abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2005 @ 11:28:48 #51
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25409805
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ja ik heb er ook een hekel aan. Wordt ik nu voor de tweede keer gebanned?

Owja ik vindt Anime bagger omdat de tekenstijl me totaal niet aanstaat. Tevens irriteer ik me mateloos aan de Japanse taal. Ik vind dit goede argumenten, zeker de eerste.
Juist niet de eerste, want behalve 1001 genres binnen anime, bestaan er even zoveel tekenstijlen. Een Dragonball Z is toch echt heeeeel anders getekend als bijvoorbeeld Spirited Away. Dat de japanse taal enigszins de plezier beneemt, daar kan ik nog wel een beetje in komen, maar van de films zoals die hier naar voren zijn gekomen, is ook altijd een engelstalige versie te vinden, dus dat kan je ook niet echt tegenhouden.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 7 maart 2005 @ 11:31:19 #52
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_25409849
Deze is voor forumschorum, nog eentje voor weakling, vijf hele centen zijn er ook voor hare (sorry maarten) en de laatste mooie stuiver is voor jordy-b, of wacht, die krijgt er gewoon nog een!

En nu snel allemaal naar de automaat om de hoek lopen en een beetje relativeringsvermogen plus een toefje humor kopen!

Ik weet dat Disney ook alles met de computer doet.
Ik weet dat akira met de hand getekend is (die heb ik in 1989 nog in de bios gezien, en ik kreeg niet de indruk dat die gemaakt was met de amiga die toen bij ons thuis stond).
Ik weet dat bv. Les Triplettes de Belleville (die ik WEL leuk vind!) óók veel gebruik heeft gemaakt van een computer.
Ik weet dat Toy Story volledig (dus helemaal!) met de computer gemaakt is. Dat het cynisme van die opmerking sommigen ontgaan is vind ik ronduit bizar!
En tot slot, ik weet dat anime-liefhebbers bij het minste geringste commentaar op hun geliefde jpegjes honend hun walging over zoveel onbenulligheid van het simpele volk plachten uit te kotsen.
Anime is art! Burn the infidels!

eigenlijk had ik dus gewoon beter moeten weten, je pakt een kleuter toch ook z'n tutlap niet af...

&lt;enter signature&gt;
  maandag 7 maart 2005 @ 11:41:06 #53
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25409999
En ook nog 5 cent voor jezelf, omdat je het allemaal zwaarder oppakt dan wij (nou in ieder geval ik) bedoelt heb ... je had zeker een slecht cijfer op school voor tekst interpreteren?
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 7 maart 2005 @ 12:05:54 #54
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25410449
Wel even vermelden dat ik anime niet per definitie rommel vind of dat ik het slecht vind, het doet me alleen vrij weinig. Dat geldt trouwens ook voor veel Disney's. Wat me onder andere stoort aan de anime's (of althans degenen die ik heb gezien) is dat het vaak lijkt alsof er 10 verhalen door mekaar worden verteld, dat er langs alle kanten plots personages worden tussen gekwakt, dat er soms dingen "gebeuren" zonder dat er een uitleg voor wordt gegeven en dat ik dat dan maar zo moet slikken, etc.... ik voel me erg vaak dom bij die films, alsof er iets is dat iedereen weet behalve ik. Een dergelijke vertelstijl boeit me niet. Waarschijnlijk geldt dit niet voor alle anime's (heel waarschijnlijk zelfs) maar wel voor degenen die ik heb gezien en daarom sta ik ook niet meteen te springen om er anderen te zien.

En wanneer ik een hele reeks films van hetzelfde type of uit hetzelfde genre heb gezien en niet echt bijzonder vond, denk ik niet dat het bekrompen is om te verwachten dat ik andere films van dezelfde strekking waarschijnlijk ook niet zo fantastisch ga vinden en om te stellen dat het mogelijk niet meteen mijn genre is. En die conlusie trek ik nu. Ik denk niet dat ik een uitgewerkte studie en/of dwarsdoorsnede van het hele anime-gebeuren moet maken om te mogen beweren dat het niet mijn ding is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 7 maart 2005 @ 12:26:24 #55
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25410760
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wel even vermelden dat ik anime niet per definitie rommel vind of dat ik het slecht vind, het doet me alleen vrij weinig.
Kijk, dat is pas gefundeerd
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  maandag 7 maart 2005 @ 12:41:41 #56
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25410910
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
ik voel me erg vaak dom bij die films,
Ach dat geeft niet hoor, we vinden je nog steeds aardig hier hoor.
pi_25411348
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:31 schreef FremantleDockers het volgende:
[afbeelding] Deze is voor forumschorum, [afbeelding] nog eentje voor weakling, [afbeelding] vijf hele centen zijn er ook voor hare (sorry maarten) en de laatste [afbeelding] mooie stuiver is voor jordy-b, of wacht, die krijgt er gewoon nog een! [afbeelding]

-knip-
Gelieve mijn stuivers in je reet te douwen en op te sodemieteren, ipv het tournament te verstieren met je flamebaits. Oh sorry... cynisme.

Jammer dat het cynisme niet in je tekst naar voren komt. Dat je cynisch loopt te doen op een plaats waar dat totaal niet gepast is (of verwacht, want wat wil je nou helemaal met je gelul?)

Toy story is een computeranimatie. De meeste animé valt nog altijd onder het kopje "tekenfilm"...
Gek hè, dat de mensen dan de link niet leggen tussen Toy Story en "opgewerkte Japanse computertroep". Een hele gevatte cynische opmerking, dat. Ook terwijl er gewoonweg geen computertroep in de lijst staat. Dan weten de mensen echt waar ze aan toe zijn.

Je zit zoals het nu lijkt, gewoon uitgebreid het animatietournament te verstieren met je gehannes. Ik hoop dat je er wat lol aan hebt gehad om de mensen de kast op te jagen met je gekloot. En ook fijn dat je van die lekkere serieuze stemmen hebt geplaatst. Donder je dan nou weer lief terug naar onzin?

En humor? Dat moet een geintje zijn...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 7 maart 2005 @ 14:44:46 #58
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_25412393
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:41 schreef Weakling het volgende:
En ook nog 5 cent voor jezelf, omdat je het allemaal zwaarder oppakt dan wij (nou in ieder geval ik) bedoelt heb ... je had zeker een slecht cijfer op school voor tekst interpreteren?
Zie een post hierboven. Ik had ook niet echt de indruk dat je je er erg druk om maakte, net zoals ik trouwens. Maar er lopen hier af en toe behoorlijke frusten rond...

&lt;enter signature&gt;
pi_25412708
Ik ben niet gefrustreerd, ik ben geïrriteerd.

Dat er iemand veel moeite doet om een tournament als dit op te zetten... En dat er dan usertjes zijn die dat een goed moment vinden, en ook wel humor (hahahaha ) om daar even in te gaan lopen kloten.

Onzin is ergens anders, kinders.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 7 maart 2005 @ 15:16:37 #60
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_25412865
Klik es op jouw username, en de mijne. Tel dan onzintopics. Hou dan op met zeuren.
Anime zuigt. Dat vind ik. Zo stem ik. Get over it.

&lt;enter signature&gt;
  maandag 7 maart 2005 @ 15:21:38 #61
67640 SaintOfKillers
pi_25412950
quote:
Op maandag 7 maart 2005 15:06 schreef Jordy-B het volgende:
En dat er dan usertjes zijn die dat een goed moment vinden, en ook wel humor (hahahaha ) om daar even in te gaan lopen kloten.
Ik hoop dat dit niet aan mij was gericht. Ik ben namelijk hilarisch. Het is maar dat je het weet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25415030
quote:
Op maandag 7 maart 2005 15:16 schreef FremantleDockers het volgende:
Klik es op jouw username, en de mijne. Tel dan onzintopics. Hou dan op met zeuren.
Anime zuigt. Dat vind ik. Zo stem ik. Get over it.

Dat dat je mening is, is prima, maar je uit je mening niet bepaald met sterke argumentatie. Gooi er cynisme (ik weet nog steeds niet waar je dat vandaan haalt, maar vooruit) en humor (?) doorheen, dan zal het wel goed zijn, ofzo? Is dat jouw manier van argumentatie?

Flamebaits en/of onzin, dat is het.

En dat je niet in onzin post, wil nog niet zeggen dat je geen onzin post. Zoals je in deze reeks hebt gepost is echt niet serieus te noemen.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 11:51:29 #63
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_25424784
Waarom zou ik beargumenteren? Ik vind anime kut. Dat mag. En gezien het feit dat ik alles waar ik op stem gezien heb betekent dat een wel overwogen mening.
Maar ik voel niet de minste behoefte me tegenover jou (wie?) te verantwoorden. Als wat meer respectabele ftr-users het fatsoenlijk aangekaart hadden was het wellicht wel een interessant gesprek geworden, maar lange tenen gelul is onzin. (he, daar is je onzin eindelijk! Ik zag dat je het daar ook niet kan laten...)

&lt;enter signature&gt;
pi_25426496
Dus omdat je alles gezien hebt waar je op stemt zeg je dingen als "Kiki's delivery service heb ik met een noodgang doorgespoeld zodat ik zonder bezwaard hart southpark (opgewerkte amerikaanse computertroep) naar boven kon stemmen"? Ja... dat zal dan echt een weloverwogen stem geweest zijn...

En ja, dat soort dingen zou je wel moeten verantwoorden. Niet zozeer tegenover mij, maar wel tegenover de TS. Je geeft zelf duidelijk aan dat je "vals" hebt zitten stemmen, dus geef dan maar aan waarom, of leg uit waarom je niet vals hebt zitten stemmen. Geef maar aan waarom je animé kut vindt.
"Ik vind anime kut." is misschien wel jouw mening, maar die mening heeft totaal geen waarde als je die niet kan beargumenteren.

En hoezo was het wel een interessant gesprek geworden als ik een gerespecteerde ftr-user was geweest? (lekker hypocriet, trouwens, dat juist jij dat durft te zeggen) Je hebt met die ongenuanceerde mening zelf niet bepaald de basis gelegd voor een interessant gesprek.

Ik heb je expliciet gevraagd om je opmerking te verduidelijken, met
quote:
Over welke Japanse computertroep heb je het?

Trouwens tof dat je inmiddels Kiki's Delivery Service gezien hebt... Een origineel, handgetekend, Japans meesterwerkje...
Dat laatste omdat ik had opgemerkt dat je in de eerdere ronde niet op het paar met die film kon stemmen.

Jouw antwoord (op exact dezelfde vraag, gesteld door Forumschorem) was:
quote:
Alle japanse troep. Alles. Troep. Rotzooi. Drek. Ongeinspireerd en gegenereerd met een overspannen amiga-kloon.

Tuurlijk heb ik niet naar je lijstjes gekeken! Wat boeit mij dat.

ps. Kiki's delivery service heb ik met een noodgang doorgespoeld zodat ik zonder bezwaard hart southpark (opgewerkte amerikaanse computertroep) naar boven kon stemmen. Weet niet meer wie er over zeurde, vast zo'n magna-freak.

Ja... echt een basis voor een goed gesprek....

Er is aangegeven dat er nog niemand is geweest die zijn mening dat animé "kut" is, heeft beargumenteerd. En dat heeft ook nog niemand gedaan.

In dit topic heb ik je direct beschuldigd van dit valse gedoe... En je antwoord was stuivertjespoepen (ik kreeg er twee ) en een hoop geblaat eromheen. Dat niemand in staat is om de humor en het cynisme in te zien is geen antwoord. Vraag ik je op een sarcastische manier waar je het in hemelsnaam vandaan haalt om überhaupt met cynische opmerkingen te reageren, wordt het genegeerd en afgedaan als geblaat van een gefrustreerde user.

Niet een keer heb je de moeite genomen om je mening van argumenten te voorzien. Niet tegenover mij, maar ook niet tegen een respecteerde ftr-user als Lonewolf2003.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 15:41:48 #65
67640 SaintOfKillers
pi_25427526
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:08 schreef Jordy-B het volgende:
...., maar die mening heeft totaal geen waarde als je die niet kan beargumenteren.
...
Anime is zo'n verheven kunstvorm dat er alleen maar kritiek op mag gegeven worden mits die op onweerlegbare wijze is gefundeerd, beargumenteerd en gedocumenteerd?

Stel dat ik beweer dat ik wat van die dingen hebben gekeken en ik daarna beweer "Sorry, ik vind het allemaal maar kut". Als dit voor jou niet voldoende is om m'n mening te aanvaarden, dan is dat jouw probleem, niet het mijne.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 16:26:09 #66
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25427934
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:08 schreef Jordy-B het volgende:

-knip-
Go jordy!

ben het volledig met je eens

en dat ga ik niet beargumenteren
pi_25428276
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 15:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Anime is zo'n verheven kunstvorm dat er alleen maar kritiek op mag gegeven worden mits die op onweerlegbare wijze is gefundeerd, beargumenteerd en gedocumenteerd?

Stel dat ik beweer dat ik wat van die dingen hebben gekeken en ik daarna beweer "Sorry, ik vind het allemaal maar kut". Als dit voor jou niet voldoende is om m'n mening te aanvaarden, dan is dat jouw probleem, niet het mijne.
Nee, dat is niet iets wat speciaal voor animé geldt. Je moet al-tijd je mening kunnen onderbouwen. Zowel bij negatieve als positieve kritiek.

Je vindt namelijk iets niet zomaar goed of juist kut. Er is altijd een reden voor. Is animé volgens jou kut vanwege de tekenstijl, vanwege de wat oudere doelgroep waarop veel films gericht zijn of is het, bijvoorbeeld, het vanwege de (t.ov. westerse tekenfilms) doorgaans wat complexere verhaallijnen? Zeg het maar...

Gewoon ongenuanceerd "ik vind anime kut" zegt niets en nodigt ook totaal niet uit tot iets van een discussie.

En animé is niet bijzonderder dan westerse animaties, ofzo, alleen het is nogal toevallig dat animé meer negatieve kritiek (sorry, ik bedoel meningen) te verwerken krijgt door de mensen die het er niet zo op hebben dan de westerse animaties krijgt door de mensen die het daar niet zo op hebben...
  woensdag 9 maart 2005 @ 12:37:54 #68
107642 lot3
lot laat zich niet leiden
pi_25440653
halve finale:
Spirited Away
Shrek
het lot bepaalt ,maar het lot laat zich niet leiden...
the sun is shining but it's raining in my heart
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:22:17 #69
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_25442980
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 18:00 schreef Jordy-B het volgende:
Nee, dat is niet iets wat speciaal voor animé geldt. Je moet al-tijd je mening kunnen onderbouwen. Zowel bij negatieve als positieve kritiek.
Van wie moet dat? Van jou? Snap je nou nog steeds niet dat mensen op een online-forum zich niet tegenover wildvreemde gefrustreerde anime-pubers gaan verantwoorden? Ik stem op wat ik gezien heb, en hoe ik stem is mijn zaak. De mijne. En weet je jordy, ik vind anime gewoon kut.
quote:
Gewoon ongenuanceerd "ik vind anime kut" zegt niets en nodigt ook totaal niet uit tot iets van een discussie.
Hou dan je bek. Dan is er ook geen discussie.

&lt;enter signature&gt;
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:05:53 #70
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25443476
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 17:22 schreef FremantleDockers het volgende:

[..]

Van wie moet dat? Van jou? Snap je nou nog steeds niet dat mensen op een online-forum zich niet tegenover wildvreemde gefrustreerde anime-pubers gaan verantwoorden? Ik stem op wat ik gezien heb, en hoe ik stem is mijn zaak. De mijne. En weet je jordy, ik vind anime gewoon kut.
[..]

En nu is het klaar.
in het begin dacht ik nog dat het naar een normale pro anti anime discussie zou kunnen gaan. Maar er zijn maar enkele, zoals SoK, die onderbouwd hun mening hier vergeven. De rest loopt alleen maar te flamen.
pi_25444125
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 17:22 schreef FremantleDockers het volgende:
omdat je mening geen waarde heeft, als je het niet onderbouwt. Dat is trouwens wat anders dan verantwoording afleggen (dat sloeg op de posts waarin je bewust aangeeft niet serieus te stemmen). Als jij zegt dat je animé kut vindt, is dat jouw mening, maar niemand kan daar wat mee... Waardeloos, dus.
Als je zegt waarom je animé kut vindt, is het ineens een nuttige bijdrage, die een eventuele discussie kan beginnen.
quote:
[..]

Zeg dan geen dingen als "Als wat meer respectabele ftr-users het fatsoenlijk aangekaart hadden was het wellicht wel een interessant gesprek geworden" als het van jou afhangt en niet van mij.

(Ja, Lonewolf, ik hou nou op.)

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 09-03-2005 18:53:27 ]
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:45:34 #72
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25447759
Heerlijk toernooi dit!
pi_25450627
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:45 schreef Hare het volgende:
Heerlijk toernooi dit!
Ik wou bijna vragen op wie je stemde, maar dat kan ik maar beter niet doen denk ik...

'Tis toch heftige liefde, die anime. Waarom zijn er nou nooit mensen die met dezelfde passie Olivier B. Bommel verdedigen? Als je begrijpt wat ik bedoel.

Anyway, gelukkig was deze ronde al bijna voorbij, anders zouden we er nog serieus een zooitje van gemaakt hebben. En dat terwijl ik FTR-tournaments altijd erg leuk vind. Ik stem zelfs serieus (voor degene die kunnen geloven dat je serieus niet van anime kunt houden). Waar blijft de finale eigenlijk? Ik weet namelijk al waar ik op stem!

&lt;enter signature&gt;
  donderdag 10 maart 2005 @ 01:18:00 #74
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25451067
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 00:55 schreef FremantleDockers het volgende:

[..]

Ik wou bijna vragen op wie je stemde, maar dat kan ik maar beter niet doen denk ik...

'Tis toch heftige liefde, die anime. Waarom zijn er nou nooit mensen die met dezelfde passie Olivier B. Bommel verdedigen? Als je begrijpt wat ik bedoel.
Hoe bedoel je op wie ik stemde?

Enneh, heftige liefde heeft het niks mee te maken. Alleen de manier waarop je anime gewoon helemaal met de grond gelijk maakt is nergens op gebaseerd en dat roept nogal reacties op, maar daar is al genoeg over gezegd.
pi_25456144
Never mind, was een grapje. Damn, zelfs met smileys lukt het niet...

&lt;enter signature&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')