Ik heb vorige week de S5n aangeschaft als kleine, lichte camera naast mijn Olympus C5050z. Mijn belangrijkste reden om voor deze cam te kiezen was omdat ie klein en licht is, het design, de verbeteringen t.o.v. de Optio S5i (autofocus assist light, verbeterde movie mode e.d.) en de relatief lage prijs t.o.v. andere vergelijkbare camera’s. Ik ben er tot nu toe tevreden over, de fotokwaliteit is voor zover ik gezien heb prima, de bediening vind ik erg prettig, veel features (helaas geen manual controls maar ja daarvoor heb ik de Oly, wel veel scene modes, maar ik denk niet dat ik die veel zal gebruiken). De camera is snel, autofocus werkt accuraat, ik vind ‘em prettig in de hand liggen en hij voelt solide aan. Minpuntje vind ik de burst mode, ik denk dat ‘ie 2 frames per seconde niet redt, dus niet erg snel. Hij doet, vind ik, behoorlijk lang met een accu, langer dan ik had verwacht. Ik zou em zeker aanraden, maar heb verder geen ervaring met andere camera’s in deze klasse. Ik zal even kijken of ik vanavond wat samples ergens kan uploaden.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:52 schreef oorlog het volgende:
Hallo mensen,
Heb op een review site gezien dat dat Pentax Optio s5n erg goed scoort en ben daarom ook van plan deze camera aan te gaan schaffen. Ik ben nog wel benieuwd of er FOK!-kers zijn die ervaring hebben met deze camera, zodat ik nog meer zekerheid heb, dat ik de goede keuze ga maken.
Alvast bedankt!
De Dimage is beperkter in de sluitertijden (4 sec. tot 1/1000) dan de Nikon (8 sec. tot 1/4000). De Nikon heeft een draaibaar LCD-schermpje. De Dimage heeft image stabilization.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:07 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Wat is het verschil tussen de KONICA MINOLTA Dimage Z5 en de Nikon Coolpix 8700 (behalve dan het verschil in megapixels en zoom)? Zit er veel verschil in kwaliteit??
De Konica is namelijk een stuk goedkoper, maar heb je dan wel waar voor je geld?? Of kan ik beter de Nikon nemen?
De ruis bij de Nikon valt juist heel erg mee en er ook zeer acceptabel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:01 schreef Elefes het volgende:
[..]
De Dimage is beperkter in de sluitertijden (4 sec. tot 1/1000) dan de Nikon (8 sec. tot 1/4000). De Nikon heeft een draaibaar LCD-schermpje. De Dimage heeft image stabilization.
Je kunt de vergelijking verder bekijken op http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=konicaminolta_dimagez5%2Cnikon_cp8700&show=all
Van wat ik aan voorbeeldfoto's gezien heb geeft de Dimage echt veel ruis in foto's, wat dus een erg groot nadeel is. Het lijkt me verder een leuke cam, maar de ruis is imo erg storend.
Ik weet niet hoe dit bij de Nikon zit.
Dank je!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:07 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Ik heb vorige week de S5n aangeschaft als kleine, lichte camera naast mijn Olympus C5050z. Mijn belangrijkste reden om voor deze cam te kiezen was omdat ie klein en licht is, het design, de verbeteringen t.o.v. de Optio S5i (autofocus assist light, verbeterde movie mode e.d.) en de relatief lage prijs t.o.v. andere vergelijkbare camera’s. Ik ben er tot nu toe tevreden over, de fotokwaliteit is voor zover ik gezien heb prima, de bediening vind ik erg prettig, veel features (helaas geen manual controls maar ja daarvoor heb ik de Oly, wel veel scene modes, maar ik denk niet dat ik die veel zal gebruiken). De camera is snel, autofocus werkt accuraat, ik vind ‘em prettig in de hand liggen en hij voelt solide aan. Minpuntje vind ik de burst mode, ik denk dat ‘ie 2 frames per seconde niet redt, dus niet erg snel. Hij doet, vind ik, behoorlijk lang met een accu, langer dan ik had verwacht. Ik zou em zeker aanraden, maar heb verder geen ervaring met andere camera’s in deze klasse. Ik zal even kijken of ik vanavond wat samples ergens kan uploaden.
De CCD = Charge Coupled Device. Dit lichtgevoelige halfgeleiderelement bestaat uit siliciumdioden die je licht opvangen en verwerken naar electrische signalen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:07 schreef LibertarianX het volgende:
Wat is het verschil tussen een CCD en een DIGIC II iSAPS?
Is er ook verschil in lichtgevoeligheid, kleurechtheid, scherpte en ruis?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:32 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
De CCD = Charge Coupled Device. Dit lichtgevoelige halfgeleiderelement bestaat uit siliciumdioden die je licht opvangen en verwerken naar electrische signalen.
De Digic II beeldprocesor zorgt voor je snelle focus, snellere camera respons enz...
De iSaps is de database van je toestel, ze wordt door de beeldprocesor gebruikt bij het analyseren van het beeld (scherpstelling, omgeving, lichmeting, kleurenbalance ...)
De ruis hangt af van de kwaliteit van de CCD.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:54 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Is er ook verschil in lichtgevoeligheid, kleurechtheid, scherpte en ruis?
Euh, die Digic II is helemaal geen beeldsensor zoals een CCD. Het is een beeldprocesor, het verwerkt het beeld en maakt er berekeningen mee. Een CCD is nooit volledig gevuld, de ontbrekende pixels moeten door een wiskundige berekening worden aangevuld voor je beeld te bekomen. Voor deze berekeningen zorgt de Digic IIquote:Op woensdag 11 mei 2005 13:58 schreef LibertarianX het volgende:
Dus een Digic II is geen lichtgevoelige beeldchip zoals een CCD?
De lichtgevoeligheid van de camera is wat anders, bedoelde of er een verschil is bij hetzelfde objectief.
Okee, beloofd is beloofd, ik heb er een paar geupt voor je.quote:Op woensdag 11 mei 2005 05:47 schreef oorlog het volgende:
[..]
Dank je!
Aan deze info heb ik wat. Als je wat samples zou kunnen oploaden, erg graag! Alvast bedankt.
Ik ga mijn bed maar eens induiken!
Welterusten!
Heb het volgende gevonden:quote:Op woensdag 11 mei 2005 23:36 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Iemand een idee wanneer de Canon powershot S2 precies uitkomt en wat ie ongeveer gaat kosten?
Dank je. Dat had ik inderdaad ook gevonden, maar volgens mij zijn dit geimporteerde camera's. Ik heb toch liever een Nederlandse. (met Nederlandse gebruiksaanwijzing en Nederlandse garantie)quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heb het volgende gevonden:
¤ 487.90 Progress Bit Shop Website (Staat 10X zoom maar moet 12X zijn, heb hierover al gemailt)
¤ 505.00 PixMania (F) ( Voorradigheid 27/5/2005 ) Website
Dat zal ergens in juni juli worden danquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:33 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
[..]
Dank je. Dat had ik inderdaad ook gevonden, maar volgens mij zijn dit geimporteerde camera's. Ik heb toch liever een Nederlandse. (met Nederlandse gebruiksaanwijzing en Nederlandse garantie)
Dus als iemand weet wanneer de Canon powershot S2 in Nederland uitkomt.....
als je een grijze import hebt krijg je geen garantie van canonquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:00 schreef Gizz het volgende:
Op canon camera's die je in Nederland koopt zit gewoon garantie hoor, dus daar hoef je niet een duurdere versie voor te kopen. Verder zijn zulke consumentencamera's ontzettend simpel in het gebruik dat je waarschijnlijk geen handleiding nodig hebt, of voldoende hebt aan een bijvoorbeeld engelse versie.
Wat gaat jou moeder fotograferen?quote:Op maandag 16 mei 2005 20:03 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
Mijn moeder is op zoek naar een digitale camera met:
- ongeveer 4X optische zoom
- 4 megapixels
- onder de 300 euro
Is de Canon powershot 520 dan een goede optie?
Wat zijn andere goede alternatieven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |