Als je die conclusie trekt, kun je ook concluderen dat D66 opgeheven kan worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:06 schreef Nolius het volgende:
Dit hoorde ik ook vanmiddag:
[..]
(bron)
Ben ik het wel mee eens. D66 moet zeker zeggen op te stappen als de gekozen burgemeester niet lukt. Het was een voorwaarde om deel te nemen aan de regering.
Kom op zeg, dat is toch geen oppositie voeren op die manier. Dat is net als dat je met schaken eerst twee stukken voorstaat en dan opgeeft omdat je tegenstander er weer 1 heeft weten te veroveren.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als De Graaf op alle punten van kritiek gehoor heeft gegeven, dan is de kans groot dat de PvdA instemt ja. Lijkt me logisch.
Niet zo vreemd dat men niet voorbarig het oude systeem wil afschaffen dan, nietwaar?quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:01 schreef speedfreak1 het volgende:
Voor de goede orde, het gaat er in beginsel om dat het door de kroon benoemen van de burgemeester uit de grondwet wordt geschrapt. Dat heeft op zich geen directe gevolgen voor de burgemeesters die er nu zitten. De feitelijke invulling moet nog gegeven worden.
De eerste kamer wordt indirect gekozen bij de provinciale staten verkiezing, niet bij de verkiezingen die jij bedoelt.quote:Opvallend is dat de PvdA bij de verkiezingen zich een voorstander van de gekozen burgemeester verklaart, om zieltjes te winnen?, maar als het puntje bij het paaltje komt gaat dwarsliggen.
Omdat we dan het lage politieke spel zien wat de PvdA in dit geval speelt, en dat past niet in het linkse kerk/NOS straatje.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:22 schreef frankium het volgende:
Bij debatten in de 2e kamer kun je altijd live meekijken, waarom niet in de 1e kamer? Luisteren kan btw wel.
Zou ik ook geen problemen mee hebbenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:21 schreef frankium het volgende:
Als je die conclusie trekt, kun je ook concluderen dat D66 opgeheven kan worden.
Ohoh, scherp hoorquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:21 schreef frankium het volgende:
[..]
Als je die conclusie trekt, kun je ook concluderen dat D66 opgeheven kan worden.
quote:Lachwekkend en al helemaal als je ziet hoe De Graaf zich laat vernederen door dezen en genen
Ik vind het allemaal prima, genoeg geweest met die onzin. Het is inderdaad slecht voorbereid, ook al valt er veel te zeggen voor een gekozen burgemeester.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:22 schreef Gizzer het volgende:
[..]
Helaas werkt de democratie net zo hard in het nadeel van D66; als zij de grootste regeringspartij was geweest dan was het gewoon ingevoerd en niet een zo halfslachtig mogelijk pruts- compromis-voorstelletje. Wiegel zal het niet (opnieuw) durven maar van Van Tijn weet ik het nog niet zo...
Pardon, D66 niet ideologisch? Er is weinig pragmatisch aan hun districtenstelsels, gekozen burgemeesters en minister presidenten, het is slechts "democratischer" for its own sake.quote:Hoewel ik (ook) vind dat D66 zich nu focust op de verkeerde punten (bestuurlijke vernieuwing ipv zorg en onderwijs) is zij wel de enige sociaal-liberale partij die ons land rijk is en de enig echt pragmatische partij. Ideologiën hebben al aan het eind van de 19e eeuw bewezen niet te werken tegenover Realpolitik.
Wat ik bedoelde met ideologisch, is dat D66 niet ontstaan is vanuit een ideologie, maar vanuit sociaal liberaal pragmatisme. Dat enkele denkbeelden dan overeenkomen met ideologien, betekend niet dat ze op een ideologische leest geschoeid zijn...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:37 schreef Speth het volgende:
[..]
Pardon, D66 niet ideologisch? Er is weinig pragmatisch aan hun districtenstelsels, gekozen burgemeesters en minister presidenten, het is slechts "democratischer" for its own sake.
Ze zijn het eens met de gekozen burgemeester en de VVD sabelt de Graaf ook al neer.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:48 schreef Tarak het volgende:
Die Van Thijn is echt aan het genieten. Hij praat trouwens nog langzamer dan hij altijd al deed.
Hoe heeft het districtenstelsel geen ideologische oorsprong? Welk praktisch voordeel biedt het dat ideologische redenen voldoende irrelevant maakt om te kunnen aannemen dat het hier inderdaad pragmatisme betreft?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:48 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde met ideologisch, is dat D66 niet ontstaan is vanuit een ideologie, maar vanuit sociaal liberaal pragmatisme. Dat enkele denkbeelden dan overeenkomen met ideologien, betekend niet dat ze op een ideologische leest geschoeid zijn...
Laat Van Thijn maar schuiven... Die heeft al voor hetere vuren gestaan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:48 schreef Tarak het volgende:
Die Van Thijn is echt aan het genieten. Hij praat trouwens nog langzamer dan hij altijd al deed.
De PvdA is het eens met een gekozen burgemeester die door de raad wordt benoemd en belangrijke bevoegdheden houdt. Sterke inhoudelijke punten alleen kun je je afvragen of ze er in dit debat over de grondwetswijziging zoveel toe doen. Toch hoop ik dat ze tegenstemmenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze zijn het eens met de gekozen burgemeester en de VVD sabelt de Graaf ook al neer.
Miscommunicatie denk ikquote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:54 schreef Speth het volgende:
[..]
Hoe heeft het districtenstelsel geen ideologische oorsprong? Welk praktisch voordeel biedt het dat ideologische redenen voldoende irrelevant maakt om te kunnen aannemen dat het hier inderdaad pragmatisme betreft?
Doel je nu op een oriënterende reis door Oost-Europa?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:56 schreef lucida het volgende:
[..]
Laat Van Thijn maar schuiven... Die heeft al voor hetere vuren gestaan.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |