quote:
Welke info heeft jou dan van gedachten doen veranderen? Ik zie je in 2 reacties zeggen dat ze weinig argumenten heeft om de regeling in stand te houden. Of leg jij het aantal jaren uit als voldoende kwalificatie voor een verworven recht?quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:07 schreef Scipio het volgende:
[..]
Beroepsdeformatie. Afgaand op de info die ik nu heb zou ik zeggen dat beduidend meer rechters ten faveure van TS zouden oordelen.
Het aantal jaren dat er spullen op haar adres zijn afgeleverd is inderdaad de reden. Ik ben van mening dat de werkgever erg coulant is geweest. Maar aangezien het altijd heeft gekund om haar de reistijd te besparen en nu niet meer, is voor mij doorslaggevend. De auto is een ander verhaal. In het verleden werkte ze full time, maar nu nog maar twee dagen. Drie dagen een auto ongebruikt laten staan, dat is teveel gevraagd. Maar als er altijd toch collega's langs komen, dan gaat die vlieger niet langer op.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:38 schreef Charmian het volgende:
[..]
Welke info heeft jou dan van gedachten doen veranderen? Ik zie je in 2 reacties zeggen dat ze weinig argumenten heeft om de regeling in stand te houden. Of leg jij het aantal jaren uit als voldoende kwalificatie voor een verworven recht?
Maar het is denk ik wel logisch dat men een verklaring wil zien van een arts.quote:Op vrijdag 1 april 2005 20:14 schreef Rewimo het volgende:
Nee, mogen ze niet. Laat je niet chanteren. Vraag je huisarts om te bellen of een brief te schrijven als ze echt moeilijk doen.
Dat lijkt me wel ja. Daar mogen ze ook om vragen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 20:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar het is denk ik wel logisch dat men een verklaring wil zien van een arts.
Wegpesterij? Willen dat je naar je werk komt voor een gesprek over hoe nu verder pesterijquote:Op vrijdag 1 april 2005 22:24 schreef Martineke het volgende:
maar het is logisch dat hun een gesprek willen met mij, ze proberen gewoon mij weg te krijgen en d.w.z. dat ik dan opstap. hun staan in hun goed recht om van mij te eisen dat ik naar de zaak kom.
de advocaat zegt zelf ook dat dit ruikt naar wegpesterij.
Nou ja, in elk geval aantonen dat je ziek bent. Ik zou als baas zijnde waarschijnlijk ook denken: 'heej, er is niks aan de hand eerst, dan komt het auto-akkefietje en nu is ze ineens ziek'.. alleen een medicus kan aantonen dat je ook daadwerkelijk ziek bent, die zullen ze veel eerder geloven dan jouzelf. Ik zou overigens vragen of hij het schriftelijk wil doen.quote:ik ga geen gesprek aan als ik ziek ben, heb ik aangegeven in de brief die weer onderweg is die kant op.
Een baas hoeft martine niet te geloven, martine hoeft geen uitleg en reden te geven waarom ze ziek is aan een werkgever.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wegpesterij? Willen dat je naar je werk komt voor een gesprek over hoe nu verder pesterij
[..]
Nou ja, in elk geval aantonen dat je ziek bent. Ik zou als baas zijnde waarschijnlijk ook denken: 'heej, er is niks aan de hand eerst, dan komt het auto-akkefietje en nu is ze ineens ziek'.. alleen een medicus kan aantonen dat je ook daadwerkelijk ziek bent, die zullen ze veel eerder geloven dan jouzelf. Ik zou overigens vragen of hij het schriftelijk wil doen.
Niet waarom, maar wel dat ze ziek is, dat lijkt mij niet meer dan logisch. Een verklaring van een medicus dus.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:26 schreef Martineke het volgende:
Een baas hoeft martine niet te geloven, martine hoeft geen uitleg en reden te geven waarom ze ziek is aan een werkgever.
Hoe bedoel je, 'doen we het'? Als je zegt 'doen we het', dan krijg ik de indruk dat je wil zeggen dat je de boel belazert. Ziek zijn is namelijk geen 'doen', maar 'zijn' waarmee ik dus niet zeg dat jullie de boel belazeren omdat ik simpelweg de situatie niet ken, maar je wekt zo wel die indrukquote:Waarom doen we het ?
Ze werken niet met ons mee zoals we verwachtte met de arbeidsvoorwaarden, omdat martine niet intressant genoeg meer is voor haar werkgever.
Martine heeft meer dan genoeg omzet en winst gedraaid voor haar werkgever in haar 4 jarig arbeidsverleden, nu is de tijd gekomen om wat centjes terug te halen.
Oh, zie, daar was ik dus niet van op de hoogte. Bij mijn opleiding willen ze ook een schriftelijke verklaring bij ziekzijn om je extra stufi te geven, dus ik dacht dat het redelijk makkelijk zou kunnen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:31 schreef Charmian het volgende:
Ik vraag me af of hij het schriftelijk wil doen. Ik heb een keer thuisgezeten met een rugkwestie en kon geen kant op. Toentertijd volgde ik ook een opleiding en zij verlangden dat een arts schriftelijk aangaf dat ik geen lessen kon volgen. Zowel mijn huisarts, bedrijfsarts en fysio weigerden, de eerste 2 hadden zoiets van 'toedeledoki dan ben ik alleen maar van dit soort briefjes aan het schrijven en de laatste mocht het niet'.
Dat denk ik dus ook. Kijk, ze willen praten, dan kun je niet zomaar zeggen 'ik ben beledigd, wil graag weg, maar dan wel met WW'. Zo werkt het dus niet, imho.quote:Overigens ben je in het kader van de nieuwe wet poortwachter wel verplicht om actief mee te werken aan herstel. Als ik het nu zo lees doe je dat niet bepaald, dat kan dan wel een reden zijn voor je werkgever om gelegitimeerd je salaris stop te zetten.
Nou ja, niet iedere huisarts is natuurlijk hetzelfde, vragen kun je het altijd.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, zie, daar was ik dus niet van op de hoogte. Bij mijn opleiding willen ze ook een schriftelijke verklaring bij ziekzijn om je extra stufi te geven, dus ik dacht dat het redelijk makkelijk zou kunnen.
[..]
Dat zou inderdaad al te makkelijk zijn. Het is wel zo dat ze je niet zomaar kunnen ontslaan als je ziek bent, maar zoals ik al eerder zei je moet zelf ook aan je herstel meewerken. Ik bedoel, waarom is ze overspannen geworden? Omdat ze ooit een mooie regeling had maar nu niet meer? De rechtswinkel heeft min of meer al uitgesloten dat ze die regeling als een structurele arbeidsvoorwaarde kan beschouwen, dus ja dan is het imho kiezen of delen.quote:Dat denk ik dus ook. Kijk, ze willen praten, dan kun je niet zomaar zeggen 'ik ben beledigd, wil graag weg, maar dan wel met WW'. Zo werkt het dus niet, imho.
Ik denk dat de werkgever daar op aan zal sturen, ja.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:56 schreef Charmian het volgende:
Ik bedoel, waarom is ze overspannen geworden? Omdat ze ooit een mooie regeling had maar nu niet meer?
Dit is de beste samenvatting van de twijfelachtige mentaliteit die tussen de regels door uit al jullie posts spreekt. Die werkgever heeft vier jaar lang gewoon salaris uitbetaald, en daar bovenop een auto voor jullie deur verzorgd.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:26 schreef Martineke het volgende:
[..]
Waarom doen we het ?
..
Martine heeft meer dan genoeg omzet en winst gedraaid voor haar werkgever in haar 4 jarig arbeidsverleden, nu is de tijd gekomen om wat centjes terug te halen.
..
Rob
Het kan aan mij liggen, maar dan nog snap ik niks van 'doen we het'.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:58 schreef Martineke het volgende:
daar bedoelt rob mee dat ik al genoeg gewerkt heb voor hun buiten normale uren om, genoeg heen en weer gereden ben naar bijv de zaak terwijl ik dat niet hoef. heb me rot gereden voor hun in die 4 jr tijd.
Ik denk dat zowel baas als arbo de indruk hebben dat je ziek bent geworden naar aanleiding van dit akkefietje, en dat je baas bemerkt dat je ook niet echt zin hebt om terug te keren. Jullie hebben feitelijk een heel ander uitgangspunt: hij wil jou op een goede manier terug hebben op het werk, jij wil met behoud van ww niet meer terugkeren. Je huisarts zal gewoon contact op moeten nemen, want zij hebben feitelijk gezien geen bewijs van jouw ziek zijn en daar hebben ze wel recht op.quote:dus volgens arbo dienst kan ik nu niet ziek zijn omdat zij dat gezegd heeft, lekker hoor.
Drie maanden lang? Op grond waarvan? Dat ie je beledigd heeftquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:25 schreef Martineke het volgende:
[..]
Ik wil zeker geen WW, wil gewoon geld van me baas 3 maanden lang.
Daarna ben ik klaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |