Kindermishandeling!quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:22 schreef xFriendx het volgende:
Als ik vroeger aan het "klieren" was dan kreeg ik ook gewoon een tik op m'n vingers.
Je leeft echt in een bepaalde waan als je denkt dat er sprake is van inconsequent optreden. Het is net zo achterlijk als bepaalde allochtonen die om elke hoek discriminatie zien. Jij doet nu precies hetzelfde.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:20 schreef Elgigante het volgende:
Blijkbaar is met deze jongens niets meer te beginnen en probeert men iets gedaan te krijgen (uiteraard periodiek gesteund door positieve berichten uit de groep, om het beleid te rechtvaardigen) wat niet reeel is.
Iemand die de taal nauwelijks spreekt, tot op het bot gefrustreerd is, wars is van autoriteiten en een strafblad heeft dat kan concurreren met Etienne Urkel kún je niet meer inpassen in de samenleving, zéker niet in dezelfde buurt, er leeft daar namelijk nog wat oud zeer.
Moet de buurt nu ineens zeker ook alles vergeten en met een schone lei beginnen?
De vraag om strafkampen in Nederland neemt hand over hand toe.
Kost minder, de jongeren worden verplicht tot werkzaamheden om hun maatschappelijke schuld deels in te lossen en er wordt ook nog eens keiharde discipline bijgebracht waar ze in Noord Korea jaloers op zijn.
Bovendien kunnen ze alleen elkaar bestelen, lastig vallen en molesteren, NIET de onschuldige buurtbewoner.
Ik vraag me af of er nu in Roelandsveen ook dergelijke bureaucratische projecten uit de grond gestampd worden of worden de maatschappelijk vermoedens over het inconsequente autoriteitsoptreden weeeeeeeeeeeer eens bevestigd?
Je hebt gelijk, het optreden is idd consequent !quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:35 schreef Mutant01 het volgende:
Je leeft echt in een bepaalde waan als je denkt dat er sprake is van inconsequent optreden. Het is net zo achterlijk als bepaalde allochtonen die om elke hoek discriminatie zien. Jij doet nu precies hetzelfde.
Hoezo waan?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je leeft echt in een bepaalde waan als je denkt dat er sprake is van inconsequent optreden. Het is net zo achterlijk als bepaalde allochtonen die om elke hoek discriminatie zien. Jij doet nu precies hetzelfde.
De gevallen zijn totaal anders, WIJ weten niet wat de achtergrond van beide groepen jongeren waren of zijn. Het is heel erg makkelijk om van onze luie stoel te kankeren op hoe inconsequent de autoriteiten wel niet handelen, maar het kan net zo goed dat de situaties (achtergrond e.d.) totaal van elkaar verschillen. Daar hebben wij geen zicht op, de autoriteiten wel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:53 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hoezo waan?
Ik men toch echt dat er in Roelarendsveen (correct me if I'm wrong, qua naam) sprake is van een identieke situatie als in de diamantbuurt:
Jongeren trekken zich niets aan van autoriteit en voeren bepaalde pesterijen tot in den extreme door, waarbij buurtgenoten bedreigd worden en geen ander oplossing hebben dan te verhuizen.
Cohen behandelde dit probleem icm de driehoek totaal anders dan zijn collega's of wil je dit ontkennen?
Moet de politie dan ingrijpen op basis van de achtergrond?quote:Op woensdag 9 maart 2005 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De gevallen zijn totaal anders, WIJ weten niet wat de achtergrond van beide groepen jongeren waren of zijn. Het is heel erg makkelijk om van onze luie stoel te kankeren op hoe inconsequent de autoriteiten wel niet handelen, maar het kan net zo goed dat de situaties (achtergrond e.d.) totaal van elkaar verschillen. Daar hebben wij geen zicht op, de autoriteiten wel.
Dat heeft NIKS met inconsequentie te maken. Het is LOGISCH dat men verschillend handelt. Cohen is burgemeester van een STAD met talloze inwoners en niet een dorp. Alleen dat verschil is al cruciaal. Daarnaast speelt de achtergrond weldegelijk een bepaalde rol, gingen die jongeren de mensen pesten uit verveling? Of was er meer aan de hand? Was er sprake van een rascistisch motief ja of nee? Etc etc. De feiten die in de media komen te staan zijn nog geen 10 % van het totaal aantal feiten binnen die zaak.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:14 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Moet de politie dan ingrijpen op basis van de achtergrond?
Ga dat maar eens uitleggen aan diegenen die hebbn moeten verhuizen, omdat de daders een 'lastige achtergrond' hebben.
Natuurlijkis dat wel belangrijk, maar ik doelde eigenlijk op een andere vorm van inconsequentie, de benadering van het probleem.
Cohen en de burgemeester van de laats op gepakte jongeren stonden voor (de buitenkant) hetzelfde probleem.
Burgemeester A greep in, pakt de jongeren op en ging het uitzoeken.
Burgemeester Cohen negeerde eerst alle signalen, totdat de media er zih mee bemoeide. Vervolgens bagatelliseerde hij het probleem, door te zeggen dat het een klein groepje was met verschillende samenstelling, de daden waren niet buitensporig (Ach de hele buurt gaat er onder gebukt, maar wat is buitensporig?) en het viel wel mee.
Nu blijkt dat de knaapjes hardleers zijn en worden er van allerlei projecten in gang gezet die 0,0% kans op slagen hebben.
Hetzelfde als van de bewoners van Vinkenslag modelburgers maken.
En U weet de feiten binnen die zaak?quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft NIKS met inconsequentie te maken. Het is LOGISCH dat men verschillend handelt. Cohen is burgemeester van een STAD met talloze inwoners en niet een dorp. Alleen dat verschil is al cruciaal. Daarnaast speelt de achtergrond weldegelijk een bepaalde rol, gingen die jongeren de mensen pesten uit verveling? Of was er meer aan de hand? Was er sprake van een rascistisch motief ja of nee? Etc etc. De feiten die in de media komen te staan zijn nog geen 10 % van het totaal aantal feiten binnen die zaak.
Nee, dat weet ik niet. Maar het is nogal malloot om nu meteen over inconsequentie te gaan praten als we er niets over weten. Trouwens, dit is een discussie, en geen Front-Page als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:27 schreef QED het volgende:
[..]
En U weet de feiten binnen die zaak?
Bron?
Het is nogal malloot om te zeggen dat maar 10% in de media wordt weergegeven.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet. Maar het is nogal malloot om nu meteen over inconsequentie te gaan praten als we er niets over weten. Trouwens, dit is een discussie, en geen Front-Page als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat heet algemene kennis, daar hoef je geen bron voor te hebben. Immers er staat vaak in de media dat het motief van een dader onbekend is of er staat geen achtergrond van de daders bij (allochtoon of autochtoon). Meestal worden er bepaalde gebeurtenissen omschreven (vanuit een bepaald perspectief), met slechts een aantal bekende feiten (bekende feiten bij de krant). Zoals in het geval van Cohen, daar wist de media nog niets van de stelselmatige pesterijen, Cohen wel (dat bleek achteraf). Als rechtenstudent krijg ik ook bepaalde actuele casussen, die in werkelijk heel anders zijn gelopen dan de kranten vertellen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:35 schreef QED het volgende:
[..]
Het is nogal malloot om te zeggen dat maar 10% in de media wordt weergegeven.
Nogmaals, bron?
Wat maakt het nu uit welke reden jongeren hebben om onschuldigen te terroriseren?quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft NIKS met inconsequentie te maken. Het is LOGISCH dat men verschillend handelt. Cohen is burgemeester van een STAD met talloze inwoners en niet een dorp. Alleen dat verschil is al cruciaal. Daarnaast speelt de achtergrond weldegelijk een bepaalde rol, gingen die jongeren de mensen pesten uit verveling? Of was er meer aan de hand? Was er sprake van een rascistisch motief ja of nee? Etc etc. De feiten die in de media komen te staan zijn nog geen 10 % van het totaal aantal feiten binnen die zaak.
Algemene kennisquote:Op woensdag 9 maart 2005 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heet algemene kennis, daar hoef je geen bron voor te hebben. Immers er staat vaak in de media dat het motief van een dader onbekend is of er staat geen achtergrond van de daders bij (allochtoon of autochtoon). Meestal worden er bepaalde gebeurtenissen omschreven (vanuit een bepaald perspectief), met slechts een aantal bekende feiten (bekende feiten bij de krant). Zoals in het geval van Cohen, daar wist de media nog niets van de stelselmatige pesterijen, Cohen wel (dat bleek achteraf). Als rechtenstudent krijg ik ook bepaalde actuele casussen, die in werkelijk heel anders zijn gelopen dan de kranten vertellen.
Ja, gewoon straffen zoals ze dat in marokko ook doenquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat ik zeg. De gummiknuppel erover.
Nee, gewoon bestraffen zoals men dat aangegeven heeft in ons rechtssysteem.quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, gewoon straffen zoals ze dat in marokko ook doen
Mijn god zeg, over zinloos besteden van geld gesproken. Deze conclusies had ik ook wel kunnen trekken.quote:Ferwerda, die na oktober vorig jaar ook zelf drie dagen in de Diamantbuurt ('een heel leuk buurtje') heeft gebivakkeerd, stelt vast dat de jongens 'bijna uitsluitend van Marokkaanse komaf zijn'. De groep noemt hij vrij hecht en onderling solidair.
De onderzoeker: 'Volgens sommige sleutelinformanten is er vanuit de groep en de families ook een lange traditie van verzet tegen organisaties, zoals politie, justitie en gemeenten.' Ofwel, 'er zijn anti-Nederlandse gevoelens'.
Zeg, doe niet zo jaren tachtig achtig zegquote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:37 schreef xFriendx het volgende:
De nationaliteit/afkomst maakt mij niets uit, een Marokkaan die aan vandalisme doet is net zo slecht als een Nederlander die aan vandalisme doet,
kijk maar naar samir aquote:Op donderdag 10 maart 2005 14:30 schreef HarigeKerel het volgende:
Je kunt beter zorgen dat ze gewoon op hun 16'e al trouwen, die Marokkaanse vrouwen kunnen hun mannen een stuk beter onde de plak houden dan onze dienders![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2005 06:21 schreef Dagonet het volgende:
Dit is niet omdat het marokkaantjes betreft hoor, dit is omdat Nederland erg bestuursgroepjes, coördinatie, vergadergeil is en een te grote groep mensen die zich onmisbaar maken door stapeltjes papier naar elkaar te schuiven. Hetzelfde zie je in de zorg bijvoorbeeld.
Juist. Criminelen dienen gewoon bestraft te worden. Hun achtergrond doet niks ter zake.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nee, gewoon bestraffen zoals men dat aangegeven heeft in ons rechtssysteem.
Als deze jongens de consequenties van hun daden niet bijgebracht wordt leren ze nooit wat. na/tijdens deze straf kan er gekeken worden hoe dit in de toekomst te voorkomen.
En zo blijft het ambtenaren apparaat intact en de belastingbetaler betaald.quote:Op zondag 17 april 2005 07:31 schreef Loedertje het volgende:
Klopt, stop daarbij nog wat overheidssubsidies die je kunt lospeuteren voor projecten waarbij je op 1A4tje 100% aandacht hebt voor allochtonen (hoe maakt niet uit, oudkomers,nieuwkomers,jongeren,áls het er maar in staat )
En er zijn weer wat banen voor de hulpverleners tot het einde van het project .
Als hier nu stondquote:Waarom worden de kosten niet op de (anti-Nederlandse) ouders verhaald ?
In het verleden gerealiseerde rendementen bieden geen garantie voor de toekomstquote:
Is het geen idee om zich redelijk westers gedragende Marokkaanse meisjes allemaal gratis kickboxing, judo, karate, bodybuilding en jiu-jitsu lessen aan te bieden en ze vervolgens aan dat soort ventjes uit te huwelijken zodat drie keer raden wie er slaag krijgt als hij niet integreert?quote:
Dat is het ultieme doom scenario.quote:Op zondag 17 april 2005 11:22 schreef Sessy het volgende:
Met de poolse gastarbeiders die nu worden gehaald komen minder problemen denk ik, alle Russen en Polen en Oekrainers die ik hier ken zijn allemaal de eerste generatie al prima geintegreerd, en de hier geboren kinderen spreken nauwelijks nog de "moeder"taal.
quote:Op zondag 17 april 2005 11:51 schreef Sessy het volgende:
Drugshond, ik irriteer me overigens mateloos aan dat nazbol symbool in je avatar.
Het ironische is...... als je de statistieken ernaast legt.quote:Op zondag 17 april 2005 12:11 schreef longinus het volgende:
Marokkaanse jongeren zijn altijd al een probleem geweest, dit doordat ze altijd groepjes vormen en al 30 jaar geleden stonden ze bekend dat ze stiletto's en vlindermessen bij hun hadden. Tegenwoordig zijn ze een groter probleem doordat ze de Islam opnieuw uitvinden en daar hun eigen visie aangeven. Zo worden ze een steeds groter probleem en de enige oplossing is hard aanpakken, maar ja, we leven in Nederland he
Wat mij betreft mogen ze al die kampen opdoeken. Want in mijn optiek zijn ze niets meer of minder dan een doorgeefluik tussen de onder- en de bovenwereld.quote:Op zondag 17 april 2005 12:23 schreef Sessy het volgende:
Nee kampbewoners werkt niet... Ze hebben ook zo'n kampgezin hier een paar huizen verder neergezet. Laatst is een hennepkwekerij opgerold, mja ze lopen er nog steeds rond en hebben net twee spiksplinternieuwe auto's gekocht, en ik raad zo wel van welk geld. De bijstand zal 't niet zijn, al werken ze allebei niet.
Fantastisch idee (quote:Op zondag 17 april 2005 11:26 schreef Sessy het volgende:
[..]
Is het geen idee om zich redelijk westers gedragende Marokkaanse meisjes allemaal gratis kickboxing, judo, karate, bodybuilding en jiu-jitsu lessen aan te bieden
Stad mag werkloze weigerenquote:Op zondag 17 april 2005 12:20 schreef Drugshond het volgende:
Maar aanpakken en verspreiden (lees : fragmenteren) geldt voor alle probleem gevallen.Kampbewoners. Aso buurt gemeenschappen.
somaliërs??? !quote:Op zondag 17 april 2005 12:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het ironische is...... als je de statistieken ernaast legt.
Dan blijken de Surinamers, Antelianen en Somaliers per facto nog veel erger te zijn.
[
Héél veel drugscriminaliteit.quote:Op zondag 17 april 2005 13:21 schreef attila het volgende:
[..]
somaliërs??? !wat spoken die dan allemaal uit?
Je bedoelt "quat"(of hoe je het ook moge schrijven) of "echte"drugs? Maar goed, ik heb tot nu toe eigenlijk weing berichten over lastige somaliërs gelezen/gehoord (dit in tegenstelling tot onze Noordafrikaanse vrienden) en ben dus onaangenaam verrast.quote:
Waarvan het effect alleen merkbaar is als het redelijk vers is...quote:Op zondag 17 april 2005 13:32 schreef attila het volgende:
[..]
Je bedoelt "quat"(of hoe je het ook moge schrijven) of "echte"drugs?
Wij hadden zo'n leuke casus bij strafrecht. Somalische vent accepteert niet dat z'n vrouw zich van hem scheidt, gaat haar stalken, steekt huizen van hulpverleners in brand en gooit glazen van politiebureau in, trapt deur in, houdt baby over balkonrailing, houdt hakbijl aan nek van de zoon, vrouw met de rest van de kinderen sluit zich op uit angst in de badkamer waarna hij op de deur inhakt, een dochter ontsnapt en belt de politie bij de buren...quote:Op zondag 17 april 2005 13:32 schreef attila het volgende:
[..]
Je bedoelt "quat"(of hoe je het ook moge schrijven) of "echte"drugs? Maar goed, ik heb tot nu toe eigenlijk weing berichten over lastige somaliërs gelezen/gehoord (dit in tegenstelling tot onze Noordafrikaanse vrienden) en ben dus onaangenaam verrast.
.quote:
en ze eten vast ook veel "nogger"ijsjes?? stelletje boeven dat het zijn!!quote:Op zondag 17 april 2005 14:58 schreef Meki het volgende:
[..]
.
jah en zij eten veel bloemen gewoon van de grond ...
dat staatje van meki is niet juist en geeft door weggelaten volledigheid een verkeerd beeld. en heel toevallig pakt dat scheve beeld slecht uit voor de voormalige nationaliteit van aha. en dan zeggen mensen nog dat toeval niet bestaat.quote:Op zondag 17 april 2005 12:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het ironische is...... als je de statistieken ernaast legt.
Dan blijken de Surinamers, Antelianen en Somaliers per facto nog veel erger te zijn.
Thx voor Meki die een en ander objectief heeft uitgezocht op de CBS site, staat ergens in een ander topic
Hoe dit verband er Europees eruit ziet weet ik niet....
Maar aanpakken en verspreiden (lees : fragmenteren) geldt voor alle probleem gevallen.Kampbewoners. Aso buurt gemeenschappen.
Het kan zijn dat je gelijk hebt maar zonder bronquote:Op maandag 18 april 2005 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
dat staatje van meki is niet juist en geeft door weggelaten volledigheid een verkeerd beeld.
quote:Op maandag 18 april 2005 00:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het kan zijn dat je gelijk hebt maar zonder bronvermelding kan ik niks valideren.
Shit... toch zelf zoeken dus. (en ja ook te moe).quote:Op maandag 18 april 2005 01:02 schreef zoalshetis het volgende:ik ben te moe om op te zoeken waar hij dat staatje onvolledig heeft laten zien en nadat iemand het volledig beeld gaf geen sjoege meer heeft gegeven. maar it is somewhere. als aha maar de zwartepiet toegeschoven krijgt.
het maakt ook allemaal niet zoveel uit wat iedereen precies doet. als het maar snel stopt. en ik ben geneigd te betwijfelen of een halkzachte hulpverlener, die zich toch gaat hechten aan het charmante knulletje, zich nog wel kan manifesteren als 'opvoeder' omdat de ouders het niet kunnen.quote:Op maandag 18 april 2005 01:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Shit... toch zelf zoeken dus. (en ja ook te moe).
Het lijkt er waarempel op dat Job Cohen en zijn PvdA menen dat zachte heelmeesters langer nodig blijven en daarmee electoraal wat beter kunnen scoren bij de groepen die zij weten te blijven bevoogden. De burger betaalt de oplopende rekeningen totdat zijn solidariteit te zeer overvraagd wordt. Signalen daarvan vind je terug in een vlucht van het ondernemende potentieel uit de stad. Dat soort indicaties die kunnen dienen als een kritische evaluatie van gevoerd beleid vind je natuurlijk niet terug in een slim aangestuurd medium.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja .. al die cijfers geven ergens een vertekend beeld .. feit is wel dat in de groep criminele allochtonen de somaliërs veel sterker vertegenwoordigd zijn dan de marokkanen ..quote:Op maandag 18 april 2005 01:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]ik ben te moe om op te zoeken waar hij dat staatje onvolledig heeft laten zien en nadat iemand het volledig beeld gaf geen sjoege meer heeft gegeven. maar it is somewhere. als aha maar de zwartepiet toegeschoven krijgt.
ik ben het met je eens dat criminaliteit voor een heel groot gedeelte demografisch bepaald is. waar ik het alleen niet mee eens ben is het gebrek aan motivatie om naar school te gaan. ik vind dat de stap naar 'rottigheid' veel te snel gemaakt wordt, zeker als je ziet hoeveel energie, geld en tijd nederland stopt in het corrigeren van dit soort ontspoorden. stank voor dank.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:42 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja .. al die cijfers geven ergens een vertekend beeld .. feit is wel dat in de groep criminele allochtonen de somaliërs veel sterker vertegenwoordigd zijn dan de marokkanen ..
maar het totaal, ligt dat aan de culturele achtergrond/huidskleur of heeft dat meer te maken met de inkomenssituatie ? Imho is het nl een simpel feit dat je meer criminaliteit, frustraties ed zal vinden in groepen met een laag inkomen .. je hoeft niet te stelen als je het kan kopen, je hoeft niet rond te hangen als je ergens op een club kan zitten etc .. en groepsgedrag om je af te zetten tegen de oudere generatie cq gevestigde orde is nu eenmaal normaal bij de jeugd ..
gek genoeg bestaat er zelfs de mogelijkheid dat het soms extreme gedrag van de allochtone jeugd een heel normale puberale reaktie is op de gebeurtenissen rond 9/11, Pim Fortuyn ed en de maatschappelijke ontwikkelingen sinds die tijd .. net zoals dat ook bij de autochtone jeugd aan het gebeuren is btw
En dit nieuwe pakket maatregelen .. tja .. het klinkt absurd, da's een feit, maar waar hebben we het nou over .. een groep van 15 jongeren !! Ik wil niet weten hoeveel gezinnen uit hun huis/buurt gevlucht zijn dankzij een autochtoon aso-gezin oid, maar dat even terzijde, wat wil je anders doen dan er zoveel mogelijk over praten en proberen de in het verleden gemaakte fouten niet te blijven herhalen ? Ik bedoel maar .. avondlessen opzetten voor moslimmeiden die 'savonds niet meer over straat mogen .. hulpverlener ken je doelgroep ? .. en wat was ook alweer de trigger van mohammed b .. het jeugdhonk dat hun zelf hadden opgezet nadat de vorige jeugdopvang wegbezuinigd was werdt op het laatste moment voor 80% afgepakt, de lokatie was ook uitstekend geschikt voor het kaartcluble van de senioren .. dat soort dingen mogen toch gewoon niet gebeuren ?
Maar een ding is zeker, met al de overwegend negatieve mediaaandacht maak je het alleen maar erger, je stimuleerd juist dat extreme gedrag onder de (aankomende) pubers .. simpele psychologie zover ik weet
tja, wat de poen en de besteding ervan aangaat gebeurt het helaas te vaak dat de rechterhand niet weet wat de linker doet, en soms zelfs (zoals in het geval van mohammed b wat ik er net al bijhaalde) elkaars werk ongedaan maakt .. en je zal moeten toegeven dat al die mooie plannen niet kunnen werken als je het met de ene hand geeft en met de andere hand weer wegneemt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:24 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben het met je eens dat criminaliteit voor een heel groot gedeelte demografisch bepaald is. waar ik het alleen niet mee eens ben is het gebrek aan motivatie om naar school te gaan. ik vind dat de stap naar 'rottigheid' veel te snel gemaakt wordt, zeker als je ziet hoeveel energie, geld en tijd nederland stopt in het corrigeren van dit soort ontspoorden. stank voor dank.
hmz .. ik zit dacht ik niets goed te praten .. ik wijs alleen maar oorzaken aan .. en begrip heb ik ook niet of maar heel weinig (contextgebonden), daar niet van, alleen beperkt het zich bij mij niet tot het groepje onaangepaste jeugd .. ik heb ook geen begrip voor bestuurders en samenleving die zich op de borst lopen te kloppen over wat ze allemaal hebben gedaan terwijl ze nog niet eens weten dat moslimmeiden in het donker niet op straat mogen.quote:het grote nadeel van je betoog is dat ik weer een goedpratertje opmerk, dat het onacceptabele extremistische gedrag (ontopic dus hoofdzakelijk marokkanen) bagetalliseerd door begrip. begrip dat bij mij helemaal niet aanwezig is. voorts vind ik het wel erg makkelijk om alleen naar de media te kijken als oorzaak, terwijl ik toch echt denk dat die bij henzelf te vinden is en de media het gevolg is.
worden die hulpverleners uberhaupt wel afgerekent op prestaties?quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:16 schreef zoalshetis het volgende:
het idee van hulpverlening, buurtvaders, streetcornerworkers, aangepaste school, studiebegeleiding, baanstimulatieporgramma's, clubhuizen en theedrinken is niet van vandaag. al járen wordt er stelselmatig heel veel geld gepompt in problemen zoals in dit topic benoemd wordt. praten? we doen niet anders. op een gegeven moment is het echt genoeg en kan het niet anders dan aan de opvoeding of het karakter liggen. heropvoeding/scholingskampen, weg uit hun omgeving, of een jaartje naar de rif als afschrikwekkend voorbeeld.
nauwelijks. bodemloze ongecontrolleerde put is het.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:57 schreef accelerator het volgende:
[..]
worden die hulpverleners uberhaupt wel afgerekent op prestaties?
Nee, anders was er bijv geen Pieter Baancentrum-medewerker meer over, helaas mag men bij de uitvoerders geen consequenties van hun patienten neerleggen, mocht dat wél, dan was er lang niet zoveel verkeerd gegaan.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:57 schreef accelerator het volgende:
[..]
worden die hulpverleners uberhaupt wel afgerekent op prestaties?
hmz .. ik ken toevallig een paar van die "hulpverleners" en die zitten net zo machteloos met hun handen in hun haar als hun clienteele .. heb je eindelijk een goed "behandelplan", komt er weer een of andere bestuurder die het allemaal wel ff beter weet en maait zo de grond onder je voeten wegquote:Op dinsdag 19 april 2005 17:04 schreef Elgigante het volgende:
Nee, anders was er bijv geen Pieter Baancentrum-medewerker meer over, helaas mag men bij de uitvoerders geen consequenties van hun patienten neerleggen, mocht dat wél, dan was er lang niet zoveel verkeerd gegaan.
een vraag die je je eerlijkheidshalve zou moeten stellen .. zou jij een autoriteit (of de vertegenwoordigers ervan .. in dit geval dus de hulpverleners) nog vertrouwen als er keer op keer gedane beloftes niet na worden gekomen ?quote:Ik vraag me werkelijk af waarom mensen jongeren proberen op het rechte pad te krijgen die al jarenang dezelfde verhalen hebben aangehoord, maar die willens en wetens gekozen hebben voor een crimneel bestaan waarin je geen respect hebt voor enige autoriteit.
idd .. ik denk dat we weinig meer kunnen doen dan concluderen dat het wat deze generatie aangaat gewoon te laat is .. de vraag zou dus moeten zijn : wat doen we hiermee en hoe voorkomen wij dat de volgende generatie even erg of zelfs erger wordt .. over een paar jaar krijgt deze generatie kinderen en ik wil er liever niet aan denken wat voor gestoorde mormels dat zullen worden als er structuureel niets verandertquote:Een heropvoedingskamp lijkt me een prima zaak, over tien jaar is het helemaal gebeurd met deze jongens en helpen alleen celstraffen nog om ze in toom te houden.
Ja. Heel veel mensen willen hier dit soort 'toestanden' hebben, waaronder ikzelf.quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:32 schreef moussie het volgende:
wie lief is mag blijven en werken en de rest mag oprotten .. en willen we hier dit soort toestandden hebben .. het begin is er al ?
Oh sjezus je kon het niet laten om dat handjevol skinheads dat Nederland rijk is er ook nog even bij te slepen.quote:het lichtelijk sadistische gedeelte van mijn hersenen begint zelfs verlekkerd te grijnzen als het zit te denken aan gemengde kampen van skinheads en allochtonen, maar dat is een idioot idee natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |