abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25824247
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:29 schreef fayakill het volgende:

[..]

tuurlijk joh, en als klaasje ook een kans van Marco had gehad zat je nu zijn kont te kussen
Dan zou ik nog bozer zijn geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 09:31:00 #277
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25824265
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Bestrijd ik zijn recht? Ik ben het er gewoon niet mee eens en ik doe niet mee aan de heiliigverklaring van Marco. Dat is mijn recht
Tuurlijk. Maar je werd er echt boos van. Vanwaar al die emotie
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25824271
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:31 schreef Doc het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar je werd er echt boos van. Vanwaar al die emotie
Dat is genetisch bepaald, vrees ik
  dinsdag 29 maart 2005 @ 09:32:37 #279
104895 fayakill
echt werie
pi_25824285
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan zou ik nog bozer zijn geweest.
Hoezo? hij heeft veel meer ervaring op het hogere niveau dan Maduro en Babel bij elkaar
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_25824306
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:32 schreef fayakill het volgende:

Hoezo? hij heeft veel meer ervaring op het hogere niveau dan Maduro en Babel bij elkaar
Ik heb dat al vaker uitgelegd, ik ben er niet voor om spelers zo jong en vroeg al te selecteren.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 09:37:07 #281
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25824335
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is genetisch bepaald, vrees ik
Wat? Dat als je iets niet snapt je meteen boos wordt?

Waarom woede en niet simpelweg verbazing?
pi_25824409
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Wat? Dat als je iets niet snapt je meteen boos wordt?

Waarom woede en niet simpelweg verbazing?
Iets niet snapt?
Ik ben het er niet mee eens, vind het een kutbeslissing en een kutbeleid en daar ben ik kwaad over. Dat ik gemiddeld wat bozer ben is deels een keuze en deels genetisch bepaald maar daar gaat dit topic niet over.

Het wordt mij steeds duidelijker waarom ik het niet zo op Van Basten heb.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 09:48:32 #283
104895 fayakill
echt werie
pi_25824458
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Iets niet snapt?
Ik ben het er niet mee eens, vind het een kutbeslissing en een kutbeleid en daar ben ik kwaad over. Dat ik gemiddeld wat bozer ben is deels een keuze en deels genetisch bepaald maar daar gaat dit topic niet over.

open een topic waarin je pleit voor terugkeer van de gehele oude garde en Seedorf graag als aanvoerder ziet.

en oh ja, Dickie weer als bondscoach
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 09:50:18 #284
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25824476
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Iets niet snapt?

Als je de beslissing Maduro te selecteren zou snappen en redelijk zou vinden, zou je het geen kut-beslissing vinden. Of wel?

Je snapt de beslissing niet en je vind de beslissing (mede daarom) niet redelijk.

Dus inderdaad -"iets niet snappen". Of denken dat een selectie rechtvaardig/redelijk moet zijn.

Of zie ik het helemaal verkeerd?
pi_25824522
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:50 schreef Doc het volgende:
Of zie ik het helemaal verkeerd?

Snappen zou betekenen dat ik mee zou gaan in Marco's denken. Ik begrijp wel wat hij zegt, ik ga er alleen niet in mee.

Rechtvaardigheid en redelijkheid heeft er niets mee te maken. Het gaat om hoe je tegen voetbal en de selectie aankijkt en tegen de manier waarop de persoonlijkheid en het clubgevoel van de bondscoach daarin een rol spelen.
pi_25824588
Waar was je pleidooi over 'clubvoorkeur' toen Castelen, Lucius, vd Bergh, Bobson, Yildirim, Meerdink, Bouhlarouz en Denneboom voor het eerst werden geselecteerd, SCH?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_25824616
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:57 schreef Suijk het volgende:
Waar was je pleidooi over 'clubvoorkeur' toen Castelen, Lucius, vd Bergh, Bobson, Yildirim, Meerdink, Bouhlarouz en Denneboom voor het eerst werden geselecteerd, SCH?
Ik kan me niet herinneren dat hij vijf spelers van een club selecteerde die heel slecht draaide en van die spelers ook nog eens minstens 2 in duidelijke vormcrisis, 1 niet bijzonder in vorm en 2 met nauwelijks een echte wedstrijd in de benen. En de cluboorkeur wordt keer op keer bevestigd door mensen als Doc die zeggen dat het logisch is dat hij mensen selecteert die hij kent, daar ben ik het dus niet mee eens.
pi_25824692
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat hij vijf spelers van een club selecteerde die heel slecht draaide en van die spelers ook nog eens minstens 2 in duidelijke vormcrisis, 1 niet bijzonder in vorm en 2 met nauwelijks een echte wedstrijd in de benen. En de cluboorkeur wordt keer op keer bevestigd door mensen als Doc die zeggen dat het logisch is dat hij mensen selecteert die hij kent, daar ben ik het dus niet mee eens.
De 'groep' achter de vaste basis waaruit hij zijn spelers haalt is erg groot. Vdv, Sneijder en Heitinga horen op dit moment niet in de basis van oranje, maar zijn in potentie de beste spelers op hun positie. Je zou hem idealisme kunnen verwijten dat hij denkt dat ze bij het Nederlands elftal opeens wel perfect zullen renderen. Over Babel en Maduro ben ik het met je eens (te vroeg) maar de spelers die ik in een eerdere post opnoemde, daar geldt dat ook voor.
Bovendien is Doc niet degene die de clubvoorkeur van MvB kan bevestigen, lijkt me.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 10:15:58 #289
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25824823
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Snappen zou betekenen dat ik mee zou gaan in Marco's denken. Ik begrijp wel wat hij zegt, ik ga er alleen niet in mee.

Rechtvaardigheid en redelijkheid heeft er niets mee te maken. Het gaat om hoe je tegen voetbal en de selectie aankijkt en tegen de manier waarop de persoonlijkheid en het clubgevoel van de bondscoach daarin een rol spelen.
Ja, en hij kijkt daar blijkbaar anders tegenaan dan jij. Jij bent van mening dat clubgevoel bij Marco een rol speelt (iets wat ik betwist maar dat terzijde) - en dat dat iets is om boosoverte worden. Je begrijpt wat-ie zegt alleen ben je het er niet mee eens. Waarom ben je het er niet mee eens? Waarom zou persoonlijkheid of clubgevoel geen rol mogen spelen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 10:18:52 #290
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25824856
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap dat-ie mensen selecteerd die hij kent. Als-ie als jeugdtrainer bij een andere club mensen van die club geselecteerd zou hebben zou ik het ook begrijpen. Je verwart clubvoorkeur met mensen kennen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 10:43:28 #291
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25825280
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 09:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb dat al vaker uitgelegd, ik ben er niet voor om spelers zo jong en vroeg al te selecteren.
Waarom niet?
pi_25825768
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:15 schreef Doc het volgende:

[..]

Ja, en hij kijkt daar blijkbaar anders tegenaan dan jij. Jij bent van mening dat clubgevoel bij Marco een rol speelt (iets wat ik betwist maar dat terzijde) - en dat dat iets is om boosoverte worden. Je begrijpt wat-ie zegt alleen ben je het er niet mee eens. Waarom ben je het er niet mee eens? Waarom zou persoonlijkheid of clubgevoel geen rol mogen spelen?
Persoonlijkheid speelt altijd een rol maar dat kan je dan weer bevallen of niet bevallen. Veel mensen hadden moeite met de opstelling en de persoonlijkheid van Advocaat en op mijn beurt heb ik moeite met de manier waarop Van Basten zich presenteert. HIj cultiveert in mijn ogen teveel een aura van onaantastbaarheid. Ik houd meer van mensen die zich kwetsbaar opstellen.

Clubgevoel hoort niet bij een bondscoach, hij hoort in mijn ogen in ieder geval alle schijn daarin te vermijden.
pi_25825814
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:18 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik snap dat-ie mensen selecteerd die hij kent. Als-ie als jeugdtrainer bij een andere club mensen van die club geselecteerd zou hebben zou ik het ook begrijpen. Je verwart clubvoorkeur met mensen kennen.
Van Basten selecteert spelers die niet in vorm zijn van een club die matig draait. Hij selecteert spelers die nauwelijks gespeeld hebben - maar die wel voor Ajax uitkomen. Spelers kennen mag geen reden zijn omdat het niet om de bondscoach zelf gaat. Zijn kennissen uitnodigen doet hij maar in zijn vrije tijd.

Ik zou het ook niet goed vinden als Foppe ineens 5 spelers van Heerenveen in zijn jeugdselectie zet.
pi_25826046
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Waarom niet?
Het is geen wet van meden en perzen maar meer iets dat ik in het algemeen vind. Je ziet o.a. bij Ajax dat spelers te jong en te snel een zekere status meekrijgen wat niet bevorderlijk is voor hun presteren (Sneijder, Van der Vaart, De Ridder). Spelers moeten de kans krijgen zich te ontwikkelen, zowel mentaal als fysiek en de uitverkiezing voor Oranje moet een beloning zijn voor de geleverde prestaties, niet een begin.

Ik denk dat het op termijn schadelijk voor spelers kan zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 11:29:18 #295
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25826271
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Persoonlijkheid speelt altijd een rol maar dat kan je dan weer bevallen of niet bevallen. Veel mensen hadden moeite met de opstelling en de persoonlijkheid van Advocaat en op mijn beurt heb ik moeite met de manier waarop Van Basten zich presenteert. HIj cultiveert in mijn ogen teveel een aura van onaantastbaarheid. Ik houd meer van mensen die zich kwetsbaar opstellen.

Clubgevoel hoort niet bij een bondscoach, hij hoort in mijn ogen in ieder geval alle schijn daarin te vermijden.
Ik ben van mening dat als een bondscoach denkt de beste prestaties te kunnen behalen als-ie zich baseerd op een clubgevoel, dat er geen enkele reden is om dat niet te doen. Het gaat hier om de prestaties. En ongeacht de persoonlijkheid zal Van Basten uiteindelijk toch echt op de prestaties afgerekend worden. En reken er maar op dat dat gebeuren gaat zodra de resultaten tegen vallen.

Jouw meningen over persoonlijkheid en clubgevoel zijn persoonlijke voorkeuren. Die is je uiteraard gegund. Echter zeer gefundeerd of rationeel is het niet onderbouwd. Het zijn voorkeuren die nu voorlasnog voornamelijk gebaseerd lijken "op je gevoel". Kan je ze verder onderbouwen? Waarom "hoort" clubgevoel niet?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:31:43 #296
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25826319
quote:
Op zondag 27 maart 2005 13:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Zolang v Basten wint mag hij van mij doen wat hij wil, voor mijn part selecteert hij het hele gezelligheidsteam van FC Bal Op Dak 8.
Winnen.
Mattie Verkammen zegt vandaag in Trouw exact hetzelfde, al wil hij het tweede elftal van AGOVV en Heracles opstellen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 11:32:13 #297
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25826329
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:20 schreef SCH het volgende:

de uitverkiezing voor Oranje moet een beloning zijn voor de geleverde prestaties, niet een begin.
Mede gezien een dergelijke uitspraak kwam ik er op dat je iets "rechtvaardigs" ziet in een uitverkiezing in het NLs elftal: een belong die iemand verdient.

Als een bondscoach denkt een speler juist op dat moment in zijn carriere te kunnen gebruiken heb ik daar niets op tegen.
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:20 schreef SCH het volgende:

Ik denk dat het op termijn schadelijk voor spelers kan zijn.
Zou kunnen - maar het is evenewel mogelijk dat dat niet het geval is ...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2005 @ 11:34:15 #298
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25826375
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Van Basten selecteert spelers die niet in vorm zijn van een club die matig draait. Hij selecteert spelers die nauwelijks gespeeld hebben - maar die wel voor Ajax uitkomen. Spelers kennen mag geen reden zijn omdat het niet om de bondscoach zelf gaat. Zijn kennissen uitnodigen doet hij maar in zijn vrije tijd.

Ik zou het ook niet goed vinden als Foppe ineens 5 spelers van Heerenveen in zijn jeugdselectie zet.
Zolang hij met zijn kennisen de gewenste prestaties levert heeft de bondscoach het goed gezien - zeker als er ook heel degelijken en aardig gevoetbald is.

Dito zou dat gelden voor Foppe ...
pi_25826408
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

Mattie Verkammen zegt vandaag in Trouw exact hetzelfde, al wil hij het tweede elftal van AGOVV en Heracles opstellen.
Dat snap ik niet. Ik wil ook graag genieten van Oranje, het moet wel iets meer zijn dan zomaar een elftal.
pi_25826439
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:34 schreef Doc het volgende:

[..]

Zolang hij met zijn kennisen de gewenste prestaties levert heeft de bondscoach het goed gezien - zeker als er ook heel degelijken en aardig gevoetbald is.

Dito zou dat gelden voor Foppe ...
Daar denk ik dus anders over, er is meer dan resultaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')