abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:50:03 #1
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25366468
Tijdens mijn vakantie heb ik nagedacht of dat het benodigd was om mijn leven een andere wending te geven. Is het moment daar aangebroken dat het verstandig is om een geheel ander levenspad in te slaan?

Na zorgvuldig beraad kwam ik tot de conclusie , ja, die tijd is gekomen. Vandaar dat ik nu speel met het idee om deel uit te gaan maken van een sekte. Eén zijn met een bepaalde groep mensen, een groep mensen die voor elkaar door het vuur gaat.

Echter ik stuit op een probleem, hoe kan ik deel uit gaan maken van een sekte? Dien je uitgenodigd te worden, of is er andere vorm van aanmelding. Tevens heeft iemand ervaringen als gaat om het daadwerkelijk deel uit maken van een sekte?
pi_25366525
quote:
Tijdens mijn vakantie heb ik nagedacht of dat het benodigd was om mijn leven een andere wending te geven.
Ja, dat is nodig. Ga eens langs een psychiater.
pi_25366527
Dit is een tvp.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:56:10 #4
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25366560
Wordt vrijmetselaar. Dan komt Matje Herben voor je op in tijden van nood.
pi_25366603
Richt gewoon je eigen sekte op!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:03:34 #6
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_25366643
Doe wat research, en kies de leukste uit. Je hoeft niet uitgenodigd te worden, als je ze maar oprecht benaderd. Sommige groepen hebben een website, of je kunt via een godsdienstwetenschapper die de betreffende beweging bestudeert misschien met iemand in contact komen. Het moet trouwens wel een beetje lijken alsof je echt zo achterlijk bent dat je gelooft wat die sekteleiders zeggen. Het allerbeste is natuurlijk een eigen sekte oprichten, zoals de persoon voor mij al opperde. Dat is in ieder geval wat ik zou doen... Succes!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:04:26 #7
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_25366650
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:53 schreef Biancavia het volgende:
Dit is een tvp.
dit is ook een tvp en tevens een linkje
Sektes
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_25366943
Nou, ik vind dit forum al een soort sekte, waar ik alsmaar blijf terugkomen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  Moderator vrijdag 4 maart 2005 @ 18:47:17 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_25367229
Hmmm, en hoe staat die auto nogsteeds voor je huis?
Durf je je huis alweer uit?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:26:24 #10
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_25369699
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:50 schreef -Angel- het volgende:
Tijdens mijn vakantie heb ik nagedacht of dat het benodigd was om mijn leven een andere wending te geven. Is het moment daar aangebroken dat het verstandig is om een geheel ander levenspad in te slaan?

Na zorgvuldig beraad kwam ik tot de conclusie , ja, die tijd is gekomen. Vandaar dat ik nu speel met het idee om deel uit te gaan maken van een sekte. Eén zijn met een bepaalde groep mensen, een groep mensen die voor elkaar door het vuur gaat.

Echter ik stuit op een probleem, hoe kan ik deel uit gaan maken van een sekte? Dien je uitgenodigd te worden, of is er andere vorm van aanmelding. Tevens heeft iemand ervaringen als gaat om het daadwerkelijk deel uit maken van een sekte?
Doe eens ff normaal gek ..Zucht....sektes
pi_25370955
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:50 schreef -Angel- het volgende:

Ten eerste wil ik je ten strengste aanraden om je nooit voort te planten. Als er iets is wat deze wereld niet kan gebruiken is het meer zwakke afhankelijke meelopers zoals jij.

Ten tweede ben je dom en zou het mooi zijn als je zo snel mogelijk stopt met bestaan.
pi_25371477
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:53 schreef Biancavia het volgende:
Dit is een tvp.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:02:42 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25371480
Wat hoop je in een sekte (Of algemener : Religieuze groepering) te vinden, wat je nu niet hebt? Moet het per se een afgezonderde sekte zijn, of zou iets als het christendom of de islam ook voldoen?

Verder schopje GC >>> WFL.
pi_25371507
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Haushofer op 04-03-2005 23:45:23 ]
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:09:25 #15
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_25371609
je zit toch al op FOK!
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:10:14 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25371627
TT aangepast.
pi_25371685
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:09 schreef Asics het volgende:
je zit toch al op FOK!
fok is cool
pi_25371797
Sluit je aan bij de Jehovagetuigen?
pi_25372265
Komen er ook nog inhoudelijke/serieuze reacties, of is dat net iets teveel gevraagd ?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:21:48 #20
99338 Sigg
Altijd Siggzelf gebleven...
pi_25373113
Ik vrees inderdaad voor je dat, dat teveel gevraagd is. Naar mijn mening verdiend iemand die op een forum loopt te verkondigen dat ie deel wil uitmaken van een sekte geen inhoudelijke dan wel serieuze reacties. Dit soort mafkezen moeten in de kiem gesmoord worden. Het zal toch niet de bedoeling zijn dat iemand hier op Fok! aan TS gaat uitleggen hoe hij zich kan aansluiten bij een sekte? Overigens zal het me ook niet zozeer verbazen als dit een troll-topic is. Nog een reden om hier vooral niet serieus op in te gaan. Wat mij betreft verdiend dit topic een schopje richting ONZ. Dan schakelen we Conflict wel in om -Angel- af te straffen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sigg op 05-03-2005 00:24:42 (spellingscontrole d'r overhen gejoekeld) ]
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:39:46 #21
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25373566
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:02 schreef Alicey het volgende:
Wat hoop je in een sekte (Of algemener : Religieuze groepering) te vinden, wat je nu niet hebt?
Aan de hand van een sekte leider wil ik meer uit het leven halen.

Een dieper niveau van spiritueel contact bereiken. Bewust worden van energie, ruimte en natuurlijk het leven. Persoonlijke doelen realiseren, zodat het gevoel van geluk hersteld kan worden. Juist de twijfel en de ellende wegnemen, ik denk dat een sekte me bij deze zoektocht kan helpen. Zij zullen me helpen focussen op de kern van het bestaan, wie ben ik in deze wereld en wat wil ik bereiken?

Misschien niet voor je zelf leven, maar juist iets te doen wat de moeite waard is.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:42:47 #22
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_25373633
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:53 schreef Gekkenhuis_v het volgende:

[..]

Ja, dat is nodig. Ga eens langs een psychiater.

♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_25373637
Als je insekte wil, dan ga je maar naar de dierenwinkel.
pi_25373640
omg ben je zelf te zwak om iets anders met je leven te doen? Heb je een sekte nodig????

gadverdamme!!

vervolgens ga je ook weer anderen de sekte binnensleuren natuurlijk

*kots*
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:43:28 #25
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_25373649
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:43 schreef LangeJan het volgende:
Als je insekte wil, dan ga je maar naar de dierenwinkel.
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_25373699
Ben je dit zelf, of is dit weer allemaal doorgebeld en typt een ander het voor je uit?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:51:03 #27
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_25373835
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:39 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Een dieper niveau van spiritueel contact bereiken. Bewust worden van energie, ruimte en natuurlijk het leven. Persoonlijke doelen realiseren, zodat het gevoel van geluk hersteld kan worden. Juist de twijfel en de ellende wegnemen, ik denk dat een sekte me bij deze zoektocht kan helpen. Zij zullen me helpen focussen op de kern van het bestaan, wie ben ik in deze wereld en wat wil ik bereiken?

Misschien niet voor je zelf leven, maar juist iets te doen wat de moeite waard is.
Tip: Voordat je je bij een sekte aansluit: lees eerst alle verzamelde werken over existentialisme, spiritualisme, psychologie, natuurkunde en de bijbels van elke religie die er op aarde te vinden is. Als je dat allemaal hebt gedaan; kom hier dan maar over 40 jaar terug op het forum om vragen te stellen.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_25373933
quote:
Persoonlijke doelen realiseren, zodat het gevoel van geluk hersteld kan worden. Juist de twijfel en de ellende wegnemen, ik denk dat een sekte me bij deze zoektocht kan helpen.
Volgens mij gaat het in een sekte niet om het realiseren van jóuw persoonlijke doelen, maar om die van de sekteleider.

Wat de zoektocht betreft, ik denk dat een sekte je niet bij een zoektocht zal helpen, in de zin van mogelijkheden aandragen, met je discussiëren, filosoferen e.d. Ze zullen 1 weg voor je hebben en op die weg valt niets te zoeken, daar is alles voorgeschreven en wordt onafhankelijk denken niet getolereerd.

Ik zou er nog eens over nadenken als ik jou was. Er zijn vast ook andere manieren om te bereiken wat je wilt. Manieren waarbij je wél jezelf mag blijven en je eigen ideeën en doelen mag hebben (en met kerst naar huis mag ).
Kortom, the usual.
pi_25375136
Ik denk dat er genoeg mensen zijn op de wereld waar je vriendjes mee mag worden als je ze vertelt dat je wil ophouden zelf na te denken, en hun nederige dienaar wilt worden.
pi_25376444
Misschien is Vrieswijk een optie? Als je dan toch in een sekte wil, kan je het beter goed doen
Maar misschien zit hij al vast dus mag je het niet eens met hem doen
De deur is ook nog een optie, maar dan mag je niet meer op Fok komen;)
pi_25376453
quote:

[..]

Misschien is de Scientology Church iets voor je?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 10:06:59 #32
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_25376969
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 07:57 schreef brambor het volgende:
Misschien is Vrieswijk een optie? Als je dan toch in een sekte wil, kan je het beter goed doen
Maar misschien zit hij al vast dus mag je het niet eens met hem doen
De deur is ook nog een optie, maar dan mag je niet meer op Fok komen;)
vrieswijk?
de deur??
heb je meer informatie?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_25378783
quote:

[..]

Treed toe tot de orde van Druïden!
  zaterdag 5 maart 2005 @ 14:07:30 #34
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25379862
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 08:02 schreef Toeps het volgende:

Misschien is de Scientology Church iets voor je?
Ja daar heb ik ook al aan zitten denken.

Echter volgens mij bereik je daar nooit de level van gebondenheid als bij een sekte. Het één zijn met een groep mensen. Deel uitmaken van een geheel.
pi_25380210
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 10:06 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

vrieswijk?
de deur??
heb je meer informatie?
http://mmbase.geschiedeni(...)er.jsp?dossier=15615

http://www.dedeur.nl/
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:16:18 #36
41636 Rodelion
Wereldheerser
pi_25380728
quote:

[..]

Volgens mij is dan Transcendente Meditatie wel wat voor jou:

http://www.tm.nl/
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:34:56 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25380978
Waarom wil TS voor zich laten denken, ipv het lekker zelf te doen?
Sekte´s zijn voor mensen die gezegt willen worden hoe en wat, en dat niet voor zichzelf kunnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25381096
Het is toch allemaal hopeloos. Sven zal voor de rest van zijn leven door TS zijn hoofd spoken.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 15:47:23 #39
45206 Pietverdriet
pi_25381162
sven?
pi_25385072
Volgens mij haalt de TS sekten en broederschappen door elkaar.

Als broederschap is het beste voorbeeld de vrijmetselaraarij.

Wil je een echte sekte, dan schud ik een paar voorbeeldjes uit de mouw:
Scientology
Katholieke kerk, probeer lid te worden van Opus Dei
Aum (van Shoko Asahara)

pfoe, ik weet er eigenlijk weinig op te noemen.
pi_25385212
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
sven?
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:39 schreef -Angel- het volgende:

Het onderstaande gedicht wil ik opdragen aan mijn gids Svenson Nanook.

There are strange things done in the midnight sun
When the great polar bear is on the run;
The Arctic trails have their secret tales
That would make your blood run cold;
The Northern Lights have seen some mighty sights,
But the mightiest that they ever did see
Was two days ago Svenson Nanook
When I cold blooded killed a polar bear with a single shot
May you rest in peace and be remembered Eskimo Nanook
I know I will remember you for good
pi_25386778
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 14:07 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken.

Echter volgens mij bereik je daar nooit de level van gebondenheid als bij een sekte. Het één zijn met een groep mensen. Deel uitmaken van een geheel.
Daar heb je ook iets anders voor. Het heet: Voetbal. Of hockey, of waterpolo...

Je hoeft niet bij een sekte om deel uit te maken van een geheel.
  zondag 6 maart 2005 @ 00:56:27 #43
60357 roxxe
Beter een hand in de lucht dan
pi_25390025
edit

[ Bericht 85% gewijzigd door Alicey op 06-03-2005 11:07:36 (Off-topic) ]
AND HERE HE IS!
HE THINKS THAT HE IS THE MOST IMPORTANT MANIN THE WORLD...ROXXE!!!
pi_25392518
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ten eerste wil ik je ten strengste aanraden om je nooit voort te planten. Als er iets is wat deze wereld niet kan gebruiken is het meer zwakke afhankelijke meelopers zoals jij.

Ten tweede ben je dom en zou het mooi zijn als je zo snel mogelijk stopt met bestaan.
LOSER!

Wat is er mis met het willen vinden van geborgenheid en een gedeelde identiteit in een sfeer van diepe en hechte emotionele en spirituele verbondenheid?
pi_25392529
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom wil TS voor zich laten denken, ipv het lekker zelf te doen?
Sekte´s zijn voor mensen die gezegt willen worden hoe en wat, en dat niet voor zichzelf kunnen.
Maar goed dat jij alles allemaal voor je zelf heb gedacht, jongen . He, vergeet even al die boeken die je gelezen hebt, je opvoeding, je sociale omgeving, je scholing, de televisie enzovoort enzovoort. Dacht jij nu echt, dat jij ook werkelijk alles voor jezelf heb bedacht of bedenkt?
  zondag 6 maart 2005 @ 11:05:35 #46
45206 Pietverdriet
pi_25393167
quote:
Op zondag 6 maart 2005 09:28 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar goed dat jij alles allemaal voor je zelf heb gedacht, jongen . He, vergeet even al die boeken die je gelezen hebt, je opvoeding, je sociale omgeving, je scholing, de televisie enzovoort enzovoort. Dacht jij nu echt, dat jij ook werkelijk alles voor jezelf heb bedacht of bedenkt?
Dat jij het verschil niet ziet tussen beinvloed worden door je opleiding en achtergrond en daaruit een mening vormen, en het lid worden van een sekte en gemindfucked worden, doet mij tot de conclusie komen dan jij een gebrek hebt aan enige capaciteiten op geestelijk gebied.
  zondag 6 maart 2005 @ 11:07:33 #47
45206 Pietverdriet
pi_25393192
quote:
Op zondag 6 maart 2005 09:26 schreef FuifDuif het volgende:
Wat is er mis met het willen vinden van geborgenheid en een gedeelde identiteit in een sfeer van diepe en hechte emotionele en spirituele verbondenheid?
Niets, maar de meeste van ons ontgroeien de peutertijd met papa die alles weet en sinterklaas die van je houd en je cadeautjes brengt.
pi_25393209
quote:
Op zondag 6 maart 2005 09:26 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

LOSER!

Het voegt niks toe, jullie figuren zijn wat er mis is met de moderne maatschappij. Domme schapen die zich laten inpakken met leuke verhaaltjes en zo gaan leven naar de wensen van anderen. Een stapje verder en je blaast jezelf op in een druk winkelcentrum omdat iemand iets lulligs zei over je sekteleider.

Jullie hebben niet eens de geestelijke capaciteit om een eigen identiteit te vormen, hoe nutteloos ben je dan?
  zondag 6 maart 2005 @ 11:13:39 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25393248
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het voegt niks toe, jullie figuren zijn wat er mis is met de moderne maatschappij.
Ik vind zelf figuren die menen dat er met mensen met een andere overtuiging dan de hunne iets mis is veel storender als ik eerlijk ben.
quote:
Domme schapen die zich laten inpakken met leuke verhaaltjes en zo gaan leven naar de wensen van anderen. Een stapje verder en je blaast jezelf op in een druk winkelcentrum omdat iemand iets lulligs zei over je sekteleider.
Je bedoelt dit toch niet als argument?
quote:
Jullie hebben niet eens de geestelijke capaciteit om een eigen identiteit te vormen, hoe nutteloos ben je dan?
Ook dit slaat nergens op. Vrijwel niemand heeft een identiteit die zo sterk is dat diegene nergens aan meedoet. De een vult een stukje identiteit in door een sportclub, een ander weer door een geloof. Het is een stukje van de identiteit die overeen komt, het is niet zo dat diegenen hun identiteit opgeven.
  zondag 6 maart 2005 @ 11:17:42 #50
45206 Pietverdriet
pi_25393303
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:13 schreef Alicey het volgende:
De een vult een stukje identiteit in door een sportclub, een ander weer door een geloof. Het is een stukje van de identiteit die overeen komt, het is niet zo dat diegenen hun identiteit opgeven.
Dit is nu juist het punt een beetje, lid worden van een sekte is op geestelijk niveau idd zoiets als lid worden van de F-Side. TS wil echter geen lid worden omdat ie fan is van Ajax, maar omdat ie ergens bij wil horen.
In één woord, Kansloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')