abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25499940
Zoals sommigen wel weten ben ik in december vorig jaar geëmigreerd naar Texas, USA Zie ook Het grote StefanP emigreert naar de USA omdat...! topic voor de redenen!

Uitzicht uit mijn appartement:

Temperatuur vandaag:

En ja, van de week heb ik een huis gekocht! Over een maand beginnen ze met bouwen en in september is het af. Hier het model:

Buitenkant:

Binnenkant:

Wat andere modellen huizen die om mij heen komen te staan (je kunt hier alles uitkiezen, in tegenstelling tot de eenheidsworst in Nederland):

En de meeeega garage waar wel 2 supras in kunnen plus een hele berg rotzooi!

Grote woonkamer, eetkamer, ontbijthoek, enorme keuken, 3 slaapkamers, 2 badkamers, waskamer, patio, voortuin en achtertuin, airco, ceilingfans en nog veel meer. Met 10000$ in upgrades erbij was het totaal 139000$. 103345 euro dus. Vrijstaand in een mooie buurt, doe dat maar eens na in Nederland! Een gemiddelde woning kost daar nu 235000 euro?

Het is wel hard werken, vandaag moest ik weer op de zaak zijn, maar je wordt er ook voor beloond. Terwijl in Nederland prestaties bijna iets zijn om op neer te kijken, "doe maar gewoon dan doe je al gek genoet". Hier is het niet afgunst bij het zien van anderen die meer hebben, maar "die heeft het mooi voor elkaar, maar dat kan ik ook bereiken als ik m'n best doe."

Het gras is inderdaad groener aan de andere kant, dus volg een goede studie en zoek een multinational om voor te werken. Of hook tijdens vakantie up met een Amerikaanse

*hoopt nooit meer terug te hoeven
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 13 maart 2005 @ 01:39:46 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25499992
Leuk voor je, ik woon ook in de VS zometeen maar je antipathie tegen Nederland is best wel sneu.

Wat wil je nou bewijzen?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_25500055
Hoezo antipathie? Het is hier gewoon fijner leven, maar dat mag je natuurlijk niet zeggen want dan realiseert men in Nederland dat het daar toch niet zo goed is. Huizen zijn hier nog betaalbaar, in Nederland zijn ze onbetaalbaar. Werken is hier de normaalste zaak van de wereld, iets wat het ook hoort te zijn, en je wordt niet voor elke cent belast door een overheid die het wel eventjes allemaal voor je weet en bepaalt. Het weer is hier beter, daar zal niemand het mee oneens zijn denk ik? Vertel eens waarom het sneu is om dat gewoon aan te kaarten? Of had ik alleen mogen posten als ik vond dat Nederland toch beter was, zoals bepaalde 'neutrale' mods in NWS blijken te denken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 13 maart 2005 @ 01:46:00 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25500094
Neen.

Dat mag je best zeggen.

Ik weet ook dat de huizen, auto's, electronica etc. daar veel goedkoper zijn maar daar staan wel een paar dingen tegenover die je niet wilt zien.

Maar goed, succes ermee, 't is een mooi land

Ik ga er snel heen maar zal nooit Nederland zo lopen afzeiken in elke post, Nederland is best ok
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 13 maart 2005 @ 01:46:50 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25500109
quote:
Op zondag 13 maart 2005 01:39 schreef popolon het volgende:
Leuk voor je, ik woon ook in de VS zometeen maar je antipathie tegen Nederland is best wel sneu.

Wat wil je nou bewijzen?
Wat hij wil bewijzen is dat hetgeen waar veel Nederlanders tegenaanschoppen (geen loon naar werken, alles duur, geeen vrijheid etc) wel kan.
Alleen, alles heeft z'n pijrs. De voordelen die Stefan aangeeft trekken mij ook wel, alleen ik heb zo'n afkeer van de amerikaanse politiek en het nationalisme (nee, niet patriotisme, maar nationalisme) van 'de gemiddelde amerikaan' dat ik betwijfel of ik me er ooit zou kunnen vestigen....

Stefan:
Voor welke niet-multinational werk je nu dan? en waar kijk je naar? wil je daar blijven? mis je NL op sommige fronten (fam. collega's. kneuterigheid. etc) niet een beetje?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 13 maart 2005 @ 01:47:07 #6
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25500113
Goed voor elkaar man!

Even een vraag: hoe ging je vrouw/partner om met het emigreren naar de V.S ?
  zondag 13 maart 2005 @ 01:48:40 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25500141
quote:
Op zondag 13 maart 2005 01:46 schreef popolon het volgende:
Neen.

Dat mag je best zeggen.

Ik weet ook dat de huizen, auto's, electronica etc. daar veel goedkoper zijn maar daar staan wel een paar dingen tegenover die je niet wilt zien.

Maar goed, succes ermee, 't is een mooi land

Ik ga er snel heen maar zal nooit Nederland zo lopen afzeiken in elke post, Nederland is best ok
Wat ik er tot nu toe van gelezen heb, ziet hij ze wel, maar accepteert hij ze alszijnde de prijs voor de overige voordelen..

Jij tilt, blijkbaar?, zwaarder aan die nadelen dan Stefan doet?
Thucydides
  zondag 13 maart 2005 @ 01:53:47 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25500219
quote:
Op zondag 13 maart 2005 01:48 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Jij tilt, blijkbaar?, zwaarder aan die nadelen dan Stefan doet?
Natuurlijk zijn er nadelen.

Ik heb 't geluk dat mijn vrouw voor een goede overheidsinstantie werkt (adoptie), m.a.w. ik hoef niks te regelen en kan met alle voorzieningen bij haar op de 'rekening'

Je wilt ze alleen de kost niet geven die dat niet kunnen, en dan kan het wel eens wat lastiger worden.
  zondag 13 maart 2005 @ 01:57:27 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25500261
quote:
Op zondag 13 maart 2005 01:53 schreef popolon het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er nadelen.

Ik heb 't geluk dat mijn vrouw voor een goede overheidsinstantie werkt (adoptie), m.a.w. ik hoef niks te regelen en kan met alle voorzieningen bij haar op de 'rekening'

Je wilt ze alleen de kost niet geven die dat niet kunnen, en dan kan het wel eens wat lastiger worden.
Sorry, ik heb een aversie van de overheid.Natuurlijk zijn die dingen goed geregled, maar daar betaalt 'het collectief' voor..
Maar jij woont in de VS of NL?
Thucydides
  zondag 13 maart 2005 @ 02:01:36 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_25500310
quote:
Op zondag 13 maart 2005 01:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Sorry, ik heb een aversie van de overheid.Natuurlijk zijn die dingen goed geregled, maar daar betaalt 'het collectief' voor..
Maar jij woont in de VS of NL?
Ik emigreer op 4 april.

En die aversie van de overheid, da's prima, ik mag Bush ook niet

Maar haar baan heeft niks met de politiek te maken of misschien ook wel, het probleem met kinderen die kennis hebben gemaakt met verwaarlozing en zo niet al erger.

Sociaal dus, gelukkig.
pi_25500346
Ons nieuwe huisje in het knusse Nederland is tenminste uit echte bakstenen opgetrokken. En ik heb dakpannen!

Muhaha.
  zondag 13 maart 2005 @ 02:07:33 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25500370
quote:
Op zondag 13 maart 2005 02:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik emigreer op 4 april.

En die aversie van de overheid, da's prima, ik mag Bush ook niet

Maar haar baan heeft niks met de politiek te maken of misschien ook wel, het probleem met kinderen die kennis hebben gemaakt met verwaarlozing en zo niet al erger.

Sociaal dus, gelukkig.
oh, okay... Succes!

Aversie van de overheid in z'n algemeenheid. Inefficient, duur en bemoeizuchtig. In de VS blijft vooral het inefficient overeind, aangevuld met immoreel volgens mij.

Verwaarlozing. Tsja, dat is <indirect> een gevolg van een kleine overheid die weinig zorg draagt voor 'de burger' .... Dat si een afweging. In NL zou het goed geregeld moeten zijn, met voor en nadelen, in de VS is het minder geregeld, wat ook weer z'n voor en nadelen heeft
Thucydides
  zondag 13 maart 2005 @ 02:09:35 #13
46960 StefanP
polemicist
pi_25500380
Ik blief de Amerikaanse politiek ook niet, en zeker het buitenlandse beleid niet. Maar ik moet zeggen dat er een wereld van verschil is tussen wat je in Nederland verwacht van een Amerikaan en hoe het er in het echt aan toe gaat. Mensen zijn over het algemeen vriendelijk, open en geïnteresseerd. Niet nationalistisch, anti-Europa of anti-buitenland. Wel zie je overal Amerikaanse vlaggen en bumperstickers, maar meer merk ik er niet van. Veel collega's zijn het ook niet eens met het buitenlandse beleid.

En ja, ik mis wel een aantal dingen! Yoghurt bijvoorbeeld. Dat heb je hier wel, maar alleen in die kleine Yoplait verpakkingen. Ik wil liters En lekkere oude of komijnen kaas... hagelslag ook. Kwa beleg houd ik me nu maar bij Nutella en import gerookte kaas. Het brood is wel redelijk, na 10 verschillende merken/soorten geprobeerd te hebben wel te verstaan... Ook mis ik dingen als poetsdoeken. Die heb ik echt nog nergens gevonden! Wel 20 verschillende vezeldoekjes en zo, maar normale gele poetsdoeken.. ho maar. Ook is er een groot gebrek aan maaltijdmixen, je weet wel van die knorr en maggi dingen voor rijst/pasta/ovenschotels/sauzen. Volgens mij is het hier veel meer instant, bij de magnetronmaaltijden heb je bijvoorbeeld 2 hele aisles om uit te kiezen.

Iets anders wat ik mis is fiets- en voetpaden... alles moet hier per auto. Je kunt nog niet naar de overkant van de straat lopen, dus voor een pak melk moet je de auto al pakken. Dat is echt zonde want er is ZO VEEL RUIMTE en het weer is zo goed dat je altijd zou kunnen fietsen/wandelen.

Ik werk voor een telecombedrijf, laat ik het daar bij houden Het gaat in die sector weer goed en ze kunnen goede mensen niet aanslepen. Maar van al mijn ex-collega's in Nederland was er geen enkele die interesse had. Vaak ook vanwege partner. Je weet wel, die nooit verder dan 50km van de woonplaats/geboorteplaats willen wonen *brrr* Daar had ik geen last van toen, dus dat kwam goed uit.
-Mark Steyn
  zondag 13 maart 2005 @ 02:10:19 #14
113990 Error51
Zieke geest
pi_25500391
bla bla bla fuck bush... bla bla bla US bad bla bla bla bla fuck de GOP bla bla bla fuck alle US fokkers bla bla bla.

ps wat is Texas opeens plat

Anyway... heb je al credit opgebouwd of betaal je handje contantje?
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  zondag 13 maart 2005 @ 02:15:20 #15
46960 StefanP
polemicist
pi_25500434
Ik snap alle aversie jegens de VS ook niet, maar goed de meeste Fokkers zijn er b.v. nog nooit op vakantie geweest en baseren alles op het buitenlandse beleid.

Credit is in het begin een ramp inderdaad... een raar systeem als je het mij vraagt. Ik heb bijvoorbeeld meer dan genoeg spaargeld maar dat maakt ze niets uit, het gaat om de credit history. En tsja, die krijg je dus niet zonder creditcards e.d. En die krijg je weer niet zonder credit history! Voorlopig betaal ik het meeste dus contant, en met de huur, een speciale lening en zo probeer ik zsm die credit rating op te krikken.
-Mark Steyn
  zondag 13 maart 2005 @ 02:16:24 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25500445
quote:
Op zondag 13 maart 2005 02:09 schreef StefanP het volgende:
Ik blief de Amerikaanse politiek ook niet, en zeker het buitenlandse beleid niet. Maar ik moet zeggen dat er een wereld van verschil is tussen wat je in Nederland verwacht van een Amerikaan en hoe het er in het echt aan toe gaat. Mensen zijn over het algemeen vriendelijk, open en geïnteresseerd. Niet nationalistisch, anti-Europa of anti-buitenland. Wel zie je overal Amerikaanse vlaggen en bumperstickers, maar meer merk ik er niet van. Veel collega's zijn het ook niet eens met het buitenlandse beleid.
Ik ben 3 weken in MA geweest. En ik herken het wel. Ze zijn geintereseerrd, open, maar toch nationalistisch. Ik had altijd in gesprekken het idee dat ze geintereseerd waren in de manier dat je geintereseerd bent in mieren. Leuk en boeiend om te zien, maar eigenlijk ben je ze liever kwijt dat rijk.....
quote:
En ja, ik mis wel een aantal dingen! Yoghurt bijvoorbeeld. Dat heb je hier wel, maar alleen in die kleine Yoplait verpakkingen. Ik wil liters En lekkere oude of komijnen kaas... hagelslag ook. Kwa beleg houd ik me nu maar bij Nutella en import gerookte kaas. Het brood is wel redelijk, na 10 verschillende merken/soorten geprobeerd te hebben wel te verstaan...
Dat had ik je van te voren kunnen vertellen, maar volgens mij wist je dat al.
quote:
Ik werk voor een telecombedrijf, laat ik het daar bij houden Het gaat in die sector weer goed en ze kunnen goede mensen niet aanslepen. Maar van al mijn ex-collega's in Nederland was er geen enkele die interesse had. Vaak ook vanwege partner. Je weet wel, die nooit verder dan 50km van de woonplaats/geboorteplaats willen wonen *brrr* Daar had ik geen last van toen, dus dat kwam goed uit.
Dezelfde werkgever als toen ik je sprak?

Daar had je toen geen last van... en nu?
Thucydides
  zondag 13 maart 2005 @ 02:20:05 #17
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25500487
hoezo kan je net naar de oberkant van de straat> je kan toch lopen?
  zondag 13 maart 2005 @ 02:21:10 #18
46960 StefanP
polemicist
pi_25500500
Nog niet maar het zou wel makkelijk zijn, die greencard is er een stuk sneller dan
-Mark Steyn
  zondag 13 maart 2005 @ 02:25:54 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25500544
quote:
Op zondag 13 maart 2005 02:21 schreef StefanP het volgende:
Nog niet maar het zou wel makkelijk zijn, die greencard is er een stuk sneller dan
Qua partner bedoel je neem ik aan? Dat moet toch wel te regelen zijn...? Als je maar genoegen neemt met zo'n overweight babe
of valt dat in Texas mee?
Thucydides
pi_25500564
quote:
Op zondag 13 maart 2005 01:35 schreef StefanP het volgende:
En de meeeega garage waar wel 2 supras in kunnen plus een hele berg rotzooi!
Volgens mij denk jij gewoon in Supra's.
pi_25500601
quote:
Op zondag 13 maart 2005 02:25 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Qua partner bedoel je neem ik aan? Dat moet toch wel te regelen zijn...? Als je maar genoegen neemt met zo'n overweight babe
of valt dat in Texas mee?
Niet bepaald. Texanen zijn kampioen dikzijn van Amerika.
pi_25500748
Tja leuk voor je dat je in de VS woont, maar je begint inmiddels net zo vervelend te worden als Vampier (aka Error 51).
  zondag 13 maart 2005 @ 03:00:31 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25500829
StefanP:
Mooi hoor ! Lijkt me heerlijk om zoveel ruimte te hebben (hier in Taiwan kun je dat echt vergeten, de bewoonbare delen zijn veel dichter bevolkt dan NL).
Dat verhaal van collegas die niet uit hun dorp wegwillen dat herken ik ook wel. Ik kan dat ook nooit begrijpen.
Succes verder met je nieuwe huis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_25501023
Nice, ik zie het ook wel zitten om later eens naar de US te gaan (voor enkele maanden).
  zondag 13 maart 2005 @ 03:27:24 #25
113990 Error51
Zieke geest
pi_25501106
StefanP je kunt een soort van credit card aanvragen waar je $500 inlegt en dat moet je elke maand aanvullen tot een + saldo van $500. Bovendien zou ik naar de DMV gaan met je i94 voor het verloopt en je rijbewijs halen... of een ID kaart. Je hebt daarvoor je geboorteuitrijksel nodig, je passpoort en je (groene) i-94 en een dikke glimlach om voorbij een irritante aziaat te komen
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')