In Turkije is het tot op de dag van vandaag zelfs verboden om een Christelijke kerk te stichten.quote:Op woensdag 16 maart 2005 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat hebben de rechtsstelsels die 1000-en km hiervandaan gelden, met Nederland te maken?Wie zegt dat het in Tunesie en Turkije verboden is om Christelijke scholen te stichten? Voorzover ik weet worden Joodse scholen bijv in Marokko financieel gesteund door de overheid.
Dit, mijn beste Mutant, is gewoon ronduit een leugen en dat weet je best. De toename van anti-semitische incidenten is voor het allergrootste conto op die van Noord-Afrikaanse moslims te schrijven, en dat weet je best.quote:Er is onderzoek naar anti-semitisme gedaan, en daaruit bleek dat alsnog het overgrote deel van anti-semitisme gewoon door de autochtone blanke bevolking geaccepteerd en uitgevoerd wordt.
Oa het verdwijnen van winkels ja die dan de BELACHELIJKE titel 'islamitische slagerij/bakkerij etc' krijgen. Over seperatisme gesproken... moorden door religieuze fanatici omdat hun godje allah beledigd zou zijn, gezeik over burqas, hoofddoeken die het straatbeeld beheersen en ga zo maar door. Het moet stoppen, en wel nu.quote:Maar goed, als je met termen als verislamitisering gaat gooien, dan weet je bij voorbaat al dat je niet serieus genomen wordt. Waaruit blijkt deze "verislamitisering"? De snackbar waarvan de eigenaar een Marokkaan is? De islamitische slagerij? Een moskee? Worden autochtonen gedwongen naar de moskee te gaan? Moeten ze de Koran lezen?
Je pleegt geschiedvervalsing op de ultrakorte termijn. In dit topic valt gewoon waar te nemen hoe een aantal links-zeikerds weer achtermekaar het islam-statement van stal halen om wilders te beschuldigen van rascisme en allerlei andere onfrisse praktijken. Door Fortuyn werd dat toen treffend demoniseren genoemd, waar de linkse kerk toen ook al meewarig over deed. Het resultaat is bekend, een kogel van links........quote:Op woensdag 16 maart 2005 12:17 schreef Jerruh het volgende:
[..]
waaorm die aflatende kritiek? omdat elke wildersstem die ik tot nu toe heb gehoord of gelezen alleen maar dit aanhaalt.
Leuk dat je het over karakteriseren hebt, lees dan eens kritisch door wat de anti-wilders-gelovigen hebben te melden, en verbaas je, het is verrekte weinig en komt steeds meer op hetzelfde neer, bovendien doorgaans in slecht nederlands. Tjah, als grootmuilen het constant over hetzelfde hebben komt het andere niet aan de orde hè. Typisch links gedrag overigens.quote:dat de andere (in mijn ogen belachelijke) punten als provincieherindeling, euroafschaffing, afschaffing van onderwijsministerie etc. nauwelijks tot niet wordt besproken of bekritiseerd, DAT is wat juist de pro-wilders groep zo karakteriseert...
Hieronder laat je anders helemaal niet zien waarom dat zo zou zijn. Een conclusie is objectief, een interpretatie, zoals je dat zinnetje van jou noemt, is dat allerminst.quote:en dan nog, wat ik erder es zei:
1) wilders wil de vrijheid aan de nederlanders teruggeven
2) wilders wil dat nederland weer echt nederland wordt
3) wilders stelt een aantal punten op
conclusie: de punten die hij heeft opgesteld om zijn doelstelling te bereiken (die eerste twee punten) stroken totaaaaaal niet met zijn doelstelling zelf...
Zoals? Of is het een loze strofe? De heibel doordat Nederland nog lid is van de EU veroorzaakt al een hoop heibel, dat in de vorm van zeer hoge bijdragen aan een instituut waar Nederland werkelijk niets voor terugkrijgt. Het is dus helemaal niet zo gek om daar eens kritisch naar te kijken. Of is het jouw gewoont om met bakken je geld uit het raam te kijlen zonder daar iets voor te krijgen? Toen Nederland notabene eens een beroep op de europese pot deed voor de ontwikkeling van flevoland werd dat om allerlei duistere redenen getorpedeerd.quote:nederland is nooit een isolement geweest en had altijd open handelsbetrekkingen met andere landen. dit wordt door zijn punten gewoon weggevaagd. als nl afziet van deelname aan de EU, dan kan ik je verzekeren dat er een hele hoop heibel zal ontstaan!!
Bullshit. Lijkt Volendam op Marken? Lijkt Rotterdam op Amsterdam? Dat is nou juist de belachelijke illusie, dat cultuur bepaald wordt door bestuursvorm. Wel is voor een grote groep mensen niet echt duidelijk wat de provinciaalse bestuurslaag nou eigenlijk doet. Terecht dat daar kritisch naar gekeken wordt, het kost namelijk wel veel belasting-geld. Of zou ji het normaal vinden om iemand met één of andere duistere functie die nog nooit iets voor jouw of je omgeving heeft betekend daarvoor te moeten betalen?quote:als nederland maar 4 provincies heeft, dan is het finito met de karakteristieke kenmerken van elke provincie,
Wat een raar wantrouwen leg je hier aan de dag. Het lijkt op die manier wel alsof je inderdaad uit bijvoorbeeld de achterhoek komt. Binnen wettelijke kaders zou iedereen nog steeds gelijk behandeld worden, of is dat nou juist iets waar je tegen bent? Zou je liever zien dat brabo's bijvoorbeeld een gunstiger belastingtarief krijgen dan rotjeknorders? Beetje vreemd wat je hier stelt dus.quote:immers: vanuit 1 centrum wordt alles gladgetrokken (denk je ech dat als brabant bij zuid holland zou zitten, de mensen in rotterdam het interesseert hoe het in braabant gaat? nee, delen zulle verwaarloosd worden door verschil in nederlandse opbouw in gebieden).
Dus we schaffen de politie maar af, hetgeen in de afgelopen 10 jaar gedeeltelijk al is gebeurd met de reorganisatie tot districtskorpsen, waardoor hier in een gebied met 6 woonplaatsen 's nachts één surveillancewagen beschikbaar is. Verder mis je het punt grandioos majeur, het gaat er niet om dat de straat gaat wemelen van de politie, het gaat er om dat de agent efficiënter wordt ingezet, en niet zijn dagen slijt achter een PC om PV-tjes te vervaardigen. Het zijn tenslotte geen administratief medewerkers, al lijkt het er tegenwoordig vaak wel op.quote:Politie en legeringrijp en meer controles etc kan leuk en veilig zijn, de VRIJHEID verdwijnt er enorm door...
Hèhè, je komt eindelijk met een punt waar ik vraagtekens bij zet, gewoon omdat ik nog niet heb gezien wat de bedoeling is, en hoe hij dat uitgewerkt ziet worden. Wel werkt het minimumloon in bepaalde opzichten verstikkend, mede omdat de niet arbeidsgerelateerde uitkeringen daaraan gekoppeld zijn. Misschien is afschaffing van het minimumloon niet de oplossing, maar het mechanisme mag best eens kritisch bekeken worden, iets waar de huidige politici niet graag de vingers aan branden.quote:Afschaffen minimum loon?
WTF heeft Polen er nou weer mee te maken? Verder, waar maak je uit het programma op dat hij sociale zekerheid van ontslagen mensen wil afnemen? Kortom, dit is weer zo'n niet onderbouwde schop in het luchtledige, oftewel demagogisch iets negatiefs roepen.quote:whehehe, weg sociale zekerheid voor mensen die ontslagen zijn, welkom polen II.
Ja joh, en zoals nu gaat is alles perfect tot in de puntjes geregeld, heeft niemand ook maar iets te klagen, heeft iedereen het goed, kan iedereen veilig over straat, je hoeft zowaar je voordeur niet eens op slot te doenquote:Het zijn dingen die vast met enorme bravoure en egoisme zijn bedacht maar het helpt nederland zoals ie al eeuwen was enorm naar de klote.
quote:En voor iemand die juist wil dat nederland weer het echte nederland moet worden en vrijheid aan de bevolking wil geven ZIJN DIE NIET DE PUNTEN DIE JE DAN MOET INVOEREN!!!
Er zijn genoeg posts in dit topic waarin op inhoudelijk gronden verschillende punten van Wilders worden afgekraakt. Veelal in correct Nederlands.quote:Op woensdag 16 maart 2005 14:40 schreef speedfreak1 het volgende:
Leuk dat je het over karakteriseren hebt, lees dan eens kritisch door wat de anti-wilders-gelovigen hebben te melden, en verbaas je, het is verrekte weinig en komt steeds meer op hetzelfde neer, bovendien doorgaans in slecht nederlands. Tjah, als grootmuilen het constant over hetzelfde hebben komt het andere niet aan de orde hè. Typisch links gedrag overigens.
Ik ben alles behalve links, maar zelfs een mol met oogontsteking ziet nog wel in dat herinvoering van de gulden Nederland internationaal een pleefiguur laat slaan. Er is niets mis met de euro, het vergemakkelijkt betalingen internationaal. Het argument dat de invoering ervan duur was en gepaard ging met prijsstijgingen is niet van toepassing als je de gulden wilt herinvoeren. Hoeveel denk je dat dat wel niet gaat kosten? Hoe verwarrend het zal zijn? Wat wil je met al die Nederlandse euro's? Het valt gewoon niet te beargumenteren. De gulden herinvoeren is een idioot plan, puur gebaseerd op nationalistische sentimenten in plaats van logische redeneringen, zoals zoveel van Wilders' plannen.quote:Leuk dat je het over karakteriseren hebt, lees dan eens kritisch door wat de anti-wilders-gelovigen hebben te melden, en verbaas je, het is verrekte weinig en komt steeds meer op hetzelfde neer, bovendien doorgaans in slecht nederlands. Tjah, als grootmuilen het constant over hetzelfde hebben komt het andere niet aan de orde hè. Typisch links gedrag overigens.
Ik heb wel degelijk vraagtekens bij die punten, het zal allemaal niet direct te realiseren zijn. Kleinere overheid vind ik in combinatie met een stuk overheidsbemoeienis terugdringen hard noodzakelijk, en zo zie ik het dus. Natuurlijk staat het er vrij ridicuul, het afschaffen van het ministerie van onderwijs, maar je kunt ook vaststellen dat met name dit ministerie er een zooitje van maakt en heeft gemaakt, het onderwijs zit gewoon in een afglijdende spiraal, dus zal het inderdaad eens tijd worden om de taken van zo'n ministerie eens te herzien. Juryrechtspraak vind ik wat ver gaan, maar je kunt vraagtekens zetten bij het onafhankelijke van de hedendaagse rechtsspraak, lijkt mij dus logisch dat er kritisch naar wordt gekeken.quote:Op woensdag 16 maart 2005 16:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Er zijn genoeg posts in dit topic waarin op inhoudelijk gronden verschillende punten van Wilders worden afgekraakt. Veelal in correct Nederlands.
Aangezien je een foto van WIlders in je icoon hebt staan,vraag ik me af of je gewoon een aanhanger van hem bent of dat je het daadwerkelijk met al zijn programmapunten eens bent. Geloof jij in zijn punten waarmee hij bestuurlijk wil vernieuwen, in combinatie met zijn punten waarmee hij voor een kleinere overheid kiest?
Ben jij voor juryrechtspraak, afschaffing van het minimumloon en de invoering van de gulden?
Maar daarvan uitgaande: zegt het feit dat Wilders de euro wil afschaffen niet iets over zijn intentie? En wat dat over hem zegt, komt dat bij jou goed over? Dat kan ik me amper voorstellen.quote:Ik ben geen mierenneuker die elke komma letterlijk neemt, ik kijk naar het grote geheel en de gehele intentie die er van uit gaat, en dat komt op mij goed over.
Wilders wil de euro niet zomaar afschaffen. Maar anders nog, wat zou dat over zijn intenties zeggen?quote:Op woensdag 16 maart 2005 17:04 schreef Speth het volgende:
[..]
Maar daarvan uitgaande: zegt het feit dat Wilders de euro wil afschaffen niet iets over zijn intentie?
Hij wil Nederland uit de lijst van koopjes in de uitverkoop halen, en ja, dat komt bij mij verrekte goed over. Is jou iets gevraagd over de invoering van de euro? Ben jij correct voorgelicht over de invoering van de euro? Werden kritische voorspellingen van tegenstanders toentertijd niet afgedaan als onzin? Ontken jij dat in veel gevallen het munteenheidssymbool gewoon is vervangen, of allerhande andere creatieve trucs zijn uitgehaald zoals delen door 2 ipv 2,2? Zo zou je een dergelijk statement natuurlijk ook kunnen bekijken. Behalve dan het gemak waarmee je betalingen in het buitenland kan doen, wat voor de euro ook niet echt een probleem was overigens, creditcards zijn internationaal en de pinpas werkt overal in het buitenland ook, heeft de euro eigenlijk alleen maar nadelen opgeleverd. Kostbare transformaties, vals geld, inflatie en woeker. Tjah, ik zie daar geen voordelen in. Jij wel?quote:Op woensdag 16 maart 2005 17:04 schreef Speth het volgende:
[..]
Maar daarvan uitgaande: zegt het feit dat Wilders de euro wil afschaffen niet iets over zijn intentie? En wat dat over hem zegt, komt dat bij jou goed over? Dat kan ik me amper voorstellen.
Verklaar deze zin eens? Hij wil de economie verbeteren bedoel je? Als buitenlandse investeerders zien dat wij de gulden weer gaan invoeren zal dat de indruk van instabiliteit en wispelturigheid wekken, waardoor er minder buitenlandse investeringen komen, dat is erg belangrijk.quote:Hij wil Nederland uit de lijst van koopjes in de uitverkoop halen, en ja, dat komt bij mij verrekte goed over.
Nee, maar dat geldt voor de meeste dingen die in Nederland gebeuren.quote:Is jou iets gevraagd over de invoering van de euro?
Ja; en ik heb er zelf ook informatie over gezochtquote:Ben jij correct voorgelicht over de invoering van de euro?
Als een cafebaas dat doet, dan koop je toch geen bier bij hem? Je kan toch zeker wel zelf rekenen? Ik vind het een bijzonder a-conservatief en a-kapitalistisch standpunt dat mensen zelf niet zouden kunnen rekenen hoeveel geld hen dat in guldens zou hebben gekost, zolang men het gevoel voor waarde voor de euro nog niet meester is.quote:Werden kritische voorspellingen van tegenstanders toentertijd niet afgedaan als onzin? Ontken jij dat in veel gevallen het munteenheidssymbool gewoon is vervangen, of allerhande andere creatieve trucs zijn uitgehaald zoals delen door 2 ipv 2,2?
quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:04 schreef Don_Gurgen het volgende:
Naast zijn narcistische trekjes probeert hij mensen te ronselen door nationalistische gevoelens op te wekken.
Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan, gevoelens en politiek trouwens ook niet. Gevoelens zijn de reden dat wij geen kernenergie gebruiken, ondanks dat dat naar alle waarschijnlijkheid efficienter is.quote:Wat is er nu weer mis met nationalistische gevoelens?
Bedoel je mensen die het kontje van Bos als argument zien om PvdA te stemmen? Volmondig: Ja!quote:Op woensdag 16 maart 2005 09:17 schreef Pool het volgende:
Mogen daarbij ook alle users die ooit naar het kontje van Bos hebben verwezen als gesprekspartner worden afgeschreven?
quote:Ik heb het gevoel dat jullie je nu alvast weer in de slachtofferrol aan het manoeuvreren zijn, zodat je straks weer kunt huilen dat "de kogel van links kwam" (hoewel ik echt hoop dat er niet weer een gek opstaat) en dat er gedemoniseerd is.
Dat is gewoon Bullshit. Ik geloof ook in de vrijheid van onderwijs, mits daar geen staatsgevaarlijke burgers uit voortkomen. Op Islamitische scholen worden leerlingen veelal vervreemd van de Westerse samenleving en dat is voor mij een argument om de scholen die zich hier schuldig aan maken te sluiten. Echter moet dat wat mij betreft per school bekeken worden en niet, zoals Wilders stelt, gelijk maar allemaal.quote:De ideeën van Wilders zíjn extreem. Wanneer je stelt dat de vrijheid van onderwijs moet blijven bestaan, behalve voor één groep mensen, dan moet je gewoon niet lopen huilen wanneer mensen aan het Duitsland van de jaren 30 of aan de apartheid denken.
Hirsi Ali een VVD-politica die zich heeft geconformeert aan het VVD-gedachtengoed. Just "A Reminder!quote:Ook zijn andere ideeën gaan ver en zijn in strijd met alle waarden die sinds 1945 zijn ontwikkeld. Zelfs Hirsi Ali vergeleek Wilders' plan om het minimumloon af te schaffen met wat een middelbare scholier in de economieklas roept. Leuk om te roepen en de discussie op gang te brengen, maar als werkelijke maatregel waardeloos.![]()
Weer dat jullie. Heb je het nou tegen mij of tegen een groep mensen ? Je zegt het maar hoor, ik communiceer vooralsnog niet in groepsverband.quote:Het lijkt ook wel alsof jullie alleen maar de reacties van mensen die hem als fascist afschilderen, wíllen lezen.
Ik zie overwegend iets heel anders. Voorbeeldje: gisteren ging men bij 2 vandaag op bezoek bij PvdA-burgemeester Peter Rehwinkel in Naarden met een cameraploeg. Men ging o.a twee plantsoenendienstmedewerkers opzoeken met de vraag "wie van de 2 er weg moest" als de plannen van Wilders er doorkwamen. Dat niveau dus!quote:Ik zie juist in de media, op andere fora en ook in dit topic vooral veel serieuze reacties, waarbij op inhoudelijke wijze Wilders' plannen worden afgeschoten.
En weer sla je de plank mis. DIe uitspraak heb ik reeds in meerdere topics als goedkoop en populistisch afgedaan. Is generaliseren soms je tweede naam ?quote:Maar jullie haken alleen in op de reacties die over Wilders' kapsel gaan, reacties die overigens op hetzelfde niveau zijn als de uitspraak "ik lust hoofddoekjes rauw".
Kernenergie is ook gewoon duurder dan olie. Al neemt dat verschil nu af. Kernenergie is wel veel goedkoper dan groene energiequote:Op woensdag 16 maart 2005 23:19 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan, gevoelens en politiek trouwens ook niet. Gevoelens zijn de reden dat wij geen kernenergie gebruiken, ondanks dat dat naar alle waarschijnlijkheid efficienter is.
Gezien de toenemende vergrijzing is een afname van de bevolking momenteel slecht, ja. (Tenzij het die oudjes zelf zouden zijn die verkassen). Iemand moet immers al die AOW uitkerinkies gaan opbrengen.quote:Op woensdag 16 maart 2005 11:17 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Stellen dat minder mensen in NL bij voorbaat slecht zou zijn is het nog meer.
Klopt, ontken ik ook niet, maar feit is ook dat dichterbevolkte gebieden best en vaak welvarender zijn. Stellen dat Nederland vol is, is dus onzin.quote:Feit is dat NL het dichtsbevolkte land van Europa is en 1 vd meest dichtbevolkste gebieden ter wereld. En dan ook nog eens voor de helft onder zeeniveau.
Een hoop.quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:14 schreef Tikorev het volgende:Wat is er nu weer mis met nationalistische gevoelens?
Och, dat het de BASIS is voor de natie-staat en de daaruit voortvloeiende voordelen zoals politieke stabiliteit, sociale zekerheid, bescherming tegen geweld van buiten and so on vergeten we natuurlijk maar even.quote:Op donderdag 17 maart 2005 09:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Een hoop.
Maar voor intellectueel minder bedeelden kunnen dergelijke sentimenten een uitkomst zijn. Dat dan weer wel.![]()
Misschien zou er wat serieuzer op dat soort plannen gereageerd worden als mensen als Wilders niet zomaar een ongefundeerd plan zouden lanceren? Tis maar een ideetje hoorquote:Op donderdag 17 maart 2005 00:36 schreef op_dreef het volgende:
Ik zie overwegend iets heel anders. Voorbeeldje: gisteren ging men bij 2 vandaag op bezoek bij PvdA-burgemeester Peter Rehwinkel in Naarden met een cameraploeg. Men ging o.a twee plantsoenendienstmedewerkers opzoeken met de vraag "wie van de 2 er weg moest" als de plannen van Wilders er doorkwamen. Dat niveau dus!
Onzin. Immigratie is GEEN oplossing voor de vergrijzing. Sterker nog, het heeft de situatie alleen maar erger gemaakt: http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.htmlquote:Op donderdag 17 maart 2005 08:45 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Gezien de toenemende vergrijzing is een afname van de bevolking momenteel slecht, ja. (Tenzij het die oudjes zelf zouden zijn die verkassen). Iemand moet immers al die AOW uitkerinkies gaan opbrengen.
Joh, zeg dat even tegen alle beurshandelaren, speculanten, makelaars, autofabrikanten and so on.quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:19 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat het gevoelens zijn. Gevoelens en economie horen niet samen te gaan
Is dit een serieuze vraag?quote:Op woensdag 16 maart 2005 23:14 schreef Tikorev het volgende:
[..]Wat is er nu weer mis met nationalistische gevoelens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |