Ik zou zeggen laat die technische dienst eens een technisch rapportje opstellen, heel belangrijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:25 schreef Timmetjuh. het volgende:
Ik heb email terug van Jewel. De beredenering die ze geven klopt van geen kanten.
Daarbij zit ik nu op stage bij een groot electronica warenhuis met een eigen technische dienst. Deze heb ik in elk geval naar de foto's laten kjken en de conclusie was dat dit absoluut een constructiefout is.
Ik zal vanavond mijn emails en die van Jewel posten met daarbij de foto's.
Die laatste email vind ik echt belachelijk!quote:"Hallo,
Ik heb 2 weken geleden een laptop afgeleverd bij computerland met een
scherm dat op afbreken stond. De reparatie hiervan had naar mijn
mening onder garantie moeten vallen.
Nu heb ik net precies telefonisch contact opgenomen met Computerland
en van hun hoorde ik tot mijn verbazing dat de reparatie buiten
garantie valt, omdat hij gevallen is.
Dit vind ik absurd. Ik zal niet zeggen dat mijn laptop in nieuwstaat
was, maar hij is absoluut nooit gevallen.
Natuurlijk ziet hij er gebruikt uit, ik neem hem elke dag mee naar
school. Aangezien school voor mij 150 km per dag reizen is, gaat die
laptop dus ook elke dag 150 km met mij mee. Maar daar is een laptop
voor bedoeld.
Graag zou ik van u weten waar u uit opmaakt dat mijn laptop gevallen is."
"Geachte heer,
dit is geen gebruiksporen maar wel de valschade, zie de foto's hierbij.
een notebook ziet er gebruikt uit als het gekrasst is, maar niet als de
behuizing of onderdelen GEBROKEN zijn - dan is het de valschade.
met vriendelijke groet, "
"Geachte mevrouw,
Nog steeds ben ik het niet eens met uw conclusie. Waarom niet?
1)
U zegt dat de laptop gevallen is. Zoals u het nu bekijkt zou de laptop
2 keer gevallen moeten zijn, omdat de scharnierbescherming aan beide
kanten kapot of weg is. Mijn mening is dat een laptop na 2 keer vallen
niet alleen schade aan het uiterlijk heeft, maar ook aan de
binnenkant, bijvoorbeeld een harde schijf die niet meer werkt
aangezien dit gevoelige dingen zijn. Maar de laptop werkt verder nog
perfect.
2)
Zoals u ook op de foto's kunt zien is de klep van de laptop krom
getrokken. Wilt u mij eens verklaren hoe dit kan door een val van de
laptop? Volgens mij moet de laptop dat zo hard vallen dat er niets
meer in die laptop heel is.
3)
Hoe verklaart u de scheuren in de klep en in de rand rondom het
scherm? Komt dit ook door een val? Hoe kan een laptop op zoveel
verschillende plekken gaan scheuren door een val?
4)
Open de laptop eens. U zult merken dat hiervoor erg veel kracht gezet
moet worden en dat de laptop aan alle kanten kraakt. Hieruit maak ik
op dat de scharnieren niet 100% in orde zijn. Kunnen scharnieren
beschadigen door een val? Ja, natuurlijk kan dat, maar ook dan moet de
laptop zo ontzettend hard vallen dat er niets meer van werkt.
5)
Zoals u ziet zijn de hoeken aan de achterkant van mijn laptop
afgesleten. Dus op de punten waar ook de scharnieren zitten.
Dit komt dus doordat ik veel loop met mijn laptop in de tas. Dit
verklaart grotendeels waarom 1 scharnierbescherming weg is en er 1
beschadigd is. Ook heb ik nog af en toe iets hards in mijn tas zitten,
zoals een muis of een blikje drinken of iets dergelijks. Als zo'n
laptop hier vaak tegenaan beweegt vanwege het lopen, kunnen deze
scharnierbeschermingen dus beschadigen en dus breken.
Volgens mij zijn dit gewoon constructiefouten.
Naar mijn mening zijn jullie tot de conclusie gekomen dat mijn laptop
is gevallen, zonder dat jullie de klep van mijn laptop ook maar open
gehad.
Ik zou dan ook graag willen dat jullie mijn laptop nader onderzoeken."
"Ik zou dan ook graag willen dat jullie mijn laptop nader onderzoeken" - dus
u gaat akkoord met de onderzoekskosten?"
ijsmeisquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:50 schreef Timmetjuh. het volgende:
- Heel veel bullshit -
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:55 schreef ijsmeis het volgende:
-Meer bullshit -
We hebben nu een email klaarliggen met dat we juridische stappen gaan ondernemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:58 schreef Kreator het volgende:
jullie pakken het ook niet echt slim aan. Zeg dat je leverancier bent en die dingen aanraadt bij klanten en dat als dit zo doorgaat je al je klanten zult adviseren een ander merk te kiezen. Vraag naar een manager, leg het uit. Die luisteren beter. Zeg dat je de consumentenbond en/of radar hebt ingelicht en dat ze deze zaak met interesse volgen omdat ze er al meer klachten over kregen...etc etc
Dude,quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:02 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Dude, you focked up your laptop ...![]()
Tja.....
wat moet je zeggen hè
Jewel [afbeelding]
Tja, Jewel is gewoon een nl's goedkoop merk, wat verwacht je nouquote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dude,
Geef even zinvolle reacties. En anders niets.
Wij willen gewoon garantie. En niet van die kutsmoesjes dat we laptops op de grond gooien.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:06 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Tja, Jewel is gewoon een nl's goedkoop merk, wat verwacht je nou
Is vaak bij mobiele verzekeringen ook.
Foon kapot -> reparatie... waterschade, geen dekking zelf dokken.
Nederlanders willen altijd alles maar claimen tja en dan worden bedrijven achterdochtig van. Ben jij nu de dupe van.
Tja ik snap het wel. Maarja ik snap ook dat het bedrijf een drempel heeft over wat garantie is en wat moedwillig gesloopt is.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wij willen gewoon garantie. En niet van die kutsmoesjes dat we laptops op de grond gooien.
We hebben niet voor niks 2 jaar extra garantie erbij gekocht voor de katsekut.
En als ze geen garantie geven moeten ze dat erbij zetten!
Nou, we hebben de laptop naar computerland gebracht en er daadwerkelijk bij gezegd van hey, hij moet zo snel mogelijk klaar zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:49 schreef elcastel het volgende:
Ik heb volgens mij exact dezelfde laptop, werkt allemaal prima hier. Toen ik hem kocht was het mobo naar de klote (klein defect), dus ik kwam gelijk in aanraking met de TD van Computerland/Jewel. Die zijn namelijk één en zitten in Zwanenburg. Mijn broer heeft exact dezelfde laptop en eeft ook scheurtjes in het frame om het scherm, maar het kan geen kwaad verder bij hem.
Ik snap niet dat je je zo laat afschepen, maar misschien schat ik het verkeerd in. Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dan maak je toch gehakt van ze ? Nogmaals ze hebben mij prima geholpen, maar ik trok vrij fel van leer en zei dat het zéér noodzakelijk was dat het binnen enkele dagen rond was, i.v.m. druk schema. Als je ze vraagt of ze ernaar kijken, dan kun je het bij menig TD shaken ....
Ik dacht in eerste instantie ook dat die scheurtjes geen kwaad konden. Alleen werd het steeds erger en erger.. Totdat het echt niet meer ging.. Hopen dat dat bij die van je broer verder niet gebeurd.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:49 schreef elcastel het volgende:
Ik heb volgens mij exact dezelfde laptop, werkt allemaal prima hier. Toen ik hem kocht was het mobo naar de klote (klein defect), dus ik kwam gelijk in aanraking met de TD van Computerland/Jewel. Die zijn namelijk één en zitten in Zwanenburg. Mijn broer heeft exact dezelfde laptop en eeft ook scheurtjes in het frame om het scherm, maar het kan geen kwaad verder bij hem.
Ik snap niet dat je je zo laat afschepen, maar misschien schat ik het verkeerd in. Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dan maak je toch gehakt van ze ? Nogmaals ze hebben mij prima geholpen, maar ik trok vrij fel van leer en zei dat het zéér noodzakelijk was dat het binnen enkele dagen rond was, i.v.m. druk schema. Als je ze vraagt of ze ernaar kijken, dan kun je het bij menig TD shaken ....
Rob, kun je niet aan je collega vragen of ze ook niet mee wil doen toevallig?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:10 schreef DeKeuv het volgende:
Jewel verkoopt eigenlijk troep, een laptop is om mee te nemen. Als laptops worden gebruikt op bouwplaatsen hebben ze heel wat te verduren, ik geloof nooit dat een Jewel het ook maar 1 dag uit zou houden.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die hun Jewel laptop gewoon thuis hebben staan en verder niet vervoeren, en dat toch op een of andere manier de laptop defect raakt. Dit moet toch niet kunnen?
Daarbij verkopen ze een B (eigenlijk nog lager) merk voor de prijs van een A-Merk, dan mogen ze op zijn minst wel zorg dragen voor eventuele defecten. Want als je weet dat je laptop niet robuust genoeg is en de klachten binnen blijven komen, dat je dan of je laptops niet meer moet verkopen en verbeteren of je service wat soepeler op moet stellen.
Hoe dan ook, Jewel zit fout.
Er schiet me net iets te binnen..quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is binnen de garantie AAN DE LEVERANCIER om te BEWIJZEN dat de klachten door ondeskundig gebruik komen. Kunnen ze dat niet bewijzen, dan hebben ze het simpelweg te repareren!
Je kan voor de garantie zowel bij de leverancier, als bij de fabrikant terecht. Omdat je nu "extra garantie" hebt gekocht bij de leverancier, ga ik er van uit dat je alleen daar nog terecht kan.
De leverancier mag zich niet achter de fabrikant verschuilen, daar moet je ook nooit genoegen mee nemen! Zie www.staiksterk.nl .
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het veel voorkomt bij laptops dat de scharnieren te zwaar gaan lopen (of soms ook juist te licht), met als resultaat dat het plastic gaat scheuren, en het display afbreekt, of kapot gaat... Dit hoort WEL onder garantie te vallen.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor een reactie ik hier morgen weer op terug krijg. Ik kan bijna niet wachten..quote:Natuurlijk ga ik daar niet mee akkoord. Ik heb bij jullie toch al
betaald voor extra garantie toen ik mijn laptop gekocht heb? Deze
garantie verwacht ik dus ook te krijgen.
Ik zit dan niet te wachten op één of ander slap excuus dat mijn laptop
gevallen is. Ook kunnen jullie zoals ik het zie niet eens bewijzen dat
mijn laptop gevallen is. U beantwoordt mijn vorige email niet eens
fatsoenlijk. Dat zegt voor mij al genoeg.
Ik sta dus volledig in mijn recht.
Daarbij wist de verkoper bij Computerland, toen ik het probleem van
mijn laptop omschreef meteen om welk type laptop het ging. Zonder dat
ik mijn laptop uit mijn tas had gehad. Hieruit haal ik dat er veel
meer laptops van hetzelfde type als die van mij binnengebracht worden
bij Computerland en bij jullie, met hetzelfde probleem.
Ook heb ik ook al een aantal mensen gevonden met hetzelfde type
laptop. Ook deze laptops beginnen scheuren in de klep te vertonen en
ook bij deze laptops werken de scharnieren steeds slechter.
Ik ben dan ook van plan jullie nog één kans te geven dit fatsoenlijk
op te lossen. Dus of mijn laptop repareren, of het volledige
aankoopbedrag te geven.
Stemmen jullie hier niet in toe, zullen er zeker juridische stappen
ondernomen gaan worden.
Met deze mail stuur ik ook een foto van een andere laptop met
hetzelfde probleem. Zoals u ziet is ook hier de scharnierbescherming
weg. Volgens u is deze laptop dus ook gevallen?
Ook valt bij deze laptop sinds vandaag het beeld om de haverklap weg.
Dat lijkt me ook niet helemaal normaal.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:11 schreef Deviant1nl het volgende:
Wat lomp trouwens dat ze de schade allemaal op jou verhalen.
Ik werk nu voor mijn eindstage bij een bedrijf dat laptops repareert, en ook hier krijgen wij genoeg laptops die schade aan de buitenkant hebben. Ook al is het soms schade door de klant aangericht, reparen doen wij altijd als het nog binnen de garantie valt. En desnoods wordt het aan de klant gevraagd of hij het wel gerepareerd wil hebben.
Maar hoe jewel met jou bezig is, vind ik nou niet bepaald normaal/ klantvriendelijk. Ik zou echt zorgen dat je niks hoeft te betalen, en dat ze het mooi voor je repareren.
Valt ook wel mee... ik heb een HP-Compaq NC6000. Ik had hem net 3 weken, wil hem aanzetten.... dood... MORSDOOD!!! Daarnaast kon de DVD-speler alleen met grote moeite losgehaald worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:43 schreef ZeroSletje het volgende:
Jewel... Rotzooi dus... Heb nu elukkig een HP/Compaq en die dingen zijn sterk, echt goed sterk... Als ik jou was zou ik die laptop laten repareren en dan dat ding verkopen
Dit komt me bekend voor, ik zag in een keer dit topic. Ook ik ben een "gelukkige" Alpha brilliant 2780. De scheur zoals deze op de foto staat komt me bekend voor, ik heb dit ook gehad, in een later stadium was de scheur nog groter. Ik heb die van mij voor reparatie op laten halen en hij is wel gerepareerd, de accu die na een half jaar kapot was helaas niet. Een ander probleem was dat ik mijn laptop meer als een maand kwijt was omdat ze bij Alpha niet meer wisten naar wie ze hem gestuurd hadden. Ik had hem zelf opgestuurd, en omdat er een sticker van computerland Nijmegen op stond, waarna er een paar weken niets gebeurde (geen bericht). Computerland is hier alleen hierbij betrokken omdat mijn laptop hier stond, voor de rest heb ik alleen contact gehad met Jewel.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:12 schreef ijsmeis het volgende:
Hier ook nog mijn laptop inclusief (beginnende) scheur:
http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/Jewel/annelaptop.jpg
Ook heeft mijn beeldscherm sinds vandaag kuren.
Als ik hem namelijk een klein stukje naar voren klap of naar achter (cq. beweeg) dan is het beeld ineens weg en moet ik hem weer bewegen totdat het beeld terug is..
quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:26 schreef mc_emperor het volgende:
[..]
Dit komt me bekend voor, ik zag in een keer dit topic. Ook ik ben een "gelukkige" Alpha brilliant 2780. De scheur zoals deze op de foto staat komt me bekend voor, ik heb dit ook gehad, in een later stadium was de scheur nog groter. Ik heb die van mij voor reparatie op laten halen en hij is wel gerepareerd, de accu die na een half jaar kapot was helaas niet. Een ander probleem was dat ik mijn laptop meer als een maand kwijt was omdat ze bij Alpha niet meer wisten naar wie ze hem gestuurd hadden. Ik had hem zelf opgestuurd, en omdat er een sticker van computerland Nijmegen op stond, waarna er een paar weken niets gebeurde (geen bericht). Computerland is hier alleen hierbij betrokken omdat mijn laptop hier stond, voor de rest heb ik alleen contact gehad met Jewel.
Nu gaat de klep van mijn laptop zeer stroef op, dus het wordt denk ik ook tijd om mijn laptop op te sturen. Verder begint mijn ventilator ook lawaai te maken. Nou heb ik na mijn vorige ervaring geen zin mijn laptop weer zo lang kwijt te raken.
Ik begin me nu alweer op te winden over alpha, ik kan me ook goed voorstellen hoe jullie je voelen.
Volgens mij moeten we een knopploeg samenstellen en naar computerland Nijmegen gaan.
Maar wel gaafquote:
En wie moet die website maken hè?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:25 schreef Timmetjuh. het volgende:
Nog één.
Kunnen we niet met z'n allen een soort van clubje ofzo starten?
Ik denk dat we met z'n allen vele malen sterker staan.
Om te beginnen zou bijvoorbeeld iedereen mij een foto van zijn/haar laptop kunnen sturen..
We zouden dan bijvoorbeeld een kleine website kunnen bouwen en daar de foto's op kunnen plaatsen, met informatie, etc.. Deze website zouden we dan aan de consumentenbond en dergelijke instanties kunnen laten zien..
Hoe denken de mensen met hetzelfde probleem hierover?
Ik ben het met je eens wat je er van vindt maar:quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:18 schreef mc_emperor het volgende:
Nadat ik een email had gestuurd naar Jewel of ik mijn laptop moest laten repareren omdat het scherm moeilijk open en dicht ging, wat dus niet nodig was zolang ik geen scheuren had, ging mijn videokaart kapot. Ik kreeg alleen maar strepen en blokjes te zien.
Nu heb ik mijn laptop op laten halen om te laten repareren, krijg ik een emailtje, of ik het eens ben met reparatiekosten van 360 euro. Dacht het dus niet!!!!! Het is aan hun om te bewijzen dat ik onzorgvuldig met mijn laptop omgegaan ben. Dat wordt morgen boos bellen naar Jewel.
Staat het aanbod nog om een actie groep op te richten.
Ik dacht, mijn laptop wordt gerepareerd waardoor jullie ook meer kans hadden om te bewijzen dat de laptop door een defect kapot gaat. Dat gaat dus niet op.
Dat is het kromme van die lui, de laptop is al een keer voor scheuren in de behuizing bij hun geweest, toen hebben ze het wel gerepareerd. Ik ben dus heel benieuwd wat ze daar over te zeggen hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2005 20:23 schreef Deviant1nl het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens wat je er van vindt maar:
werk nu bij stagebedrijf die notebooks repareert. En daar is het zo dat wanneer er aan de buitenkant schade is het verhaalt wordt op de klant, omdat die er niet zorgvuldig mee omgaat. Maar zoals jij zei over je scherm dat hij moeilijk open gaat, kan te maken dat je hem of telkens verkeerd dicht doet of gewoon slijtage. Blijft dus een lastig onderwerp, maar zoals zij ermee omgaan is niet helemaal netjes.
Niet dat ik het trouwens overal mee ons wanneer sommige dingen op klanten (jullie) verhaald wordt.
Bahquote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:40 schreef Metro2005 het volgende:
Erg late kick in dit topic maar ik wou toch even reageren.
Ik heb in een computerwinkel gewerkt waar we ook jewel notebooks verkochten en deze klachten kwamen inderdaad ook wel eens binnen (helaas door een hele goede klant van ons) en wij gingen er van uit dat jewel dit wel zou vervangen. Nou niet dus, volgens jewel valschade.
Wij niet accoord, hele heissa over geweest en gedreigd met het niet meer willen leveren van hun notebooks en we hebben die notebook toen gerepareerd binnen gehad maar wel de kosten door moeten berekenen, klant kwaad en wij kwaad want wij konden er ook niets aan doen.
Alle contracten met jewel zijn toen wel per direct gestopt want zo'n troepmerk wilden we onze klanten gewoon niet aandoen![]()
Jewel en klachtenafhandeling
Ik vond die jewels altijd qua specificaties wel aardig maar kwalitatief voelde het sowieso al gammel aan maarja.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:54 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Bah.
Op Tweakers is er ook een algemeen topic over en daar zijn ook nog een boel reacties bijgekomen en allemaal negatief en bijna exact hetzelfde verhaal.
Wij hebben nog een aangetekende brief verstuurd aan de het hoofd van Jewel, maar niks terug gekregen.
Ik raad iedereen dus ook aan om GEEN Jewel te kopen en vooral niet bij Computerland met hun mooie praatjes!
Nee, Nijmegenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:19 schreef Dementor het volgende:
Even een kleine sidenote: Jewel is van Computerland en Computerland is weer van Paradigit.
Ik werk zelf ook bij Computerland en deze problemen herken ik.
Zelf klaag ik ook over de kwaliteit van de Jewel laptops maar ja de grote baas denkt er kennelijk anders over.
Ze verkloten nu zelf de boel door voor het snelle geld te kiezen en later zitten ze met de gebakken peren.
Speelt dit zich in het filiaal te Eindhoven af?
Ja, het is alleen een beetje uit de buurtquote:Op zaterdag 12 november 2005 10:08 schreef DABAMaster het volgende:
Dat is idd de goede insteek: langsgaanDan schepen ze mensen niet zo snel af
hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:50 schreef clemenskauling het volgende:
Nogmaals,
ik denk dat het grootste probleem ligt bij de gebruiker, ik zag een foto hier van een 2780 waar de kap helemaal scheef getrokken was, uiteraard de schuld van de stroeve schanieren, maar waarom niet sneller reageren, dat komt ook bij jewel wat geloofwaardiger over.
Bij bij de laptops die ik hier zag was het hoekstukje van de schanieren gewoon eraf.???
Hoe krijg je het voor elkaar, die van ons is op 1 maand na 2 jaar oude en krasvrij, terwijl er elke dag op gewerkt wordt, mee gaat op reis, in de trein.
Geen schade what so ever, dat ziet een leverancier ook denk ik, vandaar dat wij keurig geholpen worden, wij brengen een laptop met een storing CQ kapot, maar wel in nette staat, dus er wordt normaal mee omgesprongen, er wordt gezien dat je het niet zelf gedaan KAN hebben.
Aan de andere kant moet ik iedereen gelijk geven, de schanieren is niet de sterkste kant van de 2780, en dat weet jewel verdomd goed, dus daar mogen ze niet over zeuren.
Clemens
Nou ik kan verzekeren dat ik er zuinig mee om ben gegaan hoorquote:Op zaterdag 12 november 2005 13:50 schreef clemenskauling het volgende:
Nogmaals,
ik denk dat het grootste probleem ligt bij de gebruiker, ik zag een foto hier van een 2780 waar de kap helemaal scheef getrokken was, uiteraard de schuld van de stroeve schanieren, maar waarom niet sneller reageren, dat komt ook bij jewel wat geloofwaardiger over.
Bij bij de laptops die ik hier zag was het hoekstukje van de schanieren gewoon eraf.???
Hoe krijg je het voor elkaar, die van ons is op 1 maand na 2 jaar oude en krasvrij, terwijl er elke dag op gewerkt wordt, mee gaat op reis, in de trein.
Geen schade what so ever, dat ziet een leverancier ook denk ik, vandaar dat wij keurig geholpen worden, wij brengen een laptop met een storing CQ kapot, maar wel in nette staat, dus er wordt normaal mee omgesprongen, er wordt gezien dat je het niet zelf gedaan KAN hebben.
Aan de andere kant moet ik iedereen gelijk geven, de schanieren is niet de sterkste kant van de 2780, en dat weet jewel verdomd goed, dus daar mogen ze niet over zeuren.
Clemens
Ik zou zeggen sue them of dreig eens met Kassa of de Consumentenbond (mits je daar lid van bent).quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:49 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou ik kan verzekeren dat ik er zuinig mee om ben gegaan hoor!
Ik heb hem nog nooit laten vallen of iets dergelijks (ik vraag me af of er dan sowieso niet meer kapot gaat).
Maar bij de scharnieren is het ding aan het scheuren, tevens is er een kapje afgebroken.
En dan heb ik nog wel een aantal klachten, het ding wordt namelijk ontiegelijk heet.
Ik kan hem bijna niet meer langer dan 2 uur aan laten staan omdat ik anders bang ben dat het ding in de fik vliegt.
En waarom ik hem dan niet meteen weg bracht?
Ik had hem op school elke dag nodig, ik kon nou eenmaal niet zonder.
Als Jewel nou een vervangende mee gaf vond ik het niet erg, maar zoiets kennen ze nou eenmaal niet (behalve als je er maar genoeg voor betaald) én ik durfde hem amper terug te brengen aangezien ik de eerste keer dat ik hem wegbracht (toen was het vakantie) hem gewoonweg 4 weken kwijt was omdat ze het niet wilden regelen!
Dus!
Ik heb Kassa ooit een keer een uitgebreid mailtje verstuurd via de website, maar nooit iets van gehoord. Jammer genoeg..quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:56 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik zou zeggen sue them of dreig eens met Kassa of de Consumentenbond (mits je daar lid van bent).
Zorg dan dat je andere mensen vind met dezelfde problemen en vorm een groep!quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:57 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik heb Kassa ooit een keer een uitgebreid mailtje verstuurd via de website, maar nooit iets van gehoord. Jammer genoeg..
Ik heb er linkjes ingezet van dit topic en het topic van tweakers (waar er dus nog veeeel meer zitten).quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:00 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zorg dan dat je andere mensen vind met dezelfde problemen en vorm een groep!
Kassa is bereid geweest om een uitzending te vullen met PSP kopers die dode pixels hadden dus een uitzending over jewel laptops moet ook lukken.
Tsja, wat zal ik ervan zeggen..quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:50 schreef clemenskauling het volgende:
Nogmaals,
Clemens
Als je kiest om een laptop buiten school om te kopen omdat je dan iets goedkoper uit bent, moet je eerst misschien eens kijken hoe de garantie in elkaar steekt.quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:06 schreef Timmetjuh. het volgende:
[..]
Tsja, wat zal ik ervan zeggen..
De hoekstukjes kwamen eigenlijk vanzelf los. Daar heb ik niks geks mee gedaan...
De reden van het afbreken van de hoekstukjes is heel simpel.. Ik neem namelijk nogals eens wat andere spullen mee in mijn tas behalve mijn laptop. Spullen zoals een muis of een blikje drinken (gevaarlijk, weet ik).
En aangezien ik niet zo'n ruime tas heb botst dat soms met elkaar.
Het is dan ook speciale tas voor laptops, maar daar is bewust voor gekozen. De school waar ik tot vorig jaar zat lag in een niet zo veilig gebied en ik heb daar ook van een aantal gestolen laptops gehoord. Ik heb het zelfs 1x zien gebeuren.. Dit gebeurde niet alleen binnen de school, maar buiten school stonden vaak groepjes te wachten op mensen die met laptops de school uit kwamen lopen.
Een hebben ze er destijds zelfs neergeslagen om de laptop mee te nemen.
Als je met zo'n speciale tas loopt vraag je daar naar mijn mening een beetje om![]()
De reden dat ik hem niet eerder weggebracht heb is dat ik hem ook nodig had voor school. Ik deed een ICT-beheerder opleiding en ik had hem elke dag nodig. Op school lag een draadloos netwerk en er waren op school bijna geen computers aanwezig. Een eigen laptop was dus ook een eis op die school.
Omdat ik ook nog in het laatste jaar van mijn opleiding zat en ik het eerste half jaar met certificaten zat (Cisco, MCSA) en het laatste half jaar met examens bezig ben geweest, heb ik geen kans gehad om hem weg te brengen. Ik kom hem gewoon niet missen..
Op school hadden ze wel leenlaptops, maar die waren alleen beschikbaar voor de personen die een HP laptop via school geleased hadden.
Als ik mijn laptop weg had gebracht en ik hem 4 weken had moeten missen, had ik mijn school dus niet gehaald.
Lijkt me dus een vrij makkelijke keuze..
Moet jij eens proberen met zulk soort schade garantie te claimen dat gaat je in 9 van de 10 gevallen niet lukken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:05 schreef Rock-shocker het volgende:
Het verbaast me elke keer weer wat voor bagger sommige fabrikanten durven leveren. En dan ook nog zulke slechte service![]()
Ik wens jullie allemaal veel succes en kies de volgende keer dus gewoon voor een A-merk. Die extra service en kwaliteit is die prijs echt waard!
Ja, doet Jewel blijkbaar dus ook.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:10 schreef Dementor het volgende:
[..]
Moet jij eens proberen met zulk soort schade garantie te claimen dat gaat je in 9 van de 10 gevallen niet lukken.
Juist de grote A-merk fabrikanten bijten zich vast in hun regels omdat ze het zich kunnen veroorloven.
Dat probeer ik duidelijk te maken als Computerland werknemer.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:26 schreef powerpeewee het volgende:
[..]
Ja, doet Jewel blijkbaar dus ook.
User abuse is geen garantie, dus geen reparatie onder garantie en kost dus geld voor de gebruiker.
Eigen schuld...
Maar met A-merken zul je dit soort beschadigingen een suk minder snel krijgen. Mijn iBook gaat al bijna twee jaar mee zonder ook maar een beschadiging te hebben. De hardware problemen die ik gehad heb met het ding (ja ik zal maar gewoon eerlijk zijnquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:10 schreef Dementor het volgende:
[..]
Moet jij eens proberen met zulk soort schade garantie te claimen dat gaat je in 9 van de 10 gevallen niet lukken.
Ja maar dan heb je het over Applequote:Op zaterdag 12 november 2005 22:47 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maar met A-merken zul je dit soort beschadigingen een suk minder snel krijgen. Mijn iBook gaat al bijna twee jaar mee zonder ook maar een beschadiging te hebben. De hardware problemen die ik gehad heb met het ding (ja ik zal maar gewoon eerlijk zijn) werden allebei binnen een week netjes door Apple afgehandeld. Toegegeven, met andere A-merken heb ik weinig ervaring, maar Apple heeft zijn zaakjes netjes geregeld wat dit betreft...
A merk als Apple die me een 3 maanden oude laptop niet onder garantie willen repareren?quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:05 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik wens jullie allemaal veel succes en kies de volgende keer dus gewoon voor een A-merk. Die extra service en kwaliteit is die prijs echt waard!
Dat weet ik, zo'n Apple fanboy ben ik ook weer niet. Maar daar hebben ze Apple Care voor verzonnen, ook al is dat ook pure afzetterijquote:Op zaterdag 12 november 2005 22:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Let wel na een jaar kun je het echt schudden met je garantie ook bij Apple.
Dat meen je niet? Wat was er mis mee dan?quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
A merk als Apple die me een 3 maanden oude laptop niet onder garantie willen repareren?
Hij hield er gewoon mee op.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:55 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Dat meen je niet? Wat was er mis mee dan?
Ja, maar zij beweren dat de laptop valschade heeft en dat er dáárom scheuren in de kap zit.quote:Op zaterdag 12 november 2005 22:26 schreef powerpeewee het volgende:
[..]
Ja, doet Jewel blijkbaar dus ook.
User abuse is geen garantie, dus geen reparatie onder garantie en kost dus geld voor de gebruiker.
Eigen schuld...
of jij wilt er onderuit komen om zelf te betalen in de hoop dat jewel de schade op zich neemt?quote:Op zondag 13 november 2005 13:11 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ja, maar zij beweren dat de laptop valschade heeft en dat er dáárom scheuren in de kap zit.
Wij hebben het laten 'onderzoeken' bij de technische dienst waar mijn vriend toendertijd stage liep en zij hebben vermeld dat het aan de scharnieren lag.
Én toen zijn we gaan zoeken naar mensen die dit misschien ook hadden, ja dus.
Dan kunnen ze toch gewoon niet meer beweren dat het valschade is!
En bij mij zeiden ze dus dat ik in het beeldscherm had liggen prikken, vandaar dat er rijen dode pixels op het beeldscherm waren.
Geloof je het zelf![]()
.
Ze verzinnen gewoon een smoesje om geen garantie te hoeven geven.
En ik ken er genoeg waarin Jewel het dus totaal niet prima doet.quote:Op zondag 13 november 2005 13:25 schreef powerpeewee het volgende:
[..]
of jij wilt er onderuit komen om zelf te betalen in de hoop dat jewel de schade op zich neemt?
Ik heb 5 jaar in een winkel gewerkt met elektrische apparaten, waaronder laptops en desktops.
En klanten zijn echt niet bereid om toe te geven hoe ze met hun laptop of desktop omgaan.
Zelfs in 1 week tijd weten ze dat ding om zeep te helpen door alle smerige dingen er op te smeren wat ze maar kunnen bedenken of deuken en krassen.
Als een laptop is gevallen kan er in het begin heel goed nog geen schade zichbaar zijn van een scheur, maar is die er wel. Vergelijk dit maar met een helm van een motor. Plastic heeft dus zo een eigenschap.
Wat betreft die pixels kan het heel goed dat er puntjes in het scherm zitten. Als ik kijk hoe op school al die studenten met hun laptop omgaan dan zorg ik er voor dat ze met hun pootjes van die van mij afblijven. Lekker constant met de vingers het scherm aanraken, soms met een potlood erbij.
Of domweg tijdens het vervoeren van de laptop zware boeken etc erop leggen. Krijg je ook schade van in het scherm.
Ik denk niet dat ze een smoes bedenken om geen garantie te hoeven verlenen. Want ik ken meer dan genoeg verhalen waarin Jewel het prima doet.
Voorbeeld Clemens en die van mijzelf.
Euh, lijkt me eerder dat er verkeerde laptops zijn gekozen...quote:Op zondag 13 november 2005 13:25 schreef powerpeewee het volgende:
[..]
of jij wilt er onderuit komen om zelf te betalen in de hoop dat jewel de schade op zich neemt?
Ik heb 5 jaar in een winkel gewerkt met elektrische apparaten, waaronder laptops en desktops.
En klanten zijn echt niet bereid om toe te geven hoe ze met hun laptop of desktop omgaan.
Zelfs in 1 week tijd weten ze dat ding om zeep te helpen door alle smerige dingen er op te smeren wat ze maar kunnen bedenken of deuken en krassen.
Als een laptop is gevallen kan er in het begin heel goed nog geen schade zichbaar zijn van een scheur, maar is die er wel. Vergelijk dit maar met een helm van een motor. Plastic heeft dus zo een eigenschap.
Wat betreft die pixels kan het heel goed dat er puntjes in het scherm zitten. Als ik kijk hoe op school al die studenten met hun laptop omgaan dan zorg ik er voor dat ze met hun pootjes van die van mij afblijven. Lekker constant met de vingers het scherm aanraken, soms met een potlood erbij.
Of domweg tijdens het vervoeren van de laptop zware boeken etc erop leggen. Krijg je ook schade van in het scherm.
Ik denk niet dat ze een smoes bedenken om geen garantie te hoeven verlenen. Want ik ken meer dan genoeg verhalen waarin Jewel het prima doet.
Voorbeeld Clemens en die van mijzelf.
Mwah, ik heb vantevoren bij computerland gezegd dat ik een laptop voor school nodig had.quote:Op zondag 13 november 2005 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, lijkt me eerder dat er verkeerde laptops zijn gekozen...
Je kiest ook geen Smart voor een woestijn expeditie.
Of je bent gewoon niet objectief en zie je dingen alleen vanuit eigen perspectief.quote:Op zondag 13 november 2005 13:36 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Mwah, ik heb vantevoren bij computerland gezegd dat ik een laptop voor school nodig had.
Ik neem aan dat zij de kwaliteit toch ook wel kennen?
Dan vind ik dat ze me vantevoren wel even mochten waarschuwen.
Ook heb ik mijn verhaaltje/klacht bij ze verteld toen Tim zijn laptop wegbracht en toen zeiden ze "oh, als ze geen garantie geven zullen wij stappen ondernemen" wat ze dus nooit gedaan hebben.
Over Computerland zeg ik dus ook nooit meer iets goeds.
Ik zou niet weten wat ik aan een kapotte laptop positief moet vinden nee.quote:Op zondag 13 november 2005 14:39 schreef powerpeewee het volgende:
[..]
Of je bent gewoon niet objectief en zie je dingen alleen vanuit eigen perspectief.
Tjah dan zie je niets positiefs he.
En zo ziet mijn laptop er dus niet uit.quote:Op maandag 14 november 2005 20:38 schreef clemenskauling het volgende:
Kijk wat ik bedoel, en zeg of ik gelijk heb, zie het niet als commentaar maar als iets algemeens.
jij bent een hardware boer, die 2 jaar garantie geeft, jij krijgt van een klant een laptop die in de staat is als te zien op deze website, hoekstuk 1 is weg, hoekstuk 2 zijn de stukken er af, kap krom, krassen en algehele staat is gewoon slecht.
Jij moet beslissen of jij hem in de garantie repareerd, dus een produktfout of schuld gebruiker.
de vraag......
wat zou jij beslissen
Doet me denken aan de Kwantum-VERKOPER (lang geleden): fiets met afgebroken stuur (duidelijk gevalletje metaalmoeheid). Verkoper: Ben je tegen een bus gereden?quote:Op maandag 14 november 2005 20:38 schreef clemenskauling het volgende:
Kijk wat ik bedoel, en zeg of ik gelijk heb, zie het niet als commentaar maar als iets algemeens.
jij bent een hardware boer, die 2 jaar garantie geeft, jij krijgt van een klant een laptop die in de staat is als te zien op deze website, hoekstuk 1 is weg, hoekstuk 2 zijn de stukken er af, kap krom, krassen en algehele staat is gewoon slecht.
Jij moet beslissen of jij hem in de garantie repareerd, dus een produktfout of schuld gebruiker.
de vraag......
wat zou jij beslissen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |