Hier was het net andersom.quote:Op donderdag 3 maart 2005 08:19 schreef Gijsje het volgende:
Nou vanmorgen was het ook wit in Deurne, ben naar mijn werk gereden in Nijmegen hoe verder ik in de buurt van Nijmegen kwam hoe meer sneeuw er lang.
De sneeuw (waar die nog ligt) hier in Venlo stelt niks voor.quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik hoop het maar![]()
Verlang er namelijk wel na
Dat 12 cm stelt niks voor
héhé, zo te zien wel jaquote:Op donderdag 3 maart 2005 12:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ligt nog steeds 10 cm sneeuw
@kree, beetje zonde nu aangezien het laaste zooite weg trekt is er niks meer dan 1 leeg radar.
Daarom is het aan te raden om te kijken wat de weerberichten zijn, komt er iets spannends aan of niet.
Maar bedankt
Waar zie jij nog sneeuw hier in Venlo?quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:22 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De sneeuw (waar die nog ligt) hier in Venlo stelt niks voor.
Ik zie toch nog wat witte plakken sneeuw hier in noordquote:Op donderdag 3 maart 2005 14:12 schreef fratsman het volgende:
[..]
Waar zie jij nog sneeuw hier in Venlo?![]()
5 tot 8 cm in het midden en het zuiden volgens de laatste computermodellen. Mag ook wel een keer, het noorden heeft zat sneeuw liggen.quote:
Ik heb 1X gehad dat:quote:Op donderdag 3 maart 2005 13:27 schreef kree het volgende:
[..]
héhé, zo te zien wel ja
nouja hij is nog geldig tot 24.00 dus wie weet komt er nog wat
Zal je net beleven.quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
5 tot 8 cm in het midden en het zuiden volgens de laatste computermodellen. Mag ook wel een keer, het noorden heeft zat sneeuw liggen.
Ik hoop het, er mag nog wel wat bij hierquote:Op donderdag 3 maart 2005 15:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zal je net beleven.
Morgen kijk je het nieuws (of frontpage)
Opnieuwe zeer zware sneeuwval in het noorden
De verwachtingen van in het noorden 5 cm en in het midden en zuiden van het land 5/8 cm sneeuw is voor de 2de keer in het noorden uitgelopen.
In minstens 2 uur tijd is daar al aan ruim 20 cm gevallen.
Nu 5 uur later ligt in het noorden al op sommige plaatsen 40 cm sneeuw!
Zeker weten dat dan heel het noorden is afgesloten van de buitenwereld.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:30 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Ik hoop het, er mag nog wel wat bij hier
Nu ik die diepblauwe lucht hier zie geloof ik dat wel!!quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daarnaast krijgen we eerst een enorme koude nacht.
-10/-20!!!!!!
Helaas gaan die buien langs onsquote:Op donderdag 3 maart 2005 17:50 schreef -Mk- het volgende:
Hier in Friesland bewolkt met enkele blauwe stukken er tussen.
[afbeelding]
Moet mijn verdomde weerstation wel een beetje mee werken.quote:Op donderdag 3 maart 2005 17:33 schreef indahnesia.com het volgende:
in Eindhoven is het dun bewolkt, maar wel nog geheel bedekt. Zo koud zal het denk ik voorlopig niet worden hier. In het noorden hoor ik al tot -20.. ben benieuwd! Dat worden vast nieuwe records.
quote:Extreme kou: tref voorbereidingen
DEN HAAG/DEN BOSCH - Energiebedrijven, onderhoudsmonteurs en de Wegenwacht adviseren woningbezitters en automobilisten om maatregelen te treffen tegen de strenge vorst in de komende nachten. Kleine ingrepen kunnen grote schade voorkomen.
Zet alle radiatoren in huis open en de kamerthermostaat op minstens 15 graden (normaal is 12 graden voldoende) en zorg dat de pomp blijft draaien, waarschuwt servicebedrijf Inhome dat meer dan een miljoen cv-ketels, geisers, boilers en kachels onderhoudt. Doe folie om buitenkranen, sluit de hoofdkraan en tap de kranen af.
Als de toiletruimte niet is verwarmd, is het verstandig om de watertoevoer af te sluiten, een keertje extra door te spoelen en een handvol zout in de hals van de pot te strooien. Als een waterleiding toch bevriest en niet is gescheurd, ontdooi dan voorzichtig met een föhn. Inhome benadrukt dat de bewoner verantwoordelijk is voor alle leidingen ná de meter.
Volgens de Wegenwacht is het nog niet te laat om de auto te beschermen tegen de kou. De hulpdienst heeft een flink pakket met tips voor de nacht van donderdag op vrijdag.
Smeer deurrubbers in met vaseline en doe kruipolie in de sloten om dichtvriezen te voorkomen. Om te zorgen dat de accu in de ochtend voldoende stroom levert en de auto goed start, is het aan te raden donderdag nog een half uurtje te rijden met de verwarming uit. De stroomvoorzienig kan zich zo optimaal opladen. "Korte afstanden met de verwarming vol open zijn funest", aldus een woordvoerder.
De handrem kan vastvriezen, zet de auto daarom alleen in de versnelling, aldus de Wegenwacht. Vul het daarvoor bestemde reservoir met vorstbestendige ruitenwisservloeistoef en sproei een keertje extra om ook de leidingen te beschermen. Zorg dat de wissers niet vastvriezen, bij voorkeur met een matje op de voorruit.
En hoewel pekel een ramp is voor blik en glans, is nu voor eens het advies: niet wassen, wacht tot het dooit.
Telegraaf
da's toch typisch Nederlands? Het komt wel goed hoor, ik zit toch in het warme zuiden van 't land trouwens..quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:18 schreef kree het volgende:
[..]
Nou nou, dat lijkt me toch wel erg overdreven...
of niet?
Het tropische zuidenquote:Op donderdag 3 maart 2005 18:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
da's toch typisch Nederlands? Het komt wel goed hoor, ik zit toch in het warme zuiden van 't land trouwens..
Hier (katwijk zh) ook en het vriest al 2 graden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:24 schreef -Mk- het volgende:
Het is inmiddels volledig helder in Leeuwarden
brr...quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:24 schreef -Mk- het volgende:
Het is inmiddels volledig helder in Leeuwarden
nou, dat wordt flink stoken dan!quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:25 schreef aloa het volgende:
Dit staat nu op teletekst
[afbeelding]
foutje![]()
Maar dan ook voor het het zuiden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:33 schreef indahnesia.com het volgende:
geweldige vrijdag moet het worden..
ik ook hoor!quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Maar dan ook voor het het zuiden.
Want ik wil wel eens meer sneeuw
zien dan een laagje van1 cm
Vanmorgen maakten ze dezelfe fout, toen werd het -100. Dát vinden ijsberen zelfs koudquote:Op donderdag 3 maart 2005 18:25 schreef aloa het volgende:
Dit staat nu op teletekst
[afbeelding]
foutje![]()
uitstraling o.i.d. de warmte gaat juist snel weg, dus wordt het snel heel koud...quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Vanmorgen maakten ze dezelfe fout, toen werd het -100. Dát vinden ijsberen zelfs koud
En op teletekst staat ook iets als "door het sneeuwdek wordt het daardoor nog kouder". Wat heeft dat sneeuwdek ermee te maken? Isolatie?
Que?quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:49 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
uitstraling o.i.d. de warmte gaat juist snel weg, dus wordt het snel heel koud...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |