Het trieste is dat door ervan uit te gaan dat de wetenschap handelt in absolute waarheden wetenschap en religie op een gelijk niveau worden geplaatst. Daardoor denken mensen enerzijds dat wetenschap het niet bestaan van een god bewijst en anderzijds dat kritiek op de evolutietheorie kan leiden tot religie als feit. Creationisme laat dit laatste mooi zien aangezien het geen theorie is die absolute voorspellingen doet waarop de theorie kan worden afgerekend, maar simpelweg probeert (en daar blijft het ook bij) gaten te prikken in de evolutietheorie en daaruit wil concluderen dat creationisme / ID een geldige theorie is. Aanvallen op de evolutietheorie zijn zeker mogelijk, maar niet op de pseudowetenschappelijk manier waarop dit vaak gebeurt. Vrij recentelijk wist Kimura nog succesvol kritiek te uiten op het mechanisme van natuurlijke selectie op moleculair niveau. Zijn 'neutral theory' wordt nu serieus behandeld in de evolutionaire biologie.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, mee eens en ik vind dat triest dat het zo gebeurt, maar zoals je zegt staat dat los van of de theorie zelf wel of niet aangevallen dient te worden. Dus ik zal binnenkort de FAQ over de evolutietheorie geheel lezen zonder daarbij te denken aan al die idioten die er niets van snappen maar er wel mee schermen en dan zal ik komen met mijn visie.
tsja niks mis met discussies natuurlijk, graag zelfs.quote:Op woensdag 20 april 2005 11:08 schreef DionysuZ het volgende:creationisten moeten er ook zijn. Maakt het leven wat interessanter
anders hadden we niks te discussieren immers!
Ik denk ook niet dat Bensel de eerste is die een lange mail stuurt eik..quote:Op woensdag 20 april 2005 12:43 schreef Doffy het volgende:
Ik denk dat als je mail technisch gezien was aangekomen, het nog altijd niet echt aan zou komen
nee, ik had het uiteraard ook wel kunnen weten.. maar wie niet waagt..quote:Op woensdag 20 april 2005 12:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Bensel de eerste is die een lange mail stuurt eik..
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat mensen nu precies willen met die ''degeneratie theorie''.quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:43 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, gelovigen en ongelovigen bij elkaar, het is weer tijd voor een bewijsvoering die pleit voor de Heer en ditmaal is het de degeneratie-theorie (http://www.degeneratie.nl/, ik kon trouwens geen ander topic hierover vinden... de zoek-functie werkt niet!). Ik zelf heb even die website vluchtig doorgenomen en ben nu al diep onder de indruk. Samen met het concept van de Intelligent Design geloof ik meer en meer in God als een schepper van alles... een soort regisseur... een dirigent... een programmeur. Het leven ontstaan vanuit pure volmaaktheid en voorts de vrije loop heeft genomen.
Hoe denkt de Fok!ker hierover?
http://www.findarticles.c(...)s_n3_v33/ai_18864455quote:Pope gives blessing to evolution theory - Pope John Paul II
als zelfs het vaticaan de evo-theorie accepteert dan moet het wel waar zijnquote:Op woensdag 20 april 2005 21:56 schreef Godslasteraar het volgende:
Was de evo-theorie niet geaccepteerd door het Vaticaan?
Edit:
[..]
http://www.findarticles.c(...)s_n3_v33/ai_18864455
Na het Galilei debakel zijn ze blijkbaar voorzichtig geworden.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als zelfs het vaticaan de evo-theorie accepteert dan moet het wel waar zijn
Waar is weer zo'n onwetenschappelijk begrip. 'Wel heel erg waarschijnlijk' is de definitie die gehanteerd moet worden met betrekking tot wetenschappelijke theorieën.En inderdaad als het volgens het Vaticaan het punt is bereikt dat het verwerpen van een theorie (als geheel / in zijn algemeenheid) niet houdbaar is, dan betekent dit over het algemeen dat dit in wetenschappelijke kringen al veel langer zo was. Het Vaticaan heeft op z'n zachtst gezegd nou niet bepaald een historie die laat blijken dat zij wetenschappelijke ontdekkingen die niet stroken met hun overtuigingen snel accepteert.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als zelfs het vaticaan de evo-theorie accepteert dan moet het wel waar zijn
Waarom moet zo'n theorie nu weer gezegend wordenquote:Pope gives blessing to evolution theory - Pope John Paul II
Het lijkt mij een heerlijk beroep, werken op het wetenschappelijk instituut van het vaticaan. Weliswaar heb je nog stapels aan uitvindingen en wetenschappelijke theorien, van grofweg 1850 tot nu, waarover je de paus moet adviseren zodat de paus vervolgens daarover een kerkelijke standpunt kan formuleren.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar is weer zo'n onwetenschappelijk begrip. 'Wel heel erg waarschijnlijk' is de definitie die gehanteerd moet worden met betrekking tot wetenschappelijke theorieën.En inderdaad als het volgens het Vaticaan het punt is bereikt dat het verwerpen van een theorie (als geheel / in zijn algemeenheid) niet houdbaar is, dan betekent dit over het algemeen dat dit in wetenschappelijke kringen al veel langer zo was. Het Vaticaan heeft op z'n zachtst gezegd nou niet bepaald een historie die laat blijken dat zij wetenschappelijke ontdekkingen die niet stroken met hun overtuigingen snel accepteert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |