Nee, JIJ maakt er een politiek item van.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maar ze maken er zo een politiek item van en dat lijkt mij een verkeerd signaal.
Jij mag ook hier gebruik van maken als je wilt. Jij mag ook een hoofddoekje dragen, jij mag ook een moskee bezoeken, jij mag ook malt-bier drinken, jij mag ook een baard laten staan, jij mag alles wat moslims ook mogen, dus kruip eens uit die slachtofferrol.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik vind het prima als er geen rente meer wordt verrekend, maar dan moet dat voor iedereen gelden.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan een prima moment om die hypotheekrenteaftrek Sharia helemaal overboord te gooien.
Als je eens goed had gelezen, dan had je kunnen lezen dat er een verkeerd signaal wordt afgegeven. Ik heb het speciaal voor jou in de OP bold gemaakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij mag ook hier gebruik van maken als je wilt. Jij mag ook een hoofddoekje dragen, jij mag ook een moskee bezoeken, jij mag ook malt-bier drinken, jij mag ook een baard laten staan, jij mag alles wat moslims ook mogen, dus kruip eens uit die slachtofferrol.
Dat klopt, de stokken worden voor je neergelegd door deze vrouw. Resultaat is hetzelfde.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:05 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een stok zoeken om islamieten te slaan is niet meer nodig sinds Verdonk minister van integratie werd, jihadstrijdertje.
Ongelooflijke kul, gebaseerd op een foutieve aannames en vooroordelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als islamitisch bankieren goedkoper is, dan mag ik daar als niet-moslim zeker geen gebruik van maken? Dat is discriminatie. Het meest stuitende is nog wel dat de ABN en andere banken zich laten leiden door een sharia-wetgeving, sinds wanneer staat die boven de Nederlandse wetten?
MONGOOL, dan hoeft de bank het ook niet in te voeren he? Want ze doen het vanwege die Shariawetgeving. Die erkennen ze blijkbaar.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:10 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
SUKKEL, je snapt het echt niet he..?
Jij mag als niet-islamiet dan ook best zo'n rekening openen hoor !
Je betaalt gewoon evenveel als moslims, namelijk net zo veel als met een normale rekening, alleen omdat het in dit geval niet rente genoemd wordt is het voor moslims niet in strijd met hun geloof.
JIJ hebt er dus niks aan, maar je gaat er ook niet op achteruit - ook niet ten opzichte van moslims.
God, ik wou dat mensen eens de moeite name zich te verdiepen in de stof waar ze blijkbaar graag over zeiken...
Ik snap niet dat je je niet schaamt voor je overduidelijke onwetendheid![]()
Ik heb nog geen enkel politiek element van de banken gezien in dit stuk. Jij bent degene die er politiek van maakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Marketing noemen ze dat en ik begrijp banken wel. Maar ze maken er zo een politiek item van en dat lijkt mij een verkeerd signaal.
Welk verkeerd signaal wordt er afgegeven dan ?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als je eens goed had gelezen, dan had je kunnen lezen dat er een verkeerd signaal wordt afgegeven. Ik heb het speciaal voor jou in de OP bold gemaakt.
De extratjes die studenten krijgen, zijn er niet voor niet studerenden. Ik denk dat je daar dan ook maar eens druk over moet gaan maken als je dit zo erg vind.quote:
Aha, dividend is wel gewoon toegestaan.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Meer info over het verbod op rente: De riba (= rente) en de Islam
LEES NOU EERST EENS !quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
MONGOOL, dan hoeft de bank het ook niet in te voeren he? Want ze doen het vanwege die Shariawetgeving. Die erkennen ze blijkbaar.
Je snapt de achterliggend laag niet. Het gaat stap voor stap. Dadelijk is er een andere Shariawet die weer zegt dat Moslims geen belasting mogen betalen. Benieuwd hoe xenofoob de fiscus zal reageren. In feite is het betalen van belasting al een soort rente, dus hup hup Moslims, protesteren!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ongelooflijke kul, gebaseerd op een foutieve aannames en vooroordelen.
1. Islamitisch bankieren is NIET goedkoper dan gewoon bankier. In plaats van rente te betalen over een geleend bedrag wordt er een andere contructie toegepast waar de bank minstens net zo veel aan verdient. Maar dat had je zelf ook kunnen lezen als je het bericht dat je zelf quoot ook echt gelezen had.
2. Wie zegt dat jij als niet-moslim geen gebruik mag maken van die constructies? Natuurlijk mag dat wel. De fiscus zal het een worst wezen of je moslim bent of niet.
3. De ABN en andere banken laten zich in zoverre leiden door de sharia dat ze een markt zien waar ze geld in kunnen verdienen. Ze laten zich niet leiden door de sharia in die zin dat ze zich conformeren aan de sharia-wetgeving. Ze conformeren zich nog altijd aan de Nederlandse wetgeving (voorzover ze in Nederland gevestigd zijn). Ze bieden alleen produkten aan die interessant zijn voor een doelgroep die ze nu nog niet bedienen.
De ABN is te vergelijken met een restaurant dat naast vlees en vis ook vegetarische maaltijden aanbiedt. Niks aan de hand dus.
De banken hoeven dat ook helemaal niet in te voeren, niemand die ze daar toe verplicht.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
MONGOOL, dan hoeft de bank het ook niet in te voeren he? Want ze doen het vanwege die Shariawetgeving. Die erkennen ze blijkbaar.
Verdiep je anders eens even in de waarde van studenten voor de maatschappij. Ze betalen notabene alles tot op de cent terug.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
De extratjes die studenten krijgen, zijn er niet voor niet studerenden. Ik denk dat je daar dan ook maar eens druk over moet gaan maken als je dit zo erg vind.
Tuurlijk. Tussen een extra service die een bank (die extra klanten wilt trekken) verleent en een ander belastingstelsel zit maar een kleine stap.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Je snapt de achterliggend laag niet. Het gaat stap voor stap. Dadelijk is er een andere Shariawet die weer zegt dat Moslims geen belasting mogen betalen.
maken mijn dag weer goed.quote:Ze erkennen daarmee de Sharia en dat is een slecht signaal naar anderen.
quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Tuurlijk. Tussen een extra service die een bank (die extra klanten wilt trekken) verleent en een ander belastingstelsel zit maar een kleine stap.
Tja, als je zo paranoide bent kun je overal wel een probleem van maken als je dat wilt.
Je snapt de achterliggende laag niet. Het gaat stap voor stap. Nu probeert Wilders nog gewoon ruzie te creeeren, dan een burgeroorlog te ontketenen, dadelijk hebben we vernietigingskampen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je snapt de achterliggend laag niet. Het gaat stap voor stap. Dadelijk is er een andere Shariawet die weer zegt dat Moslims geen belasting mogen betalen.
Het is het idee van de BANKEN, in Engeland is dat allang ingevoerd en daar werkt het gewoon goed. Zit niet zo te kankeren zeg, dit is nu eenmaal de VRIJE marktwerking die in het westen geldt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het gaat om wetgeving. Het gaat er ook om dat moslims zich blijkbaar weer eens geen zak willen aantrekken van het Westen en alles zo willen inrichten zodat het voor moslims weer meer op een islamitische staat lijkt. Banken zullen zich er ongetwijfeld aan verrijken. Dit ligt dieper dan de aktie zelf. Banken gaan gewoon mee in de argumenten van de Sharia. Puur uit winstbejag. Lijkt mij beter dat banken eerst eens naar de Sharia in geheel gaan kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |