abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 maart 2006 @ 06:08:19 #101
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_36287278
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:58 schreef qwerty_x het volgende:
São Paulo
Ik woon er ook Waar precies woon je in Sao Paulo?
Ik woon in Brooklin/Campo Belo
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_38271297
Kan iemand mij vertellen of ze in Brazilië (Pipa) Barclay sigaretten verkopen?
pi_38271401
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 06:08 schreef Aurora025 het volgende:

[..]

Ik woon er ook Waar precies woon je in Sao Paulo?
Ik woon in Brooklin/Campo Belo
Hoe lang al en hoe ben je er terecht gekomen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_38311194
Over 30 dagen ga ik naar Brasil!
Ben enorm de dagen aan het aftellen. Is er iemand die toevallig 27 juni via Lissabon naar Rio de Janeiro vliegt?
...nothing happens until you make it happen...
  zondag 28 mei 2006 @ 21:56:26 #105
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_38315188
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:24 schreef menininha het volgende:
Over 30 dagen ga ik naar Brasil!
Ben enorm de dagen aan het aftellen. Is er iemand die toevallig 27 juni via Lissabon naar Rio de Janeiro vliegt?
ja hiero, wat een toeval
met TAP Portugal
pi_38315577
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:56 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

ja hiero, wat een toeval
met TAP Portugal
ow really? haha hoe laat vertrek je van Schiphol dan?
  maandag 29 mei 2006 @ 08:13:23 #107
59332 Little_Meanie
pi_38323983
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:03 schreef menininha het volgende:

[..]

ow really? haha hoe laat vertrek je van Schiphol dan?
Ik vertrek vanuit Brussel, ik ben Belg
Uur weet ik nog niet, zal wel de Red Eye worden, dus vertrek in Brussel rond 17u
pi_38327480
quote:
Op maandag 29 mei 2006 08:13 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

Ik vertrek vanuit Brussel, ik ben Belg
Uur weet ik nog niet, zal wel de Red Eye worden, dus vertrek in Brussel rond 17u
Oww okay! Ik vlieg heel vroeg al, om half 7 volgens mij vanaf Schiphol, dus begin van de middag ergens vanaf Lissabon.
Maar dat is dan dus niet het zelfde vliegtuig als jij...
  maandag 29 mei 2006 @ 12:27:51 #109
59332 Little_Meanie
pi_38329830
quote:
Op maandag 29 mei 2006 11:14 schreef menininha het volgende:

[..]

Oww okay! Ik vlieg heel vroeg al, om half 7 volgens mij vanaf Schiphol, dus begin van de middag ergens vanaf Lissabon.
Maar dat is dan dus niet het zelfde vliegtuig als jij...
nee dat zal niet hetzelfde zijn, vlieg je ook TAP?
pi_38513442
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:27 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

nee dat zal niet hetzelfde zijn, vlieg je ook TAP?
yes ik vlieg ook TAP (Take Another Plane...)

Wat ga je allemaal doen in brasil?
  maandag 5 juni 2006 @ 22:39:56 #111
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_38575634
jullie komen net op tijd aan om mee te feesten na de finale ...........
zonnig Brasil
pi_38575692
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:39 schreef qwerty_x het volgende:
jullie komen net op tijd aan om mee te feesten na de finale ...........
beter niet, ik ben nog net in brasil om mee te feesten tijdens en na de finale

brasil, meu campeão do mundo!
  maandag 5 juni 2006 @ 22:41:59 #113
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_38575713
ja, dat bedoel ik dus
mee feesten
hier
met ons
in Brazilie
zonnig Brasil
pi_38575730
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:41 schreef qwerty_x het volgende:
ja, dat bedoel ik dus
mee feesten
hier
met ons
in Brazilie
oww desculpe me! haha ik wist niet dat jij dan (of altijd) in brasil bent.
  maandag 5 juni 2006 @ 23:49:04 #115
59332 Little_Meanie
pi_38578122
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:22 schreef menininha het volgende:

[..]

yes ik vlieg ook TAP (Take Another Plane...)

Wat ga je allemaal doen in brasil?
werken en plezier maken
pi_38580484
quote:
Op maandag 5 juni 2006 23:49 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

werken en plezier maken
heel erg goed ik ga een rondreis maken
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:47:46 #117
59332 Little_Meanie
pi_38584604
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 01:27 schreef menininha het volgende:

[..]

heel erg goed ik ga een rondreis maken
wat ga je zo allemaal bezoeken?
pi_38584837
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:47 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

wat ga je zo allemaal bezoeken?
Ik ga eerst naar Rio, dan naar de Iguaçu, dan naar Acajatuba (35 km van Manaus) en dan naar Salvador
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:33:20 #119
59332 Little_Meanie
pi_38591311
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:56 schreef menininha het volgende:

[..]

Ik ga eerst naar Rio, dan naar de Iguaçu, dan naar Acajatuba (35 km van Manaus) en dan naar Salvador
bezoek je Iguaçu alleen in Brazilië of ook in Argentinië?
In Argentinië heb je la garganta del diablo zeer indrukwekkend
pi_38599340
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:33 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

bezoek je Iguaçu alleen in Brazilië of ook in Argentinië?
In Argentinië heb je la garganta del diablo zeer indrukwekkend
Ik ga ook even naar de kant van argentinie, als je er toch bent moet je daar natuurlijk ook naar toe!!
pi_39920521
Ik las vandaag ergens dat er in BsAs 5,8 mensen per 100.000 inwoners worden vermoord en in SP 30 per 100.000 inwoners. Nu komen de cijfers van de Argentijnse regering en die zijn per definitie niet te vertrouwen.

Maar klopt dit redelijk met de werkelijkheid?

P.S. Speciaal voor Qwerty want die kent de beide steden redelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_39920884
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik las vandaag ergens dat er in BsAs 5,8 mensen per 100.000 inwoners worden vermoord en in SP 30 per 100.000 inwoners. Nu komen de cijfers van de Argentijnse regering en die zijn per definitie niet te vertrouwen.

Maar klopt dit redelijk met de werkelijkheid?

P.S. Speciaal voor Qwerty want die kent de beide steden redelijk
Ik kom net terug uit Brasil en heb me op geen enkel moment onveilig gevoeld. Heb een prachtige tijd gehad.
pi_39921338
Waar ben je geweest in Brasil?
pi_39921377
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar ben je geweest in Brasil?
Rio de Janeiro, Foz do Iguaçu, Midden in de jungle, 4 uur varen van Manaus het heet Acajatuba en Salvador.
pi_40038216
Wat is de moeite waard in het zuiden van Brazilie?
´
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:22:29 #126
5673 heijx
Qui que boue
pi_40039159
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 07:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is de moeite waard in het zuiden van Brazilie?
´
Ligt er aan waar je van houdt. Iguaçu was al genoemd, verder heb je Santa Catarina met zijn "Duitse" dorpjes zoals het Disneylandachtige Blumenau (met als burgemeester dhr João Paulo Kleinübing ) en de mooiste stranden van Brazilië, oostelijk Paraná met de tuinstad Curitiba en het smalspoorlijntje naar Morretes en de kust, de Jezuïetenmissieposten en Duits/Italiaanse dorpjes (met name Caxias do Sul, Bento Gonçalves en Nova Petrópolis) in Rio Grande do Sul.
Verder staat het er vol met Araucaria-dennen en andere uitheemse plantensoorten maar die zal je in Argentinië ook wel hebben...
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_40745332
Wij zijn van plan om februari 2007 met max. 8 man twee weken naar Brazilië te gaan. Aangezien het van 17 t/m 20 februari carnaval is, willen we dit zeker meemaken. Wat mij betreft ziet ons programma er ongeveer als volgt uit:

Dag 1: Salvador - aankomstdag
Dag 2: Salvador - samba, cultuur
Dag 3: Porto Seguro – maanfeest? / party @ club on small island
Dag 4: Reis/chill-dag
Dag 5: ? - cultuur
Dag 6: Rio de Janeiro - Carnaval + Copacabana + City
Dag 7: Rio de Janeiro - Carnaval + Copacabana + City
Dag 8: Rio de Janeiro - Carnaval + Copacabana + City
Dag 9: Parati – bijkomen van Rio, blue lagoon strandje, zeiltocht, duiken
Dag 10: Parati – bijkomen van Rio, blue lagoon strandje, zeiltocht, duiken
Dag 11: São Paulo - Shoppen, restaurants en leuke barretjes
Dag 12: Foz do Iguaçu - watervallen + regenwoud, incl. boottocht/helicoptervlucht
Dag 13: Foz do Iguaçu - watervallen + regenwoud, incl. boottocht/helicoptervlucht
Dag 14: Foz do Iguaçu – terugvlucht

De kans is echter groot dat dit in praktijk niet echt haalbaar is. Iemand tips, aanvullingen of opmerkingen? Is zoiets goed zelf te regelen of is het in de praktijk toch veel makkelijk om met een Shoestring of Clubtravel in zee te gaan?
pi_40745614
Ik zou Igazu in een dag doen en SP skippen
pi_40747805
Inderdaad, de iguaçu heb je in 1 dag wel gezien...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:57:58 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_40826556
De prijzen van hotels, eten, drank liggen wel veel hoger rond Carnaval in Rio, ook in Parati ben je rond die tijd meer kwijt dan normaal.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:52:51 #131
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_40828389
mijn advies: carnavallen in Salvador en niet in Rio
zonnig Brasil
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:57:18 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_40828539
Ik vind dat hele Carnaval een beetje overrated, ik heb geweldige feesten gehad in Brasil maar die waren nooit tijdens het Carnaval, ik vind het spontane op zo'n moment er een beetje af.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:00:25 #133
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_40828656
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:57 schreef Tarado het volgende:
Ik vind dat hele Carnaval een beetje overrated, ik heb geweldige feesten gehad in Brasil maar die waren nooit tijdens het Carnaval, ik vind het spontane op zo'n moment er een beetje af.
helemaal in Rio waar het weinig meer met echt ouderwets carnaval te maken heeft
en alles met toeristen vermaken
zonnig Brasil
pi_40864112
Hey qwerty_x

Waar zit je in Brazilie? Ik kom er elk jaar, ben er ook geboren en heb een huisje gekocht in Rio, in Barra da Tijuca... Binnen nu en 3 jaar eindelijk weg uit dit klimaat en terug naar Brazilie, kan niet wachten!

Ben van origine een gaucho maar heb al eens in Rio gewoond...
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_40875188
Wanneer ben je naar Nederland verhuisd?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:58:22 #136
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_40882704
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:55 schreef Belsezar het volgende:
Hey qwerty_x

Waar zit je in Brazilie? Ik kom er elk jaar, ben er ook geboren en heb een huisje gekocht in Rio, in Barra da Tijuca... Binnen nu en 3 jaar eindelijk weg uit dit klimaat en terug naar Brazilie, kan niet wachten!

São Paulo
en een gaucho in Rio ....
dat vraagt om problemen !
zonnig Brasil
pi_40923085
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer ben je naar Nederland verhuisd?
Toen ik drie was, maar elka jaar met kerst en oud en nieuwe ben ik weer in Rio Grande op familie bezoek voor 2 weekjes... Heb me tickets voor december al klaar liggen
quote:
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:55 schreef Belsezar het volgende:
Hey qwerty_x

São Paulo
en een gaucho in Rio ....
dat vraagt om problemen !
Nee heb er ook gewoond en ken het leventje inmiddels wel, ze hebben eerder problemen met dat ik als gaucho wat grover ben met praten... Maar voor de rest prima en bevalt me goed daarzo, nog plannen om terug te gaan?
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:12:08 #138
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_40942784
nee, absoluut niet: het bevalt me prima
laat mij maar zitten waar ik zit
zonnig Brasil
pi_41283457
Deze vraag heb ik ff geknipt uit 'hoe van A naar B'. Wellicht weten jullie interessante opties?

Volgens mij heb ik wel een interessante breinbreker, wellicht kunnen jullie mij helpen. Het zit zo: met 'n vriendin in Brazilie samen kerst en nieuwjaar doorbrengen. Normale vluchten rond die tijd zijn schreeuwend duur, helemaal naar SP, Brazilie. Dus bedachten wij het volgende, 'n lokatie waar we beide gemakkelijk (en goedkoop) heenkunnen (liefst niet VS). Zelf dacht ik zo'n goedkope charter naar noordoosten Brazilie te kunnen regelen en zij hetzelfde als binnenlandse vlucht. Hebben jullie daar tips voor en/of hebben jullie andere ideeen?

1. vanuit NL (en Brasil, maar dat hoeft hier niet uitgezocht te worden)
2. periode begint omstreeks 20 dec, eindigt begin 4/5 januari
3. interessante plek, liefst beetje warm, maar grote stad ook OK
4. vliegtuig
5. zo goedkoop mogelijke optie
pi_41359261
Kwestie hierboven al deels opgelost! Zit vanaf 18/12 tot 08/01 in Brazil, aankomst in Porto Seguro, daar tot en met de kerst en dan zijn alle opties nog open. Waarschijnlijk naar Salvador, Sao Paulo en Parana.

Vraag: is iemand in omgeving Porto Seguro geweest, en wat zijn de do's en don'ts (bezichtingen etc)
  maandag 18 september 2006 @ 16:40:26 #141
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_41923676
Reisadvies voor Brazilie staat altijd vol met tips om op te passen voor criminaliteit 's avonds en geweldadige overvallen. Is het echt zo erg of moeten we net als hier in A'dam of elke andere grote stad 'opletten'??

bv, zelf auto huren en er rijden, bezwaar??
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  maandag 18 september 2006 @ 17:13:18 #142
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_41924469
Porto Seguro is echt een uitgaansstadje, wat ik heb begrepen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ken met name veel Brazilianen die daar heengaan voor het dansen (minder Europese toeristen). Een paar uur van Porto Seguro (das "in de buurt voor Braziliaanse begrippen ) ligt Salvador. Heel mooi stadje, leuke sfeer, veel dans, muziek en lekker eten.

Zeggen op iets wel of niet veilig is, is altijd een beetje moeilijk. Het hangt er heel erg vanaf waar je bent, met wie, hoe "streetwise" je bent, wat je bij je hebt en eigenlijk ook gewoon van een flinke dosis geluk. In veel delen van Brazilië heb ik zowel 's avonds als overdag, zowel alleen als met anderen zonder enig probleem rondgelopen. De grotere steden, zoals Rio en São Paulo zijn toch wel andere koek dan Amsterdam. Zonder dat je echt weet wat je aan het doen bent zou ik op veel stukken niet 's avonds alleen over straat gaan, iets dat ik in Amsterdam, London of Buenos Aires wél doe. Dat gezegd hebbende is het heel goed mogelijk om ook in de grote steden een geweldige tijd te hebben zonder dat je je als een paranoïde gek druk loopt te maken om je veiligheid. Kwestie van geen waardevolle spullen bij je dragen, hier en daar een taxi nemen en een beetje in de gaten houden waar je bent. Persoonlijk vind ik de verhalen over Rio altijd wat overdreven, maar natuurlijk heb ik ook gewoon geluk gehad. En het is prima om ergens gewaarschuwd naartoe te gaan.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_41940901
Ik ben van woensdag t/m zondag in Florianopolis. Nog tips/ideën? Ik wil sowieso een dagje zon/strand meepakken (als het weer dat toelaat, maar dat lijkt me wel), maar een dag "iets actiefs" (en goedkoop) doen in de omgeving staat me ook wel aan.

Alvast bedankt enzo
pi_41941080
Oh ja, nog een vraag...

Komende februari wil ik twee weken naar Salvador (in Brazilie) om carnaval te vieren bij een Braziliaanse vriend van me. Op dat moment zit ik dan in Bolivia of Peru. De bus naar Salvador nemen is geen optie, want als dat al mogelijk is kost dat zeker een dag of 4; afgezien van het feit dat ik daar geen zin in heb betwijfel ik of dat veel goedkoper zou zijn.

Internationale vluchten binnen Z-A zijn relatief duur. Wat ik zou kunnen doen is in Peru de bus nemen naar Rio Branca, Porto Velho, Cruzeiro do Sul of een ander plaatsje in Brazilie "bij" de grens met Peru, en van daar het vliegtuig nemen. Wat dat betreft ben ik 100% flexibel.

Qua vertrekdatum ben ik ook flexibel; ik wil vóór 13 februari 2007 aankomen (dat mag dus ook de eerste van februari zijn bijvoorbeeld ) en ná carnaval (zeg maar 22 feburari) weer terug naar Peru.

Wie kan me adviseren wat de goedkoopste vlucht zal zijn?
  dinsdag 19 september 2006 @ 03:58:14 #145
59332 Little_Meanie
pi_41941700
quote:
Op maandag 18 september 2006 16:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Reisadvies voor Brazilie staat altijd vol met tips om op te passen voor criminaliteit 's avonds en geweldadige overvallen. Is het echt zo erg of moeten we net als hier in A'dam of elke andere grote stad 'opletten'??

Rio by night kan inderdaad gevaarlijk zijn als je niet goed oplet. Verder zou ik het huren van een auto afraden als toerist.
pi_41942733
quote:
Op maandag 18 september 2006 16:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:

Ik ben in Rio en Salvador savonds niet bang geweest, maar ik had ook nooit meer dan het nodige geld bij me, geen tas geen waardevolle spullen, echt niets.
Ik heb wel ontzettend veel armoede gezien en kinderen die je brood willen hebben etc. Dat je voorzichtig moet doen is echt waar! En dan niet Amsterdam voorzichtig want Amsterdam is niets vergeleken met Rio etc.
pi_41942815
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:22 schreef menininha het volgende:

[..]

Ik ben in Rio en Salvador savonds niet bang geweest, maar ik had ook nooit meer dan het nodige geld bij me, geen tas geen waardevolle spullen, echt niets.
Ik heb wel ontzettend veel armoede gezien en kinderen die je brood willen hebben etc. Dat je voorzichtig moet doen is echt waar! En dan niet Amsterdam voorzichtig want Amsterdam is niets vergeleken met Rio etc.
Ik heb ook geen gekke dingen meegemaakt in Salvador.
Maar ja, net zoals in Amsterdam kan het zomaar gebeuren dat je beroofd gaat worden.
Armoede is inderdaad verschrikkelijk, kan ik niet aan wennen.
Draag gewoon normale kleren zonder poespas.
Zei ik dat hardop?
pi_41943178
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 08:29 schreef enec het volgende:

[..]

Ik heb ook geen gekke dingen meegemaakt in Salvador.
Maar ja, net zoals in Amsterdam kan het zomaar gebeuren dat je beroofd gaat worden.
Armoede is inderdaad verschrikkelijk, kan ik niet aan wennen.
Draag gewoon normale kleren zonder poespas.
Klopt, maar in Amsterdam loop ik zonder dat ik om me heen kijk met mn fototoestel te zwaaien, in Brasil zou ik dat echt nooit doen.
Beroofd worden kan overal gebeuren. Zelfs in het kleinste dorpje.
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:19:58 #149
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_41949193
Florianopolis: je hebt een uitstekende smaak, Floripa is een van de mooiste bestemmingen in Brazilie met veel stranden - van rustig tot ruig, inclussief een zoetwater meer in het midden. En er is genoeg actie te vinden: duiken, surfen en sand boarden om maar wat te noemen. En een groot voordeel: het is nog niet ontdekt door westerse toeristen, dus de prijzen zijn nog gewoon Braziliaans.

Steden in Brazilie met Amsterdam vergelijken is zoiets als Rotterdam met Staphorst vergelijken. Amsterdam is absoluut niks vergeleken met de steden hier, qua grootte, drukte, amusement, keuze uit winkels, gevaar, lol, verkeersdrukte etc. een stad met minder dan een paar miljoen inwoners telt niet echt mee hier.
Vooral in Rio en São Paulo moet je uitkijken, maar zolang je niks opzichtigs duurs bij je hebt valt het wel mee. ´s Nachts is een ander verhaal: ik zou je aanraden niet op de bonnefooi en alleen over straat te gaan lopen. Salvador is een heel stuk veiliger, zolang je uit de favelas wegblijft.

En de armoede: ja, uiteraard is er veel armoe. Maar blijkbaar wen je daar aan, want ik zie het niet eens meer bewust
zonnig Brasil
pi_41954762
Ik ben van plan om in (onze) winter naar Rio te gaan. Draag over het algemeen wel duur uitziende kleding en sieraden (groot horloge, ketting), is dat nou echt zo gevaarlijk of valt het wel mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')