Natuurlijk, je moet bijvoorbeeld toch echt wel weten wanneer Mick zijn tanden poetst, stel je voor dat je dat niet zou weten... Dat zou echt een tekortkoming in je ipvoeding zijn...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:58 schreef Djaser het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat de Rolling Stones met verstand van muziek te maken hebben? Ja ze zijn invloedrijk geweest, maar moet iedereen ze daarom kennen?
met alle respect, maar de Stones hoor je toch wel te kennen....quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:19 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:
[..]
Onzin.
Blijkbaar liggen bij die mensen de interesses elders.
Dat ze niet via anderen met de volgens jou zo 'essentiële' muziek in contact zijn gekomen kun je de persoon in kwestie niet aanrekenen.
leg uit?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:05 schreef buzzer het volgende:
[..]
met alle respect, maar de Stones hoor je toch wel te kennen....
WAAAROM???!!!!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:05 schreef buzzer het volgende:
[..]
Misschien kennen mensen de Stones wel niet omdat ze nooit naar die verderfelijke radio luisteren...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:05 schreef buzzer het volgende:
[..]
Die nooit had mogen plaats vinden. Stelletje hippy'squote:Op woensdag 9 maart 2005 15:54 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. En dan niet zozeer om de muziek, dat is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar omdat ze een symbool zijn van de culturele revolutie in de jaren '60/'70.
Dat je een bandje wel of niet kent dat vind ik onbelangrijk, maar dat je niet kunt lezen vind ik nu net weer niet kunnen...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:54 schreef vbmot het volgende:
Jij begint in een topic over muziek opeens over de rolling stones?Zelfs een bouwput produceert beter geluid.
Ik vraag me dan alleen af van welke planeet je afkomstig bent...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:58 schreef Djaser het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat de Rolling Stones met verstand van muziek te maken hebben? Ja ze zijn invloedrijk geweest, maar moet iedereen ze daarom kennen?
Precies! Dan zouden we nu gewoon nog steeds elke zondag twee keer naar de kerk moeten ofwel verstoten worden door onze familie. We zouden gelukkig geen seks voor het huwelijk mogen hebben, en als meisje zou je elke maand doodsangsten uitstaan of je niet zwanger was (want seks voor het huwelijk zou natuurlijk tóch plaatsvinden - de natuur hou je niet tegen - maar condooms en de pil mochten niet verkocht worden). En áls je dan zwanger bleek te zijn, was het altijd weer afwachten of je familie nog iets met je te maken wilde hebben. Met een beetje geluk zou er nog iets te regelen zijn met breinaalden en zeepsop in donkere kamertjes, of een brommer op hobbelige weggetjes. Was het daar te laat voor, dan zou je ofwel in een tehuis voor ongehuwde moeders terecht komen (en op straat uitgejouwd worden), ofwel ergens in een klooster bevallen ("Ze zit in een kuuroord, 't arme kind zag al zo bleek de laatste tijd") en je baby meteen na de geboorte moeten afstaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:05 schreef vbmot het volgende:
Die nooit had mogen plaats vinden. Stelletje hippy's
grappig dat je dat als onderbouwing gebruikt voor de bewering dat de hedendaagse jeugd verplicht de 'Stones' zou moeten kennen, misschien ook nog mensen verplicht laten aanleren om uit het hoofd de complete tekst van 'Daddy I'm a Fool to Cry' op te kunnen zeggen...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:31 schreef Frollo het volgende:
[..] Op school moest je hele catechismussen uit je kop leren waar je niets van begreep.
Die bewering doe ik nergens. Ik was alláng off topic namelijkquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:32 schreef RM-rf het volgende:
grappig dat je dat als onderbouwing gebruikt voor de bewering dat de hedendaagse jeugd verplicht de 'Stones' zou moeten kennen
Jaren 60 Modequote:Op woensdag 9 maart 2005 01:13 schreef Classic-PC het volgende:
Argggg !!! Heb ik weer hoor zit met iemand op MSN te praten over muziek weet die sukkel nieteens wie de Rolling Stones zijn !!!! Persoon in kwestie is 21. Zwaar gebrek aan opvoeding als je het mij vraagt.![]()
Cultuurbarbaar !!!![]()
![]()
![]()
Nou, verklaar je nader...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:37 schreef dVTB het volgende:
Smaak doet er niet toe: Iemand die de Rolling Stones niet kent, objectief gemakkelijk te plaatsen in de Top 5 van meest bekende bands van de afgelopen 50 jaar, heeft echt geen enkel verstand van muziek.
Ik ken iemand van een jaar of 25 die geen idee heeft wie de neuk Eminem is.quote:Op woensdag 9 maart 2005 01:13 schreef Classic-PC het volgende:
Argggg !!! Heb ik weer hoor zit met iemand op MSN te praten over muziek weet die sukkel nieteens wie de Rolling Stones zijn !!!! Persoon in kwestie is 21. Zwaar gebrek aan opvoeding als je het mij vraagt.![]()
Cultuurbarbaar !!!![]()
![]()
![]()
Uitermate kekke muzak kerel.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaren 60 Mode
"hee Vogel, ik zat net me iemand te praten op een fuif over muziek, en die gozer wist geeneens wie Stan Kenton was, Mozus kriebel, wat een gebrek aan zijn persooon zeg, enne, bleek ie ook al nooit gehoord te hebben van Lucienne Boyer gehoord te hebben..
Cultuurbarbaar"
Maar, buiten het feit (dat jij denkt) dat genoemde persoon onder een steen leeft, heeft deze persoon volgens jou wel of geen kennis van muziek. of zeg je dat je dat daaruit niet kunt opmakenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:16 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Ik ken iemand van een jaar of 25 die geen idee heeft wie de neuk Eminem is.
Het maakt niet uit of je zijn muzak tof vind of juist helemaal niet, maar hoe kan je nou niet weten wie Eminem is.
Dan leef je echt onder een steen.
Hadden Mick Jagger en Keith Richards elkaar niet leren kennen in een trein? Richards had een aantal platen bij zich, van Charles Mingus, Muddy Waters , Bo Didley en Chuck Berry ...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaren 60 Mode
"hee Vogel, ik zat net me iemand te praten op een fuif over muziek, en die gozer wist geeneens wie Stan Kenton was, Mozus kriebel, wat een gebrek aan zijn persooon zeg, enne, bleek ie ook al nooit gehoord te hebben van Lucienne Boyer gehoord te hebben..
Cultuurbarbaar"
Ik wel, zou willen dat ik ze niet kendequote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:08 schreef Jereon het volgende:
[..]
Dat je een bandje wel of niet kent dat vind ik onbelangrijk
Lees jij ergens dat ik het niet over de OP had?quote:maar dat je niet kunt lezen vind ik nu net weer niet kunnen...![]()
in de OP ging het al over de stones
Een van ver wegquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:09 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vraag me dan alleen af van welke planeet je afkomstig bent...
Dat betwijfel ik, Keith en Mick hebben namelijk echt verstand van muziek.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:23 schreef RM-rf het volgende:
Mahler, Bartok en Richard Strauss niet meer bij zulke nozems meer geapprecieerd werden ...
Kijk even met mij mee:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:54 schreef vbmot het volgende:
Jij begint in een topic over muziek opeens over de rolling stones?Zelfs een bouwput produceert beter geluid.
Maar laat ik je even een voorstel tot verbetering doen:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:25 schreef vbmot het volgende:
Lees jij ergens dat ik het niet over de OP had?![]()
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:54 schreef vbmot het volgende:
Jij begint een topic over de rolling stones?Zelfs een bouwput produceert beter geluid.
Ik kan niet bepalen of de persoon in kwestie wel of geen verstand heeft van muziek.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:21 schreef Jereon het volgende:
[..]
Maar, buiten het feit (dat jij denkt) dat genoemde persoon onder een steen leeft, heeft deze persoon volgens jou wel of geen kennis van muziek. of zeg je dat je dat daaruit niet kunt opmaken
Orde en tucht, dat moet er wezen!quote:
Oh, gelukkig... Ik dacht even dat jij net zo een bekrompen gedachtegang had als andere in dit topic...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:32 schreef Sjaakman het volgende:
Ik kan niet bepalen of de persoon in kwestie wel of geen verstand heeft van muziek.
In de TT ging het over muziek, en in de OP begint TS over de rolling stones. Vanaf het moment dat ik op een topic link klik tot het moment dat de OP verschijnt (en dat duurt bij fok nou eenmaal enige tijdquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:31 schreef Jereon het volgende:
[..]
Kijk even met mij mee:
Wij hebben hier een topic over muziek. Jij zegt van dat topic dat het opeens over de Stones gaat. Het woordje opeens slaat dan kennelijk op "het ineens omslaan van een onderwerp of een plotseling tussenkomst van iets". ik zou namelijk niet weten waarvoor 'opeens' dan zou kunnen dienen...
Dus wat bedoel je nu met:
[..]
Maar laat ik je even een voorstel tot verbetering doen:
[..]
Neemt niet weg dat ik het vreemd vind dat iemand de Rolling Stones niet kent. Het is mijn muziek niet, maar die gasten gaan al zo lang mee, dat het meer algemene ontwikkeling is dat je weet wie het zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:45 schreef Jereon het volgende:
[..]
Oh, gelukkig... Ik dacht even dat jij net zo een bekrompen gedachtegang had als andere in dit topic...
onzin, en mooie versie van 'Die schöne Blaue Donau' bij voorkeur door Carlos Kleiber en het Berliner Philharmoniker is een wellust ...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, Keith en Mick hebben namelijk echt verstand van muziek.
Ja, zo had ik het nog niet bekeken... Ik kan je op deze manier van benadering geen ongelijk geven...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:49 schreef vbmot het volgende:
In de TT ging het over muziek, en in de OP begint TS over de rolling stones. Vanaf het moment dat ik op een topic link klik tot het moment dat de OP verschijnt (en dat duurt bij fok nou eenmaal enige tijd) bestaat een topic voor mij uit de TT. Daarin wordt het woord muziek genoemd, en wat schetst mijn verbazing toen TS het opeens over de RS had. Verder is er met jouw voorstel tot verbetering ook niet veel mis, zolang de boodschap maar over komt.
Jeuj, ik heb gelijkquote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:59 schreef Jereon het volgende:
[..]
Ja, zo had ik het nog niet bekeken... Ik kan je op deze manier van benadering geen ongelijk geven...
![]()
Dat zou je zeggen, maar gezienquote:aan jou reacties te zien zou je de stones nog niet eens het eerste stapje van die ladder gunnen
is dat "helaas" niet waar.quote:house en pratende mensen op een ritme van een vooringestelde drumcomputer enzo
Oh, dus jij stelt gelukkig ook de Stoners hoger dan house en/of pratende mensen op een ritme van een vooringelstelde drumcomputer? ik vind eigenlijk dat men laatstgenoemde niet eens mag vergelijken met iets dat wel muziek is...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:26 schreef vbmot het volgende:
[..]
Jeuj, ik heb gelijk
[..]
Dat zou je zeggen, maar gezien
[..]
is dat "helaas" niet waar.
*plaatje aanvraag voor sukkels*quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:38 schreef Viking84 het volgende:
Whaha, ja mateloos irritant, zeg, die lui die niets weten van muziek. Maar nog irritanter vind ik mensen die pretenderen iets van muziek te weten en dan genadeloos hard door de mand vallen.
Als je alleen maar naar Marco Borsato en Clouseau luistert, weet je dan iets van muziek? Don't think so![]()
Wil jij een stukje in elkaar geflanst ritme dat vervolgens door een computer afgespeeld wordt wel onder de noemer muziek plaatsen? wat dan wel weer knap is zijn zaken als wat mensen on the fly met bepaalde stukjes ritme kunnen doen gebruikmakend van middelen als draaitafels e.d.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:38 schreef Tijn het volgende:
Wel ja, house is geen muziek, dat kan er ook nog wel bij.
Laat ze toch lekker, is hun mening. House liefhebbers weten wel beterquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:38 schreef Tijn het volgende:
Wel ja, house is geen muziek, dat kan er ook nog wel bij.
Ga eerst is bij een echte house producer in de studio kijken voordat je blaat svpquote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:48 schreef Jereon het volgende:
[..]
Wil jij een stukje in elkaar geflanst ritme dat vervolgens door een computer afgespeeld wordt wel onder de noemer muziek plaatsen? wat dan wel weer knap is zijn zaken als wat mensen on the fly met bepaalde stukjes ritme kunnen doen gebruikmakend van middelen als draaitafels e.d.
Ja, nogal.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:48 schreef Jereon het volgende:
[..]
Wil jij een stukje in elkaar geflanst ritme dat vervolgens door een computer afgespeeld wordt wel onder de noemer muziek plaatsen?
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:55 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Ga eerst is bij een echte house producer in de studio kijken voordat je blaat svp
Ik denk dat je je daarin ernstig vergist.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 14:59 schreef Jereon het volgende:
[..]
Maar het merendeel van de house muziek is toch echt wel met de ogen gesloten in drie minuutjes in elkaar geflanst...
Als er dan al iets van genialiteit in de house-wereld voorkomt, vind je het dan niet verdomd jammer dat dat allemaal wordt verwaarloosd door de ernorme hoeveelheid troep die er in dat wereldje wordt geproduceerd?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin ernstig vergist.
En bovendien, iets wat in een moment van genialiteit in elkaar is gezet is zeker niet minder waard dan iets waar maanden aan is geprutst.
Nee, al die machinebankwerkers die in een bandje zitten en proberen Toto te klonen, DIE maken kwaliteit.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:03 schreef Jereon het volgende:
[..]
Als er dan al iets van genialiteit in de house-wereld voorkomt, vind je het dan niet verdomd jammer dat dat allemaal wordt verwaarloosd door de ernorme hoeveelheid troep die er in dat wereldje wordt geproduceerd?
Geen idee, ik zit helemaal niet in het housewereldje, maar ik maak wel muziek met behulp van sequencing, drumcomputers en andere dingen waarvan ik de indruk krijg dat jij het maar niks vindt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:03 schreef Jereon het volgende:
[..]
Als er dan al iets van genialiteit in de house-wereld voorkomt, vind je het dan niet verdomd jammer dat dat allemaal wordt verwaarloosd door de ernorme hoeveelheid troep die er in dat wereldje wordt geproduceerd?
Mij heb je dat argument niet horen noemen. Wat ik wel stel is dat ik de meeste housemuziek waaronder vooral de hardcore en aanverwante richtingen alles beahlve creatief vind...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Neee
Het wat je met een computer maakt is niet creatief argument,
Jeeeeez
die hoor ik normaal alleen van frusties zonder vriendin en er een zure prop voor, die na 10 jaar oefenen nóg hun basgitaar niet beheersten.
Koop is voor de grap een cd van een house producer die NIET in de top weet ik veel wat voor komtquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:03 schreef Jereon het volgende:
[..]
idd erg zwak. Net als het 'plaatjes achter elkaar zetten kan iedereen toch'quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Het wat je met een computer maakt is niet creatief argument,
Die indruk is niet geheel juist. Ik vind die standaard house, en dan specifiek het hardcore gedeelte, welke normailter met apparatuur ipv instrumenten gemaakt wordt, maar niets... Maar dat was min of meer al verwoord in mijn reactie op peitverdriet...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:07 schreef Tijn het volgende:
maar ik maak wel muziek met behulp van sequencing, drumcomputers en andere dingen waarvan ik de indruk krijg dat jij het maar niks vindt.
Okay, the third movement en die namen die jij hier noemt ken ik op aphex twin na niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:44 schreef kamagurka het volgende:
Nogmaals, ik vind house een achterhaalde term... electronica vind ik veel beter, omdat daar ook hele goede muziek inpast die niet perse van een 10000-in-een-dozijn goedkope dancebeat is voorzien.
Sommige namen van goede electronische muziek zijn Autechre, Aphex Twin, Gridlock en psymuziek zoals Deviant species, dark soho, haldolium, juno reactor of infected mushroom.
Maar ik ken nog talloze namen meer die zeer de moeite zijn, misschien moet je simpel beginnen en bij het belangrijkste.
Het was meer mijn mening van de (hard)house ipv electroische muziek. Maar ik ben benieuwd wat de electronische muziek mij zoal kan brengen... En wat betreft je vergelijking met goedkope pis en bagger electronische muziek en bijvoorbeeld rockmuziek wil ik toch nog dit kwijt:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:13 schreef kamagurka het volgende:
Ok, ik denk dat je nog niet echt klaar bent voor het experiment in electronica... laat me je dan puur aphex twin selected ambient works 85-92 en selected ambient works vol. 2 aanraden. Die vind mijn vriendin zelfs top, terwijl ze geen fan is van electronische muziek.
En verder Tri Repetae++ van autechre en Bible of Dreams van juno reactor. Ik denk toch echt dat het je mening over electronische muziek bijstelt. Er zijn gewoon erg goede dingen gemaakt op dat gebied.
Dat ze overschreeuwd worden door alle pis en bagger die door de doelgroep-sjonnies wordt gemaakt ben ik met je eens. Maar dat is in rockmuziek soms niet anders..
Zullen we bij het begin van de house beginnen met DAF en Cabaret Voltaire en iets later ook New Order?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:32 schreef Jereon het volgende:
Kan iemand mij eens even wat namen van hoogstaande house muziek geven?
Waarom is het je dan zo duidelijk dat ik jouw bedoelde?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:11 schreef Jereon het volgende:
[..]
Mij heb je dat argument niet horen noemen. Wat ik wel stel is dat ik de meeste housemuziek waaronder vooral de hardcore en aanverwante richtingen alles beahlve creatief vind...
Ach, bij rockconcerten wordt natuurlijk alleen water en fris gedronkenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:34 schreef Jereon het volgende:
[..]
Het was meer mijn mening van de (hard)house ipv electroische muziek. Maar ik ben benieuwd wat de electronische muziek mij zoal kan brengen... En wat betreft je vergelijking met goedkope pis en bagger electronische muziek en bijvoorbeeld rockmuziek wil ik toch nog dit kwijt:
Bij goedkope, niet doordachte, rochmuziek staat er veelal toch een bandje achter die met zeer oppervlakkige muziek toch een menigte kan doen swingen... Goedkope (en nu noem ik het weer even house) hardcorehouse heeft daarintegen vage 'componisten' (erghwmds@#$#$ , sorry ik verslik mij) die niet in de openbaarheid treden en hun muziek is vaak alleen op een vage cd te horen of op parties waar men drugs nodig heeft om tot het swingen te komen... Maar ik ben met je eens dat er natuurlijk op alle soorten muziek bagger voorkomt...
en aangezien er sinds het bestaan van popmuziek altijd al tergend slechte dansmuziek is gemaakt (denk aan disco, 80s slappigheid als wham), is dat meestal niet de beste variant die de electronica-stroming te bieden heeftquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:52 schreef Joppy het volgende:
en daar gaat het in eerste instantie om muziek om op te dansen, niet om wie het heeft gemaakt.
Omdat jij er niks aan vind?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:05 schreef kamagurka het volgende:
[..]
en aangezien er sinds het bestaan van popmuziek altijd al tergend slechte dansmuziek is gemaakt (denk aan disco, 80s slappigheid als wham), is dat meestal niet de beste variant die de electronica-stroming te bieden heeft
Ik vergeef het ze..quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:57 schreef Marczilla het volgende:
Zo waren er een paar weken/maanden geleden bij Giel Belen enkele jongelui die nog nooit van Nirvana hadden gehoord.......
Ik wou dat ik nooit wat van nirvana gehoord hadquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:57 schreef Marczilla het volgende:
Zo waren er een paar weken/maanden geleden bij Giel Belen enkele jongelui die nog nooit van Nirvana hadden gehoord.......
Het gaat ook niet om hoe goed een band is, maar meer wat voor een bekendheid zij hebben/hadden vergaard. Idd door mainstream te gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:15 schreef nozem het volgende:
Puur qua geluid een overschatte band. Ze hebben indie-rock naar de mainstream gebracht en waren daarmee de eerste band die dat voor elkaar kreeg, maar in hetzelfde genre zijn er veel betere bands aan te wijzen. Met name hun inspiratiebronnen: Dinosaur Jr., Mudhoney, The Pixies en Hüsker Dü.
Smaken verschillen nu eenmaal. Neem niet aan dat je vastgeketend op een stoel "Clockwork Orange" bent gedwongen om naar Nirvana te luisteren. Dus die psychische schade zal ook wel meevallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wou dat ik nooit wat van nirvana gehoord had
"I don't like them: they sound like a boat"quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:25 schreef LSS het volgende:
[..]
Let eens op joh, U-2 dat is een onderzeeër uit de 2e wereldoorlog!
En de belangrijkste wetenschappers. Kennis hebben van de mensen die belangrijke ontdekkingen hebben gedaan, waar onze techniek en beschaving voor een groot gedeelte op gebaseerd zijn, lijkt me een stuk belangrijker dan weten wie een combinatie van, al dan niet welluidende, geluidsgolven heeft samengesteld.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:38 schreef Kjew het volgende:
![]()
En wie kan er nog even de belangrijkste componisten van de afgelopen paar honderd jaar opnoemen? net zo goed algemene ontwikkeling...
Rockers/metalheads en hun aversie voor alles wat met electronica te maken heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:24 schreef teknomist het volgende:
Inderdaad, hooghartigheid is bij liefhebbers van rock en metal helaas geen zeldzaam verschijnsel.
Ik luister zowat altijd klassiek en nooit naar die verderfelijke radio... maar ik ben de Rolling Stones zelfs twee keer live gezienquote:Op vrijdag 11 maart 2005 11:47 schreef teknomist het volgende:
[..]
Misschien kennen mensen de Stones wel niet omdat ze nooit naar die verderfelijke radio luisteren...
En luisteren ze de hele dag wel klassiek.
Mahler.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:38 schreef Kjew het volgende:
![]()
En wie kan er nog even de belangrijkste componisten van de afgelopen paar honderd jaar opnoemen? net zo goed algemene ontwikkeling...
Nee, omdat het gewoon slappe zooi is die vooral meelopende tieners aan het hossen krijgtquote:
Of kijk ns niet alleen naar het nier en nu, maar ook eens naar het verledenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:01 schreef confined het volgende:
Je bent geen cultuurbarbaar als je de Stones niet kent, wel als je je afsluit voor alle andere dingen die er ook nog zijn. Kijk eens naar het hier en nu ipv alleen maar naar het verleden.
Omdat ik niemand anders in dit topic over house heb zien oordelen misschien...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom is het je dan zo duidelijk dat ik jouw bedoelde?
Ik bedoelde niet te zeggen of te beweren dat er elders geen drug gebruikt wordt... Maar wat ik probeerde te zeggen is dat een niet-zo-goed-bandje nog enige kunst vertoont door het live te spelen. Niet-zo-goede-house-makers daarentegen hebben alleen een stukje bagger geleverd en iemand anders, de dj, moet daar maar weer iets moois van zien te breien. Wat ik vaak kunstiger vind dan de maker van de plaat...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:52 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ach, bij rockconcerten wordt natuurlijk alleen water en fris gedronken
Maar een rockconcert en een dancefeest zijn niet te vergelijken. Een concert duurt een paar uur (incl. support act) en draait om 1 bepaalde band. Een dance feest daarentegen duurt 7/8 uur, vaak zelfs langer, en daar gaat het in eerste instantie om muziek om op te dansen, niet om wie het heeft gemaakt.
Ah, dus als je het met plaatjes (of computers) doet is het niet artistiek?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 17:16 schreef Jereon het volgende:
Kortom, een bandje, ook al is het een coverbandje dat haar covers op een afgrijselijke manier te gehore brengt, heeft nog enig artistikiteit inzich. Bij de house is het de dj die dit 'vieze'klusje moet opknappen...
Sorry hoor, maar iemand die iets van een ander naspeelt vind je kunstzinniger dan iemand die iets geheel nieuws bedenkt en produceert? Dat vind ik behoorlijk bizar.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 17:16 schreef Jereon het volgende:
[..]
Kortom, een bandje, ook al is het een coverbandje dat haar covers op een afgrijselijke manier te gehore brengt, heeft nog enig artistikiteit inzich. Bij de house is het de dj die dit 'vieze'klusje moet opknappen...
Iets geheel nieuws...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:41 schreef Tijn het volgende:
Sorry hoor, maar iemand die iets van een ander naspeelt vind je kunstzinniger dan iemand die iets geheel nieuws bedenkt en produceert? Dat vind ik behoorlijk bizar.
Een bandje die zich dat kan perrimenteren en toch succesvol is, is mogelijk wel artistiek maar weer veel te commercieel.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:41 schreef Tijn het volgende:
Is een bandje die nooit live optreedt, maar alleen maar CD's uitbrengt niet artistiek bezig ofzo?
Is je indruk hiermee verdwenen?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:41 schreef Tijn het volgende:
Ik krijg de indruk dat je vindt dat iemand die wat akkoorden op een gitaar kan spelen, knapper bezig is dan iemand die een beat kan programmeren in een drumcomputer. Waarom?
Als je het met plaatjes doet (iemand die dus van bagger toch iets moois kan maken) is juist wel artistiek. Diegene die dat plaatje met de computer gemaakt heeft is dat niet. daarmee zeg ik dus niet dat er met de computer niets moois te maken is, dat begrijp je natuurlijk wel...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus als je het met plaatjes (of computers) doet is het niet artistiek?
Nou is dat ook zo natuurlijk. Met genoeg tijd valt alles op de computer te maken, no talent or whatsoever voor nodig. Daar heb ik zelf ervaring mee.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 22:41 schreef Tijn het volgende:
Ik krijg de indruk dat je vindt dat iemand die wat akkoorden op een gitaar kan spelen, knapper bezig is dan iemand die een beat kan programmeren in een drumcomputer. Waarom?
Wees dan concreet:quote:Op zondag 13 maart 2005 03:03 schreef JAM het volgende:
Ik sluit muziek als Aphex Twin niet uit. Gitaarspelen blijft moeilijker.
Ik hoor al een jaar al zo'n beetje elke dag U2 en het verveelt nog niet hoor.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:02 schreef GWD het volgende:
heb je wel een 3 weken lang elke dag alleen maar U2 gehoord omdat je zo'n u2 fanaat bij je hebt ... geloof me daarna wil je ze noooooooooooooooooooooooooooooit meer horen
En?quote:Op zondag 13 maart 2005 03:11 schreef JAM het volgende:
Wat het punt is, is dat er bij elektronische muziek geen link is tussen motoriek en geluid (op scratchen en dergelijke na), uiteindelijk speel je geen computer, maar componeer je iets en laat je je computer dat uitvoeren. Het lichaam leert nu eenmaal minder snel dan de geest en dat maakt het spelen van een 'normaal' instrument eenmaal moeilijker.
Lijkt mij dat jij een ernstig probleem hebt met creativiteit en computers.quote:Op zondag 13 maart 2005 02:49 schreef Jereon het volgende:
[..]
Als je het met plaatjes doet (iemand die dus van bagger toch iets moois kan maken) is juist wel artistiek. Diegene die dat plaatje met de computer gemaakt heeft is dat niet. daarmee zeg ik dus niet dat er met de computer niets moois te maken is, dat begrijp je natuurlijk wel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |