Ik dacht in eerste instantie ook dat die scheurtjes geen kwaad konden. Alleen werd het steeds erger en erger.. Totdat het echt niet meer ging.. Hopen dat dat bij die van je broer verder niet gebeurd.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:49 schreef elcastel het volgende:
Ik heb volgens mij exact dezelfde laptop, werkt allemaal prima hier. Toen ik hem kocht was het mobo naar de klote (klein defect), dus ik kwam gelijk in aanraking met de TD van Computerland/Jewel. Die zijn namelijk één en zitten in Zwanenburg. Mijn broer heeft exact dezelfde laptop en eeft ook scheurtjes in het frame om het scherm, maar het kan geen kwaad verder bij hem.
Ik snap niet dat je je zo laat afschepen, maar misschien schat ik het verkeerd in. Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dan maak je toch gehakt van ze ? Nogmaals ze hebben mij prima geholpen, maar ik trok vrij fel van leer en zei dat het zéér noodzakelijk was dat het binnen enkele dagen rond was, i.v.m. druk schema. Als je ze vraagt of ze ernaar kijken, dan kun je het bij menig TD shaken ....
Rob, kun je niet aan je collega vragen of ze ook niet mee wil doen toevallig?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:10 schreef DeKeuv het volgende:
Jewel verkoopt eigenlijk troep, een laptop is om mee te nemen. Als laptops worden gebruikt op bouwplaatsen hebben ze heel wat te verduren, ik geloof nooit dat een Jewel het ook maar 1 dag uit zou houden.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die hun Jewel laptop gewoon thuis hebben staan en verder niet vervoeren, en dat toch op een of andere manier de laptop defect raakt. Dit moet toch niet kunnen?
Daarbij verkopen ze een B (eigenlijk nog lager) merk voor de prijs van een A-Merk, dan mogen ze op zijn minst wel zorg dragen voor eventuele defecten. Want als je weet dat je laptop niet robuust genoeg is en de klachten binnen blijven komen, dat je dan of je laptops niet meer moet verkopen en verbeteren of je service wat soepeler op moet stellen.
Hoe dan ook, Jewel zit fout.
Er schiet me net iets te binnen..quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is binnen de garantie AAN DE LEVERANCIER om te BEWIJZEN dat de klachten door ondeskundig gebruik komen. Kunnen ze dat niet bewijzen, dan hebben ze het simpelweg te repareren!
Je kan voor de garantie zowel bij de leverancier, als bij de fabrikant terecht. Omdat je nu "extra garantie" hebt gekocht bij de leverancier, ga ik er van uit dat je alleen daar nog terecht kan.
De leverancier mag zich niet achter de fabrikant verschuilen, daar moet je ook nooit genoegen mee nemen! Zie www.staiksterk.nl .
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het veel voorkomt bij laptops dat de scharnieren te zwaar gaan lopen (of soms ook juist te licht), met als resultaat dat het plastic gaat scheuren, en het display afbreekt, of kapot gaat... Dit hoort WEL onder garantie te vallen.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor een reactie ik hier morgen weer op terug krijg. Ik kan bijna niet wachten..quote:Natuurlijk ga ik daar niet mee akkoord. Ik heb bij jullie toch al
betaald voor extra garantie toen ik mijn laptop gekocht heb? Deze
garantie verwacht ik dus ook te krijgen.
Ik zit dan niet te wachten op één of ander slap excuus dat mijn laptop
gevallen is. Ook kunnen jullie zoals ik het zie niet eens bewijzen dat
mijn laptop gevallen is. U beantwoordt mijn vorige email niet eens
fatsoenlijk. Dat zegt voor mij al genoeg.
Ik sta dus volledig in mijn recht.
Daarbij wist de verkoper bij Computerland, toen ik het probleem van
mijn laptop omschreef meteen om welk type laptop het ging. Zonder dat
ik mijn laptop uit mijn tas had gehad. Hieruit haal ik dat er veel
meer laptops van hetzelfde type als die van mij binnengebracht worden
bij Computerland en bij jullie, met hetzelfde probleem.
Ook heb ik ook al een aantal mensen gevonden met hetzelfde type
laptop. Ook deze laptops beginnen scheuren in de klep te vertonen en
ook bij deze laptops werken de scharnieren steeds slechter.
Ik ben dan ook van plan jullie nog één kans te geven dit fatsoenlijk
op te lossen. Dus of mijn laptop repareren, of het volledige
aankoopbedrag te geven.
Stemmen jullie hier niet in toe, zullen er zeker juridische stappen
ondernomen gaan worden.
Met deze mail stuur ik ook een foto van een andere laptop met
hetzelfde probleem. Zoals u ziet is ook hier de scharnierbescherming
weg. Volgens u is deze laptop dus ook gevallen?
Ook valt bij deze laptop sinds vandaag het beeld om de haverklap weg.
Dat lijkt me ook niet helemaal normaal.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:11 schreef Deviant1nl het volgende:
Wat lomp trouwens dat ze de schade allemaal op jou verhalen.
Ik werk nu voor mijn eindstage bij een bedrijf dat laptops repareert, en ook hier krijgen wij genoeg laptops die schade aan de buitenkant hebben. Ook al is het soms schade door de klant aangericht, reparen doen wij altijd als het nog binnen de garantie valt. En desnoods wordt het aan de klant gevraagd of hij het wel gerepareerd wil hebben.
Maar hoe jewel met jou bezig is, vind ik nou niet bepaald normaal/ klantvriendelijk. Ik zou echt zorgen dat je niks hoeft te betalen, en dat ze het mooi voor je repareren.
Valt ook wel mee... ik heb een HP-Compaq NC6000. Ik had hem net 3 weken, wil hem aanzetten.... dood... MORSDOOD!!! Daarnaast kon de DVD-speler alleen met grote moeite losgehaald worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:43 schreef ZeroSletje het volgende:
Jewel... Rotzooi dus... Heb nu elukkig een HP/Compaq en die dingen zijn sterk, echt goed sterk... Als ik jou was zou ik die laptop laten repareren en dan dat ding verkopen
Dit komt me bekend voor, ik zag in een keer dit topic. Ook ik ben een "gelukkige" Alpha brilliant 2780. De scheur zoals deze op de foto staat komt me bekend voor, ik heb dit ook gehad, in een later stadium was de scheur nog groter. Ik heb die van mij voor reparatie op laten halen en hij is wel gerepareerd, de accu die na een half jaar kapot was helaas niet. Een ander probleem was dat ik mijn laptop meer als een maand kwijt was omdat ze bij Alpha niet meer wisten naar wie ze hem gestuurd hadden. Ik had hem zelf opgestuurd, en omdat er een sticker van computerland Nijmegen op stond, waarna er een paar weken niets gebeurde (geen bericht). Computerland is hier alleen hierbij betrokken omdat mijn laptop hier stond, voor de rest heb ik alleen contact gehad met Jewel.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:12 schreef ijsmeis het volgende:
Hier ook nog mijn laptop inclusief (beginnende) scheur:
http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/Jewel/annelaptop.jpg
Ook heeft mijn beeldscherm sinds vandaag kuren.
Als ik hem namelijk een klein stukje naar voren klap of naar achter (cq. beweeg) dan is het beeld ineens weg en moet ik hem weer bewegen totdat het beeld terug is..
quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:26 schreef mc_emperor het volgende:
[..]
Dit komt me bekend voor, ik zag in een keer dit topic. Ook ik ben een "gelukkige" Alpha brilliant 2780. De scheur zoals deze op de foto staat komt me bekend voor, ik heb dit ook gehad, in een later stadium was de scheur nog groter. Ik heb die van mij voor reparatie op laten halen en hij is wel gerepareerd, de accu die na een half jaar kapot was helaas niet. Een ander probleem was dat ik mijn laptop meer als een maand kwijt was omdat ze bij Alpha niet meer wisten naar wie ze hem gestuurd hadden. Ik had hem zelf opgestuurd, en omdat er een sticker van computerland Nijmegen op stond, waarna er een paar weken niets gebeurde (geen bericht). Computerland is hier alleen hierbij betrokken omdat mijn laptop hier stond, voor de rest heb ik alleen contact gehad met Jewel.
Nu gaat de klep van mijn laptop zeer stroef op, dus het wordt denk ik ook tijd om mijn laptop op te sturen. Verder begint mijn ventilator ook lawaai te maken. Nou heb ik na mijn vorige ervaring geen zin mijn laptop weer zo lang kwijt te raken.
Ik begin me nu alweer op te winden over alpha, ik kan me ook goed voorstellen hoe jullie je voelen.
Volgens mij moeten we een knopploeg samenstellen en naar computerland Nijmegen gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |