Ik zou zeggen laat die technische dienst eens een technisch rapportje opstellen, heel belangrijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:25 schreef Timmetjuh. het volgende:
Ik heb email terug van Jewel. De beredenering die ze geven klopt van geen kanten.
Daarbij zit ik nu op stage bij een groot electronica warenhuis met een eigen technische dienst. Deze heb ik in elk geval naar de foto's laten kjken en de conclusie was dat dit absoluut een constructiefout is.
Ik zal vanavond mijn emails en die van Jewel posten met daarbij de foto's.
Die laatste email vind ik echt belachelijk!quote:"Hallo,
Ik heb 2 weken geleden een laptop afgeleverd bij computerland met een
scherm dat op afbreken stond. De reparatie hiervan had naar mijn
mening onder garantie moeten vallen.
Nu heb ik net precies telefonisch contact opgenomen met Computerland
en van hun hoorde ik tot mijn verbazing dat de reparatie buiten
garantie valt, omdat hij gevallen is.
Dit vind ik absurd. Ik zal niet zeggen dat mijn laptop in nieuwstaat
was, maar hij is absoluut nooit gevallen.
Natuurlijk ziet hij er gebruikt uit, ik neem hem elke dag mee naar
school. Aangezien school voor mij 150 km per dag reizen is, gaat die
laptop dus ook elke dag 150 km met mij mee. Maar daar is een laptop
voor bedoeld.
Graag zou ik van u weten waar u uit opmaakt dat mijn laptop gevallen is."
"Geachte heer,
dit is geen gebruiksporen maar wel de valschade, zie de foto's hierbij.
een notebook ziet er gebruikt uit als het gekrasst is, maar niet als de
behuizing of onderdelen GEBROKEN zijn - dan is het de valschade.
met vriendelijke groet, "
"Geachte mevrouw,
Nog steeds ben ik het niet eens met uw conclusie. Waarom niet?
1)
U zegt dat de laptop gevallen is. Zoals u het nu bekijkt zou de laptop
2 keer gevallen moeten zijn, omdat de scharnierbescherming aan beide
kanten kapot of weg is. Mijn mening is dat een laptop na 2 keer vallen
niet alleen schade aan het uiterlijk heeft, maar ook aan de
binnenkant, bijvoorbeeld een harde schijf die niet meer werkt
aangezien dit gevoelige dingen zijn. Maar de laptop werkt verder nog
perfect.
2)
Zoals u ook op de foto's kunt zien is de klep van de laptop krom
getrokken. Wilt u mij eens verklaren hoe dit kan door een val van de
laptop? Volgens mij moet de laptop dat zo hard vallen dat er niets
meer in die laptop heel is.
3)
Hoe verklaart u de scheuren in de klep en in de rand rondom het
scherm? Komt dit ook door een val? Hoe kan een laptop op zoveel
verschillende plekken gaan scheuren door een val?
4)
Open de laptop eens. U zult merken dat hiervoor erg veel kracht gezet
moet worden en dat de laptop aan alle kanten kraakt. Hieruit maak ik
op dat de scharnieren niet 100% in orde zijn. Kunnen scharnieren
beschadigen door een val? Ja, natuurlijk kan dat, maar ook dan moet de
laptop zo ontzettend hard vallen dat er niets meer van werkt.
5)
Zoals u ziet zijn de hoeken aan de achterkant van mijn laptop
afgesleten. Dus op de punten waar ook de scharnieren zitten.
Dit komt dus doordat ik veel loop met mijn laptop in de tas. Dit
verklaart grotendeels waarom 1 scharnierbescherming weg is en er 1
beschadigd is. Ook heb ik nog af en toe iets hards in mijn tas zitten,
zoals een muis of een blikje drinken of iets dergelijks. Als zo'n
laptop hier vaak tegenaan beweegt vanwege het lopen, kunnen deze
scharnierbeschermingen dus beschadigen en dus breken.
Volgens mij zijn dit gewoon constructiefouten.
Naar mijn mening zijn jullie tot de conclusie gekomen dat mijn laptop
is gevallen, zonder dat jullie de klep van mijn laptop ook maar open
gehad.
Ik zou dan ook graag willen dat jullie mijn laptop nader onderzoeken."
"Ik zou dan ook graag willen dat jullie mijn laptop nader onderzoeken" - dus
u gaat akkoord met de onderzoekskosten?"
ijsmeisquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:50 schreef Timmetjuh. het volgende:
- Heel veel bullshit -
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:55 schreef ijsmeis het volgende:
-Meer bullshit -
We hebben nu een email klaarliggen met dat we juridische stappen gaan ondernemen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:58 schreef Kreator het volgende:
jullie pakken het ook niet echt slim aan. Zeg dat je leverancier bent en die dingen aanraadt bij klanten en dat als dit zo doorgaat je al je klanten zult adviseren een ander merk te kiezen. Vraag naar een manager, leg het uit. Die luisteren beter. Zeg dat je de consumentenbond en/of radar hebt ingelicht en dat ze deze zaak met interesse volgen omdat ze er al meer klachten over kregen...etc etc
Dude,quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:02 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Dude, you focked up your laptop ...![]()
Tja.....
wat moet je zeggen hè
Jewel [afbeelding]
Tja, Jewel is gewoon een nl's goedkoop merk, wat verwacht je nouquote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dude,
Geef even zinvolle reacties. En anders niets.
Wij willen gewoon garantie. En niet van die kutsmoesjes dat we laptops op de grond gooien.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:06 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Tja, Jewel is gewoon een nl's goedkoop merk, wat verwacht je nou
Is vaak bij mobiele verzekeringen ook.
Foon kapot -> reparatie... waterschade, geen dekking zelf dokken.
Nederlanders willen altijd alles maar claimen tja en dan worden bedrijven achterdochtig van. Ben jij nu de dupe van.
Tja ik snap het wel. Maarja ik snap ook dat het bedrijf een drempel heeft over wat garantie is en wat moedwillig gesloopt is.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:27 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wij willen gewoon garantie. En niet van die kutsmoesjes dat we laptops op de grond gooien.
We hebben niet voor niks 2 jaar extra garantie erbij gekocht voor de katsekut.
En als ze geen garantie geven moeten ze dat erbij zetten!
Nou, we hebben de laptop naar computerland gebracht en er daadwerkelijk bij gezegd van hey, hij moet zo snel mogelijk klaar zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:49 schreef elcastel het volgende:
Ik heb volgens mij exact dezelfde laptop, werkt allemaal prima hier. Toen ik hem kocht was het mobo naar de klote (klein defect), dus ik kwam gelijk in aanraking met de TD van Computerland/Jewel. Die zijn namelijk één en zitten in Zwanenburg. Mijn broer heeft exact dezelfde laptop en eeft ook scheurtjes in het frame om het scherm, maar het kan geen kwaad verder bij hem.
Ik snap niet dat je je zo laat afschepen, maar misschien schat ik het verkeerd in. Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dan maak je toch gehakt van ze ? Nogmaals ze hebben mij prima geholpen, maar ik trok vrij fel van leer en zei dat het zéér noodzakelijk was dat het binnen enkele dagen rond was, i.v.m. druk schema. Als je ze vraagt of ze ernaar kijken, dan kun je het bij menig TD shaken ....
Ik dacht in eerste instantie ook dat die scheurtjes geen kwaad konden. Alleen werd het steeds erger en erger.. Totdat het echt niet meer ging.. Hopen dat dat bij die van je broer verder niet gebeurd.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:49 schreef elcastel het volgende:
Ik heb volgens mij exact dezelfde laptop, werkt allemaal prima hier. Toen ik hem kocht was het mobo naar de klote (klein defect), dus ik kwam gelijk in aanraking met de TD van Computerland/Jewel. Die zijn namelijk één en zitten in Zwanenburg. Mijn broer heeft exact dezelfde laptop en eeft ook scheurtjes in het frame om het scherm, maar het kan geen kwaad verder bij hem.
Ik snap niet dat je je zo laat afschepen, maar misschien schat ik het verkeerd in. Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dan maak je toch gehakt van ze ? Nogmaals ze hebben mij prima geholpen, maar ik trok vrij fel van leer en zei dat het zéér noodzakelijk was dat het binnen enkele dagen rond was, i.v.m. druk schema. Als je ze vraagt of ze ernaar kijken, dan kun je het bij menig TD shaken ....
Rob, kun je niet aan je collega vragen of ze ook niet mee wil doen toevallig?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:10 schreef DeKeuv het volgende:
Jewel verkoopt eigenlijk troep, een laptop is om mee te nemen. Als laptops worden gebruikt op bouwplaatsen hebben ze heel wat te verduren, ik geloof nooit dat een Jewel het ook maar 1 dag uit zou houden.
Ik heb verhalen gehoord van mensen die hun Jewel laptop gewoon thuis hebben staan en verder niet vervoeren, en dat toch op een of andere manier de laptop defect raakt. Dit moet toch niet kunnen?
Daarbij verkopen ze een B (eigenlijk nog lager) merk voor de prijs van een A-Merk, dan mogen ze op zijn minst wel zorg dragen voor eventuele defecten. Want als je weet dat je laptop niet robuust genoeg is en de klachten binnen blijven komen, dat je dan of je laptops niet meer moet verkopen en verbeteren of je service wat soepeler op moet stellen.
Hoe dan ook, Jewel zit fout.
Er schiet me net iets te binnen..quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Het is binnen de garantie AAN DE LEVERANCIER om te BEWIJZEN dat de klachten door ondeskundig gebruik komen. Kunnen ze dat niet bewijzen, dan hebben ze het simpelweg te repareren!
Je kan voor de garantie zowel bij de leverancier, als bij de fabrikant terecht. Omdat je nu "extra garantie" hebt gekocht bij de leverancier, ga ik er van uit dat je alleen daar nog terecht kan.
De leverancier mag zich niet achter de fabrikant verschuilen, daar moet je ook nooit genoegen mee nemen! Zie www.staiksterk.nl .
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het veel voorkomt bij laptops dat de scharnieren te zwaar gaan lopen (of soms ook juist te licht), met als resultaat dat het plastic gaat scheuren, en het display afbreekt, of kapot gaat... Dit hoort WEL onder garantie te vallen.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor een reactie ik hier morgen weer op terug krijg. Ik kan bijna niet wachten..quote:Natuurlijk ga ik daar niet mee akkoord. Ik heb bij jullie toch al
betaald voor extra garantie toen ik mijn laptop gekocht heb? Deze
garantie verwacht ik dus ook te krijgen.
Ik zit dan niet te wachten op één of ander slap excuus dat mijn laptop
gevallen is. Ook kunnen jullie zoals ik het zie niet eens bewijzen dat
mijn laptop gevallen is. U beantwoordt mijn vorige email niet eens
fatsoenlijk. Dat zegt voor mij al genoeg.
Ik sta dus volledig in mijn recht.
Daarbij wist de verkoper bij Computerland, toen ik het probleem van
mijn laptop omschreef meteen om welk type laptop het ging. Zonder dat
ik mijn laptop uit mijn tas had gehad. Hieruit haal ik dat er veel
meer laptops van hetzelfde type als die van mij binnengebracht worden
bij Computerland en bij jullie, met hetzelfde probleem.
Ook heb ik ook al een aantal mensen gevonden met hetzelfde type
laptop. Ook deze laptops beginnen scheuren in de klep te vertonen en
ook bij deze laptops werken de scharnieren steeds slechter.
Ik ben dan ook van plan jullie nog één kans te geven dit fatsoenlijk
op te lossen. Dus of mijn laptop repareren, of het volledige
aankoopbedrag te geven.
Stemmen jullie hier niet in toe, zullen er zeker juridische stappen
ondernomen gaan worden.
Met deze mail stuur ik ook een foto van een andere laptop met
hetzelfde probleem. Zoals u ziet is ook hier de scharnierbescherming
weg. Volgens u is deze laptop dus ook gevallen?
Ook valt bij deze laptop sinds vandaag het beeld om de haverklap weg.
Dat lijkt me ook niet helemaal normaal.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:11 schreef Deviant1nl het volgende:
Wat lomp trouwens dat ze de schade allemaal op jou verhalen.
Ik werk nu voor mijn eindstage bij een bedrijf dat laptops repareert, en ook hier krijgen wij genoeg laptops die schade aan de buitenkant hebben. Ook al is het soms schade door de klant aangericht, reparen doen wij altijd als het nog binnen de garantie valt. En desnoods wordt het aan de klant gevraagd of hij het wel gerepareerd wil hebben.
Maar hoe jewel met jou bezig is, vind ik nou niet bepaald normaal/ klantvriendelijk. Ik zou echt zorgen dat je niks hoeft te betalen, en dat ze het mooi voor je repareren.
Valt ook wel mee... ik heb een HP-Compaq NC6000. Ik had hem net 3 weken, wil hem aanzetten.... dood... MORSDOOD!!! Daarnaast kon de DVD-speler alleen met grote moeite losgehaald worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:43 schreef ZeroSletje het volgende:
Jewel... Rotzooi dus... Heb nu elukkig een HP/Compaq en die dingen zijn sterk, echt goed sterk... Als ik jou was zou ik die laptop laten repareren en dan dat ding verkopen
Dit komt me bekend voor, ik zag in een keer dit topic. Ook ik ben een "gelukkige" Alpha brilliant 2780. De scheur zoals deze op de foto staat komt me bekend voor, ik heb dit ook gehad, in een later stadium was de scheur nog groter. Ik heb die van mij voor reparatie op laten halen en hij is wel gerepareerd, de accu die na een half jaar kapot was helaas niet. Een ander probleem was dat ik mijn laptop meer als een maand kwijt was omdat ze bij Alpha niet meer wisten naar wie ze hem gestuurd hadden. Ik had hem zelf opgestuurd, en omdat er een sticker van computerland Nijmegen op stond, waarna er een paar weken niets gebeurde (geen bericht). Computerland is hier alleen hierbij betrokken omdat mijn laptop hier stond, voor de rest heb ik alleen contact gehad met Jewel.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:12 schreef ijsmeis het volgende:
Hier ook nog mijn laptop inclusief (beginnende) scheur:
http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/Jewel/annelaptop.jpg
Ook heeft mijn beeldscherm sinds vandaag kuren.
Als ik hem namelijk een klein stukje naar voren klap of naar achter (cq. beweeg) dan is het beeld ineens weg en moet ik hem weer bewegen totdat het beeld terug is..
quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:26 schreef mc_emperor het volgende:
[..]
Dit komt me bekend voor, ik zag in een keer dit topic. Ook ik ben een "gelukkige" Alpha brilliant 2780. De scheur zoals deze op de foto staat komt me bekend voor, ik heb dit ook gehad, in een later stadium was de scheur nog groter. Ik heb die van mij voor reparatie op laten halen en hij is wel gerepareerd, de accu die na een half jaar kapot was helaas niet. Een ander probleem was dat ik mijn laptop meer als een maand kwijt was omdat ze bij Alpha niet meer wisten naar wie ze hem gestuurd hadden. Ik had hem zelf opgestuurd, en omdat er een sticker van computerland Nijmegen op stond, waarna er een paar weken niets gebeurde (geen bericht). Computerland is hier alleen hierbij betrokken omdat mijn laptop hier stond, voor de rest heb ik alleen contact gehad met Jewel.
Nu gaat de klep van mijn laptop zeer stroef op, dus het wordt denk ik ook tijd om mijn laptop op te sturen. Verder begint mijn ventilator ook lawaai te maken. Nou heb ik na mijn vorige ervaring geen zin mijn laptop weer zo lang kwijt te raken.
Ik begin me nu alweer op te winden over alpha, ik kan me ook goed voorstellen hoe jullie je voelen.
Volgens mij moeten we een knopploeg samenstellen en naar computerland Nijmegen gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |