quote:Ajax-AZ afgelast door sneeuw op stadion
Uitgegeven: 5 maart 2005 19:31
Laatst gewijzigd: 5 maart 2005 19:33
AMSTERDAM - De voor zondag geplande voetbalwedstrijd tussen Ajax en AZ gaat niet door. Dat liet de politie zaterdag weten. De reden voor de afgelasting is een grote hoeveelheid sneeuw en ijs op het dak van stadion Amsterdam ArenA.
Dit zou een gevaarlijke situatie kunnen opleveren voor de supporters en de voetballers. De politie, de brandweer, Ajax en de ArenA hebben tot afgelasting besloten om alle risico's uit te sluiten.
De politie zette zaterdagmiddag de directe omgeving van de Amsterdam ArenA al af wegens het gevaar van sneeuw en ijs op het dak van het stadion dat af en toe naar beneden schuift. Dit kan gevaarlijke situaties opleveren voor passanten.Ook de Burgemeester Stramanweg, die onder de ArenA doorloopt, is afgesloten voor het verkeer.
Een paar glasplaten op lager gelegen delen van het stadion zijn gebroken door vallend ijs en sneeuw van bovenaf. Het is niet bekend hoe lang de afzetting gaat duren.
Ja, en de holocaust was ook de schuld van Arie.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 19:37 schreef rubbereend het volgende:heb je dak is t nog niet goed
zeker ook de schuld van Arie?
de holocaustquote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, en de holocaust was ook de schuld van Arie.
Nog meer nutteloze opmerkingen?.
.
Dan is de Arena helemaal onbespeelbaar, mooi excuus om eens over een nieuw stadion te gaan nadenkenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 19:40 schreef JeroenV het volgende:
Het gaat toch om het dak van de hoofdingang wat ingestord was, en niet om het gewone echte dak? Of komt dat er ook nog bij?
Jaloezie is okay.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:55 schreef Luni het volgende:
![]()
![]()
En zo'n stadion willen naar Michels vernoemen
Zeker niet jaloers, ik mag 2 wekelijks de Kuip bezoeken, met afstand het mooiste "stadion" van Nederlandquote:
Nu het voetbal nog.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Zeker niet jaloers, ik mag 2 wekelijks de Kuip bezoeken, met afstand het mooiste "stadion" van Nederland
Gezellig met alle havenarbeiders vanachter de visnettenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Zeker niet jaloers, ik mag 2 wekelijks de Kuip bezoeken, met afstand het mooiste "stadion" van Nederland
Je hebt gelijk hoor, zonder Meer, je hoeft 't niet eens tussen aanhalingstekens te zettenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:08 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik moest plots terugdenken aan een rondleiding die ik tijdens de bouw van de ArenA heb gehad. De voorlichter vertelde toen dat het dak een bepaald aantal cm's sneeuw (ik dacht 50) qua gewicht moest kunnen dragen. Maar dat was zo uitzonderlijk in Nederland, dat zou toch nooit voorkomen. Nu wel dus blijkbaar...quote:
nou dr ligt zeker geen 50cm sneeuw op, dat is er niet gevallen in A'damquote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:44 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik moest plots terugdenken aan een rondleiding die ik tijdens de bouw van de ArenA heb gehad. De voorlichter vertelde toen dat het dak een bepaald aantal cm's sneeuw (ik dacht 50) qua gewicht moest kunnen dragen. Maar dat was zo uitzonderlijk in Nederland, dat zou toch nooit voorkomen. Nu wel dus blijkbaar...
Vandaag heeft het gedooit en inderdaad het dak even open en dicht dan valt alles er toch gewoon af? Ik zie het probleem nietquote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou dr ligt zeker geen 50cm sneeuw op, dat is er niet gevallen in A'dam
en als ze het dak open en dicht doen dan glijd die sneeuw er toch wel af
D'r is in zuidoost zo'n 30cm gevallen. Wat ik vandaag ook al zag was dat er door de dooi bij grote schuine daken af en toe enorme plakken met ijs/sneeuw naar beneden kwamen. Dat kan zeker gevaarlijk worden als dat van zo'n grote hoogte naar beneden komt zetten als bijn de arena.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou dr ligt zeker geen 50cm sneeuw op, dat is er niet gevallen in A'dam
en als ze het dak open en dicht doen dan glijd die sneeuw er toch wel af
http://www.sportone.nl/artikel.php?id=28014quote:Op zondag 6 maart 2005 14:44 schreef jimjim1983 het volgende:
Wat is de bron F1Bas als ik vragen mag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |