ik heb mijn twijfels of niemand er op zit te wachten, recente peilingen laten wel wat anders zien...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
juist, die term wordt gewoon gebuikt om de pvda zwart te maken , ten onrechte. Niemand zit ten eerste op die gekozen burgemeester te wachten en zal het de kwaliteit van de gemeenten alleen maar uithollen, ten tweede geef je als je nu voor deze grondwetswijziging stemt het heft uit handen vwb de invoering, ten derde is de eerste kamer er om de tweede kamer te controleren op zorgvuldigheid. De Graaf had prutswerk geleverd en dat wordt terecht afgestraft door de senaat.
Ze hebben niet 3x voorgestemd, niet voor de grondwetswijziging.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:48 schreef evert het volgende:
[..]
maar is het geloofwaardig om 3x voor te stemmen en nu tegen?
De PvdA-stemmer dan, die zal 't aan z'n rooie reet roesten.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
De arbeider? Die stemt sp of wilders.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is in hemelsnaam de toegevoegde waarde van dit soort opmerkingen.
Hufter!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
60 jaar geleden heeft ie de dans al ontsprongen.
D'66 is niet eens echt target, maar wel de zwakke plek om het kabinet te ontwrichten.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:49 schreef dVTB het volgende:
[..]
Snap je het nou niet, of wil je het niet snappen? Natuurlijk voelt de PvdA wel wat voor een gekozen burgemeester. Alleen niet NU, niet tijdens de regeerperiode van deze coalitie... - Dit is gewoon een politiek spel. De rollen zijn handig verdeeld: Lijsttrekker Bos blijft roepen dat -ie voor is, Van Thijn klaart de klus... - Waarom? Gewoon om D66 een hak te zetten.
Ja, dat vermoedde ik al.quote:
Pisnicht!quote:
ik snap het exact. maar zeg het dan ook gewoon zoals jij het nu zegt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:49 schreef dVTB het volgende:
[..]
Snap je het nou niet, of wil je het niet snappen? Natuurlijk voelt de PvdA wel wat voor een gekozen burgemeester. Alleen niet NU, niet tijdens de regeerperiode van deze coalitie... - Dit is gewoon een politiek spel. De rollen zijn handig verdeeld: Lijsttrekker Bos blijft roepen dat -ie voor is, Van Thijn klaart de klus... - Waarom? Gewoon om D66 een hak te zetten.
dat zijn peilingen met de vraag, bent u voor of tegen de gekozen burgemeester en dan kan je er ja of nee op antwoorden, zonder dat er wordt bijgezegd wat voor implicaties dit allemaal heeft. De gekozen burgemeester zorgt voor ondeskundige popijopies die leiding moeten gaan geven aan een gemeenteraad die grotendeels uit vrijwilligers bestaat. ( nu is de brugemeester vaak de enige prof bestuurder)quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:50 schreef evert het volgende:
[..]
ik heb mijn twijfels of niemand er op zit te wachten, recente peilingen laten wel wat anders zien...
Humor is verboden? Lees eens een boek beste golfer, om precies te zijn 'BM' van Ed van Thijn. Dan begrijp je wellicht waarom ik moest lachenquote:
Iemand die niks van politiek weet kan dit hele geval niks schelen, voor iemand die er wel wat van weet ook snel genoeg waar de schoen echt wringt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:48 schreef evert het volgende:
[..]
maar is het geloofwaardig om 3x voor te stemmen en nu tegen?
En dan kiezen ze Cohen?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat zijn peilingen met de vraag, bent u voor of tegen de gekozen burgemeester en dan kan je er ja of nee op antwoorden, zonder dat er wordt bijgezegd wat voor implicaties dit allemaal heeft. De gekozen burgemeester zorgt voor ondeskundige popijopies die leiding moeten gaan geven aan een gemeenteraad die grotendeels uit vrijwilligers bestaat. De Burgemeester moet geselecteerd worden door mensen die er verstand van hebben en de benoeming door de kroon is niks mis mee.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:18 schreef Sidekick het volgende:
De tranen stonden De Graaf in de ogen. De teleurstelling was goed af te lezen.
En slechte verliezers blijf je houden. Tsja, niet genoeg invloed om wetgeving erdoor te jassen, en dan ga je woord*grapjes* bedenken. De frustratie en teleurstelling is echt heel erg aan de oppervlakte gekomen.
Precies, VVD en CDA zal het allemaal worst wezen, die hebben hun coalitie, dan is dit een klein offer.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:53 schreef NorthernStar het volgende:
Het was een 'moetertje' omdat D66 het inzet van dit kabinet heeft gemaakt. Terwijl er helemaal geen overeenkomst over bestaat. Dan krijg je dit soort dingen.
voorstel is door 2e kamer gekomen, er is al driemaal eerder over gestemd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze hebben niet 3x voorgestemd, niet voor de grondwetswijziging.
Kan. Het zou het machtswoord van Bos kunnen verklaren tijdens de stemming in de Tweede Kamer.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:49 schreef dVTB het volgende:
[..]
Huh, maar nu heb je het over verschillende Kamers. Die fracties zijn totaal onafhankelijk van elkaar en hebben totaal verschillende verantwoordelijkheden. Ik ging er vanuit dat je dat wel wist.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:56 schreef evert het volgende:
[..]
voorstel is door 2e kamer gekomen, er is al driemaal eerder over gestemd.
citaat:
De verwerping van de grondswetswijziging betekent dat de gekozen burgemeester nu voor jaren van de baan is. Een nieuwe grondwetswijziging moet door twee achtereenvolgende parlementen worden goedgekeurd.
----
dus de eerste ronde was al geweest.
Om zoiets onbenulligs zo;n heet hangijzer maken dan vraag je om problemen. Want waarom iets veranderen wat goed is naar iets wat leidt tot chaos, dan vaag je gewoon om problemen, zeker als je het toch al slechte plan dan ook nog eens slecht uitwerkt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iemand die niks van politiek weet kan dit hele geval niks schelen, voor iemand die er wel wat van weet ook snel genoeg waar de schoen echt wringt.
Het was een 'moetertje' omdat D66 het inzet van dit kabinet heeft gemaakt. Terwijl er helemaal geen overeenkomst over bestaat. Dan krijg je dit soort dingen.
Dat is Van Thijn idd.quote:
haha, natuurlijk wist ik dat. wellicht heb jij gemist dat de pvda 1e kamer in eerste lezing voor was, zie de opmerkingen van Peper:quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh, maar nu heb je het over verschillende Kamers. Die fracties zijn totaal onafhankelijk van elkaar en hebben totaal verschillende verantwoordelijkheden. Ik ging er vanuit dat je dat wel wist.
heet hangijzer maken? voor een grondwetswijziging moet het nu eenmaal door twee opeenvolgende parlementen worden goedgekeurd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Om zoiets onbenulligs zo;n heet hangijzer maken dan vraag je om problemen. Want waarom iets veranderen wat goed is naar iets wat leidt tot chaos, dan vaag je gewoon om problemen, zeker als je het toch al slechte plan dan ook nog eens slecht uitwerkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |