als je stelt dat intelligente mensen ook meer theoretisch zijn, dan wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:52 schreef VrijeVal het volgende:
Intelligente mensen doen, in het algemeen, langer over hun rijbewijs dan de wat minder begaafden??
Volgens mij zit hier wat in, mee eens??
*meldtquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:21 schreef longinus het volgende:
2x gedaan over afrijden, doordat ik teveel initiatief nam.
Ik vond de OP ongelooflijke onzin, maar jij hebt me zojuist overtuigd, dus:quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:59 schreef multilul het volgende:
ach ja rijbewijs gelukkig heb ik dat gehad... in de 2x dan... maar me vriendin had hem in 1x... en ik wil mezelf dus wel iets hoger inschatten als haar.. dusuuhzij is minder intelligent en haalt hem wel in 1x... ja prima argument helemaal mee eens.... hoppakee
écht, niemand vind het erg dat je het niet in 1 keer haalt, maar het daarna bijvermelden van een smoes, om toch een beetje slim uit te hoek komen is écht niet nodig..quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:21 schreef longinus het volgende:
2x gedaan over afrijden, doordat ik teveel initiatief nam.
meestal worden die smoesjes verzonnen door examinators die niet durven te zeggen: je kan best rijden, maar het CBR heeft meer geld nodigquote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:38 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
écht, niemand vind het erg dat je het niet in 1 keer haalt, maar het daarna bijvermelden van een smoes, om toch een beetje slim uit te hoek komen is écht niet nodig..![]()
examinator moet nou eenmaal streng zijn.. hij/zij is de enige die ons kan behoeden voor mensen die (nog) niet goed kunnen rijden.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:42 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
meestal worden die smoesjes verzonnen door examinators die niet durven te zeggen: je kan best rijden, maar het CBR heeft meer geld nodig
Mijns inziens leer je nog het meeste van de praktijk, zonder stress van iemand naast je etc...het is een momentopname zo'n examen. Streng zijn is 1 punt, maar ik ken smoesjes van die gasten...om te huilen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:48 schreef petre86 het volgende:
[..]
examinator moet nou eenmaal streng zijn.. hij/zij is de enige die ons kan behoeden voor mensen die (nog) niet goed kunnen rijden.
Wat een onzin! Als je goed rijdt slaag je gewoon hoor.Toeval? Dat is echt zo'n goedpratertje van mensen die niet kunnen rijden!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:45 schreef djenneke het volgende:
Slagen of zakken is gewoon toeval.
Maar ik geloof niet dat Rijkswaterstaat iets te maken heeft met een staatsexamen voor de hopeloze gevallen...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:39 schreef SeLang het volgende:
Overigens was ikzelf de op één na slimste met 5x rijexamen doen. Een vriend van mij was net ietsje slimmer (op school en universiteit) en die deed er ook 5x over maar hij slaagde de 5de keer bij Rijkswaterstaat (= examen voor de echte hopeloze gevallen) en ik bij het CBR, hetgeen de theorie verder ondersteunt.
Overigens heb ik sind ik m'n rijbewijs haalde (in 1988) nog nooit een aanrijding veroorzaakt.
In mijn geval:quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:52 schreef VrijeVal het volgende:
Intelligente mensen doen, in het algemeen, langer over hun rijbewijs dan de wat minder begaafden??
Volgens mij zit hier wat in, mee eens??
Schoolresultaten zeggen niet alles over intelligentie.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:39 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is het waar.
We hebben indertijd binnen onze vriendengroep ook een ranking gemaakt wie het slimste was en wie het minst slim (objectief gemeten op basis van schoolresultaten e.d.) en toen bleek er inderdaad een hele duidelijke correlatie tussen slimheid en aantal keren afrijden benodigd om het rijbewijs te halen.
Overigens was ikzelf de op één na slimste met 5x rijexamen doen. Een vriend van mij was net ietsje slimmer (op school en universiteit) en die deed er ook 5x over maar hij slaagde de 5de keer bij Rijkswaterstaat (= examen voor de echte hopeloze gevallen) en ik bij het CBR, hetgeen de theorie verder ondersteunt.
Overigens heb ik sind ik m'n rijbewijs haalde (in 1988) nog nooit een aanrijding veroorzaakt.
Hoogbegaafd dusquote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:16 schreef heiden6 het volgende:
Het zal bij mij nog wel een tijdje duren, als ik ooit al een rjibewijs haal.
Juist. Gaat me wel een hoop geld kosten, hè?quote:
Je hebt met de verkeerde versnellingspook zitten schakelen, en hebt de examinator laten warmdraaien in plaats van de auto? Zo kan het ook natuurlijk; maar goed... dan maar betalen.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:20 schreef Xennia het volgende:
Ik heb het in 1 keer gehaald en dat had niets met mijn gebrek aan intelligentie te maken, maar meer met mijn pijpend vermogen
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:23 schreef heiden6 het volgende:
Je hebt met de verkeerde versnellingspook zitten schakelen,
Ik was bang dat ik gezien mijn bovenmatige intelligentie nooit in aanmerking zou komen voor een rijbewijs, vandaar. Maar goed, jij koopt de examinator gewoon om? Zo zie je maar weer dat er vele wegen naar Rome leiden.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hebt met de verkeerde versnellingspook zitten schakelen, en hebt de examinator laten warmdraaien in plaats van de auto? Zo kan het ook natuurlijk; maar goed... dan maar betalen.
Dit denk ik ook eigenlijk. Overigens ben ik ervan overtuigd dat "intelligente mensen", véél makkelijker hun theorie halen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:03 schreef Tha_T het volgende:
Volgens mij heeft dat meer met perfectionistisch zijn te maken. En niet met intelligentie
Zijn er dan daadwerkelijk mensen die dat niet in 1 keer halen?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dit denk ik ook eigenlijk. Overigens ben ik ervan overtuigd dat "intelligente mensen", véél makkelijker hun theorie halen.
Toen ik theorie-examen deed, waren er meer die het niet haalden, dan die het wel haalden. Alle leerlingen van mijn rijschool (die aan theorielessen deedquote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:29 schreef Xennia het volgende:
Zijn er dan daadwerkelijk mensen die dat niet in 1 keer halen?
Heheh, ja en dan kom je weer terug naar Nederland...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:37 schreef heiden6 het volgende:
Als je écht met twee vingers in je neus je rijbewijs wilt halen, moet je een half jaar op Aruba gaan wonen. Dan kun je rustig je buitenspiegel van de auto rijden tijdens het examen, no problemo bij een klasgenootje van me drie jaar geleden.![]()
Een bekende vraag daar, tijdens het theorieëxamen: wanneer is het verplicht om ruitenwissers te hebben aan de voorkant van de auto? Goede antwoord: als er een voorruit in zit.
Priceless.
Een tijdje geleden is de wet daar (Aruba) aangepast, zodat je minimaal en half jaar op het eiland moet wonen om examen te kunnen doen. Voorheen gebeurde het nogal eens dat Nederlanders op vakantie even hun rijbewijs gingen halen; het is daar ook een stuk goedkoper en je bent niet verplicht lessen te nemen. Je mag ook gewoon met je vader gaan oefenen op zaterdagmiddag, bij wijze van spreke. Het is jammer dat ik pas zeventien was toen ik terugkwam, anders had ik nog even gauw m'n papiertje kunnen regelen voor twee-, driehonderd euro en het hier om kunnen zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:40 schreef Andoire het volgende:
[..]
Heheh, ja en dan kom je weer terug naar Nederland...
Ik heb het weleens vaker gehoord indd, dat ze op de antillen ontzettend makkelijk zijn met rijexamens..
Naja, misschien een optie als ik het de 3e keer niet haal![]()
Damn!!!quote:Op donderdag 3 maart 2005 09:28 schreef Cerby het volgende:
...en was ruim 3500 euro armer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |