Prettige gedachte, niet? Dodenlijstjes zijn zeker verzonnen? Computers met volledig uitgewerkte plannen voor diverse aanslagen zijn zeker verzonnen? Weet je, je ogen daarvoor sluiten is naïef en gevaarlijk, denken dat het ver van ons bed is ook. En dan kun je wel fijn zitten blaten met kreten als populisme, angspolitiek, arcistische trekjes, en nog meer van die kreten waarmee je meent te moeten braken, wat je neerzet vertoont grote overeenkomsten met wat ik zie als ik een massale delivery heb gedaan in het kleinste kamertje. En als ik het goed begrijp ben jij gewoon een links stukkie tuig. Maar ga zo door, jij bent één van de velen die maken dat steeds meer mensen zien dat het hard nodig is dat er een Geert Wilders is.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_25534678
Sorry Speedfreak maar ik moet je nu toch even wijzen op het gezegde van de pot die de ketel verwijt. Je verwijt mij niet inhoudelijk te reageren op wilders en me slechts te verschuilen achter persoonlijke aanvallen. Je gaat er daarnaast maar met een vreemde causale redenering vanuit dat ik het programma van Wilders niet heb gelezen. Maar om nou te zeggen dat je inhoudelijk op mijn stuk ingaat? Nee niet echt. Je schuift het makkelijk af door te stellen dat ik een "links stukkie tuig" ben??? En dat terwijl ik me alleen afvroeg of je Wilders echt gelooft of niet. Zo raar is dat toch niet?

Ik ben zelf student politicologie en heb het programma van Wilders wel gelezen. En ook nog veel teksten over populisme en nationalisme. Ik zal mezelf geen expert noemen, maar Wilders past angstvallig goed in een aantal nare plaatjes. Ik hoop dat je later wel tijd hebt om een goede reactie in elkaar te zetten waarin er plaats is voor een beetje respect voor mijn persoontje. Want ik vraag je eigenlijk alleen maar uit te leggen wat Wilders nou geen populistische politicus maakt maar echt iemand om serieus te nemen.

In de hoop dat deze rare manier van communiceren eenmalig was.

Alle goeds

Don Gurgen
pi_25534713
Ook nog even. Wat er mis is met nationalisme?? Heel veel, je zou het boek "Voting for violence" van Jack Snyder moeten lezen. Daarin wordt aangetoond dat landen die het pad van nationalisme volgen gedoemd zijn door hun arrogantie en intolerantie tot bloed vergeten en oorlog. Snyder is een Amerikaan en kan niet echt worden afgedaan als een links stukkie tuig. Buitengewoon schokkend misschien, maar niet minder waar.

Don Gurgen
  donderdag 17 maart 2005 @ 00:36:54 #266
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25535157
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 09:17 schreef Pool het volgende:

Mogen daarbij ook alle users die ooit naar het kontje van Bos hebben verwezen als gesprekspartner worden afgeschreven?
Bedoel je mensen die het kontje van Bos als argument zien om PvdA te stemmen? Volmondig: Ja!
quote:
Ik heb het gevoel dat jullie je nu alvast weer in de slachtofferrol aan het manoeuvreren zijn, zodat je straks weer kunt huilen dat "de kogel van links kwam" (hoewel ik echt hoop dat er niet weer een gek opstaat) en dat er gedemoniseerd is.

Jullie? Ik ben een individu en wens ook als zodanig aangesproken te worden.
Verder snap ik totaal niet waar je het over hebt met je kogel. Ik vind het nogal schizofreen om mensen allerlei dingen in de mond te leggen, mister stigmatica!

Ik heb nooit beweerd dat andere politici verantwoordelijk zijn voor de dood van Fortuyn. Als aanhanger van een milde vorm van directe democratie geloof ik namelijk heilig in het vrije woord zolang het niet aanzet tot ondermijning van de democratie of staatsgevaarlijke activiteiten. Mijns inziens hebben politici als Melkert, Kok en Thom de Graaf juist de Wind van voren gekregen van Fortuyn en waren zij absoluut niet verantwoordelijk voor de daden van een intellectuele autist als Volkert.
quote:
De ideeën van Wilders zíjn extreem. Wanneer je stelt dat de vrijheid van onderwijs moet blijven bestaan, behalve voor één groep mensen, dan moet je gewoon niet lopen huilen wanneer mensen aan het Duitsland van de jaren 30 of aan de apartheid denken.
Dat is gewoon Bullshit. Ik geloof ook in de vrijheid van onderwijs, mits daar geen staatsgevaarlijke burgers uit voortkomen. Op Islamitische scholen worden leerlingen veelal vervreemd van de Westerse samenleving en dat is voor mij een argument om de scholen die zich hier schuldig aan maken te sluiten. Echter moet dat wat mij betreft per school bekeken worden en niet, zoals Wilders stelt, gelijk maar allemaal.

Je vergelijking met de jaren 30 en de apartheid doen me trouwens schuddebuiken van het lachen!
quote:
Ook zijn andere ideeën gaan ver en zijn in strijd met alle waarden die sinds 1945 zijn ontwikkeld. Zelfs Hirsi Ali vergeleek Wilders' plan om het minimumloon af te schaffen met wat een middelbare scholier in de economieklas roept. Leuk om te roepen en de discussie op gang te brengen, maar als werkelijke maatregel waardeloos.
Hirsi Ali een VVD-politica die zich heeft geconformeert aan het VVD-gedachtengoed. Just "A Reminder!
quote:
Het lijkt ook wel alsof jullie alleen maar de reacties van mensen die hem als fascist afschilderen, wíllen lezen.
Weer dat jullie. Heb je het nou tegen mij of tegen een groep mensen ? Je zegt het maar hoor, ik communiceer vooralsnog niet in groepsverband.
quote:
Ik zie juist in de media, op andere fora en ook in dit topic vooral veel serieuze reacties, waarbij op inhoudelijke wijze Wilders' plannen worden afgeschoten.
Ik zie overwegend iets heel anders. Voorbeeldje: gisteren ging men bij 2 vandaag op bezoek bij PvdA-burgemeester Peter Rehwinkel in Naarden met een cameraploeg. Men ging o.a twee plantsoenendienstmedewerkers opzoeken met de vraag "wie van de 2 er weg moest" als de plannen van Wilders er doorkwamen. Dat niveau dus!
quote:
Maar jullie haken alleen in op de reacties die over Wilders' kapsel gaan, reacties die overigens op hetzelfde niveau zijn als de uitspraak "ik lust hoofddoekjes rauw".
En weer sla je de plank mis. DIe uitspraak heb ik reeds in meerdere topics als goedkoop en populistisch afgedaan. Is generaliseren soms je tweede naam ?

[ Bericht 0% gewijzigd door op_dreef op 17-03-2005 00:44:37 ]
  donderdag 17 maart 2005 @ 05:47:33 #267
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_25536851
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:19 schreef Speth het volgende:

[..]

Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan, gevoelens en politiek trouwens ook niet. Gevoelens zijn de reden dat wij geen kernenergie gebruiken, ondanks dat dat naar alle waarschijnlijkheid efficienter is.
Kernenergie is ook gewoon duurder dan olie. Al neemt dat verschil nu af. Kernenergie is wel veel goedkoper dan groene energie
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_25537313
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 11:17 schreef Mea_Culpa het volgende:

[..]

Stellen dat minder mensen in NL bij voorbaat slecht zou zijn is het nog meer.
Gezien de toenemende vergrijzing is een afname van de bevolking momenteel slecht, ja. (Tenzij het die oudjes zelf zouden zijn die verkassen). Iemand moet immers al die AOW uitkerinkies gaan opbrengen.
quote:
Feit is dat NL het dichtsbevolkte land van Europa is en 1 vd meest dichtbevolkste gebieden ter wereld. En dan ook nog eens voor de helft onder zeeniveau.
Klopt, ontken ik ook niet, maar feit is ook dat dichterbevolkte gebieden best en vaak welvarender zijn. Stellen dat Nederland vol is, is dus onzin.
[/quote]
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:07:53 #269
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_25537511
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:14 schreef Tikorev het volgende:
Een hoop.
Maar voor intellectueel minder bedeelden kunnen dergelijke sentimenten een uitkomst zijn. Dat dan weer wel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:10:33 #270
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25537540
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een hoop.
Maar voor intellectueel minder bedeelden kunnen dergelijke sentimenten een uitkomst zijn. Dat dan weer wel.
Och, dat het de BASIS is voor de natie-staat en de daaruit voortvloeiende voordelen zoals politieke stabiliteit, sociale zekerheid, bescherming tegen geweld van buiten and so on vergeten we natuurlijk maar even.

Bah, alle nationalistische gevoelens zijn fout, weg met Nederland, Europa en al die shit en dan plaatsen we het volgende ervoor terug... eh.. wat dan?
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
pi_25537541
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 00:36 schreef op_dreef het volgende:
Ik zie overwegend iets heel anders. Voorbeeldje: gisteren ging men bij 2 vandaag op bezoek bij PvdA-burgemeester Peter Rehwinkel in Naarden met een cameraploeg. Men ging o.a twee plantsoenendienstmedewerkers opzoeken met de vraag "wie van de 2 er weg moest" als de plannen van Wilders er doorkwamen. Dat niveau dus!
Misschien zou er wat serieuzer op dat soort plannen gereageerd worden als mensen als Wilders niet zomaar een ongefundeerd plan zouden lanceren? Tis maar een ideetje hoor .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:11:41 #272
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25537550
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 08:45 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Gezien de toenemende vergrijzing is een afname van de bevolking momenteel slecht, ja. (Tenzij het die oudjes zelf zouden zijn die verkassen). Iemand moet immers al die AOW uitkerinkies gaan opbrengen.
Onzin. Immigratie is GEEN oplossing voor de vergrijzing. Sterker nog, het heeft de situatie alleen maar erger gemaakt: http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:13:12 #273
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25537563
quote:

[..]

Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan
Joh, zeg dat even tegen alle beurshandelaren, speculanten, makelaars, autofabrikanten and so on.
pi_25537693
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:14 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Is dit een serieuze vraag?
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:32:35 #275
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25537750
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dit een serieuze vraag?
Ja.
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:38:24 #276
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25537834
Het idee van een kleinere overheid en minder regels vind ik uitstekend. Het probleem is echter hoe wil hij dit gaan uitvoeren. Hij heeft inmiddels geen vrienden meer aan de "rechterkant" (behalve dan een aantal LPF'ers) en in 2007 een coalitie met links lijkt me ook geen ideale combinatie. Ik verwacht niet dat het in 2007 een overwinning wordt à la Pim Fortuyn, dus zal hij zijn ideeën niet kunnen uitvoeren. Ik vind het überhaupt knap van Wilders dat hij op dit moment nog zoveel aandacht op zich kan vestigen als eenmansfractie! Ali Lazrak, zal jaloers op hem zijn. Verder dan een bezoekje aan 'Rayman in Laat' is hij nog niet gekomen.
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:45:46 #277
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25537951
Omdat Lazrak iets zegt dat niemand wilt horen, in tegenstelling tot wat Wilders zegt.
pi_25537970
quote:

[..]

Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan, gevoelens en politiek trouwens ook niet.
Politiek is een en al gevoel. Bovendien is een goed ontwikkeld national besef en gezonde nationale gevoelens de basis voor echte solidariteit.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 17 maart 2005 @ 09:50:20 #279
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25538008
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:47 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Politiek is een en al gevoel. Bovendien is een goed ontwikkeld national besef en gezonde nationale gevoelens de basis voor echte solidariteit.
Waarom zou je zonder nationaal gevoel ook maar IETS willen geven voor je mede-Nederlanders in lets say Drenthe?
pi_25538044
quote:

[..]

Maar voor intellectueel minder bedeelden kunnen dergelijke sentimenten een uitkomst zijn.
Weer zo'n typisch linkse reactie. Iets wordt zelf niet begrepen dus moet het wel voor de domme, onderontwikkelde, laagopgeleide en intellectueel minder bedeelde mens zijn. Want alleen de eigen begrepen progressieve gedachten maken je moreel verheven boven de opvattingen van anderen...

--
Oh wacht, dit kwam me trouwens al bekend voor, ook in dit topic...
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:44 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ach ja, iemand heeft een opvatting die door de Progressief niet begrepen wordt en dus is de ander meteen dom, achterlijk of snapt hij er gewoon niets van...

Typisch links trekje...
En ook toevallig een reactie op Ringo. Sterken nog, zijn bijdragen gaan niet verder dan te verklaren dat iedereen die niet denkt zoals hij dom is...
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:16 schreef Ringo het volgende:
De intelligentie van Wilders zit hem in het feit dat hij de domheid een gezicht geeft. En aangezien er een hoop domheid in dit land is, zullen we zijn uitgestreken smoelwerk nog vaak kunnen bekijken.
quote:

[..]

Een hoop.
Wat een ego moet die jongen hebben

[ Bericht 56% gewijzigd door Tikorev op 17-03-2005 10:01:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')