Militaire invasies en politieke bemoeienissen. Volgens mij zijn dat toch wel wat andere zaken dan het planten van bedrijven. Je begint haast het onderscheid Overheid-Bedrijfsleven te missen, ben je communist ofzo?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, maar ondertussen lekker mekkeren over de Amerikaanse invasie en bemoeienissen.
Precies en daarmee is de rente zeer veweven in de belastingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Juist.
Zolang het huis van de bank is, zoals aangeven in de OP, hoeft men dan ook geen vermogensbelasting te betalen TOTDAT het werkelijk 100% betaald en je eigendom is.
Ideale vorm van hypotheek: Huurkoop............ wel lusten en weinig lasten.
Klopt. Dat weten ze en ze kiezen er zelf voor.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:Rente is juist een duidelijker manier om aan te geven waar je precies voor betaalt. Dat snappen de middeleeuwse sharia-aanhangers nog niet. Ze krijgen dus een sigaar uit eigen doos.
Klopt: de banken worden er ruimschoots voor vergoed en zijn naar ik aanneem goed gedekt tegen risico, bijvoorbeeld door het huis etcetera als onderpand te hebben (hypotheek).quote:Rente is volledig begrijpelijk, waarom zouden banken kosteloos en risicovol geld uitlenen, terwijl ze dat geld ook hadden kunnen gebruiken voor aandelen of obligaties? Daar vragen ze dus een vergoeding voor ter compensatie.
Dom? Nee. Niet meer en minder dan domheid te maken heeft met welke andere godsdienstige regel dan ook. Als ik zondagochtend de kerkklokken hoor snap ik ook niet waarom sommige mensen op hun vrije dag vroeg opstaan om naar één of anddere peptalk te gaan luisteren. Ik blijf liever in bed liggen, zij niet. Ook het volgen van de vasten, zoals een aantal mensen in het zuiden des lands tussen carnaval en pasen nog doen zou je dan als domheid kunnen bestempelen. Toch stoort het mij absoluut niet: het is hun keus.quote:Dat moslims zich zo strikt aan die middeleeuwse wetten wil houden getuigt wederom van diepe domheid, want met huurkoop schieten ze uiteindelijk ook niks op en betalen ze zogenaamd voor de huur.
Ze laten zich niet oplichten: de voor en nadelen zijn hun bekend: zelfs als ze iets meer moeten betalen vinden zij hun zieleheil toch iets belangrijker. Net zoals vegetariërs meer betalen voor vleesvervangers. Bovendien lopen ze de Sharia niet 'gedwee achterna', ze hebben een manier gevonden om de wet te omzeilen. Nu is mijn mening over een almachtig opperwezen redelijk neutraal, maar ik kan me voorstellen dat God/Allah/Jaweh wiedanook knap geïrriteerd kan zijn dat als Hij een regel maakt dat Zijn volgelingen daaromheen gaan werken. Maar goed: hun keuze. Mogen ze in het hiernamaals heel duidelijk uit gaan leggen.quote:Ze laten zich dus in feite oplichten, maar nee, de Sharia weet het beter, dus die lopen ze gedwee achterna. Blijft een gevaarlijk en achterlijk geloof
De reden waarom de banken deze constructies nu nog niet aanbieden is omdat ze niet rendabel zijn ten opzichte van de huidige mogelijkheden. Er hangt een meerprijs aan vast en traditioneel gezien was bijna niemand bereid deze te betalen. Nu begint de groep die bereid is deze meerprijs te betalen vanuit godsdienstige overwegingen wel steeds groter te worden, waardoor het voor de banken mss. geen slecht idee is deze constructies aan te bieden.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Juist.
Zolang het huis van de bank is, zoals aangeven in de OP, hoeft men dan ook geen vermogensbelasting te betalen TOTDAT het werkelijk 100% betaald en je eigendom is.
Ideale vorm van hypotheek: Huurkoop............ wel lusten en weinig lasten.
Nee, rente van een spaarrekening gaat naar een goed doel. Osama-project inc.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:45 schreef Chadi het volgende:
ze keren het niet uit en houden het zelf
Zou prima zijn. Maar gebedshuizen oprichten lijkt me niet van levensbelang, maak daar maar ziekenhuizen van.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:13 schreef VijfdeColonne het volgende:
Ik zou eerder aan het oprichten van scholen, gebedshuizen, schoon water en voedsel in arme regio's denken.
Oh, ik neem aan dat ze dat inderdaad zelf houden. Net als de postbank me geen rente meer geeft over het geld wat ik op mijn girorekening heb staan. Dat zien ze als vergoeding voor het gebruik van de faciliteiten van de rekening. Voor pasjes moet je uiteraard extra betalen...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 15:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
We hebben het over Nederland, stoeptegel.
Wat is dat nou voor kul-vergelijking? Je hebt er wel heel weinig verstand van, he?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Moslims willen nu eenmaal graag een status aparte. Integratie interesseert ze geen biet. Het zijn wat dat betreft net Joden.
Belachelijke opmerking Aaah. Dat hoef ik vast niet uit te leggen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Moslims willen nu eenmaal graag een status aparte. Integratie interesseert ze geen biet. Het zijn wat dat betreft net Joden.
Zo zal het niet gaan, want als de bank dat huis niet had gekocht hadden ze 30 jaar lang over een bedrag van 300.000 euro rent kunnen vangen. Dan zouden ze na 30 jaar veel meer dan 350.000 euro er van gemaakt hebben.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 19:19 schreef maartena het volgende:
Huis kost 300.000 Euro. (reken voor het gemak even notaris en makelaar mee, huis kost 270.000 ofzo)
Bank koopt huis voor 300.000 Euro.
Moslim betaald rentevrij 834 Euro per maand voor 30 jaar.
Bank neemt 834 Euro per maand, en stopt het in een aparte rekening.
Bank vangt rente voor het geld dat ze van de Moslim krijgen.
Met rente-op-rente die de bank ontvangt ligt er na 30 jaar met gemak 350.000 Euro in die rekening.
Bank maakt 50.000 Euro winst. (minus operatiekosten wellicht, zeg 40.000 Euro winst)
Dat ze van een "normale" klant wellicht 400.000 Euro krijgen is leuk, want zij betalen dus wel rente. Maar renteloos geld verdienen kan dus prima denk ik zo
Hier kun je eventueel als voorwaarde tegenoverstellen dat ze bij die bank ook een renteloze bankrekening aanhouden waar het salaris op wordt gestort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |