Hoe kunnen ze dan teksten lezen? Gaat dat bij hun dubbel zo snel?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze kunnen in ieder geval niet goed diepte zien
Kameleons kunnen ook hun ogen onafhankelijk sturen en naar 2 dingen tegelijk kijken. Dus wie weetquote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze dan teksten lezen? Gaat dat bij hun dubbel zo snel?
Meer stiekeme nieuwsgierigenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:37 schreef Intergalactrick het volgende:
TVP
Ja oke, maar die hebben zeker 2 onafhankelijke hersenhelften ofzo? Bij een mens gat dat moeilijkquote:Op zaterdag 5 maart 2005 22:37 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Kameleons kunnen ook hun ogen onafhankelijk sturen en naar 2 dingen tegelijk kijken. Dus wie weet
quote:
Ze functioneren bijna altijd compleet normaal. Maar ik zou niet normaal kunnen functioneren als ik scheel zou kijken. Dus die mensen leren zichzelf aan om met 2 beelden te kunnen kijken ofzo?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:05 schreef Stuart het volgende:
Soms heb ik wel eens het idee dat zulke mensen tóch best goed kunnen zien![]()
Ja zoiets dacht ik al. Maar omgekeerd is nog logisch dat de hersenen zich daaraan aanpassen. Maar er zit "natuurlijk" gezien toch iets fout waardoor ze niet goed zouden kunnen kijken. Als ik aan 1 kant doof ben, dan past m'n hersens zich daar ook niet op aan alsof ik met beide oren kan horen. Dan blijf ik dat als 1 oor doof ervaren lijkt me.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:14 schreef egid het volgende:
Ok. Mensen die scheel kijken kunnen wel degelijk normaal lezen. De hersenen passen zich namelijk aan aan de afwijking van de ogen. Er zijn onderzoeken gedaan waarbij mensen weken met een bril rondliepen waarbij dmv spiegels alles omgedraait werd (de wereld op zijn kop dus). Na ongeveer een week ervaren deze mensen de omgekeerde wereld niet meer als zodanig. Na afzetten van de bril leek het voor hen alsof de wereld op zin kop stond. Een week later corrigeerde het brein weer.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |