Ik woon er ookquote:Op maandag 6 februari 2006 12:58 schreef qwerty_x het volgende:
São Paulo
Hoe lang al en hoe ben je er terecht gekomen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 06:08 schreef Aurora025 het volgende:
[..]
Ik woon er ookWaar precies woon je in Sao Paulo?
Ik woon in Brooklin/Campo Belo
ja hiero, wat een toevalquote:Op zondag 28 mei 2006 20:24 schreef menininha het volgende:
Over 30 dagen ga ik naar Brasil!
Ben enorm de dagen aan het aftellen. Is er iemand die toevallig 27 juni via Lissabon naar Rio de Janeiro vliegt?
ow really? haha hoe laat vertrek je van Schiphol dan?quote:Op zondag 28 mei 2006 21:56 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
ja hiero, wat een toeval![]()
met TAP Portugal
Ik vertrek vanuit Brussel, ik ben Belgquote:Op zondag 28 mei 2006 22:03 schreef menininha het volgende:
[..]
ow really? haha hoe laat vertrek je van Schiphol dan?
Oww okay! Ik vlieg heel vroeg al, om half 7 volgens mij vanaf Schiphol, dus begin van de middag ergens vanaf Lissabon.quote:Op maandag 29 mei 2006 08:13 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Ik vertrek vanuit Brussel, ik ben Belg![]()
Uur weet ik nog niet, zal wel de Red Eye worden, dus vertrek in Brussel rond 17u
nee dat zal niet hetzelfde zijn, vlieg je ook TAP?quote:Op maandag 29 mei 2006 11:14 schreef menininha het volgende:
[..]
Oww okay! Ik vlieg heel vroeg al, om half 7 volgens mij vanaf Schiphol, dus begin van de middag ergens vanaf Lissabon.
Maar dat is dan dus niet het zelfde vliegtuig als jij...
yes ik vlieg ook TAP (Take Another Plane...)quote:Op maandag 29 mei 2006 12:27 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
nee dat zal niet hetzelfde zijn, vlieg je ook TAP?
beter niet, ik ben nog net in brasil om mee te feesten tijdens en na de finalequote:Op maandag 5 juni 2006 22:39 schreef qwerty_x het volgende:
jullie komen net op tijd aan om mee te feesten na de finale ...........
oww desculpe me! haha ik wist niet dat jij dan (of altijd) in brasil bent.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:41 schreef qwerty_x het volgende:
ja, dat bedoel ik dus
mee feesten
hier
met ons
in Brazilie
werken en plezier makenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:22 schreef menininha het volgende:
[..]
yes ik vlieg ook TAP (Take Another Plane...)
Wat ga je allemaal doen in brasil?
wat ga je zo allemaal bezoeken?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:27 schreef menininha het volgende:
[..]
heel erg goedik ga een rondreis maken
![]()
Ik ga eerst naar Rio, dan naar de Iguaçu, dan naar Acajatuba (35 km van Manaus) en dan naar Salvadorquote:
bezoek je Iguaçu alleen in Brazilië of ook in Argentinië?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:56 schreef menininha het volgende:
[..]
Ik ga eerst naar Rio, dan naar de Iguaçu, dan naar Acajatuba (35 km van Manaus) en dan naar Salvador![]()
Ik ga ook even naar de kant van argentinie, als je er toch bent moet je daar natuurlijk ook naar toe!!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:33 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
bezoek je Iguaçu alleen in Brazilië of ook in Argentinië?
In Argentinië heb je la garganta del diablozeer indrukwekkend
Ik kom net terug uit Brasil en heb me op geen enkel moment onveilig gevoeld. Heb een prachtige tijd gehad.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik las vandaag ergens dat er in BsAs 5,8 mensen per 100.000 inwoners worden vermoord en in SP 30 per 100.000 inwoners. Nu komen de cijfers van de Argentijnse regering en die zijn per definitie niet te vertrouwen.
Maar klopt dit redelijk met de werkelijkheid?
P.S. Speciaal voor Qwerty want die kent de beide steden redelijk
Rio de Janeiro, Foz do Iguaçu, Midden in de jungle, 4 uur varen van Manaus het heet Acajatuba en Salvador.quote:Op maandag 17 juli 2006 22:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar ben je geweest in Brasil?
Ligt er aan waar je van houdt. Iguaçu was al genoemd, verder heb je Santa Catarina met zijn "Duitse" dorpjes zoals het Disneylandachtige Blumenau (met als burgemeester dhr João Paulo Kleinübingquote:Op vrijdag 21 juli 2006 07:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is de moeite waard in het zuiden van Brazilie?
´
helemaal in Rio waar het weinig meer met echt ouderwets carnaval te maken heeftquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:57 schreef Tarado het volgende:
Ik vind dat hele Carnaval een beetje overrated, ik heb geweldige feesten gehad in Brasil maar die waren nooit tijdens het Carnaval, ik vind het spontane op zo'n moment er een beetje af.
São Pauloquote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:55 schreef Belsezar het volgende:
Hey qwerty_x
Waar zit je in Brazilie? Ik kom er elk jaar, ben er ook geboren en heb een huisje gekocht in Rio, in Barra da Tijuca... Binnen nu en 3 jaar eindelijk weg uit dit klimaat en terug naar Brazilie, kan niet wachten!
Ben van origine een gaucho maar heb al eens in Rio gewoond...
Toen ik drie was, maar elka jaar met kerst en oud en nieuwe ben ik weer in Rio Grande op familie bezoek voor 2 weekjes... Heb me tickets voor december al klaar liggenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wanneer ben je naar Nederland verhuisd?
Nee heb er ook gewoond en ken het leventje inmiddels wel, ze hebben eerder problemen met dat ik als gaucho wat grover ben met praten... Maar voor de rest prima en bevalt me goed daarzo, nog plannen om terug te gaan?quote:quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:55 schreef Belsezar het volgende:
Hey qwerty_x
Waar zit je in Brazilie? Ik kom er elk jaar, ben er ook geboren en heb een huisje gekocht in Rio, in Barra da Tijuca... Binnen nu en 3 jaar eindelijk weg uit dit klimaat en terug naar Brazilie, kan niet wachten!
Ben van origine een gaucho maar heb al eens in Rio gewoond...
São Paulo
en een gaucho in Rio ....
dat vraagt om problemen !
Rio by night kan inderdaad gevaarlijk zijn als je niet goed oplet. Verder zou ik het huren van een auto afraden als toerist.quote:Op maandag 18 september 2006 16:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Reisadvies voor Brazilie staat altijd vol met tips om op te passen voor criminaliteit 's avonds en geweldadige overvallen. Is het echt zo erg of moeten we net als hier in A'dam of elke andere grote stad 'opletten'??
bv, zelf auto huren en er rijden, bezwaar??
Ik ben in Rio en Salvador savonds niet bang geweest, maar ik had ook nooit meer dan het nodige geld bij me, geen tas geen waardevolle spullen, echt niets.quote:Op maandag 18 september 2006 16:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Reisadvies voor Brazilie staat altijd vol met tips om op te passen voor criminaliteit 's avonds en geweldadige overvallen. Is het echt zo erg of moeten we net als hier in A'dam of elke andere grote stad 'opletten'??
bv, zelf auto huren en er rijden, bezwaar??
Ik heb ook geen gekke dingen meegemaakt in Salvador.quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:22 schreef menininha het volgende:
[..]
Ik ben in Rio en Salvador savonds niet bang geweest, maar ik had ook nooit meer dan het nodige geld bij me, geen tas geen waardevolle spullen, echt niets.
Ik heb wel ontzettend veel armoede gezien en kinderen die je brood willen hebben etc. Dat je voorzichtig moet doen is echt waar! En dan niet Amsterdam voorzichtig want Amsterdam is niets vergeleken met Rio etc.
Klopt, maar in Amsterdam loop ik zonder dat ik om me heen kijk met mn fototoestel te zwaaien, in Brasil zou ik dat echt nooit doen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:29 schreef enec het volgende:
[..]
Ik heb ook geen gekke dingen meegemaakt in Salvador.
Maar ja, net zoals in Amsterdam kan het zomaar gebeuren dat je beroofd gaat worden.
Armoede is inderdaad verschrikkelijk, kan ik niet aan wennen.
Draag gewoon normale kleren zonder poespas.
Nee, totaal niet gevaarlijk. Vergeet niet 's nachts eens een kijkje te nemen in de favela's. Daar heb je op de heuvels mooi uitzicht op Rio en Copacabana beach.quote:Op dinsdag 19 september 2006 16:35 schreef illusions het volgende:
Ik ben van plan om in (onze) winter naar Rio te gaan. Draag over het algemeen wel duur uitziende kleding en sieraden (groot horloge, ketting), is dat nou echt zo gevaarlijk of valt het wel mee?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:00 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Nee, totaal niet gevaarlijk. Vergeet niet 's nachts eens een kijkje te nemen in de favela's. Daar heb je op de heuvels mooi uitzicht op Rio en Copacabana beach.
Niet voor de lol nee, maar wel om thuis te slapen misschien.quote:Op vrijdag 22 september 2006 08:37 schreef enec het volgende:
Denk gewoon na, doe geen dingen die je hier ook niet doet.
Hier ga je ook niet voor de lol 's-nachts de bijlmer in toch?
bijlmer kan je moeilijk vergelijken met de Braziliaanse favela'squote:Op vrijdag 22 september 2006 08:37 schreef enec het volgende:
Denk gewoon na, doe geen dingen die je hier ook niet doet.
Hier ga je ook niet voor de lol 's-nachts de bijlmer in toch?
Ik weet niet of je dat grappig vind, maar dat klopt wel. Ik woon pal naast een favela, maar zelfs als blanke achterhoeker kan ik hier rustig om 3 uur 's nachts thuiskomen hoor. Als ze weten wie je bent en je ook in "tha hood" woont overkomt je vrij weinig.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:04 schreef illusions het volgende:
[..]
Niet voor de lol nee, maar wel om thuis te slapen misschien.
Het probleem is ook niet je "eigen" favela maar de anderen waar je langs komt/moet op weg naar huisquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 02:10 schreef ioish het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat grappig vind, maar dat klopt wel. Ik woon pal naast een favela, maar zelfs als blanke achterhoeker kan ik hier rustig om 3 uur 's nachts thuiskomen hoor. Als ze weten wie je bent en je ook in "tha hood" woont overkomt je vrij weinig.
Woon overigens zelf niet in een krottenwijk, maar flats en favelas liggen nou eenmaal paal naast elkaar hier.
Da's waar, hoewel natuurlijk lang niet elke favela gevaarlijk is (rio en niteroi).quote:Op zaterdag 4 november 2006 07:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het probleem is ook niet je "eigen" favela maar de anderen waar je langs komt/moet op weg naar huis
waar ga je heen en wanneer?quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:13 schreef louweed het volgende:
Ik wil alleen een ticket voor de heen- en terugreis kopen, en om dan de rest daar te regelen. Is dat aan te raden of kan ik beter alles hier al geregeld hebben. ik heb wel al een beetje een idee waar ik heen wil gaan, maar de reis vanuit hier geregeld zou erg duur worden. Ik denk dat ik als ik het daar regel beter af ben
ik hoop dat je geld en tijd genoeg hebt voor dit mooie planquote:Op zondag 4 februari 2007 20:31 schreef louweed het volgende:
We willen eerst een paar dagen in Rio vertoeven, daarna naar Igaciu en de Amazone. En daarna nog ff chillen in Fortaleza en dan eventueel nog iets.. Ik vraag me af of het beter is om van te voren alles te boeken, of alleen een ticket kopen en het vanuit daar te regelen..
dit topic gaat over Braziliequote:Op vrijdag 4 mei 2007 09:47 schreef Hik het volgende:
Lekker Foeske! Wel aan beide kanten gaan kijken hoor! Aan de Argentijnse kant zijn ze veel dichterbij!
Que lo disfrutas...
In Iguaçu is het altijd warm. Toen ik er vorig jaar was in januari was het 44°Cquote:Op vrijdag 4 mei 2007 02:09 schreef Foeske het volgende:
Groetjes uit Foz do Iguaçu![]()
Vandaag pas rond 3 uur naar de watervallen gezien en toen stond de zon al erg laag, dus ik ga morgenvroeg nog even terug denk. Maar wat prachtig en wat een heerlijk weer!! (=30 graden)
neem een dikke trui mee !quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:06 schreef bassieVL het volgende:
Volgende week voor 4 weken naar Sao Paulo voor mijn werk.
helaas hebben je collega's gelijkquote:Op woensdag 30 mei 2007 15:47 schreef bassieVL het volgende:
Ik hoorde van collega's dat het nu rond de 16-18 graden is en dat de Brazilianen al de mutsen uit de kast hebben getoverd.
vergis je niet in de afstanden! Ik denk dat je wel een handigere combinatie van bestemmingen kan plannen. Je kan er anders aan denken van tevoren(!) een relatief goedkope brazil airpass kopen (bestaat dat nog?) dat werkte voor mij uitstekend, (ik had ook redelijk uiteenlopende bestemmingen uitgekozen) er staat nog ergens een riesverslag hier op fok. damn, ik zou zo wel weer terug willen, !quote:Op zondag 4 februari 2007 20:31 schreef louweed het volgende:
We willen eerst een paar dagen in Rio vertoeven, daarna naar Igaciu en de Amazone. En daarna nog ff chillen in Fortaleza en dan eventueel nog iets.. Ik vraag me af of het beter is om van te voren alles te boeken, of alleen een ticket kopen en het vanuit daar te regelen..
de Kathedraal bezoeken, bezoekje aan het Ibipuera park ( met 2 musea). Stappen in Vila Madelena en Vila Olimpia. Hapje eten bij Fogo del Chao.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is er leuk om een dag of 3 te doen in Sao Paulo?
Ik wilde eigenlijk Florian. doen met mijn vriendin in febuari. Maar eerst maar eens Foz en Curtiba doen en dan kijk ik wel wat ik ga doenquote:Op maandag 10 december 2007 12:18 schreef qwerty_x het volgende:
ik vind Floripa het mooiste stukje Brazilie op deze aardkloot
DAM, vergeet São Paulo, neem de bus naar Curitiba (zo'n 700 km als ik me goed herinner) en buig dan af naar het zuiden: Florianopolis op ong. 400 km
op het vasteland een stad met alle uitgaansgelegenheden van dien, op het eiland stranden van allerlei soorten en maten
beste hotel op het eiland: Costão do Santinho
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben je wel eens in Rio de Janeiro geweest? en waarom vind je het daar minder dan Curitiba.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik denk het wel ja. Zit nog een beetje te twijfelen om nu te gaan of ´s nachts.
Ik wil eigenlijk het weekend weer in BA zijn, dus ik denk nu
Curitiba lijkt me wel een leuke stad om te wonen en te werken. Een van de betere in Zuid AmerikaAFC AJAX
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |