abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:50:05 #276
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25674212
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

juist, die term wordt gewoon gebuikt om de pvda zwart te maken , ten onrechte. Niemand zit ten eerste op die gekozen burgemeester te wachten en zal het de kwaliteit van de gemeenten alleen maar uithollen, ten tweede geef je als je nu voor deze grondwetswijziging stemt het heft uit handen vwb de invoering, ten derde is de eerste kamer er om de tweede kamer te controleren op zorgvuldigheid. De Graaf had prutswerk geleverd en dat wordt terecht afgestraft door de senaat.
ik heb mijn twijfels of niemand er op zit te wachten, recente peilingen laten wel wat anders zien...
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_25674228
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:48 schreef evert het volgende:

[..]

maar is het geloofwaardig om 3x voor te stemmen en nu tegen?
Ze hebben niet 3x voorgestemd, niet voor de grondwetswijziging.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 22 maart 2005 @ 23:50:40 #278
862 Arcee
Look closer
pi_25674229
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De arbeider? Die stemt sp of wilders.
De PvdA-stemmer dan, die zal 't aan z'n rooie reet roesten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_25674241
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is in hemelsnaam de toegevoegde waarde van dit soort opmerkingen .
Ik moest lachen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25674247
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

60 jaar geleden heeft ie de dans al ontsprongen.
Hufter!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:51:27 #281
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25674252
Hehe, Noord-Korea, WO2, ja, de verliezers zijn alweer aardig op gang in dit topic.

Dit is in de eerste plaats een blamage voor D66 die toch weer nutteloos blijken in een kabinet. Het zal wrs ook nog wel gevolgen hebben voor de PvdA, hoewel die de afgelopen paar jaar hebben geprofiteerd van dergelijke gebash vanuit de politiek.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 23:51:45 #282
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25674261
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:49 schreef dVTB het volgende:

[..]

Snap je het nou niet, of wil je het niet snappen? Natuurlijk voelt de PvdA wel wat voor een gekozen burgemeester. Alleen niet NU, niet tijdens de regeerperiode van deze coalitie... - Dit is gewoon een politiek spel. De rollen zijn handig verdeeld: Lijsttrekker Bos blijft roepen dat -ie voor is, Van Thijn klaart de klus... - Waarom? Gewoon om D66 een hak te zetten.
D'66 is niet eens echt target, maar wel de zwakke plek om het kabinet te ontwrichten.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:52:00 #283
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25674270
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:51 schreef cultheld het volgende:

Ik moest lachen
Ja, dat vermoedde ik al.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 23:52:11 #284
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25674274
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Hufter!
Pisnicht!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:52:54 #285
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25674295
quote:

[..]

Snap je het nou niet, of wil je het niet snappen? Natuurlijk voelt de PvdA wel wat voor een gekozen burgemeester. Alleen niet NU, niet tijdens de regeerperiode van deze coalitie... - Dit is gewoon een politiek spel. De rollen zijn handig verdeeld: Lijsttrekker Bos blijft roepen dat -ie voor is, Van Thijn klaart de klus... - Waarom? Gewoon om D66 een hak te zetten.
ik snap het exact. maar zeg het dan ook gewoon zoals jij het nu zegt.

en kom niet aan met argumenten dat het nu ineens broddelwerk is etc etc zoals andere posters ineens doen om het te verdedigen.

jouw redenatie is precies wat de pvda wil, al vraag ik me af of dit politieke spel daadwerkelijk winst oplevert.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:53:28 #286
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25674307
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:50 schreef evert het volgende:

[..]

ik heb mijn twijfels of niemand er op zit te wachten, recente peilingen laten wel wat anders zien...
dat zijn peilingen met de vraag, bent u voor of tegen de gekozen burgemeester en dan kan je er ja of nee op antwoorden, zonder dat er wordt bijgezegd wat voor implicaties dit allemaal heeft. De gekozen burgemeester zorgt voor ondeskundige popijopies die leiding moeten gaan geven aan een gemeenteraad die grotendeels uit vrijwilligers bestaat. ( nu is de brugemeester vaak de enige prof bestuurder)

De Burgemeester moet gewoon geselecteerd worden door mensen die er verstand van hebben en de benoeming door de kroon is niks mis mee.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25674309
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, dat vermoedde ik al.
Humor is verboden? Lees eens een boek beste golfer, om precies te zijn 'BM' van Ed van Thijn. Dan begrijp je wellicht waarom ik moest lachen
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 23:53:49 #288
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25674314
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:48 schreef evert het volgende:

[..]

maar is het geloofwaardig om 3x voor te stemmen en nu tegen?
Iemand die niks van politiek weet kan dit hele geval niks schelen, voor iemand die er wel wat van weet ook snel genoeg waar de schoen echt wringt.

Het was een 'moetertje' omdat D66 het inzet van dit kabinet heeft gemaakt. Terwijl er helemaal geen overeenkomst over bestaat. Dan krijg je dit soort dingen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 23:54:43 #289
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25674341
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat zijn peilingen met de vraag, bent u voor of tegen de gekozen burgemeester en dan kan je er ja of nee op antwoorden, zonder dat er wordt bijgezegd wat voor implicaties dit allemaal heeft. De gekozen burgemeester zorgt voor ondeskundige popijopies die leiding moeten gaan geven aan een gemeenteraad die grotendeels uit vrijwilligers bestaat. De Burgemeester moet geselecteerd worden door mensen die er verstand van hebben en de benoeming door de kroon is niks mis mee.
En dan kiezen ze Cohen?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:55:38 #290
85889 lucida
équilibre
pi_25674361
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:18 schreef Sidekick het volgende:
De tranen stonden De Graaf in de ogen. De teleurstelling was goed af te lezen.

En slechte verliezers blijf je houden. Tsja, niet genoeg invloed om wetgeving erdoor te jassen, en dan ga je woord*grapjes* bedenken. De frustratie en teleurstelling is echt heel erg aan de oppervlakte gekomen.
Ik denk dat je zaken dramatiseert. In feite zegt de PvdA een partij van de democratische vernieuwing te zijn, maar ontleent haar "gezag" aan dat wat zij als verouderd beschouwt om de vernieuwing te doorkruisen. En dat is pas een drama.

Als thans de eerste juichkreten zullen verstommen zal blijken dat met name de PvdA weer een behoorlijke knauw gaat krijgen. De geloofwaardigheid in de PvdA is door dit partijpolitieke gemarchandeer tot nul geslonken.

Het is een tweesporenbeleid om de vele onbeduidende sociaal democratische burgermeesters in het pluche te houden. Want als je maar lang genoeg wethouder of Burgermeester bent (geweest) zit je - ondanks de commissie Dijkstal - met een riante wachtgeldregeling tot aan je pensioen gebakken.

het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:55:42 #291
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25674365
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:53 schreef NorthernStar het volgende:

Het was een 'moetertje' omdat D66 het inzet van dit kabinet heeft gemaakt. Terwijl er helemaal geen overeenkomst over bestaat. Dan krijg je dit soort dingen.
Precies, VVD en CDA zal het allemaal worst wezen, die hebben hun coalitie, dan is dit een klein offer.

Maar de PVDA hoeft natuurlijk niet mee te doen aan dit soort onzin.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:56:17 #292
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25674377
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze hebben niet 3x voorgestemd, niet voor de grondwetswijziging.
voorstel is door 2e kamer gekomen, er is al driemaal eerder over gestemd.
citaat:
De verwerping van de grondswetswijziging betekent dat de gekozen burgemeester nu voor jaren van de baan is. Een nieuwe grondwetswijziging moet door twee achtereenvolgende parlementen worden goedgekeurd.

----
dus de eerste ronde was al geweest.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:57:40 #293
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25674411
quote:

[..]

Kan. Het zou het machtswoord van Bos kunnen verklaren tijdens de stemming in de Tweede Kamer.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25674415
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:56 schreef evert het volgende:

[..]

voorstel is door 2e kamer gekomen, er is al driemaal eerder over gestemd.
citaat:
De verwerping van de grondswetswijziging betekent dat de gekozen burgemeester nu voor jaren van de baan is. Een nieuwe grondwetswijziging moet door twee achtereenvolgende parlementen worden goedgekeurd.

----
dus de eerste ronde was al geweest.
Huh, maar nu heb je het over verschillende Kamers. Die fracties zijn totaal onafhankelijk van elkaar en hebben totaal verschillende verantwoordelijkheden. Ik ging er vanuit dat je dat wel wist.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:58:15 #295
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25674424
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:53 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Iemand die niks van politiek weet kan dit hele geval niks schelen, voor iemand die er wel wat van weet ook snel genoeg waar de schoen echt wringt.

Om zoiets onbenulligs zo;n heet hangijzer maken dan vraag je om problemen. Want waarom iets veranderen wat goed is naar iets wat leidt tot chaos, dan vaag je gewoon om problemen, zeker als je het toch al slechte plan dan ook nog eens slecht uitwerkt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:02:18 #296
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25674537
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:51 schreef SCH het volgende:
Hufter!
Dat is Van Thijn idd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:02:40 #297
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25674552
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Huh, maar nu heb je het over verschillende Kamers. Die fracties zijn totaal onafhankelijk van elkaar en hebben totaal verschillende verantwoordelijkheden. Ik ging er vanuit dat je dat wel wist.
haha, natuurlijk wist ik dat. wellicht heb jij gemist dat de pvda 1e kamer in eerste lezing voor was, zie de opmerkingen van Peper:
---
Bram Peper, oud-burgemeester van Rotterdam en oud-minister van Binnenlandse Zaken voor de PvdA, noemt de blokkade 'onaanvaardbaar'. "Het is onbegrijpelijk dat de PvdA, die voorstander van afschaffing is van de Eerste Kamer, de besluitvorming door de Tweede Kamer wil tegenhouden. Bovendien wordt het nog onbegrijpelijker omdat het de PvdA-Eerste Kamerfractie in eerste lezing voor heeft gestemd." Peper, die spreekt namens de stichting in oprichting Kiesburgemeester.nl, noemt zijn vroegere partij 'de motor (...) van conservatief Nederland'.
pi_25674587
Eigenlijk kun je nu stellen dat de PvdA een van de weinige goede dingen die het huidige kabinet leek te gaan voortbrengen, de nek om heeft gedraaid. En dat is op de lange termijn natuurlijk vooral in het belang van de PvdA, die veel baat heeft van het huidige impopulaire beleid van het kabinet.

Ik denk trouwens dat ik, als ik D66 was, nu de boel op zou blazen, er is voor die partij niets meer te halen in dit kabinet. Ze kunnen eigenlijk alleen nog maar meer verliezen door mee te blijven regeren.
  † In Memoriam † woensdag 23 maart 2005 @ 00:03:52 #299
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25674590
Wie had dat gedacht, PvdA nog onbetrouwbaarder dan CDA.
  woensdag 23 maart 2005 @ 00:03:58 #300
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25674591
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Om zoiets onbenulligs zo;n heet hangijzer maken dan vraag je om problemen. Want waarom iets veranderen wat goed is naar iets wat leidt tot chaos, dan vaag je gewoon om problemen, zeker als je het toch al slechte plan dan ook nog eens slecht uitwerkt.
heet hangijzer maken? voor een grondwetswijziging moet het nu eenmaal door twee opeenvolgende parlementen worden goedgekeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')