Misschien is hij daar te scheel voor?quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:47 schreef Alicey het volgende:
Deze Fok!ker denkt in ieder geval dat Scheele zelf een paar aspecten van het begrip evolutie mist.
Maar dat geld voor priesters en dominees toch ookquote:Op dinsdag 19 april 2005 22:44 schreef FuifDuif het volgende:
Maar het is ook niet meer dan begrijpelijk dat de gevestigden in de academische wereld er alles aan doen om hun stokpaardje en verzekeraar voor persoonlijk succes te beschermen.
Deze fokker denkt in ieder geval net als (volgens mij atheist) H. Allen Orr (http://www.bostonreview.net/BR27.3/orr.html en http://bostonreview.net/BR21.6/orr.html) en theologisch evolutionist Robert Pencock( http://www.metanexus.net/(...)y.asp?archiveid=2645 ) dat intelligent design op z'n zwakst gezegd enige onvolkomenheden kent. Michael Behe, Jonathan Wells, Phillip Johnson en William Dembski zijn aardig op weg om het Creationisme nieuw leven in te blazen, maar falen daar behoorlijk in aangezien geen van allen fatsoenlijke kennis van de evolutionaire biologie weet te etaleren.quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:43 schreef FuifDuif het volgende:
Ja, gelovigen en ongelovigen bij elkaar, het is weer tijd voor een bewijsvoering die pleit voor de Heer en ditmaal is het de degeneratie-theorie (http://www.degeneratie.nl/, ik kon trouwens geen ander topic hierover vinden... de zoek-functie werkt niet!). Ik zelf heb even die website vluchtig doorgenomen en ben nu al diep onder de indruk. Samen met het concept van de Intelligent Design geloof ik meer en meer in God als een schepper van alles... een soort regisseur... een dirigent... een programmeur. Het leven ontstaan vanuit pure volmaaktheid en voorts de vrije loop heeft genomen.
Hoe denkt de Fok!ker hierover?
Het probleem met Scheele is meer dat hij zelf een verkeerd beeld van evolutie heeft, dat beeld afkraakt, en zelf claims erbij maakt die op geen enkele manier te onderbouwen zijn. In die zin is het ook niet wetenschappelijk te noemen hoe meneer Scheele werkt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:44 schreef FuifDuif het volgende:
Maar het is ook niet meer dan begrijpelijk dat de gevestigden in de academische wereld er alles aan doen om hun stokpaardje en verzekeraar voor persoonlijk succes te beschermen.
Ja maar...ja maar...wat voor ons geldt, geldt natuurlijk niet voor God. Hij kan immers alles, dat weet je toch.quote:Op woensdag 20 april 2005 07:03 schreef DionysuZ het volgende:
ik vind dat toch zo mooi van creationisten
'de natuur en alles erop en eraan is te ingewikkeld en te perfect om uit het niks te zijn ontstaan, daarom moet het wel gecreeert zijn door iets wat nog ingewikkelder en perfecter is wat wel uit het niks kan ontstaan of altijd al bestaan heeft'
Dat is natuurlijk niet wetenschappelijk verantwoord (en dat weten ze zelf ook) en aangezien de pogingen om evolutie naar het niveau van een religie te slepen ook hopeloos falen proberen ze het nu wetenschappelijk te formuleren (heet nu ook Intelligent Design om te maskeren dat ze zich associeren met van die idiote nieuwe aarde creationisten. Daar voor wordt geredeneerd dat er op biochemisch niveau sprake is van complexe systemen die niet te reduceren zijn tot simpelere systemen met enig functioneel nut. Evangelist van de ID Micheal Behe claimt dat hij zich met deze ontdekking in het rijtje Einstein, Darwin, etc heeft gezet omdat dit bewijst dat evolutie dit niet kan verklaren. Dat klinkt voor de meeste mensen erg aannemlijk en dat is juist ook erg kwalijk, Muller ontdekte namelijk bijna 90 jaar geleden dat dit vanuit evolutie prima te verklaren valt. Als namelijk aan een systeem bestaande uit A, B en C en onderdeel D wordt toegevoegd en vervolgens C uit het systeem verdwijnt kan het zijn dat geen van de mogelijke subsystemen enig nut heeft en dan is er dus volgens de definitie sprake van een niet te reduceren complexiteit.quote:Op woensdag 20 april 2005 07:03 schreef DionysuZ het volgende:
ik vind dat toch zo mooi van creationisten
'de natuur en alles erop en eraan is te ingewikkeld en te perfect om uit het niks te zijn ontstaan, daarom moet het wel gecreeert zijn door iets wat nog ingewikkelder en perfecter is wat wel uit het niks kan ontstaan of altijd al bestaan heeft'
quote:Op woensdag 20 april 2005 06:53 schreef Alicey het volgende:
Het probleem met Scheele is meer dat hij zelf een verkeerd beeld van evolutie heeft, dat beeld afkraakt, en zelf claims erbij maakt die op geen enkele manier te onderbouwen zijn. In die zin is het ook niet wetenschappelijk te noemen hoe meneer Scheele werkt.
Een FuifDuif-theorie voor naast evolutie en degeneratie?quote:Op woensdag 20 april 2005 10:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Akkoord, als je de beginselen van een concept niet snapt en dit concept aanvalt en komt met een tegenconcept, dan klopt er iets niet. Maar hoe dan ook, de degeneratie-theorie an sich klinkt mij wel goed in de oren. Dat staat voor mij los van zijn opvatting van de evolutieleer. In feite is de evolutieleer niet meer dan een aanname, dus dat hele veld ligt nog open voor suggestie.
Ik denk dat ik er zelf maar eens een ontstaanstheorietje over ga ontwikkelen.
Hehehehquote:Op woensdag 20 april 2005 10:17 schreef Alicey het volgende:
Een FuifDuif-theorie voor naast evolutie en degeneratie?
De evolutietheorie is wel degelijk meer dan een aanname!quote:Op woensdag 20 april 2005 10:14 schreef FuifDuif het volgende:
In feite is de evolutieleer niet meer dan een aanname, dus dat hele veld ligt nog open voor suggestie.
Kom nou, het is nog nooit emperisch aangetoond en het is enkel gebaseerd op de gedachten van een oude man die al lang overleden is. Die man die lacht zich nu in zijn fuistje daar boven in de hemel, want hij weet nu wel hoe het echt zitquote:Op woensdag 20 april 2005 10:27 schreef Doffy het volgende:
De evolutietheorie is wel degelijk meer dan een aanname!Zie de FAQ over wat een wetenschappelijke theorie is, en de evolutie FAQ.
Verder dan 'suggestie' zul je ook dus niet snel komen.
De wetenschap werkt nooit met een absolute waarheid. Voorlopig zijn er echter geen aanwijzingen die de theorie op de helling zetten, en kan er van worden uitgegaan dat de theorie in ieder geval tot nu toe juist is.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Heheheh. Nee maar Alicey, je bent het toch met mij eens dat de evolutietheorie misschien aannemelijk mag zijn, maar dat het nergens op slaat dat men deze tegenwoordig als absolute waarheid aanneemt? En dan bedoel ik niet zozeer de academische wereld, maar meer het volk.
Interessant en zo te zien is het goed begrijpbaar geschreven. Ik heb er nu geen tijd voor, dus zal het later goed doornemen.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:31 schreef Doffy het volgende:
Lees de FAQs.
Ja, Alicey, dat is het mooie van de wetenschap. De wetenschap zelf werkt heel netjes en oprecht. Maar het probleem begint bij de ontvangers van wetenschappelijke kennis, de 'gewone man'. Die nemen alles voor zoete koek aan terwijl ze er zelf nog niet de helft van begrijpen en daar kan ik mij zo enorm aan storen!quote:Op woensdag 20 april 2005 10:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
De wetenschap werkt nooit met een absolute waarheid. Voorlopig zijn er echter geen aanwijzingen die de theorie op de helling zetten, en kan er van worden uitgegaan dat de theorie in ieder geval tot nu toe juist is.
Dat is echter geen reden om tegen de theorie in het geweer te komen, of om te beweren dat de theorie niet waar is. Theorieen worden inderdaad vaak verkeerd geinterpreteerd. Een voorbeeld is "survival of the fittest", wat vaak verkeerd begrepen wordt, en zelfs als rechtvaardiging voor genocide wordt gebruikt.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, Alicey, dat is het mooie van de wetenschap. De wetenschap zelf werkt heel netjes en oprecht. Maar het probleem begint bij de ontvangers van wetenschappelijke kennis, de 'gewone man'. Die nemen alles voor zoete koek aan terwijl ze er zelf nog niet de helft van begrijpen en daar kan ik mij zo enorm aan storen!
Ja, mee eens en ik vind dat triest dat het zo gebeurt, maar zoals je zegt staat dat los van of de theorie zelf wel of niet aangevallen dient te worden. Dus ik zal binnenkort de FAQ over de evolutietheorie geheel lezen zonder daarbij te denken aan al die idioten die er niets van snappen maar er wel mee schermen en dan zal ik komen met mijn visie.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:41 schreef Alicey het volgende:
Dat is echter geen reden om tegen de theorie in het geweer te komen, of om te beweren dat de theorie niet waar is. Theorieen worden inderdaad vaak verkeerd geinterpreteerd. Een voorbeeld is "survival of the fittest", wat vaak verkeerd begrepen wordt, en zelfs als rechtvaardiging voor genocide wordt gebruikt.
Ik lees hier een post van iemand die niet begrijpt hoe wetenschap werkt. En ik snap ook niet waarom je zo graag die evolutietheorie wilt weerleggen, naast het feit dat dat voor jou een bevestiging zou zijn dat God de touwtjes in handen heeft.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kom nou, het is nog nooit emperisch aangetoond en het is enkel gebaseerd op de gedachten van een oude man die al lang overleden is. Die man die lacht zich nu in zijn fuistje daar boven in de hemel, want hij weet nu wel hoe het echt zit.
Nee maar serieus, er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat de evolutietheorie een absolute waarheid is?
Ik heb niet de indruk dat Druifje de evolutietheorie wil weerleggen. Ik proef eerder een aversie tegen klok/klepel-discussieerders.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik lees hier een post van iemand die niet begrijpt hoe wetenschap werkt. En ik snap ook niet waarom je zo graag die evolutietheorie wilt weerleggen, naast het feit dat dat voor jou een bevestiging zou zijn dat God de touwtjes in handen heeft.
Haushofer, uiteraard weet ik hoe het werkt binnen de wetenschap. Een theorie wordt geaccepteerd zolang er geen beter alternatief is aangedragen die de staande theorie fundamenteel weerlegt. Daar is ook niets mis mee vind ik. En ik realiseer mij ook dat de wetenschap niets meer pretendeert dan dat het kan aantonen. Ik heb Alicey net al uitgelegd dat die opmerking van mij niet klopte. Ik doelde met name op de hele hype in de maatschappij, waarbij het volk wel de evolutieleer hanteert als een bewijs tegen de Heer.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik lees hier een post van iemand die niet begrijpt hoe wetenschap werkt. En ik snap ook niet waarom je zo graag die evolutietheorie wilt weerleggen, naast het feit dat dat voor jou een bevestiging zou zijn dat God de touwtjes in handen heeft.
Juistquote:Op woensdag 20 april 2005 10:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat Druifje de evolutietheorie wil weerleggen. Ik proef eerder een aversie tegen klok/klepel-discussieerders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |