abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2005 @ 15:47:29 #76
98133 Joyce_en_Roxylovertje
Liefde is blind.Ik niet;)
pi_25397279
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:47 schreef brombeertje_soaps het volgende:
Nog eentje om het af te leren: een terugblik en leader 1996.
http://www.soapvision.nl/video/onmclassic3.wmv

Brommie
Hoezo afleren????
Wat mij betreft mag je doorgaan
  zondag 6 maart 2005 @ 16:09:14 #77
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_25397745
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:47 schreef brombeertje_soaps het volgende:
Nog eentje om het af te leren: een terugblik en leader 1996.
http://www.soapvision.nl/video/onmclassic3.wmv

Brommie
leukd
  zondag 6 maart 2005 @ 18:26:28 #78
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25399386
leuk filmpje!!!!!!
Daphne
don't give me that fucking bullshit
pi_25399518
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:47 schreef Joyce_en_Roxylovertje het volgende:

[..]

Hoezo afleren????
Wat mij betreft mag je doorgaan
Vind ik ook, ga er gerust mee door!!!!!
pi_25399553
Wie werd er door Daphne neergeslagen? Volgens mij was het Julia Fontaine?
Winnaar Jort Kelder Award 2004
pi_25399991
quote:
Op zondag 6 maart 2005 18:36 schreef weet_ik_veel het volgende:
Wie werd er door Daphne neergeslagen? Volgens mij was het Julia Fontaine?
pi_25402987
Mike Reus (ONM: Stephan Brouwer) was vandaag te zien in 'Rozengeur & Wodka Lime' als 'Dick'.
En dat voor iemand met impotentieproblemen.
  maandag 7 maart 2005 @ 11:36:06 #83
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25409929
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:35 schreef Iwan1976 het volgende:
Mike Reus (ONM: Stephan Brouwer) was vandaag te zien in 'Rozengeur & Wodka Lime' als 'Dick'.
ik zag het, hij speelde een beetje een Stephan figuurtje
  maandag 7 maart 2005 @ 16:48:27 #84
109180 Woelli
you make the girls go wild
pi_25413513
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:35 schreef Iwan1976 het volgende:
ow niet gezien, kijk woensdag avond wel
  maandag 7 maart 2005 @ 18:29:29 #85
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25414752
quote:
Frits Jansma zit al vanaf het allereerste moment bij ONM! 'Met heel veel plezier!’, zoals hij zelf zegt.

Pipo met een papieren muts
Frits is van huis uit eigenlijk helemaal geen acteur. Toen hem in een grijs verleden gevraagd werd wat hij wilde worden (op de middelbare school) antwoordde hij vol overtuiging: ‘Pipo de Clown’ De bloedserieuze beroepskeuzetester trok een wat zuur mondje en besloot tot een tweede poging: ‘Wat doe je dan het liefst?’ ‘Papieren mutsen vouwen!’ ‘En dat klopt ook,’ vertelt Frits lachend. ‘ Uiteindelijk ben ik Pipo geworden, door te gaan acteren. En door de kunstacademie, vouw ik papieren mutsen!’ Frits heeft maar liefst twee kunstacademies gedaan en is afgestudeerd scenograaf.

Van ontwerper naar acteur
Nadat hij zijn diploma van de laatste kunstacademie binnen had, heeft hij al zijn spullen in een busje geladen en is naar Amsterdam gegaan. Daar heeft hij zo’n vijftien jaar met succes zijn beroep als ontwerper uitgeoefend. Door zijn werk in het theater is hij uiteindelijk wel het acteervak ingerold. ‘Ik deed de art-direction van een film en daar liep een castingjongen rond. Die zei: ‘Frits, ik wil foto’s van je’. Die had ik niet en ik had ook werk dus… Pas maanden daarna dacht ik: ‘Ach, ik heb niets te doen, dus laat ik eens wat foto’s bij elkaar zoeken.’ Meteen daarna is het heel hard gegaan en werd hij gevraagd voor meer en meer projecten. Tot Onderweg naar Morgen kwam met de vraag of hij de vaste rol van JP wilde. En de rest is geschiedenis. ‘Mensen vragen wel eens wat doe je dit al lang, maar dan zeg ik ik heb leuk werk en het ìs leuk werk! Ik ben gelukkig in dit werk en dat scheelt je echt de helft van je leven!’ Naast zijn werk bij ONM doet Frits nog een hoop dingen. Zo ontwerpt hij nog steeds affiches (waar hij twee jaar geleden nog een Pall-Mall prijs voor won) en heeft hij sinds kort iets nieuws ontdekt. Frits: ‘Ik ben nu ook bezig met stemmen inspreken. Dat was ook meteen raak. Voor een vierentwintigdelige serie van de EO, Jezus en Josephine, mocht ik de stem van de duivel inspreken. Haha, ik heb nog nooit zo had gewerkt. Is te gek om te doen!’

JP de goedzak
Over JP heeft Frits een uitgesproken mening. ‘JP is een goedzak, een soort vaderfiguur en hij is een luisterend oor. Daarin kun je veel kwijt als schrijver; JP kan namelijk een hoop reflecteren over de andere personages. Dat is belangrijk zodat dingen gezegd kunnen worden. Hij hoort niet bij een familie en zo heeft hij een soort onafhankelijkheid. Als barman heeft hij ook mooie rol. Ik weet nog wel dat ik in Maastricht ook altijd zat te praten met de barman van mijn stamkroeg. Zeker tijdens mijn studie had ik wel de behoefte om dingen kwijt te kunnen. Soms verlang ik er wel eens naar dat JP bijvoorbeeld een geheim leven zou hebben. Dat 'ie een soort gangsterfiguur zou zijn of een kelder heeft met allemaal rare apparaten. Dat zou wel leuk zijn, maar zoals het nu is is het goed.’ Klopt het dat het karakter JP en de acteur Frits Jansma erg op elkaar lijken? ‘Tuurlijk, dat gaat helemaal door elkaar heen. Het is niet zo dat ik een snor opplak en anders ga praten. JP is Frits Jansma geworden.’

Het nieuwe ONM
Een paar maanden geleden werd ONM in een nieuw jasje gestoken. Frits, die er al vanaf het eerste moment in zit, vertelt dat het niet makkelijk was. ‘Ik begrijp het wel. Het moest de doelgroep natuurlijk meer aanspreken, en dat is ook zeker gelukt. De verhaallijnen zijn anders met nieuwe acteurs en actrices en het is allemaal hartstikke goed gelukt. Ik mis natuurlijk wel mensen, maar dat hoort bij dit vak. Ik mis ook mensen van vroeger zoals Dolf de Vries en Hero Muller. Deze keer was het gewoon nogal drastisch. Maar ik begrijp het en het heeft succes, dus het is een goede keuze geweest.’

Wasmachine en aardappelrasp
Bloopers maakt Frits nog steeds en in het verleden nog veel meer. Er schijnt in de archieven van ONM zelfs een band met bloopers te zijn met daarop: ‘Het fenomeen JP’. Dat zegt genoeg. Frits zelf kan er zoals altijd hartelijk om lachen en wil ons met alle plezier een paar anekdotes vertellen. ‘Versprekingen vind ik niet zo heel leuk meer maar handelingen des te meer. Vroeger vond ik een handeling uitvoeren met tekst erbij knap lastig. Zo had ik een keer een hele ingewikkelde tekst, over zeehondenvet of iets, en ze lieten het maar doorgaan en ik wist het echt niet meer. Lachen, huilen. Natuurlijk heb je die wasmachine scène die al vier keer bij Laat Ze Maar Lachen voorbij is gekomen. Die moest omhoog op een steekwagentje. Die steekwagen schiet door en knalt recht in mijn kruis. Dat voel ik nog steeds! En nog een leuke scène is dat JP op de gezondheidstoer ging en geraspte appel at. Dat maken ze van aardappel (vanwege het verkleuren) dus ik eet dat. En eet dat. En de persoon die binnen moest komen, kwam maar niet en ik maar eten...'

Wie mag je rol overnemen
Als er iemand ooit de rol van JP over zou moeten nemen heeft Frits al een acteur in gedachten: ‘Gene Hackman, dat vind ik een geweldige acteur. Wat heb ik een bewondering voor die man!’

Bron: Yorin
quote:
... of een kelder heeft met allemaal rare apparaten.
JP toch..........
  maandag 7 maart 2005 @ 18:51:47 #86
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_25415098
nah dit is gewoon té erg: die gasten van 't Net hebben gewoon m'n ouwe cluppie [tegenwoordig letterlijke archief] in de verkoop gezet! en nu heeft één of andere doos 'm overgenomen en omgebouwd tot heel iets anders, terwijl míjn bestanden er nog opstonden en kan ík er niet meer op..... ik zweer het je, ik richt die gasten te gronde!!! wie heeft er nog 'n leuk virusje om door te sturen...??

sorry, totaal off-topic maar 't zit hoog....
pi_25415237
quote:
Op maandag 7 maart 2005 18:51 schreef babette21 het volgende:
nah dit is gewoon té erg: die gasten van 't Net hebben gewoon m'n ouwe cluppie [tegenwoordig letterlijke archief] in de verkoop gezet! en nu heeft één of andere doos 'm overgenomen en omgebouwd tot heel iets anders, terwijl míjn bestanden er nog opstonden en kan ík er niet meer op..... ik zweer het je, ik richt die gasten te gronde!!! wie heeft er nog 'n leuk virusje om door te sturen...??

sorry, totaal off-topic maar 't zit hoog....
Wat een aso's zeg!!!!!!
pi_25415525
als we dan toch mogen klagen...

pi_25415606
quote:
Op maandag 7 maart 2005 18:29 schreef babette21 het volgende:
Frits Jansma verhaal
wat een duf interview.....
pi_25415667
Wat is die Julia erg zeg!!!!! Joost heeft geen geld, dus gaat ze z'n rijke broer maar versieren.....
pi_25415683
quote:
Op maandag 7 maart 2005 19:45 schreef soapie het volgende:
Wat is die Julia erg zeg!!!!! Joost heeft geen geld, dus gaat ze z'n rijke broer maar versieren.....
maar......dat is juist leuk..........
pi_25415704
Het is nu wel erg duidelijk dat Julia voor geld neukt!
pi_25415792
Julia, vieze teringhoer per direct op het eerste vliegtuig terug naar Brazilië .

Dat Hugo zich zo laat verlagen .
pi_25415833
Hahahahahahaha! Wat kan die Joost als een botsauto kijken!
pi_25415870
quote:
Op maandag 7 maart 2005 19:56 schreef pberends het volgende:
Julia, vieze teringhoer per direct op het eerste vliegtuig terug naar Brazilië .
Zet die sextoy eerst maar eens bij mij neer. Hoer of niet! 'k Pak d'r wel! Wat een tieten heeft dat wijf!
pi_25415957
Vind dat hele Joost-Julia lijntje (of wat er voor moet doorgaan), helemaal niks!!!!!
  maandag 7 maart 2005 @ 20:17:33 #97
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25415973
als Julia nog een baantje zoek aangezien ze geen geld heeft, zou ze het goed doen achter het raam....
Joost is diep en diep triest....
Chris helemaal in to Kyra....ja ja.
pi_25415998
quote:
Op maandag 7 maart 2005 20:03 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

Zet die sextoy eerst maar eens bij mij neer. Hoer of niet! 'k Pak d'r wel! Wat een tieten heeft dat wijf!
Schijn bedriegt, met een pushup-bra heb ik zelfs nog lekkere tieten.
  maandag 7 maart 2005 @ 20:20:49 #99
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25416032
quote:
Op maandag 7 maart 2005 20:03 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

dat is ook het enige wat jij ziet, heb je die bek gezien zo scheef als het maar kan....
Met haar oppomp ballen van mij mag ze een enkele reis terug krijgen
pi_25416041
Ik ben benieuwd of ze Romeo nog aan Julia gaan proberen te koppelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')