abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25507312
quote:
Op zondag 13 maart 2005 04:08 schreef rubbereend het volgende:
voor wanneer moet je dit hebben anders kan k de komende dagen nog wat bedenken
Tis een ideetje voor volgend seizoen, dus we hebben nog even .
pi_25508504
neem de huidige stand van de competitie en laat van elke poule de onderste vier teams een wedstrijd tegen een ander team uit dezelfde poule spelen (met behulp van loting). Als ze winnen gaan ze door naar de volgende ronde, verliezen ze, dan liggen ze er gelijk uit. Uiteindelijk hou je dan dus 2 poule\'s van 8 teams over die je elkaar kan laten uitschakelen.

1e ronde = 4 wedstrijden (van de onderste 4 teams van beide poules)
2e ronde = 8 wedstrijden (van de 8 teams van beide poules)
3e ronde = 4 wedstrijden (van de winnaars 2e ronde)
4e ronde = 2 wedstrijden (van de winnaars 3e ronde)
5e ronde = 1 wedstrijd (finale met winnaars 4e ronde)
totaal is 19 wedstrijden.

Misschien is wedstrijden tegelijk spelen ook nog een goede oplossing voor het tijdsgebrek. Als je de eerste 3 rondes 2 wedstrijden tegelijk laat spelen dan heb je nog maar 8 keer tijd nodig voor een wedstrijd.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 maart 2005 @ 21:50:57 #28
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25512943
quote:
Op zondag 13 maart 2005 16:53 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Tis een ideetje voor volgend seizoen, dus we hebben nog even .
oooo, tijd zat om wat teams erbij te zoeken dus
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 6 juni 2005 @ 02:09:52 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27664183
wanneer begint t seizoen?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_27664343
Je kunt ook de twintig teams tegen elkaar laten spelen, een op een. De tien winnaars gaan dan door. De tien verliezers spelen ook een op een, en ook hiervan gaan de winnaars door. Dan zijn er nog vijf teams over, die nu beide wedstrijden verloren hebben, en die laat je elkaar eenmaal bestrijden. De winnaar van deze minicompetitie van slechts 4x2 wedstrijden krijgt de zestiende play-off-plaats in de achtste finale.

Die bestaat dan uit de tien eerste winaars, de vijf die in tweede instantie wonnen, en de winnaar van het 'laatste kans'-ticket uit de minicompetitie. (Leuk voor de enigszins kanslozen.)

Zo speel je 10 + 5 + 8 = 23 wedstrijden om een aanzienlijk gedeelte van het toernooi door te komen, en gun je de in eerste instantie verliezende teams meerdere kansen om alsnog door te gaan. Een moeilijke loting hoeft dus niet fataal te zijn, ondanks dat je vanaf het begin al play-offs hebt en een zeer druk competitie- of poulesysteem ontwijkt.

De laatste fase heb je zelf al uitgelegd, die is niet zo ingewikkeld.

Het is maar een ideetje, misschien dat je er wat aan hebt of dat iemand anders hier ideeën uit kan putten. Het is allemaal verre van ideaal, maar dat wist je al toen je dit topic opende.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27664370
quote:
Op maandag 6 juni 2005 02:32 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt ook de twintig teams tegen elkaar laten spelen, een op een. De tien winnaars gaan dan door. De tien verliezers spelen ook een op een, en ook hiervan gaan de winnaars door. Dan zijn er nog vijf teams over, die laat je elkaar eenmaal bestrijden op neutraal terrein en de winnaar van deze minicompetitie van slechts 4x2 wedstrijden krijgt de zestiende play-off-plaats in de achtste finale.
Goed idee, en als je het nog gemakkelijker wilt maken laat je de zestiende plaats in de play-offs open (doe je dus alleen het onderstreepte gedeelte) en geef je de ploeg die de dikste overwinning heeft geboekt in de eerste ronde een bye.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_27664380
Daar zat ik ook aan te denken, Frits.
pi_27664381
Die 16e ploeg vliegt er waarschijnlijk toch weer gelijk uit.
pi_27664385
Ja, das dan jammer. We zijn GroenLinks niet.
pi_27664409
I lost you there.
pi_27664417

Ik bedoel dat je degenen die het niet redden niet de hele tijd moet blijven opvangen.
pi_27664442
Ik bedoel dus dat die wedstrijden om de 16e plek dus waarschijnlijk nergens over gaan. Troostprijs, futiel. Kun je dus net zo goed achterwege laten.
pi_27664453
Je moet die plek vullen inderdaad, maar verder niet. Echter, wie weet.

Denemarken, EK '92?
pi_27692823
Goeie kick .

Die opzet is inderdaad niet echt verkeerd. 15 ploegen + 1 uitgelote mazzelaar (2 keer verliezen en nog de volgende ronde halen ). Het nadeel is echter dat de mindere ploegen hier natuurlijk nooit accoord mee gaan. Die liggen er meteen uit en betalen wel 50 euro per seizoen extra voor zo'n bekercompetitie .
pi_27693064
Dat gaat dan niet samen met zo weinig mogelijk wedstrijden dus.
pi_27693243
Inderdaad, dat wordt allemaal erg lastig.

Ik heb onlangs tijdens de jaarlijkse ledenvergadering een beker-opzet voorgesteld met 5 poules van 4 waarvan de nrs 1 en 3 beste nrs 2 doorgaan. Daar was iedereen het wel mee eens. Nu nog die 37 wedstrijden in zien te plannen .
pi_27693324
Met de opzet 15 ploegen na twee voorrondes en 1 lucky loser zit je op 30 wedstrijden (zonder troostfinale).
Zonder de lucky loser en een bye voor de beste dus 29.
pi_27693906
Het grote voordeel van het poule-systeem is dat iedereen minstens 3 wedstrijden speelt.

Eigenlijk ideaal dus .
pi_27694667
Tja Y., het is kiezen of delen. Je kunt niet tegelijk veel wedstrijden en weinig wedstrijden hebben.

De mindere ploegen krijgen in mijn opzet juist veel kansen, lijkt me. Twee wedstrijden mag men verliezen, en dan speelt men er altijd nog 4. Zie je die niet over het hoofd? Deze zijn nog tegen andere 'slechte' teams ook.

Elk team speelt toch genoeg, lijkt me dan, want waar de verliezers een minicompetitie krijgen en op zes wedstrijden uitkomen, zijn de winnaars zeker van de achtste finale en een eventueel vervolg, en zullen zij dus ook niet klagen.

Eigenlijk ideaal dus.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 7 juni 2005 @ 01:42:36 #45
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27697203
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:04 schreef Yeahinho het volgende:
Inderdaad, dat wordt allemaal erg lastig.

Ik heb onlangs tijdens de jaarlijkse ledenvergadering een beker-opzet voorgesteld met 5 poules van 4 waarvan de nrs 1 en 3 beste nrs 2 doorgaan. Daar was iedereen het wel mee eens. Nu nog die 37 wedstrijden in zien te plannen .
kan maar dan met korte wedstrijden.
als je om 9.00 u begint en om 18.00 finale hebt

kun je wedstrijden van 12 minuten spelen met 3 minuten wissel tijd.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_27714573
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 01:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]

kan maar dan met korte wedstrijden.
als je om 9.00 u begint en om 18.00 finale hebt

kun je wedstrijden van 12 minuten spelen met 3 minuten wissel tijd.
Tis geen toernooi he! Daar zijn we expres vanaf gestapt, omdat daar totaal geen animo voor is .

Gewoon wat bekerrondes tussen de competitie door is ook wel leuker natuurlijk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')