wat doet die eigenlijk tegenwoordig?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:09 schreef Chen het volgende:
Peter Boeve
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:59 schreef BobRooney het volgende:
Danny Blind zal het wel worden...
Laat ik het zo zeggen dat je nu een hele hoop punten meer zou hebben en het alleen lastig zou hebben bij PSV en AZ. Er zit weinig voetbal in en dat is de taak van een coach. Er zitten geen automatismes in niks . De jongens voetballen puur op talent en het is net of ze net met elkaar aan de slag zijn geraakt.. Ze moeten elkaar blind vinden als ze 3 jaar bij elkaar zitten.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:07 schreef Noca het volgende:
[..]
Dan doe je andere teams te kort en verwacht je iets teveel van de jongens..dan doel ik voornamelijk op het woordje makkelijk.
quote:Assistent-trainers Ruud Krol en Tonny Bruins Slot zullen de komende wedstrijden de taak van Koeman overnemen. Ajax beraadt zich op een aantal scenario’s voor de opvolging van Ronald Koeman.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:29 schreef The_Hives het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat ze daarvoor een plan hadden klaar liggen en niet dat ze zeggen: de komende tjid gaan we evalueren wat voor coach we nodig hebben en wie in dat profiel past en beschikbaar is.
Daar kan ik me beter in vindenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen dat je nu een hele hoop punten meer zou hebben en het alleen lastig zou hebben bij PSV en AZ. Er zit weinig voetbal in en dat is de taak van een coach. Er zitten geen automatismes in niks . De jongens voetballen puur op talent en het is net of ze net met elkaar aan de slag zijn geraakt.. Ze moeten elkaar blind vinden als ze 3 jaar bij elkaar zitten.
euh..... euh.....quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat doet die eigenlijk tegenwoordig?
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
wat doet die eigenlijk tegenwoordig?
What's in a name.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:12 schreef Chadi het volgende:
Ze moeten elkaar blind vinden als ze 3 jaar bij elkaar zitten.
Tsjah , Ik denk wel dat hij aan spelen toekomt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:17 schreef twi het volgende:
Vind het ook wel triest voor zo'n jongen als Charisteas. Net gehaald door een coach, na een paar wedstrijden is 'ie gelijk al weg.
Ja, dat is echt jammer voor hem...treurig.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:17 schreef twi het volgende:
Vind het ook wel triest voor zo'n jongen als Charisteas. Net gehaald door een coach, na een paar wedstrijden is 'ie gelijk al weg.
Dat zou geweldig zijnquote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:19 schreef Robar het volgende:T
V
P
Eindelijk, het heeft te lang geduurt.
Ik zeg niet dat er nu een einde komt aan een slechte reeks, maar Koeman krijgt deze groep in ieder geval niet aan het spelen! Tijd voor iemand anders om het te proberen.
Ik stem voor Bergkamp als Speler-Coach!!!
Hehehequote:
Die schopt gelijk die ego's eruit.quote:
en die gaat bijtekenen bij Arsenal dus helaasquote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:19 schreef Robar het volgende:T
V
P
Eindelijk, het heeft te lang geduurt.
Ik zeg niet dat er nu een einde komt aan een slechte reeks, maar Koeman krijgt deze groep in ieder geval niet aan het spelen! Tijd voor iemand anders om het te proberen.
Ik stem voor Bergkamp als Speler-Coach!!!
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:24 schreef Grimm het volgende:
enorm enorm dom ajax, de komende 5 jaar weer geen prijs voor de amsterdammers vrees ik.
Ik weet het, maar ik zou het zooooooo graag willen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en die gaat bijtekenen bij Arsenal dus helaas
Wat moest ajax nu dan doen?? Kijken hoe het talent weg gegooid werd? Al die pennelikkers moeten van het terrein af en er moeten weer mensen met voetbal verstand komen die voetballende oplossingen bedenken.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:24 schreef Grimm het volgende:
ajax snijd zichzelf raar in de vingers, de ideale opvolger is volgens mij Van Gaal, alleen die hebben ze weg gejaagd met domme beslissingen etc.
nu word strax john vd brom of danny blind het, maar daar red je het ook niet mee.
enorm enorm dom ajax, de komende 5 jaar weer geen prijs voor de amsterdammers vrees ik.
Lijkt me toch handig om je coach bij Euopese uitwedstrijden op de bank te hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:28 schreef Robar het volgende:
En ik denk dat hij het ook aardig ver zou kunnen schoppen als trainer!
Ik snap je reactie, maar hij bedoelt denk ik net als dit jaarquote:
We sturen hem voor een cursus naar jomandaquote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Lijkt me toch handig om je coach bij Euopese uitwedstrijden op de bank te hebben.
Kwaliteit zou ook bij een nieuwe trainer wel boven moeten komen drijven. Hij moet zijn kans echt nog krijgen.quote:
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Lijkt me toch handig om je coach bij Euopese uitwedstrijden op de bank te hebben.
Het wordt toch die andere Zeeuw...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:32 schreef cultheld het volgende:
Wedden dat Jaakke en linke Arie nu Adriaanse gaan polsen?
Zelf hoop ik allicht op Jan Poortvliet of Peter Bos
Adriaanse heeft allang aangegeven niet naar ajax te komen met dit bestuurquote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:32 schreef cultheld het volgende:
Wedden dat Jaakke en linke Arie nu Adriaanse gaan polsen?
Zelf hoop ik allicht op Jan Poortvliet of Peter Bos
van Vossen?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het wordt toch die andere Zeeuw...
quote:In totaal zat Koeman 110 competitieduels op de bank bij de Amsterdamse club. Daarvan won zijn elftal er 78, speelde het 20 maal gelijk en verloor het 12 maal.
Of een keer er over heen stappen. Sorry hoor. Je bent toch een volwassen vent. Bergkamp is helemaal geen trainerstype vind ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]![]()
Zonde eigenlijk, hij zou dus idd nooit succestrainer kunnen worden...
er is nog een verschil tussen winnen en winnen, bijvoorbeeld Den Bosch was een winstpartij maar niet echt overtuigend hèquote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:37 schreef Bjoro het volgende:
toch geen slechte prestatie hoor, maar voor Ajax niet goed genoeg :
[..]
Nee, Adrie Koster...quote:
Wat een onzin zeg!!!!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:34 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Ja en dan komt nu een nieuwe trainer die word dan eerst geweldig gevonden en pakt het kampioenschap daarna komt een kut siezoen en word hij weer ontslagen zo als dat al jaren gaat bij ajax zins van Gaal.
nee man...v Hanegem natuurlijkquote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:36 schreef rubbereend het volgende:
van Vossen?
Die Chinezen kunnen inderdaad ook erg goed voetballen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:37 schreef P0RN0STAR het volgende:
Een oud Chinees spreekwoord luidt:
De stuurman is slechts de man met het roer in zijn handen, als de boot zinkt hoeft dat niet persé door een stuurfout te komen, misschien hadden de matrozen harder moeten hozen...
Kijk naar AZ!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Kijk naar Neeskens!
Kijk naar van Marwijk!
Kijk naar elke Nederlandse club!!!!
Per wanneer heb ik overigens niet gehoord, ik vermoed dat 'ie dit seizoen wel afmaakt in Spanje.quote:Op donderdag 24 februari 2005 18:46 schreef Denni5 het volgende:
[..]
Ik heb net overigens uit betrouwbare bron vernomen dat de opvolger van Koeman intern al bekend is; ene H. ten C. uit B.
Mijn bron kan ik helaas niet vermelden, maar onthou het maar
Van der vaart vind ik geen goed voorbeeld!!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Of een keer er over heen stappen. Sorry hoor. Je bent toch een volwassen vent. Bergkamp is helemaal geen trainerstype vind ik.
Voor ze een nieuwe trainer aanstellen lijkt me een goed gesprek met een paar van die lamzakken ook niet verkeerd. Gisteren zie ik zo'n Boukhari weer Kalou wegduwen na de wedstrijd alsof hij zijn veters ook maar mag strikken. Misselijkmakend dat gebrek aan zelfkennis.
Van der Vaart mag een paar weekjes in het tweede laten zien waarom we ook al weer dachten dat hij kan voetballen.
Het moet duidelijk zijn dat de spelers individueel een taak krijgen die ze uit moeten voeren en voorlopig geen andere grootheidswaan. Alle ballen op Babel en Charisteas, zo snel mogelijk.
Ik vind het mooi als Ajax slecht presteert, maar dit is gewoon zielig.
quote:
Zegt iemand die zich verschuilt achter een naam ,"markiemark", op Internet.quote:
quote:KOEMAN SLACHTOFFER VAN CLUBCULTUUR
De kogel is door de kerk: na ruim drie jaar trainer te zijn geweest bij Ajax, heeft Ronald Koeman vandaag ontslag genomen. Zijn positie wankelde al sinds het dramatische verlies in München, waarna Ajax in de competitie en de Champions League tegen meerdere zeperds aanliep. Na Tel Aviv kon Koeman de boel via keihard ingrijpen nog tijdelijk ombuigen, maar puntverlies thuis tegen ADO Den Haag en FC Twente en de Europese uitschakeling in Auxerre werden hem uiteindelijk te veel.
Waar is het misgegaan? Voorop staat dat Ronald Koeman goed gepresteerd heeft bij Ajax, wat mensen ook willen beweren. De door Co Adriaanse monddood gemaakte selectie werd door Koeman in december 2001 langzaam maar zeker weer zelfbewust gemaakt en zijn aanpassingen bezorgden Ajax de titel. In 2004 werd hij voor de tweede maal kampioen met Ajax, al kende die titel minder glans dan hij en de supporters gehoopt hadden.
Toch zal iedereen het er over eens zijn dat de beste periode onder Koeman de Champions League-campagne van 2002/03 was. Met wilskracht, slimme tactiek, enthousiasme en technische vaardigheden wist Ajax tot in de kwartfinale te komen, met een elftal vol jongelingen. Die konden pas gestuit worden in de extra tijd, door de latere winnaar AC Milan. Iedereen was vol lof over het voetbal en het succes in dat jaar. Helaas kon die periode niet meer herhaald worden.
Jammer genoeg is Koeman daar zelf voor een groot deel schuldig aan. Natuurlijk speelde het mee dat Ajax in die campagne elk duel, met uitzondering van de tweestrijd met Rosenborg, als underdog begon. Dat was een jaar later wel anders. Natuurlijk heeft de leiding van Ajax Koeman niet geholpen door hem te beroven van Cristian Chivu, Andy van der Meyde en Zlatan Ibrahimovic. Maar in het seizoen daarna, 2003/04 dus, heeft Koeman zelf zijn fundamenten weggeslagen.
Want waarom heeft Ronald niet vastgehouden aan de tactiek die toen zo succesvol was? Waarom heeft Ronald niet besloten dat met deze selectie geen 4-3-3 gespeeld kan worden, wat al die blinden op de tribune ook roepen? Wat nou clubcultuur, er moet gewonnen worden! Ronald had met zijn vuist op tafel moeten slaan, moeten wijzen op die kwartfinaleplaats en de eerste titel in 2002. 4-4-2, dat moet Ajax spelen!
Ik weet niet waarom Ronald dat niet gedaan heeft. Was het druk, omdat Ajax nu eenmaal 4-3-3 moet spelen, al is het met twee twaalfjarigen op de flank? Was het angst om impopulair gevonden te worden? Was het misplaatste arrogantie, die hem deed denken dat hij kon herhalen wat Van Gaal in 1995 had gedaan? Dat laatste zou niet slim geweest zijn, want de tijden zijn wel veranderd sindsdien. Bovendien had Ajax toen nog wel een selectie die 4-3-3 kon spelen.
Mensen die Ronald bekritiseren om zijn aankoopbeleid, hebben deels gelijk. Toch heeft Koeman amper onlogische aankopen gedaan, puur gekeken naar de naam en het CV van de spelers. Misschien heeft de scouting te weinig gekeken hoe zoiets in het Ajax-systeem, want daar is dat woord weer, zou passen. Zdenek Grygera maakte naam als offensieve rechtsback in de nationale ploeg, die begeerd werd door Juventus, Dortmund en Monaco. Datzelfde Monaco dat later dat seizoen de finale van de Champions League haalde. Grygera was dus geen onlogische aankoop, maar wel als je bedenkt dat die nooit met twee spelers voor zich had gespeeld, maar altijd in 4-4-2 speelde. Escudé idem dito. Was ooit bijna rond met Manchester United, maar is te langzaam om een inschuivende verdediger te zijn. Tom Soetaers had misschien best wel de stap naar topniveau kunnen zetten, maar Ajax had moeten informeren naar zijn mentaliteit. Want is het onlogisch om een bij Roda JC degelijk presterende jonge Belgische linksbuiten te halen, die ook op een lijstje van Arsenal stond? Nee, zo gek veel rare aankopen deed Ronald koel beredeneerd niet. Dat ze vervolgens toch niet functioneerden, ligt grotendeels aan het systeem.
Over het vertrek van de onbetwiste leider Chivu hoef ik het niet eens te hebben. De Roemeen dweepte met Koeman en andersom. Chivu stond pal voor Ronald en had niet geaccepteerd dat een teamgenoot fuck you had geroepen. Van der Meyde had een hoog rendement, dat geen enkele Ajax-vleugelspeler heeft benaderd. En Zlatan Ibrahimovic gaf in zijn eentje Ajax aanvallend een smoel.
Er zijn dus wel degelijk oorzaken buiten Koemans schuld om te vinden voor de dalende prestatiecurve. Toch knaagt bij mij nu het gevoel dat de bekritiseerde Koeman het allemaal had kunnen voorkomen door zelf in te grijpen. Want die blinden op de tribune die liever een totaal niet renderende linksbuiten zien, die begrijpen het niet. Het gaat niet om het systeem, maar om de intentie. Een ploeg die vanuit 5-3-2 begint, kan aanvallender spelen dan een ploeg die 4-2-4 speelt. Kijk alleen maar naar het Nederlands elftal, dat in 1998 lof oogste in de hele wereld. Dat speelde gewoon zonder vleugelspitsen. Of Real Madrid, dat de internationale standaard voor mooi voetbal werd. Zag u daar een vleugelspits? Zelfs het nu bewierookte Barcelona speelt zonder echte vleugelspitsen, simpelweg omdat er daar met Arjen Robben en Cristiano Ronaldo eigenlijk maar twee van zijn in de wereld.
Had ingegrepen Ronald, want als Ajax mooi had gevoetbald en gewonnen in 4-4-2, had niemand je daarop aangevallen. Nu komt er een nieuwe coach, die ongetwijfeld ook weer met vleugelspitsen wil gaan aanmodderen. Speciaal voor die blinden op de tribune met hun gezever over clubcultuur. Die jongens die liever Boukhari zien spelen of Tom de Mul. Clubcultuur noemen ze dat dan. Idealisme, durven ze het zelfs te noemen. Ik noem het bewust kwaliteitsverlies.
Mooi verhaal!!!quote:
Nou, leg dat eens uit dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:20 schreef popolon het volgende:
Jemig mich, ik ben het op bijna elk punt oneens
Dan is mijn bewondering voor jouw schrijfkunst nog groter....quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:21 schreef methodmich het volgende:
Heb hem net pas geschreven Hoolie, deze is nog verser dan het bericht van Koemans opstappen.
Sorry, maar waar laat jij Maxwell, Heitinga en van der Vaart?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het wel zielig voor Koeman. Maar zijn positie was echt onhoudbaar. Maar ik betwijfel of er überhaupt iemand het team beter kan maken. Van dit team vind ik alleen Boukhari, Sneijder, Trabelsi, Babel en de Jong ajax-waaridg, eventueel nog Rosales, de rest is onzinnig en niet goed genoeg
Maar om hem dan gelijk in 3 verschillende topics te lopen spammen is nou ook weer wat overdreven.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:21 schreef methodmich het volgende:
Heb hem net pas geschreven Hoolie, deze is nog verser dan het bericht van Koemans opstappen.
Sorry, Maxwel hoort er ook bij. Heitinga speelt de laatste tijd ondermaats. V/d Vaart laat het al 2 seizoenen afwetenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
Sorry, maar waar laat jij Maxwell, Heitinga en van der Vaart?
Paar puntjes, ga niet te diep want ik zit op dial-up verbinding op werk:quote:
Grygera kon niet naar Juve, omdat ie geen EU-pas had. Monaco was op dat moment sportief misschien wel minder aantrekkelijk dan Ajax, dat net naam gemaakt had, waar Monaco net aan een failissement was ontsnapt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:27 schreef du_ke het volgende:
Maar MM als die spelers echt op de lijstjes van de europese topclubs stonden (iig finacieel) waarom zouden ze dan in hemelsnaam voor ajax kiezen.
En zo goed is ie niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar om hem dan gelijk in 3 verschillende topics te lopen spammen is nou ook weer wat overdreven.
Nee, okee, maar toch.. Welke aankopen waren dan echt onlogisch? Ik kon me in alles wel vinden, al vond ik wel dat je moest afwachten wat het zou worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Paar puntjes, ga niet te diep want ik zit op dial-up verbinding op werk:
- Koeman heeft ook 2 seizoenen niet goed gedaan.
- Grygera
- Aankoopbeleid noem jij begrijpelijk, ik een lachrtje. De namen kennen we ondertussen.
- 442 ben ik weel met je eens.
En ik heb Koeman altijd een fletse flut kwibus gevonden, zit geen greintje felheid in.![]()
Maar goed, we hoeven 't niet eens te zijn.
In een column moet iets meer zitten dan een opsomming van feiten. En sowieso vind ik 't raar om de clubcultuur er bij te halen. Dat is iets wat vantevoren bekend is. Daar heeft hij dus zelf voor gekozen en als hij niet de ballen heeft om 't anders te doen dan is hij geen slachtoffer, maar heeft hij gewoon te weinig ruggengraat.quote:
Alle aankopen van Koeman/Kalfjongen zijn mislukt op Boukhari na. De toppers van dit elftal en de toppers die zijn weggegaan zijn allemaal gekocht tijdens het bewind van Adriaansequote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:32 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nee, okee, maar toch.. Welke aankopen waren dan echt onlogisch? Ik kon me in alles wel vinden, al vond ik wel dat je moest afwachten wat het zou worden.
En waarom staat Boukhari in godsnaam hierin?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik vind het wel zielig voor Koeman. Maar zijn positie was echt onhoudbaar. Maar ik betwijfel of er überhaupt iemand het team beter kan maken. Van dit team vind ik alleen Boukhari, Sneijder, Trabelsi, Babel en de Jong ajax-waaridg, eventueel nog Rosales, de rest is onzinnig en niet goed genoeg
Omdat hij een goede voetballer isquote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:39 schreef twi het volgende:
[..]
En waarom staat Boukhari in godsnaam hierin?
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:45 schreef keesjeislief het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Martin Jol?
Omdat die jongen de enige jongen in de eredivisie is die op vetrouwensbasis uitstekend kan spelen. Hij heeft de potentie om uit te groeien tot een pseudo-Bergkamp. Hij heeft dezelfde intelligentie en steekpass in huis als hem. De enige minpunten van Boukhari is dat hij de actie niet durft te maken, terwijl dat dat zijn sterkste punt is, en dat hij niet echt snel isquote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:39 schreef twi het volgende:
[..]
En waarom staat Boukhari in godsnaam hierin?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |