Ja.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:56 schreef djenneke het volgende:
Ergens, heel ver weg, heeft TS wel een punt. Het zit hem in de opvoeding van meisjes en jongens. Als het om seks gaat wordt vaak gedaan alsof het bij jongens iets natuurlijks is, terwijl bij meisjes er ook vaak een nadruk ligt op bepaalde negatieve aspecten.
Dit bedoelt TS alleen helemaal niet, en ik ben het verder dan ook helemaal niet met hem eens
Maar de conclusies die hij trekt komen volgens mij wel door bovenstaande....
Inderdaad, en ik snap niet waarom dat zo moeilijk te bevatten is voor sommigen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:17 schreef MarMar het volgende:
Dit machtsverschil is er altijd aanwezig tussen volwassenen en kinderen
Er worden genoeg kinderen misbruikt door kerels, zonder dat daar fysieke pijn om de hoek komt kijken. Misbruik is misbruik, of het nou door een man of een vrouw komt.quote:Op zondag 6 maart 2005 02:37 schreef Brunette het volgende:
En een ander orzaak is volgens mij dat vrouwen geen penis hebben, waarmee ze het kind pijn kunnen doen.
FYI, het was niet de vrouw die op het idee kwam om geld te bieden voor de seks. Het was de jongen die op het idee kwam om haar geld te vragen voor seks. De macht lag in dit geval bij hem, en bij hem alleen. Zij wilde iets van hem, en hij was zo slim om daar geld voor te vragen. Maar hij had het net zo lief gratis gedaan voor het stoere verhaal. En nee, ik vind dit geval niet 'intrinsiek verwerpelijk'. Het is jouw mening dat het dat wel is, maar jij zet het neer als feit door gebruikmaking van het werkwoord 'zijn' (ik 'zie niet in wat daar intrinsiek verwerpelijk aan is', oftewel, jij hebt per definitie de absolute waarheid aan je kant).quote:Nope. Maar iemand die weigert in te zien dat het geld bieden aan een veertienjarige voor seks een vorm van machtsmisbruik is, zou zich wat mij betreft grote zorgen mogen maken over zijn/haar morele make-up, ja.
Feitelijk is het per definitie absoluut bij de wet verboden om als meerderjarige seks te hebben met minderjarigen, sterker nog, feitelijk zijn jongeren voor de wet pas seksueel volwassen, dat wil zeggen dat ze dan legaal seks mogen hebben, op hun 16e, maar dan nog steeds niet met meerderjarigen, iemand die 21+ is en seks heeft met iemand tussen de 16 en de 18 is dus feitelijk strafbaar, hier wordt echter alleen gevolg aan gegeven als er ook aangifte wordt gedaan. Dit kan door de minderjarige zelf gebeuren, maar ook als de ouders aangifte doen is de meerderjarige per definitie strafbaar, of de minderjarige het nu zelf wilde of niet.quote:Op zondag 6 maart 2005 13:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Uit het moderatietopic, post door Verbal:
[..]
FYI, het was niet de vrouw die op het idee kwam om geld te bieden voor de seks. Het was de jongen die op het idee kwam om haar geld te vragen voor seks. De macht lag in dit geval bij hem, en bij hem alleen. Zij wilde iets van hem, en hij was zo slim om daar geld voor te vragen. Maar hij had het net zo lief gratis gedaan voor het stoere verhaal. En nee, ik vind dit geval niet 'intrinsiek verwerpelijk'. Het is jouw mening dat het dat wel is, maar jij zet het neer als feit door gebruikmaking van het werkwoord 'zijn' (ik 'zie niet in wat daar intrinsiek verwerpelijk aan is', oftewel, jij hebt per definitie de absolute waarheid aan je kant).
Dit is tevens mijn laatste post.
Als mijn zoon van 13 iets zou krijgen met een lerares, ook als het wederzijds is, zou ik de lerares voor haar smoel willen slaan, maar verstandiger wellicht zou zijn eens een heel hartig woordje met madam te gaan voeren, en haar dringend edoch dreigend te verzoeken de relatie subiet te beeindigen, aangezien een relatie tussen een kind en een volwassene ALTIJD een compleet scheve machtsverhouding inhoudt, en er in dit geval er feitelijik sprake is van een dubbele scheve machtsverhouding, immers madam is niet alleen de volwassene, maar ook nog eens lerares.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:04 schreef pberends het volgende:
Als mijn zoon van 13 iets zou krijgen met een lerares, mits het wederzijds is, zou ik de relatie goedkeuren, en hem zelfs complimenteren. Al zou ik een dochter hebben van 13 ipv een zoon en zij zou iets met een leraar krijgen zou ik hem in elkaar trappen en hem aanklagen. De motivaties van de relaties zijn hoogstwaarschijnlijk anders namelijk.
Je doet alsof ik debiel ben. Is dat nou echt nodig? Ik ben docent in opleiding, dus zonder die plaatjes was het beeld ook wel compleet geweest hoor.quote:Op zondag 6 maart 2005 14:57 schreef MarMar het volgende:
Lupa: jij wilt beweren dat 11 jaar een mooie leeftijd is om aan seks te beginnen? Een hele definitieve leeftijdsgrens heb ik niet, maar als de schaamhaarontwikkeling nog te verwaarlozen is, lijkt het me toch echt te vroeg.
Even een plaatje bij het praatje: dit zijn kids van 11 jaar, geen pubers, geen halve volwassenen, kinderen
[afbeelding]
En hier een voorbeeldje van kids van 14... oud genoeg om de hoer te spelen?
[afbeelding]
Ah kijk, nu snap ik het, je haalt twee dingen ernstig door elkaar! Je denkt hem te moeten verdedigen, maar in plaats daarvan verdedig je kinderseks. Lichamelijk vroeg rijp zijn is 1 ding, op je 14e geestelijk volwassen genoeg te zijn om een overwegen besluit te nemen om hoer te worden en alle eventuele consequenties kunnen overzien en als een volwassene achter zo'n beslissing kunnen staan is gelul.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je doet alsof ik debiel ben. Is dat nou echt nodig? Ik ben docent in opleiding, dus zonder die plaatjes was het beeld ook wel compleet geweest hoor.
Nee, 11 jaar is doorgaans geen perfecte leeftijd om aan seks te beginnen. Maar deze jongen was nogal vroegrijp (ook lichamelijk, ja). Hij was achttien toen hij iets met mij kreeg en had toen (naar eigen schatting) ongeveer 200 meisjes gehad. Dat kun je afkeuren en ik kan het zelfs begrijpen als je dat afkeurt. Ik zie het anders - hij had gewoon een erg sterke sex drive en leefde die volop uit. Overigens is hij nu alweer een paar jaar gelukkig met één en hetzelfde meisje, dus het is allemaal nog goed gekomen.
Zou je me daar een bron van kunnen geven?quote:Op zondag 6 maart 2005 13:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
Feitelijk is het per definitie absoluut bij de wet verboden om als meerderjarige seks te hebben met minderjarigen, sterker nog, feitelijk zijn jongeren voor de wet pas seksueel volwassen, dat wil zeggen dat ze dan legaal seks mogen hebben, op hun 16e, maar dan nog steeds niet met meerderjarigen, iemand die 21+ is en seks heeft met iemand tussen de 16 en de 18 is dus feitelijk strafbaar, hier wordt echter alleen gevolg aan gegeven als er ook aangifte wordt gedaan. Dit kan door de minderjarige zelf gebeuren, maar ook als de ouders aangifte doen is de meerderjarige per definitie strafbaar, of de minderjarige het nu zelf wilde of niet.
Zal ik dan maar zo vriendelijk zijn om ook even de positieve kant van mijn reactie te benadrukken: ik veroordeel hem niet, wel de bewuste vrouw, wat iemand als 11jarige deed, of 12 of 13 for that matter, kan je iemand in mijn ogen echt niet op dezelfde manier aanrekenen als je zou doen bij een volwassene. Ik vind het fijn voor hem en voor jou dat zijn karakter blijkbaar sterk genoeg is geweest om ondanks die dingen uiteindelijk toch zichzelf te zijn en gelukkig te kunnen leven.quote:Op zondag 6 maart 2005 15:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet je, laat maar. Ik heb er een beetje genoeg van dat me constant woorden in de mond gelegd worden. Ik had de post die ik tot mijn laatste post benoemde, ook echt mij laatste post moeten maken. Dit heeft geen enkele zin, aangezien alles wat ik zeg totaal uit zijn verband gerukt wordt. Geen zin meer in, sorry.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |