dat dacht ik ook..quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
XBOX live werd ook een succes. "Mensen willen geen consolegames online spelen". Aldus de hoge pief bij Nintendo.
Live is goed he?quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:56 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
dat dacht ik ook..
Maar inmiddels heb ik een live abbo!
Ik wil de Xbox2!!
Hopen dat ier er wat beter uit gaan zien dan ditquote:
Hopen dat jij gaat realiseren dat smaken verschillenquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:10 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Hopen dat ier er wat beter uit gaan zien dan dit
Zo gaat het al sinds jaar en dag?quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:12 schreef Bayswater het volgende:
Xbox2 maak je om iedereen die al een xbox heeft tot een tweede aankoop van console en spellen aan te zetten. Kortom je huidige marktsegment nog eens uitbuiten. Je legt gewoon het verzadigingpunt weer een stukje verder neer. Slimmerds lopen 3 jaar achter.
Inderdaad, goed dat er mensen zijn die de prijs voor mij doen dalen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zo gaat het al sinds jaar en dag?.
Deze heeft wel wat alleen jammer dat bepaalde gedeeltes doorzichtig zijn de draardjes vind ik niet zo charmantquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
of misschien komt ie er wel zo uit te zien:
[afbeelding]
Wow, die is echt extreem vetquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[afbeelding]
Wat een crap. De meeste hebben um niet eens omgebouwd.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:20 schreef Croga het volgende:
De reden dat de XBox zo'n succes is geworden, is dezelfde reden als waarom Windows zo'n succes is geworden: De eenvoud waarmee alles illegaal te maken is....
Voor bijna iedere multiplatform game geldt dat ie er op de XBOX het mooiste uitziet. Dus ook dat is onzin.quote:De XBox was makkelijker om te bouwen dan de PS2 of GC en dankzij de harddisk en de PC ingewanden ook nog eens makkelijk aan te passen zodat je niet eens spellen hoefde te branden. Dat is simpelweg de grootste reden voor het succes van de XBox. Want geef nou toe: De spellen zijn niet mooier of beter dan op de PS2.
Only time will tellquote:De Xbox2, of X360 zoals hij volgens ingewijden zal gaan heten, zal er zeker niet zo uit zien als op het plaatje hier boven. Dat plaatje is ongeveer anderhalf jaar geleden gemaakt met het idee dat het wel eens zo zou kunnen... Ook is er al aangekondigd dat er minimaal 3 verschillende versies zullen komen: De eenvoudige zonder harddisk, de uitgebreidere met harddisk en de Home Entertainment versie met mogelijkheid om video op te nemen van de televisie. Het gerucht gaat dat de 2e versie als eerste in de VS geïntroduceerd gaat worden, terwijl de andere twee nog zeker een half jaar op zich zullen laten wachten. Ook de wereldwijde introductie zou wel eens veel later kunnen zijn dan die eerste introductie in de VS.
Zoals dat voor alle console geldt.quote:Och, zelf heb ik 2 boxen staan, maar om nou te zeggen dat ik sta te popelen om de Xbox-2 aan te schaffen..... De prijs zal, zoals met de eerste box, bij introductie waarschijnlijk enorm hoog liggen. Een jaartje wachten kan je al snel honderden euros opleveren op die manier....
Zal wel een hoop over dat XNA gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:47 schreef Vitalogy het volgende:
Gerucht
Nou is volgende week de Game Developers Conference waar J Allard van Microsoft een uur durende presentatie gaat houden over de toekomst van spellen.
Hoeft natuurlijk niets te betekenen.
quote:'Die man met het vieze snorretje', oftewel Hironobu Sakaguchi van ontwikkelingsstudio Mistwalker, heeft wat meer info gegeven over zijn nieuwe projecten voor Microsofts Xbox 2. De grandaddy van Final Fantasy heeft in een interview op de Japanse Xbox website laten weten dat één van de aankomende RPG's realistisch en stylistisch gaat worden terwijl de andere een meer 'cute' en opwekkende uitstraling zal hebben. Meer inhoudelijke info is echter niet bekend.
The first title will let you enjoy a sensation like walking through a spectacular movie, which is what I've always been aiming for. The story isn't about growing up, as with many RPGs. The main character is more the type that knows everything. I want to express how even that kind of a philosophical person would laugh at something simple in life or would cry from an everyday occurrence.
The second, meanwhile, will feature a main character that keeps on going forward, without ever giving up, no matter what kind of hardship presents itself.
The two games will have very different atmospheres. I'm planning to step away from the standard RPG storyline and create a tale that features laughter and crying--scenes that haven't ever been seen before. I want to make games with in-depth interactivity that will leave [gamers] with a sense of exhilaration after they've played them.
Sakaguchi gaf ook aan dat het feit dat de Xbox 2 hem in staat stelde met minder strikte limieten te werken hem naar Microsoft heeft getrokken. Ook zijn vriendschap met verschillende topmannen van Xbox in Japan heeft de overstap makkelijker voor hem gemaakt.
quote:Gamesindustry.biz komt met het nieuws dat de Xbox 2/Xenon/Xbox Next/Xbox 360, of hoe je het ook wilt noemen, volgens insiders uitgerust gaat worden met een verwisselbare harde schijf. Het zou gaan om een harddrive die op een gelikte manier in de bovenkant van de Xbox 2 gestopt kan worden. Of het hier gaat om een Xbox 2 only HDD of een soort van veredelde xPod is niet bekend. Het nieuws van verwijderbare HDD's komt overeen met eerdere berichten van Microsoft dat er er wel een mogelijkheid zal zijn om grote hoeveelheden data op te slaan, maar dat ze voor games niet nodig zijn. Ook de aanname dat er meerdere versies van de Xbox 2 zullen komen, één zonder en één met HDD, komt overeen met dit gerucht. Gamers die kosten willen besparen zouden ervoor kunnen kiezen geen harde schijf voor de Xbox 2 te kopen. Het zou tenminste een handige manier van Microsoft kunnen zijn om de prijs laag te houden van hun Next-gen console.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:05 schreef Bastard het volgende:
Kut ding joh zo'n xbox.. is van M$ is toch allemaal niks.
Dank je voor je melding dat je iets op MS tegen hebt, maar vind je dat representatief en constructief voor dit onderwerp?quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:05 schreef Bastard het volgende:
Kut ding joh zo'n xbox.. is van M$ is toch allemaal niks.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dank je voor je melding dat je iets op MS tegen hebt, maar vind je dat representatief en constructief voor dit onderwerp?
Ah juist.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]! Hij bedoelt het sarcastisch.
.
Ken je klassiekers, Rekkie. En je bent niet eens een newbie..
Xbox 360 dan. Das weer veeeeeeel hoger dan 3.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het wordt iig geen Xbox 2. Puur omdat je dan concurreert met de PS3. De 2 is een lager cijfer dan de 3. Mensen zijn dom. Dus halen ze de PS3.
Ofzo
Wordt met software ook gedaan, versies 'overslaan' om een gelijk nummer te hebben met het softwarepakket van de concurrent.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Xbox 360 dan. Das weer veeeeeeel hoger dan 3..
Maar je redenatie is niet eens zo heel gek, eigenlijk..
Was een stukje voordracht uit eigen werk.. jaren geleden hier nogal een hetze veroorzaakt met sommige uitspraken.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dank je voor je melding dat je iets op MS tegen hebt, maar vind je dat representatief en constructief voor dit onderwerp?
Kwam 'm inderdaad tegen op Xboxworld. Ik zou dat ding echt helemaal naar de kloten trappen, als ik 'm had. Kut Libraryquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
quote:Nadat vorige week al bekend werd dat Microsoft geestelijk vader Hironobu Sakaguchi van de Final Fantasy serie had aangenomen om games te gaan ontwikkelen voor de Xbox 2 werden daar vandaag nog twee namen aan toegevoegd.
Het gaat om Yoshiki Okamoto en Tetsuya Mizuguchi die zich zullen gaan inzetten voor de Xbox 2.
Okamoto is vooral bekend van series als Street Fighter en Resident Evil.
"
My goal in creating these games is to make completely fresh and riveting experiences that gamers have never had before," said Okamoto. "With the next-generation Xbox platform, I can turn this vision into a reality.
"
Mizuguchi is verantwoordelijk voor games als SEGA Rally Championship, Rez and Space Channel 5.
"
By combining various factors, including exciting storylines, action, graphics and music, I’ve created video games that have brought gamers the ultimate fun in gaming," said Mizuguchi. "Now, I hope to create games that will give gamers the most emotional and thrilling gaming experience possible - joy, thrills, sympathy and speed. The power and advanced technologies of the next-generation Xbox platform will enable winning games with powerful emotions, high-quality graphics and sound.
"
In grote delen van Azië is XBox Live gestopt omdat zo'n 90% van de boxen daar omgebouwd is.....quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat een crap. De meeste hebben um niet eens omgebouwd..
En er zijn heel wat PS2 spellen te noemen die geen gelijke kennen op de XBox. Hetzelfde geld voor de GC, maar die heeft een heel andere doelgroep....quote:Voor bijna iedere multiplatform game geldt dat ie er op de XBOX het mooiste uitziet. Dus ook dat is onzin..
En in Azie is ie ook niet aangeslagen. Marktaandeel is erg klein.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:38 schreef Croga het volgende:
[..]
In grote delen van Azië is XBox Live gestopt omdat zo'n 90% van de boxen daar omgebouwd is.....
Ik had het over multiplatform games.quote:En er zijn heel wat PS2 spellen te noemen die geen gelijke kennen op de XBox. Hetzelfde geld voor de GC, maar die heeft een heel andere doelgroep....
Please..quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:38 schreef Croga het volgende:
Hetzelfde geld voor de GC, maar die heeft een heel andere doelgroep....
Wel degelijk een andere doelgroep.quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Please..
De cube heeft helemaal geen andere doelgroep...wat dacht je van Re4.
Maargoed laten we die discussie hier niet gaan voeren.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:20 schreef Croga het volgende:
De reden dat de XBox zo'n succes is geworden, is dezelfde reden als waarom Windows zo'n succes is geworden: De eenvoud waarmee alles illegaal te maken is....
De XBox was makkelijker om te bouwen dan de PS2 of GC en dankzij de harddisk en de PC ingewanden ook nog eens makkelijk aan te passen zodat je niet eens spellen hoefde te branden. Dat is simpelweg de grootste reden voor het succes van de XBox. Want geef nou toe: De spellen zijn niet mooier of beter dan op de PS2.
Leuk, maar het marktaandeel in Azië is erg klein. Als het ombouwen het succes van de Xbox is, zou dit dus voornamelijk moeten komen door Azië? Echt niet. Het marktaandeel in Azië is heel klein. De Xbox is voor namelijk een succes in Europa en Amerika.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:38 schreef Croga het volgende:
[..]
In grote delen van Azië is XBox Live gestopt omdat zo'n 90% van de boxen daar omgebouwd is.....
"Wij zijn ook stoer want wij hebben RE4 en dat is KEI-ENG JA!quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:03 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Please..
De cube heeft helemaal geen andere doelgroep...wat dacht je van Re4.
Maargoed laten we die discussie hier niet gaan voeren.
overkopenquote:Op woensdag 2 maart 2005 17:22 schreef Dopekoe het volgende:
is de naam X2 al niet gepatenteerd door 20th century fox
Vanwege X-men 2 ?
Anyway, ik ga voor de naam Xenon, klinkt sowieso al een stuk beter vind ik
van de 6 lui die ik ken met een xbox hebben 4 hem omgebouwd..... oke het zijn een stelletje illegalen maar dan nog..... cube heeft misschien wel andere doelgroep maar dat wil niet zeggen dat er voor een andere doelgroep geen games zijn, de resi serie en bijvoorbeeld eternall darkness zijn excellente voorbeeldenquote:Op woensdag 2 maart 2005 17:36 schreef TC03 het volgende:
[..]
Leuk, maar het marktaandeel in Azië is erg klein. Als het ombouwen het succes van de Xbox is, zou dit dus voornamelijk moeten komen door Azië? Echt niet. Het marktaandeel in Azië is heel klein. De Xbox is voor namelijk een succes in Europa en Amerika.
De PS2 is juist makkelijker om te bouwenquote:Op woensdag 2 maart 2005 11:20 schreef Croga het volgende:
De XBox was makkelijker om te bouwen dan de PS2 of GC en dankzij de harddisk en de PC ingewanden ook nog eens makkelijk aan te passen zodat je niet eens spellen hoefde te branden. Dat is simpelweg de grootste reden voor het succes van de XBox. Want geef nou toe: De spellen zijn niet mooier of beter dan op de PS2.
Bronquote:Xbox 2: Wireless Controllers, External Hard Drive?
There are some interesting rumours concerning Microsoft's next-generation console currently doing the rounds thanks to technology website Engadget. Quoting what they hold to be a "reliable source" they speak of an external, detachable hard drive and wireless controllers becoming the standard for the Xbox 2, or 'Xbox 360' as they refer to it.
The wireless controllers would certainly be in line with an overarching trend within the industry moving towards wireless technology, although the external hard drive option is a little baffling. Assuming the 'Xbox 360' will also be available in a model sporting a built-in hard drive, making a separate model available without a hard drive (for which an external hard drive can latter be purchased) would only seem to split their customer base and make things more difficult for developers; although suggestions that the hard drive would actually act as a high-capacity TiVo-like device are certainly tasty.
Hij gaat met flash HD's werken hoogstwaarschijnlijk, dus dat kan je wel shaken.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:08 schreef Kolky1 het volgende:
Ik heb dus wel een Xbox gekocht omdat ie zo gemakkelijk om te bouwen is(sterker nog ik bouw ze om voor andere mensen, je wilt niet weten hoeveel ik er al omgebouwdt heb
) Je hoeft hem geen eens open te schroeven, of spellen te kopieren naar je hd, je kan het namelijk zelfs via het netwerk spelen
![]()
Xbox 2 lijkt me echt wel vet, zeker nu ik miss op kamers ga heb ik er een nodig als ThuisBioscoop ding. Alleen die naam Xbox 360 vindt ik dan weer nix, ze hadden wel iets creatievers mogen bedenken Xbox^2 was wel leuk geweest bijvoorbeeld
Hoop dat ie ook een stuk kleiner wordt, maar dat ie geen Laptop hd's gaat gebruiken, want wil er wel een grote HD inhangen![]()
mehh Flash Hd'squote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij gaat met flash HD's werken hoogstwaarschijnlijk, dus dat kan je wel shaken.
Verder heb ik je naam aan MS doorgegeven, want je bent een ordinaire dief..
.
Beschouw deze post maar als eerste en laatste waarschuwing, want je bent lekker trollerig bezig met deze manier van postenquote:
Ik moet toegeven dat ik um ook daarvoor heb aangeschaft, ik gebruik um nu meer als mediacenter als om op te gamen. Ik verwacht eigenlijk wel dat de mediafunctie zoals deze nu met xbmc mogelijk zijn er in de nwe versie standaard in zullen zitten.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:08 schreef Kolky1 het volgende:
Ik heb dus wel een Xbox gekocht omdat ie zo gemakkelijk om te bouwen is(sterker nog ik bouw ze om voor andere mensen, je wilt niet weten hoeveel ik er al omgebouwdt heb
) Je hoeft hem geen eens open te schroeven, of spellen te kopieren naar je hd, je kan het namelijk zelfs via het netwerk spelen
![]()
Xbox 2 lijkt me echt wel vet, zeker nu ik miss op kamers ga heb ik er een nodig als ThuisBioscoop ding. Alleen die naam Xbox 360 vindt ik dan weer nix, ze hadden wel iets creatievers mogen bedenken Xbox^2 was wel leuk geweest bijvoorbeeld
Hoop dat ie ook een stuk kleiner wordt, maar dat ie geen Laptop hd's gaat gebruiken, want wil er wel een grote HD inhangen![]()
Even opschonen idd, verdere discussie over warez kan hier gevoerd worden: Het Vecht hier om Warez gezeik topicquote:Op zondag 6 maart 2005 14:23 schreef twi het volgende:
Is dit een topic over ombouwen en thuiskopieen of over de Xbox 2?
Mijn post ging niet over warez, maar over de marketingstrategie van Microsoft. Dank je voor het verwijderenquote:Op zondag 6 maart 2005 14:37 schreef Tain het volgende:
Even opschonen idd, verdere discussie over warez kan hier gevoerd worden: Het Vecht hier om Warez gezeik topic
alsje, marketingstrategie van MS en Sony met betrekking tot ombouwen, dat kan ook mooi in bovengenoemd topicquote:Op zondag 6 maart 2005 14:50 schreef Young_David het volgende:
[..]
Mijn post ging niet over warez, maar over de marketingstrategie van Microsoft. Dank je voor het verwijderen
bron : gamer.nlquote:Onze collega's van Gamespy zijn er in geslaagd om op de Game Developers Conference de nodige concrete informatie bij developers los te peuteren over de hardware van de Xbox 2/Xenon/Xbox 360/NeXtBox. Hoewel het hier gaat om specificaties van alpha development kits en dus nog niet de definitieve hardware, zal onderstaande wel erg representatief zijn voor het uiteindelijke ontwerp.
CPU: De centrale processor van de console zal maarliefst drie PowerPC cores bevatten, elk draaiend op een kloksnelheid van 3,0 GHz. Elke core kan twee instructies per klokslag verwerken en is voorzien van 32 KB L1 instructiecache en 32 KB L1 datacache. De drie cores delen samen 1 MB aan L2 cachegeheugen. De cache is dus kleiner dan bij de meeste PC's, maar waarschijnlijk heeft de console er ook niet zoveel nodig vanwege de andere architectuur. Welke uitvoering van de PowerPC processors het hier om gaat, is nog niet bekend.
GPU: De ATI videoprocessor zal een generatie verder zijn dan de huidige X800 modellen. De kloksnelheid zal 500 MHz bedragen en ondersteuning voor Shader Model 3.0 is aanwezig. Momenteel werken developers met een alpha 2 GPU. Met de zomer zal de definitieve GPU beschikbaar komen. Vanzelfsprekend zal deze videoprocessor games als Half-Life 2 en Doom 3 zonder enige moeite kunnen draaien en samen met de CPU tot zeer indrukwekkende grafische hoogstandjes in staat zijn. Over videogeheugen is nog niets bekend.
Systeem Geheugen: De spelcomputer zal van 256 MB RAM voorzien worden. Dit klinkt misschien weinig, maar houdt er rekening mee dat je deze hoeveelheden moeilijk met werkgeheugen van een PC kunt vergelijken. Zo heeft de huidige Xbox "slechts" 64 MB werkgeheugen, maar zijn de prestaties aanzienlijk hoger dan dat. Het is mogelijk dat dit systeemgeheugen door de CPU en GPU gedeeld wordt, zoals dit ook het geval is met de huidige Xbox. Informatie over het type geheugen, bandbreedte en kloksnelheid is er nog niet.
Optische Drive: Zoals eerder al uit geruchten bleek, zal de nieuwe Xbox gebruik maken van reguliere DVD-9 schijfjes. Deze zijn vergelijkbaar met het medium wat de huidige Xbox gebruikt, maar de opslagcapaciteit is wel verhoogd naar 7 GB. De drive zelf zal een snelheid van 12x hebben. De PS3 zal in vergelijking gebruik gaan maken van Bluray met een opslagcapaciteit van rond de 50 GB. De reden dat Microsoft voor normale DVD's heeft gekozen, heeft er waarschijnlijk mee te maken dat HD-DVD en Bluray drives nog te duur zijn om dit jaar al te produceren.
Memory Units: De nieuwe Xbox zal gebruik gaan maken van geheugenkaartjes met een capaciteit variërend van 64 tot 1.024 MB. Dit is aanzienlijk groter dan de standaard memorycards die bijvoorbeeld de PS2 gebruikt. Deze hebben een capaciteit van 8 MB.
Hardeschijf: De Xbox 2 zal inderdaad een optionele hardeschijf kennen. Dit is waarschijnlijk gedaan ter kostenbesparing en om de console niet te groot uit te laten vallen. Die-hard gamers zullen de hardeschijf er uiteindelijk toch wel bij kopen voor de extra functies, terwijl casual gamers het gewoon bij de console zelf zullen laten. De opslagcapaciteit van de hardeschijf is nog onbekend, maar 2 GB zal in elk geval gebruikt worden voor game cache.
Camera: Iets heel nieuws is de USB 2.0 camera. Deze camera heeft een resolutie van 1,2 megapixels en zal niet alleen gebruikt worden om bijvoorbeeld je gezicht in een game kwijt te kunnen, maar ook voor bijvoorbeeld video chat. Het is nog onbekend of de camera ook Eyetoy functies zal kennen, evenals het feit of hij standaard inbegrepen zal zijn met de console.
Sound Chip: De spelcomputer zal geen reguliere audiochip hebben. Decompressie van het geluid zal wel door hardware gedaan worden, maar de rest van het geluid wordt door software afgehandeld. DirectSound 3D is vervangen voor X3DAudio, aangezien eerstgenoemde niet flexibel genoeg zou zijn.
Alle games moeten Xbox Live! support gaan bieden. Eén van de belangrijkste redenen hiervoor zal later bekend worden gemaakt. Alle developers hebben de opdracht gekregen om hun games op HDTV te baseren. De minimum eisen die Microsoft momenteel stelt zijn een resolutie van 720p oftewel 1280x720 in zowel gameplay als video, een 16: 9 aspect ratio, 5.1 surround en anti-aliasing. Mensen met een reguliere tv hoeven niet bang te zijn dat de games daarop niet zullen draaien vanwege de hoge resolutie, maar op een HDTV zal het er nog weer een stuk beter uit zien.
Alle Xbox 2 games zullen custom soundtracks ondersteunen. Eigen muziek kan ook direct vanaf de console afgespeeld worden. Gebruikte formaten zijn MP3 en WMA. Bestanden kunnen geëncodeerd worden tot en met 320 kbps CBR of VBR stereo. Voor gamefilmpjes wordt Xenon Motion Video (XMV) gebruikt. Deze softwaretool is gebaseerd op Windows Media 9 en maakt gebruik van een standaard HD-DVD codec. Alle video moet op een tv resolutie van 720p draaien met 30 fps en 5.1 surround geluid.
dat viel mij ook al op, is dat niet verschikkelijk veel in vergelijking tot de huidige consoles?quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
3x een 3 gig processor..
OMfG, wat een bakbeest..
*Stil van word*quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:41 schreef _Administr8or_ het volgende:
Voorlopige hardware specs van Xbox 2 bekend gemaakt
[..]
bron : gamer.nl
In de huidige XBOX zit 1x 700mhz Celeron geloof ik.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat viel mij ook al op, is dat niet verschikkelijk veel in vergelijking tot de huidige consoles?
Kan ik dat echt vergelijken met 4x (700mhz toch?) de huidige xbox CPU?
ik zat bijna te watertanden toen ik dit lasquote:
quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:15 schreef twi het volgende:
Toevallig dat ik er vandaag nog over nadacht, over dat gebeuren met die profielen. Ik heb echt wel tig games met het profiel Bartje
"Het zou toch wel aardig zijn als je zo'n profiel maar een keer hoeft te maken.", dacht ik bij mezelf.
Ik zet m'n PC aan, lees het gamesnieuws en wat lees ik?
Dit is anders. Sowieso heb je nu de keuze bij aanschaf of je wel of geen HD wil.quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:39 schreef P-Style het volgende:
Indrukwekkende specs!Goed om te zien dat nu ook Microsoft eens met een originele architectuur komt!
Ook goed om te zien dat Microsoft developpers gaat pushen om hun games HDTV capable te maken evenals 5.1, hoewel de meeste xbox games ook al 5.1 hadden als ik me niet vergis. Hoe die "optionele harddisc" gaat uitpakken valt nog te bezien. Ik ben echter bang dat dit net zo'n verhaal wordt als de "optionele harddisc" van de PS2... en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Is 4x zoveel ten opzichte van nu. En zoals je kan lezen zal het meer dan genoeg zijn.quote:Dat de GPU màkkelijk Half Life 2 zou kunnen draaien is natuurlijk logisch. We hebben het hier immers over een console die nog uit moet komen en nog wel een jaar 4 / 5 mee zou moeten gaan.
Die 256MB ram komt echter als een verrassing voor mij. Er staat ook niet bij 'ie in totaal 256MB gaat krijgen (voor system en video) of dat dit alleen het system-ram wordt. Nou hebben we het hier natuurlijk over een console die véél efficiënter met z'n hardware omgaat dan een pc, maar vergeleken met de huidige xbox is dit niet zo heel veel meer en dit apparaat moet wel even een tijdje mee kunnen. Ook kijkend naar de CPU en GPU die toch een stùk beter zijn dan die in de huidige xbox, lijkt de toemane van de hoeveelheid ram toch wel wat magertjes. Ik ben ook benieuwd naar wat voor soort ram dit gaat worden en hoe hoog de bandbreedte ervan wordt.
Denk dat het wel mee zal vallen. Sowieso is het nog niet bekend of Blu-Ray of HDDVD de opvolger van de gewone DVD wordt. Dus wie weet flopt Blu-ray wel keihard.quote:De keuze voor dvd als medium is opzich best logisch, als je kijkt naar het feit dat ze dit ding dit jaar nog op de markt willen brengen. En dvd heeft voorlopig nog genoeg capaciteit voor games. Maar ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als de Blu-Ray capable PS3 straks op de markt gaat komen. Hoer in Europa lopen we hopeloos achter met HDTV. Maar als je naar de VS en Japan gaat kijken, zal de PS3 met z'n Blu-Ray toch wel een groot voordeel hebben.
Denk dat ze LIVE aware bedoelen. Dan kan je zien wat de ander zit te gamen. Wel makkelijk hoor.quote:Dat elke game gebruik moet gaan maken van xbox live lijkt me een beetje overdreven. Dat is net alsof ze zeggen dat ze geen goeie 1-player games willen hebben op hun volgende console!Of dat 1-player games verplicht downloadable content moeten hebben.
Bij de PS2 was het helemaal een drama ja. Hier in Europa kwam 'ie niet eens en nu heeft Sony met de komst van de 70004 'm helemaal geschrapt, dus oké... misschien niet helemaal een goed voorbeeld inderdaad. Máár... het "probleem" is het feit dat 'ie optioneel is. Dit betekent dus dat niet iedereen een HDD zal hebben en dat developpers wellicht minder hun best doen om HDD-functies in hun games te proppen. Bij de huidige xbox heeft iederéén een HDD en dus zullen developpers er sneller gebruik van maken.quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dit is anders. Sowieso heb je nu de keuze bij aanschaf of je wel of geen HD wil.
Bij de PS2 kwam ie veel later pas.
Even ter vergelijking. Het verschil tussen de PS1 en PS2 (ik kan geen xbox vergelijking maken, wegens gebrek aan xbox-voorloperquote:Is 4x zoveel ten opzichte van nu. En zoals je kan lezen zal het meer dan genoeg zijn.
Er is immers geen geheugenvretend besturingssysteem.
Ik denk niet dat Blu-Ray gaat floppen er staan simpelweg tè veel bedrijven achter, in tegenstelling tot de 2 bedrijven die achter HD-DVD staan. Als je mijn post goed had gelezen, dan weet je dat ikzelf ookal zei dat DVD goed genoeg is voor games en het argument voor Blu-Ray had ik ookal gegeven.quote:Denk dat het wel mee zal vallen. Sowieso is het nog niet bekend of Blu-Ray of HDDVD de opvolger van de gewone DVD wordt. Dus wie weet flopt Blu-ray wel keihard..
DL-dvd is een zeer slimme keuze geweest. Ruimte zat en kosten zijn veel lager als bij Blu-ray.
Maar wat zou grote voordeel volgens jou zijn dan? Wat voor nut heeft een 50 gig schijf uberhaupt voor een console?.
Dat leek mij nou ook stug ja.quote:Denk dat ze LIVE aware bedoelen. Dan kan je zien wat de ander zit te gamen. Wel makkelijk hoor.
Lijkt me stug dat alle games content moeten hebben of online moeten kunnen.
1x 700MHz, een aangepaste P3.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat viel mij ook al op, is dat niet verschikkelijk veel in vergelijking tot de huidige consoles?
Kan ik dat echt vergelijken met 4x (700mhz toch?) de huidige xbox CPU?
quote:Op 09-03-2005 @ 16:37 schreef Cerbie:
[...]
Inderdaad, en videogeheugen zal het ook niet zijn omdat een HDD daar veel te traag voor is.
Ik las je zin en moest plotseling aan de expansion pack van de N64 denken. Daar kreeg je uiteindelijk spellen (zoals Perfect Dark) waar je bepaalde delen alleen maar kon spelen als je de expansion pack had, het is dus te hopen dat de harde schijf niet een soortgelijke functie gaat krijgen
Als ze zich zoveel op het online gedoe gaan richten koop ik helemaal geen Xbox 2, ik speel toch niet veel online
Laten we wel wezen, die geheugenkaartjes zijn voornamelijk geldklopperij. De kaartjes voor de xbox kosten nu nog 30 euro voor 8 mb, dus zullen die van 64 waarschijnlijk al weer duurder gaan uitvallen. Het fijne van de xbox is juist dat je je daar nooit druk over hoeft te maken. En als je al de behoefte hebt om savegames portable te maken, DAN kan je altijd nog zo'n kaartje kopen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:25 schreef twi het volgende:
Over die harde schijf. Ik denk dat Microsoft niet op hun achterhoofd is gevallen. Ze zullen best wel gezien hebben dat er bij veel spellen maar minimaal gebruik werd gemaakt van de mogelijkheden die de harde schijf biedt. Sommige games hadden veel snellere laadtijden, maar wie weet hebben ze dat nu op een andere manier op weten te lossen, of zorgt de snellere hardware i.s.m. de diskdrive op zich daar al voor. Daarnaast zijn er die geheugenkaarten van 64-1024 MB.
Hoe dan ook heb je wel een punt. Als het niet standaard is, zal het nooit een grootschalig succes worden. Aan de andere kant zullen er dan ook geen developers zijn die zichzelf in de vingers snijden door games te ontwikkelen die specifiek gebruik maken van die harde schijf. Wellicht wel optioneel, zodat mensen met harde schijf alsnog snellere laadtijden kunnen verwachten.
Bij het verdubbelen van de resolutie verviervoudigd ook de vraag naar geheugen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Is 4x zoveel ten opzichte van nu. En zoals je kan lezen zal het meer dan genoeg zijn.
Er is immers geen geheugenvretend besturingssysteem.
Dat is niet waar. In princiepe is 4MB genoeg voor 1 frame van 1280x720 in 32 bits. Het zijn de textures die veel geheugen vragen. Anti Aliassing vereist ook wat meer ram.quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:35 schreef Vitalogy het volgende:
Bij het verdubbelen van de resolutie verviervoudigd ook de vraag naar geheugen.
En misschien stòppen de mensen bij Microsoft er dan ook meer geheugen in dan 256MB. Deze specs zijn nog niet definitief en Microsoft is niet de directe bron van deze specs.quote:Op woensdag 9 maart 2005 19:29 schreef rockstah het volgende:
Kom nou zeg. Ik denk dat die mensen bij Microsoft toch echt wel beter weten hoeveel geheugen ze nodig hebben dan jullie, maar dat kan ook aan mij liggen.
En andere mensen zijn wèl geïntereseerd in de specs. Specs zeggen inderdaad lang niet àlles, maar ze zeggen wel veel. Dit is een xbox 2 topic, een console van de volgende generatie en voorlopig kunnen we meer discussiëren over de specs dan over de games. Als specs niet belangrijk waren, dan zouden we nu nog allemaal tevreden zijn met 8-bit consoles.quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:18 schreef drakenbaby het volgende:
lekker belangrijk die specs ! ik heb nog nooit een console gekocht om z'n specs.
al vanaf het 8 bit tijdperk kijk ik eerst na de games en daar koop ik een console bij bijv. heb ik een dc speciaal gekocht voor soul calibur en een ps2 voor gt3 ,xbox voor sega gt2000 enz.
en dat geheugen is geen probleem elke console configuratie is immers gelijk dus dat is makkelijker programmeren dan voor een pc die uit meerdere configuratie's kan bestaan.
Eens, al ben ik een tijdperkje later begonnenquote:Op woensdag 9 maart 2005 21:18 schreef drakenbaby het volgende:
lekker belangrijk die specs ! ik heb nog nooit een console gekocht om z'n specs.
al vanaf het 8 bit tijdperk kijk ik eerst na de games en daar koop ik een console bij
Ze zijn al lang bevestigd door MS kerelquote:Op woensdag 9 maart 2005 22:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
En misschien stòppen de mensen bij Microsoft er dan ook meer geheugen in dan 256MB. Deze specs zijn nog niet definitief en Microsoft is niet de directe bron van deze specs.
Nou, "al lang" lijkt me wat overdreven vind je niet?quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:00 schreef rockstah het volgende:
Ze zijn al lang bevestigd door MS kerel
Die developers zijn zeer betrouwbaar hoor? Want die gasten maken spellen voor de xbox 2 en zullen zeker weten hoeveel ram de xbox 2 zal hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, "al lang" lijkt me wat overdreven vind je niet?En trouwens Microsoft heeft bevestigd dat de gelekte specs kloppen, maar nu weten we nog stééds niet of die 256MB voor alles is, of alleen voor het systeem. Maargoed... genoeg over het geheugen, binnenkort weten we alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |