Dat zou inderdaad kunnen, als je het aan wilt tonen. Maar dan ook wel aantonen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:11 schreef SingleCoil het volgende:
On-topic dan maar weer: Hoe zou je eigenlijk ergens van kunnen bewijzen dat het gemaakt is en niet per toeval ontstaan, zonder de maker of het maken ervan te kennen ? Bij ieder fenomeen het je toch altijd het toeval als concurrent te bestrijden, creatie aantonen is toch de aanwezigheid van opzet aantonen, dat kun je toch ook doen door de afwezigheid van toeval aan te tonen ?
Wat bedoel je hier precies? Houd er overigens rekening mee dat er enkele tientallen posts verwijderd zijn uit dit topic..quote:Vergis ik mij overigens als ik vermoed dat er nu al een anti-creationisten-sentiment proefbaar is ? Zo snel al, zo snel...
Dat ben ik met je eens. Het is ook niet voor niets dat ik deze topic een aantal keer geschoond heb, en posts die niet constructief zijn nu direct verwijder. Het blijft blijkbaar voor sommigen moeilijk om te begrijpen dat in deze topic aan een FAQ gewerkt wordt, en dat het niet de bedoeling is dat hier een discussie tussen creationisme/evolutie ontstaat. Op de persoon spelen is uiteraard in het geheel geen doelstelling. Wat jammer genoeg echter vaak gebeurt is dat een persoon begint met op de persoon te spelen, en de aangevallen persoon vervolgens ook op de persoon gaat spelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:31 schreef SingleCoil het volgende:
We blijven dan even off-topic maar een meer algemene observatie (wellicht voor iedereen behalve mij dan voor de hand liggend en logisch) is dat ik al snel negatieve geluiden, uitingen enz lees aan het adres van "de creationisten", terwijl we hier toch gewoon zo objectief mogelijk, soms zelfs uitsluitend vanuit een kennis-theoretisch perspecief, over een vrij 'onbeladen' onderwerp hebben. Ik had eigenlijk wel het idee dat dat zou gebeuren, nog niet exacte Ad Hominum, maar dat gloort wel...
Ik vraag me alleen af hoe het met tegenbewijs zit. Bijvoorbeeld de simulatie "life" kent slechts 2 heel eenvoudige regels, en toch kun je bijzonder complexe patronen krijgen na verloop van tijd. Het is in ieder geval mogelijk om metheel eenvoudige regels tot uiterst complexe systemen te komen. Je ziet het ook terug in fractals.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:44 schreef SingleCoil het volgende:
Ietsje on-topic-er dan: Ik zou een simulatieprogramma kunnen maken dat de evolutie naspeelt, met een paar variabelen er in, bijv. de generatietijd, de mutatiegraad tussen twee generaties, het gemiddeld aantal nakomelingen en de kans dat een mutatie een meer succesvolle variant oplevert.
Dat programma zou je eens een paar kaar kunnen laten draaien om 'aannemelijke' waarden voor je variabelen te vinden. Wellicht zou je dan met het verloop van deze 'kunstmatige evolutie' en het eindresultaat iets zinnigs over de waarschijnlijkheid van de evolutie kunnen zeggen. Stel nu eens dat op deze wijze wel aannemelijk te maken is dat evolutie niet aannemelijk is, dan zou dat toch als steekhoudend argument voor creationisme gelden ?
Nouja, ik bedoel eigenlijk meer dat je eerst zult moeten weten wat je wilt bereiken, dat vermakkelijkt het proberen.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:56 schreef SingleCoil het volgende:
misschien onhaalbaar maar wel leuk om te proberen in ieder geval....
Oh, helemaal niet hoor, het vergroot alleen de kans op teleurstellingen, ik loop ook soms achter vrouwen aan zonder precies te weten wat ik wil bereiken...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, ik bedoel eigenlijk meer dat je eerst zult moeten weten wat je wilt bereiken, dat vermakkelijkt het proberen.
Moet ik dat als compliment opvatten of als belediging?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:19 schreef SingleCoil het volgende:
@mod: Over vrouwen: als jij een vrouw was wist ik wat ik zocht...
Wat voor ander doel hebben creationisten dan het vernietigen van democratie en vrijheid. Die hele ''discussie'' is toch alleen maar een afleidingsmanoeuvre om het reactionaire en totalitaire gedachtegoed dat in de ''heilige'' boekjes is vastgelegd ten minste te beschermen en liever nog in te voeren.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:31 schreef SingleCoil het volgende:
We blijven dan even off-topic maar een meer algemene observatie (wellicht voor iedereen behalve mij dan voor de hand liggend en logisch) is dat ik al snel negatieve geluiden, uitingen enz lees aan het adres van "de creationisten", terwijl we hier toch gewoon zo objectief mogelijk, soms zelfs uitsluitend vanuit een kennis-theoretisch perspecief, over een vrij 'onbeladen' onderwerp hebben. Ik had eigenlijk wel het idee dat dat zou gebeuren, nog niet exacte Ad Hominum, maar dat gloort wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |