'quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:18 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Bullshit.
Op mijn oma is euthanasie toegepast waar ik bij was.
De directeur geneesheer koppelde in het bijzijn van de officier van justitie een zakje fatale vloeistof aan het infuus. 2 minuten later was het klaar.
versterven gebeurt volgens mij ook hier nog steeds, hoor... of niet?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
'
Kiek, dat bint de echte, niks geen 15 dagen uithongeren.
Jazeker, de meest gebruikte methode in combinatie met heul veul morfine.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:28 schreef milagro het volgende:
versterven gebeurt volgens mij ook hier nog steeds, hoor... of niet?
Nee, jij hebt lekkere bronnen. Volgens jou leeft Terri nog.quote:
Wat voor traject denk je dat daaraan vooraf gaat?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:25 schreef matthijst het volgende:
Kiek, dat bint de echte, niks geen 15 dagen uithongeren.
Vast geen traject van 15 dagen uithongerenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:38 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Wat voor traject denk je dat daaraan vooraf gaat?
ik heb begrepen dat versterven helemaal niet te vergelijken is met 'gewoon' verhongeren.. dat het een heel geleidelijk wegzakken is, voor iemand die al zover heen is, althans.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:29 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Jazeker, de meest gebruikte methode in combinatie met heul veul morfine.
Ja. De toediening van vocht en voedsel wordt gestaakt en de hoeveelheid morfine ernstig opgevoerd. Daardoor raakt een patïent in comateuze toestand. De patïent merkt niks maar het duurt dan nog wel een (klein) tijdje voordat hij/zij dood is. Versterven klinkt ook een stuk hufteriger dan het feitelijk is.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:39 schreef milagro het volgende:
ik heb begrepen dat versterven helemaal niet te vergelijken is met 'gewoon' verhongeren.. dat het een heel geleidelijk wegzakken is, voor iemand die al zover heen is, althans.
Kijk, ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:45 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ja. De toediening van vocht en voedsel wordt gestaakt en de hoeveelheid morfine ernstig opgevoerd. Daardoor raakt een patïent in comateuze toestand. De patïent merkt niks maar het duurt dan nog wel een (klein) tijdje voordat hij/zij dood is. Versterven klinkt ook een stuk hufteriger dan het feitelijk is.
dat lijkt me nog veel erger, dat ze denken dat je juist niet meer wilt en je dan...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Maar het zou best kunnen dat als ik eenmaal zo lig, dat het simpele feit dat ik mijn kids nog kan horen en zien, me doet willen "leven"... alleen ik kan dat niemand duidelijk maken meer.
Het is ook echt rete-ingewikkeld en precair. Maar de Amerikaanse christenen doen alsof zij de waarheid hebben.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:05 schreef milagro het volgende:
[..]
Kijk, ik bedoel maar.
Het is voor de omgeving alleen ms dragelijker als het snel gebeurt...
Zo lastig, hè dit..
Stel ik lig in coma, maar kan wel horen en zien (ik weet niet of je kan zien zonder dat artsen kunnen vaststellen dat je nog kan zien... is een reactie van de ogen op licht genoeg voor die vaststelling?), nu zeg ik, laat me maar gaan, niemand heeft er wat aan, ikniet, maar vooral mijn kids, familie niet.
Maar het zou best kunnen dat als ik eenmaal zo lig, dat het simpele feit dat ik mijn kids nog kan horen en zien, me doet willen "leven"... alleen ik kan dat niemand duidelijk maken meer.
nogmaals, die christenen kunnen me aan mijn reet roesten met hun geloof, ik redeneer (probeer dat althans) vanuit de ouders.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is ook echt rete-ingewikkeld en precair. Maar de Amerikaanse christenen doen alsof zij de waarheid hebben.
Dat weet ik niet zo net, die ouders doen dat ook uit zwaar christeiljke motieven en zijn ook helemaal opgenomen door die christelijke clan. Het is toch typisch dat de tegenbeweging niet zo fanatiek is.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:37 schreef milagro het volgende:
[..]
nogmaals, die christenen kunnen me aan mijn reet roesten met hun geloof, ik redeneer (probeer dat althans) vanuit de ouders.
Zij rekken het leven van hun kind, niet de christenen die erachter staan.
Voor de betrokkene ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:05 schreef milagro het volgende:
Het is voor de omgeving alleen ms dragelijker als het snel gebeurt...
Causale verbanden enzo...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:03 schreef SCH het volgende:
Ondertussen is het jonge leven van een aantal scholieren naar de kloten, en van hun familie. Maar het leven van deze mevrouw die al 15 jaar in coma ligt is natuurlijk belangrijker.... (vrij naar golfer).
natuurlijk is dat belangrijker .. wat er op die school is gebeurt zou hem stemmen kunnen kosten, dit is een goudmijnquote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:03 schreef SCH het volgende:
Dat Bush daar wel terugkomt van vakantie. Zou hij ook vanwege de schietpartij op die school zijn teruggekomen? Een noodwet om de verkoop van wapens in te perken.
Ondertussen is het jonge leven van een aantal scholieren naar de kloten, en van hun familie. Maar het leven van deze mevrouw die al 15 jaar in coma ligt is natuurlijk belangrijker.... (vrij naar golfer).
ik ga niet oordelen over die ouders, omdat ik niet weet wat zij weten, en niet zie wat zij zien en dat zij gelovig zijn betekent niet dat zij er niet echt overtuigd van zijn dat ze nog echt leeft, voelt, denkt, en wilt leven ( naast wat hun geloofsovertuiging hen zegt, ik vind sowieso iedere beslissing genomen vanuit wat er in een oud boek zou staan zeer dubieus, maar dat is niet mijn punt nu).quote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zo net, die ouders doen dat ook uit zwaar christeiljke motieven en zijn ook helemaal opgenomen door die christelijke clan. Het is toch typisch dat de tegenbeweging niet zo fanatiek is.
Hoe integer is het van de ouders om een sonde er uit te halen en er weer in te stoppen en nu weer het zelfde te verlangen.
In de tijd van Jezus deden ze wel meer dingen niet...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe kunnen die Amerikaanse Christenen eigenlijk vinden dat het nalaten van het kunstmatig in leven houden een zonde is.
In de tijd van Jezus deden ze dat toch ook niet?
Dan zou er toch een elfde gebod moeten zijn: Gij zult sonde-voeding toedienen.
Dan zou Jezus bij het laatste avondmaal naast brood en wijn ook een infuus moeten laten zien.
Blijft dit doen om mij te denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |