quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:04 schreef Don_Gurgen het volgende:
Naast zijn narcistische trekjes probeert hij mensen te ronselen door nationalistische gevoelens op te wekken.
Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan, gevoelens en politiek trouwens ook niet. Gevoelens zijn de reden dat wij geen kernenergie gebruiken, ondanks dat dat naar alle waarschijnlijkheid efficienter is.quote:Wat is er nu weer mis met nationalistische gevoelens?
Bedoel je mensen die het kontje van Bos als argument zien om PvdA te stemmen? Volmondig: Ja!quote:Op woensdag 16 maart 2005 09:17 schreef Pool het volgende:
Mogen daarbij ook alle users die ooit naar het kontje van Bos hebben verwezen als gesprekspartner worden afgeschreven?
quote:Ik heb het gevoel dat jullie je nu alvast weer in de slachtofferrol aan het manoeuvreren zijn, zodat je straks weer kunt huilen dat "de kogel van links kwam" (hoewel ik echt hoop dat er niet weer een gek opstaat) en dat er gedemoniseerd is.
Dat is gewoon Bullshit. Ik geloof ook in de vrijheid van onderwijs, mits daar geen staatsgevaarlijke burgers uit voortkomen. Op Islamitische scholen worden leerlingen veelal vervreemd van de Westerse samenleving en dat is voor mij een argument om de scholen die zich hier schuldig aan maken te sluiten. Echter moet dat wat mij betreft per school bekeken worden en niet, zoals Wilders stelt, gelijk maar allemaal.quote:De ideeën van Wilders zíjn extreem. Wanneer je stelt dat de vrijheid van onderwijs moet blijven bestaan, behalve voor één groep mensen, dan moet je gewoon niet lopen huilen wanneer mensen aan het Duitsland van de jaren 30 of aan de apartheid denken.
Hirsi Ali een VVD-politica die zich heeft geconformeert aan het VVD-gedachtengoed. Just "A Reminder!quote:Ook zijn andere ideeën gaan ver en zijn in strijd met alle waarden die sinds 1945 zijn ontwikkeld. Zelfs Hirsi Ali vergeleek Wilders' plan om het minimumloon af te schaffen met wat een middelbare scholier in de economieklas roept. Leuk om te roepen en de discussie op gang te brengen, maar als werkelijke maatregel waardeloos.![]()
Weer dat jullie. Heb je het nou tegen mij of tegen een groep mensen ? Je zegt het maar hoor, ik communiceer vooralsnog niet in groepsverband.quote:Het lijkt ook wel alsof jullie alleen maar de reacties van mensen die hem als fascist afschilderen, wíllen lezen.
Ik zie overwegend iets heel anders. Voorbeeldje: gisteren ging men bij 2 vandaag op bezoek bij PvdA-burgemeester Peter Rehwinkel in Naarden met een cameraploeg. Men ging o.a twee plantsoenendienstmedewerkers opzoeken met de vraag "wie van de 2 er weg moest" als de plannen van Wilders er doorkwamen. Dat niveau dus!quote:Ik zie juist in de media, op andere fora en ook in dit topic vooral veel serieuze reacties, waarbij op inhoudelijke wijze Wilders' plannen worden afgeschoten.
En weer sla je de plank mis. DIe uitspraak heb ik reeds in meerdere topics als goedkoop en populistisch afgedaan. Is generaliseren soms je tweede naam ?quote:Maar jullie haken alleen in op de reacties die over Wilders' kapsel gaan, reacties die overigens op hetzelfde niveau zijn als de uitspraak "ik lust hoofddoekjes rauw".
Kernenergie is ook gewoon duurder dan olie. Al neemt dat verschil nu af. Kernenergie is wel veel goedkoper dan groene energiequote:Op woensdag 16 maart 2005 23:19 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan, gevoelens en politiek trouwens ook niet. Gevoelens zijn de reden dat wij geen kernenergie gebruiken, ondanks dat dat naar alle waarschijnlijkheid efficienter is.
Gezien de toenemende vergrijzing is een afname van de bevolking momenteel slecht, ja. (Tenzij het die oudjes zelf zouden zijn die verkassen). Iemand moet immers al die AOW uitkerinkies gaan opbrengen.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:17 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Stellen dat minder mensen in NL bij voorbaat slecht zou zijn is het nog meer.
Klopt, ontken ik ook niet, maar feit is ook dat dichterbevolkte gebieden best en vaak welvarender zijn. Stellen dat Nederland vol is, is dus onzin.quote:Feit is dat NL het dichtsbevolkte land van Europa is en 1 vd meest dichtbevolkste gebieden ter wereld. En dan ook nog eens voor de helft onder zeeniveau.
Een hoop.quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:14 schreef Tikorev het volgende:Wat is er nu weer mis met nationalistische gevoelens?
Och, dat het de BASIS is voor de natie-staat en de daaruit voortvloeiende voordelen zoals politieke stabiliteit, sociale zekerheid, bescherming tegen geweld van buiten and so on vergeten we natuurlijk maar even.quote:Op donderdag 17 maart 2005 09:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een hoop.
Maar voor intellectueel minder bedeelden kunnen dergelijke sentimenten een uitkomst zijn. Dat dan weer wel.![]()
Misschien zou er wat serieuzer op dat soort plannen gereageerd worden als mensen als Wilders niet zomaar een ongefundeerd plan zouden lanceren? Tis maar een ideetje hoorquote:Op donderdag 17 maart 2005 00:36 schreef op_dreef het volgende:
Ik zie overwegend iets heel anders. Voorbeeldje: gisteren ging men bij 2 vandaag op bezoek bij PvdA-burgemeester Peter Rehwinkel in Naarden met een cameraploeg. Men ging o.a twee plantsoenendienstmedewerkers opzoeken met de vraag "wie van de 2 er weg moest" als de plannen van Wilders er doorkwamen. Dat niveau dus!
Onzin. Immigratie is GEEN oplossing voor de vergrijzing. Sterker nog, het heeft de situatie alleen maar erger gemaakt: http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.htmlquote:Op donderdag 17 maart 2005 08:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien de toenemende vergrijzing is een afname van de bevolking momenteel slecht, ja. (Tenzij het die oudjes zelf zouden zijn die verkassen). Iemand moet immers al die AOW uitkerinkies gaan opbrengen.
Joh, zeg dat even tegen alle beurshandelaren, speculanten, makelaars, autofabrikanten and so on.quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:19 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan
Is dit een serieuze vraag?quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]Wat is er nu weer mis met nationalistische gevoelens?
Ja.quote:
Politiek is een en al gevoel. Bovendien is een goed ontwikkeld national besef en gezonde nationale gevoelens de basis voor echte solidariteit.quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:19 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan, gevoelens en politiek trouwens ook niet.
Waarom zou je zonder nationaal gevoel ook maar IETS willen geven voor je mede-Nederlanders in lets say Drenthe?quote:Op donderdag 17 maart 2005 09:47 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Politiek is een en al gevoel. Bovendien is een goed ontwikkeld national besef en gezonde nationale gevoelens de basis voor echte solidariteit.
Weer zo'n typisch linkse reactie. Iets wordt zelf niet begrepen dus moet het wel voor de domme, onderontwikkelde, laagopgeleide en intellectueel minder bedeelde mens zijn. Want alleen de eigen begrepen progressieve gedachten maken je moreel verheven boven de opvattingen van anderen...quote:Op donderdag 17 maart 2005 09:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar voor intellectueel minder bedeelden kunnen dergelijke sentimenten een uitkomst zijn.
En ook toevallig een reactie op Ringo. Sterken nog, zijn bijdragen gaan niet verder dan te verklaren dat iedereen die niet denkt zoals hij dom is...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ach ja, iemand heeft een opvatting die door de Progressief niet begrepen wordt en dus is de ander meteen dom, achterlijk of snapt hij er gewoon niets van...
Typisch links trekje...![]()
![]()
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:16 schreef Ringo het volgende:
De intelligentie van Wilders zit hem in het feit dat hij de domheid een gezicht geeft. En aangezien er een hoop domheid in dit land is, zullen we zijn uitgestreken smoelwerk nog vaak kunnen bekijken.
Wat een ego moet die jongen hebbenquote:Op donderdag 17 maart 2005 09:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een hoop.
Maar voor intellectueel minder bedeelden kunnen dergelijke sentimenten een uitkomst zijn. Dat dan weer wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |