abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:58:33 #201
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39727557
bombay is weer eens een zooitje

Toevallig dat ik nou net vandaag het vliegtuig ernaar toe had moeten hebben maar wat niet doorging

Arme mensjes,....
Mai pben rai~!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:06:50 #202
29393 MK9
in BKK
pi_39729697
Bedankt voor je snelle reactie Dinosaur_Sr! Ik had eigenlijk al verwacht dat het niet gevraagd zou worden (heb zelf ook al wat reiservaring), maar better safe than sorry...
Ik verwacht vanaf Bangladesh naar Myanmar te gaan, maar zoals eerder gezegd wil ik eigenlijk niks van te voren plannen en ter plekke beslissen wat en hoe ik (alles) doe.
Anyways nogmaals bedankt, ik ga morgen m'n visa en m'n ticket regelen.
...Not all those who wander are lost...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:30:34 #203
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39730621
Doe die baliemedewerker uit het noordoosten in de ambassade de groeten als je je visa haalt ( in den haag)

dat is me een kreng zeg (tegen andere mensen, een paar hindizinnen wat ik sprak en ze vond me geweldig) dus ga niet gehaast achter die balie staan, want ze kat je af waar iedereen bijstaat
Mai pben rai~!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:19:32 #204
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_39732218
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:30 schreef KNAK het volgende:
Doe die baliemedewerker uit het noordoosten in de ambassade de groeten als je je visa haalt ( in den haag)

dat is me een kreng zeg (tegen andere mensen, een paar hindizinnen wat ik sprak en ze vond me geweldig) dus ga niet gehaast achter die balie staan, want ze kat je af waar iedereen bijstaat
Die man met die grote bril kon er ook wat van! Wat een chagerijn is dat zeg... hoewel ik me er ook wel iets bij voor kan stellen als het dertig graden is en 120 mensen willen binnen een half uur allemaal hun paspoort terug

Over precies twee weken ga ik weg! Heb er vreselijk veel zin in, alles is geregeld en gekocht!

Wel klote van die aanslagen trouwens
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  woensdag 12 juli 2006 @ 08:40:56 #205
24329 KNAK
ff w88,......
pi_39744169
Die grote bril, in een grijs pak
Ik kwam daar aan in mei voor verlenging van een Employment Visa, zegt die vent: nee, je krijgt hem niet
Vond ik persoonlijk wel een fijne vent, door zijn achterlijke vertragingen heb ik een week langer in Nederland op mijn visa moeten wachten (= langer doorbetaalde vakantie)

Hij is de First Secretary,de persoon die zn krabbel op de visa's moet zetten en dat het 30 graden is en 130 mensen hun paspoort willen is echt geen probleem voor ze
In India zelf zijn ze gewend dat het nog warmer is, zonder airco ( in government gebouwen) en dan 130 mensen in een uur die niet in een rij staan maar allemaal opgepropt aan de bali door elkaar heen schreeuwen
Ik heb vaak gezien dat de balimedewerker gaat schreeuwen, tegen het plastic tussen de balimedewerker en de klanten zit te rammen om zo stilte af te dwingen

Als je dit al opvalt dan staat je nog wat te wachten in India zelf

Ga maar eens in India naar een governmentoffice of wat dan ook en doe daar zaken met iemand als klant zijnde, dan vind je die vent ineens zo erg niet meer

Ik heb trouwens een beslissing genomen. . .

Voor het jaar om is vertrek ik voorgoed uit India, ik ben heel wat levenslessen wijzer en na bijna 6 jaar ga ik mijn weg voortzetten in een ander land

[ Bericht 23% gewijzigd door KNAK op 12-07-2006 08:49:35 ]
Mai pben rai~!
pi_40027561
Vandaag laatste prikken gehaald.

Ik heb malaria recept gekregen voor paludrine oid.
Maar als ik in de grote steden slaap, hoef ik het niet in te nemen? helemaal niet?

hoe hebben jullie dit gedaan? wel voor de zekerheid misschien doen?
pi_40039316
Na 2 maanden uitstel ga ik dan eindelijk de eerste week van augustus een week (5 dagen) naar mumbai voor een laatste coaching van enkele Indiers die mijn werk overnemen.

Echt veel van India zal ik wel niet zien,
Mumbai kom ik niet uit, zit in een 5 sterren hotel en zal voornamelijk aan het werk zijn,
maar op zich best leuk om even op en neer te gaan.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_40090628
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:40 schreef Babbelzz het volgende:
Vandaag laatste prikken gehaald.

Ik heb malaria recept gekregen voor paludrine oid.
Maar als ik in de grote steden slaap, hoef ik het niet in te nemen? helemaal niet?

hoe hebben jullie dit gedaan? wel voor de zekerheid misschien doen?
Nee, als je start moet je gewoon blijven slikken en niet gaan onderbreken. Je moet immers ook nog tot 4 weken (of was het nu 3?) blijven doorgaan met Paludrine.
Normaal gesproken starten op de dag van vertrek. En ik deed altijd 2 pillen bij het avondeten.
  zondag 23 juli 2006 @ 14:36:18 #209
58060 Apoc2003
pi_40103526
quote:
Op zondag 23 juli 2006 00:07 schreef nr.126 het volgende:

[..]

Nee, als je start moet je gewoon blijven slikken en niet gaan onderbreken. Je moet immers ook nog tot 4 weken (of was het nu 3?) blijven doorgaan met Paludrine.
Normaal gesproken starten op de dag van vertrek. En ik deed altijd 2 pillen bij het avondeten.
Je moet vanaf eerste dag van vertrek elke dag 2 pillen eten, eentje s'ochtends en eentje s'avonds, zo is mij verteld. Ik heb honderd pillen, dus voor 50 dagen. Mijn vakantie is echter maar 20 dagen, dus moet 30 dagen daarna nog blijven slikken, vier weken dus

Edit: nog drie nachtjes

[ Bericht 4% gewijzigd door Apoc2003 op 23-07-2006 15:03:10 ]
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_40104088
Beide manieren zijn overigens goed, 2 in één keer bij het avondmaal, of 2x1 pil 's ochtends/ 's avonds.
Ik heb dat eens geinformeerd bij de fabrikant omdat er nog wel eens verschil in adviezen en bijsluiter zat.
Je mag het op beide manieren doen zeggen ze, als je maar continue dezelfde regelmaat aanhoudt.
pi_40104191
Wist wel dat Fok weer een fantastische database heeft aan India informatie. Ik moet alles nog in detail teruglezen maar dit en het vorige topic gaven al een berg aan niet-commerciele indrukken van India.

Reden van mijn speurtocht is een beslissing die ik in korte termijn moet nemen. Ik heb een aanbod gekregen om een nieuwe firma mee op te starten in India. Mijn virendin mag ook in de firma komen werken en is ook positief over het aanbod. We neigen nu naar een beslissing om te gaan echter de informatie die we hebben is allemaal erg minimaal dus eerst inlezen. We hebben de tijd voor onze beslissing tot ongeveer september. Ook zal er natuurlijk een proefreisje tussen zitten.

Lokatie zal zijn Bangalore. (verder nog geen details) en voor minimaal 1 jaar tijd en wellicht langer. Dit is naar ik heb begrepen in een redelijk westerse georienteerde streek van India. (silicon valley etc.)
Zwaar punt in de beslissing is de luchtkwaliteit en de gezondheidszorg want mijn vriendin heeft ASTMA in redelijk zware vorm. We lezen veel wisselende informatie hierover. Mijn broer is arts en gaat op onderzoek hoe de medische stand is ter plaatse. Medisch schijnt het wel oke te zijn maar de luchtkwaliteit baart ons zorgen zoals vermeld. Dan ga je weer nadenken of het mogelijk is om buiten de stad te wonen bijvoorbeeld maar je weet dan weer niks over infrastructuur, verkeer etc.

Kortom nog erg pril en veel open punten.

Als je wat specifieks weet wat ons verder kan helpen dan hoor ik het graag. Mocht je een link hebben naar een immigratiebegleidende instantie dan zijn we ook erg geinteresseerd natuurlijk.

maandag 24 juli 2006 @ 10:46:33 #212
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40126548
Meer Nederlanders naar Bangalore!

Daar gaat mijn markwaarde
Mai pben rai~!
  maandag 24 juli 2006 @ 10:47:21 #213
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40126573
Sjeck ur meel JpJedi

;-)
Mai pben rai~!
pi_40128162
hehe. ik heb je mailltje, mijn vriendin belde.

bedankt! ik reply vanaaf wel.
pi_40157385
Hey, India topic. 't land waar ik drie jaar lang in m'n jeugd heb gewoond, en met volle teugen genoten. Leuk zo'n topic
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:45:00 #216
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40159678
3 jaar lang waar ergens?
Mai pben rai~!
pi_40177273
Rajkot in Gujarat, 2 en half jaar lang, en half jaar in New Delhi, enorm genoten. Veel gereisd, Rajesthan gezien, Gujarat gezien, en wel meer. Heb er nog heimwee naar
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:50:08 #218
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40194544
New Delhi , waar?
Heb zelf in Vasant Vihar gezeten voor 3 jaar

Gujarat nooit gezien helaas, alleen op TV in 2000

a.s. Vrijdag naar Delhi
Volgende week vrijdag 3 dagen naar GOA
Volgende maand EINDELIJK Kerala

Ik heb het maar druk
Heb nog minder dan 3 maanden te gaan dus mag ook wel
Mai pben rai~!
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:21:34 #219
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_40197696
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 10:50 schreef KNAK het volgende:

Volgende week vrijdag 3 dagen naar GOA
Waar in Goa ga je heen?

Ik ben iig jaloers!
reset
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:50:10 #220
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40204800
Oh, geen idee, ben er gek genoeg nog niet eerder geweest...

Mijn collega's kwamen met het idee aangezien volgende vrijdag een regional holiday is (Wara Lakshmi Pooja oid) wat lekker op het weekend aansluit hebben ze besloten om naar Goa te gaan.

12 uurtjes rijden vanuit Bangalore in een gehuurde Toyota Qualis, 25 eur per persoon en dan de wagen zelf ook in Goa kunnen gebruiken; geen slecht aanbod

Ik zal tzt wel wat fototjes plaatsen
Mai pben rai~!
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:01:12 #221
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40207403
Ik ga volgende week voor het eerst naar India. Maandag naar Hyderabad, woensdag naar Mumbai, vrijdag weer naar huis.
Het is voor mijn werk (ik ben journalist), ik ben heel benieuwd!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:55:23 #222
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40216871
Cultuurshockje

Hyderabad heeft wel veel moois te bieden, das het Mekka van Biryani (Lucknow ook een beetje )

Biryani Hyderabadi style Als je dit NIET eet daar kan je net zo goed niet gaan

Tijdens de ramadan heb je daar ook heerlijke halim el husseini, chicken/mutton , dagenlang gekookt met spices en lentils toegevoegd Dat is echt verrot lekker

Biryani!
Mai pben rai~!
pi_40222765
hyderabad, top-plek.. ik wil zo graag terug naar india.. godverdorie... maar heb gewoon geen tijd
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:24:48 #224
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40228808
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:55 schreef KNAK het volgende:
Cultuurshockje

Hyderabad heeft wel veel moois te bieden, das het Mekka van Biryani (Lucknow ook een beetje )

[afbeelding]

Biryani Hyderabadi style Als je dit NIET eet daar kan je net zo goed niet gaan

Tijdens de ramadan heb je daar ook heerlijke halim el husseini, chicken/mutton , dagenlang gekookt met spices en lentils toegevoegd Dat is echt verrot lekker

Biryani!
Ik zal het onthouden

Misschien een domme vraag, maar heeft India hetzelfde driepunts-stekkersysteem als de UK?
Check mijn band Glorybox
pi_40229337
Nee, de engels hebben pinnen, dit is wat je in India hebt:

meer info:

http://www.walkabouttravelgear.com/elect.htm
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:13:12 #226
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40239177
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:51 schreef ChatChewbacca het volgende:
Nee, de engels hebben pinnen, dit is wat je in India hebt:

[afbeelding]

meer info:

http://www.walkabouttravelgear.com/elect.htm
ok, in principe heb je dus niet eens een converter nodig, want die derde pin doet toch niets. Thanks
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:39:51 #227
58060 Apoc2003
pi_40300281
India

Ben nu (vierde dag) in Varanasi. Hiervoor twee dagen Delih gedaan en ik vind alles al iets "normaler" te worden. Het is echt een fantastsche ervaring tot nu toe

Alleen jammer dat ik nog niet zo goed indaas eten durf te eten, omdat ik bang ben om ziek te worden. (ben hier maar drie weken, dus dat zou zonden zijn)

Morgen naar Sarnath en overmorgen in de richting van Agra, met een tussenstop in de plaats met al die erotische tempels en kamasutra dingen (ben de naam ff kwijt zo snel). Heb er zin in!
-Rudyard Kipling
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:58:00 #228
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_40302070
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:39 schreef Apoc2003 het volgende:
India

Ben nu (vierde dag) in Varanasi. Hiervoor twee dagen Delih gedaan en ik vind alles al iets "normaler" te worden. Het is echt een fantastsche ervaring tot nu toe

Alleen jammer dat ik nog niet zo goed indaas eten durf te eten, omdat ik bang ben om ziek te worden. (ben hier maar drie weken, dus dat zou zonden zijn)

Morgen naar Sarnath en overmorgen in de richting van Agra, met een tussenstop in de plaats met al die erotische tempels en kamasutra dingen (ben de naam ff kwijt zo snel). Heb er zin in!
Doe het rustig aan met eten, wat eet je trouwens nu ipv Indiaas dan?

Die plaats met al die tempels heet trouwens Khajuraho
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_40304883
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:39 schreef Apoc2003 het volgende:
heb is niet het eten wat je nekt, maar reizen en het tempo. Gewoon eten waar localen ook eten, dwz ook aan de straat, dan is er een hoge omloopsnelheid, en is het best vertrouwd. De enige keer dat ik ziek geworden ben in Azie was na een vier gangendiner in de Foreign Correspondents Club in Phonm Penh. En die was dan ook westers uitgebaat
pi_40305097
Een collega van me is nu in India met haar man en zoon, en die mailde gister dat ze ook wat last had gehad van haar maag enzo. Dus ze ging maar veilig en vertrouwd bij de McDonalds eten!

Overig ben ik altijd redelijk geneigd om vooral vegetarisch te eten.
pi_40309816
In India ben ik voor het eerst m'n hele reis vegetarisch gaan eten. En dat is daar ook uitstekend te doen.
Het is gewoon zonde om het indiase eten links te laten liggen. Voor mij al één van de redenen om nog een keer terug te keren
pi_40338125
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

heb is niet het eten wat je nekt, maar reizen en het tempo. Gewoon eten waar localen ook eten, dwz ook aan de straat, dan is er een hoge omloopsnelheid, en is het best vertrouwd. De enige keer dat ik ziek geworden ben in Azie was na een vier gangendiner in de Foreign Correspondents Club in Phonm Penh. En die was dan ook westers uitgebaat
oh, 't indiase eten kan je nekken, hygiene is puur spiritueel, dat heb ik wel ervaren, met de dweil werden ook borden gedaan maar, 3 jaar lang er wonen, na 2 maanden is je lichaam zo ongeveer alles gewend. Water wat op stations als mineraal water wordt verkocht is haast altijd kraanwater, eten is soms goed, maar eet niet bij stalletjes. Wij hadden veel indiase vrienden (eigenlijk alleenmaar), en we aten bij hen, of wat luxer uit. De stalletjes zijn écht erg slecht qua hygiene, zorg ook dat je niet zomaar rauw voedsel eet. Sowieso eet je in 't Gandiaanse deel eigenlijk geen vlees (is me wel goed bevallen, alleen met kerstvlees, kwam van de lokale moslim slager).

Verder sprak ik werkelijk vloeiend Gujarati, en ik ben zo stom geweest om 't te verdringen, en nu, nu kan ik alleen nog naar je naam vragen, vragen of je water wil en zeggen dat je best mag zitten. Dat spijt me écht erg, het verleren van 't Gujarati, want je kwam daar als wit blond kind, en ze verwachten van je dat je engels spreekt (sprak ik ook, engelse school gezeten), en je spreekt gewoon met het juiste accent, vloeient, gujarati.

Een van de dingen die India typeerde en ik me herinner was dat mijn vader zijn horloge gestolen werd, en wij gingen (kon wel, omdat wij niet bij een kaste hoorde) met de outcasts om, en we wisten wie het gestolen had. Toen mijn vader een van die outcasts meenam naar het ziekenhuis, zag hij dat hij het horloge droeg. Nadat m'n vader aan hem vroeg 'hoe laat is het?' kreeg hij hem terug. Diezelfde man is m'n vaders armen gestorven. Uit het niets liep er een rijke indiër voorbij, geeft 'm een grote smak geld, zegt 'dit is voor de begrafenis, het is meer dan genoeg'.

Ja, India heeft me heel veel geleerd. Wat een land
pi_40363753
Zeker een bijzonder land. Heb het genoegen gehad om 10 weken in Hyderabad gezeten te hebben voor stage... Wat ga je precies doen in Hyderabad als ik vragen mag?
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:58:21 #234
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40379019
Zo.. net terug uit Delhi
Veel te warm daar, snap niet hoe ik het daar 3 jaar uitgehouden heb.
Bangalore is veeel lekkerder en koeler , 25 ~ 30 graden

Het eten in stalletjes is overigens wel onwijs lekker; soms wel eens lekkkerder dan de betere hotels die je overal en nergens hebt.
Dhaba's, de wegrestaurants (stalletjes) maken heerlijke vegetarische meals , ik zelf eet daar echter geen vlees.
In mijn eerste maanden in India had ik geregeld problemen met mijn maag, nu kan ik zowat alles eten zonder klachten (op vlees na) , ik ben er behoorlijk aan gewend nu

Mijn collega's noemen me ook 'Local Pagal Phirengy' (lokale gekke buitenlander) omdat ik de lokale taal (Kanada) beetje bij beetje begin te beheersen en kan vreten bij het leven.
Mag ook wel na bijna 6 jaar

Helaas is Goa voor a.s. vrijdag afgelast wegens regenval waardoor het extra rustig en alles gesloten is
We gaan nu naar Kerala ; backwaters, Athirappalli Vazhachaal etc etc

Ik verwacht wel wat mooie plaatjes te kunnen posten volgende week
Mai pben rai~!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:47:22 #235
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_40380223
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:33 schreef ChatChewbacca het volgende:

-knip-
Leuk verhaal om te lezen ChatChewbacca ik kan me er wel in inleven.

Denk je dat je taal weer zou oppikken als je er weer een paar weken naartoe gaat?
reset
pi_40408845
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

ok, in principe heb je dus niet eens een converter nodig, want die derde pin doet toch niets. Thanks
Ik had ook reisstekkers mee,
maar alle stekkers passen gewoon in de stopcontacten hier,
wel makkelijk,
anders was het of telefoon opladen of de laptop aan.

Ik heb met het eten het geluk dat er tijdens de lunch van alles wordt opgeschept in het bedrijf,
dus elke dag andere indiase gerechten,

niet nadenken en eten maar.
Ook vragen de Indiers elke keer met eenvgrote twinkeling in hun ogen "Not to spicy?"
stug nee zeggen terwijl ik mn mond koel met reepjes wortel.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:33:42 #237
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_40410079
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:58 schreef KNAK het volgende:
We gaan nu naar Kerala ; backwaters, Athirappalli Vazhachaal etc etc

mooi zeg! Als jullie geld hebben moet je zelf zo'n boot huren, anders de toeristenboot van alleppey naar kollam. Dit was een van de highlights van mijn reis in india(3 maanden).

Ik moest even mijn reisgids pakken voor het correct opschrijven van de plaatsten. wat is die gids vies!

veel plezier
god bless america!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:31:32 #238
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40413006
Dank
Geld hebben? we zijn locals(behalve ikke ) dus alles zal wel (denk ik) goedkoper zijn,lokale prijzen.

We vertrekken morgen met zijn 5-en, in een gehuurde Qualis 8 uur in de avond na het beeindigen van de werkdag en komen 12 uur later aan.
1 collega komt uit Kerala zelf en spreekt de taal dus dit is alleen maar makkelijk,de anderen zijn Tamils en Kannadiga's

Ik zal dalijk wel even vragen wat ze van plan zijn en welke plekken ze willen aandoen, lijkt mij dat ze wel hier en daar boottochten ed. willen maken

Lets see
Mai pben rai~!
pi_40413237
hebben jullie wel of geen paludrine geslikt tijdens verblijf?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 15:15:00 #240
128950 sturky100
bijten bijten!
pi_40420214
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:39 schreef Babbelzz het volgende:
hebben jullie wel of geen paludrine geslikt tijdens verblijf?
nee, ik vond de bijwerkingen niet opwegen tegen het geringe risico. Ik bleef min of meer binnen de gangbare routes.

Ik kan me nog wel een keer een middag in cochin herinneren. Werd ik overdag gestoken door vliegende insekten(mugachtigen) in mijn hotelkamer. vreemd, vond ik. midden op de dag, zonnig. Toen las ik nog maar eens het hoofdstuk over gezondheid in m'n lonely planet. Toen kwam ik bij knokkelkoorts(dengue fever). Daar werd ik toen even niet vrolijk van. Ik ben de kamer uitgegaan en ben gelukkig niet ziek geworden.

Ik ben trouwens in india nooit ziek geworden van het eten. ik at bijna alleen vegetarisch, een enkele keer tandori kip. In een a la cart restaurant naam ik vaak palak paneer. vergeet niet een paar keer thali(s) te eten. geweldige ervaringen! Je eet in een zaal(tje) vol mannen? voor bijna nop jezelf helemaar rond en het is heerlijk! Je weet de eerste keer niet wat je meemaakt. ''obers'' komen constant je gerechten bijvullen, de mensen kneden met hun hele hand alle sausjes en rijst door elkaar tijdens het eten. direkt na het eten wordt je geacht weg te gaan én je handen te wassen. eten doe je met je rechterhand.

ik krijg wel weer zin om naar zuid india te gaan, het is al 3.5 jaar geleden
god bless america!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:29:04 #241
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40422686
Sambhar, Rasam, Poori's , Dosa's , Idli's , Paper , allerlei vegetables o.a bhindi , aloo , gobi chatney puri's, rijst met ghee, curd en meer,wat ik dus niet kan schrijven maar alleen kan uitspreken

Elke middag voor lunch , vooral rassam is heerlijk!!
Mai pben rai~!
pi_40424729
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:15 schreef sturky100 het volgende:

[..]

nee, ik vond de bijwerkingen niet opwegen tegen het geringe risico. Ik bleef min of meer binnen de gangbare routes.
idd, ik twijfel dus heel erg. De GGD zegt dat t niet hoeft als ik in de steden slaap, terwijl toekomstige medereizigers t weer wel voorgeschreven hebben gekregen van de huisarts.

Ik kan al niet zo goed tegen medicijnen (anti-biotica, hormonen etc ) en heb snel last van bijwerkingen of overgevoeligheid. ik vraag me af of je je ook met natuurlijke middelen kunt beschermen? (behalve Deet, muskietennet etc)?
pi_40424996
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:38 schreef Babbelzz het volgende:
Na een jaar wachten na annulering ga ik alsnog naar India!!!!!!!!! :-)

http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&reiscode=GRSSIL
te gek voor je !! Wanneer ga je? Ik ga ook volgend jaar met Shoestring, in april/mei naar India-Nepal.
Zet je foto's op internet als je terug bent. Ik wil zo graag foto's zien uit India. Ik heb er al honderden gezien, maar het is nooit genoeg.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_40425896
haha, ik ga 15 sept 2006

ik moet nog ff kijken of ik een website ga maken....
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:02:02 #245
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40443591

* KNAK is over een uurtje klaar met werk en gaat op weg naar Kerala

Ben erg benieuwd
Mai pben rai~!
pi_40447801
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:15 schreef sturky100 het volgende:

[..]

Ik kan me nog wel een keer een middag in cochin herinneren. Werd ik overdag gestoken door vliegende insekten(mugachtigen) in mijn hotelkamer. vreemd, vond ik. midden op de dag, zonnig. Toen las ik nog maar eens het hoofdstuk over gezondheid in m'n lonely planet. Toen kwam ik bij knokkelkoorts(dengue fever). Daar werd ik toen even niet vrolijk van. Ik ben de kamer uitgegaan en ben gelukkig niet ziek geworden.

Ik ben trouwens in india nooit ziek geworden van het eten. ik at bijna alleen vegetarisch, een enkele keer tandori kip. In een a la cart restaurant naam ik vaak palak paneer. vergeet niet een paar keer thali(s) te eten. geweldige ervaringen! Je eet in een zaal(tje) vol mannen? voor bijna nop jezelf helemaar rond en het is heerlijk! Je weet de eerste keer niet wat je meemaakt. ''obers'' komen constant je gerechten bijvullen, de mensen kneden met hun hele hand alle sausjes en rijst door elkaar tijdens het eten. direkt na het eten wordt je geacht weg te gaan én je handen te wassen. eten doe je met je rechterhand.

ik krijg wel weer zin om naar zuid india te gaan, het is al 3.5 jaar geleden
bijwerkingen heb ik totaal geen last van,

Het eten op zn indiaas heb ik nog niet geheel onder controle,
ik krijg mn rijst/vlees/saus niet zo netjes in me brood gedraaid als de indiers dat kunnen,

wel hebben ze dan plezier om mijn onkunde
pi_40447872
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:02 schreef KNAK het volgende:

* KNAK is over een uurtje klaar met werk en gaat op weg naar Kerala

Ben erg benieuwd
dan is KNAK ook vroeg klaar met werken? of zit bangalore weer in een andere tijdzone daqn Mumbai?
scheelt dat ik dagelijks tot 8 uur doorga,
dan is het al gauw vroeg dat andere stoppen
  maandag 7 augustus 2006 @ 06:55:30 #248
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40563284
Heel India zit in dezelfde tijdzone

IST - Indian Stretching Time

Ben een aantal uurtjes geleden terug gekomen van Kerala, was erg leuk alleen de reis was wel een beetje vermoeiend; 12 uur in de wagen zitten

Veel gezien, veel gedaan, veel gegeten.
Athirappalli , Allepey , Kollam, Cochin etc etc
Dat Country Liquor, 'Toddy' , dat was me ook lekker, alcoholhoudend sap uit een coconut tree.... mwah! da ging er wel in

Backwaters was erg mooi en het kostte allemaal geen ene drol
Erg handig om locals om je heen te hebben

Op het moment dat wij er waren, waren ze bezig met van die hele lange boten met 40 man erin die allemaal op maat aan het roeien waren,aan het oefenen voor wedstrijden.
Daar zijn filmpjes van gemaakt die ik zal uploaden, was leuk om te zien

Die gasten hebben 400+ foto's geschoten en zal als iemand me een uploadplekkie kan aanbevelen wat plaatsen

Volgende trip wordt Goa! heb er al zin in

[ Bericht 35% gewijzigd door KNAK op 07-08-2006 07:09:59 ]
Mai pben rai~!
pi_40565461
je kan op flickr.com de boel uploaden, gratuit
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:27:14 #250
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40568698
Zal ik morgen doen

een collega heeft daarnaast ook een paar filmpjes gemaat die ik ook wil posten maar, deze is dus 80mb , ca. 1 minuut land en een AVI format
Hoe krijg ik dit kleiner?
Mai pben rai~!
pi_40572877
wmv van maken, veeel kleiner
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:30:19 #252
85967 Miss_kausalaya
cogito ergo sum
pi_40574419
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:26 schreef Liejannuh het volgende:
India stijgt op mijn lijstje met nog te bezoeken landen!
bij mij staat India nog steeds op nr 1 om te bezoeken!
Ik ben daar geboren, en heb er maar een half jaartje gewoond, toen ben ik geadopteerd..
En mijn (adoptie) ouders zijn niet van plan naar India te reizen, wat ze jaren hebben beloofd maargoed..
Ik wil er volgend jaar denk ik ook heen, en rondtrekken en natuurlijk mijn moeder zoeken

P.S ik vind dit echt super topic ook om te lezen hoe anderen het ervaren hebben in India, want een mooi land is het cker.
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:59:22 #253
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40577444
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:30 schreef Miss_kausalaya het volgende:

[..]

bij mij staat India nog steeds op nr 1 om te bezoeken!
Ik ben daar geboren, en heb er maar een half jaartje gewoond, toen ben ik geadopteerd..
En mijn (adoptie) ouders zijn niet van plan naar India te reizen, wat ze jaren hebben beloofd maargoed..
Ik wil er volgend jaar denk ik ook heen, en rondtrekken en natuurlijk mijn moeder zoeken

P.S ik vind dit echt super topic ook om te lezen hoe anderen het ervaren hebben in India, want een mooi land is het cker.
Mag ik vragen wrom je je vader niet wilt zoeken? Misschien beetje te persoonlijk.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40579587
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:59 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Mag ik vragen wrom je je vader niet wilt zoeken? Misschien beetje te persoonlijk.
pi_40623747
heren en dames van het goede leven.

Wie kan tips geven betreffende inentingen? Deze dienen gericht te zijn op verblijv voor lange termijn.

BVD
pi_40625611
Spreek er over met je huisarts, die weet wie je moet hebben. Je moet gewoon vaccinaties hebben voor hepatites, en nog wat andere dingen. Voor malaria zijn wel middeltjes, maar die zijn vrij ranzig. Ik heb 't 3 jaar onder een klamboe uitgehouden, hoop indiërs nog veel langer.

En aan de andere kant, ik heb de tyfus gehad, en van allerlei andere dingen gehad, leef nog, gezond en wel. Maar let op 't water, kook 't desnoods. Na een tijdje kun je er wel tegen.

Hoe lang blijf je? Des te langer, des te meer je lichaam kan aanpassen, en des te meer je kan genieten van India
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:55:48 #257
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40625688
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:04 schreef jpjedi het volgende:
heren en dames van het goede leven.

Wie kan tips geven betreffende inentingen? Deze dienen gericht te zijn op verblijv voor lange termijn.

BVD
Daar hoef je toch niet voor naar je huisarts?

http://www.lcr.nl/landenl.htm
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_40626563
Hmja, ik weet niet waar je je tegenwoordig vaccineert, toen wij gingen was internet nog een BBS collectie, en kon je 't niet zo vinden Voor vaccinaties moet je naar GGD?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:40:44 #259
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40627439
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:17 schreef ChatChewbacca het volgende:
Hmja, ik weet niet waar je je tegenwoordig vaccineert, toen wij gingen was internet nog een BBS collectie, en kon je 't niet zo vinden Voor vaccinaties moet je naar GGD?
GGD ja, volgens mij heet het zelfs GG&GD ofzoiets Meeste inentingen kun je 100% vergoed krijgen van de ziekenfonds. Bij Zilverenkruis-Achmea is het 75%.
pi_40633567
Aanrader vanavond op Nederland 3, 21.25 uur een reisprogramma over India.
pi_40635488
Wel heel erg toeristisch lijkt mij zo, er is veel meer in india te zien dan agra en mumbai, als ze alleen al langs te kust rond gaat toeren. Alang is trouwens heel indrukwekkend om te zien, moet je eigenlijk ook doen, maar goed, allemaal persoonlijke ervaringen.
pi_40674975
M'n laatste post dateert alweer van 10 maart zie ik. Intussen zit ik alweer een weekje in Bangalore voor m'n stage. De stad bevalt me tot nu toe vrij goed. Zoveel heb ik nog niet gedaan; vooral een beetje rondgelopen in het M.G. Road-gebied. De eerste dagen waren er nogal wat problemen met riksjachauffeurs, maar intussen heb ik ook weer door hoe dat werkt. Het is me tot nu toe wel opgevallen dat alles vrij ruim opgezet is als ik het vergelijk met bijv. Mumbai. Je hebt vaak ook stoepen om op te lopen (wel blijven opletten waar je loopt want je ligt zo een meter de grond in).
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:15:22 #263
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40695054
Met een meter heb je nog mazzel

www.bangalorepothole.com

Welkom in Bangalore, ik hoop dat je Kingfisher bier lekker vind, kunnen we even voor de fun een mini fok meet houden onder het genot van dat slappe pisbier
Mai pben rai~!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 23:36:03 #264
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40695812
Heel snel dan even wat fototjes van een boottripje in Kerala.

Ik heb de foto's niet gemaakt, mijn collega's hebben 400+ in 3 dagen geschoten, Het waren net Japanners
Ik lag liever lekker languit op de boot met een bolknak

Ik heb maar wat snel geupload want ik zie tussen de foto's het fotoboek niet meer ik plaats later wel wat meer.

snel een paar voor het slapen gaan:

[ Bericht 47% gewijzigd door KNAK op 10-08-2006 23:51:00 ]
Mai pben rai~!
pi_40709695
mooie foto's!!!

ff wat anders:

127 Teletekst vr 11 aug
Ook terreurdreiging in India

` De Amerikaanse ambassade in India
heeft gewaarschuwd voor aanslagen in
New Delhi en Mumbai.India heeft de
terreurdreiging bevestigd.

De aanslagen zouden in aanloop naar de
Indiase onafhankelijkheidsdag,volgend
week dinsdag,gepleegd worden.Volgens
de Amerikanen zijn overheidsgebouwen,
luchthavens en plaatsen waar veel
mensen samenkomen het doelwit.

Een Indiaas persbureau meldt dat twee
Pakistaanse militante moslims zijn
opgepakt in verband met de bomaanslagen
op de forensentreinen van Mumbai.Die
aanslagen kostten vorige maand aan meer
dan 200 mensen het leven.
pi_40710123
tering. das wel serieus toch.

Besef trouwens ook net dat ik geen belastingterugave meer heb als ik mijn huis ga verhuren in NL tijdens mijn werkperiode (enkele jaren) in Bangalore. Geen belasting betalen is ook geen aftrek natuurlijk.
Er zijn zoveel van die dingetjes waar je rekening mee moet houden zeg. Hoe gaat het bijvoorbeeld met gezondheidszorg. Moet ik me helemaal overleveren aan de indiase artsen of kan ik tijdens bezoeken aan NL gebruik maken van gezondheids zorg in NL? Zoja hoe zou ik dat gaan bekostigen.. vragn vragn vragen.

inentingen zijn me al en stuk duidelijker. bedankt voor de tips en linkjes.
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:11:31 #267
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40807766

Happy Independence Day @ 15 augustus

Ik vier het niet maar ben wel lekker vrij vandaag!

Mai pben rai~!
pi_40810164
happy independence day
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:30:29 #269
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40946571
foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

[ Bericht 9% gewijzigd door DutchTrain op 20-08-2006 07:59:52 ]
Mai pben rai~!
pi_40946688
quote:
wow man.. toffe foto`s... onze dagen worden spannender..denk dat ik 4 september meer ga horen over een werkelijke GO. Er werd al gevraagd vanaf welke datum we beschibaar waren.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:45:56 #271
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40947039
Mijn laatste 60 dagen (werkzaam) in India zijn gisteren ingegaan

Aftellen...

Nog wat meer Kerala feuteuxjes:

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

[ Bericht 13% gewijzigd door DutchTrain op 20-08-2006 08:01:38 ]
Mai pben rai~!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:02:12 #272
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40947600
foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

foto

[ Bericht 16% gewijzigd door DutchTrain op 20-08-2006 08:02:42 ]
Mai pben rai~!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:27:07 #273
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40948359
Wat andere voor de verandering
Hoofdzakelijk Bangalore, paar van dierentuin in Bangalore (Witte tijgers ) en wat van Mysore

Ook Vincent is aanwezig in mijn Bangaloriaans huisje

Mai pben rai~!
pi_40958167
Leuke foto's. Al enig idee waar je hierna gaat wonen/werken KNAK?

Ik vlieg btw 7 november a.s. met BA naar Delhi, kan niet wachten om te gaan..
...Not all those who wander are lost...
pi_40971197
Voor iedereen die naar India wil een tip: doe het zo snel mogelijk!!!! Want het land verwesterd vrij snel, dus om nog een beetje het pure India op te snuiven, moet je snel zijn.

Vijf jaar geleden heb ik een half jaar in Delhi gewoond, gewerkt en natuurlijk veel rondgereisd. Afgelopen maart ben ik een weekje terug geweest in Delhi, en vervolgens nog 2 wekend rondgetrokken in het zuiden van het land (Bangalore, Cochin, Periyar, Alleppey, Varkala, Madurai, Trichy). Het verkeer in Delhi is een stuk georganiseerder (van enorm levensgevaarlijk naar gewoon levensgevaarlijk), er lopen minder koeien door de stad, op elke hoek van de straat is nu een moderne koffieketen (Starbucks concept) gevestigd, minder bedelaars, meer bars, restaurants en clubs waar ze alcohol schenken. Vijf jaar terug was er nog een regel dat alleen 5 sterren hotels een dansvloer mochten hebben, maar nu zijn er veel meer uitgaansgelegenheden. En ze hebben er tegenwoordig een metro!
pi_40981737
Hmja, Delhi, maar de kleinere steden veranderen minder snel... Meeste nederlanders zien alleen 't rijke deel, terwijl er veel meer is..
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:04:59 #277
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40982711
India verwesterd in de grote steden , ja
Maar als je in de typical villages gaat kijken dan kom je het echte India pas goed tegen, iets wat je niet echt ziet als je als toerist even een bezoekje brengt

Mijn collega's komen uit andere regio's, andere staten, andere gebieden en vaak zijn dat gewoon dorpen , waar ze nog meer achterlopen op de westerse wereld dan de 'grote steden, daar waar misschien net 500 ~ 1000 huizen te vinden zijn, 2 waterputten,6 koeien, een kip en een geit en daar heb dus vol bewondering de gastvrijheid kunnen ondervinden.
Hier heb ik weer een heel ander beeld van India gekregen en de lading respect en bewondering die je op je afgeschoten krijgt is bijna teveel van het goede

In de grote steden loopt iedereen met een wolkje in hun hoofd met een dollar teken erin en daar vind je dus ook de meeste 'fortuneseekers' die dus echt alleen maar GELD GELD GELD willen zien en hebben; hier zie je dus het echte India niet

Ik heb in mijn vele jaren hier meer gezien dan een toerist zich zou kunnen wensen en heb de echte cultuur kunnen proeven en als doodnormale Hagenees is dat toch wel leuk en een zeer goede levensles geweest

Als ik ooit naar Nederland zou komen en daar zou gaan wonen klaag ik dus niet meer over het verkeer, het eten, infrastructuur, de eenmalige powercuts die eens in de 3 jar voorkomen, de lucht die in de randstad soms wat minder fris is, mensen die achter je af en toe toeteren........ga zo maar door

MK9: ik ga voor een tijdje bij familie wonen in een aangrenzend land en daar mijn studie afronden
Mai pben rai~!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:19:39 #278
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40983201
Ik heb daarnaast ook de gedachtegang van de 'gemiddelde Indier' al jaren lang gevolgd, bij discussies tussen Indiers gezeten, naar hun meningen zitten luisteren, hun beeld van de wereld en andere zaken aangehoord en hun emoties,verlangen en doelen zitten analyseren

Regional feelings, racisme onderling: In het zuiden lullen ze veel over het Noorden, met name de Bihari's die voor een minder salaris links en rechts baantjes inpikken in andere staten , Degene in West Bengal zijn weer pissed off over Gandhi en Neru, met name over Indira Ghandi die genocide had gepleegd op de Bengalen, dmv alle bachalors en afgestudeerde Masters om te brengen wat dus de Communistische gevoelens die daar heersen kan uitleggen etc etc etc, teveel om op te noemen
De Sikhs, Punjabs zijn weer net zoals men de Belgen zien in Nederland....worden grapjes over gemaakt en ga zo maar door

Erg interessant om als buitenstaander dingen te leren die dus normaal gesproken niet te leren zijn, mits je er dus tot aan je oren toe inzit

[ Bericht 4% gewijzigd door KNAK op 19-08-2006 23:28:50 ]
Mai pben rai~!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:44:38 #279
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40984041
Allemaal interessante verhalen en foto's, maar zou je de volgende keer die foto's misschien kunnen resizen? Het duurt nu echt een kwartier voordat tip topic 'uitgeschokt' en klaar om te lezen is.
Check mijn band Glorybox
pi_40984149
Hee Knakkie!

Is dat je huis op die foto's??
Die foto's van Kerala zijn gaaf maar voor ons zijn de foto's van Bangalore nog boeiender. Om een goed beeld te krijgen van de stad waar we misschien zullen gaan wonen!

Dus als je nog meer foto's hebt

Nog maar 60 dagen in Bangalore dus?! Succes hoor! Ga je het daar niet een beetje missen?
Altijd blijven lachen!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 00:02:28 #281
24329 KNAK
ff w88,......
pi_40984581
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:44 schreef Svyatagor het volgende:
Allemaal interessante verhalen en foto's, maar zou je de volgende keer die foto's misschien kunnen resizen? Het duurt nu echt een kwartier voordat tip topic 'uitgeschokt' en klaar om te lezen is.
Ik had alles geresized met Irfan, BMP -> JPG en 100% naar 60%, dit toen gelijk geupload wat dus 1 uur duurde (64kbps upload)

Toen werd duidelijk dat het nog steeds te groot was en heb dus moeten kiezen:
Ik weer een uur uploaden of jullie met je 100mbps connections een minuutje wachten

Zal het in vervolg anders aanpakken ;-)

Nog meer Nederlanders naar Bangalore
en nee, ik zal Bangalore niet missen, wel de mensen waar ik mee omga en wel het eten en hoofdzakelijk mijn algemene aanwezigheid in India, waar ik lekker doorheen kan reizen, de wekelijkse/maandelijkse tripjes met vrienden/collega's.

6 jaar India is volgens mij genoeg, tijd voor een nieuwe uitdaging en de afronding van de studie om zo nog veel meer uitdagingen aan te kunnen gaan.

Er staan een aantal foto's van Bangalore op page 1 van dit topic, samen met foto's van Pondicherry als ik het goed heb
Ik heb zelf niet zo veel foto's gemaakt omdat er niet echt veel te fotograveren valt (op de typische zaken na, als de traffic(jams) de zooi links en rechts etc etc, maar das nu al normaal voor mij, het normale straatbeeld vind ik niet echt bijzonder meer, ik ben een halve local zowat
Mai pben rai~!
pi_40986880
Jeetje wat ben jij vroeg op man! Tis nu een uurtje of 6 bij jou! Wat ben je zo vroeg allemaal van plan? of kom je net terug van het stappen???

Ik ging gelijk op pagina 1 kijken voor foto's maar daar staan ipv. foto's alleen van die stomme kikkerplaatjes

Wil je ze anders mailen? Je weet misschien ons mailadres nog??
Altijd blijven lachen!!
pi_40986992
Ooh als ik op die gekke kikkers klik dan krijg ik de foto's wel te zien!

update: ooh nee dat was er maar 1. Bij de rest krijg ik zulke meldingen:

Warning: Unexpected character in input: '' (ASCII=23) state=1 in /home/image/www/img/banned.png on line 53

Warning: Unexpected character in input: '' (ASCII=31) state=1 in /home/image/www/img/banned.png on line 53

Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /home/image/www/img/banned.png on line 53
Altijd blijven lachen!!
pi_40990407
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:44 schreef Svyatagor het volgende:
Aangepast
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:02:24 #285
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40991143
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 00:02 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik had alles geresized met Irfan, BMP -> JPG en 100% naar 60%, dit toen gelijk geupload wat dus 1 uur duurde (64kbps upload)

Toen werd duidelijk dat het nog steeds te groot was en heb dus moeten kiezen:
Ik weer een uur uploaden of jullie met je 100mbps connections een minuutje wachten

Zal het in vervolg anders aanpakken ;-)
Ok. Het was echt niet als gezeik bedoeld hoor, het is juist omdat ik het allemaal zo leuk vind om te lezen . Is het je eigen PC? In dat geval kan ik je Picasa erg aanraden (gratis), daarmee kun je heel makkelijk resizen, niet alleen in resolutie en zwaarte, maar ook gewoon in formaat.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 08:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Aangepast
Thanks

Maar goed, on-topic maar weer
Check mijn band Glorybox
pi_41003078
rs hadden ze ook in Hyderabad... liepen we door de dierentuin kwam er een oppasser naar ons toe, do you want to touch the tiger?
Wij zoiets van huh?
Yes, in the cage 200 RS, you can touch the tiger.
Maar gezegd dat de verzekering dat niet dekte...
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_41006884
Hey,

ik vertrek 1 oktober voor 4 weken naar India en zou Delhi, Jaisalmer, Jaipur en Agra willen bezoeken. Ik dacht van daar gewoon dezelfde dag of een dag of 2 van tevoren tickets te kopen voor binnenlandse vluchten en treinritten. Maar begin me een beetje zorgen te maken nu, want heb ergens gelezen dat je soms weken van te voren moet reserveren.

Klopt dit? Indien ja, hoe moet ik hier vanuit België die tickets al reserveren?
pi_41009303
Treintickets zijn op de dag zelf ook te krijgen. Er is een touristquotum of iets dergelijks. Dat houdt in dat er altijd een aantal plaatsen in de trein worden vrijgehouden voor touristen die last minute meewillen. Echter, niet alle medewerkers op het station weten daar iets vanaf. Kan dus zijn dat je even moet rondvragen.

Een of twee dagen van te voren reserveren is natuurlijk beter, vooral als je een lange rit maakt en wil slapen in de trein. In Delhi heb je reserveringsbalie speciaal voor touristen. Daarvoor moet je de trap op. Bij de trap staan dan een aantal mannetjes die je vertellen dat de tourist-office gesloten is en dat zij je verder kunnen helpen. Negeren, omheen lopen en als dat niet lukt wegduwen (ze zijn vrij irritant). De tourist-office is gewoon open.

Zet ook vooral Udaipur op je lijstje!!!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:16:28 #289
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_41012648
Ook nog wat foto's dan, voor de mensen die binnenkort gaan, van onze reis van vorig jaar:

All the usual tourist stuff, so
Allemaal staan ze HIERRRRRR!
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:47:49 #290
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41013936
Mijn collega's gaan op vrijdag avond vaak met de trein naar hun dorpen elders in de omgeving toe en ze boeken de tickets via Internet
Zal morgen wel even wat linkjes vragen en plaatsen

en oh
""
Jeetje wat ben jij vroeg op man! Tis nu een uurtje of 6 bij jou! Wat ben je zo vroeg allemaal van plan? of kom je net terug van het stappen???
""

ALles gaat hier voor 11:30

Sinds de nieuwe politiecommisaris er is en sinds een incident in 1 van de clubs -(een zoon van 1 of andere inspector had zijn pistool bij zich tijdens het uitgaan en schoot iemand in zn hoofd toen deze constant naar zijn vriendin keek) - hebben ze dus een curfew ingesteld ; alles clubs/pubs/winkels etc etc moeten om 11:30 dicht

Dat is dus al een paar maanden zo

Het enige wat open is zijn de Dhaba's (wegrestaurants voornamelijk voor truckers en lowerclass ~ semi-middleclass mensen dus daar kunnen jullie niet eten , daar stoppen ze soms hondenvlees om het kippenvlees aan te vullen etc
Ik heb er wel vaak gegeten, onlangs nog toen ik naar Kerala ging, daar eet is dus alleen tandoori roti's , dahl en aloo gobi (aardappel/bloemkool) , alleen maar vegetarian dus

Toen ik hier pas arriveerde, eerste kwartaal van 2004 was het nog leuk ; veel was er open, ik kwam pas om 8 uur de volgende morgen thuis enzo, nu kan dat niet meer

Er zijn wel wat van die illegale feesten maar dat gaat maar een paar weken/maanden goed omdat de politie er dan weer achter komt en de boel op slot doet

Voor het uitgaan/nightlife heb je dus echt niets te zoeken in B'lore, tot aan 11:30 kan je je wel vermaken, al gaat het na een aantal maanden wel een beetje vervelen.
Daarom zit ik 9 van de 10x thuis of bij andere mensen thuis, buiten is helaas niet veel (uiteraard de mening van iemand die er al 3 jaar zit )

[ Bericht 83% gewijzigd door KNAK op 20-08-2006 23:04:54 ]
Mai pben rai~!
pi_41021173
Van een terrasje pakken hebben ze daar ook nog nooit gehoord. Heb ik me altijd over verbaasd! Alhoewel, in Bangalore heb je op MG-road een Barista met een terras. Leuk om de (super)verwende/upperclass jeugd van Bangalore te observeren.
pi_41021467
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:47 schreef KNAK het volgende:
Mijn collega's gaan op vrijdag avond vaak met de trein naar hun dorpen elders in de omgeving toe en ze boeken de tickets via Internet
Zal morgen wel even wat linkjes vragen en plaatsen

en oh
""
""

ALles gaat hier voor 11:30

Sinds de nieuwe politiecommisaris er is en sinds een incident in 1 van de clubs -(een zoon van 1 of andere inspector had zijn pistool bij zich tijdens het uitgaan en schoot iemand in zn hoofd toen deze constant naar zijn vriendin keek) - hebben ze dus een curfew ingesteld ; alles clubs/pubs/winkels etc etc moeten om 11:30 dicht

Dat is dus al een paar maanden zo

Het enige wat open is zijn de Dhaba's (wegrestaurants voornamelijk voor truckers en lowerclass ~ semi-middleclass mensen dus daar kunnen jullie niet eten , daar stoppen ze soms hondenvlees om het kippenvlees aan te vullen etc
Ik heb er wel vaak gegeten, onlangs nog toen ik naar Kerala ging, daar eet is dus alleen tandoori roti's , dahl en aloo gobi (aardappel/bloemkool) , alleen maar vegetarian dus

Toen ik hier pas arriveerde, eerste kwartaal van 2004 was het nog leuk ; veel was er open, ik kwam pas om 8 uur de volgende morgen thuis enzo, nu kan dat niet meer

Er zijn wel wat van die illegale feesten maar dat gaat maar een paar weken/maanden goed omdat de politie er dan weer achter komt en de boel op slot doet

Voor het uitgaan/nightlife heb je dus echt niets te zoeken in B'lore, tot aan 11:30 kan je je wel vermaken, al gaat het na een aantal maanden wel een beetje vervelen.
Daarom zit ik 9 van de 10x thuis of bij andere mensen thuis, buiten is helaas niet veel (uiteraard de mening van iemand die er al 3 jaar zit )
11.30? Das ook vroeg! Maar ja, je kan inderdaad ook bij vrienden een feestje bouwen
Altijd blijven lachen!!
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:14:50 #293
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41022436
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:34 schreef Mrdilly het volgende:
Van een terrasje pakken hebben ze daar ook nog nooit gehoord. Heb ik me altijd over verbaasd! Alhoewel, in Bangalore heb je op MG-road een Barista met een terras. Leuk om de (super)verwende/upperclass jeugd van Bangalore te observeren.
Die Barista is tegenwoordig ook gesloten, alle stoelen en tafels staan aan de kant
Ik liep er gisteren nog langs en enkele weken daarvoor was het ook al gesloten

En ja, dit soort plekken, de Barista, Cafe Coffee Day zijn DE plekken voor de jeugd om rond te hangen, dat is ook zowat het enige wat ze hebben.
Maar goed dat de meeste niet beter weten, anders hadden ze toch wel een heel saai leven gehad hier.
Mai pben rai~!
  maandag 21 augustus 2006 @ 10:50:34 #294
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41023282
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 22:47 schreef KNAK het volgende:

Check mijn band Glorybox
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:12:48 #295
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41178592
tick tack goes the clock

Nog minder dan 2 maanden dus het gaat een beetje kriebelen

Ik heb dus zojuist een ticket geboekt voor naar Hyderabad om daar een oude vriend van Delhi toendertijd te ontmoeten die me zijn stad eventjes gaat laten zien.

Over 2 weken dus 2 daagjes lekkere Biryani vreten!!!

Verder, een klein voorbeeld en verhaal over de bullshit dat is gisteren heb moeten verkroppen, de keerzijde van het in India wonen, met de mensen moeten onderhandelen, dingen van ze gedaan krijgen..... het is een lang verhaal en ik typ het snel dus, mijn excuses alvast

Ik kom dus gisteren thuis van werk, blijkt mijn stroom dus te zijn afgesneden.
Ik naar beneden, naar de kast met de fuses , blijkt de fuse er gewoon uitgehaald te zijn.

Ik naar de LandLord bellen, en die zegt: " heb je de rekening wel betaald? "

Ik zo: "Umm... niet van verleden maand nee, maar dat maakt dus niet uit want alleen als je dus de 2e maand ook niet betaald,dan ga je afgesloten worden, dit is namelijk al eerder voorgekomen en had dus tot op heden geen problemen gehad..."
Deze man zou dus de volgende dag pas aan het probleem werken (werken= een knakker langssturen om poolhoogte te nemen, wat dus niet gelijk staat aan 'het probleem verhelpen'

Ik dus naar BESCOM office toe (Bangalore Electricity Supply) , 15 minuten lopen van hier, en daar 1 of andere knakker die alleen Kannada en Hindi en 10 woordjes Engels sprak overgehaald om met me mee te lopen en te kijken naar het probleem;lekker drama daar want binnen 10 minuten had ik dus 20 van die 'alle apies kijken-figuren' om me heen die wilde weten wat een blanke in hun buurt deed, en al helemaal waarom hij bij dat kantoor moest zijn ( ik woon in een wijk waar geen ENKELE blanke woont, semi-moslim/semi-hindu-wijk, ik ben dus een attractie op 2 benen voor deze mensen)

Duurde dus 20 minuten voor hij eindelijk iemand met me mee stuurde en het was al 10 uur en was pas net een uur uit werk gekomen; had dus nog niet gegeten en was redelijk vermoeid.

Thuis aangekomen gelijk maar chequebook erbij, cheque uitschrijven en nog gepoogd te vragen WAAROM die fuse eruit was gehaald....en dat konden ze dus niet uitleggen.
Waarschijnlijk hadden ze de regel veranderd; na 1 maand nog geen payment ontvangen = fuse eruit ipv de gebruikelijke 2 maanden.

Die knakker ontving de cheque, deed iets in die kast en wilde toen Bakshies hebben, smeergeld,... ik gelijk maar zeggen dat ik een student was en niet veel geld had, en had toevallig een 10-rupee briefje in mijn zak en liet deze zien, zo van: kijk, das alles....meer heb ik niet!
Ze hebben alleen maar 1 regel, en dat is : " wij passen de regels aan wanneer we willen en we doen wat we willen"

Die vent,die dus een gewone huis,tuin en keuken-electicien was , een knakker ineen ultra ranzige broek, geen tanden in zn mond, ongewassen en ruiken als een gek had ik in alle drama die eraan vooraf ging een beetje blij gemaakt door wat zinnen en woorden in Kannada te spreken, wat dus niets te maken had met mijn probleem, om toch op die manier wat symphatie te kweken ( wat ik dus vaker doe bij mensen die wat voor me moeten doen; ze kennen namelijk geen blanken die hun taal spreekt dat vinden ze HELEMAAL prachtig )

Hij dus weg en ik naar boven... eindelijk stroom!

De volgende dag, vandaag dus, kreeg ik een SMS van mijn landlord, en dit stond er letterlijk in:
quote:
Hi, i sent my worker to ur flat, u hve not paid bill & u hve put a wire on the fuse carrier. This is an offence . pls pay ur bill & remove the wire
Ik zat dus op het werk en ik ging dus weer lekker flippen en had deze landlord ( de eigenaar van de flat aan wie ik dus de huur betaal) gelijk maar een belletje gegeven en heb toen hem het verhaal uitgelegd dat die 'wire' dus door een knakker van dat electriciteits zelf is bevestigd ; waarom dat dan een probleem is.
De landlord zei daarna: " neem maandag een paar uur vrij van werk en ga het regelen met BESCOM, want ik kan niets doen, en morgen is het festival dus is alles gesloten dus moet je wachten op maandag"

alsof ik gewoon even voor een electriciteitsprobleempje vrij kan nemen

Ik kwam dus thuis en , jawel, de stroom lag er weer af...

Ik ben terug gegaan naar dat kantoor en die vent zei: "Me no go, your problem, current available, fuse your problem" en heb dus een half uur lang staan zeuren om een fuse
Vragen waar de orginele fuse was gebleven mocht niet baten, die was er gewoon niet meer

Ik heb dus toen een uur lang rondgezworven en uiteindelijk een collega om hulp geroepen die dus helemaal naar mijn wijk moest komen en die dus samen met mij naar dat kantoor is gegaan en heeft daar in die lokale taal met de ondertussen 40 man die eromheen stonden staan babbelen.

Uiteindelijk kreeg ik dus toch een fuse nadat mijn collega zei: je moet 100rs aan die vent geven, dan krijg je een fuse

Bleek hij dus dat ding gewoon te hebben maar eerst geld te willen vangen alvorens hij hem terug zou geven.

Vreselijk lang verhaal mijn excuses
Moraal van dit stukkie text? : weeeeet waar je aan begint alvorens je je dus in Bangalore settled en je met de lokale bevolking als blanke zijnde zaken moet doen

(ik kan trouwens nog tig verhalen schrijven wat ik zoal meemaak, dit verhaal is nog mild met de andere vergeken )

[ Bericht 10% gewijzigd door KNAK op 25-08-2006 22:27:23 ]
Mai pben rai~!
pi_41185456
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:12 schreef KNAK het volgende:

Vreselijk lang verhaal mijn excuses
Moraal van dit stukkie text? : weeeeet waar je aan begint alvorens je je dus in Bangalore settled en je met de lokale bevolking als blanke zijnde zaken moet doen

(ik kan trouwens nog tig verhalen schrijven wat ik zoal meemaak, dit verhaal is nog mild met de andere vergeken )
En je tip is dus: leer de taal kannada?!

Sjonge wat een verhaal zeg! Hopelijk blijven ze je nu niet geld aftroggelen op deze manier!
Altijd blijven lachen!!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 01:49:34 #297
24329 KNAK
ff w88,......
pi_41186542

Ik typ razendsnel nowadays dus voor ik het door heb staat er een boekwerk gedrukt

Kannada leren? ik hoor het nu bijna 3 jaar aan, ik leer niet uit boeken of wat dan ook maar ben toch wel dagelijks woorden aan het oefenen/spreken

De klanken , toon en de woorden zelf , het is echt een hele lastige vreemde taal,dan is Hindi makkelijker om te leren denk ik.

Umm. Bangalore illih muruh wasshja = Ik woon 3 jaar in Bangalore
Geen idee hoe je het schrijft, je spreekt het wel zo uit

Ook in Delhi heb ik de troggelaars bezig gezien,vele vele malen

Ik woonde in een behoorlijk mooie wijk met veel diplomaten/expats (Vasant Vihar voor de kenners) en om de zoveel tijd werd de TV stekker eruit getrokken uit kasten die ergens in die wijk stonden
-Kwamen die gasten 200 of meer rupees verzamelen en als je dat niet betaalde had je een aantal dagen geen TV

Als ze dus geld nodig hadden flikten ze dit en haalde zo een (voor hun) fortuin op

Ik zal het India topic zeker nog vele maanden volgen,zelfs na mijn vertrek, om zo te kijken wat de toekomstige Nederlanders in India denken als ze hier een tijdje zitten en al een tijdje met de lokale Indiers zaken doen
Mai pben rai~!
pi_41740702
ik vertrek aanstaande vrijdag.... nog 3 nachtjes!!!!!!!!!!!!!!!!!

tis er lekker warm, (new delhi, jaipur, sariska, varanasi) heb ik gezien....dat wordt wat....

mensen nog allerlaatste 'ow ja' tips?

B
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:24:21 #299
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_41741389
Ow ja: zorg voor een goede map van Varanasi :p
Varanasi vond ik drama...zowel qua orientatie als qua mensen. De mensen 'die wat van je willen'zijn daar 10x meer dan elders in India.

Ow, een echte Ow-ja: geef niemand in Varanasi een hand. Of begin zelf HUN hand te masseren. Je begrijpt het wel als je daar bent.
pi_41741401
Zo, over 2 jaar vertrek ik pas, wel voor 2 maanden, terug naar waar ik gewoond heb, he er zo'n god vergoten zin in. Zo graag Gujarat zien, kijken hoe 't met de oude school is... damn, zo'n zin. We huren dan een huis, auto en chauffeur... wordt top, mooie middenformaat camera mee, mooi m'n portfolio opbouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')