abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25471493
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En voor wie zou dat dan slecht gevolgen hebben? Niet voor de cosumenten want daardoor zou de prijs zakken, en men geodkoper proberen te gaan produceren om toch maar nog iets te kunnen verkopen, dus ik zie hier niet zo'n probleem in.
Sinds wanneer is overproductie gunstig voor een markt?

[ Bericht 2% gewijzigd door nikk op 11-03-2005 11:54:27 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:01:10 #102
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25471665
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan reageert het aanbod kennelijk geweldig goed op de vraag (zelfs iets te goed vanuit de aanbieders bekeken), wat is daar mis mee? Dan heb je tenminste échte marktwerking, itt de huidige "markt".
pi_25472103
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 11:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er een tekort aan consumptie geoderen? Volgens mij echt niet, maar bij kapitaal geoderen wordt het opeens wel weer goed dat er een onderproduktie is?
pi_25472149
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 10:34 schreef nikk het volgende:

Dat ze verdwijnen van de sociale woningmarkt betekent niet dat de woningen verdwijnen.
Ik zei dat ze verdwijnen uit de markt voor sociale huurwoningen, juist daar waar de problemen liggen.
quote:
Mij dus niet, Dekker en het merendeel van de Kamer evenmin.

Ach, een meerderheid van de kamer heeft ook ooit staan juichen voor de Betuwelijn...
pi_25473501
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er een tekort aan consumptie geoderen? Volgens mij echt niet, maar bij kapitaal geoderen wordt het opeens wel weer goed dat er een onderproduktie is?
Ik stelde nergens dat er sprake moet zijn van onderproductie. Ik stelde alleen dat in een gezonde markt er een bepaalde spanning aanwezig moet zijn. Niemand is erbij gebaat wanneer het aanbod de vraag overtreft. Alleen op korte termijn zal dat als positief ervaren worden door de consument. Overproductie heeft als kenmerk dat het de winsten doet verkleinen of dat er zelfs met verlies gewerkt moet worden. Je hoeft geen economisch wonder te zijn om na te gaan dat dat uiteindelijk zeer onwenselijke effecten teweeg zal brengen.
pi_25473636
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zei dat ze verdwijnen uit de markt voor sociale huurwoningen, juist daar waar de problemen liggen.
En dat deel verdwijnt pas in de vrije sector zodra de spanningen op de woningmarkt verminderd zijn. Daarnaast, ook in de vrije sector zal er genoeg verhuurd worden. Alsof die 600 duizend woningen dan leeg komen te staan...
quote:
Ach, een meerderheid van de kamer heeft ook ooit staan juichen voor de Betuwelijn...
Touche.
pi_25474874
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik stelde nergens dat er sprake moet zijn van onderproductie. Ik stelde alleen dat in een gezonde markt er een bepaalde spanning aanwezig moet zijn. Niemand is erbij gebaat wanneer het aanbod de vraag overtreft. Alleen op korte termijn zal dat als positief ervaren worden door de consument. Overproductie heeft als kenmerk dat het de winsten doet verkleinen of dat er zelfs met verlies gewerkt moet worden. Je hoeft geen economisch wonder te zijn om na te gaan dat dat uiteindelijk zeer onwenselijke effecten teweeg zal brengen.
Heeft overproductie ook niet als kenmerk dat de bedrijfstak innovatief gaat werken en hierdoor dus goedkoper geproduceerd produkten op de markt kan zetten waardoor ook de conncurrentie postief beinvloed wordt. Als er 1 bedrijfstak is die terughoudend is met innovaties is dat wel de bouwwereld.

Wanneer we alleen naar autoproductie kijken hebben we toch echt wel te maken met een overproductie, en heeft de industrie goed geinvesteerd om zo goedkoop mogelijk te produceren. Daarna zijn ze gekomen met allemaal onzin snufjes/ gadgets/ upgrade pakketten om toch maar weer wat winsten te kunnen maken.

De gehele woningmarkt is erbij gebaat dat woningen betaalbaar worden. Ow nee nartuurlijk niet , de huidige bezitters die grote overwaarde hypotheken hebben genomen worden hierdoor dus benadeeld. Maar moeten we dan maar op deze manier de markt blijven verzieken. Woonruimte moet een betaalbaar product zijn voor iedereen in de maatschappij.
pi_25475077
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:19 schreef nikk het volgende:

En dat deel verdwijnt pas in de vrije sector zodra de spanningen op de woningmarkt verminderd zijn. Daarnaast, ook in de vrije sector zal er genoeg verhuurd worden. Alsof die 600 duizend woningen dan leeg komen te staan...
Die spanningen nemen pas af als of er minder vraag of meer aanbod zal zijn in de sociale sector. Meer aanbod werkt dus niet, immers, er komen maximaal 110.000 woningen bij, terwijl je er vervolgens 600.000 uit wilt halen.

Gezien de slechte economische omstandigheden lijkt het me ook niet waarschijnlijk dat meer mensen voor dure huizen zal gaan, waardoor de vraag naar goedkope woningen dus eerder zal stijgen dan dalen.

Die 600.000 woningen zullen best verhuurd worden, maar het lost aan de onderkant van de markt, waar JUIST de problemen zitten, dus NIET op.
quote:
Touche.
Merci
  vrijdag 11 maart 2005 @ 17:53:57 #109
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25476183
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 23:08 schreef thaleia het volgende:
En dat kunnen allerlei uitkeringsgerechtigden natuurlijk allemaal niet betalen en het gaat ook wel weer erg ver om die allemaal dakloos te laten worden dus wordt de huursubsidie nog meer verhoogd? Ofzo?

(Ik word nl. een beetje ziek van die huursubsidie, een kennis van me heeft een lekker relaxed leventje met een vrij laag betaald baantje voor 20 uur in de week, gaat daarbij erg vaak stappen en woont tamelijk riant. Toen ik vroeg hoe hij dat allemaal in godsnaam voor elkaar krijgt vertelde hij dat hij vanwege zijn lage inkomen enkele honderden euro's huursubsidie in de maand krijgt. Het komt erop neer dat hij met laag inkomen en hoge huursubsidie meer overhoudt dan ik met hoger (maar ook niet zo hoog) inkomen en geen recht op huursubsidie. EN veel prettiger woont. Het kwam vandaag even in me op om zelf ook maar drie dagen te gaan werken, dan heb ik wsch ook recht op huursubsidie en kan ik (bij voldoende wachttijd natuurlijk) eindelijk eens verhuizen naar een grotere woning. Dat is toch van de gekke, dat je denkt: "ik moet maar minder gaan werken, dan kan ik groter gaan wonen"? Als het kabinet echt wil stimuleren dat mensen meer gaan werken mogen ze beginnen met het verzinnen van een beter woningbeleid dan dit.
dit gaat in mijn archief
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:04:12 #110
106056 Landmass
pi_25476321
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 09:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Jezus, moet ik jou alles voorkauwen? In totaal is er een flink tekort aan woningen, in het bijzonder is er ook nog eens een flinke scheefgroei, waardoor er te veel onbetaalbare woningen zijn en veel te weinig betaalbare woningen zijn.
[..]
teveel onbetaalbare woningen? Dan gaat de prijs zakken of er zijn mensen die het uiteindelijk wel kunnen betalen en dus vindt er een doorstroom plaats waardoor er weer goedkopere woningen vrijkomen
quote:
Er is geen tekort aan brood en verse melk in Nederland en er zijn voldoende goedkope versies van dat voedsel te krijgen.
en hoe zou dat nou komen?
Omdat de overheid zich er zo actief mee bemoeit?
De hele shit die we vandaag hebben is, net als de pensioenen, de schuld van een linkse overheid die in het verleden lekker haar ideologietjes op deze samenleving heeft geprojecteerd
quote:
Ik wil je nog wel een keer horen als er een tekort aan is en er ook nog eens veel meer dure luxe broodjes in de schappen liggen, welke onbetaalbaar zijn voor lagere inkomens, dan goedkoop brood.
ach jij hebt het hier al over TE veel, dus de prijs daalt
bovendien is er vraag naar goedkoop brood, dus daar wordt daar aanbieders op ingspeelt. Net als er vraag is naar goedkope kleding
quote:
Veel wordt een probleem zodra het te veel wordt en men het niet meer kan betalen, daar gaan we naar toe. Als jij geen problemen hebt met een land waarin de rijken in villa's kunnen gaan wonen en de armen de golfplaten hutjes moeten gaan optrekken, verkas dan naar Brazilie of zo.
weet je waarom ze in Brazielie in golfplatenhutjes wonen? Niet omdat ze zo arm zijn maar vanwege een gebrek aan eigendomsrechten. Ze zijn bang dat als ze moeite gaan doen om een goed huis neer te zetten dat dan een linkse overheid ze lastig gaat vallen en het wil afbreiken of achteraf verbeidt.
quote:
Economische verbondenheid

Het zijn vaak werkloze paupers, anders hadden ze een inkomen en konden ze het wel betalen. Verbonden aan de lokale uitkeringsinstantie zal je bedoelen

quote:
Open je ogen nou eens man! Die wachtlijsten gaan alleen maar toenemen als die huurplannen van Dekker doorgaan, immers, er komen minder woningen beschikbaar voor meer woningzoekenden in de sociale sector.
sociale sector? Het woord sociaal komt niet in mijn woordenboek voor. Wat is houdt de sociale sector in. Ik heb er echt nog nooooit van gehoord.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25488962
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 16:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Die spanningen nemen pas af als of er minder vraag of meer aanbod zal zijn in de sociale sector. Meer aanbod werkt dus niet, immers, er komen maximaal 110.000 woningen bij, terwijl je er vervolgens 600.000 uit wilt halen.

Gezien de slechte economische omstandigheden lijkt het me ook niet waarschijnlijk dat meer mensen voor dure huizen zal gaan, waardoor de vraag naar goedkope woningen dus eerder zal stijgen dan dalen.
Er is op dit moment vraag naar die woningen. De woningen waar het om gaat staan op de meer gewilde lokaties.
quote:
Die 600.000 woningen zullen best verhuurd worden, maar het lost aan de onderkant van de markt, waar JUIST de problemen zitten, dus NIET op.
Waarom zou dat de problemen niet oplossen? Er komen immers woningen bij, en een deel van de woningen zal vrij komen te staan omdat men verkast naar de vrij sector. De problemen zitten overigens niet alleen aan de onderkant van de markt. De vraag naar woningen op de lokaties waar de woningen deels in de vrije sector zullen verdwijnen is op dit moment ook groot. Dat verklaart onder andere ook de prijs van de woningen.
pi_25489103
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 16:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heeft overproductie ook niet als kenmerk dat de bedrijfstak innovatief gaat werken en hierdoor dus goedkoper geproduceerd produkten op de markt kan zetten waardoor ook de conncurrentie postief beinvloed wordt. Als er 1 bedrijfstak is die terughoudend is met innovaties is dat wel de bouwwereld.
Uiteindelijk heeft het tot gevolg dat de markt in elkaar stort. Daarnaast, je kan maar tot bepaalde hoogte in de kosten snijden (wat negen op de tien keer neerkomt om snijden in personeelskosten). Google maar eens voor de gein op ' gevolgen overproductie'.
quote:
Wanneer we alleen naar autoproductie kijken hebben we toch echt wel te maken met een overproductie, en heeft de industrie goed geinvesteerd om zo goedkoop mogelijk te produceren. Daarna zijn ze gekomen met allemaal onzin snufjes/ gadgets/ upgrade pakketten om toch maar weer wat winsten te kunnen maken.
Sinds wanneer is er sprake van overproductie op de auto-industrie? En men zal altijd goedkoper willen produceren, dat is normaal en heeft niets overproductie te maken. Vooruitgang in technologie evenmin, dat heeft te maken met concurrentie en de steeds striktere veiligheidseisen.
quote:
De gehele woningmarkt is erbij gebaat dat woningen betaalbaar worden. Ow nee nartuurlijk niet , de huidige bezitters die grote overwaarde hypotheken hebben genomen worden hierdoor dus benadeeld. Maar moeten we dan maar op deze manier de markt blijven verzieken. Woonruimte moet een betaalbaar product zijn voor iedereen in de maatschappij.
Natuurlijk is iedereen erbij gebaat dat woningen goedkoper worden. Dat ontken ik ook niet.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 17:51:37 #113
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25491722
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:04 schreef Landmass het volgende:

[..]

teveel onbetaalbare woningen? Dan gaat de prijs zakken of er zijn mensen die het uiteindelijk wel kunnen betalen en dus vindt er een doorstroom plaats waardoor er weer goedkopere woningen vrijkomen
Ja de vraagprijs voor dure woningen gaat echt zakken als goedkope huizen grootschalig worden afgebroken en zeer veel mensen gedwongen worden om duurder te gaan wonen.
quote:
De hele shit die we vandaag hebben is, net als de pensioenen, de schuld van een linkse overheid die in het verleden lekker haar ideologietjes op deze samenleving heeft geprojecteerd
Bij links kun je nog spreken van grove fouten, rechts loopt doelbewust de lagere (midden)inkomens te naaien.
quote:
weet je waarom ze in Brazielie in golfplatenhutjes wonen? Niet omdat ze zo arm zijn maar vanwege een gebrek aan eigendomsrechten. Ze zijn bang dat als ze moeite gaan doen om een goed huis neer te zetten dat dan een linkse overheid ze lastig gaat vallen en het wil afbreiken of achteraf verbeidt.
Te belachelijk om woorden aan vuil te maken.
quote:
sociale sector? Het woord sociaal komt niet in mijn woordenboek voor. Wat is houdt de sociale sector in. Ik heb er echt nog nooooit van gehoord.
Dankzij de rechtse lobby is de schaarse grond in Nederland big bu$ine$$ en dus extreem duur.
Links heeft op dit punt helaas niet de macht gehad om die commerciėle spelletjes aan banden te leggen en heeft als doekje voor het bloeden de sociale sector in het leven geroepen.

Die bureaucratische rompslomp en de miljarden die dit de belastingbetaler kost is idd een probleem, maar enkel omdat rechts andere oplossingen (bv. aanpakken grondspeculatie) tegenhoudt omdat ze blind geloven dat marktwerking altijd en overal de oplossing is en omdat hun zakkenvullende achterban anders over de rooie gaat.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:21:42 #114
106056 Landmass
pi_25492076
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 17:51 schreef DaveM het volgende:

[..]

Ja de vraagprijs voor dure woningen gaat echt zakken als goedkope huizen grootschalig worden afgebroken en zeer veel mensen gedwongen worden om duurder te gaan wonen.
[..]
welke afbraak?
quote:
Bij links kun je nog spreken van grove fouten, rechts loopt doelbewust de lagere (midden)inkomens te naaien.
[..]
je geeft tenminste toe dat lihnks de lagere inkomns naait
ik zie alleen niet hoe rechts dat doet?
quote:
Dankzij de rechtse lobby is de schaarse grond in Nederland big bu$ine$$ en dus extreem duur.
nee hoor, dankzij het linkse multikul ideaal zitten er teveel mensen op een te klein lapje grond met als gevolg de hoge prijzen
quote:
Die bureaucratische rompslomp en de miljarden die dit de belastingbetaler kost is idd een probleem, maar enkel omdat rechts andere oplossingen (bv. aanpakken grondspeculatie) tegenhoudt omdat ze blind geloven dat marktwerking altijd en overal de oplossing is en omdat hun zakkenvullende achterban anders over de rooie gaat.
met speculatie is niks mis hoor, de linkse media heeft het alleen een negatieve naam gegeven en daar ben jij weer eens ingeluisd
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:23:39 #115
106056 Landmass
pi_25492100
quote:
quote:
=====================================
Te belachelijk om woorden aan vuil te maken.
jammer dat je de feiten niet onder ogen wilt zien,
ik dacht dat ik ergens in NWS in een topic heb gereplyed en daar staat ook een verhasasl van een peruveaanse econoom die het onderzocht heeft, Kalahei weet het ook nog wel.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:30:46 #116
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25492180
quote:
Bouwfonds wil goedkope huizen

DEN HAAG - Voor het eerst pleit een grote projectontwikkelaar voor de bouw van goedkope koophuizen.

Dat is de enige mogelijkheid om de vastgelopen woningmarkt in beweging te brengen, concludeert de grootste woningbouwontwikkelaar van Nederland, Bouwfonds, na een nog vertrouwelijk onderzoek. Hiermee neemt Bouwfonds een afwijkend standpunt in binnen de wereld van projectontwikkelaars, omdat het merendeel van de ontwikkelaars juist heil ziet in nieuwbouw van duurdere woningen. Bouwfonds meent echter dat juist de bouw van goedkope koophuizen tot een prijs van 175.000 euro doorstroming op de woningmarkt kan bevorderen. De grootste woningbouwontwikkelaar heeft zelf onderzoek verricht naar de vastgelopen woningmarkt. Daaruit blijkt dat er per jaar maar liefst 130.000 van die betaalbare gezinswoningen gebouwd moeten worden om in de behoefte te kunnen voorzien. Vooral huurders overwegen volgens het Bouwfondsonderzoek te verhuizen als er koopwoningen beneden de 175.000 euro op de markt komen.

Volgens directeur Friso de Zeeuw van werkmaatschappij MAB Ontwikkeling van Bouwfonds zal het moeilijk zijn om goedkoper te bouwen.Uit het onderzoek blijkt namelijk ook dat er op dit moment zelfs helemaal geen woningen onder de 175.000 euro gebouwd kunnen worden. De grondprijzen zijn simpelweg te hoog. ,,De grondprijs bedraagt nu gemiddeld 30 tot 35 procent van de totale bouwkosten met uitschieters naar zelfs 60 procent,’’ zegt De Zeeuw. ,,Om deze goedkopere woningen te realiseren, moeten gemeenten de grondprijs verlagen naar circa 20 procent van de totale bouwkosten.’’

Bron: Utrechts Nieuwsblad
De reactie van Dekker:
quote:
In het betreffende artikel is aangegeven dat het Bouwfonds een afwijkend standpunt inneemt binnen de wereld van projectontwikkelaars omdat het merendeel van de ontwikkelaars juist heil ziet in nieuwbouw van duurdere woningen.
Ook ik heb in eerdere brieven aangegeven dat de bouw van duurdere woningen leidt tot de meeste doorstroming. Kortheidshalve citeer ik daarbij uit de notitie woningmarktontwikkelingen en huurbeleid van 14 mei 2004 die ik u bij brief van 4 juni 2004 heb aangeboden (kamerstukken II 2003/2004, 27926, nr. 25). Op pagina 4 staat daar onder het kopje “kwantitatief: te weinig nieuwbouw”:

“ (....) Er is een directe relatie tussen het aantal nieuwbouwwoningen en het aantal verhuizingen (de doorstroming) van huishoudens. Het is dan ook niet verwonderlijk dat met het afnemen van de nieuwbouwaantallen in de periode 1997-2001 ook de doorstroming is afgenomen. Gesteld kan worden dat nieuwbouw in zijn algemeenheid dé motor van de woningmarkt en de doorstroming is. Dit wordt geļllustreerd door het gegeven, dat door een aanbod van 100 nieuwe woningen, via de gegenereerde verhuisketens, in de bestaande voorraad gemiddeld 225 woningen worden vrijgemaakt voor nieuwe bewoners (zie ook tabel 11). Gemiddeld zo’n 30% van dit aanbod komt binnen de goedkope huursector beschikbaar (goedkoop: huur tot ¤ 358,- per maand in 2002). De lengte en de samenstelling van de verhuisketens is daarbij enigszins afhankelijk van het type nieuwbouwwoning. De omvang van het gegenereerde aanbod aan goedkope huurwoningen blijkt echter niet erg afhankelijk te zijn van het type nieuwbouwwoning. Luxe koopwoningen genereren bijna evenveel aanbod van goedkope huurwoningen in de voorraad als nieuwe (duurdere) huurwoningen. De totale ketenlengte gegenereerd door nieuwe huurwoningen is wel korter. Derhalve bestaat het doorstromingsaanbod van nieuwe huurwoningen voor een groter deel (40 į 50%) uit goedkope huurwoningen dan dat van (luxe) koopwoningen (25 į 30%). (...)”

Op basis van bovenstaande gegevens kan ik de conclusies van het Bouwfonds niet onderschrijven. Ik ben dan ook benieuwd naar de inhoud van het nog vertrouwelijke onderzoek.
Ik merk daar echter bij op dat de door mij gepresenteerde onderzoeken en beleidsaanbevelingen uitdrukkelijk ook gezien dienen te worden als beleidsaanbevelingen. Ontwikkelaars (en verhuurders) zullen in laatste instantie zelf moeten bepalen in welk aanbod zij willen voorzien daar dit door lokale omstandigheden wordt bepaald. Marktpartijen kunnen beter dan wie dan ook zelf bepalen voor wie zij kunnen bouwen.

Bron: Ministerie VROM
Dekker gaat er aan voorbij dat er ook een maximum is waarbij de doorstroomtheorie niet meer werkt. Je kunt niet alsmaar duurdere woningen bouwen in de veronderstelling dat de vraagzijde wel meeschuift. Dat gaat vroeg of laat fout en Bouwfonds is een van de weinige projectontwikkelaars die dit inziet. Het is nu zaak dat Dekker er voor zorgt dat er iets gaat veranderen in de grondprijzen, want dat is de grootste belemmerende factor voor betaalbare nieuwbouwwoningen.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 19:09:51 #117
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25492813
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 18:21 schreef Landmass het volgende:

[..]

welke afbraak?
Weet je best want dat jaarlijks x duizend goede woningen om puur commerciėle redenen mogen worden afgebroken is al vaak genoeg langsgekomen...
quote:
je geeft tenminste toe dat lihnks de lagere inkomns naait
ik zie alleen niet hoe rechts dat doet?
.
.
met speculatie is niks mis hoor, de linkse media heeft het alleen een negatieve naam gegeven en daar ben jij weer eens ingeluisd
Hoeveel betaal je voor grond als je naar zo'n speculant stapt?
Hoeveel zou je betalen als diezelfde grond in handen van de overheid was en jij deze tegen kostprijs zou kunnen pachten?
Welke partij is er voor gedeeltelijke nationalisatie van grond?
En welke partij staat voor ongebreidelde commerciėle uitbuiting van grond?
Trek zelf je conclusies....
quote:
nee hoor, dankzij het linkse multikul ideaal zitten er teveel mensen op een te klein lapje grond met als gevolg de hoge prijzen
Idd zeer triest dat ooit voor grootschalige import van buitenlanders is gekozen, dat ben ik volkomen met je eens. Maar dat is een ander probleem. Hier is het probleem: gegeven die (te) grote hoeveelheid mensen, hoe zorgen we dat al die mensen een woning hebben en dat men daar zo min mogelijk voor betaalt aangezien het om een basisbehoefte gaat?

Het rechtse antwoord: de schaarste vergroten en minder begrenzingen aan commerciėle exploitatie van die schaarste, zodat mensen uiteindelijk de maximale prijs voor een eenvoudig huis gaan betalen.
pi_25493272
quote:

Ja, tuurlijk, net zoals al die dure kantoorpandjes...die zijn ook allemaal voor een habbekrats te betrekken en staan ook niet leeg, toch?

Het maximale wat je zult halen, is een nutteloze stoelendans. Ik zie Dekker liever gewoon de coorperaties dwingen meer te bouwen. Het geld is er, dus een extra snoepje aan meer huur is nergens voor nodig en puur geldklopperij.
quote:
Ja, schandalig en uitermate stupide, dat we ervoor zorgen dat iedereen een dak boven z'n hoofd kan betalen en dat we voor onze ouderen ook nog een graantje welvaart hebben weggezet. Hadden we nooit moeten doen
quote:
ach jij hebt het hier al over TE veel, dus de prijs daalt
bovendien is er vraag naar goedkoop brood, dus daar wordt daar aanbieders op ingspeelt. Net als er vraag is naar goedkope kleding
Ik zie nog nergens iemand de honderduizenden goedkope woningen uit de grond stampen waar vraag genoeg voor is...gat in de markt, joh...
quote:
NATUURLIJK! Ze hebben ook de duizenden euro's nodig voor zulke bouw allemaal onder hun gezinsmatras verstopt, je moet met je rijkdom natuurlijk niet pronken, stel je voor, zo'n linkse rakker ziet het, dan komt ie het natuuuuuuuuurlijk halen....
quote:

Het zijn vaak werkloze paupers, anders hadden ze een inkomen en konden ze het wel betalen. Verbonden aan de lokale uitkeringsinstantie zal je bedoelen
Ach ja, iedereen die werkt kan zo een huisje kopen, toch? Ik zou maar kappen als ik jou was, je geloofwaardigheid is op een druppeltje na helemaal weggespoelt nu....
[..]
quote:

Verbaast me niets..

so·ci·aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend

Maar goed, egoisten moeten we in het leven blijkbaar ook hebben, anders wordt het zo saai
  zaterdag 12 maart 2005 @ 19:38:50 #119
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25493315
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 18:23 schreef Landmass het volgende:

[..]

jammer dat je de feiten niet onder ogen wilt zien,
ik dacht dat ik ergens in NWS in een topic heb gereplyed en daar staat ook een verhasasl van een peruveaanse econoom die het onderzocht heeft, Kalahei weet het ook nog wel.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_25493634
quote:

..., de schuld van een linkse overheid die in het verleden lekker haar ideologietjes op deze samenleving heeft geprojecteerd
Inderdaad ! Sterk punt! Want als we alle regeringen van afgelopen decennia op een rijtje zetten zien we dat altijd het CDA, de VVD of (huiver) beiden deelnamen. Allemaal linkse, rooie regeringen!!!
  zaterdag 12 maart 2005 @ 22:59:57 #121
106056 Landmass
pi_25496983
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 19:57 schreef attila het volgende:

[..]

Inderdaad ! Sterk punt! Want als we alle regeringen van afgelopen decennia op een rijtje zetten zien we dat altijd het CDA, de VVD of (huiver) beiden deelnamen. Allemaal linkse, rooie regeringen!!!
CDA is links
PvdA heeft vanaf begin jaren 90 12 jaar achtereen in de regering gezeten, den Uyl heeft een in de jaren 70 mooi de wegbereid
allemaal lekker links/communistisch
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 12 maart 2005 @ 23:01:50 #122
106056 Landmass
pi_25497012
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 19:38 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[afbeelding]
15 euro bij bol.com.
Ik ben eigenlijk te lui om hem uit de bieb te halen, ik denk dat ik hem maar bestel, geeft me weer voer voor tig nieuwe topics
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 12 maart 2005 @ 23:12:11 #123
106056 Landmass
pi_25497209
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 19:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, net zoals al die dure kantoorpandjes...die zijn ook allemaal voor een habbekrats te betrekken en staan ook niet leeg, toch?
ik heb hier niet de prijsontwikkeling van de huren van kantoorpandjes bij de hand maar je kan verwachten dat er een daling in zit over de afgelopen jaar
quote:
Het maximale wat je zult halen, is een nutteloze stoelendans. Ik zie Dekker liever gewoon de coorperaties dwingen meer te bouwen. Het geld is er, dus een extra snoepje aan meer huur is nergens voor nodig en puur geldklopperij.
waarom zouden ze. Als je hier een woning bouwt zijn er zo overdreven veel wetten die de huurders beschermen dat mensen wel uitkijken eer ze er iemand in zetten.
quote:
Ja, schandalig en uitermate stupide, dat we ervoor zorgen dat iedereen een dak boven z'n hoofd kan betalen en dat we voor onze ouderen ook nog een graantje welvaart hebben weggezet. Hadden we nooit moeten doen
[..]
Hoe heeft links er voor gezorgd dat iedereen een dak boven zijn hoofd heeft?

HAdden die ouderen voor zichzelf niks weg kunnen zetten. kapitaaldekking VS omslag weet je wel.
quote:
Ik zie nog nergens iemand de honderduizenden goedkope woningen uit de grond stampen waar vraag genoeg voor is...gat in de markt, joh...
[..]
bestemmingsplannen, regels die het onaantrekkelijk maken om huurders te nemen, dekker die toch niet zo lliberaal is als ze zelf denkt.
quote:
NATUURLIJK! Ze hebben ook de duizenden euro's nodig voor zulke bouw allemaal onder hun gezinsmatras verstopt,
ach feiten zijn feiten en jij wilt ze niet zien
quote:
je moet met je rijkdom natuurlijk niet pronken, stel je voor, zo'n linkse rakker ziet het, dan komt ie het natuuuuuuuuurlijk halen....
[..]
kijk, wij zitten op 1 lijn
dat voelt goed

mijn ouders overwegen zelfs om de tuin er lelijk bij te laten staan en het huis niet meer op te knappen, scheelt weer in de belasting op het huis.

quote:
so·ci·aal (bn.)
1 geneigd om in groepen te leven
2 betr. hebbend op de menselijke samenleving => maatschappelijk
3 gevoel hebbend voor de noden van de medeleden van de samenleving => humanitair, medemenselijk, menslievend

Maar goed, egoisten moeten we in het leven blijkbaar ook hebben, anders wordt het zo saai
volgens deze definitie ben ik heel sociaal

[ Bericht 3% gewijzigd door Landmass op 12-03-2005 23:20:34 ]
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 12 maart 2005 @ 23:16:17 #124
106056 Landmass
pi_25497268
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 19:09 schreef DaveM het volgende:

[..]

Weet je best want dat jaarlijks x duizend goede woningen om puur commerciėle redenen mogen worden afgebroken is al vaak genoeg langsgekomen...
[..]
het zal wel
quote:
Hoeveel betaal je voor grond als je naar zo'n speculant stapt?
Hoeveel zou je betalen als diezelfde grond in handen van de overheid was en jij deze tegen kostprijs zou kunnen pachten?
Welke partij is er voor gedeeltelijke nationalisatie van grond?
En welke partij staat voor ongebreidelde commerciėle uitbuiting van grond?
Trek zelf je conclusies....

[..]
1 woord: bestemmingsplannen (= een gevolg van het feit dat dit een krap landje is)
quote:
Idd zeer triest dat ooit voor grootschalige import van buitenlanders is gekozen, dat ben ik volkomen met je eens. Maar dat is een ander probleem. Hier is het probleem: gegeven die (te) grote hoeveelheid mensen, hoe zorgen we dat al die mensen een woning hebben en dat men daar zo min mogelijk voor betaalt aangezien het om een basisbehoefte gaat?
het verleden wijst uit dat overheidsingrijpen in de markt nog NOOIT een lage prijs & een hoge kwaliteit heeft kunnen garanderen voor diensten en productken

Raar he dat ik huiverig ben voor dit soort linkse gedachten die zeggen wel eventjes alles te kunnen regelen met een sterke overheid
quote:
Het rechtse antwoord: de schaarste vergroten en minder begrenzingen aan commerciėle exploitatie van die schaarste, zodat mensen uiteindelijk de maximale prijs voor een eenvoudig huis gaan betalen.
huh, beetje tegenspraak want je hebt het over minder begrenzingen dus er kan meer marktwerking plaatsvinden dus dalen de prijzen en wordt het aanbod groter.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  zaterdag 12 maart 2005 @ 23:29:47 #125
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_25497510
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 23:16 schreef Landmass het volgende:

[..]

huh, beetje tegenspraak want je hebt het over minder begrenzingen dus er kan meer marktwerking plaatsvinden dus dalen de prijzen en wordt het aanbod groter.
In theorie klopt het wat je zegt, maar je gaat hier wel heel makkelijk over het argument van schaarste heen, want dan klopt de theorie niet meer. Meer marktwerking bij schaarste zorgt voor hogere prijzen, dat kan iedereen aanvoelen.
Everytime she sneezes I believe it's love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')