abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25264228
Dank RemcoDelft .
pi_25265499
Jewel verkoopt eigenlijk troep, een laptop is om mee te nemen. Als laptops worden gebruikt op bouwplaatsen hebben ze heel wat te verduren, ik geloof nooit dat een Jewel het ook maar 1 dag uit zou houden.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die hun Jewel laptop gewoon thuis hebben staan en verder niet vervoeren, en dat toch op een of andere manier de laptop defect raakt. Dit moet toch niet kunnen?

Daarbij verkopen ze een B (eigenlijk nog lager) merk voor de prijs van een A-Merk, dan mogen ze op zijn minst wel zorg dragen voor eventuele defecten. Want als je weet dat je laptop niet robuust genoeg is en de klachten binnen blijven komen, dat je dan of je laptops niet meer moet verkopen en verbeteren of je service wat soepeler op moet stellen.

Hoe dan ook, Jewel zit fout.
pi_25267577
Bedankt voor alle reacties
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 23:49 schreef elcastel het volgende:
Ik heb volgens mij exact dezelfde laptop, werkt allemaal prima hier. Toen ik hem kocht was het mobo naar de klote (klein defect), dus ik kwam gelijk in aanraking met de TD van Computerland/Jewel. Die zijn namelijk één en zitten in Zwanenburg. Mijn broer heeft exact dezelfde laptop en eeft ook scheurtjes in het frame om het scherm, maar het kan geen kwaad verder bij hem.

Ik snap niet dat je je zo laat afschepen, maar misschien schat ik het verkeerd in. Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dan maak je toch gehakt van ze ? Nogmaals ze hebben mij prima geholpen, maar ik trok vrij fel van leer en zei dat het zéér noodzakelijk was dat het binnen enkele dagen rond was, i.v.m. druk schema. Als je ze vraagt of ze ernaar kijken, dan kun je het bij menig TD shaken ....
Ik dacht in eerste instantie ook dat die scheurtjes geen kwaad konden. Alleen werd het steeds erger en erger.. Totdat het echt niet meer ging.. Hopen dat dat bij die van je broer verder niet gebeurd.

Mocht het nodig zijn, mogen we de laptop van je broer er dan bij betrekken? Dan heb ik in totaal al 3 laptops met hetzelfde probleem.. Sta ik in elk geval niet meer alleen
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_25270051
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 14:10 schreef DeKeuv het volgende:
Jewel verkoopt eigenlijk troep, een laptop is om mee te nemen. Als laptops worden gebruikt op bouwplaatsen hebben ze heel wat te verduren, ik geloof nooit dat een Jewel het ook maar 1 dag uit zou houden.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die hun Jewel laptop gewoon thuis hebben staan en verder niet vervoeren, en dat toch op een of andere manier de laptop defect raakt. Dit moet toch niet kunnen?

Daarbij verkopen ze een B (eigenlijk nog lager) merk voor de prijs van een A-Merk, dan mogen ze op zijn minst wel zorg dragen voor eventuele defecten. Want als je weet dat je laptop niet robuust genoeg is en de klachten binnen blijven komen, dat je dan of je laptops niet meer moet verkopen en verbeteren of je service wat soepeler op moet stellen.

Hoe dan ook, Jewel zit fout.
Rob, kun je niet aan je collega vragen of ze ook niet mee wil doen toevallig? .
En wie weet is er ook wel al een hoop mis met Nick zijn laptop?
Dus die bellen we ook even voor de zekerheid .
pi_25273360
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is binnen de garantie AAN DE LEVERANCIER om te BEWIJZEN dat de klachten door ondeskundig gebruik komen. Kunnen ze dat niet bewijzen, dan hebben ze het simpelweg te repareren!
Je kan voor de garantie zowel bij de leverancier, als bij de fabrikant terecht. Omdat je nu "extra garantie" hebt gekocht bij de leverancier, ga ik er van uit dat je alleen daar nog terecht kan.
De leverancier mag zich niet achter de fabrikant verschuilen, daar moet je ook nooit genoegen mee nemen! Zie www.staiksterk.nl .
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het veel voorkomt bij laptops dat de scharnieren te zwaar gaan lopen (of soms ook juist te licht), met als resultaat dat het plastic gaat scheuren, en het display afbreekt, of kapot gaat... Dit hoort WEL onder garantie te vallen.
Er schiet me net iets te binnen..
Bij aankoop van de laptop kreeg ik een kaart met een paar verschillende garantiemogelijk heden. Deze kaart was echt van Jewel, stond er echt boven. Na het invullen van de kaart moest deze dan ook naar Jewel opgestuurd worden. De bijgekochte garantie loopt dus niet via Computerland, maar echt via Jewel..

Edit: Hmm, IJsmeis stond op deze PC. Bericht is dus gepost door Tim..
pi_25287061
Hier ook nog mijn laptop inclusief (beginnende) scheur:

http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/Jewel/annelaptop.jpg

Ook heeft mijn beeldscherm sinds vandaag kuren.
Als ik hem namelijk een klein stukje naar voren klap of naar achter (cq. beweeg) dan is het beeld ineens weg en moet ik hem weer bewegen totdat het beeld terug is.

.
pi_25287382
Zojuist weer een nieuwe reactie naar Jewel gestuurd:
quote:
Natuurlijk ga ik daar niet mee akkoord. Ik heb bij jullie toch al
betaald voor extra garantie toen ik mijn laptop gekocht heb? Deze
garantie verwacht ik dus ook te krijgen.
Ik zit dan niet te wachten op één of ander slap excuus dat mijn laptop
gevallen is. Ook kunnen jullie zoals ik het zie niet eens bewijzen dat
mijn laptop gevallen is. U beantwoordt mijn vorige email niet eens
fatsoenlijk. Dat zegt voor mij al genoeg.
Ik sta dus volledig in mijn recht.
Daarbij wist de verkoper bij Computerland, toen ik het probleem van
mijn laptop omschreef meteen om welk type laptop het ging. Zonder dat
ik mijn laptop uit mijn tas had gehad. Hieruit haal ik dat er veel
meer laptops van hetzelfde type als die van mij binnengebracht worden
bij Computerland en bij jullie, met hetzelfde probleem.
Ook heb ik ook al een aantal mensen gevonden met hetzelfde type
laptop. Ook deze laptops beginnen scheuren in de klep te vertonen en
ook bij deze laptops werken de scharnieren steeds slechter.

Ik ben dan ook van plan jullie nog één kans te geven dit fatsoenlijk
op te lossen. Dus of mijn laptop repareren, of het volledige
aankoopbedrag te geven.
Stemmen jullie hier niet in toe, zullen er zeker juridische stappen
ondernomen gaan worden.

Met deze mail stuur ik ook een foto van een andere laptop met
hetzelfde probleem. Zoals u ziet is ook hier de scharnierbescherming
weg. Volgens u is deze laptop dus ook gevallen?
Ook valt bij deze laptop sinds vandaag het beeld om de haverklap weg.
Dat lijkt me ook niet helemaal normaal.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor een reactie ik hier morgen weer op terug krijg. Ik kan bijna niet wachten..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_25309013
Wat lomp trouwens dat ze de schade allemaal op jou verhalen.
Ik werk nu voor mijn eindstage bij een bedrijf dat laptops repareert, en ook hier krijgen wij genoeg laptops die schade aan de buitenkant hebben. Ook al is het soms schade door de klant aangericht, reparen doen wij altijd als het nog binnen de garantie valt. En desnoods wordt het aan de klant gevraagd of hij het wel gerepareerd wil hebben.

Maar hoe jewel met jou bezig is, vind ik nou niet bepaald normaal/ klantvriendelijk. Ik zou echt zorgen dat je niks hoeft te betalen, en dat ze het mooi voor je repareren.
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:31:39 #34
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_25309309
tvp
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_25311876
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 10:11 schreef Deviant1nl het volgende:
Wat lomp trouwens dat ze de schade allemaal op jou verhalen.
Ik werk nu voor mijn eindstage bij een bedrijf dat laptops repareert, en ook hier krijgen wij genoeg laptops die schade aan de buitenkant hebben. Ook al is het soms schade door de klant aangericht, reparen doen wij altijd als het nog binnen de garantie valt. En desnoods wordt het aan de klant gevraagd of hij het wel gerepareerd wil hebben.

Maar hoe jewel met jou bezig is, vind ik nou niet bepaald normaal/ klantvriendelijk. Ik zou echt zorgen dat je niks hoeft te betalen, en dat ze het mooi voor je repareren.
.

Het gekke is ook dat Tim geen mail terug krijgt van Jewel.
En ik niet van Computerland.

.
pi_25312178
Jewel... Rotzooi dus... Heb nu elukkig een HP/Compaq en die dingen zijn sterk, echt goed sterk... Als ik jou was zou ik die laptop laten repareren en dan dat ding verkopen

Succes beide!
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_25312232
Het is gewon een gemeen spelletje dat ze spelen, je kunt als klant niet uitvallen tegen een medewerker of dreigen met verdere stappen, want zij zien dat toch dagelijks en reageren er heel kort op.

Je kunt ze ook geen gelijk geven want je weet dat je zelf in je gelijk staat, schiet dus ook al niks op...

Het beste wat je kunt doen is voor de volgende keer een merk kopen...maarja dat weet je vantevoren ook niet natuurlijk.

Maar we blijven mailen
pi_25312375
Ik zit er idd over na te denken om het ding weg te doen nadat ie gerepareerd is.
Maar ik ben bang dat ik er maar weinig voor terug krijg omdat hij er idd niet als nieuw uitziet.
.

Ik hoop gewoon dat er straks een hele nieuwe klep op moet .

En Rob, we blijven mailen ja .
En als ze morgen niet hebben gemaild bel ik ze even op .
pi_25313163
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:43 schreef ZeroSletje het volgende:
Jewel... Rotzooi dus... Heb nu elukkig een HP/Compaq en die dingen zijn sterk, echt goed sterk... Als ik jou was zou ik die laptop laten repareren en dan dat ding verkopen
Valt ook wel mee... ik heb een HP-Compaq NC6000. Ik had hem net 3 weken, wil hem aanzetten.... dood... MORSDOOD!!! Daarnaast kon de DVD-speler alleen met grote moeite losgehaald worden.
Retour TD en ze hebben (volgens hun) zo'n beetje de hele binnenkant moeten vervangen.

De DVD-speler gaat er nu een stuk makkelijker uit, maar hij blijft tegenspurtellen. En soms heb ik nog wel eens dat ik hem met 1 hand oppak (je weet wel, duim op de polshouder, 4 vingers aan de onderkant) en dat hij dan spontaan uitvalt.

En de batterij houdt het zeer kort uit (2,5 uur max).

Dus ook merklaptops zijn niet je-van-het. Ik heb alleen het voordeel dat de laptop van de baas is. Dus wat er ook mis mee is; de TD handelt het wel af met HP. En in geval van nood zet de TD mijn harddisk over in een andere laptop, die ik dan tijdelijk mee krijg.
Don't hurry, be crappy!
pi_25313402
Mijn batterij houdt het 10 minuten vol .

.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 15:21:00 #41
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_25313666
Consumentenbond anyone
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_25319639
Consumentenbond zit ik ook al aan te denken ja.
Maar ik zit nog te wachten op een mail van Jewel. Ze mailen gewoon niet meer terug. Ook al zo vaag.. Kan natuurlijk zijn dat die medewerkster die me 'helpt' ziek is ofzo. Maarja, voor hetzelfde geld denken ze iets van 'laat hem maar verrekken, hij zoekt het maar uit'..
Of ze zijn aan het denken wat nu te doen..
Als ik morgen tegen het eind van de middag nog niks terug heb bel ik ze maar weer eens op, alhoewel ik denk dat ik daar ook niet veel mee op ga schieten. Maarja, tis te proberen natuurlijk.
We blijven volhouden...

Oh ja.. Mijn batterij houdt het echt nog geen 2 minuten vol. En op zoiets zit maar 3 maanden garantie ofzo en een nieuwe kost 150 euro..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_25326529
Dus Tim, je bent letterlijk van Laptop naar Desktop gegaan... een laptop zonder accu en val/stootbescherming

Maargoed, ze zeggen zelf erg goede contacten te onderhouden met de consumentenbond en kassa! dus dat helpt denk ik niet zo... of ze moeten liegen... waar ik ze dan ook we weer voor aanzie

Succes !!!
pi_25333241
Oke, ik heb net dus een herrinnerings mail gestuurd naar Jewel. Daarop kreeg ik de volgende reactie terug:

'omdat u niet akkoord met de onderzoekskosten ging, was uw notebook naar
Computerland geretourneerd. u kunt hem daar ophalen.'

Dat heeft dus niet veel nut gehad.

Nu bel ik zo maar op naar Computerland..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_25333405
quote:
Op zondag 27 februari 2005 21:12 schreef ijsmeis het volgende:
Hier ook nog mijn laptop inclusief (beginnende) scheur:

http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/Jewel/annelaptop.jpg

Ook heeft mijn beeldscherm sinds vandaag kuren.
Als ik hem namelijk een klein stukje naar voren klap of naar achter (cq. beweeg) dan is het beeld ineens weg en moet ik hem weer bewegen totdat het beeld terug is.

.
Dit komt me bekend voor, ik zag in een keer dit topic. Ook ik ben een "gelukkige" Alpha brilliant 2780. De scheur zoals deze op de foto staat komt me bekend voor, ik heb dit ook gehad, in een later stadium was de scheur nog groter. Ik heb die van mij voor reparatie op laten halen en hij is wel gerepareerd, de accu die na een half jaar kapot was helaas niet. Een ander probleem was dat ik mijn laptop meer als een maand kwijt was omdat ze bij Alpha niet meer wisten naar wie ze hem gestuurd hadden. Ik had hem zelf opgestuurd, en omdat er een sticker van computerland Nijmegen op stond, waarna er een paar weken niets gebeurde (geen bericht). Computerland is hier alleen hierbij betrokken omdat mijn laptop hier stond, voor de rest heb ik alleen contact gehad met Jewel.

Nu gaat de klep van mijn laptop zeer stroef op, dus het wordt denk ik ook tijd om mijn laptop op te sturen. Verder begint mijn ventilator ook lawaai te maken. Nou heb ik na mijn vorige ervaring geen zin mijn laptop weer zo lang kwijt te raken.

Ik begin me nu alweer op te winden over alpha, ik kan me ook goed voorstellen hoe jullie je voelen.

Volgens mij moeten we een knopploeg samenstellen en naar computerland Nijmegen gaan .
pi_25333515
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 16:26 schreef mc_emperor het volgende:

[..]

Dit komt me bekend voor, ik zag in een keer dit topic. Ook ik ben een "gelukkige" Alpha brilliant 2780. De scheur zoals deze op de foto staat komt me bekend voor, ik heb dit ook gehad, in een later stadium was de scheur nog groter. Ik heb die van mij voor reparatie op laten halen en hij is wel gerepareerd, de accu die na een half jaar kapot was helaas niet. Een ander probleem was dat ik mijn laptop meer als een maand kwijt was omdat ze bij Alpha niet meer wisten naar wie ze hem gestuurd hadden. Ik had hem zelf opgestuurd, en omdat er een sticker van computerland Nijmegen op stond, waarna er een paar weken niets gebeurde (geen bericht). Computerland is hier alleen hierbij betrokken omdat mijn laptop hier stond, voor de rest heb ik alleen contact gehad met Jewel.

Nu gaat de klep van mijn laptop zeer stroef op, dus het wordt denk ik ook tijd om mijn laptop op te sturen. Verder begint mijn ventilator ook lawaai te maken. Nou heb ik na mijn vorige ervaring geen zin mijn laptop weer zo lang kwijt te raken.

Ik begin me nu alweer op te winden over alpha, ik kan me ook goed voorstellen hoe jullie je voelen.

Volgens mij moeten we een knopploeg samenstellen en naar computerland Nijmegen gaan .
Als jij straks ook problemen met Jewel krijgt, graaaag laten weten.
Hoe meer mensen hoe beter (niet lullig bedoeld!) .
Maar misschien kan er dan eens wat aan gedaan worden, aan die kloteklappers .

Tim heeft Computerland btw opgebeld en:
"Computerland gebeld. Ze zeggen precies hetzelfde. Valschade... Kan
niet door slijtage komen."

.

Tim, als je dit leest. We gaan morgen je laptop ophalen als die er dan is. En dan neem ik mijn laptop mee en laat ik zien dat ik precies hetzelfde heb.
En dan hoeft die stomme kneus niet weer aan te komen met zijn mooie praatjes als "nee als het goed is zit er garantie op" ik -> "ik kreeg dat anders niet, toendertijd" hij -> "ja, maar dan gaan we er gewoon tegenin" .

.
pi_25334136
Vorderingen gemaakt net precies aan telefoon :-) Het ging niet van een leien dakje, maar goed, dat hoeft ook niet.
Leg het straks wel ff verder. Ik ga nu eerst zo naar huis :-)
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_25408115
Tim slechte zaak dat je nog niet gereageerd hebt Mag ik even met je baas spreken

Hee maar, klinkt goed hoor.... hopelijk doen ze er wat aan, maar nu echt!!!

Ik had trouwens een kapotte Targus tas, weet je wel? De lipjes van de rits af en rubber van handvat gescheurd, na 2 jaar intensief gebruik.

Blijkt dat je op die tassen een levenslange garantie hebt, ik hoefde alleen maar het labeltje uit de tas te knippen en op te sturen met adresgegevens, heb nu inmiddels een kleine 3 dagen later de nieuwe tas binnen. Zo hoor je je klanten te behandelen Een warme douche voor Targus!
pi_25408262
Ik zal maar even reageren voor Tim.
Soort van samenvatting:

Tim had dus opgebeld en die meneer zei ook dat de laptop was gevallen.
Tim werd hierdoor kwaad, ook omdat die meneer hem niet eens liet uitpraten.

Die meneer heeft opgehangen.
Tim zijn stagebegeleider heeft toen terug gebeld en die meneer 'gekalmeerd' en alles uitgelegd dat het geen valschade is.
En dat de technische dienst daar alles heeft nagekeken, blabla.
Daarna heeft Tim een adres gekregen van het hoofd(kantoor) om daar een brief naartoe te sturen.
Hij heeft een brief getikt met daarbij de foto's en hem als aangetekende brief opgestuurd.
Deze zal denk ik vandaag aankomen. Dus als het goed is horen we binnenkort iets.

Hopelijk deze keer eens wat goed nieuws .
pi_25408462
Aangetekende brieven sturen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')