Bij de PS2 was het helemaal een drama ja. Hier in Europa kwam 'ie niet eens en nu heeft Sony met de komst van de 70004 'm helemaal geschrapt, dus oké... misschien niet helemaal een goed voorbeeld inderdaad. Máár... het "probleem" is het feit dat 'ie optioneel is. Dit betekent dus dat niet iedereen een HDD zal hebben en dat developpers wellicht minder hun best doen om HDD-functies in hun games te proppen. Bij de huidige xbox heeft iederéén een HDD en dus zullen developpers er sneller gebruik van maken.quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dit is anders. Sowieso heb je nu de keuze bij aanschaf of je wel of geen HD wil.
Bij de PS2 kwam ie veel later pas.
Even ter vergelijking. Het verschil tussen de PS1 en PS2 (ik kan geen xbox vergelijking maken, wegens gebrek aan xbox-voorloperquote:Is 4x zoveel ten opzichte van nu. En zoals je kan lezen zal het meer dan genoeg zijn.
Er is immers geen geheugenvretend besturingssysteem.
Ik denk niet dat Blu-Ray gaat floppen er staan simpelweg tè veel bedrijven achter, in tegenstelling tot de 2 bedrijven die achter HD-DVD staan. Als je mijn post goed had gelezen, dan weet je dat ikzelf ookal zei dat DVD goed genoeg is voor games en het argument voor Blu-Ray had ik ookal gegeven.quote:Denk dat het wel mee zal vallen. Sowieso is het nog niet bekend of Blu-Ray of HDDVD de opvolger van de gewone DVD wordt. Dus wie weet flopt Blu-ray wel keihard..
DL-dvd is een zeer slimme keuze geweest. Ruimte zat en kosten zijn veel lager als bij Blu-ray.
Maar wat zou grote voordeel volgens jou zijn dan? Wat voor nut heeft een 50 gig schijf uberhaupt voor een console?.
Dat leek mij nou ook stug ja.quote:Denk dat ze LIVE aware bedoelen. Dan kan je zien wat de ander zit te gamen. Wel makkelijk hoor.
Lijkt me stug dat alle games content moeten hebben of online moeten kunnen.
1x 700MHz, een aangepaste P3.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat viel mij ook al op, is dat niet verschikkelijk veel in vergelijking tot de huidige consoles?
Kan ik dat echt vergelijken met 4x (700mhz toch?) de huidige xbox CPU?
quote:Op 09-03-2005 @ 16:37 schreef Cerbie:
[...]
Inderdaad, en videogeheugen zal het ook niet zijn omdat een HDD daar veel te traag voor is.
Ik las je zin en moest plotseling aan de expansion pack van de N64 denken. Daar kreeg je uiteindelijk spellen (zoals Perfect Dark) waar je bepaalde delen alleen maar kon spelen als je de expansion pack had, het is dus te hopen dat de harde schijf niet een soortgelijke functie gaat krijgen
Als ze zich zoveel op het online gedoe gaan richten koop ik helemaal geen Xbox 2, ik speel toch niet veel online
Laten we wel wezen, die geheugenkaartjes zijn voornamelijk geldklopperij. De kaartjes voor de xbox kosten nu nog 30 euro voor 8 mb, dus zullen die van 64 waarschijnlijk al weer duurder gaan uitvallen. Het fijne van de xbox is juist dat je je daar nooit druk over hoeft te maken. En als je al de behoefte hebt om savegames portable te maken, DAN kan je altijd nog zo'n kaartje kopen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 17:25 schreef twi het volgende:
Over die harde schijf. Ik denk dat Microsoft niet op hun achterhoofd is gevallen. Ze zullen best wel gezien hebben dat er bij veel spellen maar minimaal gebruik werd gemaakt van de mogelijkheden die de harde schijf biedt. Sommige games hadden veel snellere laadtijden, maar wie weet hebben ze dat nu op een andere manier op weten te lossen, of zorgt de snellere hardware i.s.m. de diskdrive op zich daar al voor. Daarnaast zijn er die geheugenkaarten van 64-1024 MB.
Hoe dan ook heb je wel een punt. Als het niet standaard is, zal het nooit een grootschalig succes worden. Aan de andere kant zullen er dan ook geen developers zijn die zichzelf in de vingers snijden door games te ontwikkelen die specifiek gebruik maken van die harde schijf. Wellicht wel optioneel, zodat mensen met harde schijf alsnog snellere laadtijden kunnen verwachten.
Bij het verdubbelen van de resolutie verviervoudigd ook de vraag naar geheugen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Is 4x zoveel ten opzichte van nu. En zoals je kan lezen zal het meer dan genoeg zijn.
Er is immers geen geheugenvretend besturingssysteem.
Dat is niet waar. In princiepe is 4MB genoeg voor 1 frame van 1280x720 in 32 bits. Het zijn de textures die veel geheugen vragen. Anti Aliassing vereist ook wat meer ram.quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:35 schreef Vitalogy het volgende:
Bij het verdubbelen van de resolutie verviervoudigd ook de vraag naar geheugen.
En misschien stòppen de mensen bij Microsoft er dan ook meer geheugen in dan 256MB. Deze specs zijn nog niet definitief en Microsoft is niet de directe bron van deze specs.quote:Op woensdag 9 maart 2005 19:29 schreef rockstah het volgende:
Kom nou zeg. Ik denk dat die mensen bij Microsoft toch echt wel beter weten hoeveel geheugen ze nodig hebben dan jullie, maar dat kan ook aan mij liggen.
En andere mensen zijn wèl geïntereseerd in de specs. Specs zeggen inderdaad lang niet àlles, maar ze zeggen wel veel. Dit is een xbox 2 topic, een console van de volgende generatie en voorlopig kunnen we meer discussiëren over de specs dan over de games. Als specs niet belangrijk waren, dan zouden we nu nog allemaal tevreden zijn met 8-bit consoles.quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:18 schreef drakenbaby het volgende:
lekker belangrijk die specs ! ik heb nog nooit een console gekocht om z'n specs.
al vanaf het 8 bit tijdperk kijk ik eerst na de games en daar koop ik een console bij bijv. heb ik een dc speciaal gekocht voor soul calibur en een ps2 voor gt3 ,xbox voor sega gt2000 enz.
en dat geheugen is geen probleem elke console configuratie is immers gelijk dus dat is makkelijker programmeren dan voor een pc die uit meerdere configuratie's kan bestaan.
Eens, al ben ik een tijdperkje later begonnenquote:Op woensdag 9 maart 2005 21:18 schreef drakenbaby het volgende:
lekker belangrijk die specs ! ik heb nog nooit een console gekocht om z'n specs.
al vanaf het 8 bit tijdperk kijk ik eerst na de games en daar koop ik een console bij
Ze zijn al lang bevestigd door MS kerelquote:Op woensdag 9 maart 2005 22:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
En misschien stòppen de mensen bij Microsoft er dan ook meer geheugen in dan 256MB. Deze specs zijn nog niet definitief en Microsoft is niet de directe bron van deze specs.
Nou, "al lang" lijkt me wat overdreven vind je niet?quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:00 schreef rockstah het volgende:
Ze zijn al lang bevestigd door MS kerel
Die developers zijn zeer betrouwbaar hoor? Want die gasten maken spellen voor de xbox 2 en zullen zeker weten hoeveel ram de xbox 2 zal hebben.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:11 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, "al lang" lijkt me wat overdreven vind je niet?En trouwens Microsoft heeft bevestigd dat de gelekte specs kloppen, maar nu weten we nog stééds niet of die 256MB voor alles is, of alleen voor het systeem. Maargoed... genoeg over het geheugen, binnenkort weten we alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |