quote:Deel 1: Mozilla Firebird --> Firefox
Deel 2: Mozilla Firefox (Ex-Firebird, Ex-Ex-Phoenix). #2
Deel 3: Mozilla Firefox, dé browser #3
Deel 4: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 4 ]
Deel 5: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 5 ]
Deel 6: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 6 ]
Deel 7: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 7 ]
Deel 8: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 8 ]
Mini FAQquote:Een handig overzicht van alle downloads per OS en taal kan je terugvinden op http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.
Systeemvereisten: hier te vinden.
Handige extensiesquote:Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden
Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:
network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8
Men profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?
Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.
Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?
De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.
MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleer
Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.
Ik wil men tabbar onderaan plaatsen, hoe doe ik dat?
Op http://kb.mozillazine.org(...)the_tabbar_(Firefox) vind je een perfecte schone uitleg hoe je dat kan verwezelijken
Hoe werken die 'quicksearches'?
Zie http://kb.mozillazine.org(...)ips_:_Quick_searches
Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vinden
Handige informatiequote:Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
Adblock: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
FOK! SML help tool: Een extensie gemaakt door user Jump, een bewerking van de BBCode extensie maar meer naar FOK! en DIG toe gericht.
FoxyTune: Bedien je favoriete mediaplayer vanuit je favoriete browser.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
SingleWindow: alle links worden in hetzelfde venster geopend.
Super Drag&Drop: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Tab Clicking Options: Allerhande handige functies voor tabs
Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Mozbackup: backup al je instellingen van Firefox, Thunderbird en andere Netscape programma's.
Handige linksquote:Deze info is beschikbaar gesteld via mozBrowser.nl
* De installatie
* Tabbed browsing
* Popups blokkeren en sneltoetsen
* Extensies
* Geschiedenis (bezochte sites)
* Downloads beheren
* Pagina-instelling en afdrukken
* Bookmarks (bladwijzers)
* Macromedia Flash-plugin installeren
* Rabobank Internetbankieren. (Via Tackleberry)
quote:* Officiële site
* Firefox Roadmap
* MozillaZine Forum
* Spread Firefox
* MozBrowser.nl
* Firefox help
* getfirefox.com (korte url naar de Firefox website)
* Tips & tricks
* Uitleg over about:config
* switch2firefox.com: overschakelen van Internet Explorer naar Firefox
* Themes
* Extensies
* Extensionsmirror.nl: verzameling van extensies
* Plugins
Wat is er nieuw in de laatste versie?quote:Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.
* Windows: Installer of Zip
* Linux: GTK2 + XFT (no installer)
* MacOS X: Compressed Disk Image
* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Mini FAQquote:* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.
* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.
* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Handige informatiequote:Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige linksquote:
----quote:
quote:Misschien herken je sommige stukjes tekst wel, dit kan komen omdat ik een niet nader te vernoemen forum als bron gebruikt heb. Sommige stukjes zijn daarvan gekopiërd, andere weer herschreven, en andere delen dan vertaald of zelf 'verzonnen'.
En voor een volgend deel?
Deze openingspost kan je ook terugvinden als een tekstbestand op het internet.
Wie maakte deze openingspost?
Deze uitgebreide post is gemaakt door Jump.
Toevoegingen
* Werewolf stuurde een ganse hoop tips op
Ik gebruikte wel een plugin om het in een tab te krijgen... die werkt niet meer met 1.0.1 blijkbaar. Maar goed, geen groot probleem dus achterafquote:Mijn downloadmanager is verneukt... hoewel ik wel bestanden kan downloaden kan ik de voortgang niet meer zien, en dat zuigt erg hard?
v1.0.1NL
Het werkt dus ondertussen? Anders kan je ook even proberen wat ik in het vorige deel gepost heb:quote:Op maandag 7 maart 2005 02:25 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Ik gebruikte wel een plugin om het in een tab te krijgen... die werkt niet meer met 1.0.1 blijkbaar. Maar goed, geen groot probleem dus achteraf
1 | "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p |
Ik heb je tip al gebruikt om het weer werkende te krijgen. Toen kwam ik erachter dat de normale downloadmanager het prima deed. Dus gebruik ik die nu maar weer. Jammer dat ik em nu niet meer in een tab kan krijgen, dat was toch wel geweldig. Maar Tabbrowser preferences (of die anderequote:Op maandag 7 maart 2005 11:30 schreef whoops het volgende:
[..]
Het werkt dus ondertussen? Anders kan je ook even proberen wat ik in het vorige deel gepost heb:
Hoe bedoel je, in de standaard Firefox package? Voor zover ik weet was het de bedoeling om 2 versies te leveren, eentje zoals hij nu geleverd wordt, en eentje met de meest gebruikte extensions... Ik ben de laatste versie alleen nog nooit tegengekomen...quote:
Toevallig deze extensie al geprobeerd?quote:Op maandag 7 maart 2005 18:32 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Ik heb je tip al gebruikt om het weer werkende te krijgen. Toen kwam ik erachter dat de normale downloadmanager het prima deed. Dus gebruik ik die nu maar weer. Jammer dat ik em nu niet meer in een tab kan krijgen, dat was toch wel geweldig. Maar Tabbrowser preferences (of die andere) zorgde in ieder geval voor de fout, sinds versie 1.0.1NL.
Goeie zaak sjaak... Ik 'ken' een gast met meer dan 100.000 posts op een forum die ook netjes met Firefox browsed...quote:Op maandag 7 maart 2005 18:36 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb pas weer 2 mensen aan de Firefox gekregen. Mensen zonder technische kennis.![]()
quote:Door Tackleberry (Sport-Crew) - zaterdag 26 februari 2005 @ 23:31
Voor mensen die problemen hebben/hadden met Rabobank internetbankieren: Hier even kijken.
Bij mij werkt het met een aantal aanpassingen. (het LIJKT in ieder geval te werken....)
Bron: Webwereldquote:Dinsdag, 8 maart 2005 - Het is niet allemaal koek en ei wat Firefox aangaat. Een van de drijvende krachten blijkt boordevol frustratie te zitten en staat op het punt te stoppen.
De maat is vol voor Mike Connor. Zo veel is duidelijk bij lezing van zijn meest recente bijdrage op zijn weblog. "Dit houdt me bezig en dit houdt me al een behoorlijke tijd bezig. In bijna drie jaar zijn we er, om veel verschillende redenen niet in geslaagd een gemeenschap van hackers op te bouwen. En nu hebben we een probleem", aldus begint Connor zijn bericht.
Het sprookje van de kleine browser Firefox die groot werd en het met succes opnam tegen de almachtige Internet Explorer lijkt niet zondermeer af te stevenen op een gelukkig einde. Volgens Connor krijgt de browser niet de aandacht die hij nodig heeft. Van de zes mensen die daadwerkelijk wijzigingen kunnen aanbrengen is Connor de enige die echt actief is, zo stelt hij.
Sterker nog: hij is de enige die zich het lot van de browser aantrekt, aldus een gefrustreerde Connor. De maat is vol voor hem; hij staat op het punt het bijltje erbij neer te gooien: "Het is niet leuk meer." Met een buglijst die de afgelopen maanden nauwelijks korter is geworden, is Connor naar eigen zeggen erg cynisch geworden.
Hij heeft er weinig vertrouwen in dat volgende versies op tijd zullen verschijnen. Versie 1.5 zou dit jaar moeten verschijnen, maar het is de vraag of dat lukt. Versie 2.0 op zijn beurt moet niet voor het einde van 2006 te worden verwacht.
In de OPquote:Op maandag 7 maart 2005 18:37 schreef whoops het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, in de standaard Firefox package? Voor zover ik weet was het de bedoeling om 2 versies te leveren, eentje zoals hij nu geleverd wordt, en eentje met de meest gebruikte extensions... Ik ben de laatste versie alleen nog nooit tegengekomen...
quote:
Zijn beide toegevoegd...quote:
Excellent. Dank uquote:Op woensdag 9 maart 2005 21:09 schreef Heliospan het volgende:
FLST: Focus Last Selected Tab ... even zoeken op extensionmirror
quote:Op woensdag 9 maart 2005 20:56 schreef SuperFruitig het volgende:
misschien kan ik dit hier vragen, maar mijn flashplugin voor FF werkt niet! Hij installeerd bla bla zegt dat de installatie succesvol verlopen is en vervolgens krijg ik weer de mededeling dat ik de flashplugin moet downloaden ( ook met shockwave) Iemand enig idee ? ( ook de standalone flashplugin via Macromedia en die bij FlashMX zat doet t niet )
Geen plugin, maar de standaardfunctie "Quick searches" werkt voor mij geweldig.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:16 schreef Anduril het volgende:
weet iemand ook waar je kan instellen/een goede plugin om er voor te zorgen dat wanneer je een google search doet, hij de resultaten in een nieuwe tab opent.
oke let op:quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:16 schreef Anduril het volgende:
weet iemand ook waar je kan instellen/een goede plugin om er voor te zorgen dat wanneer je een google search doet, hij de resultaten in een nieuwe tab opent.
Bedoel je dit?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:01 schreef Werewolf het volgende:
Bestaat er een XPI waarmee ik een gehele website kan downloaden?
Toegegeven, ik ook. Maar idd is de veligheid zondermeer belangrijk, en het "gevoel" dat ik erbij heb. Ik vind het gewoon lekkerder om mee te werken dan IE.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:08 schreef Ruzbeh het volgende:
Ben ik de enige die firefox gewoon langzaam vindt?
Dat ligt eraan waar je het mee vergelijkt. Het is imho wel degelijk sneller dan MSIE, maar er zijn inderdaad snellere browsers op de markt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:08 schreef Ruzbeh het volgende:
Ben ik de enige die firefox gewoon langzaam vindt?
Bedankt, maar nee.quote:
Je moet wachten tot daar nieuwe versies van uit komen. Het is voor de mij de reden om te wachten op de volgende major release.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb net geupdate naar firefox 1.0.2, maar m'n plugins werken niet meer mee.
Ze zijn nog wel geinstalleerd en staan in het lijstje, maar doen niet veel meer.
Moet ik die allemaal opnieuw installeren of kan het simpeler?
Steen goed.quote:
Thunderbird kut wel veel met font instellingen vind ik persoonlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:57 schreef UncleFunk het volgende:
Heb zojuist Thunderbird geïnstalleerd, nadat ik al tijdenlang een zeer tevreden gebruiker ben van Firefox. Thunderbird is ook zeer okay! Alles ingesteld naar mijn wensen, alle e-mail overgezet. Erg netjes.
Daar ben ik inderdaad ook inmiddels achter gekomen. Maar er valt mee te leven, ik heb liever hier wat gekut mee dan met veiligheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Thunderbird kut wel veel met font instellingen vind ik persoonlijk.
Maar de spam filter is zeer ok
geen oplossing mogelijk voor mijn probleem?, dat is balen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:41 schreef MaffeMaarten het volgende:
(...)
Ik heb firefox heel lang als standaardbrowser gehad, maar nee een klein meningsverschil thuis (ik vind firefox geweldig, m'n zusje wilt graag IE gebruiken, de rest haalt het allemaal niet zo uit)
Staat IE weer als standaart, zodat ik (de jongen die verondersteld wordt technische kennis te hebben) steeds met de snelkoppeling FF op moet starten en me constant verbaas hoeveel programma's er eigelijk website's openen op mijn PC, die nu dus allemaal naar IE gaan.
Om een of andere slechte reden zijn de standaardbrowser- en mailprogramma instellingen meteen voor alle gebruikers in windows XP
Is het mogelijk om een soort .bat bestandje te maken (of twee aparte) dat ik dan automatisch opstart, die in mijn map FF standaard zet en in zusje d'r map IE?
ik heb het zelf niet kunnen vinden, ik hoop dat het mogelijk is.
quote:Google versnelt zoeken vanuit Firefox
Nieuwe techniek krijgt ook kritiek
Lars Pasveer
01 april 2005
Bron: ZDNet
Gebruikers van Firefox kunnen via Google sneller sites bezoeken. De zoekmachine heeft een nieuwe codering geïntroduceerd, waarbij sites bovenaan de resultaten worden ‘voorgeladen’, nog voordat een link is aangeklikt.
Google zegt dat het de optie link rel="prefetch" alleen toevoegt aan de populairste zoekresultaten, waarvan vrij zeker is dat mensen ze ook aanklikken. Op dit moment ondersteunen alleen browsers van Mozilla, zoals het populaire Firefox, deze nieuwe techniek.
De sites die met prefetch zijn gecodeerd worden, terwijl mensen de resultatenpagina nog bestuderen, alvast deels voorgeladen in de browser. Een muisklik later heeft de gewenste website al 'een kleine voorsprong' in het browsergeheugen en zal dus sneller weergegeven worden.
Op de Google Blog onthult programmeur Reza Behforooz dat Google stilletjes is begonnen met het merken van zoekresultaten met de 'voorlaadmethode'.
De nieuwe, transparante dienst is gemengd ontvangen. De snelheidswinst is subtiel (zeker op breedbandverbindingen) maar wel degelijk merkbaar. Een enkele gebruiker meent dat er op deze manier ook cookies en data op de computer komen van sites die je nooit hebt bezocht.
Google erkent dat de techniek niet 100 procent kan voorspellen welke link aangeklikt wordt. De prefetch-codering wordt alleen toegevoegd als er een grote kans bestaat dat de gebruiker het bovenste zoekresultaat zal aanklikken.
quote:Op maandag 11 april 2005 21:26 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Stuff plugin ofzo, dat is een plugin die samenwerkt met MSN plus, weet alleen of ie werkt met de laatste versie.
Download:quote:Open Hotmail inbox in default browser
This feature shouldn't be really hard to understand,
All it basicly does is open up your default browser when you open yoru inbox, rather than forcing you to use Internet Explorer.
Dat eerste is langzaamaan aan het gebeuren. Steeds meer webdesigners maken hun site naar standaarden van het W3C. Als dit het geval is, dan zal de site in elke willekeurige browser werken.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:38 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind nog steeds dat of meer mensen rekening moeten houden met Firefox qua het maken van sites, of dat Firefox meer compatibiliteit met IE sites moet inbouwen...
right...quote:Op woensdag 13 april 2005 11:12 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Dat eerste is langzaamaan aan het gebeuren. Steeds meer webdesigners maken hun site naar standaarden van het W3C. Als dit het geval is, dan zal de site in elke willekeurige browser werken.
Het is in ieder geval de bedoeling dat ze er redelijk 'tzelfde uit zullen zienquote:
Dat is inderdaad een irritante eigenschap, ik geloof dat ik dat eerder ook al een keer geroepen heb in één van de topics. Maar ik kan me ook erg goed voorstellen dat dit een erg lage prioriteit heeft bij de devvers...quote:Op donderdag 14 april 2005 21:43 schreef Yorout het volgende:
Vraagje over de back knop in firefox. Van IE ben ik gewend dat als ik een pagina verlaat vanaf een bepaalde positie (bijvoorbeeld midden in een topic in dit forum) en ik daarna de Back knop hanteer, hij dan terug springt naar de laatste positie op de pagina waar ik vandaan kwam. Firefox doet dit niet. Althans, niet bij mij..
Iemand daarmee bekend?
Begrijpelijk. Stoor me er niet heel erg aan. Aan de andere kant, een aantal van deze "onvolkomendheden" en mensen zijn toch snel geneigd weer terug te stappen naar IE. (ik niet hoor)quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:08 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een irritante eigenschap, ik geloof dat ik dat eerder ook al een keer geroepen heb in één van de topics. Maar ik kan me ook erg goed voorstellen dat dit een erg lage prioriteit heeft bij de devvers...
Meteen geïnstalleerd toen hij de melding gaf. Nog even wachten op de Nederlandse editie, zodat ik die bij m'n pa kan installeren.quote:
Dat is inderdaad een nadeel. Maar aan de andere kant vind ik het ook belangrijk dat veiligheidslekken gedicht worden.quote:Op zaterdag 16 april 2005 15:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wacht liever op de volgende grote release. Veel van m'n extensies zijn niet compatible met die kleine upgradeversie.
weet niemand hier iets over?quote:Op woensdag 13 april 2005 09:31 schreef keijz het volgende:
firefox 1.0.2 doet raar
hij ' vergeet' dingen bij het opstarten( zoals een extension, de bookmarks of de startpagina ) te laden..
is hier iets aan te doen?
http://zdnet.nl/downloads.cfm?id=44903quote:Firefox 1.0.3
Negen beveiligingsupdates
Lars Pasveer
18 april 2005
Bron: ZDNet
Download: Firefox Setup 1.0.3.exe (5078 KB)
Download: Firefox 1.0.3.dmg (9531 KB)
De populaire browser Firefox schuift weer een versiepuntje op. Versie 1.0.3 dicht een paar lekken en neemt de interne update-technologie onder handen.
Maar liefst negen veiligheidsgaten worden aangepakt, variërend van een relatief onschuldig geheugenlek tot meer gevaarlijke kwetsbaarheden die kwaadwillenden in staat stellen eigen code uit te voeren.
Ook zou de stabiliteit van de browser weer verder verbeterd zijn. Andere grote wijzingen zijn door Mozilla-stichting niet gemeld. Wel moet versie 1.0.3 het interne update-proces, dat altijd wat buggy is geweest, verbeteren.
Uit het oogpunt van veiligheid is het raadzaam zo snel mogelijk Firefox bij te werken tot de meest recente versie. Omdat de interne update-techniek zoals gezegd bij versies vóór 1.0.3 nog wel eens problemen oplevert, is het handig om met losse de installatiebestanden te werken.
De eerste link bij dit artikel leidt u naar de Nederlandstalige versie van Firefox voor Windows, de tweede naar de Nederlandstalige versie voor OS X.
Ja, dat had ik ook. met Start -> Uitvoeren -> "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p maar een nieuw profiel aangemaakt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb alleen maar problemen met Firefox sinds ik release 1.03 gebruik. Als je een link aanklikt, gebeurt er niets, bij het opstarten soms een leeg scherm en blijft firefox in de taskmanager hangen.
Ik heb een nieuwe HD en ben toen vergeten mijn bookmarks (waren er veeeeel) van firefox te exporteren. Maar nu heb ik nog steeds mijn oude HD met de oude install er nog op. Waar slaat firefox voor zichzelf de bookmarks op? Ik wil die graaaaaaag terug.quote:Op dinsdag 12 april 2005 22:01 schreef _V2 het volgende:
Ik heb gisteren ook geupdate, nu was ik wel gelijk alle instellingen/passwords/bookmarks e.d. kwijt.
Heel fijn, maar goed.
Bijna alles weer bij het oude behalve, dat ik links niet meer geopend krijg in een nieuwe tab. Alleen in een nieuwe window. Heb echt iedere mogelijke instelling bij "Tabbed browsing" geprobeerd...
Wie of wie weet raad?
bij mij staat ie in:quote:Op woensdag 20 april 2005 17:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe HD en ben toen vergeten mijn bookmarks (waren er veeeeel) van firefox te exporteren. Maar nu heb ik nog steeds mijn oude HD met de oude install er nog op. Waar slaat firefox voor zichzelf de bookmarks op? Ik wil die graaaaaaag terug.
Als je had gezocht op google met 'thunderbird hotmail' werd je met de 2de hit verwijzen naar de FAQ van Thunderbird. Een antwoord op je vraag:quote:Op woensdag 20 april 2005 23:32 schreef BOKA het volgende:
Misschien een paar stomme vragen, maar ik heb het niet kunnen vinden op de thunderbird site en in de eerdere topics; ik wil dus Thunderbird gaan gebruiken en mijn mail van hotmail en umail (universiteits mail van Leiden) daarin laten komen. Alleen weet ik niet welke mailservers ik moet kiezen en wat voor mail het is (POP of IMAP).
Alvast bedankt voor de info.
quote:Op donderdag 21 april 2005 13:22 schreef kikoooooo het volgende:
Wie vertelt mij waar ik "Koppeling in nieuw tablad openen" instel.
Als ik op mn laptop werk met gewoon een externe muis hoef je alleen op de link te gaan staan en op je scrollwiel te drukken om het te openen, hoe kan ik het zo instellen dat als ik bv op de bank zit, zonder externe muis, dat ik het bv met een knop op mn toetsenbord kan openen?
quote:Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Weet iemand het?quote:Op donderdag 21 april 2005 18:21 schreef Bupatih het volgende:
Hello
Ik heb extensions ge-uninstalled, maar nadat ik Firefox een paar keer opnieuw heb opgestart, zijn ze nog steeds niet weg.
Dan moet je effe de hele map van firfox verwijderen.quote:
quote:Op vrijdag 22 april 2005 17:33 schreef kree het volgende:
[..]
Dan moet je effe de hele map van firfox verwijderen.
Die staat in Documents and settings/[jouwaccount]/application data/ en da mozilla firefox oid
kickquote:Op donderdag 21 april 2005 13:22 schreef kikoooooo het volgende:
Wie vertelt mij waar ik "Koppeling in nieuw tablad openen" instel.
Als ik op mn laptop werk met gewoon een externe muis hoef je alleen op de link te gaan staan en op je scrollwiel te drukken om het te openen, hoe kan ik het zo instellen dat als ik bv op de bank zit, zonder externe muis, dat ik het bv met een knop op mn toetsenbord kan openen?
Met je toetsenbord een link openen is omslagtig doch mogelijk.quote:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050402143519725quote:Op zondag 24 april 2005 13:11 schreef nietzman het volgende:
En oh, heeft iemand een idee hoe ik mijn Thunderbird mail het beste kan migreren naar mail.app?
OK, dan op een andere manier.quote:Op zondag 24 april 2005 14:35 schreef nietzman het volgende:
Ja, dat zei Google ook tegen me. Alleen die mbox bestanden blijven grayed out en mail wil ze dus niet slikken.
Mozilla schijnt een potje van die mbox bestanden te maken en daardoor wil Mail ze niet slikken. Nou is er een python-bestandje om ze op te schonen, maar daar snap ik al helemaal geen jodocus van..
Vreemd... genoeg mensen gebruiken W2k of WXP met SP1. Waarom beperken ze zich tot een veel kleinere marktquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:24 schreef Werewolf het volgende:
Microsofts browser heeft door de constante stroom lekken, spyware en browserkapingen een slechte naam op het gebied van veiligheid gekregen, een imago dat IE7 moet gaan verbeteren. De nieuwe browser zal echter alleen voor Windows XP beschikbaar komen en als voorwaarde stellen dat het tweede servicepack (SP2) is geïnstalleerd.
Ze willen op die manier forceren dat mensen hun OS upgraden naar WXP SP2.quote:Op zondag 24 april 2005 16:29 schreef Heliospan het volgende:
[..]
Vreemd... genoeg mensen gebruiken W2k of WXP met SP1. Waarom beperken ze zich tot een veel kleinere markt
Bovendien hoeven ze dan niets te doen aan oudere security bugs.quote:Op zondag 24 april 2005 16:38 schreef Swolly het volgende:
Ze willen op die manier forceren dat mensen hun OS upgraden naar WXP SP2.
Dat zijn de laatste aanpassingen. Meestal wordt voordat een officiele versie uitgegeven wordt met de nightlies getest of alles wel goed werkt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
Wat zijn nightly builds?
Hmm, dat kan meerdere oorzaken hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:16 schreef Heliospan het volgende:
Google is spontaan uit mijn search-balkje verdwenen. Er staat nu een vergrootglas als icoontje, en als ik iets intyp en op enter druk gebeurt er niks. Hoe krijg ik Google terug?
keep on dreamingquote:Op zondag 24 april 2005 19:10 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Als er iets is wat ik niet op de computer zet is het wel SP2.
ik blijf gewoon met Firefox surfen, dan heb je ook geen last van dat gezeur
Bedanktquote:Op woensdag 27 april 2005 09:39 schreef Vaan_Banaan het volgende:
[..]
Hmm, dat kan meerdere oorzaken hebben.
Ik denk dat je een map hebt leeggemaakt. Standaard staan de search engines van dat zoekding van FireFox onder Windows in C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins\
Mocht je die kwijt zijn, dan is het makkelijkst om het ding weer te installeren even hiero te klikken en dan een leuke te kiezen (makkelijkste is dan Google Nederland)
Oh, een tip om dat hele zoekding te verwijderen als je er een hekel aan hebt (zoals ik dus)
Klik op view -> Toolbars -> Customize en sleep het zoekding naar het customize venster.
Zo hetzelfde met bijvoorbeeld de GO knop enzovoort
Vertel. Wat is er bagger aan?quote:Op zondag 1 mei 2005 16:11 schreef whosvegas het volgende:
Een tijdje terug heb ik Firefox gedownload en geprobeert, wat een bagger programma
IE is gewoon veel beter.
Volgens mij was daar een extension voor, ik zoek even.quote:Op zondag 1 mei 2005 18:38 schreef Toryu het volgende:
timbastiaansen,
heb je bij start > programmatoegang en instellingen, je mail programma goed dingestelt?
Ik had zelf ook een vraagje:
Als ik een ed2k link aanklik opent hij een nieuw tab met niks er in. is het instellen dat deze wegblijft? Ik gebruik tab browser preferences.
Ik ben er ook niet erg over te spreken. Ik heb die zooi geïnstalleerd (versie 1.0.3.) en op zich werkt de browser goed, maar er is een aantal pagina's dat verticaal maar half wordt weergegeven (dus aan de rechterkant wordt afgekapt).quote:Op zondag 1 mei 2005 16:11 schreef whosvegas het volgende:
Een tijdje terug heb ik Firefox gedownload en geprobeert, wat een bagger programma
IE is gewoon veel beter.
Jump heeft die extensie in zijn FFquote:Op zondag 1 mei 2005 18:42 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Volgens mij was daar een extension voor, ik zoek even.
Je kunt de webdesigner eens mailen of die van die brakke site een goeie site wilt maken, met goede code en geen code die alleen met IE overweg kan.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 03:33 schreef weet_ik_veel het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet erg over te spreken. Ik heb die zooi geïnstalleerd (versie 1.0.3.) en op zich werkt de browser goed, maar er is een aantal pagina's dat verticaal maar half wordt weergegeven (dus aan de rechterkant wordt afgekapt).
Is hieraan iets te doen? Indien ja: wat?
En daar heb je zelfs een website voor.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:49 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je kunt de webdesigner eens mailen of die van die brakke site een goeie site wilt maken, met goede code en geen code die alleen met IE overweg kan.
Bij mij werkt die zooi ook niet.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:15 schreef kikoooooo het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom .xpi bestanden bij mij helemaal niets doen?
Ik krijg ze niet geinstalleerd, hoe fix ik dat?
Als het goed is krijg je onder je locator bar een melding: "To protect your computer, Firefox prevented this site from installing software on your computer". Hierachter staat een knop 'edit options...' waar je de betreffende site kunt toevoegen aan de 'trusted sites'.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:15 schreef kikoooooo het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom .xpi bestanden bij mij helemaal niets doen?
Ik krijg ze niet geinstalleerd, hoe fix ik dat?
http://www.firemonger.org/en/quote:Firemonger CD 1.04 for Windows
This version contains Firefox 1.03 and Thunderbird 1.02 and various plugins, extensions and themes.
Plugins (the lite version has no plugins)
Macromedia Flash, Macromedia Shockwave and Sun Java
Firefox Themes
Whiteheart, Qute, Noia Lite, Doodle Plastik and Curacao
Thunderbird Themes
Crossover, Nautipolis, Winstripe
Firefox Extensions
Adblock
All-in-One Mouse Gestures
FoxyTunes
SessionSaver
ScrapBook
Tabbrowser Preferences
AutoFill
Bug Me Not
Context Search
Download Manager Tweak
FlashGot
ForecastFox
Focus Last Selected Tab
FirefoxView
Google Toolbar
Hotmail Tabs
IEView
Linkification
Paste and Go
Super Drag and Go
StumbleUpon
Webmail Compose
Undo Close Tab
1. "View - Toolbars - Bookmarks Toolbar" uitvinken.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:18 schreef Cerbie het volgende:
Na een keertje formatteren (nieuw moederbord) dat niet zo geweldig ging (DVDspeler doet niets meer, kapte halverwege de installatie) heb ik Opera 8 geprobeerd.
Eerst had ik 7.51, die vond ik al slechter geworden en 8 hoef ik helemaal niet meer, dus ik heb maar FF geïnstalleerd, met mouse gestures natuurlijk
Het valt me op dat het vrijwel Opera is, op de blauw/witte standaardskin van Opera na.
Een paar dingen wil ik alleen nog graag weten, misschien dat jullie weten hoe het moet?
- Kan de bladwijzerwerkbalk weggehaald worden?;
- Is er een plugin om gesloten tabbladen weer te openen?;
- Als ik op een link op een website klik wordt deze in een nieuw venster geopend, maar ik wil een nieuw tabblad, hoe kan dat? En dan niet met rechtermuisklik --> in tabblad, gewoon meteen met links liever.
Verder had ik nog wat kleine dingen maar daar kan ik zo snel niet opkomen, is wel een leuke browser verder
Rechtermuisklik en dan View Image? En dan met het vergrootglaasje erop klikkenquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:08 schreef Cerbie het volgende:
Bedankt, met plugins is er wel wat leuks van te maken
Wat me wel opvalt op Fok zijn plaatjes die door het forum verkleind worden (rood stippellijntje er omheen). In Opera kon ik die weer groot krijgen in een apart blad door erop te klikken, als je er in Firefox op klikt blijft het verkleinde plaatje er gewoon staan
[afbeelding]
Testplaatje
Zal wel met beveiliging te maken hebben. Maar een gedoe is dat wel ja met dat 'view image'quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:16 schreef Cerbie het volgende:
Dat kan, maar bedoel ik eigenlijk niet. Open de post eens met IE, klik een keer zodat het plaatje verkleind wordt en klik dan nog een keer op het plaatje. Dan krijg je een pop-up met het plaatje, dat gaat een stuk sneller dan rechtermuisklik--> view image, en hoort ook zo lijkt me
Rechtermuisknop -> met je middelste button op view image klikken -> opent plaatje in een nieuwe tab...quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:16 schreef Cerbie het volgende:
Dat kan, maar bedoel ik eigenlijk niet. Open de post eens met IE, klik een keer zodat het plaatje verkleind wordt en klik dan nog een keer op het plaatje. Dan krijg je een pop-up met het plaatje, dat gaat een stuk sneller dan rechtermuisklik--> view image, en hoort ook zo lijkt me
Sleep hem dan gewoon naar de tabbarquote:Op woensdag 11 mei 2005 23:01 schreef whoops het volgende:
[..]
Rechtermuisknop -> met je middelste button op view image klikken -> opent plaatje in een nieuwe tab...![]()
Dat werkt ook als je met de middelste button op back, homepage of bookmarks klikt....
Zelf alweer gevonden. Voor de geinteresseerden:quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:46 schreef Werewolf het volgende:
-blaat-
Hey cool, de Internet Explorer Administration Kit voor Mozilla...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:12 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Client Customization Kit
http://www.mozilla.org/projects/cck/
En voor windows is er ook de mogelijkheid om d.m.v. een xpi-file te updaten:quote:Here's what's new in Firefox 1.0.4:
* Several security fixes:
o MFSA 2005-44 Privilege escalation via non-DOM property overrides
o MFSA 2005-43 "Wrapped" javascript: urls bypass security checks
o MFSA 2005-42 Code execution via javascript: IconURL
* Fix to DHTML errors encountered at some web sites. For web developers, learn more.
Misschien moet je even uitleggen welke sneltoetsen...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:43 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
hopelijk hier meer kans
heey nu heb ik alleen nog het probleem als ik mozilla instakeer(wat ik liever gebruik) dat ik de sneltoetsen niet kan gerbuiken. Normaal gesproken moet dat toch kunnen?
Iemand maybe daar een oplossing voor?
Die updates gaan lekker snel zeg. Paar dagen terug in het nieuws, nu al in de officiële versie verwerkt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:03 schreef Swolly het volgende:
Versie 1.04 is uit:
http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
[..]
En voor windows is er ook de mogelijkheid om d.m.v. een xpi-file te updaten:
ftp://ftp.mozilla.org/pub(...)/1.0.4/update/win32/
sorry idd! Dat keyconfig dat ik ook eerst dat dat het was maar dat is niet zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 22:25 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Misschien moet je even uitleggen welke sneltoetsen...
Zoek eens in dit topic naar Keyconfig, misschien helpt dat je...
Heb je ook een iTouch?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 09:21 schreef oldenzaaltjuh het volgende:
[..]
sorry idd! Dat keyconfig dat ik ook eerst dat dat het was maar dat is niet zo.
Ik heb zo'n logitech toetsenbord waarop aan de bovenkant meerdere toetsen zitten waarmee je snel naar een bepaalde site kunt gaanEn die zou ik graag werkende krijgen op mozilla
Dit is niet alleen bij fok! hoor, tenminste bij mij niet. Bovendien is dat 'altijd' al een nadeel van FireFox geweest. (ik draai nog 1.0.1)quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:19 schreef -Dominator- het volgende:
Ik heb net 2 dagen Firefox 1.0.4 erop staan om het nog maar eens te proberen.
Maar als ik nu midden in een pagina sta en ik vernieuw de pagina begint hij weer
bovenaan.
Het is ook alleen maar bij fok!
Hoe kan ik dit verhelpen?
Dus dat kan ik niet veranderen dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:40 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Dit is niet alleen bij fok! hoor, tenminste bij mij niet. Bovendien is dat 'altijd' al een nadeel van FireFox geweest. (ik draai nog 1.0.1)
Nee da's een bug die al vaak gepost is op de website aldaar maar er is nog niks aan gedaanquote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:57 schreef -Dominator- het volgende:
[..]
Dus dat kan ik niet veranderen dan?
Nou dan ga ik maar weer vrolijk verder met IE.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:05 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Nee da's een bug die al vaak gepost is op de website aldaar maar er is nog niks aan gedaan
Dat met die sites ligt niet aan FF maar aan de devvers dus als je iemand af wil schieten ben je bij FF aan het verkeeerde adres. En tsja ik gebruik FF ivm de grote mate van veiligheid die er nu inzit. Sommige mensen geven meer om lay-out dan om veiligheid. Je moet het helemaal zelf weten natuurlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:18 schreef -Dominator- het volgende:
[..]
Nou dan ga ik maar weer vrolijk verder met IE.
Ik had het een half jaartje geleden al eens geprobeerd maar teveel
sites geeft firefox niet goed weer.
Daarom snap ik ook niet dat zoveel mensen het zo'n goede browser vinden.
Ik vind het nog steeds ronduit een baggerbrowser.
Veel plezier met IE verder...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:18 schreef -Dominator- het volgende:
[..]
Nou dan ga ik maar weer vrolijk verder met IE.
Ik had het een half jaartje geleden al eens geprobeerd maar teveel
sites geeft firefox niet goed weer.
Daarom snap ik ook niet dat zoveel mensen het zo'n goede browser vinden.
Ik vind het nog steeds ronduit een baggerbrowser.
Kijk eens in het helpbestand onder Saving Informationquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:00 schreef SHERMAN het volgende:
Ik zoek een extensie als DownThemAll alleen dan met meer filters. En dan niet op extensie gericht maar op url gericht. Ik rip geregeld pagina's leeg op fora en zoals op FOK! selecteerd dan ook alle avaters en smiley's automatisch, en lui als ik ben vind ik dat een beetje zonde om allemaal weer te deselecteren. Iemand dus een idee?
View>>>Toolbars en dan het vinkje voor Web Developer weghalenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:45 schreef onderjas het volgende:
Met Web Developer krijg je er een balk bij, de opties in het progamma zijn handig maar ik wil die balk niet, kan ik die op een of andere manier verwijderen?
Dat gedoe onderin bedoel je?quote:Op zondag 29 mei 2005 19:41 schreef onderjas het volgende:
Mijn firefox doet raar, ik heb een balk en ik snap niet waar die vandaan komt. Hier een printscreen:
[afbeelding]<div style="width: 576px;" class="resizewarning">Deze afbeelding is 1280 * 1024 pixels groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen. Kijk in de <a href="http://forum.fok.nl/topic/372127/2/1" onclick="window.open(this.href);return false">FAQ</a> als je niet weet hoe dat moet.</div>
goedzo jij doet ook mee aan whatpulsequote:Op zondag 29 mei 2005 19:41 schreef onderjas het volgende:
Mijn firefox doet raar, ik heb een balk en ik snap niet waar die vandaan komt. Hier een printscreen:
[afbeelding]
Ik block vervelende .js-jes altijd via Adblock....quote:Op maandag 30 mei 2005 14:12 schreef cyberstalker het volgende:
Ongelooflijk dat de NoScript extensie hier nog niet genoemd is.
NoScript is zonder enige twijfel de beste extensie die ik ooit tegen ben gekomen. Je kunt eenvoudig javascript toestaan/niet toestaan per domein. Dat is iets wat ik al meer dan een jaar in Firefox mis.
Ohja, de link natuurlijk nog: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&category=Popular&numpg=10&id=722
Alleen jammer dat je alleen een whitelist en geen blacklist hebt. Als je bijvoorbeeld nu.nl whitelist, zal hij blijven 'zeuren' om financetelevision.com en een andere JS reclamebanner.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:12 schreef cyberstalker het volgende:
NoScript is zonder enige twijfel de beste extensie die ik ooit tegen ben gekomen. Je kunt eenvoudig javascript toestaan/niet toestaan per domein. Dat is iets wat ik al meer dan een jaar in Firefox mis.
Ohja, de link natuurlijk nog: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&category=Popular&numpg=10&id=722
Ja, maar als een site kwaad wil, dan is dat meestal al te laat.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:35 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik block vervelende .js-jes altijd via Adblock....
Zoals je zelf al zegt, Adblock is ideaal om te gebruiken als blacklist. Gewoon http://domeinnaam.ext/*.jsquote:Op maandag 30 mei 2005 14:47 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je alleen een whitelist en geen blacklist hebt. Als je bijvoorbeeld nu.nl whitelist, zal hij blijven 'zeuren' om financetelevision.com en een andere JS reclamebanner.
En ik block deze normaliter ook met Adblock, maar op zich is dit wel handig tegen vijandige javascripts op pagina's.
True... Gelukkig kom ik altijd alleen maar op hele nette sites...quote:Op maandag 30 mei 2005 15:07 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Ja, maar als een site kwaad wil, dan is dat meestal al te laat.
Heb hem geprobeerd, maar was er persoonlijk niet echt kapot van!quote:Op maandag 30 mei 2005 14:12 schreef cyberstalker het volgende:
Heb je bij 'jouw XPI' dan ook een whitelist?quote:Op maandag 30 mei 2005 15:07 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Ja, maar als een site kwaad wil, dan is dat meestal al te laat.
[..]
Zoals je zelf al zegt, Adblock is ideaal om te gebruiken als blacklist. Gewoon http://domeinnaam.ext/*.js
Met de adblock extensie kun je gewoon die advertentie blokkeren. Klik gewoon helemaal rechts op het Adblock linkje. Je krijgt dan een lijst van te blokkeren dingen. Zoek daar de ad uit, klik erop en klik dan op OK.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:57 schreef chinaski het volgende:
ik gebruik zelf firefox ongeveer een half jaar en ik moet zeggen dat het ideaal in gebruik is... ik heb echter een paar kleine problemen / irritaties:
1. de reclames voor beltones die dat klote geluid maken.. niet echt iets waar je op zit te wachten als je winamp heb draaienwaar kan ik dit uitschakelen of wat voor progje heb ik nodig??
2. af en toe lijkt het wel alsof firefox een nervous breakdown heeft ovzo, de bovenkant van de pagina schokt en daarmee de rest van de pagina ook...niet echt handig als je probeert iets te lezen en iets verspringt de hele tijd...
kan iemand me uit de brand helpen? really apreciate it![]()
Ik begrijp niet wat je bedoelt.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:11 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Heb je bij 'jouw XPI' dan ook een whitelist?
Ik had dit ook toen ik mijn Weather forecast extensie had geupdate.quote:Op zondag 29 mei 2005 19:41 schreef onderjas het volgende:
[afbeelding]
Mijn vriend!quote:Op maandag 30 mei 2005 19:19 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik had dit ook toen ik mijn Weather forecast extensie had geupdate.
Verwijderen van plugin helpt.
Was dat niet mousewheel.withnokey.numlines?quote:Op maandag 30 mei 2005 23:14 schreef Kos het volgende:
Ik zoek dat ene dingetje wat ik in about:config aan moet passen, zodat ik met mijn scrollwiel net zo snel scroll als in IE... Nu lijkt het alsof ie door dikke stront gaat...
Iemand?
Installeer real alternative en quicktime alternative.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:23 schreef Da_Koen het volgende:
Ik heb FireFox nu ongeveer een maand en het tabbed browsing werk echt erg lekker
Maar i.t.t. heeft firefox vaak moeite met media bestanden af te spelen in firefox. In IE kon ik altijd alles afspelen en nu krijg ik vaak te horen dat ik de benodigde plugin niet heb, klik ik op zoeken(ofzo) en dan kan firefox de plugin niet vindenIemand een oplossing voor dit probleem??
Of download ze hier.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 00:57 schreef sone_nl het volgende:
[..]
Installeer real alternative en quicktime alternative.
http://www.codecguide.com/
Gevonden!quote:Op maandag 30 mei 2005 23:18 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Was dat niet mousewheel.withnokey.numlines?
Dat zeg ik toch? Ik wist alleen niet welke waarde daar in moet, omdat ik niet weet hoeveel regels IE standaard scrollt.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:41 schreef Kos het volgende:
[..]
Gevonden!
Zeg dat dan
in de adresbalk about:config
filteren op mousewheel
mousewheel.withnokey.numlines op 7 zetten
mousewheel.withnokey.sysnumlines op false zetten, anders werkt het niet.
Dan scrollt ie net zo snel als IE...!
Iemand?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:56 schreef --Christiaan-- het volgende:
Is er een versie om bijv. vanaf USB stick te booten?
En Disable Referrer Loggingquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de webdeveloper plugin voor Mozilla echt een geweldige extension vindt en het is echt een MUST have voor webdevelopers. On the fly CSS-editing en previewing, allerlei source en image info, outlining, resizing, css en html validering...
Vroeger was het altijd Editor openen om te editen... vervolgens saven, preview knop rossen om em apart te openen in een nieuwe browser... en nu kun je het gewoon binnen mozilla FF zelf doen en meteen de preview er van zien
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:41 schreef Kos het volgende:
[..]
Gevonden!
in de adresbalk about:config
filteren op mousewheel
mousewheel.withnokey.numlines op 7 zetten
mousewheel.withnokey.sysnumlines op false zetten, anders werkt het niet.
Dan scrollt ie net zo snel als IE...!
Ja, geen gezeik meer met imageshack bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:11 schreef Tha_T het volgende:
[..]
En Disable Referrer Logging![]()
Goed voor "bepaalde sites"
Overzicht van de bugfixes:quote:Tuesday May 31st, 2005
Deer Park Alpha 1 Available
Deer Park Alpha 1, a preview release of Mozilla Firefox 1.1 aimed at developers, is now available for download from the Firefox project page. Previously referred to in planning documents as the Deer Park Developer Preview, the Firefox 1.1 Developer Preview and Firefox 1.1 Alpha, Deer Park Alpha 1 is aimed at developers and testers rather than regular end-users. In an attempt to dissuade end-users from downloading the preview, Deer Park Alpha 1 does not use the standard Mozilla Firefox branding. Deer Park is the codename for Firefox 1.1.
The Deer Park Alpha 1 Release Notes have more information about what's new and The Burning Edge has an unofficial Deer Park Alpha 1 changelog. A Deer Park Alpha 2 release is expected to follow next month, with a feature-complete end-user preview dubbed Deer Park Beta planned for later in June. The final release of Firefox 1.1 is scheduled for July. See the Firefox Roadmap for more details.
quote:Notable bug fixes
* Web page rendering and interaction
o 217527 - Left column on Slashdot is sometimes too narrow or too wide for its contents.
o 238493 - Ads on Gamespot flicker into other parts of the page during page load.
o 95227 - Make it possible to set different default font type (serif vs sans serif) for different languages.
o 47350 - Current scroll position not retained, reloading or going back to multipart/x-mixed-replace (e.g. Bugzilla bug lists).![]()
o 56314 - Reverse selection colors when page background is similar to default selection background.
o 274553 - Blocking iframes either via an extension or userchrome.css breaks find toolbar search.
o 103638 - Targets with same name in different windows open in wrong window with javascript.
o 62384 - Text Zoom doesn't change dropdown height (without reload).
o 97283 - Mouse wheel scrolling does not work for elements such as div using overflow - auto or scroll.![]()
o 251986 - Keyboard scrolling does not work for elements such as div using overflow - auto or scroll.
o 209020 - Meta HTTP-EQUIV="refresh" broken if midas was ever used in that browser window.
o 198155 - Midas html editing mode persists after leaving the page that enabled it.
o 21616 - Space after ::first-letter pseudo-element line is larger than between other lines (improvement in first-letter drop-caps appearance?).
o 273785 - Plugins not scanned/detected on startup (empty plug-ins dialog in downloads, open-with dialog for PDFs).
o 76197 - Scrollbars should look disabled when there's nowhere to scroll (not yet fixed on Mac).
o 151375 - Focus outline should be drawn outside of element.
o 133165 - Focus outline should include larger descendants of inline elements.
o 65917 - :active neither hierarchical nor picky about what can be activated.
o 20022 - :hover state not set until mouse move.
o 278531 - Generic request prioritization (loadgroup prioritization) (e.g. for each HTTP host, load images with lower priority than pages).
* Improved error pages. To enable error pages, go to about:config and set browser.xul.error_pages.enabled to true.
o 157004 - Error pages should be stored in history and show the original URL in the address bar.
o 237244 - "Try Again" on XUL error pages does not repost form data.
* Downloads
o 239006 - Download manager doesn't account for filesize when presenting combined percentages.
o 245829 - Download manager progress and title do not update correctly, wrong number of files and percentage after finishing or cancelling a download.
o 249677 - Cancel does not delete temporary file in helper app dialog, if default action is save.
* Accessibility
o 175893 - Make XUL <tab>'s focusable.
o 162081 - Wrong letter is underlined as accesskey / mnemonic when widget direction is RTL.
o Many keyboard accessibility fixes.
o Many screen-reader accessibility fixes.
* Speed and memory-use improvements
o 227361 - Don't reflow documents in background tabs until window resizing is complete.
o 131456 - Memory use does not go down after closing tabs.
o Many other speed and memory-use improvements.
* Windows-specific bugs
o 16940 - [Windows] IME is now disabled for password fields.
o 255123 - [Windows] Opening URL from another app focuses an existing window before opening a new window.
o 171349 - [Win98] Firefox icon is Win98's standard icon (taskbar & upper lefthand corner of app).
o 284716 - [Win2k/WinXP] Create DDBs in nsImageWin::Optimize. (Fixes several performance bugs with large images, such as slow scrolling on exactaudiocopy.de.)
o 231300 - [Windows] Clearing cache is slow (nsLocalFile::MoveTo is slow to move directories).
* Mac-specific bugs
o 222364 - [Mac] Don't use sheet for the about box.
o 273217 - [Mac] Lots of menu items are enabled that shouldn't be when no windows are open, and many menu items that are correctly enabled do not work.
o 187508 - [Mac] Follow "full keyboard access" setting in System Preferences for tabbing navigation.
o 151249 - [Mac] Middle click on link does nothing on Mac OS X (should open link in new tab).
o 220589 - Cmd-Enter and Cmd-Shift-Enter should work like win/lin builds.
o 239218 - Menus are nonfunctional when 'tools' have focus (Downloads / Extensions / Theme Managers, JavaScript Console and Page Info window).
* Linux-specific bugs
o 241245 - [Linux] Auto download to 'Desktop' downloads to home directory on Linux.
o 238854 - [GTK2] Changing GNOME2 theme doesn't apply until restarting Mozilla.
* 57724 - View Source corrects for parser errors and shows slightly different source than what was sent by the server.
* 269259 - When upgrading an extension, its metadata is not updated from the new install.rdf.
* 69114 - Opening Internet Shortcuts (.url files) doesn't work (using File | Open or file protocol)
* 245163 - Right-click context menu is cut off/disappearing/offscreen when it contains too many items (items added by extensions).
* 275430 - Change default for "open links from other applications" to be "a new tab in the most recent window" instead of "the most recent tab/window". (?)
* 253950 - Less confusing UI when default profile is locked on startup.
Heerlijk dat die 'scroll-over-divs' en het terugkeren naar de plek waar je aan het lezen was, na een refresh of back eindelijk opgelost worden...quote:Op woensdag 1 juni 2005 11:58 schreef Werewolf het volgende:
Voor de betatesters: Deer Park Alpha 1 is uit!
Het uitkomen van versie 1.1 staat voor juli gepland.
bron: www.mozillazine.org
[..]
Overzicht van de bugfixes:
[..]
Yup, vooral dat scrollen was toch een behoorlijk irritant bugje.quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:54 schreef whoops het volgende:
[..]
Heerlijk dat die 'scroll-over-divs' en het terugkeren naar de plek waar je aan het lezen was, na een refresh of back eindelijk opgelost worden...
Heerlijk, zo'n browser die doorontwikkeld wordt...
Het zijn bugfixes.quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:30 schreef JortK het volgende:
Wat is nu precies het voordeel van bovengenoemde... is die browser speciaal voor webdevvers ofzo?
Hmm die doet het niet bij mij.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:35 schreef H4ze het volgende:
Ik heb nu de Web Mail extension voor ThunderBird geinstalleerd, en 't werkt als een tierelierDus nu via m'n hotmail adres mail versturen en ontvangen in ThunderBird.
nu is dit maar voor even hoor..binnenkort email-adres als ik een betaalt hostingpakket ergens neem
Al proberen te googlen naar 'webmail extension'...?quote:Op zondag 5 juni 2005 22:08 schreef Magneet het volgende:
waar staat die webmail extension? ik zie hem zo niet
quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:57 schreef Tha_T het volgende:
Weet iemand hoe ik het lettertype niet-cursief krijg? Want op de een of andere manier is alle tekst nu cursief
ik zocht op mozilla.org zelfquote:Op zondag 5 juni 2005 22:12 schreef whoops het volgende:
[..]
Al proberen te googlen naar 'webmail extension'...?
Oke, zal ik proberen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:07 schreef crossover het volgende:
ff plugins en skins uitschakelen kan je proberen.. als dat niet werk herinstalleren als laatste optie misschien
gave skin heb je btw, hoe heet die?
heb je de history van de download manager wel regelmatig leeg gemaakt?quote:Op zondag 3 juli 2005 22:00 schreef steve2003 het volgende:
mijn firefox begint steeds langzamer te worden de laatste tijd... das wel een beetje vevelend, en ook als ik iets wil downloaden en de downloadmanager popt up, dan duurt altijd een halve minuut oneveer, gedurende die halve minuut moe tik niets doen anders loopt mijn computer vast![]()
iemand een oplossing voor dit probleem mischien?
ja daar ligt het dus gewoon aanquote:Op zondag 3 juli 2005 22:41 schreef SHERMAN het volgende:
Heb ik nooit gedaan, maar als ik dat nu wil doen loopt ff ook vast
Ik heb het allebei geprobeerd, maar het hielp niks.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:07 schreef crossover het volgende:
ff plugins en skins uitschakelen kan je proberen.. als dat niet werk herinstalleren als laatste optie misschien
gave skin heb je btw, hoe heet die?
Iemand? Ik ben er nu wel gewend aan geraakt maar nog steeds is het irritantquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:57 schreef Tha_T het volgende:
Weet iemand hoe ik het lettertype niet-cursief krijg? Want op de een of andere manier is alle tekst nu cursief
quote:Firefox-roadmap vernieuwd, versie 1.5 in september
Door Harm Hilvers - zaterdag 23 juli 2005 - 15:23 - Bron: Redactie Tweakers.net - Submitter: RAF1 - Views: 8.163
Op 9 november vorig jaar zag Mozilla Firefox 1.0 het levenslicht. Deze versie van de browser was afkomstig van de zogenaamde Aviary-branch, die op 15 mei 2004 is afgetakt van de Mozilla 1.7-branch. Dit betekent dus dat Firefox 1.0 features aan boord heeft van versie 1.7 van de Gecko-core. Nadat de Aviary-branch was gecreëerd, is de ontwikkeling in de trunk, de code die tegenwoordig versie 1.8 van de Gecko-core vormt, wel doorgegaan. Deze wijzigingen zijn dus niet in Firefox 1.0 terechtgekomen, omdat die op een andere plek en met een ander doel ontwikkeld werden. Nadat Firefox 1.0 was geïntroduceerd, zou binnen enkele maanden Firefox 1.1 uitgebracht worden. Het voornaamste doel van die release was om de wijzigingen uit de Aviary-branch terug te porten naar de trunk en een aantal wijzigingen in de userinterface door te voeren voor de Mac-versie van Firefox.
Firefox-logoAls dat proces was afgerond zou Firefox zijn gesynchroniseerd met de code uit de trunk en dus gebaseerd zijn op Gecko 1.8. Het ging echter anders dan gepland was. Na de release van Firefox 1.0 is een begin gemaakt met het waar nodig backporten van de Aviary-code naar de trunk. Al vrij snel bleek echter dat er ook features, zoals een nieuw optiesmenu, aan Firefox toegevoegd zouden worden, iets wat pas gepland was voor een volgende release, en dat dus de geplande lancering van Firefox 1.1 in maart niet gehaald zou worden. Tegelijkertijd ging de ontwikkeling van versie 1.8 van de Gecko-core ook gewoon door en werd een aantal interessante features toegevoegd, zoals SVG-ondersteuning en meer CSS-ondersteuning.
De Mozilla Foundation heeft nu besloten om Firefox 1.1 niet te releasen, maar direct door te stomen naar Firefox 1.5. Die release zal de nieuwe Firefox-features bevatten evenals de vernieuwingen in Gecko. Firefox 1.5 zal in september uitkomen en heeft de codenaam Deer Park en Firefox 2.0, codenaam The Ocho, staat gepland voor het eerste kwartaal van 2006. De release van versie 3.0 van Firefox is ook al ingepland en wel voor het derde kwartaal van 2006. Welke features in 2.0 en 3.0 zullen komen is nog niet zeker. Naast de al genoemde reden dat Firefox 1.5 teveel nieuwe features bevat om 'slechts' 0.1 omhoog te gaan met het versienummer, is het ook zo dat een versienummer als 1.5 meer indruk maakt op mogelijke gebruikers die daardoor zullen afzien van het gebruik van Internet Explorer 7.
Overal of alleen in FF? Anders heb je kans dat je lettertype Arial corrupt is.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:19 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Iemand? Ik ben er nu wel gewend aan geraakt maar nog steeds is het irritant
In FF en IE. Word heeft er ook last van. Gewoon Arial opnieuw donwloaden dus?quote:Op zondag 24 juli 2005 13:02 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Overal of alleen in FF? Anders heb je kans dat je lettertype Arial corrupt is.
Ik vind het minder leuk dat FF zonder reden mijn bladwijzers weggooit![]()
Crap wil ik het niet noemen, maar er is wel iets mis mee.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:57 schreef SuperFruitig het volgende:
Ik heb ook vaak crashes, dat hij geen sites meer wil laden en als ik FF afsluit dan blijft hij toch in mn taakbeheer staan. Ik kan dan geen nieuwe openen voordat ik dat af heb gesloten via taakbeheer.
1.0.6 echt crap
Natuurlijk kan dat.quote:Op zondag 31 juli 2005 15:46 schreef HarigeKerel het volgende:
Hallo menskes, al een paar dagen gebruik ik Firefox en ben er erg tevreden over
Het enige maar dat ik mij kan bedenken is dat ik iedere keer als ik een nieuw raampje open de letters opnieuw iets moet vergroten.
In IE kon je dit gewoon eenmaal instellen en dat was genoeg, kan dat met Firefox ook?
Ctrl+Hquote:Op zondag 31 juli 2005 18:08 schreef HarigeKerel het volgende:
Oh een vraagje (via de FF search kan ik het niet vinden)
Hoe kan ik mijn history bekijken van bezochte sites?
Eh. Kopieer de shortcut naar de map 'opstarten'?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:14 schreef Svensational het volgende:
Zit er ook een optie in Firefox dat ie automatisch opstart, wanneer je de computer aanzet?
Ah, dat werkt. Dankjewel.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:27 schreef wdn het volgende:
Eh. Kopieer de shortcut naar de map 'opstarten'?
Heb je misschien een keyconfig extension geinstalleerd?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:18 schreef Bupatih het volgende:
Waarom doet mijn history (Ctrl-H) het niet.
Ik krijg er ook een bij die site.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:08 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik heb pop-ups op blocken staan maar toch krijg ik er aldoor 1 bij deze site:
http://www.drudgereport.com
Wat doe ik dan toch fout?
Dat zou je in je host file van Windows zelf kunnen doen. Meer zeg ik niet wil geen ban. Even googelen doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:08 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik heb pop-ups op blocken staan maar toch krijg ik er aldoor 1 bij deze site:
http://www.drudgereport.com
Wat doe ik dan toch fout?
Geen idee waar ik op moest zoeken, maar ik na dat ik Hitman pro had gedraait heb ik geen popup meer.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zou je in je host file van Windows zelf kunnen doen. Meer zeg ik niet wil geen ban. Even googelen doen.
Niet dat ik weet.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:56 schreef Vaan_Banaan het volgende:
[..]
Heb je misschien een keyconfig extension geinstalleerd?
Bron:www.webwereld.nlquote:Firefox moet terrein prijsgeven aan Internet Explorer
Woensdag 17 augustus 2005, 08:45 - De rek lijkt er een beetje uit bij Firefox. Het marktaandeel van de alternatieve webbladeraar daalt.
Geen reacties Door Maarten Reijnders
Volgens cijfers van NetApplications is het gebruik van Firefox in juli afgenomen naar 8,07 procent. In juni bedroeg dit percentage nog 8,71 procent. Microsoft profiteert: het marktaandeel van Internet Explorer steeg in dezelfde periode van 86,56 procent naar 87,2 procent. De Mac-browser Safari heeft een marktaandeel van 2,13 procent.
NetApplications baseert de cijfers op het bezoek aan 40.000 sites. Het is de eerste keer dat NetApplications een daling van het marktaandeel van Firefox noteert.
Ook bij Webwereld daalt het aantal gebruikers van Firefox/Mozilla. Van alle bezoekers maakt deze maand 31 procent gebruik van Firefox. Dat is 2 procentpunt minder dan in juni. Internet Explorer mag zich daarentegen weer in een toenemende populariteit verheugen. Het marktaandeel van IE onder de Webwereld-lezers steeg met 2 procentpunt naar 64 procent.
quote:Thank you for your interest in obtaining updates from our site.
To use this site, you must be running Microsoft Internet Explorer 5 or later.
To upgrade to the latest version of the browser, go to the Internet Explorer Downloads website.
Deze? Lijkt me gewoon legaal om die link te posten toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zou je in je host file van Windows zelf kunnen doen. Meer zeg ik niet wil geen ban. Even googelen doen.
Tools -> Options -> Privacy -> History -> Remember visited pages for the last ... daysquote:
Je eerste linkje is niet klikbaar...quote:
Dat heb ik ook, maar helaas nog geen manier gevonden om dit te voorkomen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 17:18 schreef Svensational het volgende:
Elke keer als ik m'n profiel aanpas bij FOK!, vraagt ie of hij het wachtwoord moet wijzigen, terwijl het elke keer hetzefde is. Heb al bij Tools -> Options -> Privacy -> Saved Passwords -> View Saved Passwords gekeken, maar daar stond gewoon het goeie wachtwoord.
Er zijn bepaalde scripts die Firefox doorlaat. Niks aan te doen dus.quote:Op dinsdag 6 september 2005 22:13 schreef onderjas het volgende:
Ik krijg bij somige site popups, iemand een idee of ik iets in de config moet veranderen? zo ja wat?
Mozbackup is een best handig programma, maar ik heb er soms ook weleens gegevens mee verloren. Het kan zijn dat dit soort problemen nu in latere versies opgelost zijn, maar toch. Ik raad iedereen aan om ook een backup te maken van je Firefox folder in Documents and Settings.quote:Op zondag 28 augustus 2005 16:43 schreef keijz het volgende:
een kick voor dit handige programma:
http://www.tweakers.net/meuktracker/10290
Niemand?quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:16 schreef ThE_ED het volgende:
Any ideas over hoe dit kan en hoe ik er vanaf kom?
Nope, ik herkén 't trouwens wel, maar ik heb er alleen last van als de verbinding verbroken is en hersteld wordt. Dan moet ik Firefox opnieuw opstarten, maar normaal gesproken heb ik er nooit last van.quote:
Hier doet hij het gewoon.quote:Op woensdag 7 september 2005 18:11 schreef MrDoegewoon het volgende:
Zeg die Extensions pagina van Firefox is een beetje down, klopt dat? Ik zoek namelijk die torent zoek machine voor in Firefox maar kan hem niet vinden wat de search aldaar geeft een witte pagina
volgens mij kan dat niet...je kan wel van Outlook naar Thunderbird exporterenquote:Op zondag 11 september 2005 10:59 schreef TheRoman het volgende:
Hey mensen!
Weet iemand hoe ik vanuit Thunderbird al mijn mail kan exporteren naar Outlook?
Er zijn wat oplossingen bekend door het eerst naar Eudora te exporteren en daarna naar Outlook Express, maar er moet toch een handigere manier zijn!?
Groet, Roman
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |