Je kan het ook anders bekijken; die collega is gewoon érg materialistisch aangelegdquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik heb jaren in Duitsland gewoond, en heb familie in Zwitserland, toch landen met een hoge (hoger dan bij ons, tenminste in West-Duitsland) levensstandaard, en daar is dat niet zo. Mensen staan veel meer relaxed in het leven.
Typisch voorbeeld. Ik had laatst een auto-ongelukje. Blikschade, verder niks. Ik ga hoe dan ook naar mijn werk. Een collega zegt dat hij onder deze omstandigheid niet zou kunnen werken.
Waar slaat dit op? Het is toch maar blik? Waarom zijn we psychisch zo soft geworden dat we zo'n tegenslag niet meer aan lijken te kunnen?
Dat zit zo: De OP van een gemiddeld POL-topic beweert het tegenovergestelde, als in [insert links icoon] is dom, ofwel fout. Argumenten zijn vaak afwezig of irrelevant voor het onderwerp, de rest wordt keurig weerlegd.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Prima, zo lang je het topic niet stuurt richting het argument "rechts is dom", met een welles-nietes ten gevolg. Gebeurt hier namelijk regelmatig.
Misschien omdat ik jaren weggeweest ben en je dit in vergelijkbare landen veel minder hebt?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:44 schreef gelly het volgende:
Dat is de Nederlandse cultuur/levenshouding PJORourke. Al decennia. Waarom verbaas je je daarover ?
Mogelijk. Ik was ook blij met m'n kar hoor. Maar het blijft slechts blik.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Je kan het ook anders bekijken; die collega is gewoon érg materialistisch aangelegd![]()
Dus eigenlijk veracht je de Nederlandse cultuurquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Misschien omdat ik jaren weggeweest ben en je dit in vergelijkbare landen veel minder hebt?
Ik ben te recalcitrant om in te burgeren. Verdonk mag oprotten met haar cursussen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:48 schreef gelly het volgende:
Dus eigenlijk veracht je de Nederlandse cultuurPas je eens aan joh.
Ja, er wordt af en toe nog wel eens van rol gewisseld in de politiek.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:10 schreef FritsVanEgters het volgende:
Politici geen übermenschen, ehm...iedereen is gelijk.Hmm...wat een vuile linkse gedachten heeft Landmass eigenlijk.
![]()
Ik denk dat je collega dan zo soft is.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:42 schreef PJORourke het volgende:
Typisch voorbeeld. Ik had laatst een auto-ongelukje. Blikschade, verder niks. Ik ga hoe dan ook naar mijn werk. Een collega zegt dat hij onder deze omstandigheid niet zou kunnen werken.
Waar slaat dit op? Het is toch maar blik? Waarom zijn we psychisch zo soft geworden dat we zo'n tegenslag niet meer aan lijken te kunnen?
de vergelijking met de VS had ik er nog niets eens bijgehaald.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:18 schreef Lemmeb het volgende:
Naar aanleiding van Het politieke spectrum hergedefinieerd waarin naar dit topic werd verwezen:
Ik sluit me volledig aan bij de TS.
Wat men in Nederland 'rechts' noemt wordt in echt liberale democratieën, die geen historie van allesverstikkende politieke correctheid kennen, als 'links van het midden' gezien'. De VVD bestaat echt uit een stel softe, betuttelende watjes vergeleken met de Democraten in de VS, laat staan vergeleken met de Republikeinen.
Dat de SP 'van de schaal valt', weerhoudt mij overigens niet ervan op die partij mijn stem uit te brengen.
Ach, we zijn (onder andere) rijk geworden door het kolonialisme, net als zo'n beetje elk ander Europees land, en handel is in sommige gevallen gewoon oplichting en dus 'diefstal' van het domme gepeupel (ik noem slechts een Bruno Santaneri met zijn 'Biostabiel'). Deze zaken ontkennen en geheim willen houden neigt naar 'slinkse' praktijkenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:20 schreef Landmass het volgende:
zie je wel sidekick, we willen erover praten, open aub
[..]
de vergelijking met de VS had ik er nog niets eens bijgehaald.
Bij de SP denken ze dat we rijk zijn door kolonialsime en dat handel diefstal is. Daar stem je toch niet op![]()
Nou, we zijn niet rijk geworden van handel en kolonialisme, Willem 1 en andere elite-figuren wel.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:33 schreef Lemmeb het volgende:
Ach, we zijn (onder andere) rijk geworden door het kolonialisme, net als zo'n beetje elk ander Europees land, en handel is in sommige gevallen gewoon oplichting en dus 'diefstal' van het domme gepeupel (ik noem slechts een Bruno Santaneri met zijn 'Biostabiel'). Deze zaken ontkennen en geheim willen houden neigt naar 'slinkse' praktijken.
De vraag is, of deze zaken erg zijn. Ik beschouw bijvoorbeeld het kolonialisme slechts als een gegeven uit het verleden, geen reden om daar nu nog moeilijk over te doen.
Dit zijn overigens niet de standpunten waarom ik op de SP stem. De SP is nog zoveel meer.
Kolonialisme genereerde slechts 6% van de Nederlandse handel destijds. Schepen bouwen, handel over de Rijn en, geloof het of niet, houtzagen was de voornaamste bron van inkomsten.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, we zijn niet rijk geworden van handel en kolonialisme, Willem 1 en andere elite-figuren wel.
Eik is er niet zo heel veel veranderd in dit land.
De Oranjes hebben anders flink aan Indie verdiend. Basis van het hele familiefortuin.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:31 schreef sizzler het volgende:
Kolonialisme genereerde slechts 6% van de Nederlandse handel destijds. Schepen bouwen, handel over de Rijn en, geloof het of niet, houtzagen was de voornaamste bron van inkomsten.
Dat kan. Maar dan nog was dat slechts een erg klein deel van het totaal.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De Oranjes hebben anders flink aan Indie verdiend. Basis van het hele familiefortuin.
Multipliers zijn toch echt informatica hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:41 schreef Lemmeb het volgende:
Jullie hebben duidelijk geen verstand van economie. Iemand hier ooit van 'mulitpliers' gehoord? Da's toch basis VWO-stof hoor
.
Niet in mijn VWO-economieboeken. Maar het principe zal wel hetzelfde zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Multipliers zijn toch echt informatica hoor.
Ik ben benieuwd of dat zuivere koffie was....quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De Oranjes hebben anders flink aan Indie verdiend. Basis van het hele familiefortuin.
als je iets niet moet geloven is het het vwo economie boek. Keynes is goed en er moet vooral veel inkomen herverdeeld worden.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet in mijn VWO-economieboeken. Maar het principe zal wel hetzelfde zijn.
Dan had je een ander boek dan wij. Op mijn school kregen we zowel de visie van Keynes als de visie van de klassieken.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 23:12 schreef Landmass het volgende:
[..]
als je iets niet moet geloven is het het vwo economie boek. Keynes is goed en er moet vooral veel inkomen herverdeeld worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |