quote:...een werknemer zonder aantoonbare lichamelijke gebreken een reistijd van vijf uur per dag zou moeten accepteren, ...
is geen moeite, er rijden nog 3 collega's in deze regio waar ik ook rijd, dat zou t moeilijkste punt dus ook niet zijn.quote:In deze situatie kan ik me wel een aantal argumenten bedenken waarom de situatie wijzigt. Bijvoorbeeld: je gaat van 40 naar 16 uur, de tijd en het geld dat er mee gemoeid is om de spullen te halen en te brengen, en vooral om de auto te halen en te brengen staat niet in verhouding tot de duur van de arbeidsovereenkomst.
Denk je nu echt dat ze nu nog moeite gaat doen om daarna door jou afgefikt te worden ?quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:17 schreef FLipKick het volgende:
omg, heb nog nooit zoveel onsamenhangend geblaat gezien.
Heb geen zin om een speurtocht te doen naar ophelderingen in dit topic, wil je wel helpen.
Als je nou is in 1 post (een goede post) het hele verhaal typt inclusief verleden...
De spijker op zijn kop. Je post nakijken is geen overbodige luxe in het geval Martinekequote:Op donderdag 17 maart 2005 13:17 schreef FLipKick het volgende:
omg, heb nog nooit zoveel onsamenhangend geblaat gezien.
Heb geen zin om een speurtocht te doen naar ophelderingen in dit topic, wil je wel helpen.
Als je nou is in 1 post (een goede post) het hele verhaal typt inclusief verleden...
bedoel je te zeggen dat ze dag in dag uit je auto kwamen halen en brengen ? of gebeurde dat alleen als je vrij was ?quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:38 schreef Martineke het volgende:
kan ik niks aan doen dat jullie t nie snappen.
rally begrijpt t verkeerd, ik krijg al 4 jaar lang elke dag mijn spullen van een collega uit a'dam, en savonds neemt een collega t ook weer mee terug naar a'dam.
dus....nu word er van mij verwacht dat ik smorgens en savonds naar amsterdam terwijl ik dat dus nooit heb gehoeven.
en dat de auto 60% van de tijd stilstaat is ook al bullshit, die kunnen ze zelf ophalen en weer neerzetten, zo ging het tenslotte ook al 4 jaar lang!!!
nu duidelijk dan misschien??
Staat het in je contract dat van die spullen halen en brengen door collega's? Ik denk dus van niet. Je hebt al die tijd gewoon mazzel gehad dat je het zo had kunnen regelen maar ik volgens mij is je baas niet verplicht om weer in jouw voordeel iets te regelen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:38 schreef Martineke het volgende:
kan ik niks aan doen dat jullie t nie snappen.
rally begrijpt t verkeerd, ik krijg al 4 jaar lang elke dag mijn spullen van een collega uit a'dam, en savonds neemt een collega t ook weer mee terug naar a'dam.
dus....nu word er van mij verwacht dat ik smorgens en savonds naar amsterdam terwijl ik dat dus nooit heb gehoeven.
en dat de auto 60% van de tijd stilstaat is ook al bullshit, die kunnen ze zelf ophalen en weer neerzetten, zo ging het tenslotte ook al 4 jaar lang!!!
nu duidelijk dan misschien??
Onzin: wanneer ze altijd zo gewerkt heeft, kan de werkgever dat niet zomaar veranderen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:41 schreef Charmian het volgende:
[..]
Staat het in je contract dat van die spullen halen en brengen door collega's? Ik denk dus van niet. Je hebt al die tijd gewoon mazzel gehad dat je het zo had kunnen regelen maar ik volgens mij is je baas niet verplicht om weer in jouw voordeel iets te regelen.
Waarschijnlijk wel, maar er is zoiets als een wettelijk recht op deeltijdwerk.quote:Sterker nog het zal je baas jeuken hoe jij op je werk komt hoe laat je daarvoor moet vertrekken of dat je nu een kind hebt waar je vroeg thuis voor wilt zijn.
Misschien istie wel pissed-off omdat je van een 40-urige werkweek naar een 16-urige werkweek bent gegaan, moet hij toch ook weer voor opvulling zorgen.
Gelukkig hebben we in NL iets meer werknemersbescherming dan datquote:Ik denk toch dat je het zo moet zien dat je 4 jaar lang een leuke regeling hebt gehad maar dat dat nu voorbij is.
Waarom niet? Is er iets over vastgelegd? Zijn het arbeidsvoorwaarden? Ik dacht toch van niet.quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:11 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Onzin: wanneer ze altijd zo gewerkt heeft, kan de werkgever dat niet zomaar veranderen.
Eens.quote:[..]
Waarschijnlijk wel, maar er is zoiets als een wettelijk recht op deeltijdwerk.
Op grond waarvan zou ze nog steeds recht op die regeling hebben dan, als je al uberhaupt kan spreken over 'recht hebben op'? Het enig lullige is inderdaad dat ze zo kort van tevoren is ingelicht, dat is niet bepaald chique.quote:[..]
Gelukkig hebben we in NL iets meer werknemersbescherming dan dat
Je zegt het zelf al 'zou kunnen'. Stel dat je hier een juridische kwestie van zou maken hangt het er volgens mij maar net van af hoe de pet van de rechter staat om het als een verworven recht te kwalificeren. Zal hij ook niet kijken naar de veranderde omstandigheden, dat ze bijvoorbeeld een stuk minder is gaan werken en dat het niet rendabel is om die ophaalconstructie uit te voeren? Hoe sterk sta je als werknemer?quote:Op donderdag 17 maart 2005 20:09 schreef Scipio het volgende:
Om het heel kort te zeggen, zonder nadere toelichting: het arbeidsrecht kent de term "verworven recht" met betrekking tot arbeidsvoorwaarden. Het feit dat de spullen altijd naar Martineke werden gebracht zou als zodanig kunnen kwalificeren.
Dat is zeker geen argument dat enig gewicht in de schaal brengt.quote:Op donderdag 17 maart 2005 20:34 schreef Charmian het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al 'zou kunnen'. Stel dat je hier een juridische kwestie van zou maken hangt het er volgens mij maar net van af hoe de pet van de rechter staat om het als een verworven recht te kwalificeren. Zal hij ook niet kijken naar de veranderde omstandigheden, dat ze bijvoorbeeld een stuk minder is gaan werken en dat het niet rendabel is om die ophaalconstructie uit te voeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |