Hilarisch ...quote:Op woensdag 9 maart 2005 22:39 schreef OllieA het volgende:
De topictitel zegt het al. Als het maar iets met TTK te maken heeft.
Ik begin wel:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier vind je een tutorial voor het combineren van twee portretten:quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
... IK weet wel redelijk hoe photoshop werkt, maar hoe ik dit zou moeten doen...
Dat heb je goed gezien. Maar dit was het allerlaatste werkstukje voor vandaag.quote:
Toevallig? Ook ik was het afgelopen weekend bezig met Pandora (ook van Rossetti, maar dan de versie 1871) en met Salomé (van Caravaggio). Ik vermoed dat die 'toevalligheden' te maken hebben met onze BdT-historie.quote:
Dit is een bekende volgens mijquote:Op woensdag 16 maart 2005 01:33 schreef OllieA het volgende:
Die donkere zijn lastig, vind je niet?
[afbeelding]
Je refereert aan die clair-obscuur taferelen, neem ik aan. Omdat de schaduwwerking zo dominant aanwezig is, is dat de kritieke succesfactor. Het lastige is twee plaatjes te vinden met dezelfde schaduwwerking. Maar als dat eenmaal gelukt is dan is het om te watertanden.quote:Op woensdag 16 maart 2005 01:33 schreef OllieA het volgende:
Die donkere zijn lastig, vind je niet?
Bij de eerste betreft het een Oriëntaals schilderwerkje, de tweede een mozaïektableau van Khomeiny, bij de derde komt de kop van Har uit een schilderij.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:32 schreef Gajus het volgende:
nochtans ben ik van mening dat - in het kader van TTK - een kunstwerk dient te fungeren als ondergrond
Over het onderscheid tussen ambachtelijk en kunstzinnig zijn eindeloze discussies te voeren.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:14 schreef OllieA het volgende:
... en komt het 'kunstzinnige' geheel voor mijn rekening. ...
Ja, krijgen we die discussie.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:29 schreef Gajus het volgende:
[..]
Over het onderscheid tussen ambachtelijk en kunstzinnig zijn eindeloze discussies te voeren.
Speciaal voor jou!!quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:48 schreef Gajus het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
deze Nicole Kidman trilogie is opgedragen aan AR, opdat hij even zijn brakke PC kan vergeten
die is mooiquote:
quote:Op donderdag 10 maart 2005 01:20 schreef Gajus het volgende:
... Nog hilarischer zou zijn ... een plaatje met Gerard Reve in de armen van Marga Klompé.
Neuh, ik bedoelde het precies zoals ik het zei.quote:Op zondag 3 april 2005 12:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat Stali bedoelt te zeggen; deze zijn minder goed dan je eerdere photoshopwerkjes
quote:Op zondag 3 april 2005 12:50 schreef Stali. het volgende:
[..]
Neuh, ik bedoelde het precies zoals ik het zei.
Klopt, deze plaatjes zijn bedoeld als eerbetoon aan een groot man.quote:Op zondag 3 april 2005 12:17 schreef Stali. het volgende:
Dit is niet de krankzinnigheid die we van je gewend zijn, Gajus.
quote:Op maandag 4 april 2005 21:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, Adobe.. Dat zie je toch meteen man,!
Zo, dit kostte me al iets meer tijd:
[afbeelding]
Als clown zou je geen gek figuur slaan idd...quote:Op maandag 4 april 2005 21:54 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben goed, he..
Wie? Waar? Wanneer?quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh ja, nu zijn ze er opeens als de kippen bij...
quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo, nu kan ik tenminste met een gerust hart gaan slapen:
Ik veronderstelde dat jij was gaan slapen zodat ik ongestoord kon posten.quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Oh ja, nu zijn ze er opeens als de kippen bij...
Dat zei ik om jou uit de tent te lokken...quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:07 schreef Gajus het volgende:
[..]
[..]
Ik veronderstelde dat jij was gaan slapen zodat ik ongestoord kon posten.![]()
... hetgeen jou moeiteloos gelukt is.quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat zei ik om jou uit de tent te lokken...
Da's wel héél aardig, Gajus...quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:16 schreef Gajus het volgende:
[..]
overigens, jij hebt mij verbaasd met jouw Photoshop-vaardigheden.
Beschouw het als bemoedigende woorden van een pedagoog tegen-wil-en-dank.quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's wel héél aardig, Gajus...
Van mijn laatste photoshop, dus...quote:Op dinsdag 5 april 2005 01:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Die staan in de hoek rechtsboven, Gajus...
Het kwartje is gevallen! toch wel jammer dat kwartjes niet meer bestaanquote:Op dinsdag 5 april 2005 01:37 schreef De-oneven-2 het volgende:
Van mijn laatste photoshop, dus...
(. )
quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:42 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo, nu kan ik tenminste met een gerust hart gaan slapen:
[afbeelding]
Jezus!quote:Op dinsdag 5 april 2005 02:13 schreef Gajus het volgende:
Inderdaad GWB ... en wie mag dat laatste wezen zijn, toch niet iemand van Idols?
ik herkende GWB pas nadat ik jouw kunstwerk gedownload en halve slag gedraaid had
update: wel-te-rusten Dootje.
Zat Jesus ook in Idols ja??quote:
quote:
Dank je. Het was wel puzzelen om een foto naar een Bommeliaans plaatje te transformeren. Pas de derde poging was van een toonbaar niveau. Noblesse oblige, om onze heer van stand maar te citeren.quote:Op woensdag 6 april 2005 22:10 schreef OllieA het volgende:
Hij is geweldig, Gajus. Ik was ook al zoiets van plan, maar hier was ik niet op gekomen.
Momenteel bewerk ik een plaatje van een der topstukken uit 'jouw' museum. Vooral het vinden van acht passende portretten is een heidense klus. Maar ik heb nog enige weken respijt.quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:12 schreef RaisinGirl het volgende:
Mooi!
Die arme ziel, die denkt dat Do2 een vrouw is.quote:
Ach Gajus, de tijden zijn verandert jongen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:24 schreef Gajus het volgende:
[..]
Die arme ziel, die denkt dat Do2 een vrouw is.![]()
denk toch een na ... vrouwen zuipen geen bier
Arme jongen ... "reputaties komen te voet en vertrekken te paard" .quote:Op zaterdag 16 april 2005 08:55 schreef Gierewiet het volgende:
... Ad Melkert ...
Dat is (was) Medy van der Laan.quote:
Bedoel je dat je ze niet herkent?quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:21 schreef Gajus het volgende:
even zo vrolijk is het treurig ...
mijn enige kritiek op deze buitengemeen boeiende plaatjes is het ontbreken van een 'ondertiteling'.
Sommigen denk ik te herkennen, anderen niet.quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:27 schreef OllieA het volgende:
Bedoel je dat je ze niet herkent?
Thomas Rosenboomquote:Op woensdag 4 mei 2005 01:37 schreef Gajus het volgende:
[..]
Sommigen denk ik te herkennen, anderen niet.
Die 'publieke werken' mevrouw is in ieder geval niet Melanie Schultz van Haegen. Wie dan wel?
Ayaan. Denk aan de afscheidsscene in Casablanca.quote:Ik vermoed dat Geert Wilders fungeert als standby van Humphrey Bogart. Met in zijn gezelschap die ene parlementariër van Hindoestaanse afkomst (naam niet paraat)
Mohammed B., en nog maar eentje van die rukker:quote:Ik vermoed dat in die varkenskop Willem Vermeend (voormalige staatsecretaris van financiën) is geïntegreerd.
dit had ik toen voor ogen:quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:37 schreef Gajus het volgende:
... Ik vermoed dat in die varkenskop Willem Vermeend (...) is geïntegreerd.
Waarom toch spotten met de sief en dergelijk ongerief? hodie mihi, cras tibiquote:Op dinsdag 14 juni 2005 22:52 schreef OllieA het volgende:
In de herhaling dan maar. Nietzsche in een vergevorderd stadium van syfilis:
In de herhaling omdat lucida het per se verwijderd wilde zien:quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:51 schreef Gajus het volgende:
[..]
Waarom toch spotten met de sief en dergelijk ongerief? hodie mihi, cras tibi![]()
Hoezo in de herhaling? ik zie het voor het eerst.![]()
Overigens, een hele leuke combinatie van die twee portretten .![]()
Om het vervolgens te jatten.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:28 schreef lucida het volgende:
[..]
Klopt. Alleen is het betreffende beeldmateriaal nog steeds niet verwijderd. En bovendien heb ik niets aan haar antwoord als bepaalde users die zich hieraan schuldig maken, niet op hun illigale activiteiten worden aangesproken. Ik verzoek daarom nogmaals conform de Fokpolicy het betreffende beeldmateriaal te verwijderen.
Jatten ... een groter blijk van erkenning van jouw geestesproduct bestaat niet,quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:59 schreef OllieA het volgende:
... om het vervolgens te jatten.
Tjongejonge wat ben jij toch een laffe jankzak. En een partij liegen daar ben je ook niet vies van. Je weblogje had een heel andere vormgeving hè.quote:Op donderdag 16 juni 2005 19:47 schreef lucida het volgende:
[..]
Ach, ik slaap er ook niet minder om. Maar de policy van Fok is hier duidelijk over. Kunstig of niet, het is niet toegestaan, zonder toestemming, foto's van users op Fok te plaatsen. Ik heb die foto nimmer op Fok kenbaar gemaakt en daar houdt het wat mij betreft mee op. En zoals je weet schuw ik de controverse zelf ook niet, maar er zijn grenzen. Voor mij is er een verschil tussen de digitale wereld op Fok en het neuzen in iemands privegegevens, om deze vervolgens op Fok te plaatsen. En als het werkelijk om de compositie zou gaan, wat heeft syfilis daar dan mee te maken.![]()
Je gaat te ver, Marcel. Schelden en jatten, dat kan je.quote:Op donderdag 16 juni 2005 21:39 schreef lucida het volgende:
[..]
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet...![]()
your wish is my commandquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:57 schreef Isabeau het volgende:
Dit was zo'n mooi topic. ... Ik hoop maar dat ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |