quote:Op maandag 16 mei 2005 09:10 schreef Pool het volgende:
De postkantoormedewerker kan aangifte doen bij de politie. En die zal er waarschijnlijk niets mee doen, omdat niet te bewijzen zal zijn dat A opzettelijk de inhoud heeft verduisterd.![]()
Als er een vermoeden is kun je altijd aangehouden worden (Hoewel je in dit soort gevallen vaak wordt opgeroepen). Het lijkt mij dat als dat gebeurt, het vrij snel duidelijk wordt wat er aan de hand is. Ik denk zelf eigenlijk niet dat de politie hier serieus werk van gaat maken, dat is iets van vroeger..quote:Op maandag 16 mei 2005 09:14 schreef Oversight het volgende:Kan A volgend het wetboek van strafrecht worden aangehouden als er sprake is van een vermoeden van een strafbare poging tot oplichting ?
.. bij constateren van een strafbaar feit op heterdaad is een ieder bevoegd de verdachte aan te houden, én over te dragen aan de politie en aangifte van de strafbare poging de doen.....quote:Op maandag 16 mei 2005 09:13 schreef Alicey het volgende:
Een postkantoormedewerker kan sowieso geen strafrechtelijke maatregelen nemen, dat moet hij overlaten aan justitie.
quote:Ik neem aan dat je afspraken met betrekking tot de verzending hebt vastgelegd? (Brief of e-mail?).
quote:In dat geval kun je eenvoudig aantonen dat er geen sprake is van fraude. Niet dat dat echt nodig is, bij een eventuele vervolging zal justitie moeten aantonen dat je schuldig bent aan fraude, maar het kan al schelen dat je dan iets eerder klaar bent bij die aardige agent die maar blijft schreeuwen dat je het gewoon gedaan hebt en dat de snelste manier is om gewoon te bekennen.
Dan is de vraag wat dat dan wel is, zie onder.quote:Op maandag 16 mei 2005 09:20 schreef Oversight het volgende:
[..]
.. bij constateren van een strafbaar feit op heterdaad is een ieder bevoegd de verdachte aan te houden, én over te dragen aan de politie en aangifte van de strafbare poging de doen.....
Ik bedoel met de ontvanger..quote:dat heeft de vervoerder gedaan in zijn algemene voorwaarden
Iemand aanhouden bij een vermoeden is volgens mij altijd legitiem. Gezien het echter een standaard-procedure is dat de vervoerder de inhoud controleert, lijkt het mij in beginsel al geen aanleiding voor een vermoeden van fraude wanneer de inhoud ontbreekt.quote:de vraag is nadrukkelijk of het vermoeden van de postkantoormedewerker een strafbaar feit oplevert in de zin van het wetboek van Strafrecht, waardoor vervolghandelingen zoals het overgaan tot (laten) aanhouden van de verdachte in dit geval, terecht genomen zouden kunnen worden....
quote:Op maandag 16 mei 2005 09:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als er een vermoeden is kun je altijd aangehouden worden (Hoewel je in dit soort gevallen vaak wordt opgeroepen). Het lijkt mij dat als dat gebeurt, het vrij snel duidelijk wordt wat er aan de hand is. Ik denk zelf eigenlijk niet dat de politie hier serieus werk van gaat maken, dat is iets van vroeger..
quote:Op maandag 16 mei 2005 09:25 schreef _-rally-_ het volgende:
Het vermoeden levert zowieso geen strafbaar feit opJe bedoelt ongetwijfeld of de poging strafbaar is.
Als je 'poging tot oplichting' in google had ingetikt, had je al kunnen zien dat ook die poging strafbaar is.
quote:Op maandag 16 mei 2005 09:26 schreef Alicey het volgende:
Iemand aanhouden bij een vermoeden is volgens mij altijd legitiem.
quote:Gezien het echter een standaard-procedure is dat de vervoerder de inhoud controleert, lijkt het mij in beginsel al geen aanleiding voor een vermoeden van fraude wanneer de inhoud ontbreekt.
quote:Op maandag 16 mei 2005 09:23 schreef tonks het volgende:
Knul, kan je niet gewoon een baan zoeken i.p.v, de tpg op te lichten
quote:Op maandag 16 mei 2005 09:25 schreef _-rally-_ het volgende:
Het vermoeden levert zowieso geen strafbaar feit opJe bedoelt ongetwijfeld of de poging strafbaar is.
Als je 'poging tot oplichting' in google had ingetikt, had je al kunnen zien dat ook die poging strafbaar is.
rally bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:19 schreef Oversight het volgende:
geen juristen of studenten met gevatte opmerkingen ?
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:21 schreef Pool het volgende:
Wat wil je er gratis mee krijgen?
Pcies.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |