abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 01:18:43 #251
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_26633675
quote:
Op zondag 6 maart 2005 22:34 schreef bartbh het volgende:
[ik moest hier wezen, dus hier komt het:]

Ik was op zoek naar een digitale camera en m'n oog viel op de Ixus 430 van Canon.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera?

Nu ben ik op de canon site wezen kijken en daar stond op: 'Product niet langer leverbaar'
Is het nu nog verstandig om zo'n camera aan te schaffen? (ik had hem op camerakoning.nl gezien voor ¤259,-)
Of heeft iemand anders een goed alternatief?
Heeee ben nu te4 lam om de rest te lezen. Maar ben ook al een tijdje van plan om de canon ixus 430 te kopen heb hem ook bij diverse website gezien voor +- 260. Heb je hem al gekocht ??? spijt of gewoon een top dingetje ? Heb wel eens lopen peilen bij www.dpreview.com enzo en toen vond ik hem vet. Zal binnenkort meer vragen stellen t is meer een verkapte en weinig toevoegende TVP !

tjow
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  zondag 1 mei 2005 @ 03:41:25 #252
109557 Scuderia_Mark
Living in the fast lane......
pi_26634563
Thanks voor dit topic,ben er blij mee!
Watch the white line......
  zondag 1 mei 2005 @ 08:49:35 #253
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_26635009
quote:
Op zondag 1 mei 2005 01:10 schreef manoz het volgende:
Mijn Sony dsc-u30 is defect, garantie verlopen (2 maanden) helaas.
De camera heeft zijn geld opgebracht.
De u30 was een camera voor erbij, dus die ik altijd in mijn zak had en als het moest ff snel een foto mee kon maken.
Ik heb ook zo'n kleine 2000+ foto's gemaakt de kwaliteit van de foto''s die ik maakte was prima, foto's op het werk,in de kroeg,aanrijdingen,brandende auto's,onzin,mooie MEiDEN,zomaar,enz enz.

Nu maakt Sony niet meer de u30 en ook geen vervanger is er.
Die zijn allemaal net ff te groot om in je broekzak te stoppen.

De Sony was een 2Megapixel camera en opeens maakte hij overbelichte foto's en alle kleuren zijn van slag af vlets en blauw is groen en oranje is rood heel vreemd/

Vind het echt jammer dat deze defect is.
De vraag is nu:
Heeft er iemand een idee welk merk/camera ook goede kwaliteit foto's maakt en klein is en in mijn broekzak past.hxbxd=4x8.5x3 cm.
hier een url van de camera:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/sony_u30.html
Voor welk merk wil je gaan.
Sony maakt relatief kleine camera's
Je zou hier eens kunnen kijken
Onderaan staan de maten.
Links bij camera specificaties kan je een ander merk uit kiezen.
  zondag 1 mei 2005 @ 09:27:35 #254
545 dop
:copyright: dop
pi_26635175
quote:
Op zondag 1 mei 2005 01:10 schreef manoz het volgende:
Mijn Sony dsc-u30 is defect, garantie verlopen (2 maanden) helaas.
De camera heeft zijn geld opgebracht.
De u30 was een camera voor erbij, dus die ik altijd in mijn zak had en als het moest ff snel een foto mee kon maken.
Ik heb ook zo'n kleine 2000+ foto's gemaakt de kwaliteit van de foto''s die ik maakte was prima, foto's op het werk,in de kroeg,aanrijdingen,brandende auto's,onzin,mooie MEiDEN,zomaar,enz enz.

Nu maakt Sony niet meer de u30 en ook geen vervanger is er.
Die zijn allemaal net ff te groot om in je broekzak te stoppen.

De Sony was een 2Megapixel camera en opeens maakte hij overbelichte foto's en alle kleuren zijn van slag af vlets en blauw is groen en oranje is rood heel vreemd/

Vind het echt jammer dat deze defect is.
De vraag is nu:
Heeft er iemand een idee welk merk/camera ook goede kwaliteit foto's maakt en klein is en in mijn broekzak past.hxbxd=4x8.5x3 cm.
hier een url van de camera:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/sony_u30.html
canon ixus 30 , 40 ,50 of I5
casio exlim ex s20

komen allen redelijk in de buurt meestal iets hoger maar wel dunner en heel iets langer

je kunt ook wachten op de Sony Qualia 016 http://qualia.sony.us/qualia_main.cgi

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 01-05-2005 10:30:47 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 3 mei 2005 @ 21:52:34 #255
15453 oorlog
The one and only
pi_26709833
Hallo mensen,

Heb op een review site gezien dat dat Pentax Optio s5n erg goed scoort en ben daarom ook van plan deze camera aan te gaan schaffen. Ik ben nog wel benieuwd of er FOK!-kers zijn die ervaring hebben met deze camera, zodat ik nog meer zekerheid heb, dat ik de goede keuze ga maken.

Alvast bedankt!
Ik neem niet de verantwoording voor de hierboven gemaakte opmerking.
pi_26755760
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:54 schreef Werewolf het volgende:
Is er al iemand die de Konika Minolta DiMage Z5 heeft. Ik zou wel eens wat gebruikerservaringen willen horen en foto's willen zien.
Zit momenteel te twijfelen tussen de Z3 en de Z5
ik heb 'm vandaag binnengekregen )
pi_26772112
Hah super topic!
Hier nog iemand die op zoek is naar een digitale camera. Jammergenoeg laat mijn budget momenteel geen geweldig dure camera toe. Nu stelde een kennis van me de HP R707 voor. Is dat wat? Of zijn er voor +/- 250 euro betere camera's te krijgen?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_26781758
a95? al heb je dan nog geen accesoires voor 250 euro..
pi_26781792
dan heb je wel haarscherpe foto's, heel weinig ruis, 3 keer optische zoom en 5 megapixels, waarmee je behoorlijke foto's kan laten afdrukken. wil je een ultra mini compact camera dan kan je voor een ixus kiezen bijvoorbeeld al zal voor 250 minder mp's hebben dan de a95.
t gaat dus over canon . kijk is op dpreview.com kan je samples kijken.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 21:21:12 #260
15453 oorlog
The one and only
pi_26788216
Dit berichtje heb ik hiervoor al geplaatst, maar helaas is er nog geen reactie op gekomen:
quote:
Hallo mensen,

Heb op een review site gezien dat dat Pentax Optio s5n erg goed scoort en ben daarom ook van plan deze camera aan te gaan schaffen. Ik ben nog wel benieuwd of er FOK!-kers zijn die ervaring hebben met deze camera, zodat ik nog meer zekerheid heb, dat ik de goede keuze ga maken.

Alvast bedankt!
nog een linkje: http://www.pentax.nl/1foto/nieuw/producten/optios5n.htm
pi_26788997
Help!! Over drie weken gaan we op reis en ik heb werkelijk geen idee wat voor digitale camera ik aan zou moeten schaffen. Ik heb er TOTAAL geen verstand van..

Onze eisen zijn als volgt:

- compact
- minimaal 4x optische zoom
- budget incl. accessoires 300 euro

We zijn van plan om er voornamelijk natuurfoto's mee te maken. Uiteindelijk wil mijn vriend de camera ook gebruiken om zijn meubels professioneel te fotofraferen.

Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven en dat iemand hier iets mee kan, anders hoor ik het wel!!
*** Het zover!! ..28 mei 2005 zijn we vertrokken vanuit Nederland..****
Lees hier over onze verhuizing naar Nieuw-Zeeland!
pi_26791251
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 21:53 schreef spuit11je het volgende:
Help!! Over drie weken gaan we op reis en ik heb werkelijk geen idee wat voor digitale camera ik aan zou moeten schaffen. Ik heb er TOTAAL geen verstand van..

Onze eisen zijn als volgt:

- compact
- minimaal 4x optische zoom
- budget incl. accessoires 300 euro

We zijn van plan om er voornamelijk natuurfoto's mee te maken. Uiteindelijk wil mijn vriend de camera ook gebruiken om zijn meubels professioneel te fotograferen.

Ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven en dat iemand hier iets mee kan, anders hoor ik het wel!!
Wat gaat hij met de foto's van de meubels doen? Afdrukken, op internet zetten,....?
300 Euro is niet bijster veel als je er ook de accessoires voor wilt hebben (extra geheugen met wat er bij de camera geleverd wordt kun je niet veel doorgaans, tas, accu/batterijen, evt statief).

Canon heeft in ieder geval hele leuke en gebruiksvriendelijke camera's die redelijk compact zijn.
Misschien is de Canon Powershot A520 iets voor je? 4x optische zoom, 4 megapixel en volgens mij wel ongeveer binnen het budget.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 23:23:45 #263
34663 SpeedyGJ
pi_26791300
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 21:21 schreef oorlog het volgende:
Dit berichtje heb ik hiervoor al geplaatst, maar helaas is er nog geen reactie op gekomen:
[..]

nog een linkje: http://www.pentax.nl/1foto/nieuw/producten/optios5n.htm
Ik denk zelf dat er maar weinig of geen mensen zijn die deze camera hebben.
Kijk ook eens naar canon, die komen ook zeer goed uit de test
pi_26791675
wil de nikon coolpix 4600 gaan kopen. Op www.kieskeurig.nl wordt ie best goed beoordeeld (ook op andere sites trouwens). Maar ik wil ook even weten wat de fok!kers van deze camera vinden.

hier staat wat info over deze camera:
http://nikonimaging.com/g(...)camera/coolpix/4600/
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:28:17 #265
101852 kokos
mividaloca
pi_26796386
Ik zoek een leuke camera voor een leuke schoolgaande jongen.
Standaard huis tuin en keuken foto's worden dat dus. Ik hoef geen state of art fotogedoe.
Gewoon leuke foto's maken video'tjes. Handig formaat en het belangrijkste de prijs.

Welke camera raden jullie me aan? Mijn budget ligt rond de 150 E
Viva los Vatos Locos
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:02:26 #266
34663 SpeedyGJ
pi_26799291
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:28 schreef kokos het volgende:
Ik zoek een leuke camera voor een leuke schoolgaande jongen.
Standaard huis tuin en keuken foto's worden dat dus. Ik hoef geen state of art fotogedoe.
Gewoon leuke foto's maken video'tjes. Handig formaat en het belangrijkste de prijs.

Welke camera raden jullie me aan? Mijn budget ligt rond de 150 E
Je kan misschien naar de Olympus C-370 Zoom (3MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.9-5.0) kijken.

Kijk anders hier eens
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:38:56 #267
101852 kokos
mividaloca
pi_26806467
Kan iemand mij even duidelijk maken hoeveel megapixels wat is? Misschien met behulp van voorbeelden?
Viva los Vatos Locos
pi_26806647
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:38 schreef kokos het volgende:
Kan iemand mij even duidelijk maken hoeveel megapixels wat is? Misschien met behulp van voorbeelden?
Een toestel met 6.3Megapixels heeft een sensor van 3072 pixels breed en 2048 pixels hoog.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:14:27 #269
101852 kokos
mividaloca
pi_26807259
Oooh, 4 megapixels is goed genoeg voor een simpele camera?
Viva los Vatos Locos
pi_26808351
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:14 schreef kokos het volgende:
Oooh, 4 megapixels is goed genoeg voor een simpele camera?
Ja hoor, dit is echt voldoende.
Wil je grotere formaten afdrukken heb je mss meer nodig. Doorgaans gaat men ervanuit dat voor elke cm je 100 pixels nodig hebt, maar als je naar drukwerk kijkt is dit al een stuk minder en grote posters kijk je toch niet vanop 10cm afstand.
pi_26810424
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 23:21 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wat gaat hij met de foto's van de meubels doen? Afdrukken, op internet zetten,....?
300 Euro is niet bijster veel als je er ook de accessoires voor wilt hebben (extra geheugen met wat er bij de camera geleverd wordt kun je niet veel doorgaans, tas, accu/batterijen, evt statief).

Canon heeft in ieder geval hele leuke en gebruiksvriendelijke camera's die redelijk compact zijn.
Misschien is de Canon Powershot A520 iets voor je? 4x optische zoom, 4 megapixel en volgens mij wel ongeveer binnen het budget.
.

Bedankt voor je antwoord! Ik heb even gekeken en ik denk dat deze camera een hele goede keuze is!! De camera is trouwens rond het budget, ik hem 'm gezien voor 249 euro. Dus uiteindelijk zal het incl. accessoires iets duurder worden, maar dat is niet erg

Mijn vriend wil trouwens de foto's voornamelijk op internet gaan zetten.
*** Het zover!! ..28 mei 2005 zijn we vertrokken vanuit Nederland..****
Lees hier over onze verhuizing naar Nieuw-Zeeland!
pi_26854525
Ben op zoek naar een digitale camera. Graag jullie hulp:

- minimaal 5x optische zoom, liever nog wat meer
- minimaal 4 megapixels (liever ook nog meer)
- hoeft niet supercompact te zijn
- goede kwaliteit
- prijs: maximaal 600 euro
pi_26856821
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:39 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Ben op zoek naar een digitale camera. Graag jullie hulp:

- minimaal 5x optische zoom, liever nog wat meer
- minimaal 4 megapixels (liever ook nog meer)
- hoeft niet supercompact te zijn
- goede kwaliteit
- prijs: maximaal 600 euro
De nikon Coolpix 8700 (of 5700) lijkt me dan wel iets voor jou.
  maandag 9 mei 2005 @ 17:05:24 #274
34663 SpeedyGJ
pi_26857245
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:54 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

De nikon Coolpix 8700 (of 5700) lijkt me dan wel iets voor jou.
Zat ik ook al aan te denken
Review 8700
Foto's
Prijs: 575 euro

Review 5700
Foto's
Prijs: 429 euro

pi_26857725
Dank je wel. Die Nikon Coolpix 8700 is zeker een goede optie.
Nog meer reacties zijn altijd welkom!
pi_26874296
Wat is het verschil tussen de KONICA MINOLTA Dimage Z5 en de Nikon Coolpix 8700 (behalve dan het verschil in megapixels en zoom)? Zit er veel verschil in kwaliteit??
De Konica is namelijk een stuk goedkoper, maar heb je dan wel waar voor je geld?? Of kan ik beter de Nikon nemen?
pi_26878901
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:52 schreef oorlog het volgende:
Hallo mensen,

Alvast bedankt!
Ik heb vorige week de S5n aangeschaft als kleine, lichte camera naast mijn Olympus C5050z. Mijn belangrijkste reden om voor deze cam te kiezen was omdat ie klein en licht is, het design, de verbeteringen t.o.v. de Optio S5i (autofocus assist light, verbeterde movie mode e.d.) en de relatief lage prijs t.o.v. andere vergelijkbare camera’s. Ik ben er tot nu toe tevreden over, de fotokwaliteit is voor zover ik gezien heb prima, de bediening vind ik erg prettig, veel features (helaas geen manual controls maar ja daarvoor heb ik de Oly, wel veel scene modes, maar ik denk niet dat ik die veel zal gebruiken). De camera is snel, autofocus werkt accuraat, ik vind ‘em prettig in de hand liggen en hij voelt solide aan. Minpuntje vind ik de burst mode, ik denk dat ‘ie 2 frames per seconde niet redt, dus niet erg snel. Hij doet, vind ik, behoorlijk lang met een accu, langer dan ik had verwacht. Ik zou em zeker aanraden, maar heb verder geen ervaring met andere camera’s in deze klasse. Ik zal even kijken of ik vanavond wat samples ergens kan uploaden.
pi_26882159
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:07 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Wat is het verschil tussen de KONICA MINOLTA Dimage Z5 en de Nikon Coolpix 8700 (behalve dan het verschil in megapixels en zoom)? Zit er veel verschil in kwaliteit??
De Konica is namelijk een stuk goedkoper, maar heb je dan wel waar voor je geld?? Of kan ik beter de Nikon nemen?
De Dimage is beperkter in de sluitertijden (4 sec. tot 1/1000) dan de Nikon (8 sec. tot 1/4000). De Nikon heeft een draaibaar LCD-schermpje. De Dimage heeft image stabilization.
Je kunt de vergelijking verder bekijken op http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=konicaminolta_dimagez5%2Cnikon_cp8700&show=all

Van wat ik aan voorbeeldfoto's gezien heb geeft de Dimage echt veel ruis in foto's, wat dus een erg groot nadeel is. Het lijkt me verder een leuke cam, maar de ruis is imo erg storend.
Ik weet niet hoe dit bij de Nikon zit.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:00:45 #279
34663 SpeedyGJ
pi_26887251
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:01 schreef Elefes het volgende:

[..]

De Dimage is beperkter in de sluitertijden (4 sec. tot 1/1000) dan de Nikon (8 sec. tot 1/4000). De Nikon heeft een draaibaar LCD-schermpje. De Dimage heeft image stabilization.
Je kunt de vergelijking verder bekijken op http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=konicaminolta_dimagez5%2Cnikon_cp8700&show=all

Van wat ik aan voorbeeldfoto's gezien heb geeft de Dimage echt veel ruis in foto's, wat dus een erg groot nadeel is. Het lijkt me verder een leuke cam, maar de ruis is imo erg storend.
Ik weet niet hoe dit bij de Nikon zit.
De ruis bij de Nikon valt juist heel erg mee en er ook zeer acceptabel.
Vooral bij ISO400 valt het nog steeds erg mee.
Idd de dimage heeft veel ruis en ik kan je zeggen dat als je voor deze camera gaat dat je er misschien wel spijt van krijgt.
Kortom Nikon is beter dan dimage.
  woensdag 11 mei 2005 @ 05:47:28 #280
15453 oorlog
The one and only
pi_26903703
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:07 schreef PiperMaru het volgende:

[..]

Ik heb vorige week de S5n aangeschaft als kleine, lichte camera naast mijn Olympus C5050z. Mijn belangrijkste reden om voor deze cam te kiezen was omdat ie klein en licht is, het design, de verbeteringen t.o.v. de Optio S5i (autofocus assist light, verbeterde movie mode e.d.) en de relatief lage prijs t.o.v. andere vergelijkbare camera’s. Ik ben er tot nu toe tevreden over, de fotokwaliteit is voor zover ik gezien heb prima, de bediening vind ik erg prettig, veel features (helaas geen manual controls maar ja daarvoor heb ik de Oly, wel veel scene modes, maar ik denk niet dat ik die veel zal gebruiken). De camera is snel, autofocus werkt accuraat, ik vind ‘em prettig in de hand liggen en hij voelt solide aan. Minpuntje vind ik de burst mode, ik denk dat ‘ie 2 frames per seconde niet redt, dus niet erg snel. Hij doet, vind ik, behoorlijk lang met een accu, langer dan ik had verwacht. Ik zou em zeker aanraden, maar heb verder geen ervaring met andere camera’s in deze klasse. Ik zal even kijken of ik vanavond wat samples ergens kan uploaden.
Dank je!

Aan deze info heb ik wat. Als je wat samples zou kunnen oploaden, erg graag! Alvast bedankt.
Ik ga mijn bed maar eens induiken!

Welterusten!
pi_26909068
Wat is het verschil tussen een CCD en een DIGIC II iSAPS?
pi_26909768
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:07 schreef LibertarianX het volgende:
Wat is het verschil tussen een CCD en een DIGIC II iSAPS?
De CCD = Charge Coupled Device. Dit lichtgevoelige halfgeleiderelement bestaat uit siliciumdioden die je licht opvangen en verwerken naar electrische signalen.
De Digic II beeldprocesor zorgt voor je snelle focus, snellere camera respons enz...
De iSaps is de database van je toestel, ze wordt door de beeldprocesor gebruikt bij het analyseren van het beeld (scherpstelling, omgeving, lichmeting, kleurenbalance ...)
pi_26910422
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

De CCD = Charge Coupled Device. Dit lichtgevoelige halfgeleiderelement bestaat uit siliciumdioden die je licht opvangen en verwerken naar electrische signalen.
De Digic II beeldprocesor zorgt voor je snelle focus, snellere camera respons enz...
De iSaps is de database van je toestel, ze wordt door de beeldprocesor gebruikt bij het analyseren van het beeld (scherpstelling, omgeving, lichmeting, kleurenbalance ...)
Is er ook verschil in lichtgevoeligheid, kleurechtheid, scherpte en ruis?
pi_26911641
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:54 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Is er ook verschil in lichtgevoeligheid, kleurechtheid, scherpte en ruis?
De ruis hangt af van de kwaliteit van de CCD.
De lichtgevoeligheid is eigenlijk voor het grootste deel afhankelijk van de lens.
De scherpte krijg je door de beeldprocesor (de Digix II is echt goed)
De kleuren zijn afhankelijk van de beeldprocesor en de waarden in de database van je toestel. Ik vind dat iSAPS wel een ware kleurenweergave heeft, maar dat is bij sommige toestellen ook instelbaar.
pi_26912411
Dus een Digic II is geen lichtgevoelige beeldchip zoals een CCD?
De lichtgevoeligheid van de camera is wat anders, bedoelde of er een verschil is bij hetzelfde objectief.
pi_26912747
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:58 schreef LibertarianX het volgende:
Dus een Digic II is geen lichtgevoelige beeldchip zoals een CCD?
De lichtgevoeligheid van de camera is wat anders, bedoelde of er een verschil is bij hetzelfde objectief.
Euh, die Digic II is helemaal geen beeldsensor zoals een CCD. Het is een beeldprocesor, het verwerkt het beeld en maakt er berekeningen mee. Een CCD is nooit volledig gevuld, de ontbrekende pixels moeten door een wiskundige berekening worden aangevuld voor je beeld te bekomen. Voor deze berekeningen zorgt de Digic II

Dus je hebt 3 onderdelen:

CCD: lichtgevoelige censor
Digic II: beeldprocesor
iSaps: Database waar de beeldprocesor z'n informatie vandaan haalt.
pi_26925558
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 05:47 schreef oorlog het volgende:

[..]

Dank je!

Aan deze info heb ik wat. Als je wat samples zou kunnen oploaden, erg graag! Alvast bedankt.
Ik ga mijn bed maar eens induiken!

Welterusten!
Okee, beloofd is beloofd, ik heb er een paar geupt voor je.
http://els3951.fotopic.net/c536222.html

Ik heb nog niet echt veel foto's gemaakt, de foto's die er staan zijn een beetje grauw maar dat komt doordat het toen ook grauw weer was.
pi_26931015
Iemand een idee wanneer de Canon powershot S2 precies uitkomt en wat ie ongeveer gaat kosten?
pi_26946929
Goedemiddag allemaal!

Over twee weken doe ik mijn examen, en daarna mag ik van mijn ouders een nieuwe camera 'uitkiezen'. Nu heb ik een beetje rondgekeken en wat reviews gelezen, en uiteindelijk is mijn oog gevallen op de Kodak Easyshare DX-6490.
Nu is mijn vraag dus, zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze camera? Die hem aan- of juist afraden? Of een andere camera aanraden in dezelfde prijsklassemet vergelijkbare specs? (rond de 300 euro)

En de specs;
http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=9/19/131/1336/1337&pq-locale=nl_NL
  donderdag 12 mei 2005 @ 17:25:19 #290
34663 SpeedyGJ
pi_26950569
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 23:36 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Iemand een idee wanneer de Canon powershot S2 precies uitkomt en wat ie ongeveer gaat kosten?
Heb het volgende gevonden:

¤ 487.90 Progress Bit Shop Website (Staat 10X zoom maar moet 12X zijn, heb hierover al gemailt )
¤ 505.00 PixMania (F) ( Voorradigheid 27/5/2005 ) Website
pi_26955875
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 17:25 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Heb het volgende gevonden:

¤ 487.90 Progress Bit Shop Website (Staat 10X zoom maar moet 12X zijn, heb hierover al gemailt )
¤ 505.00 PixMania (F) ( Voorradigheid 27/5/2005 ) Website
Dank je. Dat had ik inderdaad ook gevonden, maar volgens mij zijn dit geimporteerde camera's. Ik heb toch liever een Nederlandse. (met Nederlandse gebruiksaanwijzing en Nederlandse garantie)
Dus als iemand weet wanneer de Canon powershot S2 in Nederland uitkomt.....

[ Bericht 1% gewijzigd door Apu.Nahasapeemapetil op 12-05-2005 20:41:22 ]
  vrijdag 13 mei 2005 @ 14:34:27 #292
34663 SpeedyGJ
pi_26976587
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 20:33 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:

[..]

Dank je. Dat had ik inderdaad ook gevonden, maar volgens mij zijn dit geimporteerde camera's. Ik heb toch liever een Nederlandse. (met Nederlandse gebruiksaanwijzing en Nederlandse garantie)
Dus als iemand weet wanneer de Canon powershot S2 in Nederland uitkomt.....
Dat zal ergens in juni juli worden dan
pi_26979811
Op canon camera's die je in Nederland koopt zit gewoon garantie hoor, dus daar hoef je niet een duurdere versie voor te kopen. Verder zijn zulke consumentencamera's ontzettend simpel in het gebruik dat je waarschijnlijk geen handleiding nodig hebt, of voldoende hebt aan een bijvoorbeeld engelse versie.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:02:35 #294
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_26979928
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 16:00 schreef Gizz het volgende:
Op canon camera's die je in Nederland koopt zit gewoon garantie hoor, dus daar hoef je niet een duurdere versie voor te kopen. Verder zijn zulke consumentencamera's ontzettend simpel in het gebruik dat je waarschijnlijk geen handleiding nodig hebt, of voldoende hebt aan een bijvoorbeeld engelse versie.
als je een grijze import hebt krijg je geen garantie van canon alleen de winkel moet je gewoon de garantie geven dus opsturen naar het land van herkomst
pi_26980451
Canon (nouja, eigenlijk het reparatie centrum, ETBASS) doet totaal niet moeilijk over producten die niet voor de Nederlandse markt bedoeld zijn.
Afgelopen zomer kocht ik een lens in Canada, hier in Nederland ging de AF-motor kapot. Opgestuurd naar ETBASS met een Canadees garantiebewijs + bon uit de Canadese winkel. Binnen een week had ik hem gewoon weer terug, gerepareerd onder de garantie.
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:22:45 #296
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_26980752
dat valt me dan nog mee
  maandag 16 mei 2005 @ 15:57:43 #297
34663 SpeedyGJ
pi_27055196
Ik zag eergister de canon 300D voor 459 euro staan (met lens)
Moet ik nu van uit gaan dat het 2de hands is of niet.
pi_27062006
Mijn moeder is op zoek naar een digitale camera met:
- ongeveer 4X optische zoom
- 4 megapixels
- onder de 300 euro

Is de Canon powershot 520 dan een goede optie?
Wat zijn andere goede alternatieven?
  maandag 16 mei 2005 @ 20:06:57 #299
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_27062113
Heeft er iemand super-toevallig nog een defecte nikon coolpix 995. Ik heb er nog eentje nodig waarvan de cf-print nog goed is.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:28:32 #300
34663 SpeedyGJ
pi_27062899
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:03 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Mijn moeder is op zoek naar een digitale camera met:
- ongeveer 4X optische zoom
- 4 megapixels
- onder de 300 euro

Is de Canon powershot 520 dan een goede optie?
Wat zijn andere goede alternatieven?
Wat gaat jou moeder fotograferen?
En die powershot 520 is zeker een goeie optie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')