Doeiquote:**Ronald Koeman vertrekt als trainer
van Ajax,hebben welingelichte bronnen
bij de club laten weten.
Geruchten over het vertrek van de coach
deden al de ronde toen de handel in de
aandelen van Ajax op de beurs vrijdag
tegen het middaguur werd stilgelegd.Dat
gebeurt doorgaans in afwachting van een
belangrijke mededeling van de club.
(later meer)
http://www.nos.nl/nieuws/(...)oemanwegbijajax.htmlquote:Ronald Koeman vertrekt als trainer van Ajax, hebben welingelichte bronnen bij de club laten weten.
Op de beurs is de handel in het aandeel Ajax stilgelegd. Doorgaans gebeurt dit in afwachting van een belangrijke mededeling.
Ajax verkeert in crisis. De Amstetrdammesr werden gisteren in het UEFA Cup-toernooi uitgeschakeld door Auxerre. In de competitie bezet de club de derde plaats, op ruime afstand van koploper PSV.
Een minuut of 5 erna, anders had ik er niet op ingezet. Ik had het namelijk nog op zeker niet verwacht (tenminste, ik had 'm zelf ook tot het eind van het seizoen gehouden). En ik zie de bui nog wel hangen dat ze aankondigen dat Koeman aan het einde van het seizoen pas vertrektquote:Kon niet meer quoten, maar Greetings zei
LOL...das wel heel laag.
Was het voor of na het bericht van stopzetting van aandelenhandel?
quote:
ik mag toch hopen dat ze daarvoor een plan hadden klaar liggen en niet dat ze zeggen: de komende tjid gaan we evalueren wat voor coach we nodig hebben en wie in dat profiel past en beschikbaar is.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:25 schreef golfer het volgende:
Hij heeft de enige juiste beslissing (moeten) nemen.
Ben benieuwd wat ze straks op de persconferentie gaan verklaren en wie er (Blind?) uit de hoge hoed van v.d. Eyden en Jaakke getoverd gaat worden als (tijdelijke?) opvolger.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:28 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ik meen het hoor.
Van Ajax kant is er nog niets bekend..
Sta je nog open voor Michael Laudrup Twi? Ik hoop nl van harte dat hij komt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:27 schreef twi het volgende:
Ik vind het voor hem persoonlijk wel jammer, ondanks dat ik er hier al anderhalf jaar wordt geroepen dat 'ie weg moet. Voor Ajax is het niet beter of slechter op de korte termijn, maar hopelijk is het bestuur slim genoeg om voor de langere termijn de juiste persoon aan te trekken. Dus nu niet Neeskens of Blind er neer zetten, want dat zal op een drama uitlopen.
Lijkt mij ook ja.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:29 schreef Bjoro het volgende:
Denk dat er op dit moment geen opvolger is voor Koeman die beterzal presteren, maar dat beseffen een hoop mensen niet !
Met een beetje leuke nieuwe trainer schieten die dingen tijdelijk weer een stukkie omhoog, en DAN moet je ze verkopenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:33 schreef JaWi het volgende:
Ja, maar daar hebben we nu niet zoveel aan.
Ik kan verdomme mijn aandelen niet verkopen.
.
.
quote:
Ze komen toch nooit boven de beginwaarde. En bovendien is het meer emotionele waarde, heb ze van mijn pa gehadquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Met een beetje leuke nieuwe trainer schieten die dingen tijdelijk weer een stukkie omhoog, en DAN moet je ze verkopen
Michael Laudrup.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:37 schreef RayMania het volgende:
Ik hoop op Ten Cate, maar dat lijkt toch onmogelijk.
Ik wil geen Adriaanse, van der Lem, Neeskens, Stevens of Blind.
Maar wie zijn er dan eigenlijk nog over?
Zat talent alleen niemand die het eruit krijgt zoals het hoort.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:35 schreef sociologist het volgende:
Ik denk ook niet dat een andere trainer het team beter zal laten voetballen. De selectie is gewoon bagger. Elke keer als ik in de arena zit, valt het me op hoe weinig spelinzicht de meeste ajaxieden hebben. Het maakt niet uit welke trainer nu op de bank zit... de huidige selectie kan de verwachtingen gewoon niet waarmaken. Het is natuurlijk makkelijker om de trainer te ontslaan dan de helft van de selectie te lozen...
Aadje de Mos, met z'n mooie middelvinger naar het bestuur na de gewonnen EC 2 finale tegen Ajaxquote:
Ik sta altijd open voor Laudrup, maar ik vind eigenlijk dat er eerst een TD aangesteld moet worden, zodat er niet dezelfde fout gemaakt wordt als met Van Gaal. Stel dus eerst maar een man als Olsen aan, die kan het wel vinden met Laudrupquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:32 schreef StarGazer het volgende:
Sta je nog open voor Michael Laudrup Twi? Ik hoop nl van harte dat hij komt.
Vanenburg? Heeft wel al (een klein beetje) ervaring...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:37 schreef RayMania het volgende:
Ik hoop op Ten Cate, maar dat lijkt toch onmogelijk.
Ik wil geen Adriaanse, van der Lem, Neeskens, Stevens of Blind.
Maar wie zijn er dan eigenlijk nog over?
Nee er moet een trainer komen met aanzien en die wat heeft gepresteerd en die snotneuzen op de feiten drukt. Dus geen Neeskens.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:37 schreef numero_uno het volgende:
Kut voor Koetjeboe maar ja als je strak met een kutopstelling blijft spelen en domme fouten maakt dan houd t een x op
Neeskens lijkt me niet eens zo'n slechte opvolger
talent?? dan ben ik wel benieuwd naar jouw definitie van talentquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zat talent alleen niemand die het eruit krijgt zoals het hoort.
Kom op Suijkie, zelfs jij weet beter dan dat God nog es naar beneden zou komenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:41 schreef Suijk het volgende:
Cruijff zat eigenlijk al te solliciteren afgelopen week.
Gaarnequote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:41 schreef Suijk het volgende:
Cruijff zat eigenlijk al te solliciteren afgelopen week.
quote:Wellicht is de positie van algemeen directeur Arie van Eijden ook in het geding. De Amsterdamse nieuwszender AT5 schrijft: "Ook zouden velen graag zien dat algemeen directeur Arie van Eijden zijn verantwoordelijkheid neemt en op korte of iets langere termijn zijn biezen pakt."
Olsen vind ik een hele goede optie ja samen met Laudrup. Maja, vraag is of Olsen nog oren heeft naar Ajax, nadat hij oneervol is ontslagen dankzij de Affaire de Boer.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:41 schreef twi het volgende:
[..]
Ik sta altijd open voor Laudrup, maar ik vind eigenlijk dat er eerst een TD aangesteld moet worden, zodat er niet dezelfde fout gemaakt wordt als met Van Gaal. Stel dus eerst maar een man als Olsen aan, die kan het wel vinden met Laudrup
Hoe bedoel je? Heitinga is een talent op de juiste plek en met de juiste begeleiding komt hij uit d everf. De Jong ook... Sneijder ook... VDV ook .. ook al wordt hij daar niet meer toe gerekend door sommige. Hij heeft capaciteiten die niet ten volste tot uiting komen en een trainer moet hem zo slijpen dat hij het wel brengt. De Ridder is een talent.. Babel is een talent.. zelfs Mitea heeft iets waar ajax wat aan zou kunnen hebben als zijn voortzetting wat beter wordt en als hij leert wat zijn taak is.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:41 schreef sociologist het volgende:
[..]
talent?? dan ben ik wel benieuwd naar jouw definitie van talent![]()
![]()
Tja, een mens mag dromen toch?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:42 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Kom op Suijkie, zelfs jij weet beter dan dat God nog es naar beneden zou komen![]()
Er is maar 1 scenario minder waarschijnlijk dan het absoluut onmogelijke scenario dat Cruijff trainer wordt, en dat is ditquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:42 schreef Everett het volgende:
Mij grootste schrikbeeld is echter dat Ruud Gullit binnenkort wordt ontslagen bij Feyenoord en dat hij bij Ajax wordt aangesteld als trainer.
Huub Stevens wil met Koln terug naar de Bundesliga. Geef 'm geen ongelijk, Koln is een fantastische club.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:45 schreef Cruise het volgende:
Huub Stevens? Of is die alweer terug bij Roda?
Zou mooi zijn, er moet een bezem door de hele organisatie van Ajax, ook door de selectiequote:
't Is OF Koeman, OF van Eijden. Na vanmiddag lijkt me het onwaarschijnlijk dat Koeman nog kan werken, heel Nederland "weet" dat hij weg gaat. Vertrekt hij niet, dan krijg je wel een HELE rare situatie.quote:
Sommige spelers kunnen zeker wel een aardig balletje trappen, maar het ontbreekt de meeste anderen aan spelinzicht. Ik hoop ook op gasten zoals Babel die wellicht later ajax een meer rooskleurige toekomst kunnen brengen. Maar de huidige selectie is gewoon ondermaats. Er zitten een redelijk aantal spelers in die bij andere (mindere) clubs uitblinkers hadden kunnen zijn, maar gewoonweg niet goed genoeg zijn voor het hoogste niveau.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Heitinga is een talent op de juiste plek en met de juiste begeleiding komt hij uit d everf. De Jong ook... Sneijder ook... VDV ook .. ook al wordt hij daar niet meer toe gerekend door sommige. Hij heeft capaciteiten die niet ten volste tot uiting komen en een trainer moet hem zo slijpen dat hij het wel brengt. De Ridder is een talent.. Babel is een talent.. zelfs Mitea heeft iets waar ajax wat aan zou kunnen hebben als zijn voortzetting wat beter wordt en als hij leert wat zijn taak is.
Die heeft al een mooie baan. De nieuwe trainer zal sowieso eentje worden die niet ideaal bij Ajax zal passen, aangezien alleen van Basten en van 't Schip samen ideaal zouden zijn.quote:
We hebben er de spitsen voor en misschien Sonck terug halenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:50 schreef RayMania het volgende:
Koeman naar Valencia, Reiniri naar Ajax?![]()
leest hij dit forum ook?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Koeman, het ga je goed. Bedankt voor een mooi Champions League avontuur in 2002/2003, maar het was er gewoon niet meer. Succes bij je volgende club.
Ja, en dan Ajax 3e laten worden zodat AZ 2e wordt en CL heeft voor Louis volgend jaarquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:53 schreef Stiffmaster het volgende:
Het gerucht gaat dat Louis van Gaal het tijdelijk gaat doen
onmogelijkquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:53 schreef Stiffmaster het volgende:
Hmmz lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:53 schreef Stiffmaster het volgende:
Ajax.nlquote:Ajax en Ronald Koeman per direct uit elkaar
Amsterdam, 25 februari 2005
De directie en het bestuur van Ajax hebben vrijdagmorgen gesproken met Ronald Koeman. Tijdens dit gesprek heeft de Ajax-trainer aangegeven de samenwerking per direct te willen beëindigen.
Ronald Koeman geeft de volgende toelichting: “Ik heb de directie en het bestuur van Ajax verzocht om per direct de samenwerking te beëindigen. Ik moet eerlijk zijn tegen mezelf en tegen Ajax. Het resultaat van gisteren gaf de doorslag. Ik kan niet meer de kracht en de energie opbrengen om hier overheen te stappen en de groep beter te laten presteren. Dat is een keer gelukt na onze slechte prestatie tegen Maccabi Tel Aviv, maar dat lukt mij niet nog een keer. Als ik niet optimaal gemotiveerd en gedreven ben, kan en mag ik niet langer trainer van Ajax blijven. Na drie jaar en drie maanden komt er een eind aan onze succesvolle samenwerking. Bij Ajax heb ik deze periode bijzonder plezierig gewerkt, waarbij de steun die ik van directie en bestuur kreeg absoluut op prijs heb gesteld.”
Algemeen directeur Arie van Eijden betreurt de gang van zaken. “Ajax is uiteraard teleurgesteld over het verloop van dit seizoen. De tegenvallende prestatie van gisteren had voor ons geen directe consequenties. We hebben samen met Ronald Koeman ook veel successen geboekt. Maar we accepteren de keuze van Koeman.”
Koeman tekende op 3 december 2001 een contract bij Ajax. Dat contract werd december 2003 verlengd tot 1 juli 2006. Onder Koeman werd Ajax in 2002 en 2004 landskampioen. In 2002 won Ajax met Koeman tevens de strijd om de Amstel Cup en de Johan Cruijff Schaal. Ook het prestigieuze Amsterdam Tournament werd onder leiding van Koeman in 2002, 2003 en 2004 op naam van Ajax geschreven. Bovendien drong hij met Ajax in het seizoen 2002-2003 door tot de kwartfinales van de UEFA Champions League.
Assistent-trainers Ruud Krol en Tonny Bruins Slot zullen de komende wedstrijden de taak van Koeman overnemen. Ajax beraadt zich op een aantal scenario’s voor de opvolging van Ronald Koeman.
Ik weet ook wel dat er geen Bergkamps in lopen of Van bastens of een wouters maar er lopen wel jongens in waarmee je makkelijk in de HCE kampioen kan worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:51 schreef sociologist het volgende:
[..]
Sommige spelers kunnen zeker wel een aardig balletje trappen, maar het ontbreekt de meeste anderen aan spelinzicht. Ik hoop ook op gasten zoals Babel die wellicht later ajax een meer rooskleurige toekomst kunnen brengen. Maar de huidige selectie is gewoon ondermaats. Er zitten een redelijk aantal spelers in die bij andere (mindere) clubs uitblinkers hadden kunnen zijn, maar gewoonweg niet goed genoeg zijn voor het hoogste niveau.
Denk het ookquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:51 schreef twi het volgende:
[..]
Die heeft al een mooie baan. De nieuwe trainer zal sowieso eentje worden die niet ideaal bij Ajax zal passen, aangezien alleen van Basten en van 't Schip samen ideaal zouden zijn.
Interesseert mij dat iets?quote:
Ik werd gelijk weer chagerijnigquote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:05 schreef StarGazer het volgende:
Waarom moest de NOS nou weer dat kutdoelpunt van Milaan laten zien?Dat ligt nogal pijnlijk NOS
Dan doe je andere teams te kort en verwacht je iets teveel van de jongens..dan doel ik voornamelijk op het woordje makkelijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat er geen Bergkamps in lopen of Van bastens of een wouters maar er lopen wel jongens in waarmee je makkelijk in de HCE kampioen kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |