abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25735547
Ik vind trouwens dat wij nog niet echt goed voorgelicht worden.. of komt het nog, die voor campagne?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 16:42:14 #127
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25735636
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:33 schreef Parabola het volgende:

Het kerndocument bevat wel de belangrijkste staatkundige aspecten, zoals de bevoegdheden van de verschillende organen binnen de Unie, maar mist de in mijn ogen toch vrij essentiële grondbeginselen (met name de burgerrechten), zoals wij die bijvoorbeeld wel in de NLse Grondwet kennen.
Ik zie toch wel behoorlijk wat burgerrechten staan in Deel II van de grondwet. Wat mist er volgens jou?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 25 maart 2005 @ 16:47:40 #128
35279 Parabola
Sapere aude
pi_25735770
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:42 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik zie toch wel behoorlijk wat burgerrechten staan in Deel II van de grondwet. Wat mist er volgens jou?
Wat er vooral mist is dat ik verder kijk dan mijn neus lang is

stilletjes in een hoekje de tekst van deel II ook maar eens door gaat nemen
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 25 maart 2005 @ 16:58:57 #129
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25736046
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind trouwens dat wij nog niet echt goed voorgelicht worden.. of komt het nog, die voor campagne?
In de reactie op mijn mailtje stond onder meer het volgende daarover:
quote:
Om de burger goed te informeren, schrijft de onafhankelijke Referendumcommissie een feitelijke samenvatting van het Europees grondwettelijk verdrag. Elke kiezer krijgt deze samenvatting uiterlijk veertien dagen voor het referendum thuisgestuurd, maar dit zal waarschijnlijk al in april gebeuren.
Bovendien is het zo dat ten minste vier weken voor het referendum, maar mogelijk al eerder, een exemplaar van de Europese grondwet bij uw gemeente aanwezig zal zijn. Dit exemplaar kunt u daar ter inzage raadplegen.
pi_25789252
'k Ga ook tegen stemmen. Te veel nadelen, te weinig voordelen.
  zondag 27 maart 2005 @ 20:55:36 #131
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25789404
Ik stem absoluut tegen. Het is al slecht genoeg waar we in belandt zijn.
De euro is het resultaat van die slechte ideeen.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_25789451
Ik heb nog geen flauw idee of ik voor of tegen ga stemmen. In principe ben ik wel behoorlijk pro-europa, maar ik moet eerst die wet eens goed bekijken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 27 maart 2005 @ 21:25:05 #133
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25790233
omdat de andere thread gesloten werd:

Europa is goed voor Frankrijk en Duitsland. Hun begrotingstekort quota is al afgeschaft.
Dacht je dat als Nederland over de 3% begrotings tekort zou zitten, dat het dan ook kwijtgescholden zou worden?

Nuh-uh.

Het enige dat Nederland mag doen is inleveren.

Denk ook eens aan de gezamelijke wetten...........
Hoelang denk je voordat wiet verboden wordt, omdat het niet mag van de EU?

Stem tegen.
hetgeen te bewijzen was
  zondag 27 maart 2005 @ 21:44:37 #134
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25790911
quote:
Op zondag 27 maart 2005 21:25 schreef QED het volgende:

Europa is goed voor Frankrijk en Duitsland. Hun begrotingstekort quota is al afgeschaft.
Dacht je dat als Nederland over de 3% begrotings tekort zou zitten, dat het dan ook kwijtgescholden zou worden?

Nuh-uh.

Stem tegen.
Er is niets kwijtgescholden. Daarnaast zou er voor Nederland ook geen consequentie zijn, omdat Nederland op dezelfde manier als Duitsland en Frankrijk zich via een veto kan verzetten tegen consequenties. Hoog tijd dat er wat veto's uit de EU-wetgeving gaan dus, en laat de Europese grondwet nu juist tientallen veto's eruit halen....
pi_25790996
quote:

Nuh-uh.
Waarom denk je dat? Heb je beschikking over empirisch bewijs dat Frankrijk en Duitsland meer mogen dan Nederland binnen de Europese Unie?
Nederland houdt zich beter aan de regels, dat is fair, maar in mijn ogen wel een beetje naïef.
Maar wat jij impliceert is dat voor Duitsland en Frankrijk andere regels zouden gelden binnen de EU, dat lijkt me een beetje stug.

Nederland krijgt overigens al jarenlang commentaar op haar gedoogbeleid vanuit de EU. Er zijn voor zover ik weet nog nooit sancties aan verbonden geweest.
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:02:46 #136
35279 Parabola
Sapere aude
pi_25877505
quote:

Nuh-uh.
Laten we de EU niet de shuld gaan geven van het kortzichtig dogmatisme van onze minister van Financiën. Hij heeft het zowel economisch (koste wat kost vasthouden aan de norm) als diplomatiek (de grote landen tegen zich in het harnas gejaagd toen zij lieten zien wel iets van economie te snappen) dom gespeeld. Dus een stem tegen Zalm, prima. Maar een stem tegen de EU (laat staan tegen de grondwet ervan) lijkt me niet zinvol op grond van dit argument.
quote:

Oneindig lang. Een totaalverbod op wiet kan rekenen op een veto van België, Duitsland en Nederland, hoewel ik van die laatste tegenwoordig niet meer zo zeker ben.
Slaapt winter
en zomer
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:09:37 #137
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25927599
quote:
Referendum Europese Grondwet laat burger koud

HILVERSUM - Het referendum over de Europese grondwet laat de gemiddelde burger in Nederland voorlopig onverschillig. Liefst 66 procent van 660 deze week ondervraagde kiesgerechtigden, gaf aan op 1 juni niet te gaan stemmen. Dat bleek vrijdag uit een onderzoek van het bureau Interview-NSS.

Tijdens het televisieprogramma NOVA werd duidelijk dat van de mensen die wél naar de stembus willen ongeveer 11 procent voor gaat stemmen, 8 procent tegen en 15 procent weet het nog niet.

Uit de peiling bleek verder dat maar weinig Nederlanders precies weten wat de Europese Grondwet inhoudt. Van de ondervraagden gaf slechts 18 procent aan redelijk tot goed op de hoogte zijn van de inhoud van het verdrag. De helft zei er weinig of niets van af te weten.

ANP

Bron: LC
Ik hoop op een zo laag mogelijke opkomst, dus dit is goed nieuws.
pi_25928106
Waarom wacht Griekenland voor hetzelfde vergrijp als Frankrijk en Duitsland waarschijnlijk wel een hoge boete? En ik hoorde iemand iets zeggen over dat we altijd nog vetorechten zullen hebben om ons te verzetten, die zullen dus vervallen als de EU-grondwet wordt doorgevoerd.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_25930887
quote:
NED.3 14.40-15.30 uur TEGENLICHT:DENKEND AAN EUROPA (hh 27.03)

Tegen de achtergrond van de recentelijk door de Nederlandse regering gehouden conferenties over Europa als 'beschavingsideaal' gaat Tegenlicht op zoek naar het hoe en waarom van dit
gedroomde Europa.

Wat zijn de Europese waarden waar naar verlangd wordt en wat is de reden van dit verlangen? Wat zou de Europeaan van de toekomst kunnen en moeten binden? En komen de nieuwe inzichten voor een gemeenschappelijk en 'bezield' Europa uit het voormalige Oostblok?
  zaterdag 2 april 2005 @ 14:58:21 #140
95608 Speth
Rorschach
pi_25931078
Ik heb nog niet echt goede reden gezien om tegen te stemmen, dus om globalistische redenen stem ik gewoon voor..
pi_25931217
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:58 schreef Speth het volgende:

Ik heb nog niet echt goede reden gezien om tegen te stemmen, dus om globalistische redenen stem ik gewoon voor..
Referendum EU-grondwet gaat door - II
pi_25936030
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 14:58 schreef Speth het volgende:
Het verlies van onze buitenland politiek, terwijl de andere lidstaten steeds meer te zeggen zullen hebben en wij nog nauwelijks iets over onze binnenlandse politiek te zeggen zullen hebben is geen goede reden om voor een deugdelijkere EU-grondwet te gaan? Zeker als je daar tegenoverstelt dat Nederland een van de grootste netto-betalers van de EU is en daarvoor relatief nu al weinig terugkrijgt en dalijk zal dat alleen maar minder worden.
pi_25936220
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 12:02 schreef Parabola het volgende:
Oneindig lang. Een totaalverbod op wiet kan rekenen op een veto van België, Duitsland en Nederland, hoewel ik van die laatste tegenwoordig niet meer zo zeker ben.
Welk vetorecht? Zover ik weet zal er op binnenlands beleid geen vetorecht meer bestaan na invoering van de EU-Grondwet.
  zaterdag 2 april 2005 @ 20:11:45 #144
99433 Tup
Tupperwaar
pi_25937918
Omdat een grondwet hoort te gaan over burgerrechten, mensenrechten en daarom kort, krachtig en duidelijk moet zijn. Dat is niet zo aangezien artikel drie onderstreept waar het belang van Europa ligt: in de vrije markt. Of je het nou wel of niet eens bent met de zegeningen van de vrije markt: zo'n nadruk op een economisch principe moet geen hoofd-onderdeel van een Grondwet zijn.
Wasserwunderland
  dinsdag 5 april 2005 @ 02:06:18 #145
3904 Koos Voos
teringhond
pi_25992091
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 16:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
stttttt.. slapend volk moet je nooit wakker maken
  dinsdag 5 april 2005 @ 05:40:59 #146
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_25992638
Tegen.....

Europa is te groot en oncontroleerbaar.
Ik zit niet te wachten op nog meer regels (die nog niet eens de mijne zijn)
En wat heeft de (pl)euro nou opgebracht ?!, qua winst (als ik mijn blikveld naar England werp).
En de Duitsers vertrouw ik niet, en de Fransen al helemaal niet.
En Turkije wil ook al meedoen (en daar zit ik ook niet op te wachten).
En de Oekraine staat ook al te lonken.

De EU best belangrijk ?!, (gezeur over hoe dik een plakje kaas mag zijn in een verpakking) ik gebruik nog liever de EU grondwet als pleepapier.
pi_25994274
wanneer ik hier lees hoe de tegenstanders zich verdedigen , ga ik maar liever weer aan de kant van de voorstanders staan. Met zulke mensen wil je niet worden geidentificeerd.,
quote:
Europa is te groot en oncontroleerbaar.
Ik zit niet te wachten op nog meer regels (die nog niet eens de mijne zijn)
En wat heeft de (pl)euro nou opgebracht ?!, qua winst (als ik mijn blikveld naar England werp).
En de Duitsers vertrouw ik niet, en de Fransen al helemaal niet.
En Turkije wil ook al meedoen (en daar zit ik ook niet op te wachten).
En de Oekraine staat ook al te lonken.
HUIVER
pi_25994549
Dus je kijkt niet naar de inhoud en naar de inhoud van de tegenargumenten, alleen anar het volk wat jij denkt dat tegen de grondwet gaat stemmen en daarom stem je voor?

Hoe bedoel je kortzichtigheid ten top.
pi_25995354
Voor ik met jongens een biertje ga drinken die volgende dingen zeggen "
quote:
Het verlies van onze buitenland politiek, terwijl de andere lidstaten steeds meer te zeggen zullen hebben en wij nog nauwelijks iets over onze binnenlandse politiek te zeggen zullen hebben is geen goede reden om voor een deugdelijkere EU-grondwet te gaan"
, is mijn antwoord op jouw vraag.

Inderdaad. Ik kijk liever naar de protagonisten als naar de inhoud

"Laat me je vrienden zien en ik vertel je wie je bent". Ooit van gehoord?
pi_25997646
Ja, wat een domme redenatie. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')