Wat hij wil bewijzen is dat hetgeen waar veel Nederlanders tegenaanschoppen (geen loon naar werken, alles duur, geeen vrijheid etc) wel kan.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:39 schreef popolon het volgende:
Leuk voor je, ik woon ook in de VS zometeen maar je antipathie tegen Nederland is best wel sneu.
Wat wil je nou bewijzen?
Wat ik er tot nu toe van gelezen heb, ziet hij ze wel, maar accepteert hij ze alszijnde de prijs voor de overige voordelen..quote:Op zondag 13 maart 2005 01:46 schreef popolon het volgende:
Neen.
Dat mag je best zeggen.
Ik weet ook dat de huizen, auto's, electronica etc. daar veel goedkoper zijnmaar daar staan wel een paar dingen tegenover die je niet wilt zien.
Maar goed, succes ermee, 't is een mooi land
Ik ga er snel heen maar zal nooit Nederland zo lopen afzeiken in elke post, Nederland is best ok
Natuurlijk zijn er nadelen.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij tilt, blijkbaar?, zwaarder aan die nadelen dan Stefan doet?
Sorry, ik heb een aversie van de overheid.Natuurlijk zijn die dingen goed geregled, maar daar betaalt 'het collectief' voor..quote:Op zondag 13 maart 2005 01:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er nadelen.
Ik heb 't geluk dat mijn vrouw voor een goede overheidsinstantie werkt (adoptie), m.a.w. ik hoef niks te regelen en kan met alle voorzieningen bij haar op de 'rekening'
Je wilt ze alleen de kost niet geven die dat niet kunnen, en dan kan het wel eens wat lastiger worden.
Ik emigreer op 4 april.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:57 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Sorry, ik heb een aversie van de overheid.Natuurlijk zijn die dingen goed geregled, maar daar betaalt 'het collectief' voor..
Maar jij woont in de VS of NL?
oh, okay... Succes!quote:Op zondag 13 maart 2005 02:01 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik emigreer op 4 april.
En die aversie van de overheid, da's prima, ik mag Bush ook niet
Maar haar baan heeft niks met de politiek te maken of misschien ook wel, het probleem met kinderen die kennis hebben gemaakt met verwaarlozing en zo niet al erger.
Sociaal dus, gelukkig.
Ik ben 3 weken in MA geweest. En ik herken het wel. Ze zijn geintereseerrd, open, maar toch nationalistisch. Ik had altijd in gesprekken het idee dat ze geintereseerd waren in de manier dat je geintereseerd bent in mieren. Leuk en boeiend om te zien, maar eigenlijk ben je ze liever kwijt dat rijk.....quote:Op zondag 13 maart 2005 02:09 schreef StefanP het volgende:
Ik blief de Amerikaanse politiek ook niet, en zeker het buitenlandse beleid niet. Maar ik moet zeggen dat er een wereld van verschil is tussen wat je in Nederland verwacht van een Amerikaan en hoe het er in het echt aan toe gaat. Mensen zijn over het algemeen vriendelijk, open en geļnteresseerd. Niet nationalistisch, anti-Europa of anti-buitenland. Wel zie je overal Amerikaanse vlaggen en bumperstickers, maar meer merk ik er niet van. Veel collega's zijn het ook niet eens met het buitenlandse beleid.
Dat had ik je van te voren kunnen vertellen, maar volgens mij wist je dat al.quote:En ja, ik mis wel een aantal dingen! Yoghurt bijvoorbeeld. Dat heb je hier wel, maar alleen in die kleine Yoplait verpakkingen. Ik wil litersEn lekkere oude of komijnen kaas... hagelslag ook. Kwa beleg houd ik me nu maar bij Nutella en import gerookte kaas. Het brood is wel redelijk, na 10 verschillende merken/soorten geprobeerd te hebben wel te verstaan...
Dezelfde werkgever als toen ik je sprak?quote:Ik werk voor een telecombedrijf, laat ik het daar bij houdenHet gaat in die sector weer goed en ze kunnen goede mensen niet aanslepen. Maar van al mijn ex-collega's in Nederland was er geen enkele die interesse had. Vaak ook vanwege partner. Je weet wel, die nooit verder dan 50km van de woonplaats/geboorteplaats willen wonen *brrr* Daar had ik geen last van toen, dus dat kwam goed uit.
Qua partner bedoel je neem ik aan?quote:Op zondag 13 maart 2005 02:21 schreef StefanP het volgende:
Nog niet maar het zou wel makkelijk zijn, die greencard is er een stuk sneller dan
Volgens mij denk jij gewoon in Supra's.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:35 schreef StefanP het volgende:
En de meeeega garage waar wel 2 supras in kunnen plus een hele berg rotzooi!
Niet bepaald. Texanen zijn kampioen dikzijn van Amerika.quote:Op zondag 13 maart 2005 02:25 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Qua partner bedoel je neem ik aan?Dat moet toch wel te regelen zijn...? Als je maar genoegen neemt met zo'n overweight babe
of valt dat in Texas mee?
Wat heb je gestudeerd? Je werkt in de telecommunicatie zag ik. Ben wel benieuwd.quote:-Ik ben ingenieur. In Nederland vond ik het altijd verbazingwekkend dat technici met de nek aangekeken worden, dat bčta's veelal minder verdienen dan 'bla-bla mannetjes' die economie, marketing of wat dan ook gestudeerd hebben. Ofwel dat, ofwel de nivellering die je overal in Nederland ziet, is er dan ook de oorzaak van dat technici in Nederland belachelijk weinig verdienen. Hier verdien je een veelvoud (er zullen niet veel Nederlanders zijn die per maand hetzelfde verdienen als wat ik nu 2-wekelijks(!) gestort krijg) en krijg je ook veel meer respect. Niet dat dat per se hoeft, maar het is wel frappant. In Nederland is techniek maar saai en stoffig, iets voor nerds. Hier wordt het volop gestimuleerd en is men heel geļnteresseerd in technische opleidingen. Er zijn hier zowaar vrouwelijke ingenieurs, iets wat je in Nederland NOOIT zult meemaken (die ene % uitgezonderd dan)! Hoe het in de toekomst met Nederland moet gaan weet ik niet, maar ik vrees het ergste. Zonder technici en met alleen maar mensen die bedreven zijn in Powerpoint zal het niet erg goed gaan met de kenniseconomie...
Daar ga je alweer de fout in.quote:Op zondag 13 maart 2005 02:10 schreef Error51 het volgende:
bla bla bla fuck bush... bla bla bla US bad bla bla bla bla fuck de GOP bla bla bla fuck alle US fokkers bla bla bla.
nogmaals, je vergelijkt het wonen in Nederland met het wonen in Texas, niet met het wonen in Amerika.quote:Op zondag 13 maart 2005 01:43 schreef StefanP het volgende:
Hoezo antipathie? Het is hier gewoon fijner leven, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen want dan realiseert men in Nederland dat het daar toch niet zo goed is. Huizen zijn hier nog betaalbaar, in Nederland zijn ze onbetaalbaar. Werken is hier de normaalste zaak van de wereld, iets wat het ook hoort te zijn, en je wordt niet voor elke cent belast door een overheid die het wel eventjes allemaal voor je weet en bepaalt. Het weer is hier beter, daar zal niemand het mee oneens zijn denk ik? Vertel eens waarom het sneu is om dat gewoon aan te kaarten? Of had ik alleen mogen posten als ik vond dat Nederland toch beter was, zoals bepaalde 'neutrale' mods in NWS blijken te denken.
StefanP, hoe is deze situatie in Amerika? Ik bedoel, zijn de werknemers daar (met partner) allemaal wat makkelijker mbt ver reizen voor hun werk? In Nederland lopen mensen inderdaad vaak te zeiken als ze 45 minuten reistijd hebben, terwijl ik een Nederlander kende die in de US heeft gewoond welke absoluut geen moeite had met 2 uur reistijd.quote:Op zondag 13 maart 2005 02:09 schreef StefanP het volgende:
Maar van al mijn ex-collega's in Nederland was er geen enkele die interesse had. Vaak ook vanwege partner. Je weet wel, die nooit verder dan 50km van de woonplaats/geboorteplaats willen wonen *brrr* Daar had ik geen last van toen, dus dat kwam goed uit.
Wat praat je poep?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:14 schreef halion het volgende:
StefanP is helaas een van de mensen die denken dat geluk buiten zichzelf te vinden is.
quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:36 schreef galoptic het volgende:
[..]
"En dat best mag je gerust weglaten."
* Europa is best belangrijk.
nieteens verkaptquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:14 schreef SlimShady het volgende:
Verkapt zie-mij-in-de-USA-wonen topic.
quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:22 schreef -Muse- het volgende:
Hey stefan, mooi dat het goed gaat.
Mooi huisje heb je straks, lekker veel ruimte, en het komt nog in een mooie wijk ook!
Ben echt jaloers..
Die is verkocht. En hij heeft daar een andere gekocht.quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:30 schreef Party_P het volgende:
Is je supra meegegaan of heb je die verkocht?
Ik vind het anders erg leuk om te lezen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:12 schreef fayakill het volgende:
en inderdaad, wat wil je hiermee bewijzen...als je zo een afkeer van nl had ga ook lekker op een amerikaans forum posten
quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:17 schreef ijsmeis het volgende:
Ik vind Nederland ook maar een schijtland.
Met alle respect hoor maar daar zitten ze niet echt op te wachten.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:16 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Voor MBO-ICT'er (ongeveer 5 jaar ervaring) nog werk daar?, of is het allemaal Senior gedoe met kennis van OpenVMS en Oracle Databases etc.?
De middenstand ook niet?quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:48 schreef popolon het volgende:
[..]
Met alle respect hoor maar daar zitten ze niet echt op te wachten.
Of je moet wel een hele goede 'kruiwagen' hebben.
ik zit in santa Cruzquote:Op donderdag 26 mei 2005 07:50 schreef LOCALMOTION het volgende:
Innepin,waar zit je in de Bay Area!!! San Francisco of Oakland gedeelte!!
Oh jawel, maar dan werkzoekenden die in de VS wonen.quote:
Verkocht, maar er is al een vervanger!quote:Op woensdag 25 mei 2005 01:30 schreef Party_P het volgende:
Is je supra meegegaan of heb je die verkocht?
Nee, heb ik nooit gehad. Ik ben in een Engelstalig land opgegroeidquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:44 schreef 907 het volgende:
praat je daar nog met een accent trouwens ofniet ?
Thanks! It's slightly north of Dallas actually, between Plano and Frisco. That area is growing incredibly fast. Population 1990: 6000. Population 2005: 30000.quote:Op donderdag 26 mei 2005 07:50 schreef LOCALMOTION het volgende:
Stefan, congratulation with the purchase of your new house. If I may,where in Texas.
Er is wel werk, maar het probleem is om binnen te komen! De INS (immigratiedienst) is vreselijk lastig. Zonder HBO diploma kan het vast wel, maar zul je een andere weg moeten bewandelen dan mijzelf. Hoe - dat weet ik niet. Check anders ook www.allesamerika.com op het forumgedeelte, daar zitten veel (reeds geemigreerde) mensen met kennis en zelfs enkele immigratie advocaten - gratis advies! Als je de backing van een bedrijf hebt dan is het echt enorm makkelijker. Maar zelfs daarmee vond ik het vreselijk, al het papierwerk en geregel dat je voor elkaar moet krijgen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:16 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Voor MBO-ICT'er (ongeveer 5 jaar ervaring) nog werk daar?, of is het allemaal Senior gedoe met kennis van OpenVMS en Oracle Databases etc.?
mijn planquote:Op donderdag 26 mei 2005 22:32 schreef popolon het volgende:
[..]
Of je moet met een Amerikaanse trouwen
Want?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:12 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Wow cewl zeg![]()
Je zal je wel vermaken daar![]()
Ik ben via mijn werkgever goed verzekerd en dat kost me gelukkig niets... alles wordt vergoed, beter dan welk pakket dan ook in Nederland, zowel particulier als ziektefonds. Maar ik moet wel toegeven dat mijn bedrijf een van de top 5 gezondheids verzekeringen biedt in Dallas, bij andere bedrijven is het minder. Als je ontslagen wordt, dan is er een 'grace period' waarin je verzekerd blijft zonder eigen kosten. Die periode is afhankelijk van je dienstjaren. Daarna heb je pech - zelf verzekerd zijn is peperduur, honderden dollars per maand. Met een gezin zit je al boven de duizend dollar. Niet te doen dus, en kleine bedrijven hebben geen collectieve verzekering voor hun werknemers, dus veel mensen zijn onverzekerd. Dat is natuurlijk wel slecht en raar voor zo'n rijk land.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind amerika wel tof, alleen, dat met die sociale zekerheid. Ziekenfonds gaat er hier ook uit maar.
Zeg maar een beetje basis, dan ben je daar toch een godsvermogen kwijt? Begreep ik zo van collegae.
En pensioen en dergelijke.
Zou je dat kort kunnen motiveren / uitleggen?
Nou met zo'n zwembad en auto vermaak ik me welquote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:46 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Want?![]()
Veel succes daar ts. Maar aub niet mijn trots te veel gaan afvallen![]()
Keep 'em commingquote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:00 schreef StefanP het volgende:
Ik was niet meer van plan hier iets in te plaatsen omdat er bij veel mensen toch weinig anders uit komt dan dat je maar een kneus bent om Nederland uit te willen.
Als je in Nederland woont en je klaagt ergens over, dan is het "dan ga je toch weg?!" -alsof kritiek hebben niet mag- en als je Nederland eenmaal uit bent (iets wat de andere groep nooit zou durven), dan is het meteen "Je bent toch weg, houd je muil en ga maar op een Amerikaans forum zitten" als je zegt dat het hier op een aantal gebieden gebieden inderdaad veel beter is. Dat ze zelf nog waarschijnlijk nooit verder gekomen zijn dan 2 weken op een Costa in Spanje en dat sommige dingen ergens anders echt beter zijn, bestaat niet.
Maar goed! Er waren best leuke reacties hierboven dus hier nog wat foto's
Ander uitzicht huidige woning:
[afbeelding]
Zwembad bij huidige woning:
[afbeelding]
Dit zie je hier overal langs de weg en in het wild:
[afbeelding]
De Texas Longhorn zie je niet vaak rond de stad, maar er is wel een park waar er een heleboel reuzachtige bronzen beelden van staan. Heel mooi.
[afbeelding]
Dallas skyline:
[afbeelding]
Aan leegte geen gebrek. Ga je 50km de stad uit, dan zie je eindeloos dit uitzicht en kun je uren rijden zonder iemand tegen te komen:
[afbeelding]
Af en toe zie je deze dingen ergens in hun uppie staan. De hele velden vol moet ik nog tegen komen.
[afbeelding]
Ja, Texas heeft ook water! Er zijn een aantal lakes waar je in kunt zwemmen, zeilen, vissen, duiken enz. Meestal nationale parken, ook al zijn ze relatief klein.
[afbeelding]
Fort Worth was vroeger de grootste veehandel stad in de VS. Inmiddels doen ze daar bijna niet meer aan, maar het oude gebied kun je nog bezoeken. Ik zal je de foto's van de kitscherige gebouwen en attracties besparen, hier is een muurschildering met de layout:
[afbeelding]
Alles in de VS is nieuw, hooguit een paar honderd jaar oud. Vergeleken met Europa is alles hier dus gloednieuw, maar goed hier een 'oud' gebouw in Fort Worth:
[afbeelding]
Rijkelui zijn er hier volop. Als je de betere wijken in rijdt, dan weet je niet wat je ziet. Huizen, onvoorstelbaar, net paleizen. Waarschijnlijk woont deze kerel daar:
[afbeelding]
Maar soms zie je hier ook veel van:
[afbeelding]
Texans rijden heel veel in dit soort auto's half-vrachtwagens:
[afbeelding]
Maar ik niet. De nieuwe supra9 van de 10 dagen staat hij echter in de garage en ik heb een KIAtje voor dagelijks gebruik.
[afbeelding]
Sommige dingen zijn hier wel slechter. De bewegwijzering hier is net als in Belgie - het bord staat 10m voor of net na de afslag. Handig als je aan de andere kant van een vierbaansweg rijdt. Ook is de kwaliteit van de wegen relatief slecht. Maar daar staan een heleboel goede dingen tegenover en ik hoop nog steeds voor heel lang hier te kunnen blijven!
O ja, zo warm was het vorige week vrijdag:
[afbeelding]
40,6 graden in de schaduw. Nou da's zweten hoor!
[..]
Verkocht, maar er is al een vervanger!
[..]
Nee, heb ik nooit gehad. Ik ben in een Engelstalig land opgegroeid
[..]
Thanks! It's slightly north of Dallas actually, between Plano and Frisco. That area is growing incredibly fast. Population 1990: 6000. Population 2005: 30000.
[..]
Er is wel werk, maar het probleem is om binnen te komen! De INS (immigratiedienst) is vreselijk lastig. Zonder HBO diploma kan het vast wel, maar zul je een andere weg moeten bewandelen dan mijzelf. Hoe - dat weet ik niet. Check anders ook www.allesamerika.com op het forumgedeelte, daar zitten veel (reeds geemigreerde) mensen met kennis en zelfs enkele immigratie advocaten - gratis advies! Als je de backing van een bedrijf hebt dan is het echt enorm makkelijker. Maar zelfs daarmee vond ik het vreselijk, al het papierwerk en geregel dat je voor elkaar moet krijgen.
Duidelijkquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ben via mijn werkgever goed verzekerd en dat kost me gelukkig niets... alles wordt vergoed, beter dan welk pakket dan ook in Nederland, zowel particulier als ziektefonds. Maar ik moet wel toegeven dat mijn bedrijf een van de top 5 gezondheids verzekeringen biedt in Dallas, bij andere bedrijven is het minder. Als je ontslagen wordt, dan is er een 'grace period' waarin je verzekerd blijft zonder eigen kosten. Die periode is afhankelijk van je dienstjaren. Daarna heb je pech - zelf verzekerd zijn is peperduur, honderden dollars per maand. Met een gezin zit je al boven de duizend dollar. Niet te doen dus, en kleine bedrijven hebben geen collectieve verzekering voor hun werknemers, dus veel mensen zijn onverzekerd. Dat is natuurlijk wel slecht en raar voor zo'n rijk land.
Pensioen is redelijk goed geregeld. Bijna alle bedrijven hebben een 401k plan, zo genoemd naar het artikel uit de wet. Zie het als een soort spaarloonregeling, maar dan voor je pensioen. Je mag achter veel meer inleggen dan in Nederland, wel tot 20% van je salaris als je dat wilt/kunt missen. Allemaal bruto, dat je na je pensioen netto krijgt. Werkgevers betalen mee, maar hoeveel verschilt per bedrijf. Ik krijg bv over de eerste 3% mijn inleg verdubbeld en over de volgende 2% de helft. Aangezien het bruto is, tikt het snel aan, ik heb nu al duizenden dollars gespaard. Dat gaat in een mix van beleggingsfondsen die ik zelf gekozen heb. Hopelijk stijgt de beurs dus de komende 40 jaar
Er is ook AOW, maar dat is heel weinig. Je moet echt zelf iets er naast regelen anders kun je het vergeten.
Ja precies, ik vind dat ook een beetje jammer. Maar misschien gaat dat nog veranderen, misschien nietquote:Op zaterdag 28 mei 2005 03:17 schreef StefanP het volgende:
Dat is natuurlijk wel slecht en raar voor zo'n rijk land.
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |