abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:06:08 #226
41308 SG1
Stargate SG1
pi_26900564
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 00:04 schreef RSM het volgende:
^ Ja, doe mijn eens een definitie van spam, anders kunnen ook alle linkjes naar nu.nl en telegraaf.nl foetsie, want dat is ten slotte concurrentie voor fok?!
Je verwijst ze niet eens naar de site, maar naar een bestand óp de site, dus jouw link was niet eens concurrentie voor Fok.
Counselor Torun,"This jaffa threatend my life".
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:17:02 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26900847
Nou ja, niet zozeer spam, als wel een linkdump... En dat soort topics gaan gewoon dicht...
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:18:37 #228
41308 SG1
Stargate SG1
pi_26900876
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 00:17 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, niet zozeer spam, als wel een linkdump... En dat soort topics gaan gewoon dicht...
Dus als ik een topic open, met die link erin, én een verhaaltje om die link heen over hoe leuk Rick van Velthuisen dat doet, dan blijft ie wel open?
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:21:17 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26900936
Maar dan iig wel in POL want de TS doelde volgens mij op het politieke klimaat met 'uitlokken' etc...
Maar ik garandeer je niet dat hij open blijft.

Ik ga nu naar bed, dus zal niet meer reageren vanavond
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:21:50 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26900949
maak maar in pol dan, ben razend benieuwd...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 11 mei 2005 @ 00:28:05 #231
41308 SG1
Stargate SG1
pi_26901089
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 00:21 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dan iig wel in POL want de TS doelde volgens mij op het politieke klimaat met 'uitlokken' etc...
Maar ik garandeer je niet dat hij open blijft.

Ik ga nu naar bed, dus zal niet meer reageren vanavond
De TS heeft de insteek van het nummer ook niet goed begrepen, het is meer een parodie.
Ik probeer het hier wel, zo te lezen blijft ie iig een nacht open. . .
pi_26901555
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 00:28 schreef SG1 het volgende:

[..]

De TS heeft de insteek van het nummer ook niet goed begrepen, het is meer een parodie.
Ik probeer het hier wel, zo te lezen blijft ie iig een nacht open. . .
Kijk eens naar de topic titel vrind
The pleasures which we most rarely experience give us the greatest delight.
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:09:10 #233
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26912770
Topic ter adoptie aangeboden: Rosa - Elly de Graaf
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 11 mei 2005 @ 14:19:55 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26913089
Ik zeg SHO...
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:43:35 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26921712
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zeg SHO...
Mijn mond zegt SHO hoor ik net
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 mei 2005 @ 10:42:24 #236
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_26968940
Wat stel jij voor ipv Theo voor dit jaar lowlands
het was niet mijn bedoeling om de poll te pluggen
mag het zonder poll (heb ik al weggehaald) wel ?
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:12:40 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26969985
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 10:42 schreef coz het volgende:
Wat stel jij voor ipv Theo voor dit jaar lowlands
het was niet mijn bedoeling om de poll te pluggen
mag het zonder poll (heb ik al weggehaald) wel ?
Wat wil je gaan toevoegen wat niet in het centrale Lowlands-topic aldaar kan dan? En dan nog, waarom zou dat in GC moeten en niet in MUZ?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 13 mei 2005 @ 12:47:24 #238
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_26972999
ik had het juist andersom bedacht, omdat het weinig toevoegd aan de discussie over bands, playlist enz (dus aan muz)
en als appart topic heeft het weer weinig met MUZ te maken behalve dan dat het toevallig op een muziek festival is.
specifiek GC, nee het mag ook ONZ worden hoor , mijn redenatie was dat iedereen mog meehelpen , en GC leek me logischer als DIG
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_26996238
Waarom kunnen zaken in dit topic niet gewoon in het meld-hier-je-mooie-postaantallen-topic dat al in ONZ loopt?
pi_27023422
Geld verdienen/ besparen met TPGpost
Na de laatste post van de TS, kan je me echt niet meer wijsmaken dat dit geen oplichting is...

slotje, ajb.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 15 mei 2005 @ 13:16:32 #241
19194 Oversight
◢◤
pi_27023643
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:09 schreef Jordy-B het volgende:
Geld verdienen/ besparen met TPGpost
Na de laatste post van de TS, kan je me echt niet meer wijsmaken dat dit geen oplichting is...

slotje, ajb.
wat doe jij flauw zeg.....

er is geen sprake van oplichting...... léés nou gewoon eens goed.
laat je leiden door de voorwaarden en handelingen die hieraan vooraf gaan, zoals de controle door de TPG-medewerker vóórdat men de verzendopdracht aanneemt.
...men controleert namelijk op een juiste afsluiting en verzegeling van de zending!

doe jij ook aangifte bij de politie van belediging als iemand jou een eikel noemt ?

toevoeging: ik ben persoonlijk van mening dat jij een EIKEL bent !

[ Bericht 11% gewijzigd door Oversight op 15-05-2005 13:28:02 ]
◢◤
pi_27030398
quote:
Op zondag 15 mei 2005 12:35 schreef Oversight het volgende:
-=weg=-
Dit noem jij geen oplichting?

[ Bericht 78% gewijzigd door BE op 15-05-2005 18:50:09 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 15 mei 2005 @ 18:18:54 #243
19194 Oversight
◢◤
pi_27031505
quote:
Op zondag 15 mei 2005 17:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dit noem jij geen oplichting?
daar gaat het toch helemaal niet om hier ?

het gaat om de mogelijkheid bestaat binnen de wettelijke grenzen.

de vraag is in feite: kan iemand bewijzen dat het jouw BEDOELING was om te gaan frauderen, nog voordat er een overeenkomst is gesloten.
en 'als dat al zo zou zijn, zou het dan ook een strafbaar feit opleveren?
◢◤
  zondag 15 mei 2005 @ 18:22:10 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27031563
Het gaat wel degelijk wel om oplichting, of het nou wel of niet mogelijk is. Dit soort fijne tips worden op Fok! niet op prijs gesteld. Ik zie dat je je post zelf al hebt ge-edit. Het topic is nog steeds op het randje. Nog 1 stapje eroverheen en er gaat gewoon een slotje op.
  zondag 15 mei 2005 @ 18:42:01 #245
19194 Oversight
◢◤
pi_27031982
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
Het gaat wel degelijk wel om oplichting, of het nou wel of niet mogelijk is. Dit soort fijne tips worden op Fok! niet op prijs gesteld. Ik zie dat je je post zelf al hebt ge-edit. Het topic is nog steeds op het randje. Nog 1 stapje eroverheen en er gaat gewoon een slotje op.
er staat hierboven nog een quote....

daar ging het toch helemaal niet om hier ?

de vraag is in feite: kan iemand bewijzen dat het jouw BEDOELING was om te gaan frauderen, nog voordat er een overeenkomst is gesloten.
en als dat al zo zou zijn, zou het dan ook een strafbaar feit opleveren?
◢◤
  zondag 15 mei 2005 @ 18:49:31 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27032121
Volgens mij is dit verzekeringsfraude, of het nou wel of niet bewijsbaar is.
Ik kan ook de verzekering opbellen na mijn vakantie, claimen dat ik mijn camera uit mijn poten heb laten vallen, geld vangen en daar iets anders van gaan kopen.

Strafbaar feit, en dat is dit ook.
  Milf zondag 15 mei 2005 @ 22:45:29 #247
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_27039066
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:18 schreef Oversight het volgende:

[..]

daar gaat het toch helemaal niet om hier ?

en 'als dat al zo zou zijn, zou het dan ook een strafbaar feit opleveren?
Daar gaat het hier wel om. Het is oplichting en verzekeringsfraude.
Topic is terecht gesloten en einde discussie hierover.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 16 mei 2005 @ 08:38:19 #248
19194 Oversight
◢◤
pi_27046752
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:49 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is dit verzekeringsfraude, of het nou wel of niet bewijsbaar is.
Ik kan ook de verzekering opbellen na mijn vakantie, claimen dat ik mijn camera uit mijn poten heb laten vallen, geld vangen en daar iets anders van gaan kopen.

Strafbaar feit, en dat is dit ook.
...en ook voor Nikky:

Hoewel ik de reacties begrijp van mensen die roepen dat dit oplichting is, en om die reden niet zal gaan zeuren zien jullie met z'n allen een belangrijk detail over het hoofd en dat wil ik toch even kwijt, vandaar!

de betreffende post was geformuleerd op een verkeerde manier en geeft aanleiding om te veronderstellen dat er wordt aangezet tot oplichting, maar dit was niet het geval.

het topic was geopend met een volstrekt ander doel:
aantonen dat er mogelijkheden zijn om met de algemene voorwaarden in je ene hand, en het wetboek in je andere hand, overeenkomsten af te sluiten waar je geld aan kan verdienen op een manier die niet de bedoeling van betrokkenen kan zijn geweest, in dit geval TPG.

feit dat die mogelijkheid bestaat nadrukkelijk zonder je hiermee schuldig te maken aan oplichting blijft een feit, en zal op een verantwoorde ondubbelzinnige manier opnieuw worden voorgelegd in WG&R.

Vermoeden van oplichting, strafbaar of niet?

de vraag waar het in feite om draaide is de volgende:
levert het een strafbaar feit op als ik een verzendovereenkomst aan probeer te gaan waarvan ik redelijkerwijs kan weten dat de tegenpartij er niet aan zal kunnen voldoen, en me met die wetenschap verzeker tegen het vaststaande eindresultaat.

dat levert gelijk de volgende vragen op:
kan iemand bewijzen dat het de intentie was van een aanbieder van een dergelijke verzendopdracht, om zichzelf wederrechtelijk te verrijken ?
hoe bewijs je een intentie ?

dat het uitvoeren van de feiten zoals de stelling was gepost neerkomt op oplichting (zoals je dat met je gezond verstand beredeneerd) is dus helemaal niet relevant, en nadrukkelijk geen deel van het probleem!
wellicht niet echt verstandig om het op de geplaatste manier te posten, maar dat betekent niet dat er wordt aangezet tot....., hooguit dat er iemand op ideën komt die anders niet bij hem waren opgekomen......

waar het hier om gaat is de vraag of er voor de mensen de verzendopdracht aangeboden krijgen, én constateren dat het aangeboden poststuk niet de inhoud heeft die de aanbieder vermeld, ( en die daardoor dús logisch oplichting vermoeden) een mogelijkheid bestaat om met dit vermoeden iets te doen?

en als je dan het wetboek erbij pakt kom je tot de ontdekking dat er géén mogelijkheid bestaat om bij een vermoeden van een poging tot oplichting, strafrechtelijke stappen tegen de verdachte te ondernemen.

dát was de discussie die TS voor ogen had, maar de opzet werd door teveel mensen niet begrepen vandaar mijn verzoek om de quotes weg te halen, waarvoor mijn dank !

Voor alle duidelijkheid, er had iets moeten staan in de trend van:

stel dat ik een zending wil aanbieden op het postkantoor voor een verzendopdracht met verzekerd vervoer, waarbij de verpakking is beschadigd (door volstrekt onbekende oorzaak op een volstrekt onbekend moment), waardoor de oorspronkelijke inhoud van de zending uit de verpakking is gevallen vóórdat de zending kon worden aangeboden ter verwerking op het postkantoor, ...en dat wordt op het postkantoor ontdekt door de medewerker die mijn zending controleert en deze heeft gelijk een vermoeden van een strafbare poging tot oplichting,... is er dan sprake van constateren van een strafbaar feit op heterdaad ?

zó, dat staat er eindelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Oversight op 16-05-2005 12:13:31 ]
◢◤
  maandag 16 mei 2005 @ 12:20:50 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_27049932
Open een topic in WGR zou ik zeggen.
Is vast een prima discussie te houden daar over al die vragen die je hierboven stelt.
Hier in GC is het topic dicht en dat blijft het.
  maandag 16 mei 2005 @ 13:02:54 #250
19194 Oversight
◢◤
pi_27050920
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Open een topic in WGR zou ik zeggen.
Is vast een prima discussie te houden daar over al die vragen die je hierboven stelt.
Hier in GC is het topic dicht en dat blijft het.
Deed ik al... Vermoeden van oplichting, strafbaar of niet?

Daar is ie weer open en dat blijft ie óók !

sorry voor de overlast van hen die mijn bedoeling niet begrepen, en voor het verkeerd formuleren van een vraag, ik zal hier voortaan meer aandacht aan besteden.

◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')