abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2005 @ 16:59:03 #76
36590 c20h25n30
Hofmann's Problem Child
pi_25442720
-edit-
"I suddenly became strangely inebriated. The external world became changed as in a dream. When the eyes were closed, colored pictures flashed past in a quickly changing kaleidoscope." -Dr.Albert Hofmann
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:10:18 #77
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25442846
Ik denk niet dat Blu-ray gaat floppen, mede dankzij de PS3. Wanneer de Revolution en de Xbox 2 allebei de rivaal van Blu-ray zou gaan gebruiken HDVD, dan had het een andere zaak geweest. Maar nu zal iedereen Sony wel achterna huppelen.

256 is genoeg, maar ondanks dat zou 512 net effe wat lekkerder staan in de specs. Verder, zie hierboven.
pi_25442924
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dit is anders. Sowieso heb je nu de keuze bij aanschaf of je wel of geen HD wil.
Bij de PS2 kwam ie veel later pas.
Bij de PS2 was het helemaal een drama ja. Hier in Europa kwam 'ie niet eens en nu heeft Sony met de komst van de 70004 'm helemaal geschrapt, dus oké... misschien niet helemaal een goed voorbeeld inderdaad. Máár... het "probleem" is het feit dat 'ie optioneel is. Dit betekent dus dat niet iedereen een HDD zal hebben en dat developpers wellicht minder hun best doen om HDD-functies in hun games te proppen. Bij de huidige xbox heeft iederéén een HDD en dus zullen developpers er sneller gebruik van maken.
quote:
Is 4x zoveel ten opzichte van nu. En zoals je kan lezen zal het meer dan genoeg zijn.
Er is immers geen geheugenvretend besturingssysteem.
Even ter vergelijking. Het verschil tussen de PS1 en PS2 (ik kan geen xbox vergelijking maken, wegens gebrek aan xbox-voorloper ) is 16x! Maar nogmaals, ik weet niet of deze 256MB voor zowel video als systeem is, zoals bij de xbox. Maar mocht het zo zijn dat deze 256MB de totale hoeveelheid ram is, dàn vind ik het wel weinig. Want behalve grotere aantallen polygonen, willen we vooràl hogere resolutie textures en die vreten aardig wat ram en nogmaals... dit ding moet wel even een tijdje meegaan.
quote:
Denk dat het wel mee zal vallen. Sowieso is het nog niet bekend of Blu-Ray of HDDVD de opvolger van de gewone DVD wordt. Dus wie weet flopt Blu-ray wel keihard. .
DL-dvd is een zeer slimme keuze geweest. Ruimte zat en kosten zijn veel lager als bij Blu-ray.
Maar wat zou grote voordeel volgens jou zijn dan? Wat voor nut heeft een 50 gig schijf uberhaupt voor een console? .
Ik denk niet dat Blu-Ray gaat floppen er staan simpelweg tè veel bedrijven achter, in tegenstelling tot de 2 bedrijven die achter HD-DVD staan. Als je mijn post goed had gelezen, dan weet je dat ikzelf ookal zei dat DVD goed genoeg is voor games en het argument voor Blu-Ray had ik ookal gegeven.
quote:
Denk dat ze LIVE aware bedoelen. Dan kan je zien wat de ander zit te gamen. Wel makkelijk hoor.
Lijkt me stug dat alle games content moeten hebben of online moeten kunnen.
Dat leek mij nou ook stug ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 09-03-2005 17:26:44 ]
pi_25442959
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

dat viel mij ook al op, is dat niet verschikkelijk veel in vergelijking tot de huidige consoles?

Kan ik dat echt vergelijken met 4x (700mhz toch?) de huidige xbox CPU?
1x 700MHz, een aangepaste P3.
Ik quote mezelf even van games.fok.nl (meteen een mooie tvp)
quote:
Op 09-03-2005 @ 16:37 schreef Cerbie:

[...]

Inderdaad, en videogeheugen zal het ook niet zijn omdat een HDD daar veel te traag voor is.
Ik las je zin en moest plotseling aan de expansion pack van de N64 denken. Daar kreeg je uiteindelijk spellen (zoals Perfect Dark) waar je bepaalde delen alleen maar kon spelen als je de expansion pack had, het is dus te hopen dat de harde schijf niet een soortgelijke functie gaat krijgen

Als ze zich zoveel op het online gedoe gaan richten koop ik helemaal geen Xbox 2, ik speel toch niet veel online
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:25:40 #80
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25443019
Over die harde schijf. Ik denk dat Microsoft niet op hun achterhoofd is gevallen. Ze zullen best wel gezien hebben dat er bij veel spellen maar minimaal gebruik werd gemaakt van de mogelijkheden die de harde schijf biedt. Sommige games hadden veel snellere laadtijden, maar wie weet hebben ze dat nu op een andere manier op weten te lossen, of zorgt de snellere hardware i.s.m. de diskdrive op zich daar al voor. Daarnaast zijn er die geheugenkaarten van 64-1024 MB.

Hoe dan ook heb je wel een punt. Als het niet standaard is, zal het nooit een grootschalig succes worden. Aan de andere kant zullen er dan ook geen developers zijn die zichzelf in de vingers snijden door games te ontwikkelen die specifiek gebruik maken van die harde schijf. Wellicht wel optioneel, zodat mensen met harde schijf alsnog snellere laadtijden kunnen verwachten.
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:45:09 #81
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_25443223
256 MB geheugen vind ik aan de lage kant. Een console heeft dan wel minder nodig dan een PC om dezelfde prestaties te leveren, toch steekt het een beetje schraal af bij een triple core van 3,0 ghz .
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:51:42 #82
112894 itty
I have no pants on
pi_25443312
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 17:25 schreef twi het volgende:
Over die harde schijf. Ik denk dat Microsoft niet op hun achterhoofd is gevallen. Ze zullen best wel gezien hebben dat er bij veel spellen maar minimaal gebruik werd gemaakt van de mogelijkheden die de harde schijf biedt. Sommige games hadden veel snellere laadtijden, maar wie weet hebben ze dat nu op een andere manier op weten te lossen, of zorgt de snellere hardware i.s.m. de diskdrive op zich daar al voor. Daarnaast zijn er die geheugenkaarten van 64-1024 MB.

Hoe dan ook heb je wel een punt. Als het niet standaard is, zal het nooit een grootschalig succes worden. Aan de andere kant zullen er dan ook geen developers zijn die zichzelf in de vingers snijden door games te ontwikkelen die specifiek gebruik maken van die harde schijf. Wellicht wel optioneel, zodat mensen met harde schijf alsnog snellere laadtijden kunnen verwachten.
Laten we wel wezen, die geheugenkaartjes zijn voornamelijk geldklopperij. De kaartjes voor de xbox kosten nu nog 30 euro voor 8 mb, dus zullen die van 64 waarschijnlijk al weer duurder gaan uitvallen. Het fijne van de xbox is juist dat je je daar nooit druk over hoeft te maken. En als je al de behoefte hebt om savegames portable te maken, DAN kan je altijd nog zo'n kaartje kopen.

Met een goede collectie aan savegames is 64 overigens ook veel te weinig, nog niet te spreken over DLC, want waar moet je die laten dan? En als je kaartje vol zit heb je weer gezeik met deleten of een ander kaartje. Of je DLC staat op een kaartje waar je savegame van dezelfde game weer niet op staat. Ik vind die hele kaartjesbende gewoon waardeloos, en altijd al waardeloos gevonden. Er zijn talloze betere opties, dus dit riekt gewoon naar snel geld verdienen.

Verder snap ik de verhouding processor geheugen ook niet. 3x 3 GHZ is way over the top, maar die 256 erbij is weer way to low zou je zeggen (ook al gaat een console anders met zijn resources om). Best leuk dat je gigantisch snel data kan verwerken, maar die data moet ergens ingeladen zijn. Mag wel heel snel geheugen zijn dan.

Maar goed, het zal wel een relaxte console worden, maar het gemak van de xbox 1 lijkt zo niet gehaald te gaan worden.
|-|0®|)3 4®3 ||00|35
  woensdag 9 maart 2005 @ 18:07:06 #83
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25443484
GODDAMN!!!

Dat is echt megasterk.

Maar hoe zit het dan met de prijs?!
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_25444158
Hier wat X-Box Specs voor de liefhebbers:

- Height: 3.1'
- Width: 11.8'
- Depth: 7.1'
- Weight: 8.8 lbs
- Media Type: DVD-ROM
- CPU: X86-to-RISC Intel Pentium III or Celeron 733 MHz
- RAM installed: 64 MB
- RAM technology: DDR SDRAM
- Cache size: 128 KB
- HDD Capacity: 8 GB
- Video Output: NVidia Xbox GPU 256-bit 2D/3D graphics acceleration
- Supported Video: NTSC S-Video Installed,Component video Installed,Composite video Installed
- Max resolution (external): 1920 x 1080 pixels Graphic Effects Shadows,Fog effects,Pixel Shaders,Vertex Shaders,Texture lighting,Bilinear filtering,Trilinear filtering
- Fill Rate: 4000 million pixels/sec
- Audio Processor: NVidia Xbox MCP
- Sound Output Mode: Stereo
- Memory Card: 8mb Flash
- Net: Intergrated 100mbps modem/LAN
- Ports: 1 Xbox AV output Xbox AV connector Installed,4 Game controller,1 Network RJ-45 Installed
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:29:06 #85
63302 rockstah
New World Disorder
pi_25444648
Kom nou zeg. Ik denk dat die mensen bij Microsoft toch echt wel beter weten hoeveel geheugen ze nodig hebben dan jullie, maar dat kan ook aan mij liggen.
pi_25445940
lekker belangrijk die specs ! ik heb nog nooit een console gekocht om z'n specs.
al vanaf het 8 bit tijdperk kijk ik eerst na de games en daar koop ik een console bij bijv. heb ik een dc speciaal gekocht voor soul calibur en een ps2 voor gt3 ,xbox voor sega gt2000 enz.
en dat geheugen is geen probleem elke console configuratie is immers gelijk dus dat is makkelijker programmeren dan voor een pc die uit meerdere configuratie's kan bestaan.
pi_25446328
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:

Is 4x zoveel ten opzichte van nu. En zoals je kan lezen zal het meer dan genoeg zijn.
Er is immers geen geheugenvretend besturingssysteem.
Bij het verdubbelen van de resolutie verviervoudigd ook de vraag naar geheugen.

Ik denk ook wel dat GPU zijn eigen geheugen gaat krijgen.
Sterker nog dat zal wel 512 mb gaan worden. Ik zou daar erg van opkijken als dat niet zo was.
  woensdag 9 maart 2005 @ 22:06:07 #88
63302 rockstah
New World Disorder
pi_25446936
Zucht.....
pi_25447409
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:35 schreef Vitalogy het volgende:
Bij het verdubbelen van de resolutie verviervoudigd ook de vraag naar geheugen.
Dat is niet waar. In princiepe is 4MB genoeg voor 1 frame van 1280x720 in 32 bits. Het zijn de textures die veel geheugen vragen. Anti Aliassing vereist ook wat meer ram.
pi_25447505
Interface Xbox 2! 'The Guide';

pi_25447582
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 19:29 schreef rockstah het volgende:
Kom nou zeg. Ik denk dat die mensen bij Microsoft toch echt wel beter weten hoeveel geheugen ze nodig hebben dan jullie, maar dat kan ook aan mij liggen.
En misschien stòppen de mensen bij Microsoft er dan ook meer geheugen in dan 256MB. Deze specs zijn nog niet definitief en Microsoft is niet de directe bron van deze specs.
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:18 schreef drakenbaby het volgende:
lekker belangrijk die specs ! ik heb nog nooit een console gekocht om z'n specs.
al vanaf het 8 bit tijdperk kijk ik eerst na de games en daar koop ik een console bij bijv. heb ik een dc speciaal gekocht voor soul calibur en een ps2 voor gt3 ,xbox voor sega gt2000 enz.
en dat geheugen is geen probleem elke console configuratie is immers gelijk dus dat is makkelijker programmeren dan voor een pc die uit meerdere configuratie's kan bestaan.
En andere mensen zijn wèl geïntereseerd in de specs. Specs zeggen inderdaad lang niet àlles, maar ze zeggen wel veel. Dit is een xbox 2 topic, een console van de volgende generatie en voorlopig kunnen we meer discussiëren over de specs dan over de games. Als specs niet belangrijk waren, dan zouden we nu nog allemaal tevreden zijn met 8-bit consoles.
pi_25448004
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:18 schreef drakenbaby het volgende:
al vanaf het 8 bit tijdperk kijk ik eerst na de games en daar koop ik een console bij
Eens, al ben ik een tijdperkje later begonnen

Maar aan die uitspraak heb je in een next-gen-console-topic (zeker dat van de Xbox 2 ) niet veel
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_25448764
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:28 schreef P-Style het volgende:

Dat is niet waar.
Jij begrijpt me verkeerd.
  donderdag 10 maart 2005 @ 17:00:44 #94
63302 rockstah
New World Disorder
pi_25459046
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 22:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

En misschien stòppen de mensen bij Microsoft er dan ook meer geheugen in dan 256MB. Deze specs zijn nog niet definitief en Microsoft is niet de directe bron van deze specs.
Ze zijn al lang bevestigd door MS kerel
pi_25459082
In die xbox2 interface zie ik veel dingen terug die ook in XBMC icm KAI zaten naar mijn idee.
Maar ziet er erg veelbelovend uit, het online gebeuren gaat zo te zien nog belangrijker worden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_25459161
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 17:00 schreef rockstah het volgende:
Ze zijn al lang bevestigd door MS kerel
Nou, "al lang" lijkt me wat overdreven vind je niet? En trouwens Microsoft heeft bevestigd dat de gelekte specs kloppen, maar nu weten we nog stééds niet of die 256MB voor alles is, of alleen voor het systeem. Maargoed... genoeg over het geheugen, binnenkort weten we alles.
pi_25481329
Waarschuwing: u nadert gezever!

Stelling:

De nu komende generatie consoles heeft de capaciteit om voor een hele lange tijd (wellicht veel langer dan de looptijd van de PS2) te voldoen aan de kwaliteitseisen die consumenten stellen aan hun games. De console markt komt met deze generatie dan op een niveau dat je bijvoorbeeld ook bij televisies ziet. Er zal altijd wel nieuwe soorten apparatuur gemaakt worden met allerlei verschillende functies en wellicht in een klein gedeelte van de markt worden er nog grote sprongen gemaakt. Maar om bijvoorbeeld op een gemiddeld kwaliteits-niveau televisie te kijken heb je in principe niet meer nodig dan een tv uit begin jaren negentig (bepaalde programmerings-functionaliteit, teletekst e.d.) en dat zie ik dus nu ook gebeuren in de console markt.

Ten eerste omdat de komende generatie vele malen krachtiger gaat worden dan wat er dan ook aan apparatuur voor een normale consument te krijgen is. De xbox was qua hardware zeker niet zo schokkend tov van wat er toentertijd op pc gebied aan hardware te koop was. De komende generatie consoles is dat wel (of men mag even een 3x3Ghz PowerPC met next-gen GPU aanwijzen voor mij). Om dergelijke apparatuur ten volle te benutten hebben de ontwikkelaars sowieso al vele jaren aan ontwikkeling nodig. Bovendien voldoet de basistechnologie die de komende generatie gaat leveren ook in de behoefte die de ontwikkelaars hebben in vooruitgang. John Carmack zei al dat hij zijn volgende engine in principe al voor de huidige apparatuur kon ontwikkelen. Bedenk wat dan mogelijk is op dedicated next gen hardware en wat jij als gamer nog verwacht (nee eist) in je spellen. Ik denk dat de komende generatie daaraan heel erg lang kan voldoen. Dat is voor ons als consument goed.

Voor de fabrikant die de slag nu gaat missen (Nintendo?) is dat natuurlijk erg slecht nieuws.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:01:03 #98
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_25481433
En daar gaat ons sociale leven!
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 12 maart 2005 @ 00:38:59 #99
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25483379
HL2 en DOom III en Far ry zien er toch ook heel goed uit=
PGR2 ook, dus ik denk niet dat mensen teleurgteseld gaan zijn.
Dit word al gedaan met een 300 MHZ 6600GT `stabdaard` kaartje.
met een P4 2,8 met 512 DDR.
dus dan moeten die consoles wel heel mooi wordeb.
pi_25486084
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 17:11 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou, "al lang" lijkt me wat overdreven vind je niet? En trouwens Microsoft heeft bevestigd dat de gelekte specs kloppen, maar nu weten we nog stééds niet of die 256MB voor alles is, of alleen voor het systeem. Maargoed... genoeg over het geheugen, binnenkort weten we alles.
Die developers zijn zeer betrouwbaar hoor? Want die gasten maken spellen voor de xbox 2 en zullen zeker weten hoeveel ram de xbox 2 zal hebben.

Verder is 256MB voor een console niet weinig. Je moet niet vergeten dat er geen zware OS op de achtergrond draait. Alles kan voor de games gebruikt worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Baris op 12-03-2005 10:25:27 (typo) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')