abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:08:51 #26
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25362719
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:17 schreef FremantleDockers het volgende:
* Halve Finale
1. Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)(2001) vs. Akira (1988)
2. The Lion King (1991) vs. Shrek (2001)

Zeg Hare, welke van de onderste twee heb je niet gezien? Waren toch allebei moeilijk te missen films.

Wordt een leuke finale trouwens, oost vs west. Vraag me af of het toeval is...

Eigenlijk niet helemaal. Toen ik bij het maken van deze ronde zag, dat de winnaars van de kwartfinales precies zo tegenover elkaar stonden,(win 1 vs win. 2; win 3 vs. win 4.) dat dit zou lijden tot een oost-west finale. Heb ik dat express zo gelaten en niet nog eens de boel door elkaar gehusseld.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:15:51 #27
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25362809
* Halve Finale

Had gehoopt op een Spirited Away vs. Akira finale. Deze ronde is wel een erg pijnlijke, de finale zal dat totaal niet zijn, want zowel Lion King als Shrek vind ik veeeeeel minder goed als de eerste twee films.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:22:25 #28
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_25362879
Ach, vind het wel een interessant gezicht zo. Klassieke westerse gracieuze tekenfilms tegen moderne japanse knipperende bitmaps.

edit: dit dus als reactie op LoneWolf2003

[ Bericht 10% gewijzigd door FremantleDockers op 04-03-2005 13:28:59 ]
&lt;enter signature&gt;
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:25:47 #29
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25362915
Nog vier te gaan:

* Halve Finale

mag ook de finale niet stemmen, en dat alleen omdat ik niet van anime/manga houd
pi_25362926
pi_25363019
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:43:40 #32
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_25363108
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:25 schreef Timo20 het volgende:
Nog vier te gaan:

* Halve Finale

mag ook de finale niet stemmen, en dat alleen omdat ik niet van anime/manga houd
Ja ik ook

Maar The Lion King is dan ook veruit de beste uit dit rijtje.

Waarschijnlijk zal Akira of Spirited Away wel winnen omdat The Lion King volgens velen hier weer zo'n typische Hollywood productie is zonder diepgaande personages...bla bla bla gezeik.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 17:57:32 #33
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25366584
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:17 schreef FremantleDockers het volgende:

Zeg Hare, welke van de onderste twee heb je niet gezien? Waren toch allebei moeilijk te missen films.
Ik heb Lion King wel gezien, maar dat was denk ik wel zeker 10 jaar geleden, en om daar nu een oordeel mee te gaan vellen. En verder trekt deze film me niet zo om nog eens te gaan kijken. Heb Beauty and the Beast geprobeerd een tijdje geleden, maar vind het disney gebeuren gewoon niet veel.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_25366616
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_25367982
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:43 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ja ik ook

Maar The Lion King is dan ook veruit de beste uit dit rijtje.

Waarschijnlijk zal Akira of Spirited Away wel winnen omdat The Lion King volgens velen hier weer zo'n typische Hollywood productie is zonder diepgaande personages...bla bla bla gezeik.
Lion King heeft idd niet echt diepgaande personages, nee..

Maar ik vind het wel een geweldige animatiefilm met een leuk verhaal, mooie scenes, prachtige muziek, leuke liedjes, drama, spanning, humor, the lot... Misschien wel de beste van Disney.

Maar hij redt het niet tegen het meesterwerk Spirited Away...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:44:52 #36
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25370023
Ik word een beetje niet goed van de mensen die hier lopen te klagen over anime en overduidelijk geen idee hebben waar ze over praten. Als nooit was verteld dat Spirited Away van origine Sen to Chihiro no kamikakushi heet en het met het Disney logo was uitgebracht, dan hadden diezelfde personen er van gesmuld en het de beste animatiefilm ooit gevonden. Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat alle anime films gelijk zijn aan Dragonball Z en Urotsukidoji crap stemt mij diep treurig ...

*Weakling moest even zijn ei kwijt ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:39:55 #37
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25371060
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:57 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik heb Lion King wel gezien, maar dat was denk ik wel zeker 10 jaar geleden, en om daar nu een oordeel mee te gaan vellen. En verder trekt deze film me niet zo om nog eens te gaan kijken. Heb Beauty and the Beast geprobeerd een tijdje geleden, maar vind het disney gebeuren gewoon niet veel.
Lion King is wel vele malen beter dan Beauty and the Beast. Beauty and the Beast is echt een Disney voor meisjes van 10 tot 13, de Lion King is ook voor volwassene verschrikkelijk leuk.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:05:44 #38
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25372761
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Lion King is wel vele malen beter dan Beauty and the Beast. Beauty and the Beast is echt een Disney voor meisjes van 10 tot 13, de Lion King is ook voor volwassene verschrikkelijk leuk.
En aangezien jij toch wel een beetje smaak hebt zal ik hem dan toch maar weer eens gaan downloaden. Al denk ik niet dat ik hem nog kan zien voor het toernooi is afgelopen
pi_25379580
* Halve Finale
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
pi_25404148
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De Lion King is gewoon Bambi in Afrika. En Bambi vind ik beter. Jammer dat er zo'n schattig image aan die film zit alleen

Beauty and the Beast is trouwens ook leuk als volwassene. Het was mij als kind namelijk niet opgevallen dat Lumiere zo'n player was, en er zitten wel meer van die grappen in.
Sold my Soul to Sony
  maandag 7 maart 2005 @ 00:46:23 #41
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_25405385
1. Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)(2001) vs. Akira (1988) (vandaag gezien)
  maandag 7 maart 2005 @ 01:40:25 #42
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_25406192
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 13:22 schreef FremantleDockers het volgende:
Ach, vind het wel een interessant gezicht zo. Klassieke westerse gracieuze tekenfilms tegen moderne japanse knipperende bitmaps.
Als je niet weet waar je over lult, dan moet je gewoon je smoel houden. Alleen Shrek bevat al meer bitmaps dan Akira en Spirited Away bij elkaar. De enige bitmaps te vinden in Akira is het 'brainwave patroon', de rest is allemaal handgetekend en ingekleurd. Nu jij weer...
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:31 schreef Motoko het volgende:
Nou maar hopen dat de eerste anime die ik ook ooit gezien heb, Akira, gaat winnen. Niet de beste film maar zeker interessanter dan het toch wat rechtlijnige verhaal en vlakke personages uit The Lion King.
Het ziet er naar uit dat Spirited Away gaat winnen in die categorie.
weg
  maandag 7 maart 2005 @ 08:41:54 #43
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25407637
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 21:44 schreef Weakling het volgende:
Ik word een beetje niet goed van de mensen die hier lopen te klagen over anime en overduidelijk geen idee hebben waar ze over praten. Als nooit was verteld dat Spirited Away van origine Sen to Chihiro no kamikakushi heet en het met het Disney logo was uitgebracht, dan hadden diezelfde personen er van gesmuld en het de beste animatiefilm ooit gevonden. Dat er nog steeds mensen zijn die denken dat alle anime films gelijk zijn aan Dragonball Z en Urotsukidoji crap stemt mij diep treurig ...

*Weakling moest even zijn ei kwijt ...
Ik word een beetje niet goed van de mensen die hier lopen te klagen dat degenen die anime maar matig vinden, geen idee hebben waarover ze praten. Dat lijkt een beetje op een "als je ook maar iets van films en animatiefilms kent en je hebt ook maar een beetje goede smaak, dan moet je dit wel goed vinden"-houding en die vind ik nogal arrogant.

Wanneer er iemand je persoonlijke favorieten niet goed vindt en daarvoor argumenten gebruikt die gewoon niet correct zijn, mag die persoon daar uiteraard op gewezen worden, maar dit neigt toch meer naar iets anders, iets waar mensen het gewoon niet kunnen hebben dat iemand hun schatjes niet leuk vindt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 7 maart 2005 @ 10:43:03 #44
27648 Weakling
available in strong mint
pi_25409069
quote:
Op maandag 7 maart 2005 08:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik word een beetje niet goed van de mensen die hier lopen te klagen dat degenen die anime maar matig vinden, geen idee hebben waarover ze praten. Dat lijkt een beetje op een "als je ook maar iets van films en animatiefilms kent en je hebt ook maar een beetje goede smaak, dan moet je dit wel goed vinden"-houding en die vind ik nogal arrogant.

Wanneer er iemand je persoonlijke favorieten niet goed vindt en daarvoor argumenten gebruikt die gewoon niet correct zijn, mag die persoon daar uiteraard op gewezen worden, maar dit neigt toch meer naar iets anders, iets waar mensen het gewoon niet kunnen hebben dat iemand hun schatjes niet leuk vindt.
Je moet van mij helemaal niks. Als je Disney leuk vind, prima. Als je Ghibli leuk vind, ook prima. Als je Barbapappa leuk vind, ook goed. Het gaat er mij alleen maar om dat hier een paar mensen aan het blaten waren alsof alle anime bestaat uit "flitsende bitmaps". Oftewel: dat anime per definitie geen inhoud heeft. Roepen "ik hou niet van anime" vind ik erg kortzichtig, omdat anime bestaat uit 1001 verschillende genres. "Ik hou niet van anime" is net zo stom om te roepen als "ik hou niet van muziek". Verder mag iedereen leuk vinden wat ie wil natuurlijk!
  maandag 7 maart 2005 @ 10:47:13 #45
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25409135
quote:
Op maandag 7 maart 2005 10:43 schreef Weakling het volgende:

[..]

Je moet van mij helemaal niks. Als je Disney leuk vind, prima. Als je Ghibli leuk vind, ook prima. Als je Barbapappa leuk vind, ook goed. Het gaat er mij alleen maar om dat hier een paar mensen aan het blaten waren alsof alle anime bestaat uit "flitsende bitmaps". Oftewel: dat anime per definitie geen inhoud heeft. Roepen "ik hou niet van anime" vind ik erg kortzichtig, omdat anime bestaat uit 1001 verschillende genres. "Ik hou niet van anime" is net zo stom om te roepen als "ik hou niet van muziek". Verder mag iedereen leuk vinden wat ie wil natuurlijk!

Vind de mensen die anime hier niks vinden nogal met oogkleppen ernaar kijken. Heel kort door de bocht en daardoor krijg je idd een beetje een strijd tussen degene die wel gewoon van anime houden en degenen die dat niet doen, aangezien de anime-haters gewoon met totaal onzinnige argumenten komen, die er alleen op gericht lijken te zijn om de anderen uit de tent te lokken.

Ik moet bijvoorbeeld nog steeds de eerste persoon horen die met gewone degelijke, goed onderbouwde argumenten komt waarom hij anime niks vind.

Vind het een beetje lijken op mensen die oude films niks vinden omdat ze zwart/wit zijn ofzo. Is echt een totaal onzinnig argument. Als je op die manier dingen uitlegd ben je gewoon echt kortzichtig
  maandag 7 maart 2005 @ 11:04:03 #46
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_25409391
Ik hou niet van anime. Krijg ik nou een FTR-ban?

&lt;enter signature&gt;
  maandag 7 maart 2005 @ 11:06:13 #47
37921 FremantleDockers
<enter subtitle>
pi_25409429
Toy Story vond ik trouwens wel leuk. Maar ja, good old Disney tekent alles tenminste nog persoonlijk met de hand.

maar laten we niet overdrijven, zo leuk was ie ook weer niet

&lt;enter signature&gt;
  maandag 7 maart 2005 @ 11:08:38 #48
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_25409467
Ja ik heb er ook een hekel aan. Wordt ik nu voor de tweede keer gebanned?

Owja ik vindt Anime bagger omdat de tekenstijl me totaal niet aanstaat. Tevens irriteer ik me mateloos aan de Japanse taal. Ik vind dit goede argumenten, zeker de eerste.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_25409586
quote:
Op maandag 7 maart 2005 08:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Met name FremantleDockers maakt zich anders iets te vaak schuldig aan het gebruik van verkeerde argumenten (lees: hij praat poep) om animé maar lekker af te kraken en Disneyfilms te pushen. Hij heeft duidelijk geen idee waarover hij praat, als hij dingen beweert als "inspiratieloze, Japanse computertroep", terwijl er op dat moment alleen handgetekende animaties in de lijst staan, waarvan enkele zijn voorzien van wat special effects (oa Akira, Ghost in the Shell en de twee laatste films van Miyazaki, Princess Mononoke en Spirited Away) Disney maakt net zo goed gebruik van computereffects, dus wat maakt anime zulke troep en Disneyfilms zo geweldig, dan?

En waarom de neuk zijn anime inspiratieloos, terwijl Disney al jaren de inspiratie bij 'n ander haalt (lees: Japan).

"Atlantis: The Lost Empire" is daar misschien wel het sterkste voorbeeld van. Hoewel de verhalen een klein beetje verschillen, zijn bijna alle elementen vrijwel exact (maar in westerse tekenstijl) overgenomen uit de anime serie "Nadia - The secret of blue water" (die zelf één scene (die met de hanger) heeft afgekeken van Miyazaki's "Laputa - Castle in the sky").
Van Lilo & Stitch hebben ze zelfs toegegeven heel veel elementen gebruikt te hebben van Miyazaki's werk (als "eerbetoon", natuurlijk)...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 7 maart 2005 @ 11:16:41 #50
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25409595
quote:
Op maandag 7 maart 2005 11:06 schreef FremantleDockers het volgende:
Toy Story vond ik trouwens wel leuk. Maar ja, good old Disney tekent alles tenminste nog persoonlijk met de hand.

maar laten we niet overdrijven, zo leuk was ie ook weer niet

1. Toy Story is geen anime, dus waarom trouwens?
2. Disney is al een tijdje geleden overgestapt op de comp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')